abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    15.3. 23:33 | Nová verze

    O víkendu probíhá v Praze na Karlově náměstí 13 konference Installfest 2024. Na programu je celá řada zajímavých přednášek a workshopů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Měnící se svět, měnící se Mozilla

    Mitchell Baker v příspěvku Changing World, Changing Mozilla na blogu Mozilly píše o měnícím se světě a měnící se Mozille aneb výrazné restrukturalizaci společnosti Mozilla Corporation. Propuštěno bude 250 zaměstnanců.

    11.8.2020 18:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.8.2020 18:29 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Takove trochu nic moc nerikajici CEO prohlaseni.
    Fluttershy, yay! avatar 11.8.2020 21:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Naopak, sdělení zcela jasné: vyhodí 250 lidí.

    Zbytek je taková ta obvyklá omáčka komunikace – byť v tomto případě korporátní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    11.8.2020 19:21 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    New mindset. The internet has become the platform. We love the traits of it — the decentralization
    Aha, tak proto zrušili podporu RSS místo aby tuhle technologii podpořili a lidi si více stahovali RSS kanály z decentralizovaných zdrojů. Místo toho se k většině uživatelů hrnou novinky skrze feed kontrolovaný jednou z několika málo velkých korporací, typicky Facebook nebo Google či Twitter a jejich algoritmy, které prioritizují zprávy, které "je potřeba" prioritizovat (čti: hodí se to vlastníkovi korporace nebo někomu, kdo zaplatil).

    A proto reálně nijak nepomohli sémantickému webu, díky kterému "sociální sítě" mohly dneska vypadat úplně jinak - mohly být rozprostřené přes mnoho malých decentralizovaných serverů a přesto to mohlo fungovat dohromady a s podobným UI/UX, jako třeba Facebook, ale bez těch negativních jevů, bez toho, aby celou sociální síť a tok informací ovládala jedna korporace.

    New focus on technology. Mozilla is a technical powerhouse of the internet activist movement. And we must stay that way. We must provide leadership
    Aha, tak proto je dneska Firefox jen alternativní prohlížeč Facebooku, který v lepším případě funguje stejně dobře jako Chrome/Chromium. To je tedy vůdčí postavení jaxviň.

    looking for a better internet.
    Aha, a proto musí dneska vznikat komunitní buildy Firefoxu, které z něj vykostí spyware a obecně nevyžádanou síťovou komunikaci.

    Mozilla měla potenciál ledasco změnit, ale šance promrhali a dneska jsou jen druhořadým prohlížečem, který bude rád, když se mu bude dařit brzdit propad uživatelské základny.

    Míval jsem Firefox rád a byly doby, kdy jsem se těšil na každou novou verzi. RIP.
    11.8.2020 20:26 kaban
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Firefox je posledním svobodným prohlížečem.
    11.8.2020 20:40 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Tj, vsichni se svobodne shodli, ze je zcela nepouzitelnej. Na chrozillu a chrofox totiz guugl uspene aplikoval to, co se soudruhum z M$ s jejich IE nikdy nepovedlo - "Embrace, extend, and extinguish".

    A chrozilla ve sluzbach guugla tomu nadala definitivne tim, ze zrusila to jediny, cim byl chrofox zajimavej - addony. Ted uz je guugl nepotrebuje a penizky dochazej ... holt se projebaly za novy logo. ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    11.8.2020 21:03 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Nejen za nové logo. Hlavně za různé programy (a tím nemyslím software) pro "přešité", "opálené" atd. Místo toho, aby se peníze hospodárně investovaly do vývoje SW a zaplatili se kvalitní programátoři, tak se spíš řešilo, jakou má kdo barvu a co si kam strká. Jenže tímhle způsobem kvalitní software nevznikne a uživatelé mají smůlu. Můžou se tak leda kochat PR texty o diverzitě a fokusu na lidi "outside of our walls" nebo pohledem na to nové logo.
    11.8.2020 21:44 bugme | skóre: 16 | blog: bugme
    Rozbalit Rozbalit vše Pozor, Mozilla naslouchá!
    Ano, svobodně se můžeš nechat šmírovat Firefoxem.

    11.8.2020 22:11 kaban
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor, Mozilla naslouchá!
    To je všechno jen FUD, jedna velká nafouknutá bublina. A i kdyby to byla pravda, dá se to vypnout nebo zablokovat.
    Jendа avatar 12.8.2020 02:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor, Mozilla naslouchá!
    To je všechno jen FUD
    Co přesně je FUD? Jestli první věta, tak jistě. Ostatní věci pro Firefox <= 52 jsem zažil osobně, současné verze už osobně nesleduji.
    dá se to vypnout nebo zablokovat
    Zkoušel jsi to? Od kamaráda, který se o to snaží, mám zprávy, že to je velmi obtížné až v podstatě nemožné.
    12.8.2020 07:57 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor, Mozilla naslouchá!
    FUD je to uz len preto, ze su tam normalne veci ktore si jednoducho vypnes. Tj klasicke "objavenie" niecoho co nikto neskryva a k dokonalosti tomu uz chyba len domena a moderny web look.
    Gréta avatar 12.8.2020 12:23 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor, Mozilla naslouchá!

    co teda jako používáš za prohlížeč misto firefoxu jestli to jakoby neni děsně tajný říct???? :O :O :O :O

