abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    včera 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    8.4. 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    8.4. 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    8.4. 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1257 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    /e/: Android bez Googlu na starém telefonu

    Jiří Eischmann se v příspěvku /e/: Android bez Googlu na starém telefonu na svém blogu podělil o zkušenosti s mobilním operačním systémem /e/ (Wikipedie) na telefonu Samsung Galaxy S4 Mini: Pokud hledáte pro svůj androidí telefon systém bez závislosti na Googlu, je to asi ta nejlepší volba.

    22.1.2020 09:55 | Ladislav Hagara | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.1.2020 11:41 Karlitos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Tohle vypada velmi lakave. Jenom jsem nenasel zadnou moznost se podivat na to jak moc dobra/spatna je nabidka aplikaci. Ten jejich app-store se asi neda nainstalovat pod normalnim Androidem ?
    22.1.2020 12:41 Jiri Bajer | skóre: 34 | blog: Sarimuv koutek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Store v /e/ je podmnozina F-Droid a Aurora Store (=alternativni xicht ke Google Play). Duvod: Google muze kdykoliv zariznout pristup Aurora Store ke Google Play a F-Droid je super, ale vetsine mainstreamovych uzivatelu nestaci.

    /e/ samotne je vlastne jen LineageOS s custom laucherem (ktery se mi vubec nelibi, snazi se kopirovat iOS a do prostredi Androidu nezapada) a cloudovym uctem pro NextCloud.
    Darth Phantom avatar 22.1.2020 20:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    LineageOS s custom laucherem (ktery se mi vubec nelibi

    Ono ani nejde tak o to, jak to vypadá (mě se to naopak celkem líbí), ale jde o to, že to umí úplný kulový. Když to srovnáš s Lawnchairem, který je funkčně úplně někde jinde. Je to tak, v podstatě je to Lineage s microG + launcher a nějaké drobnosti.

    Neni nějak patrný, co "odgoglili" navíc oproti Lineage. Řek bych že nic. Proto to na mě působí dost falešně, páč vychytrale předstírají a snaží se věšet bulíky na nos nepříliš neinformovaným lidem. Prostě udělali pár kosmetických změn nad Lineage. No a Nextcloud si nainstaluje dnes středně pokročilý jouda. Mandrake jsem měl rád, ale tady to silně zavání.

    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    22.1.2020 21:12 Faint
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Tyhle názory zbožňuju. Když Purism udělal tu jejich cloudovou službu integrovanou s jejich zařízeními, tak byl pomalu za nepřítele lidu, protože si dovolil použít existující open-source řešení a asi tomu nepřidal dostatečnou technickou hodnotu.

    Tady nejde o to, že si to technicky znalý člověk dokáže udělat taky už z toho, co existuje. Vytáhněte hlavy ze svých ajťáckých prdelí. Nextcloud si nainstaluje středně pokročilý jouda, ale většina středně pokročilých joudů nechce trávit čas tím, že si bude někde instalovat a udržovat Nextcloud. A ten zbytek to neumí.

    Pokud má mít něco aspoň minimální šanci uspět proti Googlu, Applu atd., tak tam věci už musí být, na pár kliknutí a zadání údajů ke kreditce (pokud se jedná o placenou službu) daleko. Buďme rádi, že se někdo snaží o integraci open-source projektů do funkčního produktu a služby, protože 95 % lidí nezajímá DIY. Možná to dělají blbě, možná dobře a stejně neuspějí (šance jsou malé), ale obviňovat je z falešné hry a věšení bulíků na nos mi přijde úplně ujeté.
    23.1.2020 08:15 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Hlavu z prdele bys mel vytahnout predevsim ty, zadnej non-it uzivatel vzivote nebude nic preinstalovavat, natoz android v telefonu. A prozmenu vsichni ITci maji radi veci pod kontrolou, takze rozhodne nebudou svoje data cpat na cizi cmoud, obzvlast, kdyz zprovozneni vlasniho uloziste je na 10 minut prace.
    23.1.2020 13:41 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Hlavu z prdele bys mel vytahnout predevsim ty, zadnej non-it uzivatel vzivote nebude nic preinstalovavat, natoz android v telefonu.
    To máš pravdu. Proto /e/ Foundation nabízí na svých stránkách mobily přímo s předinstalovaným systémem nebo službu, že jim pošleš starý telefon, který je mezi podporovanými, a oni ti ho pošlou připravený nazpátek. ;-)
    23.1.2020 08:53 Meh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Pokud má mít něco aspoň minimální šanci uspět proti Googlu, Applu atd., tak tam věci už musí být, na pár kliknutí a zadání údajů ke kreditce (pokud se jedná o placenou službu) daleko.

