abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 583 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    KVirc 3.4.0

    Po velmi dlouhé době vývoje vyšla nová verze IRC klienta KVirc, 3.4.0. Přináší spoustu změn a vylepšení, z nichž nejviditelnější je port na Qt 4 (ale stále je dostupná i podpora Qt/KDE 3, na výběr máte při kompilaci). Seznam změn není dostupný a vývojáři odkazují na TracTimeline.

    21.3.2008 23:22 | David Watzke | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.3.2008 09:03 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    asi jsem slepej, ale nikde to tam na jejich webu nevidim...
    David Watzke avatar 22.3.2008 10:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Protože je ten web neudržovanej.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.3.2008 11:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    K čemu KVirc, když je tu podle mě daleko lepší Konversation? ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    David Watzke avatar 22.3.2008 11:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Zrovna od tebe bych takovejhle kyd teda nečekal.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.3.2008 12:47 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Nebylo to myšleno vážně :-)

    Nicméně faktem je, že KVirc se mi jako IRC klient nikdy nepozdával. Ale to je jen můj osobní názor.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    22.3.2008 13:45 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Dá se tím Konversationem tahat anime? /Třeba operou ne, pročež se ptám/.
    David Watzke avatar 22.3.2008 13:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Cože? Jak souvisí IRC klient s anime (a Operou)?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.3.2008 19:33 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    V IRC kanálech se distribuují fansuby, je to pořád ještě primární způsob zveřejňování (no, některé grupy používají torrent). No, a dost IRC klientů se mi zdá že dostačují jen na ten pokec, ale DCC chat & sends neumí. S Operou se mi to třeba nepovedlo; ale nechtělo se mi se s ní špinit, tak to třeba nějak ulaborovat jde.

    Konec postu s nevhodným obsahem, byť technického rázu.
    22.3.2008 21:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Konversation DCC umí, takže ano, stahovat soubory jde.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 22.3.2008 13:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    BTW: co mi nabízí IRC oproti Jabberu a MUC navíc? (kromě toho, že na IRC sedí stále ještě dost lidí)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2008 15:05 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    "kromě toho, že na IRC sedí stále ještě dost lidí" jo, naprosto nepodstatny detail...
    xkucf03 avatar 22.3.2008 15:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Dobře, ale když u ICQ zůstávají lidi ze setrvačnosti a nepřejdou na něco lepšího, tak se to ještě dá odůvodnit tím, že to jsou lamy a ani nevědí, že něco lepšího je. Ale IRC používají spíš lidi, kteří si s technikou rozumí více. Proto se mi zdá divné, že by u tohohle dinosaura :-) zůstávali jen tak ze setrvačnosti a zajímal by mě nějaký objektivní důvod, proč je IRC lepší, že ho ještě dost lidí používá.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2008 16:38 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Jabber MUC je samozřejmě po technické stránce lepší než IRC. Jediný důvod proč ještě IRC tolik lidí používá je setrvačnost (případně ještě konzervativnost), bohužel :-(
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.3.2008 16:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Na který to MUC se to připojuje po IPv6? Který to MUC má distribuované servery po celém světě? Který Jabber klient umí pěkně pohodlně seďet v trayi a čekat na nějakou událost na Mucu (třeba výskyt nicku, nebo PM) se zavřenýma všema oknama. Na který to MUC nepotřebuju žádnou registraci na žádném jabber serveru?
    23.3.2008 17:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    To že na IRC není potřeba registrace považuji za nevýhodu, nikoliv výhodu. Ostatní uvedené požadavky už jsou jen věcí klienta, nikoliv technologie. A třeba Gajim má dobrou podporu IPv6.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.3.2008 17:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    No vidíš a já jako výhodu. Navíc MUC neumí cloak... AFAIK.
    23.3.2008 17:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Distribuovanost není věcí klienta...
    23.3.2008 17:57 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Jabber je už z principu distribuovaný.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.3.2008 18:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Ale ne MUC servery.
    xkucf03 avatar 23.3.2008 18:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    A co bys na tom prosím tě chtěl distribuovat? To chceš uspořádat nějakou mega-místnost, kde bude tolik lidí, že to jeden server neutáhne? Vždyť tohle nemá smysl - když je tam lidí moc, tak tam plácá jeden přes druhého a ani nemůžeš sledovat, o čem je řeč. A místnost s rozumným počtem uživatelů jeden stroj v pohodě utáhne (ve skutečnosti jich zvládne mnohem víc). Nebo chceš udělat cluster z dva osm šestek?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jiří Němec avatar 23.3.2008 19:02 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Myslím že jde spíš o spolehlivost, když jeden IRC server padne, tak se prostě připojím na další a ten kanál tam stále je.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    xkucf03 avatar 23.3.2008 20:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    takže clustering? to máme na Jabberu taky :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 21:47 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Ne, není to clustering.