    Blaazen avatar 12.8.2020 14:17 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor, Mozilla naslouchá!
    Já jsem nenáročnej, používám Falkon, což je qtwebengine, tedy chromium (asi). Žere paměti víc než stará Opera, ale trochu míň než Firefox. Ale hlavně je to nativní Qt aplikace, u Firefoxu mě rozčiluje jak tam zezhora i zezdola pořád vylejzaj různý panely a statusbar.
    Jendа avatar 12.8.2020 15:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pozor, Mozilla naslouchá!
    Používám Waterfox a Firefox, povypínal jsem pár zjevných věcí a zbytek neřeším, holt se to děje a co. Jenom mě to občas naštve, když ladím nějaký síťový problém, a Wireshark/Burp se zaplevelí nesouvisejícími věcmi.
    11.8.2020 22:02 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    To bude zase v komentech spergáčů. Nebo vlastně je.
    Bystroushaak avatar 12.8.2020 01:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Člověk by čekal, že mají relativně jednoduchý task; programovat prohlížeč, ideálně tak aby byl lepší než ostatní. Místo toho se dočtu věci jako
    New focus on product. Mozilla must be a world-class, modern, multi-product internet organization. That means diverse, representative, focused on people outside of our walls, solving problems, building new products, engaging with users and doing the magic of mixing tech with our values. To start, that means products that mitigate harms or address the kinds of the problems that people face today.

    ...

    Mozilla is a technical powerhouse of the internet activist movement. And we must stay that way. We must provide leadership.
    Přijde mi zajímavé, jak se během let stalo z firmy vyrábějící tehdy nejlepší prohlížeč hnízdo SJW, co to celé unesli a udělali z toho misi zachraňovat svět. Zajímavé by teda bylo především vědět jak tomu příště předejít. Zatím mi to přijde takové ve stylu Geeks, MOPs, and sociopaths in subculture evolution.
    12.8.2020 01:58 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    To o tom, že je prý Mozilla zaplavená SJW etc čtu pořád, ale na čem je to založený? Nějaký doklady, že to tvoří významnou náplně jejich činností místo programování a vedení projektu Firefoxu?

    Přijde mi to jako taková ta typická tradovaná blbost, která je dostatečně jednoduchá, aby ji mohl kdokoli, co o věci ví hovno, opakovat a dělat se, že všechno ví, ale okolo skutečnosti to tak možná běželo. Čím víc lidí to bez kontextu papouškuje, tím spíš to IMHO je nesmysl.

    Já vidím jiný chyby, co udělali. Třeba plýtvání sil na přicmrndávání ve válce video formátů. Podíly na tlačení VP9 a AV1 jim vůbec nic nepřinesl. Jediní, který z tohohle profitují, jsou obří firmy typu Netflix a Google, který snad mají dost peněz na to, aby si to platili samy. A neřeknu, kdyby se aspoň RD dělané Mozillou dostalo dovnitř, ale standardizace AV1 vypadala tak, že si tam napcal Google svoje věci z VP10, rozhodování o tom, co půjde dovntitř, bylo na neveřejných shcůzkách, kde se oštemplovaly proposaly Googlu a podněty stafáže typu Mozilla, Videolan a dalších open sourcářů se prostě zamítly (trošku zjednodušení, ale takhle to popisovali přímo Xipháci/Mozilláci).

    Je mi líto, že Mozilla zbytečně vyházela peníze z okna za AV1 a Rav1e a teď zabije Servo, který je mnohem podstatnější a řeší problémy jejich hlavního projektu, browseru.

    Jo, ale to není populární zkratkovité snadné řešení otázky, jako "za všechno můžou zlý SJW".
    12.8.2020 02:04 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    A nemůže?

    Vždyť současný CEO je dosazen homosexuálními aktivisty. Předchozí CEO byl vyhozen homosexuálními aktivisty.

    Ovoce neschopný nažhavit Google, a hledat informace, by udělal nejlépe, kdyby se aspoň neztrapňoval kecy, že nejsou doklady! Kdyby Ovoce mlčel, nemusel by být za idiota a kreténa.
    Bystroushaak avatar 12.8.2020 02:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    To o tom, že je prý Mozilla zaplavená SJW etc čtu pořád, ale na čem je to založený?
    Tak když prohlášení o vyhození lidí obsahuje (kromě jiného) hlášky, že chtějí být „powerhouse of the internet activist movement“, tak jak si to mám jinak vyložit? To teda neřeším různé „outreachy“, kde tohle je přímo předpoklad k přijetí do programu.
    Jo, ale to není populární zkratkovité snadné řešení otázky, jako "za všechno můžou zlý SJW".
    Když se pak podívám na klesající popularitu a čím dál divnější rozhodnutí a větší snahy se zapojovat do všemožných populárních aktivismů, tak je těžké v tom nevidět spojitost, i když uznávám, že tam nutně být nemusí.
    12.8.2020 03:39 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Se na to dění okolo Mozilly občas podívej, ty vole. Už jen když si otevřeš jejich web a srovnáš to třeba s Pale Moonem, tak začneš tušit, že ty priority jsou trochu někde jinde. Představení projektu a odkaz na stažení vs. fotky veselých lidiček ❤️ (korektní distribuce genderu a rasy included), titulky článků s nic neříkajícími frázemi, BLM atd. Co je cílem té organizace? Vyvíjet a propagovat nějaké produkty? Neprezentují se tak.

