abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 01:00 | Komunita

    Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.8. 17:44 | IT novinky

    Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    15.8. 13:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.8. 05:44 | IT novinky

    Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    14.8. 18:00 | Nová verze

    VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.8. 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.8. 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.8. 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.8. 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.8. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 404 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

    Od začátku roku není moc dobrá kombinace ruská IP adresa, alternativní klient a síť ICQ. Uživatelé Linuxu mohou na ICQ jen přes web a Flash klienta. Nastane podobná situace i u nás? Více na Pinkolínově blogísku.

    14.2.2009 02:48 | pinkolin | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.2.2009 08:21 aR | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

    Já bych nebyl proti. Aspoň bych se nemusel podřizovat lidem na icq a mohl v klidu vypnout účet ICQ v Pidginu. Pochybuji že by někdo z těch lidí co tam jsou, přešli na iriginál ICQ klient.

    mirec avatar 14.2.2009 08:42 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Skôr si myslím, že by sa neoficiálni klienti pokúsili emulovať oficiálneho klienta (keď to už nepôjde inak aj sťahovaním reklamy ;) ). No a ICQ je kravina, zbaviť sa toho dá dosť ťažko, mne pri tom pomohol centericq (skript na automatickú odpoveď, nechal som to bežať pár týždňov, zatiaľ odpovedalo, že som na jabberi a nejaké informácie o jabberi a potom som to vypol).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    woo avatar 14.2.2009 13:07 woo | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    a kolko ludi ta potom kontaktovalo cez jabber?

    ja mam v contact liste dost ludi, samozrejme nie so vsetkymi si pisem, ale keby som presiel na jabber a tiez nechal taku automaticku odpoved, tak pochybujem, ze sa mi niekto ozve ;] povedia si, ze dalsi nezmyselny program a koli jednemu uzivatelovi to robit nebudu
    Close the Windows, Open The Source
    14.2.2009 16:00 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    no, musíš se stýkat jen s lidmi, kterým výhody jabberu dokážeš vysvětlit:) já už jsem pár měsíců icq vůbec nemusel zapínat.
    mirec avatar 15.2.2009 08:57 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Asi 30%, so zvyšnými som v kontakte cez gmail (ten ma skoro každý, prečo teda navyužiť, že podporuje XMPP?).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    14.2.2009 09:40 Kiron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

    A nebude to mít souvislost s těmi mallware zprávami co chodí uživatelům v jednom kuse v ruském kódování?

    14.2.2009 09:43 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Kdo bude chtít škodit se prostě připojí přes nějakou proxy mimo Rusko. Pochybuji, že by tím něco AOL dokázal.
    Nikola Ciprich avatar 14.2.2009 11:52 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    boze jak vidim slovo blogisek, tak se mi otevira kudla v kapse...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    Pavel Půlpán avatar 14.2.2009 12:16 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Kdyby jen kudla...
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    14.2.2009 12:05 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Souhlasím s autorem blogu. U nás by byl vývoj nejspíše jiný, než v Rusku (v tom smyslu, že by lidí nepřecházeli). Znám hodně těchto "srdíčkových" lidí a ti používají výhradně oficiálního klienta ICQ, protože tam mají tunu neuvěřitelných nesmyslů, kterými se baví - dělá jim to mnoho "zábavných" zvuků a animací, smajlíci jsou tak překombinovaní, že už pomalu fungují jako náhražka lesklých předmětů pro zhulené uživatele a celá ta aplikace vypadá "tak cool, že je to, hej jako, prostě jako nej (zde následuje hromada stupidních emotikonů, většinou nesouvisejících, zachycujících blikající srdíčko v různých barvách)".

    A tohle všechno se jim tak líbí, že nemají potřebu se dívat jinam.

    To nepatrné procento ostatních pak nejspíš přejde na Skype (protože ho už stejně mají nainstalovaný) a pouze minimum lidí si zkusí Jabber.

    Mně jsou ukradení. Všichni, kteří po mně v poslední době chtěli "ajsko" (nejdřív jsem ani nevěděl, co to po mně chce) dostali JID nebo e-mail.
    14.2.2009 12:19 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Kéž by byli srdíčkoví klienti i pro Jabber.
    14.2.2009 14:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    náhražka lesklých předmětů pro zhulené uživatele
    Co jsou to lesklé předměty pro zhulené uživatele?
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Tarmaq avatar 14.2.2009 22:14 Tarmaq | skóre: 39
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Taky by me to docela zajimalo ;]
    Don't panic!
    14.2.2009 13:33 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

    Až někdo napíše špatný program pro Linux, vyvěsím bombastický titulek Linus blokuje české linuxové uživatele.