    Představ si, že by místnosti talk@conf.netlab.cz a talk@chat.linjab.net a talk@conference.isgeek.info byly propojené, vyměňovaly by si seznamy účastníků a zprávy... Nějaký návrh (proto-XEP) jsem na to už viděl, ale obecně o to moc velký zájem není, souvisí s tím pár problémů, se kterými se potýkalo i IRC (myslím, že se kvůli té distribuovanosti i pár sítí "zhroutilo", resp. rozpadlo na několik menších).

    Jabbim sice používá cluster, ale mod_muc (conf.netlab.cz) zatím asi běží jen na jednom nodu (i když ejabberd 2 už by mohl umět snad i clusterování mod_muc). Ale to není jediný "point of failure". Další problém je, že oba nody jsou v jednom datacentru (kde jsou ty časy, kdy Casablanca začala topit v serverovně...), na (nejspíš) jednom dodavateli elektrické energie a na jednom připojení do Internetu...

    Stromová struktura IRC zase "přeje" netsplitům...
    23.3.2008 21:59 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Ještě zmiňovaný proto-XEP Distributed MUC. Čekejte tak v příštím tisíciletí. ;)
    xkucf03 avatar 23.3.2008 18:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    My, co máme více ploch, nepotřebujeme mít zavřená všechna okna. A takové Psi se umí ozvat, třeba když někdo na chatu vysloví tvoje jméno. Upozornění na PM je pak samozřejmostí.

    V IPv6 taky nevidím problém. Navíc, znáš někoho, kdo má IPv6 konektivitu a IPv4 nemá? Zatím je to hudba budoucnosti, můžu si ho dopřát tak leda ve škole (ale už aby se to hromadně rozšířilo :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.3.2008 03:52 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Tohle mě zaujalo. Mohl by ses trochu rozepsat o tom IPv6 na škole?
    xkucf03 avatar 24.3.2008 10:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    V ČR je to jen věc Cesnetu http://www.cesnet.cz/ipv6/. Takže IPv6 sice máme, ale praktické přínosy pro uživatele to vlastně nemá. Takže nezbývá než čekat a čekat a čekat... na masové rozšíření. Snad to bude dřív než DukeNuke Forever :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.3.2008 12:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Odkazovat na několik let neaktualizovaný web, který uvádí troufám si říct lživé informace.... Podle mých informací se dá IPv6 konektivita získat od UPC, Volného a i dalších ISP.
    24.3.2008 12:27 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    který uvádí troufám si říct lživé informace....

    No zas to neprehanej. Lez je informace, o niz si jeji siritel mysli, ze je nepravdiva, a vydava ji za pravdivou.

    V tomto pripade je 'nepravdive informace' mnohem presnejsi.
    24.3.2008 12:54 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    To UPC mě zajímá - kde jste o tom slyšel, co všechno přesně? Já jsem také kdysi slyšel, že UPC s IPv6 experimentuje, nicméně pro koncového zákazníka (z řad domácností) tu možnost získat IPv6 konektivitu bohužel nebyla.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    David Watzke avatar 24.3.2008 22:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Tak jsem jim napsal a odpověď zněla: "v současné době IPv6 adresy nepřidělujeme".
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    xkucf03 avatar 24.3.2008 13:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    S tím Volným je prosím tě to jak? Žádné informace o IPv6 jsem nenašel (2, 3)

    Jestli jejich technici s něčím experimentují, tak je to sice chválihodné, ale jako uživatel/zákazník z toho zatím nic nemám.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.3.2008 13:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Já jsem našel článek z roku 2004, že po té co Volný zpřístupnil IPv6 zákazníkům s pevným připojením, zpřístupňuje IPv6 i pro zákazníky s dial-up připojením.