    Přitom mají v rukou zajímavý produkt. Proč se o možnosti rozběhnout si vlastní synchronizační server dozvím až po explicitním svévolném googlení? Proč se odpověď dozvím až poté, co mě ta otázka prvně samotného napadne (když mě napadnout vůbec nemusí, ale bylo by zajímavé to vědět)? Když se krkolomě proklikám z webu Mozilly na produktovou stránku Firefoxu, vidím přes půl monitoru titulek, že browser je jen začátek a vedle něj výhružnou fotku tří snědých dětí, pod tím odkazy na další produkty, které člověka prostě fakt fest zajímají, když si přišel přečíst něco o Firefoxu, pak tam supermoderním způsobem představí tři funkce tak, že se to nevejde na obrazovku a musím scrollovat, pod tím jsou zase nějaké tupé marketingové fráze a fotka ženské, tentokrát bělošky s americkým úsměvem aka vyceněné zuby, pak představí ještě jednu funkci, ještě jeden úplně jiný produkt a rozloučí se zase nějakou marketingovou frází. Na čtyři stisknutí PgDn trochu málo informací a mimochodem v tom hyperkorektním ksicht-placementu na fotkách celkem čtyř lidí zvládly zastoupit jen dvě rasy a jeden gender. To by byl řev, kdyby tam byli tři běloši a jeden Číňan, co? No, z mojí strany určitě byl, protože na tu stránku nelezu, abych se nechal podprahově manipulovat („smějí se a vypadají spokojeně, když přejdu na Firefox, určitě budu taky ❤️“), ale abych se dozvěděl nějaké informace a sám si je zhodnotil. Nepotřebuji a nechci se dívat na podvrženou mimiku zaplacených herců. Not-for-profit organizace se k tomu snižuje proč? Aby získala lepší tržní podíl a rozmetla ty zlé korporace? Kolik mají teď, nějakých 5 %? Tak prej míň.
    12.8.2020 08:19 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Jenze to by neslo vis ... si to predstav, u palemoonu si s kazdou verzi muzes precist, co na ni je jinak, a kdyz jde o nejakou zasadnejsi zmenu ... tak dokonce mas rovnou v changelogu, jak a kde to vypnout. Viz zrovna ta posledni ... http://www.palemoon.org/releasenotes.shtml.

    Jenze chrozilla by tam bud nemela co napsat (zmenilo se logo) nebo by tam museli s kazdou dalsi verzi psat "a znemoznili sme vam vynout hromadu dalsich hoven co sme do toho pridali".

    Ostatne viz zrovna odstraneny battery api, uz jen to ze takovou kokotinu nekdo do browseru prida. A to si vem, ze nejakou podobnou sracku z palemoona odstranujou skoro s kazdou verzi, takze tech hoven tam je neurekom.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    12.8.2020 10:45 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    kernel.org je další na řadě!
    19.8.2020 17:56 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Takže blá blá nic.

    Prostě chceme bít čokla, takže si hůl už nějak vymyslíme.
    19.8.2020 21:14 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Napsal jsi:
    To o tom, že je prý Mozilla zaplavená SJW etc čtu pořád, ale na čem je to založený? Nějaký doklady, že to tvoří významnou náplně jejich činností místo programování a vedení projektu Firefoxu?
    Co ode mě očekáváš? Analýzu účetních uzávěrek? Audit? Porovnal jsem, co vidím jako běžný návštěvník jejich webu. Důraz na prohlížeč a jeho funkce vidím u zmiňovaného webu Pale Moonu, Vivaldi i Opery, u Firefoxu (a potažmo Mozilly) nikoliv.
    12.8.2020 02:00 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Co na tom nechápeš? Mozilla vyhodila skvělého ředitele, který udělal skvělý prohlížeč, protože nebyl homosexuálně uvědomělý. Namísto toho to od té doby řídí homosexuálně uvědomělý CEO, jen prohlížeč stojí čím dál více za hovno. Ale zato je Mozilla ukázková LGBT+ firma. Nejspíše těch 250 propuštěných nebylo dostateně homo friendly a homo excitation.
    12.8.2020 12:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Co na tom nechápeš? Mozilla vyhodila skvělého ředitele, který udělal skvělý prohlížeč, protože nebyl homosexuálně uvědomělý. Namísto toho to od té doby řídí homosexuálně uvědomělý CEO, jen prohlížeč stojí čím dál více za hovno.
    To jsou zase kecy.

    Pod jakoukoli zprávičkou o Mozille se tady seběhne banda tradicionalistsických fanatiků, kteří považují FF<57 nebo ještě lépe FF<28 za vrchol prohlížečové technologie, Firefox >57 za Zlo způsobené zlými SJW aktivisty a tento názor prezentují jako objektivní pravdu a vnucují ho všem ostatním.

    Reality check: Není to objektivní pravda a není to zdaleka názor, se kterým by museli všichni souhlasit.

    Pro mě - a myslim si, že i mnoho dalších lidí - je Firefox naopak od verze 57 stále lépe použitelný. Po verzi 57 jsem zaznamenal znatelný zlepšení rychlosti, přešel jsem na FF z Chromu a jsem dost spokojen. Tradicionalisti se víceméně akorát stále ještě po 3 letech nevzpamatovali z toho, že nějakou dobu po zahození XULu nefungovaly extensions, nebyl search field atd. Dnes už je to pokud vim prakticky všechno vyřešeno (i ten search field).

