abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    včera 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    včera 14:33 | Komunita

    Na webu komunitního setkání CSNOG 2026 jsou dostupné prezentace v PDF, jejich videozáznamy a fotografie z lednové akce ve Zlíně. CSNOG 2026 se zúčastnilo téměř 300 zájemců o vystoupení věnovaných správě sítí, legislativním a regulačním tématům nebo projektům z akademické sféry. Letos byly prezentace rozdělené do dvou treků, ve kterých se představilo 35 přednášejících. Setkání komunity CSNOG organizují společně sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Americká vesmírná společnost SpaceX miliardáře Elona Muska koupila další Muskovu firmu xAI, která se zabývá vývojem umělé inteligence (AI). Informovala o tom na svém účtu na síti 𝕏. Musk tímto krokem propojí několik ze svých služeb, včetně chatbota s prvky umělé inteligence Grok, sociální sítě 𝕏 či satelitního internetového systému Starlink. Tržní hodnota společnosti SpaceX dosahuje jednoho bilionu dolarů (20,6 bilionu Kč), hodnota xAI pak činí 250 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.2. 23:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byl odhalen supply chain attack na Notepad++: útočníci kompromitovali hosting Notepad++ a vybrané dotazy na aktualizace přesměrovávali na servery pod jejich kontrolou. Doporučuje se stáhnout instalátor a přeinstalovat.

    a1bert | Komentářů: 8
    2.2. 13:22 | Zajímavý projekt

    Francouzská veřejná správa má v rámci vládní iniciativy LaSuite Numérique ('Digitální sada') v plánu od roku 2027 přestat používat Microsoft Teams a Zoom a přejít na videokonferenční platformu Visio, hostovanou na vlastním hardwaru. Konkrétně se jedná o instance iniciativou vyvíjeného open-source nástroje LaSuite Meet, jehož centrální komponentou je LiveKit. Visio nebude dostupné pro veřejnost, nicméně LaSuite Meet je k dispozici pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    2.2. 12:11 | IT novinky

    Eben Upton oznámil další zdražení počítačů Raspberry Pi: 2GB verze o 10 dolarů, 4GB verze o 15 dolarů, 8GB verze o 30 dolarů a 16GB verze o 60 dolarů. Kvůli růstu cen pamětí. Po dvou měsících od předchozího zdražení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 747 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 19:50
    Rozcestník

    Google Chrome OS

    Google oznámil, že v druhé polovině roku 2010 vyjde Chrome OS, který je open source a bude určen na netbooky.

    8.7.2009 12:55 | bukowski | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fill avatar 8.7.2009 13:58 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    Doufám, že na to MS okamžitě zareaguje vydáním MS Explorer OS, a pro úplnost by měl vyjít Gecko OS, Opera OS, Lynx OS (jako konkurence Emacs OS)...

    8.7.2009 14:32 kokost | Vltava, někdy Labe...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    S MS ExplorerOS nejste tak daleko, už dlouho ho připeavují http://www.mslinux.org/ . Z důvěrných informací vím, že mají problémy se stabilitou systému. Usilovně pracují nad jejím odstraněním. Je příliš stabilní a narušuje tak MS standard...
    otasomil avatar 8.7.2009 18:50 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    Cely ten web mslinux je nejake divne. Viz datum aktualizace a rok 2000.

    Navic za MsLinux chcou 250 $.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    8.7.2009 20:44 kokost | Vltava, někdy Labe...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    250 $ byla jen akční cena (do roku 2003), teď už stojí 399$ -resp. stál, když sem ho loni kupoval ;-)... Stabilitu linuxu se jim postupně daří odstranit a za nedlouho se tak již bude moci vydat oficiálě se vší reklamou. Vřele doporučuji!
    8.7.2009 14:23 Lojza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

     Ach jo, zase další distribuce Linuxu. Další tuna nekompatibilních skriptů ...

    jiri.one avatar 8.7.2009 15:04 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

     Sice s tim co jsi napsal souhlasim, ale myslim, ze je nesporne, ze Crome OS dost vyrazne Linuxu pomuze.

    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    belisarivs avatar 8.7.2009 15:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    Tak to nepouzivej, ne? Nebo chces jim nakazat aby delali to, co bys delal ty kdybys to umel?