    Nicméně odkazované stránky sluzby.volny.cz/product/ipv6 dnes již nefungují, takže nic bližšího vám neřeknu. Nicméně už od více lidí jsem slyšel, že Volný nativní IPv6 poskytuje, tak to snad stále platí.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.3.2008 14:23 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Článek na lupě. a O UPC je to někde jinde, to teďka nemůžu najít, ale zavolej jim ;-)
    David Watzke avatar 24.3.2008 14:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Napsal jsem jim.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.3.2008 17:48 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    dinosaurus?
    SMTP je taky docela dinosaurus a furt se ten zmetek pouziva :) a spousta dalsich protokolu
    mezi slovy `stare` a `spatne` neni automaticky rovnitko

    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    xkucf03 avatar 22.3.2008 18:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Neřekl jsem, že staré = špatné. Místo SMTP (resp. ESMTP) není lepší náhrada a až na ten spam funguje celkem dobře. (A i ten spam se dá řešit přísným nastavením serverů - v rámci stávajícího protokolu).

    Zatímco za IRC modernější (a lepší) náhrada je. A u Jabberu přinejmenším nikdo divně nekouká, když píšu s diakritikou a nevyčítá mi, že se mu to blbě zobrazuje (i když je to jeho chyba).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2008 18:37 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Ja jabber MUC neznam, jen vim ze existuje, v cem je lepsi nez IRC?
    Neco jineho nez bezvadne fungujici konverze mezi kodovanimi, a neni tohle spis zalezitost klientu nez protokolu?
    treba se ted po tve odpovedi vykaslu na IRC :)
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    xkucf03 avatar 22.3.2008 20:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Protokol na to ale musí být stavěný, aby si přes něj klienti mohly dohodnout kódování. V Jabberu s češtinou (ani jinými jazyky) nikdy problémy nejsou, protože se místo nějakých archaických kódování používá UTF-8.

    Jako další výhoda mi přijde, že máš jednu identitu (JID) a s ní se můžeš připojovat ke konferencím na různých serverech.

    A pak spousta dalších věcí, ale ty se týkají hlavně soukromého chatu mezi dvěma účastníky: bezpečnost (SSL šifrování se serverem + GPG šifrování mezi uživateli), pěkně udělané profily uživatelů, rozšiřitelnost přes transporty (třeba transport pro připojení k IRC serverům :-), spousta XEPů...
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 02:17 Mortal | skóre: 26 | blog: mortals_log
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Kodovani:
    s prichodem UTF8 uz to prestava byt problem

    Jedna indentita:
    tohle skoro povazuji za nevyhodu, ja jsem rad ze je IRC rozdeleleno na nekolik nezavislych IRC siti*, napriklad pubertaky co zajimaji jen online hry a herni klany najdes na jedne IRC sici quakenet.org, vetsina OS projektu ma svuj kanal na www.freenode.net

    Jinak bezpecnost se asi da zajistit pres DCC (Direct Client to Client), kdy spojeni nejde pres zadny SERVER jak ty rikas ze se deje u MUC:
    ...`bezpečnost (SSL šifrování se serverem + GPG šifrování mezi uživateli)....
    a dle google SSL nejak jde, ale ja to nezkousel...

    Pekne udelane profily se mi nelibi, kouzlo IRC je bez jakekoliv ponizujici registrace kdy musis napsat cislo bot a delku penisu :}

    tvou posledni neuplnou zavorku jsem moc dobre nepochopil

    *(vim ze tohle jiny povazuje na nevyhodu, to je vec nazoru a zkusenosti)
    V pekle jsou samé diskety a ďábel je velká disketová mechanika
    m1c4a1 avatar 23.3.2008 03:31 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    No a to je ten rozdíl - na IRC, když napíšeš něco s diakritikou, byť v UTF-8, tak se na tebe snese vlna kritiky či rovnou kick (ban), že používáš diakritiku. Na Jabber MUC neštěkne ani pes.
    "na IRC SSL nějak jde" - nějak? Na jabberu je to automatický, netřeba řešit, co kde jak nastavit, aby to jelo, navíc u IRC není na SSL kladen takovej důraz, jako u jabberu (prostě jsem nepotkal moc serverů, který by SSL podporovaly, oproti jabberu - tam je to skoro defaultně u všech).
    Vyplněné profily - nic ti nebrání vCard nevyplňovat. Zatímco u IRC i když to vyplnit chceš, tak nemáš co a jak.

