abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelnosti v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys. Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.3. 23:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2026-03 aneb Eclipse 4.39. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.3. 10:22 | Upozornění

    Ze systému Slavia pojišťovny uniklo přibližně 150 gigabajtů citlivých dat. Jedná se například o pojistné dokumenty, lékařské záznamy nebo přímou komunikaci s klienty. Za únik může chyba dodavatelské společnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    11.3. 10:11 | IT novinky

    Sněmovna propustila do dalšího kola projednávání vládní návrh zákona o digitální ekonomice, který má přinést bezpečnější on-line prostředí. Reaguje na evropské nařízení DSA o digitálních službách a upravuje třeba pravidla pro on-line tržiště nebo sociální sítě a má i víc chránit děti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    11.3. 09:33 | IT novinky

    Meta převezme sociální síť pro umělou inteligenci (AI) Moltbook. Tvůrci Moltbooku – Matt Schlicht a Ben Parr – se díky dohodě stanou součástí Meta Superintelligence Labs (MSL). Meta MSL založila s cílem sjednotit své aktivity na poli AI a vyvinout takovou umělou inteligenci, která překoná lidské schopnosti v mnoha oblastech. Fungovat by měla ne jako centralizovaný nástroj, ale jako osobní asistent pro každého uživatele.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1059 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?

    Po světě začaly kolovat spekulace, podle kterých se ve společnosti Sun Microsystems houpe židle pod Jonathanem Schwartzem, jejím CEO. Důvodem by měl být fakt, že od r. 2006, kdy Schwartz post převzal, spadly akcie Sunu o 50 %. Více v článcích Sun Micro: Could CEO Schwartz Be On His Way Out? a Rumor: Sun Setting for Sun’s CEO?

    11.7.2008 00:10 | Daniel Kvasnička ml. | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.7.2008 08:52 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    S těmi prohozenými odkazy dobrý vtip :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 09:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Whoops, dik za upozorneni ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 09:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Mozna jsem jen byl malo informovany, ale docela me ty zpravy prekvapily. Myslel jsem, ze Sunu se docela dari a celkem jsem mu fandil (a fandim) za jeho open source "pionyrstvi"... ale 50 % dolu, to je fakt celkem sila. By me zajimalo jaky bude dopad na open source aktivity, pokud Schwartze opravdu vymeni...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    11.7.2008 11:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Stejně to bylo nejveselejší kolem let 2000-2001. ;-) Snad pro všechny firmy. :-D
    11.7.2008 12:44 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    to je ta koupe MySQL a dalsi, z meho pohledu nahodne a zmatene kroky. Zvnejsku (a z kratke zkusenosti predevsim zevnitr) to vypada, ze si Sun proste rekne "je, tohle by bylo fajn mit" a koupi to nebo to zacne programovat. Nezridka nasledne zjisti, ze by to bylo prilis nakladne nebo v nastavene podobne nerealizovatelne a od vyvoje se ustoupi... Sun je bohuzel rizen prakticky "ad hoc" (aspon z pohledu zamestnancu mimo managerske urovne) a i diky tomu, diky poklesu na burze a diky tomu, ze nakupem MySQL se Sun dostal hluboko do minusu (coz vse vzajemne souvisi) se v techto dnech propousti kolem 3 500 zamestnancu po celem svete...
    finc avatar 11.7.2008 13:46 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Nemyslim si, ze by koupe MySQL byl zmateny krok. Krok je to spravny, akorat je potreba pocitat s dlouhodobym planem. OpenSolaris, Java, Glassfish, MySQL jsou natolik kvalitni "open" produkty, ze je otazkou casu, kdy se tato investice vrati.

    Za pokles akcii stejne mohou investori, kteri dane problematice rozumi asi tak, jako ja ekonomii. Proste, nikomu se nechce cekat.

