abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 515 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Linux kernel 3.0 možná už koncem července

    Linus Torvalds se v emailové konferenci vývojářů linuxové jádra zmínil, že ke sloučení hlavních změn ve vývojových stromech linuxového jádra nové generace by mohlo dojít již v neděli večer. Finální Linuxové jádro 3.0.x, kde x bude označovat číslo stabilního vydání, by mohlo být uvolněno již koncem tohoto července. Torvalds také navrhl, že by se před skokem na Linux 3.0 mohla vymezit větev 2.8, než pokračovat na 2.6.40. Poměrně velkou podporu má však údajně návrh Ingo Molnara, který navrhl pokračovat až do 2.6.42 a poté provést skok přímo na 3.0.

    24.5.2011 18:37 | Migi | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 24.5.2011 18:41 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Jako kdyby to nebylo jedno...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    the.max avatar 24.5.2011 21:27 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    ze jo, kdyz uz teda chtj preskocit 2.8 a jit rovnou na 3.0.x, proc teda neskocej rovnou na 5.9.x nebo 6.6.6.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.5.2011 00:08 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Ne, bude cislo verze, za tim vzdy nula a pak build .. :-)

    3.0.3134

    4.0.7846

    5.0.xxxx

    no a drobny se rikat nebudou :-p A pofrci to jako mozilla :-)
    24.5.2011 18:56 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    a bude mít verze 3.0 nějaký změny nebo se bude jen pokračovat s jinym jménem?

    a linux bude použitelnej až od verze 5 nebo jako KDE až od verze 12?
    24.5.2011 19:27 hacup | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Jo budou v něm změny tady je článek na phoronixu.
    24.5.2011 20:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    WTF? Drop ISA bus support? :-(
    24.5.2011 20:12 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    most of MCA, EISA and ISA bus
    Quando omni flunkus moritati
    24.5.2011 20:44 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Aha takže fungovat bude jen něco? Tos mě utěšil :-D.
    24.5.2011 20:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    No pokud vím (i když už se to možná změnilo), tak na ISA jsou ještě dneska navěšené nějaké periferie integrované na základní desce. Podpora pro to ostatní se ale IMO klidně může zahodit... kdo chce používat archaický hardware, ať používá archaické jádro.
    Quando omni flunkus moritati
    24.5.2011 21:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    No jak se to vezme, ISA jako dráty už tam není. Nejblíž má snad BIOS, ale tam se jedná jen o to, aby po rebootu byla bez inicializace přístupná adresní a datová sběrnice na ten BIOS flash (musí se přenést data při požadavku na 0xfffffff0 adresu). Samotnej čip spravující BIOS komunikuje přes LPC, což je sériová linka a v dnešní době je BIOS flash stejně taky sériová, takže je to imho jedno.

    Jinak by měly existovat konvertory PCI→ISA a jako takový by imho měly být podporovány jádrem.
    24.5.2011 21:58 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    To je chujovina, nema sancu to prejst.
    25.5.2011 00:20 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    nejen ze toho vis vic o KDE, nez jeho vyvojari. ty ses na tom stejne i co se tyce kernelu. re5pect !!!
    25.5.2011 08:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    No do kernelu som uz par riadkov napisal s LKML sledujem, takze o tom aspon nieco viem na rozdiel od ludi, co si len precitaju clanok na Phoronixe.
    25.5.2011 00:11 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Mno jak jsem tak vcera zapasil s Win7, tak KDE4 uz jsou pouzitelnejsi :-D
    25.5.2011 10:45 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Hlavne ten Network Manager, ten je v KDE prudko (ne)pouzitelny.
    25.5.2011 11:49 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Aha, ja myslel ze se bavime o desktopu, jeho vzhledu a ovládání obecně. Ne o jedné konkrétní aplikaci.