    Prostě jabber MUC je daleko propracovanější, než IRC protokol, a to už od počátku návrhu. Jako jedinou výhodu vidím výše zmíněný počet uživatelů, protože na největším českém jabber serveru jabber.cz a nejnavštěvovanějším kanálu #talk (když odmyslím #jabber) kecá tak kolem 20 lidí maximálně, jinde není skoro nikdo (teď o půl čtvrté je tam 7 idlujících lidí, z toho 2 jsou boti). Na todle noční kecání jsou nejlepší webchaty, tam je i ve 2 ráno plno lidí, s tím jabber ani IRC nemůže soupeřit.

    23.3.2008 17:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    No a to je ten rozdíl - na IRC, když napíšeš něco s diakritikou, byť v UTF-8, tak se na tebe snese vlna kritiky či rovnou kick (ban), že používáš diakritiku. Na Jabber MUC neštěkne ani pes. "na IRC SSL nějak jde" - nějak? Na jabberu je to automatický, netřeba řešit, co kde jak nastavit, aby to jelo, navíc u IRC není na SSL kladen takovej důraz, jako u jabberu (prostě jsem nepotkal moc serverů, který by SSL podporovaly, oproti jabberu - tam je to skoro defaultně u všech).
    Jenže to je o serveru, ne o IRC. Já jsem třeba na IRCnet připojen via SSL.
    23.3.2008 17:16 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    IRC serverů podporujících bezpečné SSL spojení je strašně málo (osobně znám jen jeden jediný). U Jabberu kdežto každý server implicitně podporuje SSL.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.3.2008 17:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    U Jabberu kdežto každý server implicitně podporuje SSL.
    Blbost. Můj domácí, testovací server SSL neumí ;-)
    23.3.2008 17:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Sorry, ale tvůj domácí testovací server mě nezajímá :-P Bavím se tu o veřejných Jabber serverech. Těch minimálně tak 99,999% SSL podporuje :-) Na rozdíl od veřejných IRC serverů, kde je to možná tak 0,001%.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.3.2008 18:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    každý server implicitně
    vs.
    Těch minimálně tak 99,999% SSL podporuje
    Hezky se to mění, co? ;-)
    xkucf03 avatar 23.3.2008 18:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    To, je jako kdyby sis domů nainstaloval Linux bez Xek a pak říkal, jak je na hovno, že umí jen příkazovou řádku :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 18:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Jenže já obonuju kolegovi, který použil slovo každý. Když si není jistý, tak ať nepoužívá tyto výrazy.
    xkucf03 avatar 23.3.2008 18:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    No tak s kolegou můžeš slovíčkařit. Ale jádro pudla je v tom, že zatímco na Jabberu používá SSL/TLS téměř každý server, na IRC se téměř nepoužívá.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 21:29 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Nejsou to kanály, nejsou na jabber.cz, ale na conf.netlab.cz (nebo když už, tak Jabbim), a nejmenují se #talk a #jabber.
    xkucf03 avatar 23.3.2008 10:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    s prichodem UTF8 uz to prestava byt problem
    Co jsem byl asi tak před půl rokem na nějakém IRC, tak ty lidi měli spoustu keců, když jsem začal psát s háčky a čárkami.
    napriklad pubertaky co zajimaji jen online hry a herni klany najdes na jedne IRC sici quakenet.org, vetsina OS projektu ma svuj kanal na www.freenode.net
    Třeba na conf.netlab.cz je spousta tématických místností a nevšiml jsem si, že by v nich prudil někdo, koho to téma nezajímá. Když se na IRC nemusím registrovat, tak co mi brání, abych šel jako nějaká herní lama prudit vývojáře? Nic. A stejně to nedělám. Na Jabberu je to podobné.
    dle google SSL nejak jde, ale ja to nezkousel
    Tohle v XMPP (protokol Jabberu) prostě funguje. Nemusíš nic řešit, komunikace je bezpečná, aniž by ses o to nějak zvlášť staral. (Ale je fakt, že tohle se týká víc chatu mezi dvěma lidmi než veřejných chatů).
    Pekne udelane profily se mi nelibi, kouzlo IRC je bez jakekoliv ponizujici registrace kdy musis napsat cislo bot a delku penisu :}
    Při registraci na Jabberu musíš uvést pouze uživatelské jméno a heslo. Všechno ostatní je dobrovolné, ani e-mail nemusíš uvádět. Koukni třeba sem: Jabber II - Svobodný trh
    tvou posledni neuplnou zavorku jsem moc dobre nepochopil
    Transport u Jabberu je komponenta na serveru, která zajišťuje propojení do jiných sítí* Můžeš tak mít účet na Jabberu, používat jen jednoho klienta a Jabber server ti zprostředkuje připojení třeba do IRC chatu. Nebo do sítí jako je ICQ a MSN - k tomu ale samozřejmě potřebuješ už mít jméno a heslo do těchto sítí.

