abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:00 | Zajímavý projekt

    VOID (Video Object and Interaction Deletion) je nový open-source VLM model pro editaci videa, který dokáže z videí odstraňovat objekty včetně všech jejich fyzikálních interakcí v rámci scény (pády, kolize, stíny...) pomocí quadmaskingu (čtyřhodnotová maska, která člení pixely scény do čtyř kategorií: objekt určený k odstranění, překrývající se oblasti, objektem ovlivněné oblasti a pozadí scény) a dvoufázového inpaintingu. Za projektem stojí výzkumníci ze společnosti Netflix.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 05:22 | Zajímavý software

    Design (GitHub) je 2D CAD pro GNOME. Instalovat lze i z Flathubu. Běží také ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 04:11 | Zajímavý software

    Příspěvek na blogu herního enginu Godot představuje aplikaci Xogot přinášející Godot na iPad a iPhone. Instalovat lze z App Storu. Za Xogotem stojí Miguel de Icaza (GitHub) a společnost Xibbon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    4.4. 04:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za březen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    3.4. 16:44 | Nová verze

    ESP-IDF (Espressif IoT Development Framework), tj. oficiální vývojový framework pro vývoj aplikací na mikrokontrolérech řady ESP32, byl vydán v nové verzi 6.0. Detaily na portálu pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.4. 12:33 | Nová verze

    DeepMind (Alphabet) představila novou verzi svého multimodálního modelu, Gemma 4. Modely jsou volně k dispozici (Ollama, Hugging Face a další) ve velikostech 5-31 miliard parametrů, s kontextovým oknem 128k až 256k a v dense i MoE variantách. Modely zvládají text, obrázky a u menších verzí i audio. Modely jsou optimalizované pro běh na desktopových GPU i mobilních zařízeních, váhy všech těchto modelů jsou uvolněny pod licencí Apache 2.0. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    3.4. 03:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 3. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.4. 19:55 | Zajímavý projekt

    Průkopnická firma FingerWorks kolem roku 2000 vyvinula vícedotykové trackpady s gesty a klávesnice jako TouchStream LP. V roce 2005 ji koupil Apple, výrobu těchto produktů ukončil a dotykové technologie využil při vývoji iPhone. Multiplatformní projekt Apple Magic TouchstreamLP nyní implementuje funkcionalitu TouchStream LP na současném Apple Magic Trackpad, resp. jejich dvojici. Diskuze k vydání probíhá na Redditu.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    2.4. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.3 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Přináší řadu bezpečnostních oprav, vylepšení funkcí a oprav chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (1%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1223 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Ptejte se Microsoftu ČR

    Zeptejte se Microsoftu na to, co vás vždy zajímalo. Chcete se dozvědět názory společnosti Microsoft na téma Linux a Open Source či ODF? Prostřednictvím serveru LBW.cz nyní máte příležitost.

    26.6.2006 15:40 | fipa | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Mikos avatar 26.6.2006 15:56 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Teda přečetl sem si původní (odkazovaný) "článek" Microsoft se otevírá a jsem zhnusen. Z LBW mam stále horší a horší pocit. Proč vydávají PR text Microsoftu jako článek? Kdyby to aspoň bylo označeno jako PR, to by se to ještě dalo pochopit, ale nic takového tam není (přitom autor "článku" je přímo zaměstnancem Microsoftu). Těch polopravd a nasládlých PR keců, to je fakt humus...

    Jsem smutný z toho, že ABCLinuxu má s LBW.cz něco společného :-(
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.6.2006 16:25 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Taky jsem si to teď přečetl a mám z toho stejně špatný pocit. Trošku jsem si nebyl jistý, jestli jsem opravdu na správném serveru. Peníze, peníze hýbou světem...
    Mikos avatar 26.6.2006 16:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Skutečně by mě zajímalo, kolik LinuxBizWorld za publikování toho PR článku dostal od Microsoftu zaplaceno. Protože to by museli být naprostí blbci, kdyby takový článek vydali Microsoftu zadarmo...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.6.2006 16:38 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Mně by to taky moc zajímalo. Avšak bohužel se to asi nikdy nedozvíme. Ale muselo to být opravdu hodně...
    26.6.2006 19:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Obávám se, že za to peníze nebyly žádné, což mě v důsledku mrzí více, než kdyby za to ten pořádný balík byl...
    26.6.2006 21:16 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    V tom případě mi nějak uniká smysl :o) Kdyby za to byl aspoň ten balík, tak to ještě jakž takž pochopím ;o)
    26.6.2006 21:18 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Je pochopitelné, že pro zdejší stallmanovce a MS-hatery je to rána pod pás. Ovšem jak už se psalo v tom k MS zcela vysvětlitelně nekritickém článku, „existence více soupeřících formátů je dobrá pro odvětví a ukazuje, že směr je správný“.