    Pro tvrzení, že za klesající podíl FF může vývoj od FF57 dále, nemáte pokud vim žádnej důkaz. Ta klesající tendence tam byla už dávno předtim a nejspíš to je způsobený prostě tim, že Google to vyhrává marketingově.

    Jasně, souhlasim, že Mozilla dělá hovadiny a taky mě občas štvou s tim jejich aktivismem, jejich weby jsou tím postižený dost hrozně (viz web Rustu) a celkově si berou na sebe hrozně ambiciózní cíle, na který nejspíš nemaj (to zachraňování světa, jak píše Bystroushaak). Stejnětak souhlasim s tim, že ty Firefoxí calling home, telemetrie atd. jsou problém. Mozilla rozhodně není dokonalá, nicméně moc nechápu, co má být smysl tohohle hejtu, kdykoli se ve zprávičce objeví keyword Mozilla. Znechutit lidi a dostat je k Palemoonu, jehož budoucnost je v čem? V podporování XULu, XPCOMu, NPAPI a dalších dnes už technologických vykopávek až do úplného bezvědomí?

    Zajímavý je, že Eich tady je prezentován jako pomalu světec, ale přitom typicky ty samý lidi hejtujou JavaScript (jehož je Eich autorem) a třeba Electron. Přitom XUL je s JS dost provázaný a ve své době byl snad pomalejší/žravější než dnes Electron... A co dělá Eich? Vyvíjí prohlížeč založený na Chromiu, který má svoje vlastní kontroverze...

    Takže by mě fakt zajímalo, v čem je ten smysl nebo čeho se snažíš dosáhnout.
    12.8.2020 18:31 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Znechutit lidi a dostat je k Palemoonu, jehož budoucnost je v čem?
    Pale Moon jsem zvolil v podstatě náhodně. Styl jejich webu oproti tomu Mozilly bych bral kdykoliv, ale ani jsem nemusel zacházet do takových extrémů: z webů Opery nebo Vivaldi se toho taky dozvím víc a to jsou dělané ve stejném stylu. Web Firefoxu nezaujme, nepřesvědčí.
    12.8.2020 19:18 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Já jsem netušil, že kralyk z abclinuxu je retardovaný debil. Odcituješ můj odstavec, jehož podstatou je, že homosexualismus a aktivisté kurví Mozillu jak to jde. A reaguješ na něco jiného.

    Kralyk z abclinuxu je prostě debil, který neumí číst. Ale čím méně umí kralyk z abclinuxu číst a chápat, tím rozsáhlejší text napíše. Čím větší debil, tím méně chápání a tím delší text.
    12.8.2020 23:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Reagoval jsem mj. na "Namísto toho to od té doby řídí homosexuálně uvědomělý CEO, jen prohlížeč stojí čím dál více za hovno". Jestli tam tu návaznost nevidíš, tak s tim asi nic nenadělám. Ale tak hlavně že sis ulevil... (Ačkoli soudě podle dalších komentářů to asi moc nepomohlo.)
    Heron avatar 13.8.2020 09:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Pro mě - a myslim si, že i mnoho dalších lidí - je Firefox naopak od verze 57 stále lépe použitelný. Po verzi 57 jsem zaznamenal znatelný zlepšení rychlosti, přešel jsem na FF z Chromu a jsem dost spokojen. Tradicionalisti se víceméně akorát stále ještě po 3 letech nevzpamatovali z toho, že nějakou dobu po zahození XULu nefungovaly extensions, nebyl search field atd. Dnes už je to pokud vim prakticky všechno vyřešeno (i ten search field).
    +1 Ano, největší ranou byly chybějící extension (ale ony chyběly i pro Chrome/Vivaldi), což se časem vyřešilo. A ta technická změna (odstranění XUL) byla nutná a jednou se to udělat muselo. Takže pro mě je FF nejpoužitelnější prohlížeč současnosti. TreeStyleTab považuju za nezbytnost a vůbec nechápu, jak to že ostatní prohlížeče ani nic podobného nenabízejí. Chrome má jen horizontální tab bar, ze kterého nejde ani odstranit zavírací křížky a vivaldi má alespoň možnost dát taby vertikálně.
    nicméně moc nechápu, co má být smysl tohohle hejtu
    Tj přece úplně jasné ne? Kopnout si do někoho, kdo s danou situací nemá sice nic společného, ale když se to bude opakovat dostatečně dlouho a často, tak tomu třeba i lidi uvěří a budou si kopat taky. Za fiaskem MassEffect 4 také (podle internetu) mohli SJW (tj vůbec sranda název, do toho se schová všechno, což je potřeba aktuálně nenávidět), přičemž pravda je zcela jiná.
    k3dAR avatar 14.8.2020 01:23 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    [...]TreeStyleTab považuju za nezbytnost a vůbec nechápu, jak to že ostatní prohlížeče ani nic podobného nenabízejí. Chrome má jen horizontální tab bar, ze kterého nejde ani odstranit zavírací křížky a vivaldi má alespoň možnost dát taby vertikálně.
    Vivaldi nema jen moznost taby vertikalne, ma i tu moznost odstranit zaviraci krizky a i s tab horizontalne mas porad po ruce v Bocnim panelu Okna, kde jsou vetve (hlavni) podle oken a vetve (podhlavni) u pripnutejch a seskupenych tabu, s filtrovanim, moznosti hromadne prace s okny atd...
    pripadne hledat pres F2 hotkey ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Heron avatar 14.8.2020 08:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Ano, není nutné to opakovat 20x. ;-)
    kde jsou vetve (hlavni) podle oken a vetve (podhlavni) u pripnutejch a seskupenych tabu
    Což není obecný strom, ale jen seznam seznamů. On někdo používá nějaký výrazně větší počet (tj > 1) oken prohlížeče? Proč? (No odpovím si proč, protože většina prohlížečů nemá žádné jiné prostředky pro uspořádání tabů. Nedovedu si představit mít třeba 80 oken prohlížeče, i když v i3wm by to nebyl takový problém, ten má podporu to taby oken. Ale tj fakt surreal, mít 80 tabů oken prohlížečů a v tom seznamy tabů prohlížeče. :-D)
    xkucf03 avatar 14.8.2020 10:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Plochy, okna prohlížeče, panely

