abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (26%)
     (27%)
     (4%)
     (6%)
     (4%)
     (3%)
     (4%)
     (26%)
    Celkem 70 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 12:43
    Rozcestník

    Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem

    Mezi Novellem a Red Hatem probíhá škaredá válka. Mark Webbink, právník a tajemník Red Hatu, napsal článek, kde smlouvu mezi Novellem a Microsoftem přirovnává k předválečné situaci, kdy britský premiér ustoupil Hitlerovi vydáním Československa napospas. To vyvolalo silné emoce na obou stranách. Více na crn.com.

    4.5.2007 07:14 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 4.5.2007 07:25 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    njn. Pravda je, že si tím Novell udělal spoustu nepřátel mezi svými uživateli. Ani ne tak kvůli té smlouvě (obchod je obchod) ale pak že nechal Ballmera vykřikovat, jak jen uživatelé SUSE jsou chráněni a že ostatní zneužívají duševní vlastnictví MS atd. To řadu lidí (včetně mě) naštvalo a SUSE opustila.
    4.5.2007 08:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Smím se zeptat, z jakého zdroje čerpáte? Zatím totiž všichni, kdo mají svá tvrzení podložená nějakými reálnými statistikami, tvrdili opak. Takže by mne zajímalo, jestli máte lepší informace než oni nebo jestli je to jen další výkřik typu "Já jsem od SuSE odešel a mých deset kamarádů taky, takže je jasné, že na to Novell škaredě doplatí."
    Ilfirin avatar 4.5.2007 08:45 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Satistiky nemám, nevím jaký to mělo dopad na počet uživatelů. Jen jsem SUSE opustil a ve fórech jsem četl, že to udělalo i hodně dalších lidí. Samozřejmě i nějaké přitáhl.
    nebo jestli je to jen další výkřik typu "Já jsem od SuSE odešel a mých deset kamarádů taky, takže je jasné, že na to Novell škaredě doplatí."

    Žádný takový výkřik jsem neudělal. Jen jsem si postěžoval, že Novell neměl dopustit, aby se mu Balmer navážel do uživatelů.
    4.5.2007 09:26 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Nevim jak uzivatele - sam SUSE nepouzivam, ale mluvil jsem s lidmi od SUSE/Novellu a ne kazdy byl z dohody s MS nadsen :/ Sami rikali, ze to bylo - jak uz to tak byva - spise manazerske rozhodnuti ...

    Nicmene SUSE jako distro je nepochybne kvalitni ;)

    M.
    4.5.2007 09:35 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    mluvil jsem s lidmi od SUSE/Novellu a ne kazdy byl z dohody s MS nadsen :/ Sami rikali, ze to bylo - jak uz to tak byva - spise manazerske rozhodnuti ...

    Ne ze bych chtela mluvit za ostatni kolegy (myslim, ze to bude mnohdy podobne), ale pokud jde o me, uz jsem na dohodu s Microsoftem davno zapomnela a zase se snazim jen o to, abychom delali co nejlepsi distribuci - v mem pripade dokonce co nejlepsi openSUSE.

    Kdyby do toho porad nekdo nestoural, tak uzivatele openSUSE ani nezjisti, ze se neco deje - ta dohoda na ne nema (a ani nema mit) zadny vliv, ta je jen na ukolebani sefu korporaci...

