abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1068 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    17.12.2009 07:37 ALAK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Chvilku jsem přemýšlel, kdo (co) na koho (co) nemá. Dospěl jsem k závěru, že recenzent na W7 má. Ubuntu na W7 nemá - tedy alespoň podle recenzenta. Z toho se dá vyvodit, že recenzent je lepší než Ubuntu.
    17.12.2009 08:47 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Chvilku jsem přemýšlel, kdo (co) na koho (co) nemá. Dospěl jsem k závěru, že recenzent na W7 má.
    Já jsem pochopil, že recenzent na W7 má až z tohoto komentáře :-).
    17.12.2009 08:01 sxznam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Recenze na mě působí slohově školáckýmdojmem... No diskuzi raději číst nebudeme. :-)
    17.12.2009 08:16 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Recenze je skrytě negativní.

    Na první pohled skrytě, leč promyšleně, vyvolává špatný dojem z Ubuntu.
    17.12.2009 16:05 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Přesně tak, teď jste mne odhalil. Dostávám totiž šeky od Billa Gatese ;-) Prosímvás, řekněte mi přesně, kde (a jak) promyšleně haním Ubuntu? Já rozhodně podporuji kritické čtení a obezřetnou konzumaci médií s otázkou "cui bono" stále na mysli, ale ujišťuji vás, že jestli je v recenzi něco špatně, je to mojí nešikovností nebo smůlou na nekompatibilitu hardware, ne nějakým spiknutím :-) Naopak, s recenzí jsem se dělal hodně dlouho, protože první dvě instalace na mne zanechaly dojem hodně negativní, proto jsem testování protáhl, abych Ubuntu zbytečně neublížil. Myšlence Linuxu fandím, ale nemůžu čtenářům zatajovat problémy...
    otula avatar 17.12.2009 16:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Dostávám totiž šeky od Billa Gatese
    A já debil to mažu, protože jsem myslel, že to nefunguje. Myslíš, že bude stačit Outlook Express spouštěný přes WINE? ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.12.2009 17:09 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Prosímvás, řekněte mi přesně, kde (a jak) promyšleně haním Ubuntu?

    Dobře. Zjistil jsem to namátkovým rozborem textu podle kritérií marketingu. Dalo by se říci, že článek je napsaný rafinovaně. Mohl byste do marketingu asi úspěšně dělat.

    Bohužel teď musím nutně řešit malé živočichy a netopýry.

    Po svátcích se určitě ozvu. Poznámka: Prosím nikdy nevykat. Díky.
    17.12.2009 18:07 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    OK, a ne že zapomeneš :-) Fakt jsem zvědavý.
    28.12.2009 23:59 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Tak se těším na tvůj rozbor...
    19.2.2010 00:53 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Tak se těším na ten slibovaný rozbor, bude?
    17.12.2009 17:22 kokost | Vltava, někdy Labe...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Náhodou musim udělit pochvalu za nejlepší nelinuxáckej článek o Linuxu. Jen je tam málo srovnání bezpečnosti. Hlavně co se týče zpomalování Wokňouzů všema antivirama, jejich chodu v pozadí, neřízených aktualizací... W7 neznam, ani nechci -po přechodu před lety z XP na Linux se mi tak ulevilo, jako když přesednete při jízdě po polňačkách (stav dnešního internetu) z koncernu (Passatu, Oktávky) do Land Rover Defenderu. S ním si troufnete i do lesa (na ruský porno :-D ) a nijak mu to neublíží!
    17.12.2009 18:09 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Máte pravdu, na ruském pornu jsem Ubuntu netestoval. Že bych špatně pochopil motto "humanity towards others"? :-) Jinak díky za pochvalu.
    17.12.2009 19:35 kokost | Vltava, někdy Labe...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ale no tak, tady si nevykáme! ;-) Já teda popravdě nechodim na porno, i když občas nějaký vyskočí... Chtěl jsem bejt hlavně vtipnej a zároveň trefnej. Ale ten pocit, že můžu, aniž bych si zničil počítač, to je k nezaplacení!!!

    Poznámka o pochopení motta je dobrá. :-D Ano. A mnoho lidí nechápe správně logo Ubuntu. Zde je vysvětlení: http://9gag.com/gag/13845 :-D
    17.12.2009 19:44 kokost | Vltava, někdy Labe...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ještě bych se doplnil, že když to nedělám já, ani ty, tak to neznamená, že to nedělaj ostatní. Někde sem viděl statistiky, že ve večerních hodinách (po pracovní době / z domácích počítačů - už nevím která z formulací v té statistice byla) je z 85% navštěvovaných stránek porno. Takže tohle je třeba důležitá vlastnost. ;-)
    gtz avatar 17.12.2009 18:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Měl jste vzít Suse 11.2 a pak by Vám BILL jistě nedal ani kačku. OSS 11.2 je plně srovnatelný ne-li lepší než W7. Ale zase všechna čest, tak dlouhou recenzi jsem nikde nečetl.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.12.2009 19:23 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Prosímvás, řekněte mi přesně, kde (a jak) promyšleně haním Ubuntu?
    Ja by som nepoužil formuláciu "promyšleně haní Ubuntu", ale niektoré pasáže nie sú fér.
    Proč je Start vlevo nahoře? Proč jsou hodiny vpravo nahoře?
    Tie otázky sú položené tak, ako keby Start vľavo dole a hodiny vpravo dole bolo predsa jediné správne a logické umiestnenie. Prečo tam tie otázky sú? Podobne:
    Proč mám prázdnou plochu?

    Vari existuje nejaký dôvod, aby na ploche niečo bolo, keď tam užívateľ ešte nič nedal. Ja som bojoval (a zatiaľ nevybojoval) s Win7, aby som sa zbavil Libraries. Prečo tam dočerta existujú adresáre, ktoré som ja nevytvoril a prečo je problém, keď ich zmažem? Nemôžem mať vo vlastnom domovskom adresári len to, čo chcem?
    "Kde můžu počítač vypnout?