    80 oken se mi taky zdá moc, ale teď jsem u sebe napočítal 42 oken prohlížeče. Na více plochách samozřejmě. Ploch mám 16 a prohlížeče se momentálně nacházejí na 6 z nich.

    Ta okna jsou tématická a mj. se hodí k tomu, aby šlo zavřít skupinu panelů, která už mne nezajímá, nebo k tomu, abych tuto skupinu hromadně uložil do záložek (Vybrat všechny panely, Přidat panely do záložek).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 14.8.2020 10:12 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plochy, okna prohlížeče, panely
    Zajímavé. Jestli ti to vyhovuje, tak proč ne. Já bych se v tom nevyznal. Pro mě je přehlednější mít strom tabů, které přirozeně tvoří tématické podstromy a to do několika úrovní zanoření (reálně tak do deseti pater). Jednotlivé stromy se dají samostatně sbalit, takže na nejvyšší úrovni se to (seznam kořenů) vejde tak akorát na sidebar.
    xkucf03 avatar 14.8.2020 11:17 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plochy, okna prohlížeče, panely

    Příklad: řeším nějakou úlohu, ke které potřebuji konsoli a prohlížeč – tak je mám na dvou plochách vedle sebe a přepínám se mezi nimi klávesovou zkratkou. Když k tomu potřebuji třeba IDE, tak to je na třetí ploše vedle nich. Je to nějak uspořádané v prostoru, vím, že třeba napravo od IDE je prohlížeč a nahoru konsole. Alt+Tab používám hodně málo, většinou jsou ta okna ve stavu, aby mi stačilo se pohybovat v tom 2D prostoru ploch.

    Neříkám, že je to ideální, ale celkem mi to vyhovuje.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 14.8.2020 11:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Plochy, okna prohlížeče, panely
    Já to mám vlastně podobně, mám dva (tři) monitory, na jednom mám v prohlížeči dejme tomu dokumentaci a na druhém mám vývojové prostředí, nebo terminál apod. Díky i3wm si můžu velmi rychle na konkrétní monitor nastavit konkrétní plochu. Používám asi tak 9 ploch (ale i3wm nemá statické plochy, ty vznikají a zanikají podle toho, jestli je na nich okno nebo fokus) a každé číslo plochy má nějaké tématicky spojené programy. Takže 2 je pro prohlížeč, 4 pro blender nebo pro ffmpeg (v konsoli), 8 pro hudební přehrávače, 1 tak nějak pro všechno (z té potom vyhazuju okna na další plochy), 3 je typicky terminál na servery apod.

    Takže nepotřebuju mít x oken prohlížečů, stačí mi si na konkrétní monitor (většinou ten napravo) hodit plochu 2 (Win+2) a tam mám v prohlížeči strom tabů (které většinou nezavírám) hned k disposici. A na další pracovní monitory si hodit to co aktuálně potřebuju.
    19.8.2020 18:02 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Zajímavý je, že Eich tady je prezentován jako pomalu světec, ale přitom typicky ty samý lidi hejtujou JavaScript (jehož je Eich autorem) a třeba Electron. Přitom XUL je s JS dost provázaný a ve své době byl snad pomalejší/žravější než dnes Electron... A co dělá Eich? Vyvíjí prohlížeč založený na Chromiu, který má svoje vlastní kontroverze...
    JJ, ten javascript mě taky vždycky napadne. Jako samozřejmě množina lidí, co prskají na javascript se nepřekrývá na 100 % s těma, co mají najednou rádi Eicha, protože o něm sice nic neví, ale byl protoitěm homoušům/feministkám/ekologům/nebo co takže super. Ale některý z těch křiklounů v tomhle asi namočený budou :)
    Bedňa avatar 13.8.2020 00:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Priateľu, svet sa mení a kopec z tých zmien som ochotný akceptovať, pretože sa stretávam s ľuďmi ktorí mali, alebo majú nejaký problém v tejto spoločnosti.

    Som rád že sa cítim ako chlap a páčia sa mi ženy. Nie každý má to šťastie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.8.2020 02:05 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Tohle mi přišlo velmi výstižný pro tuhle a většinu dalších debat o Mozille.
    One thing that always frustrates me a bit whenever Mozilla comes up on HN or elsewhere is that we are always held to impossibly high standards. Yes, as a non-profit, we should be held to higher standards, but not impossible standards.