    Skoda, ze se Red Hati nevykaslou na ryti do Novellu a nestaraji se o sebe, kdyby radeji delali poradne svou distribuci - pro Linux jako takovy by to bylo lepsi, na tom prilevani oleje do ohne muze linuxova platforma jen ztratit. Co je asi vede k logice "Novell je zly, tak budeme uplne stejni?" Oni se vazne chovaji jak male deti, kterym uplavaly hracky :-(
    ^D
    Dalibor Smolík avatar 4.5.2007 09:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    +1
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    4.5.2007 10:23 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Red Hat nedělá svou distribuci pořádně?
    4.5.2007 14:22 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Red Hat nedělá svou distribuci pořádně?
    Před půl rokem něco říkal Oracle, že Red Hat nědělá dobře support na svá podniková řešení, proto bude poskytovat vlastní podporu.
    4.5.2007 14:59 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat nedělá svou distribuci pořádně?
    Myslím, že niečo podobné Oracle nikdy netvrdil. Medzi jeho hlavné argumenty pre Unbreakable Linux patrila mať celú podporu od Oracle a ešte na tom ušetriť.
    4.5.2007 15:20 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Myslete politicky
    Odkaz je třeba zde. Právě tohle asi muselo štvát Novell, že se opět budou tříštit platforma. A MS na tom opět vydělá.
    michich avatar 4.5.2007 10:26 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Kdyby do toho porad nekdo nestoural, tak uzivatele openSUSE ani nezjisti, ze se neco deje - ta dohoda na ne nema (a ani nema mit) zadny vliv, ta je jen na ukolebani sefu korporaci...
    Z hlediska Novellu ta dohoda možná je na ukolébání šéfů, ale motivace Microsoftu je úplně jiná. Ta dohoda jim pěkně napomáhá k šíření patentového strachu. A proč by s tím měli mít něco společného zrovna uživatelé openSUSE? Patenty hrozí úplně všem. Díky Novellu teď o něco více.
    Co je asi vede k logice "Novell je zly, tak budeme uplne stejni?"
    Tohle si vymýšlíš.
    4.5.2007 10:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Z hlediska Novellu ta dohoda možná je na ukolébání šéfů, ale motivace Microsoftu je úplně jiná.
    Jo. Ať už ta dohoda nějakou současnou nebo budoucí verzi GPL porušuje nebo ne, tak podstatné je, že je to pro MS ideální zbraň do FUDového arzenálu.
    4.5.2007 15:04 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše FUD
    Mlžit se bude vždycky. Mlžilo se v biblických dobách, mlžilo se ve středověku, mlží se dnes a zítra se bude taky mlžit. Mlžení je totiž jedna ze strategií, jak dosáhnout cíle. Záleží pouze na nás, jestli jsme schopni rozeznat mlhu. Kdysi, cca před 7 lety, vyšel krásný článek v ComputerWorldu, kde psali jaké měl a má Intel potíže s MS. Jak mu MS házel klacky pod nohy. V té době měl MS skutečný monopol na SW v PC oblasti. To naštěstí již není pravda. MS má ohromný obrat, takže každému, kdo o to projeví zájem, bude vykládat FUD. Že linux je ... , že ODF je ... , že OOo je ... , že FF je ... atd. Poté, co dohoda Novell-MS vstoupila v platnost, jsem spíše očekával, že openSUSE se začne používat jako OEM instalace na holé železo, ale není tomu tak. Výrobci PC se nějak nepředhánějí. Naopak všichni se předhánějí v instalaci Visty.
    4.5.2007 16:50 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD
    A myslíš si, že o inštaláciu openSuse ako OEM sa Novell nesnažil. Dokonca sa o tom snažil dohodnúť aj s miestnymi (ČR,SR) hráčmi. Dôvody kvôli ktorým neuspel nemajú s Microsoftom nič spoločné. Skôr nedokázali odpovedať na otázku, prečo by som ja ako predajca mal podporovať inú firmu zadarmo.
    4.5.2007 18:11 kerala
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD
    Jestliže v openSUSE je celá kancelář, kreslící programy, spousta zábavy, další možnosti a v porovnání s MS je to zdarma, tak to se mi zdá jako konkurenční výhoda. Za příplatek 1200 Kč/rok mám zajištěny ještě další možnosti třeba MS VB. Po roce je to moje na věčné časy. Spíš si myslím, že je třeba udělat silnou marketingovou masáž, na kterou Novell nemá ( cca 1 miliarda USD).
    4.5.2007 18:47 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD
    Ale vezmi si, že pre koho to je konkurenčná výhoda. Nech ty predávaš hardvér a za každý predaný MS čokoľvek dostaneš nejaké peniaze pretože niečo predávaš. Ak tam máš dávať openSuse (alebo inú distribúciu), tak buď to budeš robiť zadarmo (predstava Novellu), alebo tam dáš FreeDos/nič. Ak tam dáš ten Linux a nejaký hardvér s tým nepôjde, tak zákazník bude naštavaný na teba. Ak si tam dá Linux sám, tak bude naštvaný na seba, že čo vlastne kúpil :)