    Zkopíruji jen příspěvek, který jsem tam napsal:

    Článek je jedna velká lež, která dělá dalekosáhlé závěry z nefunkčnosti z technicky nejhoršího ICQ klienta všech dob – QIPu.

    QIP je čučavý, hezký, ale technicky naprosto podělaný ICQ klient. V Rusku se velmi často používá – ale že má problémy přenést i azbuku přes ICQ, zatímco žádný jiný klient s tím problém nemá, o něčem svědčí. Znovu opakuji: QIP je špatně naprogramovaný program se špatně naprogramovanou komunikací ICQ. Problém QIPu je pouze problém QIPu, nikoli žádný boj proti alternativním klientům. Všimli jste si, že všechny zprávy typu „boj proti alternativním klientům“, “ICQ má zase problémy“, “ICQ mění protokol“ atd.. mají jediného společného jmenovatele – a to to, že se vždycky,a le naprosto vždycky týká QIPu? Proč uživatelé desítek jiných alternativních ICQ klientů problémy nemají? Protože mizerně naprogramavý QIP je prostě špatný program – to je celá pravda.

    Ke zbytku jen zkopíruji, co už jsem napsal jinde:

    Zde je pravda:

    1) Alternativní klienti k ICQ jsou oficiálně povoleni.

    2) Žádný boj proti alternativním klientům změnami protokolu není.

    Ad 2) Jestli uveřejnění plné dokumentace nového protokolu ICQ spolu se svolením použít jej pro alternativní klienty ICQ přímo od provozovatele ICQ – firmy AOL. A zároveň upozornění 2 roky dopředu, že zastaralá verze protokolu bude vypnuta. Jestli toto vše považujete za boj proti alternativním klientům – pak ve Vás musí být hodně fanatické nenávisti proti ICQ.

    Pravda je taková:

    Kdosi zapálil boj proti ICQ. Že při tom padlo mnoho lživých argumentů je nepodstatné, jakmile se dostanou ke slovu emoce, IQ je v háji. Pak to od toho fanatika začalo x lidí opisovat a vyrojilo se hodně opakovačů.

    Smutné je, že si nikdo z nich včetně autora článku nezjistil skutečný stav věcí. Ale to je pro bezbřehý emocemi zažehnutý fanatismus celkem typické.

    Pro Ty, kteří jsou schopní ještě myslet:

    Každý právní dokument, včetně licence ICQ, platí jako celek. Vytrhnutá část jakéhokoli právního dokumentu není nic. Pokud se jakýkoli právní dokument dostane k soudu, bude vždy posuzována jako celek. Hint: Americké smlouvy a licence se píší tak, že jí musíte přečíst celou do posledního slova včetně návazných dokumentů – jinak nepochopíte přesně o čem píše. České smlouvy jsou psány odolněji k vytrhávání z kontextu.

    Další hint: Pokud máte v licenci ICQ napsáno, že nelze používat alternativní klienty BEZ PÍSEMNÉHO A VÝSLOVNÉHO POVOLENÍ AOL, a zároveň vc jiném dokumentu firma AOL toto VÝSLOVNÉ A PÍSEMNÉ POVOLENÍ UDĚLÍ, pak člověk, který myslí z toho vyvodí, že jsou povoleni alternativní klienti. A tak se také přesně stalo, tudíž zákaz alternativních klientů neexistuje.

    Další hinty nechám na těch, kdo si to chtějí přečíst a dozvědět se jak to je. Ostatním bohatě stačí nenávistné a nepravdivé fanatické lži proti ICQ.

    Až příště budete číst kritiku ICQ, snadno poznáte, kdo je v obraze, a kdo lže a jenom papouškuje nepravdivé urban legends:

    1) Kdo píše, že u ICQ nejsou povoleni alternativní klienti lže – a jeho informace mají cenu nesvéprávného člověka.

    2) Kdo píše, že AOL bojuje proti alternativním klientům, pak mu jde více o náboženskou nenávist proti ICQ i za cenu, že bude uvádět lidi v omyl.

