abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    Klesá opravdu podíl Apache?

    Podle průzkumu Netcraftu neustále klesá tržní podíl webového serveru Apache a IIS se dere vzhůru. Zdá se, že celá věc není tak závažná - podle jiných statistik je tomu totiž přesně naopak: podíl Apache stále roste.

    27.8.2007 07:12 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.8.2007 09:36 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    No nevim, neco na tom podle me bude. Neprijde mi uplne koser odvolavat se na jiny pruzkum v dobe kdyz podle toho prvniho, dlouhou dobu citovaneho, jsou spatne vysledky.

    Ono to hlavne tahne .NET, vuci nemuz nema PHP sanci. Skoda, ze se moc neprosazuje Java, podle me ma velky potencial. Jen bud lidi zacinaj s PHP a u toho skonci nebo prejdou na .NET.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    27.8.2007 10:16 MarrLiss | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    V javou je problem s hostingem, neda se tak lehce sehnat a ani udelat. Jednou to popisoval Roman Pichlik.
    27.8.2007 10:16 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Podla mna problem javy je ten, ze je problem zohnat hosting a ked uz je, tak sa vobec neoplati (oproti napr. .netu).
    27.8.2007 11:15 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Taky mam pocit, ze je zde jiste volne misto na trhu :)
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    xkucf03 avatar 28.8.2007 12:11 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Ten problém je i technologický -- zařídit aby si uživatelé mohli deployovat svoje aplikace na společný server je složitější než hostovat PHP a každému uživateli dát přístup pro zápis do jednoho adresáře, kam si nastrká .php soubory.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 28.8.2007 12:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Profi hosting není problém, případně si firma zařídí vlastní servery. Problém je když se to chce někdo učit a zkoušet si první programy -- JBOSS si pustí leda lokálně, kdežto PHP je na každém freehostingu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.8.2007 11:30 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Ono to hlavne tahne .NET, vuci nemuz nema PHP sanci.
    Proč vůči němu nemá šanci? O .NETu nevím takřka nic, proto klidně opravte moji představu o tom, že se složitost webové podmnožiny .NETu podobá bestialitě zvané J2EE a jejim přisluhovačům (bflmpsvzXML), což pro začátečníky není žádný med.
    Math, as Barbie says, is hard.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.8.2007 11:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Myslim, ze slozitost .NETu je mensi nez u J2EE. Uz jen proto, ze MS se snazi produkovat vsemozne GUI nastroje na tvorbu .NET aplikaci (a ty podle toho pak taky vypadaji). Pro zacatecniky take poskytuje jakesi starter kity.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    27.8.2007 17:54 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?

    Ano, presne tak. Na .NET 1.1 pro web mam MCP certifikaci, takze ho trochu znam.

    V .NETu je spousta veci pripravena a programator se moc nemusi zajimat o to, jak to v pozadi bezi. Jen to vezme a pouzije. Udelat autorizaci na web je otazka jedne zmeny v konfiguracnim souboru aplikace a ono to funguje "tak nejak samo". Jsou tam i nejake naznaky napr. data bindingu (i kdyz jen jednosmerny (cili dost nanic)) a dalsi podobnych pro vyvojare "prijemnych" veci.

    .NET ma i oddeleni code a view, cili designeri a programatori se nelezou prilis do zeli. A hlavne se s nim da velice rychle zacit, je to takove "vybalit z krabice a pouzivat". Tohle trochu Jave a webovym frameworkum chybi.

    Ted mi ale .NET uz nic nerika, neznam ani zmeny ve verzi 2.0. Osobne ted trochu posilhavam po Wicketu, vypada celkem slibne :-P

    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
    27.8.2007 23:09 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Hezký, mohl by si ASP.NET srovnat (třeba) s obligatním ruby on rails?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.8.2007 23:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    To se tezko porovnava. RoR je vicemene regulerni MVC framework, .NET pracuje v drtive vetsine na event-oriented principech, takze je lepsi ho porovnavat spise s PHP frameworkem Prado.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.8.2007 00:09 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Díky, to je ještě lepší informace. To se na .NET určitě zběžně podívám. Když jsem hledal porovnání wicket a RoR, tak jsem našel nějaký blogpost kde autor psal, že java frameworky, jako právě webkit, jsou narozdíl od RoR stavové. Znamená to něco jiného než jiný název pro asociativní pole session?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 28.8.2007 09:53 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Ja mam z Java MVC frameworku zkusenost jen se Springem a tam myslim stavovost moc roli nehraje. Wicket vypada celkem dobre, konecne neco mene "ukecaneho"... zajimavy je take Rife.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 27.8.2007 23:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    V .NETu je spousta veci pripravena a programator se moc nemusi zajimat o to, jak to v pozadi bezi. Jen to vezme a pouzije.
    A podle toho to taky vypada. Kdyz jsem videl ty prasarny ve Starter Kitech (odkazy ve stromovych menu delane javascriptem -- SEO jak prase), tak jsem moc radost nemel.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    27.8.2007 12:06 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Taky myslím, že .NET je na tom lépe než Java, která se snaží být spíše "enterprise". Navíc PHP si podráží nohy samo nekončícím množstvím přehmatů při vývoji, ignorováním dlouhodobých problémů, mizernou bezpečností atd. atd. atd.
    tmr avatar 27.8.2007 13:57 tmr | skóre: 17 | blog: Offtopic | Praha 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Pomoci mod_mono je mozny zprovoznit asp.net 2.0 na apachi - oficialni stranky a navod na zprovozeni v ubuntu.
    27.8.2007 09:42 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    jestli to nebude tím, že netcraft sleduje 127,961,479 stránek a securityspace 24,859,287.

    to pak ty statistiky můžou vypadat jak vypadaj - netcraft mi pořád vychází líp
    27.8.2007 10:28 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    nie stránok, ale domain name
    27.8.2007 10:49 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    jo, napsal jsem to špatně - má to na ty statisktiky nějaký vliv?
    atan avatar 27.8.2007 11:31 atan | skóre: 21 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    na jednom stroji muze byt spousta domen. tim se to zkresluje.
    27.8.2007 11:35 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    no sakra ...

    Stačí když ukecáš někoho kdo "parkuje" 100.000 domén aby přešel z Apache na Windows ... (viz. GoDaddy)
    27.8.2007 10:33 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Njn. tak zase chvilku klesá, bylo by podivné kdyby celou dobu jenom stoupal až ke 100% :-) Apache je navíc až moc víceúčelový, takže dost lidí už raději sáhne po něčem lightweight. Například pro Ruby on Rails se poslední dobou prosazuje kombinace Mongrel + nginx, oblíbené je taky lighttpd atd.
    Limoto avatar 27.8.2007 11:44 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Ale na českých doménách má Apache 80% ;-)
    otula avatar 27.8.2007 12:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Hm, tak to by mne zajímalo, na čem běží ruské domény?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    27.8.2007 12:28 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Na nginxu: http://nginx.net/
    otula avatar 27.8.2007 12:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Jo, už jsem si to našel také :-) A ještě třeba AkamaiGHost, nebo něco, co se hlásí jako 0W
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Pavel Půlpán avatar 27.8.2007 12:46 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    Pokulhavame 10% za Slovenskem... :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    27.8.2007 15:27 Majkls
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klesá opravdu podíl Apache?
    nojono. zdá se, že se nám nějak zakopalo PHP. No nic. už se těším, jak otestuju ruby. IIS neznám, takže nevím, co si o něm myslet.
    Není umění napsat 10000 řádků, ale napsat na 10 řádků, co by jiný psal na 1000 řádků.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.