    Po pravde neviem - ja by som to čakal v menu alebo kontextovom menu na desktope. Nemyslím, že by to bol až taký problém nájsť

    No a nakoniec - bolo by fér vyzvať ISV ako je Adobe alebo výrobcov HW, aby si nekazili dobré meno ignorovaním Linuxovej platformy ( - to je len iný "twist" ;-) známeho tvrdenia, že nefunkčnosť Flash playeru na 64-bit, alebo closed source driverov pre XY nie je vina Linux)

    Nakoniec by sa patrilo povedať, že porovnávate s Win7, do ktorá je ušitá na mieru vášmu notebooku. Skúste na ten notebook hodiť Win7 od MS (existuje trial) a uvidíme, ako dobre si poradí s HW.
    Vojtěch Trefný avatar 17.12.2009 19:31 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Prosímvás, řekněte mi přesně, kde (a jak) promyšleně haním Ubuntu?
    Ja by som nepoužil formuláciu "promyšleně haní Ubuntu", ale niektoré pasáže nie sú fér.

    Mně se taky některé pasáže nelíbily, ale prostě ty chyby v Ubuntu jsou. Má snad autor sám sebe cenzurovat, když si těch chyb všiml a vadí mu?

    ad zbytek: Ale takové dotazy prostě dost lidí, kteří X let pracovali jen s Windows, má -- třeba je nevysloví nahlas, ale prostě je zmate, že je to najednou jiné. Já když si poprvé sednul k Vistám, taky jsem měl pocit naprostého zmatku (a nebylo to tím, že by byly Visty špatné, ale protože všechno bylo najednou jinak (a jinde) než jsem zvyklý).
    Amarok avatar 17.12.2009 19:36 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    A proto by mel takove recenze psat nekdo, kdo aktivne pracuje v obou systemech, aby to bylo opravdu objektivni. To je jako delat recenzi na open office a kritizovat, ze je lista s nastroji zmatene usporadana, zato v m$ office je to lepsi. Mimochodem office 2007, fakt uzasny vynalez, za 30 USD se da prikoupit plugin, ktery opet navrati listy ze starsiho officu (coz plno lidi bude chtit, jelikoz se v tom jinak neda efektivne pracovat).
    GNUniverse - May the source be with you...
    Vojtěch Trefný avatar 17.12.2009 19:44 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ale v tom článku nikdo netvrdí, že je pracovní prostředí špatná -- pan Kasík prostě jen upozorňuje na to, že je jiné a že je to pro přecházející uživatele matoucí, což je prostě fakt.
    Amarok avatar 17.12.2009 20:17 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    To souhlasim, ja to myslel vseobecne, aby byly clanky uplne objektivni (taky jsem psal tady nekde, ze jsem celou recenzi necetl). Uplne idealni by asi bylo nechat hodnotit i cloveka, ktery s pocitaci teprve zacina a nema zadne zlozvyky v pouzivani. Takovou recenzi jsem videl zatim jen jednu a byla o www prohlizecich. Jasne vyhral FF, protoze i duchodce se v nem vyznal lip nez v IE.
    GNUniverse - May the source be with you...
    17.12.2009 21:13 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Pro různé čtenáře různé recenze. Obávám se, že třeba recenze od člověka zcela neznalého jakýchkoli operačních systémů by byla možná objektivnější, zato zcela nečitelná, zmatená a pro málokoho přínosná. To už si hrajema na objektivitu pro objektivitu. Mým zájmem je poskytnout našim čtenářům (cca devět desetin z nich používá Windows, přesná čísla mám v práci) co nejužitečnější informace, které jsou relevantní pro ně. Mým cílem není soudcovat nějaký spor "hele čí systém je lepší" :-)
    17.12.2009 21:27 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Má snad autor sám sebe cenzurovat, když si těch chyb všiml a vadí mu?
    Je drobný rozdiel povedať "som zvyknutý, že XY funguje takto" a povedať "kde do čerta je XY?". Tiež sa dá povedať, "to čo je vo Windows tam a tam je v Ubuntu tam hentam".

    Tiež je roziel povedatť "XY nezafungovalo" a "XY nezafungovalo na mojom konkrétnom HW, ale to sa stane aj na iných systémoch - podľa toho, ako sa snaží dodávateľ HW a driveru".
    17.12.2009 21:09 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Určitě jste si všiml, že ty "zděšené" otázky jsou v uvozovkách, to proto, abych ukázal, že já se s nimi přímo neztotožňuji, jsou tam spíš jako takové skoro až humorné shrnutí postoje. Tím, že je dávám do uvozovek, jim ubírám na důležitosti, ukazuji je jako přehnanou reakci. Asi to není tak zřejmé, jak jsem myslel :-)
    17.12.2009 22:24 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    No myslím, že zřejmé to je (možná, že lidé, kteřým se to nelíbí článek jen proletěli a proto nepochopili ty otázky správně). Za recenzi děkuji - přijde mi dobrá. Vidím, že jste smazali ten "mimix", což je fajn (měl to být minix).
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    17.12.2009 23:47 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ano, to byl hloupý překlep. Ale když jsem se na to ráno podíval, tak i kdybych to opravil na MINIX, bylo by to špatně, protože Linus v úvodním mailu (nebo diskuzním příspěvku) jasně píše, že v novém jádru není nic z MINIXu, takže role uzavřeného MINIXu byla důležitá, ale nebyl to systém, ze kterého by Linus čerpal kód, chápu-li to správně.
    belisarivs avatar 18.12.2009 08:54 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Navic se u MINIXu jedna o mikrokernel, zatimco Linux je monolit. Takze Linux se inspirovat proste moc nemohl.
    IRC is just multiplayer notepad.
    18.12.2009 10:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    On ho nečerpal ani z „UNIXU“. Pokud chcete být konzistentní, smažte i toto. Leda že byste byl tajným agentem SCO :)
    17.12.2009 08:15 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Zas tak strašné to není, vzhledem k "pověsti" technetu jsem to čekal horší.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 17.12.2009 08:18 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ono je sice pořád dost vývojářů, kteří si vyvíjejí software především pro sebe, ale mnohem víc je těch, kteří ho vyvíjejí pro druhé a pro ně je tedy největším přínosem, že jejich program je pro někoho prospěšný," domnívá se Trefný.
    A to se Trefny domniva na zaklade ceho? :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    17.12.2009 08:26 sxznam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Klid. Trefný je přece Guru české Blbuntu komunity. Ten ví všechno nejlépe :-D
    17.12.2009 13:42 Kamil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Úroveň české opensource scény nejlépe reprezentuje tvůj příspěvek, nikoliv Vojtěchův.
    17.12.2009 23:50 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Neznám pana Trefného blíže, ale co se týče naší krátké spolupráce na článku, jsem mu vděčný za rychlé odpovědi a flexibilitu.
    17.12.2009 08:30 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    na Windows 7 prý ještě nemá
    No jo, je totiž potřeba lidem poskytnout nějakou záchranu, protože kdyby nové windows nebyly nejlepší na světě ™ tak by se jim patrně zbortil svět.