    *) do ne-jabberovských (irc, icq, msn). Do těch Jabberovských se to propojuje automaticky.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.3.2008 10:38 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    s prichodem UTF8 uz to prestava byt problem

    Co jsem byl asi tak před půl rokem na nějakém IRC, tak ty lidi měli spoustu keců, když jsem začal psát s háčky a čárkami.

    diakritika na irc je dnes veci pravidel na danem kanale. pokud jeden leze z win98, druhy z redhat6.2 a treti z ferdory 8 takze kazdy maji jine kodovani na systemu pak je to ciste racionalni zaver jak si porozumet - navic irc protokol je natolik jednoduchy ze se da real;tivne bezproblemove chatovat pres telnet/nc.

    stejne tak ale neni problem rict ze utf8 nakolik uz dnes je velice rozsirene je jedina povolena forma. nebo win1250 nebo japonec.

    irc ma dlouhe historicke souvislosti a spousta lidi na nem visi uz z dob kdy cestina na pocitacich nebylo to prave orechove. takze pokrocilejsi irc komunita zustava konzervativni ovsem hlavne kvuli obecne dostupnosti a zazitym pravidlum.
    xkucf03 avatar 25.3.2008 14:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    pokud jeden leze z win98, druhy z redhat6.2 a treti z ferdory 8 takze kazdy maji jine kodovani na systemu
    Podle podpory diakritiky se dá poznat* vyspělost/zaostalost dané technologie. Kdysi bývaly takové problémy na webu, každou chvíli rozsypaná čeština. Pak lidem došlo, že by bylo fajn kódování dokumentu deklarovat nebo používat universální UTF-8, které se ani deklarovat nemusí (u XHTML). A dneska je ta technologie (X)HTML tak vyspělá, že čeština už nikomu problémy nedělá, přestože má jeden windows, druhý Linux a třetí třeba Mac OS a každý má úplně jiné výchozí kódování v systému.
    pokrocilejsi irc komunita zustava konzervativni ovsem hlavne kvuli obecne dostupnosti a zazitym pravidlum.
    Konservativnost neznamená zpátečnictví, pokud něco nefunguje a je tu lepší alternativa, tak to chce změnu. To není nic proti konservativním hodnotám :-)

    *) částečně - podobným ukazatelem je zabezpečení - jako první se vždy řeší, aby to nějak fungovalo, a pak se teprve řeší bezpečnost a lokalizace/i18n.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.3.2008 14:44 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Podle podpory diakritiky se dá poznat* vyspělost/zaostalost dané technologie.

    podle podpory diakritiky se da poznat maximalne tak uroven lokalizace. irc klient ma s diakritikou problem jen na urovni detekce vstupniho kodovani.

    Pak lidem došlo, že by bylo fajn kódování dokumentu deklarovat nebo používat universální UTF-8

    i tohle je pripad irc. tam se bud deklaruje v ramci (nepsanych) pravidel kanalu pouzivane kodovani nebo se pouzije 7bitove ascii (nebo na nekterych kanalech dnes uz utf-8).