    Coz vyustuje v otazku: ony win7 už mají nějaký přepínač profilů eth sítě ? To potřebuju často s notebookem a NM je jasná volba. Wifi používám jen asi 3 AP a prostě k tomu ten NM používám. Takže nevím kde je ten problém. Teda kromě toho, že dřív pod NM fungovalo O2 CDMA a ted to končí chybou. Tož sklopim krovky, zruším NM a použiju qinternet. Nemám čas se tím trápit.
    24.5.2011 19:52 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Doufám, že to není podle starýho číslování, nerad bych si instaloval Visual Basic.
    pushkin avatar 24.5.2011 20:26 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    - <odd>.x.x: Linus went crazy, broke absolutely _everything_, and rewrote
       the kernel to be a microkernel using a special message-passing version 
       of Visual Basic. (timeframe: "we expect that he will be released from 
       the mental institution in a decade or two").
    Pěkný :-D
    24.5.2011 20:26 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Nie je to 1.april?
    Michal Fecko avatar 24.5.2011 20:28 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    V máji?
    24.5.2011 20:37 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    říkali koncem července
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    Michal Fecko avatar 24.5.2011 21:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    ja tie vase specialne ceske nazvy pre mesiace nepoznam :-D
    24.5.2011 21:20 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    SNS Vas za to ukamenuje. To nie su Ceske, ale slovanske mesiace
    Michal Fecko avatar 24.5.2011 21:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    a mame slovenske ekvivalenty tych slovanskych? :-D
    25.5.2011 08:49 mikezt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Samozrejme, viz. http://kalendar.vsieti.sk/node/4
    Za zmienku stoji aj fakt, ze povodne bolo mesiacov 13.
    24.5.2011 22:58 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    "ceske" nie "Ceske"
    24.5.2011 23:14 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    české
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    25.5.2011 03:25 Bill Gates
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    ČEZké
    25.5.2011 12:21 nicco | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Czeske
    the.max avatar 24.5.2011 21:25 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    ja zase mam furt problem s tema 'mezinarodnima'.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    RedDragon avatar 24.5.2011 22:48 RedDragon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    +1 :-D
    Padá server, přejte si něco! || Registered Linux User #532572
    25.5.2011 00:13 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Na číselných se snad shodneme, ne? :-)
    Jendа avatar 25.5.2011 11:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    JJ, od 0 do B.
    25.5.2011 00:20 asdasd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    To mas jednoduche, staci si zapamatat 1 udalost. Napr. Velka oktobrova socialisticka revolucia, kde okto=8 znamena 10. mesiac, teda rijen sa uskutocnila v 11. mesiaci, teda listopad; po slovensky november (nove = 9).
    the.max avatar 25.5.2011 00:31 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    hmm ja si pamatuju oktober, protoze oktoberfest, pak jeste januar, protoze pokady kdyz je nekde vynulovanej cas tak tam sviti jan-1-1 a ak jeste september, protoze kdyz jsme meli na zakladce prvni hodiny nemciny, tak ucitelka nam furt do zblbnuti opakovala co je za mesic. Pak jeste maj a snad april, ale to je fakt vsechno:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.5.2011 00:48 asdasd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Este maj - ten maju aj Cesi, aj ked len medzi mesiacmi duben a kveten.
    25.5.2011 09:36 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Krásně jsi to vystihl. :-)
    25.5.2011 16:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Ony ty 'mezinarodni' mesice jsou v podstate prejate rimske mesice, a podle toho to taky vypada:
    1. January - mesic boha Januse 
    2. February - mesic ocistnych slavnosti (februum)
    3. March - mesic boha Marta
    4. April - mesic bohyne Venuse
    5. May - mesic bohyne Maiy
    6. June - mesic bohyne Juno 
    7. July - mesic Julia Caesara
    8. August - mesic cisare Augusta
    9. September - 7. (!) mesic
       (z puvodniho rimskeho kalendare pred julianskou reformou)
    10. October - 8. (!) mesic
    11. November - 9. (!) mesic
    12. December - 10. (!) mesic
    
