abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:00 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.62.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu o rozepsal o tom, kam se vyhledávání v jeho očích posledních 10 let posunulo, jaké má zkušenosti s AI vyhledáváním, proč na něm nechce záviset a jaké vyhledávací služby ho v poslední době zaujaly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Nová verze

    Wayland kompozitor Labwc byl vydán ve verzi 0.20.0. Labwc je inspirován správcem oken Openbox. Postavený je na wlroots.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Nová verze

    AlmaLinux OS byl vydán ve verzích 9.8 s kódovým jménem Olive Jaguar a 10.2 s kódovým jménem Lavender Lion. Podrobnosti v poznámkách k vydání (9.8 a 10.2). Opraveny byly zranitelnosti Copy Fail (CVE-2026-31431), Dirty FRAG, Fragnesia (CVE-2026-46300), nginx Rift (CVE-2026-42945) a SSH Keysign Pwn (CVE-2026-46333).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | IT novinky

    Seznam.cz vykázal za rok 2025 tržby v celkové hodnotě 6,454 miliardy korun. Oproti roku 2024 nárůst o 3,68 %. Zisk před zdaněním oproti předcházejícímu roku poklesl, a to o 11,21 % na 1,330 miliardy korun. Vlastní velké jazykové modely SeLLMa najdou dnes uživatelé téměř na všech seznamáckých službách. Na všechny obsahové služby byla zavedena technologie text-to-speech, díky níž si mohou uživatelé přehrát články v audio verzi namluvené

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Vláda představila strategické digitalizační projekty. Roadmapa zahrnuje celkem 55 projektů napříč státní správou, z toho 22 prioritních projektů vycházejících přímo z programového prohlášení vlády a 33 projektů založených na platné legislativě. Portfolio pokrývá oblasti financí, zdravotnictví, digitální identity, dat, registrů, dopravy, krizového řízení, sociálních agend i kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Komunita

    Vyjádřeni Software Freedom Conservancy (SFC) k porušování licence AGPLv3 společností Bambu Lab v jejich softwaru Bambu Studio pro 3D tisk. Bambu Studio vychází z PrusaSliceru. Ten zase z Slic3ru. Spuštěn byl projekt baltobu, který kombinuje několik strategií pro řešení problému. SFC zastřeší vývoj svobodné náhrady proprietární knihovny libbambu_networking pomocí reverzního inženýrství a reimplementace, forku OrcaSliceru pro Bambu Lab tiskárny od Paweła Jarczaka a forku celého Bambu Studia pod názvem Viscose.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    25.5. 22:44 | Nová verze

    Správce souborů GNOME Commander (Wikipedie) byl přepsán do Rustu a vydán v nové verzi 2.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.5. 19:44 | Nová verze

    Sway (Wikipedie), dlaždicový (tiling) správce oken pro Wayland kompatibilní s i3, byl vydán ve verzi 1.12. Do vývoje se zapojilo 50 vývojářů. Přehled novinek na GitHubu. Sway 1.12 závisí na wlroots 0.20.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.5. 16:33 | IT novinky

    Papež Lev XIV. ve své první encyklice Magnifica Humanitas (Skvělé lidství), která se věnuje umělé inteligenci (AI), varoval před dezinformacemi, které AI manipulací s obsahem vytváří. Moc mají podle něj sociální sítě ovládané hrstkou soukromníků. Upozornil také roli digitálních platforem v obchodování s lidmi, které podle něj musí být uznáno jako současná forma otroctví. Papež se také poprvé omluvil za roli, kterou Vatikán sehrál při legitimizaci otroctví, a za to, že jej po staletí neodsoudil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1723 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Siemens se připojí k OSDL

    Britský ZDNet ohlašuje rozhodnutí Siemensu připojit se k OSDL (Open Source Development Labs), kde se bude soustřeďovat hlavně na prosazování Linuxu v mobilních zařízeních.

    29.12.2005 10:31 | Daniel Kvasnička ml. | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.12.2005 12:12 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    kde se bude soustředit

    kde "se soustředí"! Tohle sloveso je dokonave a jako takove nema tvary budouci, ale budoucnost vyjadruji jiz tvary pritomne. Dosadte si jine dokonave sloveso, napr. "vrátit" a soustřeďte se na tu větičku: "kde se bude vrátit". Krasa, co?
    29.12.2005 12:28 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Vracet?
    Math, as Barbie says, is hard.
    29.12.2005 12:46 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Spojení bude vracet a slovo vrátí přece neznamenají totéž.
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    29.12.2005 12:48 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    "Vracet" je sloveso nedokonave (a vyjadruje neco jineho nez sloveso "vrátit"), stejne jako je nedokonave "soustřeďovat". "Vrátit" a "soustředit" jsou naproti tomu slovesa dokonava. Odjakziva. Dalsi dvojice: říci - říkat, uvidět - vidět, napsat - psát. V zasade ucivo zakladni skoly.
    29.12.2005 12:58 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Dokonavá a nedokonavá slovesa jsem postupně přestal řešit a mluvím (píšu) tak jak mi zobák narostl. Snažím se vyvarovat do očí bijících chyb, ale na tomhle by mně každej češtinář vykostil...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    29.12.2005 15:01 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Dokonavá a nedokonavá slovesa jsem postupně přestal řešit a mluvím (píšu) tak jak mi zobák narostl.
    Zrovna v tomhle naprosta vetsina lidi chyby nedela (krome cizincu a malinkych deti). Skoro nikdo nikdy nerekne: "budu se vratit" ale vzdycky "vratim se". Nevim, kdo zacal pouzivat pseudotvar "bude se soustředit", ale urcite nekdo, kdo moc necte a nema tedy jazykovy cit. Ono to vychazi i z logiky veci: dokonava slovesa vyjadruji dej dokonany, tj. uz z principu ne prubehovy.

