abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 15:22 | Komunita

Daniel Vetter ve zprávě rozeslané do vícero e-mailových konferencí shrnuje situaci kolem financování služeb poskytovaných projektům Freedesktop.org, zvláště spojeným s X.Org (grafické knihovny atp.). Vzhledem k rostoucí popularitě služeb jako CI (Continuous Integration) rostou také náklady na hosting (očekávané výdaje od 75 tisíc dolarů za rok), a proto se hledá sponzor, nebo bude nutné služby v horizontu několika měsíců omezit.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
dnes 14:55 | Zajímavý článek

Knot DNS slaví deset let své existence. Projekt autoritativního DNS serveru Knot DNS patří mezi nejstarší projekty Laboratoří CZ.NIC. Dnes je tomu právě deset let od uložení prvotního prototypu serveru commitem 2da03d5da do veřejného repozitáře Git.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:11 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.53.1 svobodného multiplatformního balíku internetových aplikací SeaMonkey (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Hlavní změny jsou pod kapotou. Nová hlavní verze 2.53 používá základ z Firefoxu a Thunderbirdu 60.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 07:00 | Zajímavý software

Budou to tři roky, co Canonical ukončil vývoj mj. grafického prostředí Unity8 a souvisejících projektů jako smartphone s Ubuntu Touch. Toho se ujala komunita UBports a vedle toho vznikl fork Yunit, který již neexistuje, zatímco Unity8 se dostane do Debianu. Nebude se však jmenovat Unity8, nýbrž Lomiri, jak bylo nyní oznámeno.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Zajímavý projekt

Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu vyhlásil výzvu na podporu migrácie na open source a podporu budovania inteligentných miest a regiónov. Dátum uzavretia 1. hodnotiaceho kola je 21.04.2020. Žiadatelia môžu získať od 200 000 do 1 000 000 eur.

atirage21 | Komentářů: 0
dnes 05:00 | IT novinky

Otevřená certifikační autorita Let's Encrypt oznámila, že vydala již miliardu certifikátů. Při spuštění veřejné bety Let's Encrypt, v prosinci 2015, bylo celosvětově pomocí HTTPS stahováno cca 40 % webových stránek. Dnes je to 81 %. V USA dokonce 91 %. Podrobnosti na stránce se statistikami. Let's Encrypt má aktuálně 13 zaměstnanců na plný úvazek a roční rozpočet přibližně 3,35 milionu dolarů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
včera 15:33 | Komunita

Fedora stále hledá nové logo. První návrhy byly představeny již před rokem. Designérka Fedory Máirín Duffy ukázala na Twitteru aktuální verzi a žádá uživatele o zpětnou vazbu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
včera 13:55 | Nová verze

Android-x86, tj. port mobilního operačního systému Android na standardní PC s architekturou x86, byl vydán v nové stabilní verze 9.0-r1. Přehled novinek v oficiálním oznámení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
včera 13:11 | Komunita

Mozilla definitivně opouští IRC. Vloni začala hledat novou veřejnou komunikační platformu. Dosud používala IRC (plus interně neveřejný Slack a po nějakou dobu i Mattermost). Nicméně IRC i servery zastarávaly a zejména použitelnost na mobilních zařízeních byla často problematická. Po zvažování a zkoušení různých alternativ se Mozilla přiklonila k otevřenému protokolu Matrix (můžete také znát referenčního klienta Riot) a na konci února IRC vypne.

Ladislav Hagara | Komentářů: 20
včera 13:00 | IT novinky

Raspberry Pi slaví 8 let. Při této příležitosti bylo Raspberry Pi 4 s 2 GB RAM zlevněno o 10 dolarů. Napořád.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
Vydržela vám novoroční předsevzetí?
 (11%)
 (6%)
 (3%)
 (80%)
Celkem 210 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

www.AutoDoc.Cz

OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF

Griffin Brown dodržel svůj slib a po testu výstupu Office 2007 proti schématům OOXML provedl podobný test s OpenOffice.org a ODF. Prvním problémem byla nevalidita samotných RELAX NG schémat dostupných na webu OASIS. Následný test specifikace Office Open XML uložené v OpenOffice.org jako ODF (59MB) proti opraveným schématům odhalil přibližně 7 500 chyb, z nichž většina byla duplicitních. Více v blogpostu ODF 1.0 and OpenOffice.org: a conformance smoke test.

