abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.0 otevřeného operačního systému pro chytré hodinky AsteroidOS (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení o vydání a na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    dnes 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    dnes 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 908 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Google neuvolní zdrojové kódy Androidu

    Google na letošní Google I/O developer konferenci oznámil, že neuvolní opensource zdrojové kody Androidu 3.0 „Honeycomb“ a 3.1 až do vydání další verze s názvem „Ice Cream Sandwich“. Údajně se obává toho, že by se komunita pokoušela o port pro telefony a pro uživatele by to byla špatná zkušenost. „Ice Cream Sandwich“, který by měl vyjít koncem roku, by měl fungovat na obou platformách.

    11.5.2011 20:56 | Migi | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.5.2011 21:05 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Takze pouzivaju miliony riadkov cudzieho kodu (okrem ineho aj mojho) v rozpore s licenciou. Dufam, ze sa to dostane pred sud.
    pavlix avatar 11.5.2011 21:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Jestli jsem to správně pochopil, tak licenci neporušili. Nebo alespoň minule někdo tvrdil, že Google žádný kód veřejně nevydal a nikdo, komu Google kód vydal, nemá zájem o zdrojové kódy.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bilbo avatar 12.5.2011 01:02 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Pokud Google dodal binárky pouze výrobcům, tak zdrojáky musí dodat opět pouze výrobcům. Pokud dodal (což asi ano, protože výrobci si nejspíš chtějí Android upravit aby fungoval na jejich zařízeních) tak pak nic nelegálního nespáchal.

    A povinnosti související s dodržením GPL (např. dodání zdrojáků pokud se rozhodnou binárky distribuovat) je pak na bedrech těch výrobců.

    Pár telefonů už s tím je, takže by mělo stačit jít za výrobcema telefonů co tam některou z těch nových verzí androidu mají a požadovat po nich zdrojáky.

    Pokud nevyhoví, tak přitvrdit (nahlásit používání SW v rozporu s licencí, atd ...)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    12.5.2011 01:13 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Pod GPL je v Androidu leda jádro a ty změny jsou AFAIK už public.

    Zbytek je pod Apache2 (BSD + klauzule na patenty), takže byste měl smůlu.
    11.5.2011 21:17 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Co je v androidu GPL? Jejich úpravy jádra určitě, ale nevím, jestli někde nevisí na webu. A userspace adroidu obsahuje GPL kód? Divil bych se, kdyby si pak google lajznul ty zdrojáky nevydat, ale divím se často :)
    Pavel Stárek avatar 12.5.2011 13:53 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    No, pokud jsi autor nějakého kousku kódu v Android zdrojácích, tak si napiš email Andy Rubinovi (nebo kdo je teď za Google šéf projektu) s odkazem na tvůj kód, který používají v Honeycombu a s požadavkem na zaslání všech zdrojových kódů. Nebo svůj kód odstraň/přelicencuj whatever.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    12.5.2011 15:36 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    To nejde, vid Android Contributor License, ktory musi kazdy prispievatel akceptovat. Kod sa prakticky daruje Googlu, ktory s nim moze nakladat, ako uzna za vhodne, vratane jeho uzavretia. Keby to fungovalo tak jednoducho, ako si to predstavujeje, tak by sa OHA do 24 hodin rozpadla - nemala by totiz dovod existovat.
    Pavel Stárek avatar 12.5.2011 19:21 Pavel Stárek | skóre: 43 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    No dobře, tak pak ale tedy nemá cenu se soudit, nebo dělat jiné "odvetné" akce.
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    11.5.2011 21:08 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Tak a do nich! Všichni si piště o zdrojáky se zdvořilým upozorněním, že pokud odmítnou jde to k soudu :-)
    11.5.2011 21:17 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    To asi tezko. Jelikoz google tuto verzi neuvolnil jako produkt, tezko si muze nejaky zakaznik psat o zdrojove kody. Ale ono je snazsi rejpat, nez si tu GPL precist, ze?
    11.5.2011 21:18 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Ej, ono jde i o 3.0, omlouvam se, to jsem prehlid... tuna masla na moji hlavu. :-D
    andree avatar 11.5.2011 21:19 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    mozes ale poziadat o zdrojaky HTC, alebo hocikoho kto ten kod bude distribuovat, nie?
    11.5.2011 21:17 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Já si myslím, že Google má tohle určitě dobře pohlídané. Bez problémů asi na požádání vydají jimi pozměněné zdrojáky jádra, dalviku atd. Ale to API, které vlastně dělá Android a které Google sám vytvořil, bude mít zřejmě duálně licencované. A bez toho je to celé k ničemu.
    11.5.2011 22:37 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Ať si to klidně má duálně licencované, dokud je jedna licence GPL, tak zdrojáky musí vydat všem, kdo mají přístup k přístrojům, které to běží.
    Conscript89 avatar 11.5.2011 23:01 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    To taky neni presny. Narok na zdrojaky ma kazdy, kdo ma legalne binarku.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 12.5.2011 20:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    A ani to není u duální licence pravda. Nárok má jen ten, kdo tu binárku dostal pod GPL.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 12.5.2011 21:05 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Mas pravdu, vedel jsem ze tam bude jeste nejaka drobnost :) Osobne jsem se ale vic bal toho "legalne".
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    11.5.2011 23:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    No, tam bude jinačí problém. V Androidu je pod GPL snad jedině jádro (a qemu, nad kterým je postavený emulátor), user space je, pokud vím, kompletně pod BSD-like licencemi (většina konkrétně Apache 2.0). Možná tam jsou nějaké věci pod jinými licencemi, ale bude jich minimum.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    12.5.2011 07:08 Mordae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Hmm, myslim, ze to neni problem. Vyrobce Ti to prodal jako jeden produkt, cimz padem se to povazuje za odvozene dilo a plati GPL.
    12.5.2011 07:44 eee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    To je blbost. I jeden produkt lze dodat s vice licencema na jednotlive casti. A komu z vas google poskytnul binarky, ze od nej chcete zdrojaky?
    pavlix avatar 12.5.2011 20:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Hmm, myslim, ze to neni problem. Vyrobce Ti to prodal jako jeden produkt, cimz padem se to povazuje za odvozene dilo a plati GPL.
    Vtip?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Conscript89 avatar 12.5.2011 21:06 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Doporucuju: http://www.root.cz/zpravicky/rozhovor-s-linusem-torvaldsem-k-dvacatemu-vyroci-jadra/