    OTOH, sometimes it just seems unreasonable and absurd. Stuff like, to paraphrase, "Look at the corporate doublespeak in that press release. Fuck Mozilla, I'm switching to Chrome."
    https://news.ycombinator.com/item?id=24122017
    12.8.2020 03:10 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Nie je nic lahsie, nez prestat ten doublespeak pouzivat a bol by pokoj. Ak je pre nich priame a otvorene vyjadrovanie impossible, tak uz potom neviem.
    12.8.2020 04:18 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Přispěvatel Ovoce se opakovaně pokouší u Mozilly zcela totálně a zjevně zazmrdované sluníčkářským aktivismem prokázat, že Mozilla není zazmrdovaná aktivismem.

    V případě Ovoce to už není naivita. Ovoce snad musí být placený čínský nebo ruský agent, který se snaží zabránit možnosti odmzrdovat Mozillu.
    12.8.2020 09:09 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    včera mě upozornil jeden náš uživatel, že existuje fork Firefoxu, zaměřený na soukromí, bezpečnost a svobodu. Něco jako ungoogled-chromium. Zkompiloval jsem to, vypadá to dobře, tak přidal jsem to do našeho artixlinuxu. Projekt se jmenuje LibreWolf, postavený na nejnovějším Firefoxu, slibují rychlou a jednoduchou aktualizaci.

    Možná bude zajímavý i pro vás...
    13.8.2020 10:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Díky za zmínku, to vypadá zajímavě.
    JiK avatar 14.8.2020 17:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Projekt pekny, ale vubec maji splnenou kvotu na pocet invalidnich transgederovych eskymaku ve vyvojarskem tymu?
    15.8.2020 23:14 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    nemají, a to je na tom to nejkrásnější :-D
    Bedňa avatar 14.8.2020 19:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    tak přidal jsem to do našeho artixlinuxu
    Ja som Artix Linux skúšaľ a neviem na čo tam máte ten inštalátor, to je jedna zbytočná komédia. Fakt som sa tak nasmial, že mal silnú chuť o tom napísať blog aby sa pobavili aj ostatní. Ninštaloval som si ho nakoniec manuálne ako Arch. Parabola GNU/Linux-libre deto, načo robíte veci čo neviete.

    Padalo to na smiešnej veci ako vytvorenie diskového oddielu. Jako chápem, zbavíte sa hneď pri inštalácií sprostrej lúzy, ale načo tam vôbec je? Len na to odstrašenie?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.8.2020 23:17 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    počkej podívám se do své věštecké koule abych zjistil, proč ti to nefungovalo...
    16.8.2020 02:52 Miloslav je zavřenej na Pankráci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Když na řízení instalátoru používáte věšteckou kouli, pak se stížnostem nedivte. Věštecká koule narozdíl od věštecké kliky nefunguje. Klika je vždy v jedné ze dvou binárních poloh s výjimkou případů, kdy v nich není, což nelze říct o věštcových koulích, které se pouze kutálí a kloudné předpovědi se z nich seriózní podvodník nedobere.

    Pozorováním věštecké kliky se mi mnohokráte podařilo úspěšně předpovědět otevření dveří. Věštecké koule nefungují a nedoporučuji je používat.
    19.8.2020 09:41 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Děkuji za vyčerpávající odpověď. Teď už vím, kde je zakopán pes.. Ještě, že vás máme! :D
    Bedňa avatar 19.8.2020 17:49 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Až sa ešte niekedy pokúsim Artix vyskúšať, tak tu chybu nahlásim. Nemám ale zatiaľ chuť antiX vymeniť za niečo iné. To bola chviľková sľabosť, keď som našiel Artix a chcel som ho vyskúšať. Ta chyba bola tak školácka, že ani neverím, že ten problém nikto iní nemal. Mám svoju obľúbenú skupinu softvéru, ktorej som za roky venoval množstvo hodín, nechce sa mi venovať niečomu, čo asi už nikdy nepustím ani minútu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.8.2020 07:40 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    pokud jsi spokojený s antiX, tak většinou není důvod zkoušet jinou distribuci, ne? :-) zvlášť pokud neznáš archlinux (antiX je debian, pokud dobře vidím)... ale samozřejmě je to na tobě ;-)
    Bedňa avatar 21.8.2020 15:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Mám skúsenosti aj z Archom, preto ma zaujal Artix. Zatiaľ meniť nemienim, hoci zrovna teraz píšem z firemného kompu, kde som skúšal Artix, takže v dualboote zatiaľ ostal :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.8.2020 12:38 Martin Stransky
    Rozbalit Rozbalit vše Hrusky a jabka
    Myslim ze kazdy, kdo kritizuje Mozillu a rozhorcene chce prechazet na Google a jeho derivary by si mel precist tohle https://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Google a vedle toho si polozit veci ktere se vytykaji Mozille.
    12.8.2020 19:19 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrusky a jabka
    Já na Google přecházet nechci. Protože jak Google, tak Mozilla jsou zkurvené zazmrdované organizace.
    12.8.2020 23:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hrusky a jabka
    A co budeš teda dělat?
    12.8.2020 14:51 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    To je takovej beznej corp.