    Nejlepší hláška v článku je něco ve stylu nově lze ubuntu doporučit i k práci.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    multi avatar 17.12.2009 10:05 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    ja si teda precetl jen nadpis, ale mam znej dojem, ze je to reklama na to ze W7 je lepsi nez WXP
    Amarok avatar 17.12.2009 11:09 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Hehe :) Kdo se zajima jen o Win, tak to urcite tak bude brat.

    Jinak recenzi cist ani hodnotit nebudu, jen jsem to prelitnul a pozitivni je na tom to, ze se o tom vubec pise a pribude vic lidi, co budou aspon vedet, co to ten linux je. A bezpochyb si ho i nekdo nainstaluje a zustane u nej, znam par lidi, co wokna kupodivu nekradou a o linuxu premysleji, az se jim (za rok) wokna natolik zpomali, ze nepujdou normalne pouzivat.
    GNUniverse - May the source be with you...
    otula avatar 17.12.2009 11:34 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Oj, flejmovací zprávička. Když už se tu tedy píše o srovnávání, docela mne zarmoutily (i když zas až tak úplně nepřekvapily) výsledky ve srovnání výkonu v posledním Chipu. Přitom testy v Chipu vyznívají obvykle velmi ve prospěch Linuxu a opensource.

    Bylo tam nevím které Kubuntu, OS X a W7.

    Kubuntu excelovalo v (celkem nepodstatném) času instalace, v obsazené RAM, ale pak už jen svítilo červeně s nejhoršími výkony. Srovnávali start systému, kódování videa, spotřebu, kopírování souborů, SunSpider browser benchmark, CSS test a vytížení CPU při přehrávání videa. Výsledky se oproti nejlepšímu pohybovaly cca od 10 do 100 %. Kubuntu například při přehrávání videa (nevím jakého) zatěžovalo procesor na 33 % oproti 16 % u Windows 7.

    Od používání opensource mne to sice neodradí, ale rozhodně takovéto výsledky nepotěší.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.12.2009 13:35 kyytaM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ten clanok bol tragicky, podobne, ako je obsah Chipu uz roky tragicky. Prebrate clanky od autorov, ktori nemaju ponatia o com pisu, atd. Len je smutne, ze nieco s tak prisernou urovnou moze mat predajnost, ze to neskrachuje. Holt ludia preferuju krap (rozumej su jebnuti:)).
    otula avatar 17.12.2009 13:44 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    No já to mám zdarma - respektive platí to zaměstnavatel. Studoval ho hlavně kolega, který už pracuje jinde. Ale vždy ho proběhnu, jestli mne něco zaujme. Linuxové časopisy tak nějak krachly, ať už to byl LinuxExpres nebo česká edice Linux+, takže výběr příležitostního počítačového čtiva moc velký není. Každopádně, pokud bych měl dneska dát za takový časopis 180 Kč, tak si raději koupím knihu.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.12.2009 20:51 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Mam to tiez zadarmo, prelistujem, ale v kazdom cisle to iste :( - ako vytunit Win registre, plejada pochybneho sharewaru na "zrychlenie" Win, ako sa branit proti coraz nebezpecnejsim hrozbam vo Win (v tych Win, co su podla ich porovnavacieho testu bezpecnejie ako Ubuntu) :D atd..no skoda reci :) Pamatam si kedysi este na PcMagazine, tam sa nebali napisat aj kriticku recenziu na nejaky HW, ale vsak asi preto skrachvali. :)
    otula avatar 17.12.2009 20:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Něco na tom bude :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 17.12.2009 15:02 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Prebrate clanky od autorov, ktori nemaju ponatia o com pisu
    Otazka je, jestli by v nekterych pripadech vubec mel mit poneti. Uzivatel nainstaluje OS a chce si prehrat video. V jednom OS mu to vytizi procesor na 15, v druhem na 30 %. To je vse, co potrebuje vedet. Proc by do haje mel resit, jestli pouziva k dekodovani knihovnu XYZ 3.4.25, protoze s tou by to taky bylo jen 15 %, ne jako s ABC 6.4.12... Testuje se vychozi stav. Kdyby se mel testovat vykon po tweakovani, nema smysl testy delat, protoze je mozne kazdy OS a program tunit do nekonecna a furt se predbihat. Jenze o tom to neni.

    Tim ovsem nijak univerzalne neobhajuju uroven clanku v CHIPu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    19.12.2009 20:34 Pavol | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Prave pri multimedialnych prehravacoch plati, ze ani ti bezni Franta uzivatelia nepouzivaju default aplikacie/nastavenia, ale instaluju "ten VLC lebo vsetko prehra" alebo "ten all-in codec" z toho isteho dovodu. Takze porovnanie defaultu v tomto pripade vela nehovori. Druha vec je, ze ak to porovnanie tych konkretnych aplikacii je naozaj vyrazne v neprospech default Ubuntu aplikacii, tak by s tym malo Ubuntu nieco robit, s tym samozrejme suhlasim...
    Heron avatar 17.12.2009 14:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Srovnávali start systému, kódování videa, spotřebu, kopírování souborů, SunSpider browser benchmark, CSS test a vytížení CPU při přehrávání videa. Výsledky se oproti nejlepšímu pohybovaly cca od 10 do 100 %. Kubuntu například při přehrávání videa (nevím jakého) zatěžovalo procesor na 33 % oproti 16 % u Windows 7.