    Miliardu dolárov Novell samozrejme má. Ale IMHO by to neboli príliš účelne vynaložené peniaze. Zober si aký efekt mala reklama na Linux od IBM pred pár rokmi. Novell má podľa mňa problémy, ktoré si musí vyriešiť sám. Ešte stále nemá uzavretý fiškálny rok (tlačovka až 30.5.), backdating pri akciách a je v strate. Snaha o reštruktualizácia je viditeľná, ale najskôr sa musí dostať odtiaľto a až potom môže rozmýšlať o väčšej expanzii na desktopy.
    Ale vždyť tam může dát openSuse a udělat si rabat jaký chce! Free software není zadarmo!
    5.5.2007 12:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD
    To, co tvrdíte, by byla pravda pouze v případě, že by prodejci Microsoft zaplatil za to, že si od něj vezme OEM licenci a prodá ji zákazníkovi. A to, doufám, pravda není. Jakmile prodejce Microsoftu za OEM licenci něco zaplatí, i kdyby to byla jedna koruna, bude počítač s OpenSuSE při stejné marži levnější (o nákupní cenu té licence) nebo při stejné prodejní ceně bude větší marže prodejce.
    5.5.2007 15:10 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FUD
    Potvrzuji, že nám jako běžným dodavatelům sestav MS opravdu nic naplatí ;) Naopak my platíme velký obnos za jakousi "partnerskou" podporu, která nám nikdy s ničím nepomohla a naopak nám MS pořád hází klacky pod nohy v podobě komplikování instalace za použití předinstalovaných obrazů a mraky chyb, chybek a problémů, které se bohužel u našich úzce specializovaných sestav nedají tolerovat jako u hraček pro gamesníky, ale musí se řešit. Už několikrát jsem navrhoval přidat do faktur položku "sraní se s instalací windows" ve výši tak trojnásobku ceny licence XP pro OEM, ale neprošlo to :) Ale zase je vidět, že to mají dobře vymyšlené, protože kdyby nás neudržovali permanentně v takovémhle presu a stresu, tak už jsme ten náš speciální software měli dávno rozejetý na linuxu a byli v pohodě :-D
    5.5.2007 12:14 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Tohle si vymýšlíš.

    Ani ne. Je nabiledni, ze si Red Hat mysli, ze Novell je zly. A tak, misto aby se choval dle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi, radsi si zacne stavet marketing na tom, ze v Novellu jsou hajzlove. Fakt pekne a konstruktivni.

    Shodou okolnosti to pripomina jeden staricky indicky pribeh o dvou zahradach... mozna, ze by si ho Red Hati, kdyz uz si pujcuji Gandhiho citaty, mohli precist :-)
    ^D
    5.5.2007 12:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Je nabiledni, ze si Red Hat mysli, ze Novell je zly.

    Tvrdí to a chová se, jako by si to myslel. Ale jestli si to opravdu myslí… řekl bych, že spíš ne, to je jen póza pro veřejnost ve snaze získat bojem proti tomu "zlu" kladné body. Stejně jako si podle mne Topolánek ve skutečnosti nemyslí, že Paroubek je původcem všeho zla v této zemi, ale tváří se, jako by to tak bylo, protože to dobře působí na voliče.

    4.5.2007 10:39 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Skoda, ze se Red Hati nevykaslou na ryti do Novellu a nestaraji se o sebe, kdyby radeji delali poradne svou distribuci - pro Linux jako takovy by to bylo lepsi, na tom prilevani oleje do ohne muze linuxova platforma jen ztratit. Co je asi vede k logice "Novell je zly, tak budeme uplne stejni?" Oni se vazne chovaji jak male deti, kterym uplavaly hracky :-(
    ...kdyby se radsi novell vykaslal na podryvani pozic linuxu, a prestal vyzivovat patentove fudy z dilny ms
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    4.5.2007 11:36 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Ne ze bych chtela mluvit za ostatni kolegy (myslim, ze to bude mnohdy podobne), ale pokud jde o me, uz jsem na dohodu s Microsoftem davno zapomnela a zase se snazim jen o to, abychom delali co nejlepsi distribuci - v mem pripade dokonce co nejlepsi openSUSE.
    To je velmi chvályhodné. Už máte v network instalaci seznam mirrorů, aby člověk nemusel manuálně datlovat IP a celou cestu k repozitáři i když vlastně vůbec netuší, do jakého adresáře má mířit? Já chápu, že vy to znáte nazpaměť, ale normální uživatel je z toho konsternován, nehledě na to, že každý nemusí mít po ruce druhý počítač s přítupem na internet, aby to tam dohledal.
    4.5.2007 13:04 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Už máte v network instalaci seznam mirrorů
    Ono to snad nieje tym, zeby pri sietovej instalacii bolo potrebne vediet adresu mirroru, ale tu adresu si zistim pri stahovani kernel/initrd, takze ju len drag&drop pridam do grub.conf.
    Inac tam samozrejme ten zoznam mirrorov je (v 10.3alpha3)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.5.2007 13:17 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Ono to snad nieje tym, zeby pri sietovej instalacii bolo potrebne vediet adresu mirroru,
    Po mě jí to chtělo někdy u 10.2, tuším. Celkem nedávno.
    4.5.2007 13:24 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Sietovou instalaciou myslite tento postup?