    Nesmysl. Souperit s Googlem v pocu kliku nelze, u tech 95% uzivatelu, ktere nezajima DIY, prohrajes driv nez zacnes, protoze jak to zagooglene koupi, tak to budou pouzivat, i kdyby to slo flashnout na dve kliknuti.
    Jestli ma mit neco alespon minimalni sanci uspet, uzivatele bud musi pochopit, ze Google & spol. se pasou na tehle jejich lenosti kliknout 2x, kdyz muzou kliknout 1x a ono se to nejak automagicky neco, nebo necemu rozumet, byt casto to kliknuti 2x jsou zamerne obstrukce a investice do necemu rozumet se 100x vrati, nebo jeste lepe zacit pozadovat, aby bylo spehovani postaveno mimo zakon.
    Darth Phantom avatar 23.1.2020 20:07 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Buďme rádi, že se někdo snaží o integraci open-source projektů
    Já bych byl rád, jen kdyby nedrnkali na falašnou strunu.
    Pokud má mít něco aspoň minimální šanci uspět proti Googlu, Applu atd., tak

    Nějak mi uniká a neni mi jasný, jak může někdo bojovat proti Googlu operačním systémem od Googlu. Že to je systém bez Google nemůže zodpovědně prohlásit nikdo, kdo má pět po hromadě a kdo má co do činění s androidem či jakýmkoli jeho klonem. To je iluzorní, poněvadž to má jaksi každý android zakódováno v DNA. On se totiž Google podílí i na vývoji AOSP a Lineage. K té metě odgoglení se blíží připravovaný Pinephone a librem 5. Tam by měla už chybět, jak jsem četl, i mezivrstva halium a libhybris. To je férová konkurence Googlu a byl bych nesmírně rád, kdyby se prosadili. Stačilo by pár procent trhu, to by je krásně uživilo a popohnalo vývoj. A přitom to, narozdíl od /eee/ do světa nějak zvlášť nevytrubují (google free, google free)

    A proto říkám, že s. Duval hraje na flašinet falešnou odrhovačku a vytrubuje hesla, která z principu nemůže nikdy splnit. Ono to sice vypadá ušlechtile, ale založení nějaké neziskové nadace nezaručuje vůbec nic a i ve světě open source se mohou vyskytnout vykukové jako eee fujtabl.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    23.1.2020 08:06 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Jo, "díky" androidí aplikaci jsem data začal místo nextcloudu synchronizovat přes SyncThing. Dám to do příštího zápisku o Gemini, ale synchronizační nástroj, který má problém synchronizovat nové soubory ... sorry jako
    22.1.2020 12:54 butiq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Mam nekolik let na S3 mini, cyanogen bez google apps a jsem moc spokojeny. Problem je ze mi tam treba nejde Discord, ale da se bez toho obejit.
    Josef Kufner avatar 22.1.2020 13:43 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Hmm... to vypadá zajímavě. Mám S4 Mini Pro a srovnatelně malý telefon momentálně není na trhu a asi ani hned tak nebude. Že bych zvážil aktualizaci?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.1.2020 18:48 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Mám S4 (standard) a také se mi to hodně líbí zřejmě mám program na sobotu.
    Josef Kufner avatar 22.1.2020 18:59 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Jenže já mám nějakou "lepší" edici (I9195I, serranoveltexx) a ta není podporovaná...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.1.2020 13:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Výběr podporovaných mobilů je, aspoň co tak na to koukám, stejný jako u Lineage, takže pro technickýho člověka to asi oproti Lineage nemá nic moc navíc...
    23.1.2020 03:34 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Fajn iniciativa. Ja jsem pouzival https://lineage.microg.org/ -- lineageos s integrovanym microg a fdroidem.

    Pak jsem neopatrne koupil Samsung S8 ("hlavne at je to vodotesne" - predchozi mobil jsem utopil v bource), ani jsem se nedival na komunitni podporu, "vzdyt je to jejich hlavni model / nejvyssi rada". Prdlajz, jediny model, pro ktery lineage a odvozeniny neni.
    I am Jack's wasted life.
    24.1.2020 09:34 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Mě zaujal ten Aurora store, ale vypadá to, že vyžaduje taky Google účet... Rád bych našel něco, co by mi aktualizovalo Whatsapp, ale neobtěžovalo by mě s Google účtem...
    24.1.2020 18:07 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Aurora store používá i anonymní účet, nemusíš tam zadávat svůj. Ale jestli používáš Whatsapp, tak by ti to mělo být snad i jedno :)
    David Heidelberg avatar 25.1.2020 13:00 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    raději ne. Jediné co se stane, že po čase co začne víc lidí používat /e/ a microG, Google to zařízne a konec.

    Raději bych investoval čas a práci do projektů jako je Librem 5 nebo postmarketOS, které staví nad GNU/Linuxem a jeho ekosystémem.

    Ono je vždy lepší si určovat vlastní pravidla než hrát podle pravidel někoho jiného.
    Ruža Becelin avatar 25.1.2020 16:44 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /e/: Android bez Googlu na starém telefonu
    Souhlasim, bral bych jejich notebooky, ale nebudu, dokud nevymeni Inteli cednik za AMD.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.