    S temi pokusy o nove veci souhlasim. Na druhou stranu, ktera z vetsich firem netrpi megalomanstvim ve smyslu: "Tohle jeste nemame, tak si to udelame nebo koupime".
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    Luk avatar 11.7.2008 14:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Nemyslim si, ze by koupe MySQL byl zmateny krok. Krok je to spravny, akorat je potreba pocitat s dlouhodobym planem. OpenSolaris, Java, Glassfish, MySQL jsou natolik kvalitni "open" produkty, ze je otazkou casu, kdy se tato investice vrati.
    Problémem není nákup MySQL, ale nákup za danou cenu. Je velmi otazné, za jak dlouho se ta vynaložená miliarda vrátí (včetně časové hodnoty peněz).
    S temi pokusy o nove veci souhlasim. Na druhou stranu, ktera z vetsich firem netrpi megalomanstvim ve smyslu: "Tohle jeste nemame, tak si to udelame nebo koupime".
    Tohle dokáže i hodně velkou firmu poslat do hrobu nebo jí přinejmenším nadělat pořádné problémy. Zvlášť když se poněkud změní situace. Například GM dnes plánuje zbavit se automobilek, které se poměrně nedávno s velkou slávou nakupovaly. Stejně tak Ford, který už dokonce dvě značky prodal, a řada dalších.

    Podobně si myslím, že uvažovaných 100+ mld. Kč dá za pražské letiště jen skutečný blázen. Aby to mělo smysl, muselo by letiště každoročně vydělávat nejméně 10 mld. Kč (EAT), což je podle mého názoru čirá utopie. Žádný masivní rozvoj letecké dopravy totiž už nelze očekávat (růst ceny ropy + zavedení povolenek na emise CO2 + uvažované zavedení spotřební daně na paliva pro leteckou dopravu).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 14:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    +1
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 11.7.2008 16:32 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Glassfish
    Ani nevíš, co bych já osobně dal za to, kdyby se místo Tomcatu začal používat GlassFish. Ten aplikáč mám moc rád. Je zhruba desetitisíckrát lepší než ten Tomcat. Ale vyžaduje to poměrně dost znalostí, aby lidem začal sloužit tak, jak je třeba. Bohužel — investovat čas do školení, dokumentace a testování nikdo nechce. A přitom má skvělé vychytávky a nástroje, které nemá ani WebLogic či WebSphere (o JBoss ani nemá cenu mluvit — ten nemá ani deployer).
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.7.2008 08:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Ani nevíš, co bych já osobně dal za to, kdyby se místo Tomcatu začal používat GlassFish.
    Dokud neprijde modularni v3, ktera bude schopna krome role AS zaujmout i roli obycejneho odlehceneho kontejneru, tak na tohle muzes zapomenout ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    default avatar 14.7.2008 09:53 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    No jo. A tady se rozcházíme :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 14.7.2008 11:01 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    A procpak? Ches snad tvrdit, ze samostatne kontejnery nemaji smysl nebo budoucnost? Ne kazdy potrebuje na vsechno EJB ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luk avatar 11.7.2008 10:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Už jsem si delší dobu říkal, že to Sun s těmi akvizicemi trochu přehání (hlavně to MySQL za miliardu dolarů) a že z toho investoři zjevně nemají radost.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 11.7.2008 10:38 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Houpe se pod Jonathanem Schwartzem židle?
    Ja jsem to bral tak, ze je to sice silena castka, ale ze Schwartz vi co dela a ma dlouhodobe plany. Jenze se asi potvrzuje to, co bylo videt i u kauzy MS vs. Yahoo, totiz ze investory zajima kratkodoby zisk a trpelivost jim chybi :/ ...ale asi to trochu chapu, dnesni svet je turbulentni a lidi chteji mit rychle sve penizky zpatky, jinak se o ne boji :-)

    Taky bych rekl, ze tu ukazuje strach z open source. IMHO to ma na pokles ceny take vliv -- konzervativni investori do IT tomu proste neveri.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.