3.5.2008 10:55 | Daniel Kvasnička ml. | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 10:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Podobne vysledky z podzimu 2007 ...a vubec dobre psany blog s technickym zamerenim na ODF a OOXML a relativne slusnou snahou o objektivitu.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
stativ avatar 3.5.2008 11:20 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
<zadostiučinění>Já jsem to říkal</zadostiučinění> :-D
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
jose17 avatar 3.5.2008 11:26 jose17 | skóre: 43 | blog: Joseho_blog | Košice/Nové Mesto nad Váhom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
OpenOffce.org
Ja vim, on vi, ty nano!
jose17 avatar 3.5.2008 11:26 jose17 | skóre: 43 | blog: Joseho_blog | Košice/Nové Mesto nad Váhom
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
taky smotných
Ja vim, on vi, ty nano!
Luboš Doležel (Doli) avatar 3.5.2008 11:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Opraveno, díky.
Ilfirin avatar 3.5.2008 11:30 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Takže tu máme dva kancelářské formáty a ani jeden není nikde stoprocentně implementován?
:-D Tak to je super!
tommyq avatar 3.5.2008 11:47 tommyq | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Ale blíž pravdě než těch 122 000 (nebo kolik to bylo) odlišností v případě OOXML :)
3.5.2008 12:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
A to se vyplatí. :)
Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 13:29 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Par malickosti:

1. nevime kolik vlastne tech duplicit bylo. Je teoreticky mozne, ze po detailnim prozkoumani by na tom byl OOo/ODF hure nez OOXML.

2. kdy ze to byl ODF 1.0 schvalen jako ISO standard...? Sun mel nesrovnatelne vice casu se s tou specifikaci sladit nez kolik mel MS na doplneni MSO07 (v dobe testu to bylo v radech tydnu). A stejne toho nebyl schopen.

Co si mam myslet o instituci, ktera si necha schvalit format a pak pro nej po dobu nekolik let na internetu nabizi nevalidni schemata...? Jak rika hezky autor testu: "Imagine the outrage there'd have been if OOXML had passed with this kind of defect!"
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
3.5.2008 16:15 linear
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
vysvetleni je nasnade: uzivatele ODF nemusi kricet, v pripade ODF staci vyplnit bugzillu (KOffice, OOo, ...) ohledne problemu nekompatibility na ktery uzivatel narazil a muze si byt 100% jist ze chyba bude ostranena (nebo si ji konec koncu muze opravit sam). V pripade MS Office, zadna bugzilla neexistuje, zadna jistota ani zaruka ze vyvojari maji ZAJEM standard dodrzovat (take proc by to delali? Nevim, lejstro s razitkem od ISO uz maji, ze?). Cely ten "standard" je zatim jenom radioaktivni kalna stoka ve ktere pluji naznaky korupce, vendor-lockingu, neochoty a nezajmu k interoperabilite, a podobnyho pachnouciho sajrajtu.
3.5.2008 13:33 rastos | skóre: 61 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
> Takže tu máme dva kancelářské formáty a ani jeden není nikde stoprocentně implementován?
Čo vadí pri schvaľovaní cestou fast-track (OOXML), ale nie je až takým problémom pri normálnom postupe (ODF). Tiež by som upozornil na to, že ODF má viaceré implmentácie, čo nie je prípad
3.5.2008 15:05 SBE
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
ODF prošlo také zrychleným procesem, jen se to nejmenuje fast-track. Obě standardizační organizace (ECMA a OASIS) mají v podstatě identické postupy pro schvalování jejich standardů v ISO. Microsoft Office 2007 je 100% validní proti ECMA-376. To, že není validní proti ISO/IEC 29500 Strict ani Transitional je logické, protože jsou proti ECMA-376 dost rozdílné. O tom byl celý proces schvalování ECMA-376 v ISO, aby došlo k odstranění chyb a nedostatků. To, že OpenOffice.org negeneruje validní ISO/IEC 26300 jen ukazuje na "kvalitu" aplikace, standardu a OASIS. Pokud se podíváte na závěry zasedání ISO v Oslu z dubna, tak zjistíte, že chtějí kromě 100% převzetí údržby ISO/IEC 29500, převzít údržbu od OASIS nad standardem ISO/IEC 26300 kvůli špatné práci při opravách známých chyb v ISO/IEC 26300. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby chystaná revize ODF 1.2 byla v ISO zamítnuta, dokud se nevyřeší problémy verze 1.0.
stativ avatar 3.5.2008 17:58 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Nejsem si jistý, ale slyšel jsem, že OO.org 3 by mělo používat ODF 1.2 a do té doby se třeba zlepší alespoň v podpoře (zatím) nescháleného ODT 1.2.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
4.5.2008 00:03 Martin Matějek | skóre: 11 | blog: Flying_circus | Kladno
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Vývojové verze OO.org 3.0 podle všeho vytváří ODF 1.2. Když jsem zkoušel odt vytvořený v OO.org 3.0 otevřít v OO.org 2.4, napsalo to, že jde o dokument vytvořený v novější verzi OO.org. Ale nic se nerozhodilo, vše bylo tak jak v originálu.
Don't judge me by the friends I keep. No, no, no. Judge me by the enemies I have slain!
3.5.2008 20:37 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Dva kancelářské formáty a oba mají chyby!