    Mozna, ze timhle nevedomky vyjadruji lidi skutecnost, ze uz se dnes nedokazou soustredit ani na to, co pisou, a proto se musi "prubezne a stale soustredovat", ale nikdy se vlastne nesoustredi. Proto jim asi odpada dokonavy vyznam slova "soustředit". Me to teda za usi (i za oci) taha - a to kaslu na preklepy i na chyby v i/y - tam se to nedotyka bytostne ceske skladby.
    29.12.2005 15:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Soustředím se teď, za chvíli se vrátím zpátky k nějaké práci. Myslím si, že v tom máš bordel tentokrát ty. ;-)
    29.12.2005 23:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Soustředím se teď, za chvíli se vrátím zpátky k nějaké práci. Myslím si, že v tom máš bordel tentokrát ty. ;-)
    Tak nemysli a radsi vic cti (abys pochytil, jak cestina funguje): "Soustřeďuji se teď (stejně jako "Vracím se teď") a za chvíli se soustředím (stejně jako "za chvíli se vrátím")."

    Uz se tu nehodlam hadat dal o takove samozrejmosti. BTW kvuli tomuhle presne jsou problemy s Wikipedii: cim vic tomu nekdo nerozumi, tim je sverepejsi v obhajovani bludu (jen proto, ze se mu to tak zda), a na argumenty ani priklady (ktere jsem uvedl snad tak dostatecne, ze uz to ani vic nejde) nereaguje.
    30.12.2005 03:15 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Ne, nemá.
    30.12.2005 03:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    …by vám vykostil? :-)
    29.12.2005 13:24 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Špatně jsem to pochopil. Nechtěl jsem ale říct, že nemáš pravdu, samozřejmě ji máš.
    Math, as Barbie says, is hard.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.12.2005 13:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    a co treba vyjadreni prubehovosti v budoucnosti?

    to vase vratit by bylo kde se bude vracet, takhle je to kde se bude soustredit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.12.2005 14:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    a co treba vyjadreni prubehovosti v budoucnosti?

    to vase vratit by bylo kde se bude vracet, takhle je to kde se bude soustredit.
    "soustřeďovat"
    David Watzke avatar 30.12.2005 01:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Jsem si říkal, jak budete Siemens chválit a ono se tu diskutuje o češtině. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.12.2005 03:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    S chválením raději počkejme na konkrétní činy, proklamace jsou hezká věc, ale nic neřeší. Např. Microsoft, jak známo, po léta (teoreticky) pomáhal spoluvytvářet webové standardy W3C, ale když se v praxi podíváte na podporu takového CSS Level 2 (datováno 12. května 1998) v nejnovější verzi MSIE… darmo mluvit…
    David Watzke avatar 30.12.2005 03:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Ano, na tom něco bude. Jenže Siemens každopádně není Microsoft. Protože kdyby byl, jdu zahodit mobil, přestože jsem ho našel. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.12.2005 10:13 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Máš nějaké zkušeonosti s firmou Siemens mimo svůj mobil? Třeba v oblasti průmyslových automatů a jejich kompatibility se zbytkem světa, kvality a dostupnosti technických specifikací? Patrně nemáš. Microsoft je velmi špatný žák Siemensu ve schopnosti vytvářet umělé nekompatibility, zatajování a jiného házení klacků pod nohy.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.12.2005 10:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Tohle me fascinuje :-D Kolik z vas si vubec uvedomilo, o cem ta zpravicka je? Ze se k OSDL pripoji takovyhle subjekt mi pripadne docela dulezite... Aaaale, koho by zajimala nejaka firma ci snad dokonce OSDL, kdyz se muze spokojene hadat o me gramaticke chybe, ze? ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.12.2005 10:30 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    Je tu sice hezký flejm o češtině, ale co se týče tématu, tak bych to jako žádnou revoluci neviděl - divize mobilních telefonů Siemensu dávno nepatří.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.12.2005 11:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    1. neni to davno

    2. Siemens se k OSDL pripojil az po prodeji mobilni divize BenQu a proto si myslim, ze v tom smysl rozhodne je. Mobilni zarizeni uz dnes zdaleka neznamena jen mobilni telefon.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.12.2005 15:23 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Siemens se připojí k OSDL
    1. Doba je relativní pojem :-)
    2. Jenže, vemte si poměr např. na našem trhu MT Siemens × a např. PDA od Siemense

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.