    Sešívaný avatar 14.2.2009 13:40 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Pokud jsem dobře četl, tak přestaly fungovat také ostatní klienti (Pidgin, Miranda), tak nevím, co má tento krok společného s tím, že je QIP špatný ICQ klient.
    Prcek avatar 14.2.2009 14:17 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Já ho nezkoušel (QIP), ale stejně říkám, že je to hroznej program :-). Je to kvůli tomu, že posílá zprávy s češtinou ve špatném kódování, i když v programu je to nastaveno jinak. U jiných klientů jsem se s tím nesetkal. A nejhorší je, že ti uživatelé, když jim to konečně vysvětlím a oni to nastaví správně, tak přeinstalují QIP a já to musím vysvětlovat znovu a odkazovat je na řešení. Přitom to už dávno mohli v tom klientu opravit, tyhle problémy má už od nepaměti.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    tsLnox avatar 14.2.2009 17:08 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Potíž je jen a pouze v tom, že QIP je v továrním nastavení nastaven na používání UTF8. Když se pomocí položky "identifikace" vybere CP1250, ve kterém komunikuje ICQ, není s tím problém. QIP je podle mě nejlepší ICQ klient pro windows.

    Stačí trochu Googlit a najdeš to.

    PS: Mluvím o QIP2005, infium je fakt shitka. Jabber protokol zkopírovaný z mirandy a navíc blbě implementovaný. :-D
    14.2.2009 17:34 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

     tak on ten jabber plugin do qipu pise autor jabber pluginu do mirandy no :) 

    14.2.2009 18:02 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    ICQ nekomunikuje v CP1250 a práve to je problém. Qip vždy používa lokálnu znakovú sadu (a teda u nás vo Windows práve CP1250) a teda nehrozí, aby to fungovalo s niekým, kto má vo Windows inú znakovú sadu (staré verzie Qip nevedeli pri žiadnom nastavení posielať správy v UTF8).
    15.2.2009 21:29 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

     u QIPu je/byl problem v tom, ze jeho icq plugin posila do icq feature ze ma kodovani utf8, ale pritom posila neco jineho... ruku do ohne za to nedam, ale vim jiste, ze do icq posila sice kodovani pouzitelne, ale spatne uvadi info o tom, jake kodovani to vlastne poslal

    pavlix avatar 15.2.2009 18:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    vybere CP1250, ve kterém komunikuje ICQ
    Zřejmě zastaralá informace. Dneska dokonce i jinak vcelku zaostalé ICQ posílá zprávy v kódování utf-8.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2009 14:10 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Pane Ponkráci, přečtěte si už ty podmínky, ať se dál neztrapňujete. Vidíte tam něco o ICQ? Já tam vidím jen licenci pro použití v síti AIM. Nemluvě o tom, že OSCAR pro ICQ a pro AIM se v různých detailech liší.

    Osobně nerozumím tomu, proč AOL udržuje pro obě sítě rozdílné klienty, podmínky atd., ale je to jejich rozhodnutí.
    14.2.2009 14:13 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

    1) Alternativní klienti k ICQ jsou oficiálně povoleni.

    je to nekde napsano?
    14.2.2009 14:45 lamák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

    povoleni jsou alternativní klienti jen pro AIM, pro ICQ ne i když obě sítě používají OSCAR.

    14.2.2009 14:52 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

     ja to samozrejme vim :) ale bojim se, ze pan Ponkrac ne... taky jsem si vedom, ze kdyby tvurci klientu vychazeli jen z dokumentace zverejnene na webu AOLu a pripojovali se do ICQ site, tak nefunguje prijem offline zprav, informaci o uzivateli (vizitky), registrace, odstraneni a upraveni uctu, autorizace nebo napriklad vyhledavani uzivatelu, protoze to proste obsahem te dokumentace neni :). (urcite existuje vic rozdilu mezi oscarem v aimu a v icq, ale z pameti toho vic nedam :) )

    14.2.2009 16:07 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Tá "úplná" dokumentácia obsahuje menej informácií, ako sa dá nájsť na stránkach, ktoré obsahujú popis protokolu získaný reverzným inžinierstvom toho protokolu.

    Nejaké dva týždne dozadu začala firma AOL posielať používateľom alternatívnych klientov upozornenia (v Rusku a na Ukrajine), že je povolený len oficiálny program. Okrem iného kontrolovali aj číslo sekvencie, ktoré má byť podľa tej "úplnej" dokumentácie náhodné (a ak naozaj náhodné je, odmietali spojenie). Kontrolovali aj nejaké iné parametre, navyše to zapínajú len občas, takže je dosť problém to presne otestovať.
    pavlix avatar 15.2.2009 18:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Nestálo by za to k tak silným a emotivním tvrzením přidat i zdroje?

    Btw, ani oficiální prohlášení nemusí mít vždycky ten účel, který se v něm píše.