Vítejte v realitě. Pánová a dámy, proč vás to překvpauje, ne opravdu, jako by něco na světě bylo dokonalého.
3.5.2008 20:40 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Jo, ještě něco: ty udávané počty chyb nejsou vůbec srovnávatelné, tak pozor an to:)
3.5.2008 13:19 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Z clanku jsem pochopil, ze pocet odlisnosti se pocita i s duplicitami.

Docela by me zajimaly cisla bez duplicit (kolik typu odchylek bylo nalezeno)...
3.5.2008 15:10 Christof | skóre: 22 | Havířov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
3.5.2008 15:37 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Hezké. Zkoušet validovat ODF 1.1 dokument proti ODF 1.0 schématu, navíc se zapnutým rozšířením validátoru, které ono schéma nepodporuje. To se pak člověk nemůže divit, že dostane spousty chybových hlášek.
3.5.2008 19:00 Poe
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Rob Weir vyvraci tvrzeni Alexa Browna: Alex Brown totiz v testu validoval ODF 1.1 dokument oproti ODF 1.0 schematu a pouzil chybny mod kompatibility schemoveho jazyka Relax NG. Navic v testu pouzil stejny OOXML dokument (konvertovany pres binarni DOC do ODF pomoci OOo), ktery uz predtim ukazal jako nevalidni.
3.5.2008 19:03 Poe
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Omlouvam se za duplicitni prispevek, nejak jsem se nevsiml ze uz na clanek bylo odkazano.
Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 19:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Tak se nezapomen podivat na ten link, co jsem uvedl v prvnim komentari. Tam jsou testy uplne regulernich ODF dokumentu delane na podzim lonskeho roku a v nich tak jako tak 5 z 9 dokumentu neproslo a bylo dokazano, ze v podstate ani jedna z 2.x verzi OOo neni schopna konzistentne produkovat validni ODF.

A pak si taky nezapomen projet zbytek toho blogu. Zjistis, ze podpora MathML a SVG v ODF je jedna velka fraska.

OOXML ma mozna problemy, ale ODF ma pred sebou taky jeste hodne dlouhou cestu. A jak pise SBE vyse (a to neni zadna novinka), OASIS ignorovala pripominky do takove miry, ze ISO chce spravu ISO/IEC 26300 prevzit pod sva kridla, aby to k necemu bylo.

Takze Rob Weir mozna vyhral bitvu, ale k vitezstvi k valce ma porad jeste dost daleko :-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
3.5.2008 22:02 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Na dotaz proti jaké verzi schématu dělal validaci autor toho článku z prvního komentáře odpovídá, že OO.o do verze 2.3 včetně generují ODF 1.0, což je omyl. OO.o 2.3.1 mi generuje ODF 1.1 dokumenty (<office:document-content office:version="1.1">). Takže opět se není čemu divit, že při validaci proti jiné verzi schématu dostává chybové hlášky.
Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 22:20 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Co kdybys vyzkousel jeste 2.3.0? :-) Zjistil bys, ze autor ma naprostou pravdu. OpenOffice.org 2.3.0 uklada ODF 1.0. Jeho testy jsou tedy relevantni. Vsimni si taky, ze u tech testu v tom labu byli i lide z IBM, takze to nebyl zadny home-made test stylem "musim tam najit nejakou chybu..."
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
4.5.2008 12:07 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Zvláštní, autor před chvílí uznal, že se spletl on.
Daniel Kvasnička ml. avatar 4.5.2008 12:16 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Pak si neoveril slova toho "next_ghosta". OpenOffice 2.3.0 totiz opravu negeneruje ODF 1.1. Az verze 2.3.1.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Daniel Kvasnička ml. avatar 4.5.2008 12:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Navic jsou tam i nevalidni dokumenty z verzi 2.0, 2.1 i 2.2, kde se pri pouziti schemat ODF 1.0 splest nemohl.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
3.5.2008 22:43 linear
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
OOXML ma mozna problemy