    Chip šel ke dnu. Na stupidní testy recenzentů si tu stěžuji poměrně často, ale toto je špička. Marně přemýšlím, kdy jsem si naposledy posteskl nad výkonem v naznačených oblastech, které jsou navíc značně ovlivněny HW a ovladači (video můžu kódovat jak na nVidii/ATI, tak na CPU, o přehrávání se může postarat ještě víc věcí).

    otula avatar 17.12.2009 15:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ono je to porovnání těžké už třeba i proto, že by se daly změřit velké rozdíly i mezi jednotlivými distribucemi. Bývalý kolega si kdysi ode mne půjčil DVD z Linux+ s Mandrivou. Úspěšně ji nainstaloval, akorát si stěžoval, že je nepoužitelně pomalá (Windows mu tam chodily v pohodě). Hodil jsem mu tam místo Mandrivy Arch - hodnotil to tak, že je znatelně rychlejší, než Mandriva, a vůči Windows že je sice prostředí pomalejší, ale zato internet valí jak blesk.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.12.2009 12:04 mnicky
    Rozbalit Rozbalit vše Fstop :-D
    F-stop :-D
    Autor mal asi na mysli F-spot
    17.12.2009 15:58 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fstop :-D
    Děkuji, opravil jsem. F-stop znamená anglicky clonové číslo, hodně čtu o fotografii, tak mi to tam asi proto uklouzlo.
    17.12.2009 12:14 klusik | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    No, recenze zajímavá, nemyslím, že je až tak negativní ;) V nejedné věci má autor pravdu, v nejedné zase (IMHO) ne. Ale s čím rozhodně souhlasím je, že Ubuntu (a GNU/Linuxu obecně) chybí nějaká killer-app, to napsal přesně. Když se mě někdo zeptá, proč používat lin z hlediska software, tak nechce slyšet slova jako "otevřené, snadno instalovatelné, většinou zdarma...", ale třeba "Photoshop" (berte jako příklad). A nevím, jakou takovou aplikaci doporučit, i když jich je tam hromada kvalitních a další hromada méně, než na widlích.

    Každopádně je fajn, že na technetu o tom někdo alespoň trošku pozitivně píše ;) ;)
    Prostě já ;) www.klusik.cz
    17.12.2009 12:27 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10

    Těch aplikací je spousta (mplayer, XeTeX, gnupg, imagemagick), ale widláci je jako naschvál portují, protože open source. Tudíž přítomnost zásadních aplikací není (jen) otázka kvality aplikace, ale (také) uzavřenosti kódu.

    17.12.2009 12:57 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    ImageMagick ? Obávám se, že aby něco pro windowsáky bylo killer app, tak musí mít nejen "killer features", ale taky musí nějak vypadat a chovat. Co jsem měl tu čest s ImageMagickem, tak si nejsem jistý, jestli je to ten nejlepší příklad.
    Amarok avatar 17.12.2009 14:27 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Widlaci portuji sami unixove aplikace? A proc teda homepage ruznych projektu oficialne nabizi download verze pro Wokna? Ja bych to tam proste nedal. Kdo chce killer-apps jako digikam, amarok, mplayer, vlc, gimp apod. (muj nazor), tak bych se ho snazil pritahnout k linuxu. (Kdo se divi, proc udavam gimp - naprosto se vyrovna photoshopu a v nekterych vecech je dokonce jeste lepsi (vlastni zkusenosti), jde jen o to si prevyknout na jine ovladani.)
    GNUniverse - May the source be with you...
    Jendа avatar 17.12.2009 17:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    jde jen o to si prevyknout na jine ovladani
    Lidé jako já, kteří jako první používali GIMP, mají výhodu, že si nemusí „převyknout“. Je to zvláštní, ale mně přijde GUI Photoshopu stejně strašné jako Photoshopařům GUI GIMPu.
    Amarok avatar 17.12.2009 19:31 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Photoshop ma jen jednu vyhodu viditelnou po chvilce prace - a tou je 1 okno, ve kterem vse bezi. Fotka se prepne pak na pozadi (jakoby na pracovni stul). V gimpu tohle porad postradam, staci ale jen okno maximalizovat a funguje to pak trochu podobne (existuje i plugin pro gimp, ktery imituje PS, ale ten nefunguje jak by mel). Jinak po prechodu v praci z PS na gimp (gimp portable je skvely) si jen libuju, i klavesove zkratky mi prijdou intuitivnejsi nez ve PS.
    GNUniverse - May the source be with you...
    otula avatar 17.12.2009 19:47 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Photoshop má těch výhod více. Počínaje 16bitovou barevnou hloubkou na kanál (což řeším oklikou přes showFoto) přes barevné prostory nebo vrstvy úprav, které mne pálí ze všeho nejvíce, po nesrovnatelně lepší nástroj pro texty. A to jsem vynechal další věci, které mohou pálit jiné uživatele.

