abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Humor

    Agent umělé inteligence vytvořil 'útočný' článek o Scottu Shambaughovi, dobrovolném správci knihovny matplotlib, poté, co vývojář odmítl agentem navrženou změnu kódu (pull request). 'Uražený' agent autonomně sepsal a publikoval na svém blogu článek, který přisuzuje Shambaughovi smyšlené motivace, egoismus a strach z AI coby konkurence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Ubuntu 24.04.4 LTS, tj. čtvrté opravné vydání Ubuntu 24.04 LTS s kódovým názvem Noble Numbat. Přehled novinek a oprav na Discourse.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Pozvánky

    V pátek 20. února 2026 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 6. Mobile Linux Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a uživatelský prostor. Akce proběhne od 10:00 do večera. Hackday je určen všem, kteří si chtějí prakticky vyzkoušet práci s linuxovým jádrem i uživatelským prostorem, od posílání patchů například pomocí nástroje b4, přes balíčkování a Flatpak až po drobné úpravy

    … více »
    lkocman | Komentářů: 4
    včera 13:33 | IT novinky

    Evropská rada vydavatelů (EPC) předložila Evropské komisi stížnost na americkou internetovou společnost Google kvůli její službě AI Overviews (AI souhrny), která při vyhledávání na internetu zobrazuje shrnutí informací ze zpravodajských serverů vytvořená pomocí umělé inteligence (AI). Evropská komise již v prosinci oznámila, že v souvislosti s touto službou začala firmu Google vyšetřovat. Google obvinění ze strany vydavatelů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.04 (Resolute Raccoon) už nebude v desktopové instalaci obsahovat GUI nástroj 'Software & Updates'. Důvodem jsou obavy z jeho složitosti pro běžné uživatele a z toho plynoucích bezpečnostních rizik. Nástroj lze doinstalovat ručně (sudo apt install software-properties-gtk).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 22
    včera 04:33 | IT novinky

    Thomas Dohmke, bývalý CEO GitHubu, představil startup Entire - platformu pro spolupráci vývojářů a agentů umělé inteligence. Entire získalo rekordních 60 milionů dolarů na vývoj databáze a nástrojů, které mají zefektivnit spolupráci mezi lidmi a agenty umělé inteligence. Dohmke zdůrazňuje potřebu přepracovat tradiční vývojové postupy tak, aby odpovídaly realitě, kdy většinu kódu produkuje umělá inteligence.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Zajímavý projekt

    Toyota Connected North America oznámila vývoj open-source herního enginu Fluorite, postaveného na frameworku Flutter. Pro renderování grafiky využívá 3D engine Filament od společnosti Google a dle svého tvrzení cílí na konzolovou kvalitu her. Fluorite je zřejmě navržen tak, aby fungoval i na méně výkonném hardware, což naznačuje možnost použití přímo v ICE systémech vozidel. Zdrojový kód zatím zveřejněný není.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 04:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byl vytvořen nástroj a postup pro překonání věkového ověření platforem Discord, Kick, Twitch, Snapchat (a možná dalších), kód je open-source a dostupný na GitHubu. Všechny tyto sítě používají stejnou službu k-ID, která určuje věk uživatele scanem obličeje a na původní server posílá pouze šifrovaná metadata, ty ale sociální síť už nedokáže sama nijak validovat, 'útok' spočívá ve vygenerování a podstrčení legitimně vypadajících ověřovacích metadat.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    11.2. 14:11 | IT novinky

    Jihokorejská kryptoměnová burza Bithumb přiznala vážné selhání interních systémů, které ji vystavilo riziku sabotáže a nezabránilo chybné transakci v hodnotě přes 40 miliard dolarů (814 miliard Kč). Druhá největší kryptoměnová burza v Koreji minulý týden při propagační akci omylem rozeslala zákazníkům zhruba 620 000 bitcoinů místo 620 000 wonů (8700 Kč). Incident vyvolal pokles ceny bitcoinu o 17 procent. Většinu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.2. 13:55 | Nová verze

    Google Chrome 145 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 145.0.7632.45 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Zpátky je podpora grafického formátu JPEG XL, viz Platform Status. Odstraněna byla před třemi lety. Nový dekodér JPEG XL jxl-rs je napsán v Rustu. Zobrazování JPEG XL lze vyzkoušet na testovací stránce. Povolit lze v nastavení chrome://flags (Enable JXL image format).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (28%)
    Celkem 853 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Jak bude vypadat GNOME?