    Konservativnost neznamená zpátečnictví, pokud něco nefunguje a je tu lepší alternativa, tak to chce změnu.

    jenze ono to funguje a s tou lepsi alternativou bych si nebyl taky uplne jist.

    s irc mam moznost pripojit se na server ktery je mi nejbliz a pritom byt na kanale s lidma s celyho sveta. bezproblemu si vytvorim vlastni kanal a na nem nastavim svoje pravidla, urcim kdo bude op apod. cele to bezi nad velice jednoduchym protokolem takze neni potreba zadny sofostikovany klient ale i naopak existuje velka spousta kvalitnich klientu s podporou skriptovani atd atd atd

    jabber muc jako takovy ma pred sebou jeste dlouhou cestu at uz se tyka nedosattecne funkcnosti v ramci jabber klientu, snadnosti skriptovani a botovani a decentralizace - 1 mistnost znamena pro vsechny ten stejny server at jsou kdekoliv.
    xkucf03 avatar 26.3.2008 18:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    podle podpory diakritiky se da poznat maximalne tak uroven lokalizace.
    Pokud nepíšeš program pro pár lidí někde v americkém zapadákově, kteří si vystačí s [a-zA-Z0-9], ale aplikaci, kterou mají využívat lidi celosvětově, tak i18n prostě musíš řešit. A pokud to ta aplikace nezvládá, tak prostě není dostatečně vyspělá.
    i tohle je pripad irc. tam se bud deklaruje v ramci (nepsanych) pravidel kanalu pouzivane kodovani nebo se pouzije 7bitove ascii (nebo na nekterych kanalech dnes uz utf-8).
    Tím deklaruje jsem rozhodně nemyslel nějaké vágní zapsání do pravidel místnosti, nebo dokonce nějaké nepsané zvykové právo, ale deklaraci na úrovni technologii - protokolu, softwaru - tzn. něco čemu rozumí počítač.
    tou lepsi alternativou bych si nebyl taky uplne jist.
    Když jsem tady tahal z lidí konkrétní nevýhody jabberu proti IRC, tak se mi dostalo dost nekonkrétních odpovědí, případně jsem se dozvěděl nějaké okrajové problémy týkající se textových klientů. Spíš to vypadá tak, že někdo zná Jabber a jiný IRC a drží se toho svého, než že by racionálně porovnal oba protokoly.
    s irc mam moznost pripojit se na server ktery je mi nejbliz a pritom byt na kanale s lidma s celyho sveta.
    To zní zajímavě, ale praktický význam v tom dnes moc nevidím. Možná kdysi, v dobách pomalých linek*, ale dneska už mi nepřijde jako problém mít chatovací místnosti centralizované. Jde o to, že smysluplný počet uživatelů v místnosti je nějak omezený, když tam bude přes sebe kecat příliš mnoho lidí, tak to už nemá cenu.

    Kdo zná XMPP víc zevnitř by mohl poradit: když se dva uživatelé ze serveru A připojí do téže konference na serveru B, přenáší se zpráva ze serveru B na server A (odkud jde pak těm uživatelům) dvakrát nebo jednou? Pokud jednou, tak tato vlastnost nahrazuje decentralizaci u IRC**. Pokud dvakrát (což se mi moc nezdá), tak by nebyl problém to opravit. U Jabberu jsi taky síťově spojený jen se svým (lokálním, nejbližším) serverem.

    *) nejen poslední míle, ale i pomalé linky mezi servery, státy, kontinenty

    **) kromě toho předchází možnosti, že by se síť, při přerušení spojení, rozpadla na několik dílčích.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.3.2008 18:49 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Jde to pro každé („plné“, tj.včetně resource) Jabber ID zvlášť, tedy duplicitně.
    xkucf03 avatar 26.3.2008 21:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    To je škoda, šlo by to optimalizovat. Jen je otázka, jestli o to, při dnešních rychlostech Internetu, někdo stojí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.3.2008 07:15 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Prý se o tom diskutovalo posledních pár dní na jdev@conference.jabber.org.
    23.3.2008 17:00 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    a dle google SSL nejak jde, ale ja to nezkousel...
    SSL vskutku funguje, jen Freenode nemá žádný SSL server, ale třeba na IRCnet se dá hezky připojit přes SSL.
    23.3.2008 21:25 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Ano, UTF-8 na IRC přichází... a přichází... a přichází... alespoň že novější mIRC už UTF-8 umí. Na Jabberu prostě klient UTF-8 musí umět.