    Ale jak jsem psal, mnohem raději pracuji v GIMPu. Akorát občas, když potřebuji kromě úprav i něco tvořit, tak použiju Photoshop, protože v GIMPu bych nad tím strávil mnohem více času a nervů.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xxx avatar 18.12.2009 00:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Helejte tech 16b na kanal vam nezeru. To mate jako co za monitor a na cem pak tisknete, ze to ma nejaky viditelny vyznam? Zato s tim textem s vama souhlasim. To, ze se neda text orotovat (da ale rozlozi se na krivky) je neuveritelnej voser. Dokud jde o jeden text, tak je to v pohode, ale nedejboze aby jich bylo vic a navzajem spolu nejak souvisely.
    Please rise for the Futurama theme song.
    otula avatar 18.12.2009 00:32 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Vůbec nejde o zobrazení na monitoru, či tisk na tiskárně. Tam už v pohodě stačí 8bitů na kanál. Ale jde o výchozí úpravy. RAW převodník, který jsem nucen používat, nemá dostatečně vyspělé nástroje a navíc divně spravuje barvy, takže jeho "bílá" má žlutý nádech, takže všechny fotky ještě dodatečně upravuji. A dělat barevné úpravy fotek při 8bitové hloubce není dobrý nápad, protože veškeré barevné přechody dostanou velice rychle "na prdel". 12bitová hloubka, která leze z čipu, zabalená do 16bitového tiffu, těch úprav snese bez viditelné újmy mnohem více.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xxx avatar 18.12.2009 00:38 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Jo to chapu s tema prechodama. Ja jen netusim jak muzu pracovat s necim co nevidim? Nebo jde jen o slehani neceho co se provede automaticky?
    Please rise for the Futurama theme song.
    18.12.2009 06:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Naráz nevidiš, ale pokud upravíš v gimpu například barevné křivky (při tom koriguješ jen graf, na nic se nedíváš, ani při 8bit hloubce ;)), tak po stisknutí Apply vidíš podstatně lepší výsledek, než pro 8bitu (jelikož když chci zvýraznit jiné barevné pásmo, tak se z 8bitu prostě musí vypočítat, z 16bitu se prostě zobrazí jiné bity, které už jsou vyfocené). Asi to vysvětluju úplně blbě, grafik ani fotograf nejsem, ale snad to aspoň trošku odpovídá realitě :).
    Baník pyčo!
    otula avatar 18.12.2009 07:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Přílohy:
    Nepotřebuješ to vůbec "vidět". Jde o to, že je tam mnohem větší paleta odstínů, takže při úpravách se ti sníží riziko barevných map. Udělal jsem ti malou demonstraci. Udělal jsem v Cinepaintu barevný přechod. Uložil jsem ho jako 16bitový a poté jako 8bitový. Tyto 2 na pohled úplně stejné přechody jsem lehce (nic extrémního, jen prosvětlení ve středech) upravil křivkami a výsledek uložil jako 8bitový. A poté nechal zobrazit histogram těch 2 snímků (je tam modrý kanál, zelený byl naprosto identický, červený byl prázdný).

    Myslím, že to dostatečně demonstruje celý problém. Na reálných fotkách to může znamenat mapovitou, nebo naopak pěkně hladkou oblohu, nebo třeba pleť.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 18.12.2009 10:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    GEGL. Jinak souhlas. U takového Audacity je možnost nastavit si floating-point až 64-bitů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 18.12.2009 11:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Co se GEGL týče, jsem zvědavý, kdy díky němu bude GIMP vyšší barevné hloubky umět. Zatím to nezvládá, navíc už je v GIMPu asi 2 týdny nepříjemný bug, který mi prakticky znemožňuje poslední verze GIMPu používat - jakýkoliv malovací nástroj je nepoužitelný. A svítí u něj stále UNCONFIRMED :-( (takže používám verzi ze 4. 12.)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 18.12.2009 10:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Jde o to, že v malých bitových rozsazích se zanáší do signálu kvantizační šum. U audia slyšitelný jako normální šum (doručuji si zkusit ffmpeg -i nejake_audio.waw -acodec pcm_u8 vystup_8bit.wav) a u obrázků projevující se jako posterizace(částečně se to dá vylepšit ditherigem, ale furt to není ono). Nejde ani tak o výstup, jako spíš o vnitřní reprezentaci, která se používá při úpravách a pak se to stejně kvantizuje zpět na těch 8-bitů. Např. taková Fourierova transformace předělá obraz do tak malých koeficientů, že se zaokrouhluje velmi rapidně a při zpětné transformaci nevznikne původní obraz, ale takový mišmaš a je nutné mít přeloženou HDRI verzi ImageMagicku(která používá snad těch 64-bitů) aby se s tím vůbec dalo pracovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 17.12.2009 20:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Photoshop ma jen jednu vyhodu viditelnou po chvilce prace - a tou je 1 okno, ve kterem vse bezi. Fotka se prepne pak na pozadi (jakoby na pracovni stul).
    Z toho by mě právě …. Mám schopný windowmanager, který se o toto umí postarat lépe.
    Amarok avatar 17.12.2009 20:53 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ja mam bohuzel v praci neschopny cely windowmanager (zacina na pismeno W a je to zaroven i OS). Doma me takove veci taky netrapi, nastavim si napevno cele rozvrzeni oken pro gimp. Jinak pro linux je asi nejlepsi nejaky tiling WM pro aplikace jako gimp, jenze s nima jsem se nejak zatim nezkamaradil.
    GNUniverse - May the source be with you...
    otula avatar 17.12.2009 19:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Mně zase připadá zvláštní, že (skoro) všem se zdá být GUI Photoshopu a GIMPu rozdílné. Kdysi v roce 1996 jsem si koupil knihu o Photoshopu 4, důkladně ji prostudoval, poté vše zkoušel prakticky, poté ji znovu prostudoval s určitými zkušenostmi a řekl bych, že jsem Photoshop obstojně ovládal. GIMP byl tehdy dosti nepřívětivý ve své první verzi. Pak ale přišla verze 2 GIMPu a já do něj vklouznul jak ryba do vody. Mně ty programy připadnou svým ovládáním zhruba tak stejné, jako MSO (do verze 2003) a OOo.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Amarok avatar 17.12.2009 19:43 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Tak to je zvlastni. To by stalo za blogovy zapisek a delsi diskuzi. Jasne ze plno funkci je +/- nastejno, ale nasel jsem i plno rozdilu a docela mi trvalo, nez jsem napr. vedel, jak v gimpu zpruhlednit pozadi nebo jak zvetsit canvas a pracovat v novem rozmeru (v PS se jen zvetsi canvas a je pouzitelny hned cely).
    GNUniverse - May the source be with you...
    otula avatar 17.12.2009 20:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Na tom není skoro o čem blogovat :-) Prostě mi GIMP připadá nesmírně intuitivní a zkušenosti z Photoshopu se v něm velmi rychle využijí :-) Například zmíněná průhlednost pozadí je jen o tom, že člověk musí vědět, že průhlednost je dána tím, že obrázek obsahuje kromě barevných kanálů i alfa kanál. Co se plátna týče, člověk to nalezne v místní nabídce dané vrstvy.