    Inspirován těmito návrhy na budoucí koncept GNOME, uveřejnil Jon "Despleda" Manning (vývojář GNOME) svoje vlastní. Jednou z jeho myšlenek je úplně vypustit princip ukládání dat na plochu.

    7.2.2006 09:47 | Daniel Kvasnička ml. | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    7.2.2006 10:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    The desktop is not a place for storing files. 90% of the time, it’s hidden beneath application windows, and if you treat it like most of your folders, it gets cluttered. So, in Lazuli, the desktop is for nothing but information display.
    Aha, takže protože je plocha z 90% zakrytá umístíme tam informační okno, jehož ve většině případů neuvidíme. A zároveň sebereme možnost používat plochu jako dočasné odkladiště souborů (u kterých mi nevadí, že na ně 90% času neuvidím). Jsem jediný, komu to připadá jako blbost?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Shadow avatar 7.2.2006 10:55 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Ne, jediný nejste, mně to připadá také jako naprostá hovadina. Zejména vzhledem k tomu, že většina uživatelů je zvyklá používat plochu jako dočasný odkládací prostor. Tohle není nejšťastnější rozhodnutí.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 7.2.2006 11:02 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Nejsi :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    7.2.2006 11:08 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Podle onoho tvrzení by plocha měla být černá, nebo - a to by vypadalo ještě drsněji - černá vyplněná bílými dvojtečkami, které se ukazují po spuštění X. Když to není vidět, tak co na tom sejde? Někteří si nedají říct a hříšně vyplýtvají několik MB paměti na tapetu. :-)

    Na druhou stranu je zvláštní, že hodně Oknařů si pochvaluje plochu plnou ikonek a dokumentů, zejména když si ji mohou zobrazit stiskem jediného tlačítka vedle nabídky Start nebo jedné snadno zapamatovatelné klásesové zkratky Win+M.

    Stejně by se dalo napadnout přepínání ploch. Když mám čtyři, je to skoro zbytečné, protože se na jednu v průměru dívám jen 25% času, takže by stačilo jednu ubrat. Ale pak bych se na jednu díval jen 33% času, to je pořád málo. Mohly by stačit dvě, ale každou bych využil jen z poloviny, tedy právě jedna plocha by byla nejlépe využita.
    7.2.2006 12:17 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Ve Windows je lepsi stisknout Win+D, protoze po opetovnem stisku Win+D se okna znovu zobrazi.

    Win+M je minimalizuje, to neni zrovna nejstastnejsi.
    9.2.2006 08:56 Luděk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Jen tochu přispěji skromnými znalostmi Windows: Shift+Win+M je zase odminimalizuje tam kde byly :-)
    Stanislav Brabec avatar 7.2.2006 11:25 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Zdá se, že většina uživatelů používá plochu stejně - jako koš na neroztříděné důležité věci.

    Nicméně informační okno úplná blbost není - pokud chci pustit třeba Evolution, jdu na prázdnou plochu. Pokud však informační okno ukáže, že nemám nové maily, vůbec ho nemusím pouštět.
    Fill avatar 7.2.2006 11:33 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Informační okno určitě ano. Mně osobně by ale na ploše bylo na prd, mám opravdu 4 plochy zapláclé okny.

    Představoval bych si průsvitné okno, co se při objevení zajímavé informace (přijde mail, změní se počasí, etc.) objeví nad všemi okny, ale bez fokusu, abych mohl nerušeně pokračovat v práci s objektem, kde mám kursor teď.
    8.2.2006 11:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Mně osobně by ale na ploše bylo na prd, mám opravdu 4 plochy zapláclé okny.
    je problém nakonfigurovat si více ploch?
    7.2.2006 11:52 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Což také není jediné řešení, ja si zrovna tak vystačím s ikonkou (v mém případě KBiffu) v systrayi.