LOL... pokud existuje format (navic ISO!) ktery (s pravdepodobnosti hranici s jistotou) NIKDO NIKDY nebude podporovat, tak ano, rekl bych ze takovy format ma mozna problemek :-) v pripade ODF , misto brblani o nekompatibilie staci vyplnit bugzillu na webu produktu ktery chybu ma: KOffice, OOo, Google apps, Lotus, ...
Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 23:35 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
pokud existuje format (navic ISO!) ktery (s pravdepodobnosti hranici s jistotou) NIKDO NIKDY nebude podporovat
Mel bys sis ten sajrajt prestat pichat. Je to hnus, kam az to cloveka dozene, kdyz se to vymkne kontrole....
v pripade ODF , misto brblani o nekompatibilie staci vyplnit bugzillu na webu produktu ktery chybu ma: KOffice, OOo, Google apps, Lotus, ...
jasny, ISO "vyplnovalo bugzillu" u OASIS tak dlouho bez odezvy, az muselo podat navrh na prevedeni spravy pod sebe, aby se ten format trochu hnul z mista...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
3.5.2008 23:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
OASIS se ale stará o samotný formát a tady kolega mluví o implementacích :D
Pavel Dobeš avatar 4.5.2008 07:31 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
OASIS se ale stará o samotný formát a tady kolega mluví o implementacích :D
No já bych se tak nesmál. Když je rozvoj formátu zablokován natolik, že se uvažuje o převedení jeho správy z OASIS, tak selbelepší implementace nic nenandělá s tím, že v samotném formátu josu chyby, které by byly za normálních okolností již vyřešené. A možná že i tato neochota měnit a vylepšovat ODF vedla některé stadardizační organizace k vytvoření konkurenčního prostředí.

Také byla při schvalování OOXML ze stran iso přijata taková opatření, aby k stejnému zablokování jako u ODF nemohlo dojít. Ať se na to dívám z jakého koliv úhlu, tak OASIS se chovalo přesně podle vzorce, mám ISO tak mě neotravujte.

Doufám, že každý produkt, který bude chtít tvrdit, že podporuje nějaký ISO formát bude také muset být na tento formát certifikován (vyjde sada testů pro testování). Protože jinak mohu tvrdit, že unzip & cat je vhodný nástroj na zobrazování ODF :-)
Windows? A kdo to ještě používá?
4.5.2008 11:30 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Proboha jaké zablokování? ODF 1.2 ještě není hotové a ODF 1.1 je proti 1.0 jen drobná změna. OASIS se prostě rozhodlo, že poslat do ISO ty 2 nové stránky a rok se patlat s jejich standardizací by byla ztráta času a raději se víc soustředili na ODF 1.2.
Pavel Dobeš avatar 4.5.2008 11:49 Pavel Dobeš | skóre: 21 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
A proto se mluvi o tom, ze se zmeni model spravy ODF?
Windows? A kdo to ještě používá?
Daniel Kvasnička ml. avatar 4.5.2008 11:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Evidentne o tom vubec nic nevis. OASIS proste na hlaseni o nekterych chybach vubec nereagovala, nespolupracovala. Mit nejaky dlouhodoby plan a nebo hrat mrtveho brouka (pripad OASIS) je znacny rozdil...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
4.5.2008 20:03 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenOffice.org 2.4 neprodukuje validní ODF
Pokud narážíš na ten článek z jednoho MSDN blogu, tak OASIS na některé komentáře reagovala slovy "Popis problému není dostatečně jasný". Vzhledem k textu těch komentářů ("Foo doesn't make sense") ani nic jiného napsat nemohli. Na některé jiné komentáře (úpravy pro zrakově postižené) zareagovali v ODF 1.1.
3.5.2008 20:28 Jury
Rozbalit Rozbalit vše 3x hurá pro OOXML
Ne, nejsem jeho příznivcem. S příchodem OOXML se ale lidi konečně začínají zajímat i o ODF.. :) Co může urychlit jeho vývoj více, než konkurenční mrkvosoftí formát? ;)

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.