    Na druhou stranu - také neznám v GIMPu spoustu věcí - třeba takové filtry, z nichž využívám prakticky jen doostření, gauss. rozostření a občas red-eye, a ostatní mi nic neříkají.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 17.12.2009 21:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    No zkoušel jsem otevřít v 2.6.2 jeden scan z leteckých kamer, cca 500MB-TIFF-RLE a jaksi toto rozlišení na něj bylo asi moc. Vzal si 2.5GB RAM a pak hodil záda.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 17.12.2009 22:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    No jo, velké soubory jsou opruz. A třeba Cinepaint je u obludných souborů ještě vyčůranější. Čekáš xxx minut, než se to načte, pak každý krok trvá také nehezkou chvíli, nakonec to ale úspěně upravíš, jak potřebuješ, chceš to uložit… …a zjistíš, že ten program jaksi "obětoval" exportní filtry tvému obrázku a neuložíš to ve vůbec žádném formátu - stane se z toho taková trial verze bez možnosti ukládání ;-) Člověk by pak ten počítač nejraději vyhodil oknem :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 17.12.2009 22:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ten scan co chtěl známý upravit měl cca 550MB 12000 x 10800 v TIFFu v RLE. Bohužel nějaké pokročilé úpravy jsem musel zahodit udělal jsem jen odstraěnní výřezu a ještě cosi. No blbá operace zabrala skoro 2 hod. Nakonec jsem to u známého udělal v Photoshopu-CS4 za cca 10 min. No Mac je Mac.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 17.12.2009 22:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Na to už jsem se kdysi zkoušel ptát, jak to Photoshop dělá, že zvládá pracovat s velkými obrázky při malé spotřebě paměti. Odpověď byla v tom smyslu, že si Photoshop spravuje paměť sám, kdežto GIMP to nechává na systému.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.12.2009 23:54 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Adobe údajně svého času zlepšil práci s velkými soubory i na žádost těchto nadšenců, kteří se rozhodli sestavit několikagigapixelový fotoaparát (odkaz shodou okolností na můj článek, nechám na adminovi diskuze, zda zde ponechá, originální zdroj zde)
    otula avatar 18.12.2009 00:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Moc pěkné. Kdyby mi to někdo vykládal, tak mu asi neuvěřím a budu si myslet, že si v hlavě trochu domotal řády desítek, stovek, či tisíců. :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 18.12.2009 13:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Sakra hodně a moc pěkné, chtěl bych to k vánocům pod stromeček (pokud se to prodává bude to asi ranec peněz.) .

    Ty fotky na projektové stránce jsou zatraceně dobré.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 18.12.2009 14:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Jestli budeš psát Ježíškovi, objednej to i pro mne ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 18.12.2009 16:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Odpověděl mi, že jsem příliš stár na to, abych od něj něco chtěl. :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 18.12.2009 13:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Photoshop si vyhradí ramku, použije i svůj scratch disk a je při tom celkem hodně rychlý. I ty Light Adobe Elements jsou v případě zpracování velkých obrázků rychlejší než GIMP.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 18.12.2009 14:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    No já jsem občas používal na nějaké resamply Liquid resample což je vynikající plugin pro GIMP, ale štvalo mně na něm, že při nějaké konstelaci šel do kytek a musel jsem to dělat celé znova. Bohužel aplikací na Linux pro Seam-carving moc není.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otula avatar 18.12.2009 14:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Mně Liquid Rescale většinou nepadal, ale zato ty výsledky byly daleko za očekáváním ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 18.12.2009 15:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Bohužel aplikací na Linux pro Seam-carving moc není.
    To je nějaký vtip, ne? GNU je mekka seam-carvingu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 18.12.2009 16:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Používám jen Liquid rescale pro GIMP a zkoušel jsem i CAIR s podobnými výsledky jako Luqid rescale.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 18.12.2009 16:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Tak ty já ani neznám. Teda ten CAIR asi jo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 18.12.2009 16:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Viz výše jak jsem psal, nebo zde Liquid rescale. Ten CAIR je také dobrý, ale je s tím hodně práce. Musí se to celé brát po jednom vstupu, někdy on se zmate a vytvoří pak totální chaos (místo rovné země udělá vlny apod.).

    Onehdy v práci jsem potřeboval rychle odtsranit cosi z nějakého obrázku a použil jsem na to právě CAIR.

    No ano, pro Linux fakt toho moc není, pluginy jsou pro GIMP,ImageMagick. Samostatná aplikace je tuším jen CAIR.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 18.12.2009 16:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Přílohy:
    Na druhou stranu - také neznám v GIMPu spoustu věcí - třeba takové filtry, z nichž využívám prakticky jen doostření, gauss. rozostření a občas red-eye, a ostatní mi nic neříkají.
    Problém je totiž v tom, že GIMP neobsahuje skupinu filtrů typu udělej to mastnější in one click, ale skupinu základních spíše technických filtrů, které sami o sobě toho moc neumí ale když spojí vrstvami tak je z toho silná zbraň. Je to něco podobného jako BASHové utility spojené pípou. Jako příklad si vezmu takový filtr Hrany. Samo o sobě to vypadá úplně k ničemu, ale stačí výsledek použít jako masku původní vrstvy a stává se z toho velice zajímavý a užitečný pomocník (ukázky v příloze nebrat jako ukázku užitečnosti – to se jen tak hraju). Nebo jsem už například slyšel nářky nad tím, že GIMP neobsahuje v defaultu žádný nástroj na zvyšování dynamického rozsahu(HDR). To je sice pravda, ale nějaké základní roztažení lze udělat s šesti vrstvami a kupou křivek během pěti minut. (stačí na obrázek kliknout a měl by vyjet originál) Stačí jmít jen základní znalosti zpracování obrazu a jediným omezením GIMPu je fantazie grafika.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 18.12.2009 16:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Příloha:
    A, konečně se mi podařilo najít nějakou ukázku užitečnosti. Třeba ten jeden blesk jsem vytahoval Hranami. Je to původní obrázek + maska a nad tím jsou blesky tak jak náleží původnímu obrázku + pěkná ukázka posterizace díky malému rozsahu buď toho JPEGu nebo (a to si myslím, že spíš) GIMPu. Originál tady.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 18.12.2009 17:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ten blesk je hezky vytáhnutý. Hrany jsem využil zcela výjimečně zrovna nedávno, když jsem potřeboval udělat z fotky obrázek, vypadající jako skica. Dost úspěšně se mi to povedlo. Jinak si ale obvykle vystačím s vrstvami, kdy například promíchávám různě upravené různé části fotky. Dá se tak často udělat z nepovedené fotky fotka koukatelná :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    gtz avatar 18.12.2009 16:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ano, s tímto se dá celkem pěkně pohrát, jenže by to u GIMPU chtělo zapracovat na správě paměti a používání scratch disku. S nastavením gimpswap se dá něco ušetřit, ale není to stále ono.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 18.12.2009 17:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Nechápu co by bylo potřeba upravovat. RAW je RAW. Že se každý musí do paměti rozbalit je snad jasné. GIMP má jen tu nevýhodu, že si uchovává celou historii, ale k tomu existuje jednoduchá pomoc: Buď si koupit víc paměti a neskuhrat a nebo prostě nefotit tak kravská rozlišení.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 18.12.2009 17:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Dělal jsem to na systému ,který má 4GB. Bohužel ten snímek (který nebyl můj sám bych to ničím nevyfotil ) co jsem upravoval byl TIFF z nějakého systému na pořizování leteckých snímků. Známý chtěl jen odstranit rohy a celé to o něco zesvětlit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 18.12.2009 17:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Tak na to znám jeden dobrý nástroj, který nemá povinnost to celé rozkódovat kvůli zobrazení, ale může ten obrázek zpracovávat po částech, resp. po blocích.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 18.12.2009 17:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Jaký nástroj ?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 18.12.2009 17:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    ImageMagick.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 18.12.2009 18:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Starý dobrý známý ImageMagick