    Doufam, ze nevadi odkaz na konkurencni portal.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    Bedňa avatar 12.5.2011 00:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Niekde bude chyba, pretože dnes som videl video ako na Desire beži Honeycomb. Toto som teraz narýchlo vygooglil, pôvodne som videl iné.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.5.2011 08:22 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Na to nejsou potreba zdrojaky, pustili binarky z emulatoru. Jinak me prekvapuje kolik lidi tady nema tuseni o licenci Androidu. Kernel je GPL, userspace je Apache - GPL knihovny (vcetne libc) kvuli kterym by bylo potreba komplet uvolneni zdrojovych kodu tam zadne nejsou. Takze zdrojaky muzete chtit tak jedine kernel+mozna nejaky utility typu wpa_supplicant.
    12.5.2011 11:10 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    GNU libc knihovna je pod LGPL. Jinak souhlasim, ze google neni pravne nucen vydat zdrojaky, ale minimalne by se to hodilo, kdyz jim s vyvojem pomaha(la) (nevim jak prilis, ale urcite neco ano) i komunita.
    12.5.2011 11:36 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    To sice je, ale android ji nepouziva, maji vlastni libc (Bionic)
    13.5.2011 09:04 koudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    To samozrejme vim, jen jsem upresnoval, ze i s glibc systemem nemusite uvolnovat ostatni zdrojaky, protoze to LGPL nevyzaduje. Samozrejme zmeny v glibc byste museli uvolnit.
    12.5.2011 02:31 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Pochopil jsem to spravne, ze verze 3.2 by mela zpatky sloucit tablet UX a phone UX a mela by se pouzivat vsude?
    12.5.2011 08:42 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kody Androidu
    Ano.
    joejoe avatar 12.5.2011 13:51 joejoe | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    opensource, ale odsud podsud (-;

    google, don't be evil..
    12.5.2011 14:05 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    Podívejte se na to z pohledu Google - oni by dali zdrojáky ven a co myslíte - hned by se toho chytil MS a Apple, jak ten android na telefonech nefunguje... To, že ta verze pro telefony vůbec není, to byste se ve zprávách na Nově už nedozvěděl.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    12.5.2011 15:01 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    Zajímavé, takže dosud to nikomu nevadilo a MalýMěkký nebo Jablko s tím začnou teprve teď, po X letech vývoje?
    12.5.2011 15:19 Zubozrout
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    Nemyslím si, že to nikomu nevadilo. Apple i MS na Androida vytahují neustále něco. MS tomu dodává ještě korunu, protože se mu z Androida daří vysávat velké množství finančních prostředků, skrze patentové výhrůžky výrobcům Android zařízení.
    12.5.2011 15:50 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    Poukazoval jsem spíš na to, že jejich FUD oddělení nejsou žádný béčka a už dávno by je to napadlo, kdyby se z toho dal vytěžit nějakej prospěch.
    12.5.2011 15:33 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    Vadilo. Stačí si přečíst diskuse pod zprávičkami o Androidu tady na Abíčku, kde se přesně tohle probírá: vždyť to vůbec nefunguje, k čemu to je – zkoušel jste nějakou neoficiální verzi, oficiální verze zatím vůbec není – tak to nemají zveřejňovat.
    12.5.2011 15:54 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    Tím příspěvkem jsem chtěl říct spíš to, že ty firmy by z toho dávno něco dostaly, pokud by to šlo. Rozhodně jsem tím nemyslel diskuze lamek, co si stáhnou něco nedokončenýho a pak brečí že je to naprd a nejede to...
    Conscript89 avatar 12.5.2011 21:10 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    No, ja bych to tak nevidel, protoze "diky" komu je Ubuntu medialne dominantni? Rozhodne treba Linus nekrici na kazdem rohu, ze Fedora je nejlepsi.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    13.5.2011 18:18 Hue | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    Souvislost?
    Conscript89 avatar 13.5.2011 21:01 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    V tom ze "kricici" maji evidentne na neco vliv.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    pavlix avatar 14.5.2011 18:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    V tom ze "kricici" maji evidentne na neco vliv.

    Otázka je ale na co mají vliv.

    U Ubuntu bych to viděl spíš naopak. Je oblíbené a trochu kontroverzní, takže má spoustu křičících pro i křičících proti, kteří se vzájemně překřikují. My ostatní pak používáme, co nám vyhovuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 13.5.2011 10:32 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google neuvolní zdrojové kódy Androidu
    A on funguje? To slysim poprve :)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.