    Zdaleka se nemusí jednat o FANATICKÉ LŽI a kdo nepřipustí možnost mýlky nebo zastaralé informace je sám fanatik a jeho kázání o IQ ztrácí na kráse. A nejvíc emotivní mi tu přijde zápisek tvůj.

    I kdybys nakrásně chtěl podat relevantní informace... touhle formou shazuješ jak sám sebe, tak i to co jsi napsal, a uděláš z toho jednu velkou frašku.

    Pokud by ses přecejenom rozhodl napsat něco inteligentním stylem o současné situaci licencí od AOL, rád si počtu.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Xeelee avatar 16.2.2009 19:58 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Je potřeba rozlišovat QIP 2005 a QIP Infium. Problémy s diakritikou má jen QIP 2005, který už není dost dlouho vyvíjený. Až vyjde ostrá verze QIPu Infia, tak INF nejspíš přestane vytvářet udržovací buildy při změnách protokolu a většina lidí přejde na Infium, které Unicode podporuje.

    BTW soudruzi z AOL vydali primárně pro ruský trh opravdu zajímavého odlehčeného klienta ICQ Lite 1.0. Už existuje i neoficiální čeština a Banner Killer, který kromě textové reklamy umí odstranit i některé nepotřebné části GUI.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    14.2.2009 17:04 AnoNym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty

    Prejit na cokoliv jineho nez je protokol ICQ je silene nepohodlne. Napr muj kontakt list ma ~150 polozek, pokud bych presel na Jabber, tak bych se od 90% kontaktu nedockal odpovedi. Cili bych se pripravil o to, k cemu maji tyto protokoly slouzit - o komunikaci. /jiste odpoved typu: zadne retardovane BFU se svym ICQ se mnou nema co komunikovat.../

    ad QIP

    na platforme Win32 jde imo o klienta s nejlepsim interfacem, pametovou narocnosti a rychlosti odezvy. Miranda je bez pluginu nepouzitelna, s pluginy pomala. Pidgin aka interface codename "omalovanky", nema cenu vubec zminovat.

     

    14.2.2009 17:52 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Kolik z těch 150 kontaktů je k něčemu dobrých? S kolika z nich se dá vést konstruktivní diskuze a ne plácání o hovadinách?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Prcek avatar 14.2.2009 19:00 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Prostě nemůžeš nechat technický malichernosti aby ti rozhodovali o tvým osobním životě :-D. Přece nepřestanu mluvit s kámošema jen proto, že používají ICQ...
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    14.2.2009 19:01 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Lidé přestávají mluvit s kámošema i kvůli větším blbostem. ;)
    pavlix avatar 15.2.2009 18:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Přece nepřestanu mluvit s kámošema jen proto, že používají ICQ.
    Kdo říkal, že se máš každýho z přátel ptát jestli má ICQ a při pozitivní odpovědi se s ním přestat bavit?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2009 18:01 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Pidgin aspoň, na rozdiel od Qip, nemá problém s UTF8.
    gtz avatar 14.2.2009 18:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    No já pouívám PIDGIN na Linuxu a když musím tak i v Woknech. Nesouhlasím , že je nějakou omalovánkou , slouží spolehlivě již nějakou dobu. Pidgin zvládá levou nohou protokol pro jabber , nemusím používat protokol jabberu v QIP , který je celkem hustý. QIP jedině na PDA-PPC tam je celkem dost dobrý.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.2.2009 04:34 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Mi uniká, proč všichni přemýšlejí o tom, že když začnou s jabberem, musejí icq úplně vyhodit. Proč a nač? Je velký výběr v klientech, kteří zvládají připojení k více účtům najednou, a pokud člověku nevyhovuje žádný takový, jsou tu transporty - pak je přechod k jabberu velice bezbolestný.

    Já používám jabber už pár let, a průběžně za tu dobu jen sleduju, jak mi v contactlistu vedle kytiček přibývají žárovičky, přičemž kolikrát zjistím, že jabber účet má i někdo, u koho bych to vůbec nečekal. Jindy prostě jen vyplyne z rozhovoru, že by někdo chtěl jabber zkusit. Když pak někdo má i žárovičku, tak ji jednoduše preferuju před kytičkou.

    Výsledek plynulého vývoje je u mě takový, že pro drtivou většinu rozhovorů používám jabber. V téhle fázi vývoje je velice příjemný i ten fakt, že icq můžu kdykoli odpojit a přesto "se vidět" s důležitými kontakty. S přibýváním kontaktů na jabberu se tenhle bonus samozřejmě smazává, ale jakmile to bude potřeba, má jabber privacy lists, které umožňují o kapku detailnější nastavení, než invisible režim v ICQ.