    25.5.2011 19:49 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Díky, tohle jsem neznal. Jsem rád, že máme ty specifické. Nejvíce se mi líbí ukrajinské (prý Filelighte.jsou podobné i polské) názvy: 1. síčeň 2. ljutyj - lítý 3. březen - kvetou břízy 4. květen - příroda začíná rozkvétat 5. traveň - začíná růst hodně tráva 6. červen - červené třešně 7. lipeň - kvetou lípy 8. srpeň - srpem se žne, 9. vereseň 10. žovteň - žloutne listí 11. listopad - padá listí 12. hrudeň
    26.5.2011 09:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Polsky je to opravdu podobné, rozdíl je jenom v březnu, což je marzec a namísto května mají maj. Čímž jsou zase tyhle názvy perfektně srozumitelné slovákům. Zajímavé je, že u většiny slovanských jazyků panuje shoda snad jenom v listopadu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.5.2011 09:24 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Aha, tak teď je mi ještě jasnější proč známí od polských hranic nikdy nepoužívají jména měsíců, ale vždy čísla a když já použiji jméno měsíce, tak se ujišťují: to je 9. měsíc, že?
    25.5.2011 00:25 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    so easy: Bleden, Úmor, Vředen, Duden, Hněten, Čerten, Čertenec, Svrben, Žháří, Řhýjen, Psychopat a Koninec...
    25.5.2011 00:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Psychopat a Koninec
    :-D :-D
    Aleš Janda avatar 24.5.2011 20:50 Aleš Janda | skóre: 23 | blog: kýblův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Taky jsem se napřed koukl, jestli to není v sekci Humor. Není někde nějaké podrobnější info o tom, proč taková změna, v čem to bude jiné? Zvláštní taky je, že ačkoli pravidelně čtu Jaderné noviny, o tomhle tam nebyla ani zmínka (resp. vzpomínám si jen na nějaké dávné úvahy společně s tím, že by se verze označovaly rokem vydání apod.).
    24.5.2011 20:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    ačkoli pravidelně čtu Jaderné noviny, o tomhle tam nebyla ani zmínka (resp. vzpomínám si jen na nějaké dávné úvahy společně s tím, že by se verze označovaly rokem vydání apod.).
    No vidíš, to přesně byla ta zmínka. Linusovi se prostě současné číslování už delší dobu nelíbí, protože podle něj to 2.6 v podstatě ztratilo význam.
    Quando omni flunkus moritati
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.5.2011 00:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Protože se chce chytit módy Chrome. Po přidání funkce vždycky inkrementuje první číslo ve verzi a pak za to strčí hausnumera, aby to nějak vypadalo. Do roka a do dne bude Linux 13.0.7814.0 ;-) ;-)
    25.5.2011 08:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Nejenom Chrome, Firefox to dělá taky...
    Quando omni flunkus moritati
    vogo avatar 24.5.2011 21:50 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července

    Odpoledne jsem to četl na Slashdotu, celkem mě překvapil ten skok na 3.0. Ještě před pár lety se spekulovalo o 2.7 větvi pro převratné změny a najednou to vypadá na honění se za verzemi jako u Firefoxu ;). Podle mě je jedno co to bude mít za číslo, hlavně ať je to stabilní, rychlé a podporuje to rozumě dostupný hardware, pak to může být 3.0 nebo 2.8, na tom už mi nezáleží.

    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    Migi avatar 24.5.2011 22:26 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    ani tak nejde o honbu za cisly ale o to že Linusovi vadi ten přebytek čisel :-)
    24.5.2011 22:28 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července

    Docela tomu rozumim. Ono cislo verze by melo neco reprezentovat a to 2.6 reprezentuje uz hodne dlouho jen to, ze se komunite okolo kernelu nechtelo na cislovani moc sahat :-D

    24.5.2011 23:13 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    No pokud jsou ty změny tak velké jako z 1.x na 2.x, tak proč ne. Ale osobně bych udělal 2.7 nebo aspoň 2.8. Jinak pokud budou zvyšovat první číslo při každé prkotině, tak se za chvíli dostanou na 10.x a pak kam dál, restart? :-D
    24.5.2011 23:16 pacholik | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    za desítkou je ještě jedenáctka
    printf 'čapí' | tee /dev/stdin
    24.5.2011 23:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Jo ale já vycházím z toho, že Linusovi asi vadí dvojciferné číslo, protože za 2.6.40 je ještě 2.6.41 až 2.6.99, 2.6.100 by už pomalu vadilo i mě :-D
    24.5.2011 23:33 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    3.0.27653 :-D
    25.5.2011 00:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Nebo by to mohl číslovat jako Nokie mobily.
    25.5.2011 00:04 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    3,14159 26535 89793 23846 26433 83279 50288 41971 69399 37510... :-)
    D.A.Tiger avatar 25.5.2011 00:10 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    :-D
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    25.5.2011 00:11 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Čísla verzí TeXu postupně konvergují k π, ale zatím jsou pouze na 3.141592.
    25.5.2011 00:24 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Nn podle wiki je o řád přesnější.

    2 Kaacz Jo s Linuxem bysme brzo dokonvergovali :-D.
    D.A.Tiger avatar 25.5.2011 00:05 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    No vidíte, a já celou dobu čekám, kdy vyjde 2.6.40, abych zaktualizoval jádro. A nestačím se divit - čekám vlastně na verzi 3.0 :-D
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    25.5.2011 01:26 snehuliak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    ja som si presne povedal to iste... Nech to je okruhle, kto to ma stale kompilovat...
    25.5.2011 01:31 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    No tak to já bych vydal ještě 2.6.42 a větev bych uzavřel ;-).