    Přes ImageMagick jsem se na ten obrázek díval, ale i on s tím měl problémy. Prostě u takových to krawských obrázků je nutno se obrnit trpělivostí.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.12.2009 20:06 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Widlaci portuji sami unixove aplikace?

    Ano, když zjistí, že je lepší (nebo vůbec je, protože pro Windows mnoho druhů aplikací ani není) než jakýkoliv obdobný nativní program.

    A proc teda homepage ruznych projektu oficialne nabizi download verze pro Wokna?

    Protože to jsou světoznámé programy, kde množina widláckých aktivních uživatelů a vývojářů je na tolik velká, že (1) dokáže udržovat, testovat a vydávat binárky pro Windows a (2) původní vývojáři nejsou operačně xenofobní a spolupracují s nimi.

    Například programy jako OpenSSL, GnuPG-2, GIMP nebo Perl vůbec nemají oficiální binárky pro Windows.

    17.12.2009 12:46 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Když se mě někdo zeptá, proč používat lin z hlediska software, tak nechce slyšet slova jako "otevřené, snadno instalovatelné, většinou zdarma..."
    Ide o to, či si
    a) užívateľ priohýba OS podľa svojich predstáv potrieb, alebo
    b) OS priohýba užívateľa podľa predstáv svojich dizajnérov.
    17.12.2009 13:04 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    no možná vám to přijde směšné, ale při mých nedávných pokusech s windows jsem zjistil, že pro mne je takovou killer aplikací Amarok 1.4.10 :) Já vím dalo by se říct že je to prkotina, ale fakt mi chyběl, a použití jakéhokoliv jiného přehrávače mne neskutečně iritovalo. :)
    otula avatar 17.12.2009 13:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Vzhledem k tomu, že si hudbu pouštím asi 1× za měsíc, když to na mne přijde, tak mou nejkillovatější aplikací je digiKam :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 17.12.2009 17:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Uděláme přehlídku killer aplikací? :-)

    Pro mě je killer uživatelské prostředí.
    otula avatar 17.12.2009 17:34 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Jo, s tím souhlasím. Hlavně spousta malých drobností, které se mohou zdát na první pohled naprosto nepodstatné (jako třeba to, že mohu nad neaktivním oknem zatočit kolečkem na myši, obsah okna se přeroluje a přitom mi stále zůstane navrchu okno, ve kterém jsem byl předtím).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 17.12.2009 17:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Nebo třeba (absence toho mě na Windows vždycky vytočí) když klikneš prostředním tlačítkem na scrollbar, tak se tam naroluje. Na Linuxu jsem na to přišel docela nedávno a od té doby bez toho nemůžu žít. Tak to zveřejňuji, třeba jsi o tom taky nevěděl a zvykneš si na to :-).

    otula avatar 17.12.2009 20:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Ó, mockrát díky, to jsem opravdu neznal a je to SUPER! :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 17.12.2009 20:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Dávám si do TODO listu: napsat blogpost, vzpomenout v něm podobné drobnosti a vyzvat čtenáře, ať napíší nezmíněné do komentářů.
    otula avatar 17.12.2009 20:56 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Dobrý nápad (palec nahoru) :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.12.2009 21:01 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    A zpatky. Na sever, a na jih. To neni mozny. No muzes si to zkusit ... no joooo!

    Dik. :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    17.12.2009 19:40 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    a co teprve virtuální plochy ;)
    17.12.2009 20:25 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Pokud něco dělám ve Windows, tak používám VirtuaWin, který funguje perfektně a kdyby jste měli pracovat někde jinde, tak má i Portable verzi ;).
    17.12.2009 19:41 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    S tím kolečkem svatá pravda. A je to vysoce návykové. Bohužel jak se říká, že MS okopíruje kde co, tak na tuhle "blbůstku" jsem se ve Win7 těšil marně.
    otula avatar 17.12.2009 20:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Třeba ji ještě neobjevili :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    18.12.2009 13:23 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Šmarjá nestraš. Při nejbližším kontaktu jim to budu muset nenápadně navrhnout ;)
    17.12.2009 18:11 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Pokud vím, i Amarok je pro Win dostupný, stejně jako VLC apod. Proč taky ne, že?
    Sešívaný avatar 17.12.2009 18:26 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Existuje nějaký experimentální port Amaroku 2 na Windows, ale nic, co by bylo alespoň zdaleka použitelného. Znám pár lidí, kteří kvůli Amaroku 1.4 přešli na Linux, ale od té doby ho ostatní dohnali. Jsou tu Foobar a další.
    17.12.2009 19:33 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Foobar jsem taky zkoumal, a nevyhovoval mi...
    17.12.2009 19:36 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Amarok 1.4kové řady pro windows není, existuje možnost v rámci KDE4 pro windows si nainstalovat dvojkovou řadu, ale ta na není tak dobrá jako 1.4ková řada.
    17.12.2009 13:50 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    ...chybí nějaká killer-app...
    kill -9 $pid