    Takže - proč to lámat přes koleno?
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Pavel Půlpán avatar 15.2.2009 10:35 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Menší detail, který by se mohl zvrhnout ve flame, což nechci!

    Proč ne ICQ? Protože licence! ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    15.2.2009 12:18 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    no jasně. je-li ofic. klient windows-only, je-li neofic. klient proti licenci a používám-li linux, proč a o čem se s nima hádat.
    15.2.2009 14:17 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Jo, s tímhle já souhlasím, taky se mi ta licence nelíbí a když píšu o preferování žároviček před kytičkama, tak je to kvůli absenci SSL a licenci ICQ.

    Ale zase se na to dívám z tohohle pohledu: ICQ jsem mohl používat celé roky jako hlavní komunikátor i se všemi jeho nevýhodami, o kterých jsem ani nevěděl. Dneska o nich vím, takže se podle toho můžu chovat a na službu, která mě omezuje míň, můžu přecházet postupně.

    Ledaže to myslíš z toho pohledu, že když licence říká, že něco nesmím, tak je špatné to přesto udělat. Na tohle se dívám tak, že to licenční ujednání stanovuje i sankci za porušení, což aspoň pro mě z použití alternativního klienta dělá svobodnou volbu, a je na mně, jestli se mi vyplatí přijít o účet třeba kvůli alternativnímu klientovi.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    Pavel Půlpán avatar 15.2.2009 14:32 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Pravidla jsou od toho, aby se porušovali! :-D Neříkám, ICQ mám taky, z historických důvodů a v dohledné době ho rušit nebudu. Možná až se začne nějak hlouběji vyžadovat dodržování její licence.

    Spíše jsem to kváknul proto, že teď budeme ve firmě ICQ blokovat a snad se i rozjede firemní XMPP server. Dva důvody. Asistentky si místo práce píšou s kámoškama. A za druhé licence. Eliminuje se tím jeden a půl problému, s čímž půl problému zůstane, když kámošky začnou používat Jabber. Ale to budu brát z morálního hlediska jako pozitivum! :-)

    Pro někoho může být zmršená licence důvod ICQ zrušit. Jenže když se člověk podívá třeba na licenci Skype, je to prašť jak uhoď. Hold v dnešní době být ohledně licencí bezúhoný je téměř nerealismus.
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    15.2.2009 17:58 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    No co se Skype týče, to ke mně nesmí, relay bez možnosti se k tomu vyjádřit nikomu dělat nebudu.

    U toho jabberu se dá pokud vím udělat i něco jako privátní síť - tzn. Tvůj firemní jabber server nebude komunikovat s jinýma (tzn. budeš mít něco, jako má AOL - dvě sítě na stejném protokolu, ale vzájemně nekomunikující) - to je jen taková inspirace k řešení problému ukecaných asistentek :)

    A pokud jde o pravidla - blbá pravidla skutečně jsou od toho, aby se porušovala. Je otázka, co je a co není blbé pravidlo - to si asi každý musí posoudit sám, čímž neberu AOL právo si určovat pro svou síť svoje pravidla.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    15.2.2009 18:16 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Dovolil bych si tvrdit, že AOL má dvě sítě na podobném protokolu a vzájemně komunikující, avšak každou s trochu jinými podmínkami. A pak samozřejmě nabízejí i řešení pro firmy.
    15.2.2009 19:29 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Ono jde z ICQ psát na AIM a opačně? jak?
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    15.2.2009 19:38 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    ICQ: ‘Since 2000, ICQ and AIM users are able to add each other to their contact list without the need for any external clients.’
    16.2.2009 14:11 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    vidaho :) přesto doufám, že to s těma dvěma nekomunikujícíma sítěma na stejnm protokolu pochopeno bylo :)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    15.2.2009 10:56 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Uz se tesim az tady nekdo zacne brecet, ze ma v contact listu jen 5% lidi s Jabberem...

    Takze panove, ja jich mam 100%.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    pavlix avatar 15.2.2009 18:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICQ v Rusku blokuje alternativní klienty
    Já jich mám tay 100% :), ale to už docela dlouho... před zrušením ICQčka to bylo cca 80% jabber, 20% ICQ (po vymazání všech lidí, co mě jen otravovali... a všech lidí, co mě ani neotravovali, protože jsme si za posledních půl roku nepsali vůbec).

    Ještě připomenu že na těch 20% kontaktů jsem v té době měl telefonní číslo a naprostou většinu z nich jsem pravidelně potkával osobně a na ICQ jsem je měl fakt jen z pohodlnosti.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.