    Co se týče informací na desktopu - pro Gnome není nějaký ekvivalent SuperKaramby?
    7.2.2006 12:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    gdesklets jsou v tom článku zmiňované.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.2.2006 12:12 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    A jo, přiznávám se, že jsem to jen v rychlosti prolétl a tohle jsem přehlédl.
    7.2.2006 16:01 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Zdá se, že většina uživatelů používá plochu stejně - jako koš na neroztříděné důležité věci.
    OT: Uživatelé Windows v sítích, kde se používají cestovní profily, používá plochu jako koš na neroztříděné nedůležité věci. Protože plocha je součást profilu, a náročný úkol, kterým bezesporu je nakopírování adresáře ze serveru na lokál při přihlášení a zpět při odhlášení se Windows ne vždy povede :-)

    Jeden z mála příspěvků Windows k osvětě a získávání správných návyků u PC - párkrát se takhle ztratí nějaký dokument, a člověk už si to pak zapamatuje, že plocha je dobrá akorát k tomu, abych koukal na něco hezkého než mi nastartuje první aplikace :-)
    7.2.2006 16:49 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Není lepší tu plochu mít rovnou na serveru?
    7.2.2006 22:39 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Nad tvym prispevkem jsem dost dlouho dumal a furt jsem ho nemohl pochopit. Fakt az teprve tak na seste precteni jsem si vsiml, ze nenavrhujes mit plochu "rovnou na severu".
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    7.2.2006 23:30 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    ROFL :D
    Fill avatar 7.2.2006 11:25 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Já to vidím ze dvou úhlů:

    Z osobního: sám plochu vůbec nepoužívám, ani by tam nemusely být ty standardní ikony (Home, Thrash, Computer...), preferuji čistý desktop a schované panely.

    Z hlediska pestré palety uživatelů: je nesmysl brát uživatelům (téměř) jakoukoli možnost, tudíž i možnost dělat si z plochy /tmp. Jsou lidi, co ji takto využívají a to produktivně. Takže odebráním další základní možnosti se akorát sníží počet uživatelů příslušného DE.

    Kdyby se radši zabývali tím, jak umožnit používat desktop všem, konfigurovat těm, co mají jasnou představu a nerušit ty co jim stačí výchozí nastavení. Zatím se myslí převážně na tu druhou skupinu.

    Kdyby se v GConfu dalo nastavit opravdu vše a na vhodných místech se vyskytovala Advanced tlačítka, nažrala by se koza a zelí zůstalo celé.
    7.2.2006 11:48 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Já to vidím ze dvou úhlů:

    Z osobního: sám plochu vůbec nepoužívám, ani by tam nemusely být ty standardní ikony (Home, Thrash, Computer...), preferuji čistý desktop a schované panely.
    Preferuji úplně stejné nastavení.
    Z hlediska pestré palety uživatelů: je nesmysl brát uživatelům (téměř) jakoukoli možnost, tudíž i možnost dělat si z plochy /tmp. Jsou lidi, co ji takto využívají a to produktivně. Takže odebráním další základní možnosti se akorát sníží počet uživatelů příslušného DE.
    Právě proto, že na ploše nemívám nic, může mi sloužit jako velmi efektivní dočasné úložiště, které pak jednou za čas promažu. Důležité je to používat s rozvahou a hlavně pravidelně mazat ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.2.2006 23:46 Petr Zelenka | skóre: 24 | Semice/Stuttgart (Sindelfingen)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?

    Zdravím,

    moje angličtina sice není excelentní, ale: plocha není zakrytá z devadesáti procent, jak píšeš, ale je zakryta po devadesát procent času, co na počítači pracuješ. Což sice vyjde jako předpoklad tvých dalších tvrzení skoro na stejno, ale proč nebýt přesný, že.

    Co se mě týče, plochu jako dočasné úložište čehokoliv užívám celkem s oblibou. Prostě se přetáhne soubor, přečte/prohlédne se a buď uloží tam kam patří nebo smaže. Jedinný soubor, který na ploše sedí pořád je texťák s poznámkami, úkoly, atp. Ikony na ploše nemám, jako info mi tam běží jen gkrellm.