    Len na okraj - ak Vam toto vadi, napisali ste do bugzilly (prave na to je) ?

    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    4.5.2007 13:59 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Sietovou instalaciou myslite tento postup?

    Ne. Síťovou instalací myslím to, že si namísto DVD nebo několika CD stáhnu pouze malé ISO obsahující instalátor a pomocí něj udělám běžnou instalaci s tím, že se mi stahují jenom ty balíky, co chci nainstalovat a nezdržuju sebe ani zbytečně nezaplácávám síť.
    Len na okraj - ak Vam toto vadi, napisali ste do bugzilly (prave na to je) ?
    Ne. Kdybych měl psát do wishlistů takovéhle věci u všech dister, které mi někdy náhodou přijdou pod ruku a něco se mi na nich nezdálo, tak bych nic jiného nedělal.
    4.5.2007 14:07 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Sietovou instalaciou myslite tento postup?

    Ne. Síťovou instalací myslím to, že si namísto DVD nebo několika CD stáhnu pouze malé ISO obsahující instalátor a pomocí něj udělám běžnou instalaci s tím, že se mi stahují jenom ty balíky, co chci nainstalovat a nezdržuju sebe ani zbytečně nezaplácávám síť.
    Suhlasim, ze mini-iso by malo preddefinovany instalacny zdroj obsahovat.
    Ne. Kdybych měl psát do wishlistů takovéhle věci u všech dister, které mi někdy náhodou přijdou pod ruku a něco se mi na nich nezdálo, tak bych nic jiného nedělal.
    Pokial by vyvojari mali obchadzat vsetky diskusne fora, pripadne sediet a telepaticky sa snazit uhadnut uzivatelove myslienky, tak by tiez nic ine nerobili
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    5.5.2007 12:23 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Ne. Kdybych měl psát do wishlistů takovéhle věci u všech dister, které mi někdy náhodou přijdou pod ruku a něco se mi na nich nezdálo, tak bych nic jiného nedělal.

    Skvele. Ale na to, abyste to rozmazaval na diskusnim foru, mate casu habadej :-) Napsat ten bugreport by Vam trvalo zhruba stejne dlouho jako napsat nejake dva diskusni prispevky sem :-( A registrace do bugzilly take neni slozitejsi nez ta abickovska.

    Ach jo, lidi co umeji jen nadavat, ale k vyvoji neprispeji ani tim, ze napisou, co se jim nelibi nekam, kde si to vyvojari prectou, to je fakt ta nejvdecnejsi cilova skupina kazdeho linuxoveho distributora... to si vazne myslite, ze kazdy linuxovy vyvojar vlastni kapesni vestirnu?
    ^D
    5.5.2007 14:45 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Skvele. Ale na to, abyste to rozmazaval na diskusnim foru, mate casu habadej :-) Napsat ten bugreport by Vam trvalo zhruba stejne dlouho jako napsat nejake dva diskusni prispevky sem :-( A registrace do bugzilly take neni slozitejsi nez ta abickovska.
    Tuhle reakci jsem přesně čekal. Ale já se opravdu nemám potřebu registrovat do bugzilly projektu, který vůbec nepoužívám a pokoušel jsem se ho instalovat dvakrát v životě. Navíc tohle přece není chyba, ale vlastnost, protože někomu to zřejmě přišlo jako úžasný nápad.