    BTW když už jsme u toho, tak root.
    25.5.2011 00:16 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    To zas bude všude běžet tuna sedů nahrazujících volání if(kversion_major == 2) za něco obratněji napsaného :-) Mám dojem, že zcela funkčního systému na 3.0 se dočkáme nejdřív příští rok na podzim až se to všechno zase trochu srovná.
    25.5.2011 00:21 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Kontrola, zda nemáš náhodou jádro 1.x, pravděpodobně tak jako tak patří na smetiště dějin, takže ono se to vytřídí...
    25.5.2011 00:24 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    To je samozřejmě dobře, jen čekám bordel stejný jako po příchodu KDE 4.0.0. Nebo po zařazení KMS (a dalších featur souvisejících s gfx) do jádra, kdy dodneška některé ovladače grafik fungují pomalu a některé dokonce vůbec. Ale to se podá a za 10 let desktop (v dnešní podobě distribucí a vlastního HW) pro BFU stejně umře tudíž to není asi až zas takový problém :-)
    25.5.2011 13:13 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    jasne, kancelarske aplikace pobezis na svych VR brylich - nebo?
    25.5.2011 01:25 snehuliak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Ak sa dobre pamatam, tak to bol prave Linus ktory vyhlasil ze rada 2.6 bude posledna a potom sa bude uz len zvysovat tretie cislo... A zrazu mu to vadi...

    Zivot je zmena...
    Josef Kufner avatar 25.5.2011 02:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Však jo... už ho to nebaví psát.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    mirec avatar 25.5.2011 06:09 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    A to som dúfal v mikrokernel. Neviete náhodou niekto o náhrade linuxu, na ktorej by bežal nejaký dobre nastaviteľný dlaždicový wm, pár programov z KDE a hlavne špeciality thinkpadu (hdaps, thinkpad_ec ...)? Hlavne aby kernel nepoložili také drobnosti ako zlý paket na eth, prepnutie režimu na wlan ... no jednoducho mikrokernel kde malý zabugovaný modul zhodí max tak seba.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pit0 avatar 25.5.2011 07:42 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Darwin s Mac OS X ;-)
    25.5.2011 08:05 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Není náhodou Darwin hybridní jádro?
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    25.5.2011 09:07 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Darwin snad ani moc ne, ale ma nad sebou BSD, takze jako celek je to hybridni az dost. :-D
    Vykook avatar 25.5.2011 18:44 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Darwin neni jadro, ale to co z OS X zustane, kdyz odendas closed source. Jadro v Darwinu se jmenuje XNU(Xnu is Not Unix, paradoxni je, ze UNIX je ;-) ) a hybridni skutecne je.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    25.5.2011 08:31 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Skus Hurd, tam ti ziadny driver jadro nezhodi. Hlavne preto, ze tam skoro ziadne nie su...
    25.5.2011 08:42 jnd | skóre: 1 | blog: lnx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Zkus http://www.archhurd.org/, pokud ti tam něco chybí tak to zkus doportovat ;)
    25.5.2011 12:26 nicco | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Tiez som za mikrokernel a su za neho vsetci, okrem progrmatorov jadra.
    25.5.2011 13:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Což o něčem dost vypovídá ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.5.2011 14:44 JoHnY2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Ja bych rek, ze NTcka docela dobre prokazaly, ze kompromis obou reseni neni spatna volba. Kdyz si vezmeme jak desny monstrum widle jsou, tak jim jejich hybridni kernel chodi az zazracne dobre.
    25.5.2011 16:00 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    no jednoducho mikrokernel kde malý zabugovaný modul zhodí max tak seba.

    Problem je ze mikrokernel ochrani pouze proti banalnim programatorskym chybam. U driveru jsou nejzakernejsi chyby spojene s interakci s danym zarizenim a tam (alespon na beznem hardware) mikrokernel nepomuze - takove chyby muzou zablokovat sbernici, vyradit interrupt line ci prepsat nahodne oblasti ve fyzicke pameti bez ohledu na opraveni driveru.
    mirec avatar 25.5.2011 16:55 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    No DMA je pekné svinstvo. Osobne by som za mikrokód vo svojom hardvéri ruku do dverí nedal. Tam veru mikrokernel nepomôže, ale sú aj iné výhody mikrokernelu (povedzme si to narovinu máloktorý výrobca HW má chuť vydať driver pre OS ktorý mení API každý štvrtok a potom sa všetko trepe priamo do kernelu, ktorému by nezaškodila odtučňovacia kúra).
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Ravensun avatar 25.5.2011 08:43 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    To asi proto, aby to ladilo s Gnome 3! :D
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    25.5.2011 09:44 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Přechod na 3 bych viděl jako optimální příležitost pro to zahodit co se dá a provést například úpravy rozhraní, které je stabilizovaný a který jim třeba teď ztěžuje/znepřehledňuje vývoj. Přeci jen se to jádro za těch pár let dost nafouklo. Dál fixlovat třeba poslední 2.6 stejně jako se udržuje 2.4. No ale on to Linus nějak vymyslí. :-)
    25.5.2011 10:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Zahodit sa da vsetko...
    25.5.2011 11:04 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Ano :-) v odkazované debatě v LKML padlo pár návrhů, čeho se ve 3.0 šmahem zbavit:

    1) ovladačů pro prastará zařízení, která dneska už snad nikdo neprovozuje, nebo do budoucna chtít nebude: na sběrnicích MCA, EISA, ale i pěkných pár na ISA. Zrušit šmahem podporu pro EISA a MCA by asi taky bylo průchozí. Nevidím jako reálné, zrušit podporu šmahem pro celou sběrnici ISA, v dnešních a dohledně starých PCčkách je toho na ise pořád ještě docela dost (i8254/i8259), nemluvě o "průmyslovém" hardwaru, kde dinosauři přežívají zejména dlouho, a tradiční ISA/PC104 je přítomna i v některém novém hardwaru a jsou na ní dost důležité součástky, třeba oblíbený CAN řadič SJA1000 nebo síťovky, ale taky je ideální pro bastlení různých "svých vlastních" periferií...

    2) grafických ovladačů bez podpory KMS

    3) uklidit (ostříhat) podstrom ARM architektur

    4) sjednotit čísla IOCTL volání napříč architekturami

    Ono je toho uvnitř kernelu daleko víc, co by stálo za odhození - spousta interních API pro ovladače je dnes označována za "deprecated" a jsou udržována pouze jako "obaly" kolem nějaké evolučně modernější skutečné implementace. Zrovna nedávno jsem docela zíral na sjednocení API pro PCI PIO a MMIO do jediné sady funkcí, která před autorem ovladače tuhle nuanci úplně skryje... To je už druhý zásadní ovehaul PCI API, který jsem zaznamenal od dob 2.4 (plus tam bylo pár dalších drobných změn mezi). A třeba osobně nemám moc rád libata pro paralelní IDE zařízení - dávám přednost starému IDE subsystému.

    Kdosi v LKML zmínil, že nic z toho není až taková změna, jako bylo zavedení podpory pro ELFové binárky ve 2.0. A že nic z toho by neznamenalo tak razantní změnu v user space. Výše zmíněné příklady "odhazování balastu" neznamenají zásadní změnu ABI, snad s výjimkou IOCTL kódů.

    Vyskytl se taky argument, že šmahem uklízet staré ovladače je nesmysl, ať už se to udělá ve jménu kulatého čísla nebo bez něj (že by bylo lepší nějak sledovat jejich reálnou četnost užívání apod.), a že totéž ostatně platí i pro jiné velké změny - a že se naopak osvědčilo provádět to všechno postupně.

    A několik lidí v LKML i tady už zmínilo tezi Barta Simpsona, kterou psal v jednom dílu za trest na tabuli: "I will not celebrate pointless milestones"...

    Nakonec asi Linus vydá 3.0 bez ohledu na nějaký velký předvánoční úklid, který by s novou major verzí bylo možno spojovat - aspoň se tak tváří. Formuloval to doslova tak, že "nějaký hlas v mé hlavě říká, že je to potřeba, a já tyhle hlasy většinou poslechnu". Tuhle formulaci sice použil hned v úvodní zprávě celé debaty (v PS), ale následný flame na tom v podstatě nic nezměnil.
    [:wq]
    25.5.2011 15:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Jo to zní rozumně. Osobně bych začal psát 3.0 od začátku s podporou takovejch těch chuťovek jako výměna a patch jádra za chodu, uspání programu, migrace do virtuálního stroje atd. To bude imho v budoucnu ještě víc používané a tak by byl dobrý nápad to při takové příležitosti spustit. ARM bych sjednotil rozhodně.
    25.5.2011 15:24 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Kludne to mozes zacat pisat odznovu - ale predpokladam, ze to nebude mat velky uspech... Podla mojich skusenosti vela pokusov o kompletny prepis kodu skonci neuspechom. Linux je uspesny prave preto, ze sa zmeny robia postupne. A teraz to nebude inak - zmeni sa cislo verzie a tym to skonci, inak na dalsej verzii kernelu nebude nic zvlastne.
    25.5.2011 15:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux kernel 3.0 možná už koncem července
    Od začátku ne, jen do specifikace rozhraní zahrnout požadavek na ty servisní zásahy. Aby to nebyly hacky jako teďka občas.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.