3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Plánovač CFS byl zařazen do hlavní větve jádra, těšit se na něj můžeme ve verzi 2.6.23. CFS nahrazuje novým přímočarým postupem starý kód používající komplikovanou heuristiku pro zjišťování interaktivity programu. Zatím ještě nebylo zařazeno skupinové plánování (group scheduling), ale to se může změnit.
Tiskni
Sdílej:
nejlepe zapisem do /proc/..., nebo /sys/...Nejlépe ale není jen a pouze.
Nejspíš bychom po čase měli několik schedulerů, kde každý by se specializoval na nějakou konkrétní zátěž a selhával by při jiných.A to by bylo špatné?
Nejspíš bychom po čase měli několik schedulerů, kde každý by se specializoval na nějakou konkrétní zátěž a selhával by při jiných.Tak jako máme několik I/O schedulerů. A je to v pořádku - každý se hodí pro něco jiného. Nevidím problém v tom, kdyby bylo víc schedulerů úloh. Že je něco univerzální, obvykle to znamená, že je to plné kompromisů.
There are many reasons for this, but two major ones that most of you will have deduced by now: 1. If whatever performance advantage it has is all but abolished compared to mainline then there is no point maintaining alternate patches to achieve the same endpoint. 2. All interest I have in kernel development, even out of the mainline spotlight, has been... abolished (I had nastier words but decided not to use them.)