Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Závodní automobilový simulátor TORCS si vysloužil svůj fork. Šest vývojářů nebylo spokojeno s konzervativním vedením projektu, tak se udělali pro sebe a slibují, snad ještě letos, vydání první verze TORCS-NG, která bude mít nová auta, dráhy a inteligentní soupeře a v budoucnu např. také síťové závodění. Blog hlavního vývojáře, zdroj ProLinux.de.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 14.12.2008 20:39
Ilfirin             | skóre: 32
             | blog: ilfblog
             | Liberec
        14.12.2008 20:39
Ilfirin             | skóre: 32
             | blog: ilfblog
             | Liberec
        Ano, občas si zajezdím.
Co jste chtěl říci těmi tečkami? Předem vás varuji, že TORCS je simulátor, ne bitevní hra.
udělat se/zařídit se pro sebe
(dosud závislý čl., partner, účastník n. nesamostatné dítě ap., obv. ve smyslu vlastního podniku, obchodu n. domácnosti a bytu:) osamostatnit se
 14.12.2008 23:27
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        14.12.2008 23:27
Luboš Doležel (Doli)             | skóre: 98
             | blog: Doliho blog
             | Kladensko
        Ano, je to zřídkavé, možná zastaralé použití, takže lepší se tomu vyhnout.
("Známej z filmu Hladová Srna. Na ní se udělal - rychle a dobře...")
 15.12.2008 07:18
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
        15.12.2008 07:18
Max             | skóre: 72
             | blog: Max_Devaine
            
        Mně není cizí. V literatuře nebo ve filmech se určitě používá.
Kdybych to měl nějak pojmenovat, tak by to byl archaismus.  Nikdy jsem to neslyšel.
 Nikdy jsem to neslyšel.
Neřekl bych. Je to běžný výraz.
 14.12.2008 21:56
Pavel Půlpán             | skóre: 22
            
             | Trutnov
        14.12.2008 21:56
Pavel Půlpán             | skóre: 22
            
             | Trutnov
         
             14.12.2008 22:01
Jan Drábek             | skóre: 41
             | blog: Tartar
             | Brno
        14.12.2008 22:01
Jan Drábek             | skóre: 41
             | blog: Tartar
             | Brno
        Racer ani Vdrift nespustím většinou na svých počítačích (Intel a Nvidia), když si dám tu práci a rozchodím to na té NVIDII tak se mi to kouše (málo FPS). Torcs funguje všude zatím bez problémů... I když ta grafika je taková jednoduchá 
Každopádně uvidíme co přinesou.
Ja tu hru pouzivam a je soucast moji diplomove prace :) Vynikajici simulator
ale hraje to tu někdo?"Jak blázen". Už pár mesiacov
 . Jediné čo sa mi nepáči je vysoký system load. Ale už ma to pomaly prechádza.
. Jediné čo sa mi nepáči je vysoký system load. Ale už ma to pomaly prechádza.
             14.12.2008 20:59
saly             | skóre: 23
             | blog: odi_et_amo
        14.12.2008 20:59
saly             | skóre: 23
             | blog: odi_et_amo
            
        Kdyby se tak všichni vývojáři "závodních her" pro Linux spojili a udělali něco pořádného ... 
PS: Na screenshotech je to vždy pěkné, ale když si to pustím ...
 15.12.2008 01:49
Josef Kufner             | skóre: 70
        15.12.2008 01:49
Josef Kufner             | skóre: 70
            
            
        To jsem tak nešikovnej, nebo se to z klávesnice skoro nedá ovládat?seš ... ale jestli tě to potěší, tak nejseš sám, já to z klávesnice taky moc nedávám a btw, jak se nahoře píše o tom, že to není akční hra ale simulátor - no já nevím, ale ta fyzika je občas dost v rozporu s mými reálnými zkušenostmi (chápu, že smyk ve feldě vypadá o něco jinak než v nějakém závodním speciálu, ale vektor hybnosti je vektor hybnosti ...)
Já bych to tak hrozně neviděl. Problém asi je, že na rozdíl od reality na hráče nepůsobí zrychlení, takže auto ve hře sedí a najednou se utrhne. (Kdo má čas sledovat vektor zrychlení vpravo dole?) Ale pak opravdu letí po tečně, dokud se se nezastaví.
Kdyby ta fyzika byla udělána detailněji, tak bych na trati zůstal sám, protože by mi to stroj neutáhl. Ale je pravda, že mi přijde, že rozdíly mezi některými auty jsou skutečně propastné.
On taky je výpočetní problém, že se nesimulují jen auta, ale i řidiči.