    IRC is just multiplayer notepad.
    8.7.2009 17:12 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    Já jen doufám, že to bude pojaté jako ten jejich OS do mobilu. Sice to má linuxové jádro, ale linux to není a vlastně o linux tam ani tak nejde. Prostě potřebují jádro tak vezmou první pecku co se tady válí. Když bude zachovávána binární kompatibilita mezi verzemi, hned o tom začnu přemýšlet jako o rozumné platformě k používání.

    8.7.2009 19:21 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    Distribuce? Linuxová distribuce? No to je dost diskutabilní. Naopak, je to považováno za konkurenci linuxu (míněno právě běžné linuxové distribuce).

    Řada zdrojů (dnešní BBC a TheRegister) se ani nezmiňuje, že by to vůbec Linux používalo. Třeba to udělají modulární a jeden si tam bude moct dosadit vlastní jádro - BSD, Mac, WinXP ;-). Google jde o web a webové aplikace, kernel je poněkud podružnější.

    To že postavím operační systém na jádru Linuxu z toho ještě linuxovou distribuci nedělá. Komunita, otevřený vývoj, komunita zapojená do vydávání aplikací, repozitář a hlavně set typických aplikací. Ví někdo, jaké další aplikace tam budou? Xorg? MatchBox? UDEV? Hal? Dbus? glibc? Gtk? Kousky Gnome? Crome Browser? Bude to mít vůbec nějaké lokální aplikace? Picassa? Google Earth? Alespoň texťák. Hmm spíš něco v browseru, takže rich text area a off line ajax.

    Jde jim o co nejrychlejší nabootování, tvrdí. Takže na init a tradiční startovací skriptíky můžeme zapomenout. Klidně mohou zapéct startovací program do jádra včetně nějakého light X serveru ;-)

    Možná je to jen reklamní trik, a bude to víceméně distribuce. Linux zatajují záměrně. Linux nemá dobré jméno mezi potenciální skupinou uživatelů, takže ho reději moc jmenovat nebudou.

    Radek Vokál avatar 9.7.2009 12:30 Radek Vokál | skóre: 21 | blog: s Fedorou na hlavě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    Souhlas, google je na tohle hodne dobrej. Kolik lidi tusi ze google talk je vlastne jabber .. a kolik lidi pak bude vedet, ze ChromeOS je vlastne Ubuntu s Androidem?

    9.7.2009 17:31 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Ubuntu s Androidem? Vůbec nechápu, jak jsi na to došel. Na odkazovaném blogu Google píše, že z Linuxu použijí jádro a na něj dají svůj vlastní okenní systém (podotýkám, že okenní systém je např. X Window System, tedy z té zprávy vyplývá, že nebudou používat ani Xka, tedy že to bude de facto úplně nový desktopový operační systém).
    Grunt avatar 9.7.2009 17:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    A nepoužívá to spíš framebuffer?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2009 18:10 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    To já nevím co to používá, já jsem jenom četl to odkazované oznámení. :-) Ale musím se opravit – nepíšou „svůj vlastní okenní systém“, ale „nový okenní systém“, tedy nemusí být jejich.
    Grunt avatar 9.7.2009 18:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Ale prd. Skia? To je jen cairo s výstupem do framebufferu. BTW:

    Něco proti Xorg?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2009 19:08 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Kde je psáno, že Chrome OS bude používat Skiu? Já tam nic takového nevidím, takže to jsou všechno jenom spekulace. Možná ano, ale hlavně jsem protestoval proti tomu, že to bude „Ubuntu s Androidem“, když prakticky jediné, co se o tom systémum zatím ví, je název. Může to být cokoli.
    Něco proti Xorg?
    Všechno, ale to je tady úplně mimo téma.
    Grunt avatar 9.7.2009 19:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Kde je psáno, že Chrome OS bude používat Skiu? Já tam nic takového nevidím, takže to jsou všechno jenom spekulace.
    Jo ChromeOS? Tak to mi nějak uniklo. O tom krom jeho názvu nic nevím(ne teda, že by to bylo s Androidem nějak lepší, ale nijak mi to nebrání blbě kecat)
    Všechno, ale to je tady úplně mimo téma.
    Proč tedy nepoužíváte DirectFB?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2009 19:26 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Proč tedy nepoužíváte DirectFB?
    A je to použitelné?
    Grunt avatar 9.7.2009 19:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    ROFL. A co teda je použitelné? Grafický server nasraný v jádře ala Windows?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2009 19:34 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Ten je použitelný velmi dobře.