    A teď si uvědomte, jaký je vztah mezi krychlí a motýlem.
    8.2.2006 11:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Jedinný soubor, který na ploše sedí pořád je texťák s poznámkami, úkoly, atp.
    zkus knotes (úkoly - korganizer) nebo něco podobného ...
    7.2.2006 10:38 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    sakřiš že by konečně začalo Gnome vypadat jako opravdový WM, tedy jako KDE? Lets Flaméééé! :-)))
    Vykook avatar 7.2.2006 11:07 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    asi se podivali na http://plasma.kde.org a rekli si ze by s tim neco meli udelat ;-) a protoze sou to "gui fasisti"(nebo jak to Linus rekl?) tak to okopirovali z kde. ps: neberte me vazne
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    7.2.2006 12:43 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Celkem toho cloveka chapu. Taky mam plochu bez ikonek jenom s informacemi o systemu (je jedno jestli Conky, gkrellm apod.) Docasne odkladiste je muj home, soubory ktere maji misto jsou pak ve svych podadresarich. Ale ja nepouzivam ani listu a priznavam, ze muj desktop je dosti netradicni ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    Vykook avatar 7.2.2006 12:49 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    nechcete ho hodit na web? netradicni desktopy me vcelku zajimaj ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    Mikos avatar 7.2.2006 13:22 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Ty ho chápeš? Takže by ses chtěl jako správný "fašista" postarat o to, aby ani ostatní nemohli plochu využívat k ničemu jinému? ;-)

    Někdo prostě ikonky na ploše rád (a těch lidí je hoooodně), proč bys jim chtěl brát tu možnost volby?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 7.2.2006 13:28 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Teda když jsem viděl ty screenshoty, okamžitě se mi vybavila Plasma (připravovaná pro KDE 4 - viz. plasma.kde.org). Patrně dotyčný autor závidí nám KDEčkařům ten koncept a chtěl by ho mít ve svém GNOME taky ;-) No nic proti tomu, mně kopírování dobrých nápadů absolutně nevadí, není to nic špatného (stejně jako mi nevadí kopírování dobrých nápadů z MacOS X, Windows Vista či jiných systémů).

    Nicméně mi přijde, že je tu oproti KDE jeden podstatný rozdíl - Plasma nikomu nebude nic nutit, člověk si jí bude moct nastavit klidně tak, že to KDE bude vypadat jako teď. Nicméně u tohoto autora se projevil onen příznačný "GUI fašismus", kdy hned prohlásil, že plocha prostě není vhodná k odkládání souborů, tak je tam nikdo odkládat nebude a basta! Já se musím smát :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    7.2.2006 19:34 Honza Král | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    mel jsem rozepsany uzasny prispevek, at nechate gnome byt, ze se jen snazi zjednodusit zivot lidem, kteri chteji pocitac jen pouzivat, ale nakonec jsem chtel pripojit argument ze pro me je nejlepsi cmd line, ze nikde jinde nemuzu napsat neco jako ps -u $USER | sed -e 1d | awk '{print $1}' | xargs kill ale chtel jsem overit jestli jsem to napsal dobre a zapomnel jsem pred to kill napsat echo....

    dobre mi tak ;) tohle by se mi v gnome nestalo :-D
    7.2.2006 21:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    To je právě ten filozofický rozpor. Jsou lidé, kterým jednoduše vadí, když jim někdo zjednodušuje práci odstraňováním featurek, které používají ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.2.2006 22:37 Honza Král | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    ano, ale tyhle lide vetsinou dany sw (tedy GNOME) nepouzivaji... proste tu celou "aferu" kolem GNOME nechapu...

    ale je fakt, ze je to lepsi jak nektere jine flamy... ;)
    .. avatar 8.2.2006 18:37 .. | skóre: 4 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    btw misto toho sileneho prikazu co asi mate nekde ve skriptu nebo kde (?alias?) je mnohem rychlejsi skill -u $USER coz neni problem napsat rucne, nevic to ma vyhodu, ze pokud je system pod velkym loadem daneho uzivatele (overload) tak ho to sejme jednim prikazem (pouze 1den fork) - coz je si myslim taky nemala vyhoda. Neni nad to psat kratke vety. :-D
    7.2.2006 14:50 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    Už aby se GNOME bastlíři(vývojáři) pořádně vyspali a taky sundali si ty klapky na očích. Opravdu dělají hrozný desktop, omlouvám se těm, kteří tomu rozumí.

    Pěkný návrh: Gentle Gnome mockup - jenže v rukou těch vývojářů se z toho stane zase něco nepoužitelného. Ach jo. Nebo kdo se toho ujme ?
    7.2.2006 15:43 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak bude vypadat GNOME?
    A to je jako dobrý k čemu? Pokud nejde o barvičky, nevšiml jsem si jak by se to lišilo od toho GNOME co mám teď.
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.