    Na IRC (konkrétně Freenode) jsem narazil na dost (pro mě nějakým způsobem zajímavých) kanálů, které vyžadovaly registraci nicku. Registrace na Jabberu sestává v podstatě ze stejných povinných údajů (nick + heslo (+ server)), s tím, že tu "registraci" můžu navíc použít i na jiných serverech.
    24.3.2008 00:45 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Přesně tak - a btw. tady je krásně vidět i ta nezabezpečenost IRC - na Freenode se snad ani nedá připojit přes SSL (nenašel jsem žádný Freenode IRC server, který by SSL podporoval). A když pak člověk registruje nick přes nicksrv (což opravdu dost kanálů vyžaduje), tak hesla proudí po síti v nešifrované podobě. Opravdu úžasné, tomu říkám komunikační protokol 21. století :-/
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jiří Němec avatar 24.3.2008 13:45 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Taky to je komunikační protokol 20. století. RFC je jednoduché, krátké. Programy se pro to programují taky jedoduše, jen ten ping člověka otravuje.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    24.3.2008 14:13 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Ano, přesně tak, je to zastaralý komunikační protokol minulého století, pro který existuje technologicky daleko vyspělejší alternativa (XMPP), takže bychom se ho měli co nejdříve zbavit :-P
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.3.2008 14:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Vždyť tě nikdo nenutí to používat ;-) Já mám IRC rád a to už jen proto, protože jsou pro něj mnohem příjemnější klienti pro víceuživatelský chat. Až bude nějaký pořádný klient i pro Jabber MUC, tak třeba budu chodit i na MUCka.

    A navíc... Už umí MUC cloak? :-) Je to killer feature...
    24.3.2008 15:09 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Cloak… má nějaké praktické použití, které na Jabberu chybí?
    24.3.2008 15:27 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Ano, rozeznání příslušnosti k určité komunitě. Třeba že lidi pod cloak nat/suse/x-69a419b067ddb29e jsou připojeni z nějaké pobočky SUSE. opensuse/member/pbleser je Pascal Bleser openSUSE community member,... Že lidé pod cloak gateway/tor/x-f0249f727e3b01ad jsou vskutku anonymní.
    24.3.2008 17:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Tohle u Jabberu není potřeba - tady stačí klasické domény. Třeba že jan.novak@suse.cz je opravdu ze SUSE, atp. Stačí aby firma měla na své doméně vlastní jabber server přístupný jen pro ně (nebo se dohodla s nějakým poskytovatelem Jabberu, aby na jeho serveru mohla mít Jabber účty pod vlastní doménou).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    24.3.2008 17:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Až na to, že tohle na MUCu nefunguje... Na mucu nejsou kompletní JIDy. A navíc to totéž.
    24.3.2008 20:05 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    zalezi na nastaveni mistnosti jestli jsou ci nejsou JIDy videt
    Metal smajdalfe, METAL!
    24.3.2008 20:10 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Skutečně nevidím žádná benefit; nic, čeho by se nedalo dosáhnout s Jabber ID.
    22.3.2008 16:28 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    IRC je neco trosku jineho nez ICQ typy ruznych IM ktere znas... Napriklad se na IRC daji pouzit boti(roboti), kteri s ruznymi skripty dokazou delat spoustu zajimavych veci. Co se tyce kvirc, a jinych irc klientu daji se ruznymi moduly a skripty taky rozsirovat, coz ale neni nic pro line lidi, kterym staci konzumni icq klient, ktery umi a bude umet jen to co tam naprogramoval autor. IRC je fajn, je to neco jineho nez dnesni IM protokoly, diky nemu jsem nasel hodne pratel...
    22.3.2008 16:37 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Různé boty a skripty se dají samozřejmě používat i na Jabber MUC konferencích (MUC je přímá obdoba IRC na Jabberu).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 22.3.2008 18:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    diky nemu jsem nasel hodne pratel...
    Ale to je přece tím, že se na něm, svého času, vyskytovalo spousta dobrých lidí, ale není to nějaká objektivní vlastnost toho protokolu. Někdo zase našel přátele na Jabberu, případně na ICQ nebo MSN.
    Napriklad se na IRC daji pouzit boti(roboti)
    Na jabber.cz třeba žije bot Taxator, umí toho celkem dost. A kdokoli si může naprogramovat svého, protože knihovny pro práci s XMPP protokolem jsou pro kdejaký jazyk (já to používám v Javě).