    1. vymenit CEO

    2. vyhodit 70 zamestnancu

    3. vyhodit dalsich 250 zamestnancu

    4. ocekavat zazrak

    5. goto 1
    12.8.2020 19:22 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Ale houby. Prostě jenom manažeři musejí předstírat rozesíráním, že jsou nepostratatelní. Musejí simulovat činnost. Že tím rozesírají Mozillu? No a co! Oni jedou na osobní prospěch, ne na prospěch Mozilly.
    Fluttershy, yay! avatar 12.8.2020 19:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Navrhuješ, aby Mozilla byla organizována jako… družstvo?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    12.8.2020 21:41 Bobek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    A nesplnitelné kvóty pro nedostatečně uvědomělé programátory budeš vypisovat ty nebo jiný soudruh?
    Fluttershy, yay! avatar 12.8.2020 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Demokratický proces známe?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 12.8.2020 22:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla

    A k čemu by to bylo dobré? Kdo by byl členem? Na základě čeho by byla rozdělena hlasovací práva?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 12.8.2020 22:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Demokracie. Předřečník popsal scénář:
    Prostě jenom manažeři musejí předstírat rozesíráním, že jsou nepostratatelní. Musejí simulovat činnost. Že tím rozesírají Mozillu? No a co! Oni jedou na osobní prospěch, ne na prospěch Mozilly.
    No tak by si demokraticky zvolili manažery kladoucí důraz na prospěch Mozilly.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 12.8.2020 23:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla

    Proto se právě ptám:

    Kdo by byl členem? Na základě čeho by byla rozdělena hlasovací práva?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.8.2020 13:55 BoneFlute | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Nevím jestli by to fungovalo, ale minimálně by to mohlo ovlivnit to, že by těch 70 a 230 zaměstnanců odešlo dobrovolně.
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2020 14:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Jsou různé modely, ale uveďme příklad z praxe – Corporación Mondragon.
    MC displays a commitment to job security I have rarely encountered in capitalist enterprises: it operates across, as well as within, particular cooperative enterprises. MC members created a system to move workers from enterprises needing fewer to those needing more workers – in a remarkably open, transparent, rule-governed way and with associated travel and other subsidies to minimize hardship. This security-focused system has transformed the lives of workers, their families, and communities, also in unique ways.
    Richard Wolff
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 14.8.2020 14:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Mozilla a neziskovky obecně

    Asi ti uniklo, že Mozilla (Foundation) již je neziskovka – americká 501(c)(3).

    Mozilla Corporation je pak vlastněná touto neziskovkou. Takže ačkoli se to jmenuje „korporace“ je to v zásadě jen kvůli účetnictví a právníkům – celé dohromady je to pořád neziskovka.

    Ta základní otázka ale zůstává: Kdo bude členem a na základě čeho budou rozdělena hlasovací práva?

    Tomu předchází otázka: Jak se do tohoto stavu dostat? (tobě by se asi líbilo znárodnění/konfiskace)

    A následuje otázka: Jak zajistit dlouhodobou udržitelnost a životaschopnost?

    A až na něco přijdeš, tak se zkus schválně zamyslet, jak moc se to liší od akciové společnosti.

    Tím neříkám, že družstvům, odborům atd. nefandím – v zásadě je považuji za normální součást tržního hospodářství a nic proti jejich existenci nemám. Ale je celkem obtížné najít nějaký funkční a udržitelný model (a zpravidla to bude konvergovat k něčemu, jako je ta a.s.).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 14.8.2020 14:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla a neziskovky obecně
    Mozilla Corporation je pak vlastněná touto neziskovkou. Takže ačkoli se to jmenuje „korporace“ je to v zásadě jen kvůli účetnictví a právníkům – celé dohromady je to pořád neziskovka.
    „Neziskovka“ je způsob, jak se vyhýbat placení daní. Taková půlka amerických nemocnic jsou „neziskovky“ a mají často větší zisk než „ziskovky“ (namátkou Top U.S. "Non-Profit" Hospitals & CEOs Are Racking Up Huge Profits).

    Není mi jasné, jaký to má mít souvis s tématem.
    Tomu předchází otázka: Jak se do tohoto stavu dostat? (tobě by se asi líbilo znárodnění/konfiskace)
    Např. aktivita odborů.

    Co se plošných akcí týče, počínaje rokem 1918 byly v Československu zrušeny šlechtické stavy a proběhla částečná pozemková reforma. Odborům či obecně zúčastněným pracujícím je možné napomoci analogicky.
    Ta základní otázka ale zůstává: Kdo bude členem a na základě čeho budou rozdělena hlasovací práva?
    To je, obecně řečeno, na zúčastněných. Je vícero různých modelů.

    Ale o tom je demokracie – proces. Ne že přijde nějaký tyran a rozhodne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 21.8.2020 22:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla a neziskovky obecně
    „Neziskovka“ je způsob, jak se vyhýbat placení daní.

    Zrovna daňové úniky si prakticky všechny státy dost hlídají. Poradíš nějaký zaručený způsob, jak z neziskovky vytáhnout peníze? Pokud je vyplatíš zaměstnancům, tak se normálně daní. Pokud je vyplatíš dodavatelům, tak je zase zdaní ten dodavatel.