    Já čekám jenom na to, až dospějí alternativní desktopové operační systémy typu Syllable nebo Haiuku. Pak od Linuxu/BSD s Xkami s radostí uteču. (Ale jsem realista, tak předpokládám, že se nedočkám.)
    9.7.2009 19:35 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    (Haiuku -> Haiku)
    Grunt avatar 9.7.2009 19:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Ten je použitelný velmi dobře.
    Myslím si že o tomto tématu radši ukončím diskusi dobrovolně.
    Já čekám jenom na to, až dospějí alternativní desktopové operační systémy typu Syllable nebo Haiuku. Pak od Linuxu/BSD s Xkami s radostí uteču.
    Ty používají co? Též nějaký přímý přístup ke grafické paměti, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2009 20:13 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    <flame>Pravda, Xka maj dodneska problemy s dualheadem a autodetekci. Windows se zrudnou integraci do jadra nemaj problemy ani s jednim uz od roku 2000. Vubec bych se o tom radci nebavil.</flame> 

    Grunt avatar 9.7.2009 20:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Pravda, Xka maj dodneska problemy s dualheadem a autodetekci.
    Xka.
    Windows se zrudnou integraci do jadra nemaj problemy ani s jednim uz od roku 2000. Vubec bych se o tom radci nebavil.
    No to určitě. Ale jinak souhlasím, absolutně nemá cenu se o tom bavit dále.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2009 22:39 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Můj tip: bude to Android předělanej na veliký displeje. Rozhraní tudíž bude vlastní (OpenGL). Nezapomínejme, že cílem je NVidia Tegra.

    Asi tam nebude ovšem takový prim hrát DalvikVM a na vývojářské straně Java.
    9.7.2009 20:27 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Pravdepodobne toľko, koľko ich vie, že tým Jabber sa vlastne myslí XMPP. :)
    otasomil avatar 14.7.2009 15:40 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    >>>Klidně mohou zapéct startovací program do jádra včetně nějakého light X serveru

    A cely to "zapecou" do Flash ROM na zakladni desce netbooku jako BIOS.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 14.7.2009 16:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Je, kéž by.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2009 22:35 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Lojzo, tak to jsi asi nepochopil...
    8.7.2009 15:29 blizz.boz | blog: Velocity | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Veľký Brat
    Noo podľa mňa to neni dobrý nápad:

    http://ipremiere.eu/google-facebok-alebo-koľko-máme-dnes-veľkých-bratov.html
    otasomil avatar 8.7.2009 18:52 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Veľký Brat

    Cert vem bratry - nas zajima system - co to bude umet, jaky to bude ci nebude bastl a tak.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otasomil avatar 8.7.2009 18:39 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS

    Nejvetsi internetova spolecnost na svete a teprve ted prichazi s vlastni distribuci ?

    To se mi ani nechce zdat.

    - predpokladam ze OS bude k dispozici zdarma v podobe iso image pripadne i image USB flashdisku.

    - cely system pobezi "read only".

    To by byla rana pod pas M$ a pracechtivych pc servisaku - oprava OS bude spocivat v restartovani PC

    Pokud to bude nejaka licencion user mrdka tak at si to nechaj.

    Kazdopadne se tesim a distro otestuju.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Grunt avatar 8.7.2009 19:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    LOL, co jsem to zase slyšel na ČTčku?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jardík avatar 8.7.2009 21:55 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    pochlub se ... já to neslyšel
    Věřím v jednoho Boha.
    Grunt avatar 8.7.2009 22:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Čoveče, to nemůžu najít. Ale přísahal bych bohu…tak aspoň něco.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 8.7.2009 23:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Chrome OS
    Ah, jsem jenom Jarda a kliknul jsem na špatné události. Zde zmiňovaná reportáž. Jinak dokonce myslím(překvapivě) padlo slovo Linux. Že by povodně vyplavili nějaké kapříky v Googlu?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.