    Stejně tak nebudu reportovat do Gnome, které nepoužívám, že v jejich konzoli nejdou ve výchozím stavu funkční klávesy u MC nebo u tří čtvrtin distribucí urgovat chybějící podporu pro jmicron řadič, který znemožňuje instalaci na nejtypičtější konfiguraci nových sestav (situace pár měsíců zpátky). To jsou prostě tak zjevné věci, že to snad vidí autoři sami a další milion lidí s nimi.

    Svůj čas raději věnuji vychytávání věcí vesměs úzce specializovaných, se kterými pracuji denně.
    4.5.2007 13:11 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Me to spise vypada ze se Suse/Novell vydalo cestou SCO. Kam ta cesta vede je myslim jasne kazdemu. Bytva o desktop je davno hotova a Ubuntu ji vyhral, mozna prave proto zoufala reakce Novell-u.
    4.5.2007 14:54 pingwin | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Jasně, bytvu o desktop Ubuntu vyhrál :o)
    5.5.2007 12:08 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Bytva o desktop je davno hotova a Ubuntu ji vyhral, mozna prave proto zoufala reakce Novell-u.

    Nastesti to zatim nevypada, ze by se na linuxovych enterprise desktopech masivne zabydlelo Ubuntu ;)

    Mezi nami, Ubuntu si ani nemuze dovolit ostatni distribuce prevalcovat - jako spravny parazit je musi nechat aspon nejak zit, protoze samo do vyvoje takrka nijak neprispiva. Nebyt Red Hatu a Novellu, mnoho slavnych open source projektu se bude hybat z mista o hodne pomaleji... (pro rypaly podotykam, ze o tom existuji pekne statistiky, JFGI :-)
    ^D
    5.5.2007 12:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Kdyby měla být bitva o desktop už hotová, bylo by to vzhledem k současnému podílu Windows hodně, hodně smutné…
    4.5.2007 07:33 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    To je zajímavý, já tam o Československu nic nenašel.
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.5.2007 08:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    To je ten appeasement.
    4.5.2007 08:43 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Dobře, ale já se těšil na slovo "Československo" :)
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    Vojtěch Trefný avatar 5.5.2007 12:21 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    A já už si myslel, že jsme tak slavní :-(.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.5.2007 07:52 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    No jo, no, prskaj, ze si Microsoft nevybral v prvni rade je... Nejaky moralizacni recicky jsou podle me jen strategii jak zahrat lidem na tu spravnou strunu a dostat je na svoji stranu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    4.5.2007 08:10 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    on si pan velkomozny MS nekoho vybiral ? to jako treba devku v baru ? :)
    4.5.2007 08:08 jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    obchod je obchod a dobre jim tak, maji co chteli!

    dalo by se parafrazovat :)

    You were supposed to destroy the M-Sith, not join them! You were supposed to bring balance to the Force...

    Novell si vybral tu lehci a prijemnejsi cestu a jaka bude cena ? to uvidime v budoucnu.

    Jirka.
    michich avatar 4.5.2007 08:31 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem

    Nečetl jsem ten původní Webbinkův článek (je na registraci), ale vzhledem k Webbinkově specializaci je jasné, že Novellu vyčítal tu patentovou část smlouvy s Microsoftem.

    Pan Dragoon z Novellu je ovšem šéf marketingu a podle toho jeho reakce vypadá. Vůbec se o patentech nezmiňuje a místo toho zas jenom opakuje kecy o budoucí interoperabilitě a jak jsou z toho zákazníci nadšení. K porušení smyslu GPL taky nic nemá. A ještě tam pro jistotu přidává zcela irelevantní narážky o tom, jak Red Hat nemá rád konkurenci.

    4.5.2007 09:46 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Jo jo linux to má těžký má konkurenci v M$ v OSX a ještě navíc konkuruje sám sobě. Svoboda je krásná :-)
    hmm
    Rezza avatar 4.5.2007 13:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Takze to vypada tak, ze se lidi od Linuxu pobiji mezi sebou a MS se bude zase smat :( Pac v mych ocich kolem te smlouvy klesl jak Novell (proc ne smlouvu, ale lip sepsanou) a kluci z Red Hatu a Ubuntu za jejich jeste podpasovejsi vylevy do medii...
    6.5.2007 18:10 !@#%^ | skóre: 2 | blog: Django_jQuery
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Škaredá válka mezi Novellem a Red Hatem
    Godwin's Law: As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one. (Mike Godwin)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.