    ale jinak ... zrovna "treba" photoshop umi jedinou vec, ktera mi v gimpu chybi - 16bit na barevny kanal. Pokud uzivatel neni alespon pokrocilejsi amatersky fotograf/grafik, nema ani tuto potrebu - v tom pripade je photoshop vyhazovani penez.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    otula avatar 17.12.2009 15:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Photoshop umí rozhodně více věcí, které chybí mně, ale stejně používám GIMP i na služebním počítači, kde mám legálně Photoshop. Věci, které GIMP umí, se mi v něm (GIMPu) dělají lépe. Photoshop spouštím, pokud potřebuji dělat více, než jen úpravu fotek v 8bitové barevné hloubce.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 17.12.2009 17:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    v tom pripade je photoshop vyhazovani penez
    A ty vážně věříš tomu, že všichni ti windowsáci, kteří se ohání Photoshopem/3D XYZ/XYZ CADem, si ten software koupili? :-)
    17.12.2009 17:42 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    No, blby sice su, ale ze by az tak? :-D

    Pouze se tvarim, ze dotycneho nepodeziram predem. V okamziku, kdy nekdo rekne, ze pouziva, ehm, "nekoupeny", nemam se s nim o cem bavit, ne? :-)

    Vim jak uvazuje hodne lidi. Sam se jim snazim promlouvat do galusky. No, zejmena u vericich jsou zajimave ty vymluvy nebo spis smutne. Sam verici nejsem, takze do nich o to vic ryju. :-P
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 17.12.2009 17:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Pouze se tvarim, ze dotycneho nepodeziram predem.
    Já jenom když na mě někdo vysype názvy nějakých drahých programů poznamenám, že jsou asi hodně bohatá rodina, a oni se podřeknou sami :-).
    Jendа avatar 17.12.2009 17:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Věřícího zloděje jsem ještě nepotkal (obecně tady v Praze je věřících minimum), ale zní to zajímavě. Co na to říkají?
    17.12.2009 18:13 Pavel Kasík - Technet.cz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Věřte, že je dost lidí, kteří mají na PC vše legálně. Včetně toho Photoshopu, je to sice pálka, ale pro fotografa je to jako půlka objektivu, a to už tak hrozné není. Dvě focení na to vydělají (nebo 500 prodaných fotek v mikrofotobance :-)
    Sešívaný avatar 17.12.2009 18:28 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    A kolik jich je v populaci? <1%? Ne, Photoshop je snad nejrozšířenější grafický editor a minimálně 90 % lidí ho má nelegálně a ve výsledku ho ani nepotřebuje, ale vysvětlete jim to, když v angličtině už z photoshop udělali sloveso.
    gtz avatar 17.12.2009 18:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Spousta lidí dostane Photoshop Elements v nějaké verzi k nějakému boundle co koupí, sice je to většinou číslo -1 než je aktuální verze, ale i tak je to furt nejlepší s čím se na poli Woken a free softu dá něco udělat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 17.12.2009 21:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Já nemluvil o fotografech, ale o domácích uživatelích, kteří používají Photoshop, aby v něm ořízli fotku a opravili červené oči.
    17.12.2009 22:54 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    ...chybí nějaká killer-app...
    kill -9 $pid
    Po dnesnim dnu v praci mi jako naprosto killer applikace Linuxu prijde uz i

    kill $pid.

    A to bez legrace. Zlaty SIGTERM!

    Kdo nikdy neportoval unixovske veci do Windows, nepochopi.
    Jendа avatar 17.12.2009 17:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Když se mě někdo zeptá, proč používat lin z hlediska software
    Já obvykle říkám (občas se mě někdo nevěřícně zeptá „A ty jako fakt používáš jenom Linux?! Ty vůbec nemáš na počítači Windows?“), že chci mít nad svým počítačem absolutní kontrolu, a pokud jim to nestačí :-), tak to rozvádím, že si chci všechno nastavit, jak chci, že Windows mají zoufale neergonomické GUI, že na mém počítači Windows neběží a že Linux je zdarma (to obvykle až na konec).

    Občas ještě zkusí něco ve smyslu „A co hry/Photoshop/3Dněco/jiný SW za desítky tisíc?“, tak říkám, že to nepotřebuji.
    17.12.2009 23:53 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Taktéž si myslím, že na většinou windows zaměřený server docela zajímavá recenze. A naprosto souhlasím s V. Trefným, že není třeba Linux komukoliv cpát. Ano, ukázat - proč ne. Ale ne nutit, pokud někomu windows vyhovuje, nechť používá.

    Je dobré si taky uvědomit, že spousta recenzí jestě pár měsíců / roků zpátky byla ve stylu - Linux je nepoužitelný. Teď už je přirovnaný kvalitativně Vistám (ano, pro spoustu linuxáků nadávka, pro spoustu windowsáku jejich běžně použivaný systém (a určitě ne pro všechny neoblíbený, i když měl chyby). Jelikož pro Windows je většina aplikací / hardware, tak chtě nechtě časopis pro massmedia Linux za nejlepší neoznačí, ale tohle je pokrok.
    Baník pyčo!
    18.12.2009 10:49 Adam Pribyl | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Technet recenzuje Ubuntu 9.10
    Myslim ze se skutecne jedna o velice dobry clanek, je videt ze autor si s nim dal hodne prace. Za spatne bych na nem povazoval pouze ukrutne nudloidni format technetu (asi malo reklamy, jinak nechapu proc jsou 3/4 meho monitoru nevyuzite) a fakt ze autor pouziva terminy jako partition, bootovani apod. Jeste ze tam neni aspon ISO imidz...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.