    Jinak jsem ale měl pocit, že neziskovky podporuješ a naopak chceš, aby měli lepší podmínky, než mají teď, nebo ne? Když pak v souvislosti s neziskovkami mluvíš o daňových únicích (nebo jen optimalizacích?), tak by to ale znamenalo, že by se pravidla pro neziskovky měla naopak zpřísnit a měly by o nějaká svoje současná privilegia přijít.

    Není mi jasné, jaký to má mít souvis s tématem.

    Že pokud tu něco selhává, tak je to právě neziskovka. Což ti ale moc do karet nehraje. Snažil ses to svést na nějakou „zlou korporaci“ (jako obvykle). Jenže tato korporace je vlastněná neziskovkou. Navíc se ani nemůžeš vymlouvat na to, že je tu nějaký „zlý kapitalista“, který to vlastní, takže se lidi nemůžou sebrat a jít to dělat po svém. Tady právě můžou, protože to je svobodný software – i kdyby to neziskovka nebyla a vedení bylo sebevíc prohnilé, vývojáři můžou odejít, vzít si s sebou ten software a pokračovat ve vývoji jinde a jinak.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 21.8.2020 22:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla a neziskovky obecně

    Doporučení ke studiu: „non-profit industrial complex“, to ti může poskytnout komplexní odpověď na problémy s tzv. neziskovým sektorem zvláště v USA.

    Namátkou několik příkladů:

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 21.8.2020 23:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla a neziskovky obecně

    Jak jsem říkal, pokud lze přes neziskovky unikat placení daní, tak je to právě argument pro omezení úlev a jiných privilegií neziskovek – tzn. přestat je zvýhodňovat oproti jiným právním formám (akciové společnosti, s.r.o. atd.). Já s tím nemám problém, ale tobě se to moc nehodí do socialistického programu a nevím, jak to kamarádům v komsomolu budeš vysvětlovat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 21.8.2020 23:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla a neziskovky obecně
    Kdyby sis přečetl např. ten článek z Truthout, možná bys neplácal takové nesmysly.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.8.2020 18:11 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Sám nejsem velkým příznivcem změn v současném Firefoxu a vůbec i původní Mozilla Suite se mi líbil více než o funkcionalitu omezený Firefox. Ale potřebu změn chápu. Ty ukázky různého newspeaku, které zde jiní vybrali mě také děsí a dbaní na sociální aspekty, diversitu a politická hesla/nástěnky (opravdu tak to v některých současných korporátech je) nad technickou kvalitu odváděné/publikované práce mě jako projev zkažení hry i v oblast oupensource ničí (a slidmi co to v přímém kontaktu umí mám nepěkné zkušenosti).

    Ale když jsem chtěl trochu více vědět o stavu Mozilla organizace, tak jsem si poslechl z první ruky vyprávění o jejím vzniku Mitchell Baker, na wikipedii je k dispozici záznam Baker telling the story of Mozilla's founding in 2012. Je u projektu od roku 1994 a zdá se, že je jednou z hlavních osobností, která má zásadní podíl na tom, že projekt přežil nájezd IE a Microsoftu na AOL a stal se na určitou dobu opět prohlížečem s absolutní převahou stejně jako v začátcích přímý předchůdce Mosaic/Netscae.

    Mitchell Baker je i nyní předseda Mozilla Foundation i výkonný předseda Mozill Corporation v podstatě po dobu jejich existence. Zkusil bych věřit, že jí nezměkl od roku 2004 mozek a stále má o projekt skutečný zájem. Uvidíme.

    Určitě je nutné aby existovala protiváha ke stavu, kdy všechny ostatní prohlížeče buď zašly nebo jsou postavené na KHTM-WebKit-Chrome. Takže Mozille držím palce a doufám, že šance nepromarní kvůli nesmyslným PR záležitostem a politickým hnutím/tlakům.

    13.8.2020 23:51 debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Jenom je Firefox čím dál víc na hovno.
    14.8.2020 13:33 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měnící se svět, měnící se Mozilla
    Já jsem byl naopak moc mile překvapený, jak daleko postoupila HTML 5 technologie v oblasti multimédií. Přitom obecně JavaScript a živé/před očima měnící se stránky tam, kde jde o předávání informací, články, noviny atd. nemám rád a rozvoj a šíření HTML 5 jsem bral spíš jako negativní jev. Bezproblémove přehrávání videa po letech různých narovnáváků na ohejbáky (Flash jsem nenainstaloval) mě ale těšilo jak vše pěkně v posledních letech na prohlížečích (u mě především Firefox) funguje. Při přechodu na nucenou distanční formu výuky měl ale překvapilo, jak kvalitní je subsytém ne jen pro push multimediálních reklam a obsahu, ale i pro posílání záznamu z kamery a propojení s audiosystémem i včetně tišení a dalších nutných předpokladů pro videokonferencing. Ano, většina komerčních řešení si sebou táhne minulost s nutností u některých funkcí spoléhat na různá rozšíření, nebo celé samostatné Java, Qt a kdo ví co všechno slepeného aplikace. Ale všechny dnešní více rozšířené prohlížeče dokáží s dobrým designem stránek, webových aplikací nabídnou plnou funkčnost s čistým HTML 5, Javascriptem. Za sebe na to, jak dobře nám chodil BigBlueButton jsem se díval jako na zázrak a po letech uznal užitečnost HTML 5.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.