    Přijde mi to podobné, jako když dnes někdo použije CVS místo Subversionu, prostě jen tak ze setrvačnosti.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2008 23:22 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Jo, Subversion... to je z bláta do louže. Stejně hloupý koncept.
    xkucf03 avatar 23.3.2008 00:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Jasně, jsou tu věci jako Mercurial, ClearCase atd., ale v mnoha případech jsou to kanóny na vrabce. Hloupým bych ten koncept určitě nenazval. Někdy je jednoduchost naopak výhoda. Třeba teď jsem v týmu, kde jsem ty lidi musel naučit, aby vůbec pochopili principy SVN a začali ho používat. A přináší nám to strašně moc užitku než kdybychom si to měli posílat mailem nebo přes sdílený disk. Ale obávám se, že takové Hg by bylo nad jejich schopnosti.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 02:25 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Bazaar nebo Mercurial nejsou IMHO o nic složitější na pochopení než Subversion.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    xkucf03 avatar 23.3.2008 03:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    hmm, tak si to vysvětluj lidem, kteří ti začnou dokumenty v subversionu pojemnovávat Strategie_v1.0.doc a když jim to vysvětlíš, tak v dalším kroku je musíš naučit, že do logu při commitu nemusejí psát svoje jméno a aktuální datum, protože to se tam zapíše automaticky ;-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.3.2008 23:28 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Já si na IRC nikdy nikoho nenašel:-D Měl sem kliku jenom na dost nepřístupný lidi, jenom jsem pozdravil a hned šla na mě kritika :-D Připletu se do rozhovoru a další kritika:)) Ponižování mího nicku je samozřejmost za kterou si můžu sám :-D Ale jinak osobně nevidim a protokolu nic špatnýho.Ale přátelé si tam nenajdu :)))
    ...
    xxx avatar 23.3.2008 13:02 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    1.) existuje spousta kvalitnich klientu pro terminal (coz v kombinaci se screenem je super vec).

    2.) jako klient staci i telnet ;-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    xkucf03 avatar 23.3.2008 16:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    ad 1) tohle beru. Ale zase: pro Jabber taky existují textoví klienti. Jestli jsou stejně kvalitní jako ti pro IRC nevím, nepoužívám je. Ale víš o konkrétních funkcích, které by ti v textovém Jabber klientovi oproti IRC chyběly?

    ad 2) jo, to je fajn, taky si občas vyzvednu poštu telnetem z POP3 schránky, jen tak z nostalgie a pro pocvičení, ale je to jen tak pro srandu - praktický význam tahle výhoda moc nemá.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 18:41 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    pro jabber existuji textovi klienti kteri podporuji veskere veci jako konzolovi klienti pro irc, ani se me nezda, nestranim ani jednomu protokolu, ale pro jabber ty klienti moc veci jeste neumi, obzvlast v konzole.
    xkucf03 avatar 23.3.2008 18:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    To jsou zase jen obecné řeči: nezdá, moc veci jeste neumi... Neříkám, jestli to tak je, nebo není. Jabber je mladší, tak připouštím, že třeba ne všechno umí. Ale rád bych slyšel konkrétní funkce, které jeho klientům chybí a které IRC klienti umí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 19:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Minimálně jednu už jsem v této diskusi popsal. Vyčkávat v trayi se zavřenými okny na událost na MUC + možnost vyvolání události při různých podnětech. (Příchod konkrétního člověka, určitý text,...)
    xkucf03 avatar 23.3.2008 20:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    až budu něco takového potřebovat, tak si to napíšu pomocí knihovny Smack, je to záležitost na pár desítek minut i s testováním.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3.2008 20:16 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    myslim ze mcabber by to mohl zvladnout ;-) i kdyz teda nevim jak textovi klienti cekaji v trayi..
    Metal smajdalfe, METAL!
    Dent avatar 23.3.2008 14:42 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    A kde se dá stáhnout? Všude je jenom 3.2.6 nebo 3.2.0, ale 3.4.0 snad nikde.
    David Watzke avatar 23.3.2008 14:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dent avatar 23.3.2008 16:06 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    Jenom zdrojáky? :)) Pro Linux ok, ale na Windows si teda počkám na binárku....
    24.3.2008 14:23 Lukas | skóre: 12 | blog: Mind 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KVirc 3.4.0
    binarka pro windows jiz je na stejnem miste ...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.