    Je tedy čas, aby to konkurence MS vzala jako výzvu a ne jako urážku. V souboji zvítězí ten lepší, lépe připravenější, ale možná i ten, který je schopen jít cestou kompromisů. MS už ten kompromis udělal, i když nepříliš dokonale. Teď je řada na druhé straně... zdá se ale, že ta se bude muset nejdříve vyrovnat se svými řvouny, kteří souboj jen komplikují a obchodu již neprospívají.

    A že by byl ten server nějak poplatný MS? Ale kdeže, viz Microsoft má být bez Billa Gatese jen stínem a další útočné články. Mně je sympatické, že přinesl zajímavý názor druhé strany.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    26.6.2006 21:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Mně je sympatické, že přinesl zajímavý názor druhé strany.
    Mně by to bylo také sympatické, kdyby tam nebyly nepravdy.
    26.6.2006 22:06 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    a bylo tam na zacatku vysvetleni, ze jde o nazor protistrany.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Mikos avatar 26.6.2006 22:28 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Přesně... jde o čistočistý reklamní PR článek. Opravdu nechápu, jak tohle někdo mohl jen tak vydat. Je mi z toho tak trochu smutno :-(

    No možná sem moc zmlsaný ABCLinuxu, kde je u PR článků jasně uvedeno, že se jedná o reklamu, nevím... ale LBW tímhle prostě u mě klesl tak hluboko, že už to snad hlouběji ani nejde.

    Btw. jak je to se vztahem ABCLinuxu a LBW, existuje nějaký vztah nebo to bylo jen v době jeho vzniku?
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.6.2006 22:40 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Ale kuš, ono to tak vůbec není. To my jsme jenom zarytí stallmanovci :o)
    Mikos avatar 26.6.2006 22:47 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    No já už tak jednou označenej byl, takže to mu ani tak nezazlívám ;-) Jen se obávám, že i harcore fanoušek Microsoftu a militantní anti-stallmanovec musí jasně vidět, že tohle je čisté PR :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.6.2006 22:59 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    No vidíte, už Vám tak říká více lidí. Co takhle se nad tím zamyslet? Co kdyby měli náhodou... pravdu?

    PR je jen forma. Z principu přeci není špatná. A kromě té formy je v článku i obsah, dle mého soudu zajímavý. Nezatracuji ho jen kvůli tomu, že pochází od MS.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    Mikos avatar 27.6.2006 00:03 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Právě si mě dobře rozesmál :-D
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 27.6.2006 00:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Btw. myslíš si, že by třeba Microsoft na svých webových stránkách zdarma zveřejnil reklamní článek na Linux? To je totiž to, o co tu celou dobu kráčí, žádní stallmanovci vs. MS fanboys, to si sem zatáhl až ty. Ale zjevně to asi nejsi schopný pochopit :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.6.2006 23:01 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    No já už tak jednou označenej byl...
    To já ještě nikdy. To si dám za rámeček ;o)
    Jen se obávám, že i harcore fanoušek Microsoftu a militantní anti-stallmanovec musí jasně vidět, že tohle je čisté PR :-)
    No, očividně ne :o)
    27.6.2006 13:08 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Abicko je komunitni portal o (vzajemne) pomoci uzivatelu, LBW je informacni server na propagaci komercniho pouzivani Linuxu. Kazdy server ma vlastniho nezavisleho sefredaktora.

    A zatratit server kvuli jednomu clanku, to je dost prehnane gesto, ne? Kazdy dela chyby. Ted je jen otazkou, zda se z ni LBW dokaze poucit.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    26.6.2006 22:24 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Jestli jsou tam pravdy nebo nepravdy je samozřejmě věc názoru. Podle mého je výhodné naslouchat konkurenci a nikoliv strkat před ní hlavu do písku. Patrně máte jiný názor.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    Mikos avatar 26.6.2006 22:30 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Jestli jste si nevšiml, že se jedná o PR článek, tak musíte být snad naprosto slepý. Nepravdy a polopravdy tam rozhodně jsou a to v míře větší, než malé. A celé je to zaobalené do typických nasládlých líbivých PR žvástů...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.6.2006 15:57 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Odpovedat mozu ako chcu. Daju tam silne odolneho chlapika s manualom na odpovede a je hotovo.

    Hej videl som ako v telke bol clen z čekych drach a ta moderatorka stoj co stoj chcela z neho vithnut senzaciu ohladne (asi) vypadnuteho dietat 5r z vlaku. Pri stvrtej takej istej otazke by som sa neovladol a dal by som jej po papuli. :-))))

    A on nic.

    Tak presne takeho to daju na tie odpovede a nic sa nedozvieme ale hlavne ze ukazu aky su dobry k uzivatelom softveru. To je perfektna PR akcia. (ved je to firma ktora musi zarabat!)
    smoke avatar 26.6.2006 16:09 smoke | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    Ptat se MS?? Spis bych jim neco rek. Oni to sice nevi, ale budoucnost nebude patrit jim :D
    26.6.2006 17:18 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    jo, ale treba v potravinarskem prumyslu se uz od aluminia ustupuje, ne? :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    26.6.2006 19:16 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Microsoftu ČR
    To je jen módní vlna, mistr to řekl jasně .... :-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.