abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 01:00 | Komunita

    Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.8. 17:44 | IT novinky

    Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    15.8. 13:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.8. 05:44 | IT novinky

    Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    14.8. 18:00 | Nová verze

    VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.8. 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.8. 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.8. 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.8. 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.8. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 403 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu

    Linux Magazine rozebírá nedávný blog (Debian, Philosophy, and People) nového CTO Linux Foundation (Ted Ts'o), ve kterém píše, že by se Debian mohl poučit od Ubuntu. Především zavést určitá pravidla chování (viz Code of Conduct/Pravidla chování) a nahlížet na Společenskou smlouvu pragmatičtěji (např. netrvat na rigidním dodržování slibu 100% svobodného softwaru).

    30.12.2008 11:47 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.12.2008 11:49 Schmaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by mohl poučit od Ubuntu
    Asi bylo myšleno "Debian by se mohl poučit ubuntu"
    30.12.2008 12:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by mohl poučit od Ubuntu
    Dík.
    30.12.2008 21:09 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu

    Přesně takhle se chovají puberťáci – přijdou do věku, kdy jsou chytřejší, než rodiče – a hodlají svým nemožným rodičům svojí moudrost předat.

    Nějak mám pocit, že Ubuntu vyrostl na Debianu, a že oproti Debianu udělal jenom menšinu. A pokud Debian udělal společenskou smlouvu (= veřejný slib), na které rigidně trvá, je to pro mě záruka solidnosti, a trvanlivosti.

    Zatímco Ubuntu zavádí politické praktiky ve stylu „něco voličům slíbíme, a pak si to stejně uděláme klidně naopak“. A ještě kritizují Debian, že není hajzlík.

    Max avatar 30.12.2008 21:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    Naprostý souhlas. A když chtějí nesvobodný systém, tak ať hupsnou po ubuntu, nebo rozjedou něco vlastního. To, že je debian 100% free je jedna z jeho výhod, patří to k němu stejně jako stabilita a trvání si na né moc velké aktualitě kvůli případným problémům.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Shadow avatar 31.12.2008 18:17 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    +1
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.1.2009 14:38 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    JJ a ve vysledku ma clovek vyber z ruznych dister - kazdy se hodi na neco jinyho.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    31.12.2008 23:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    No to víš, ubunťáci by si chtěli ušetřit tu práci se správou těch nesvobodných balastů a tak chcou přesvědčit debian ať je adoptuje a v podstatě maintainuje místo nich. :-)
    1.1.2009 09:59 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    Mno, ja bych si dovolil TT zastat. Ti, co ho tady kritizuji, bud nepochopili, co tam pise, nebo to ani necetli. T'so je clenem Debian komunity, ne Ubuntu. Uz spoustu let.

    On tam primarne poukazuje na to, ze v ramci svate valky jde uzivatel stranou. A to do te miry, ze se vyzaduje az nesmyslna uroven "free".
    1.1.2009 12:50 bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu

    Teda jo, podivejte se, co je nade mnou troubu, kteri vubec nepochopili, ze se nejedna o aktivitu ze strany Ubuntu, ale samotneho Debianu : - )))))))))))))).

    1.1.2009 13:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    Slyšel si někdy o pojmu infiltrace? :-)
    1.1.2009 15:31 42.42.42.42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu

    A to má s tím, že chceme, aby Debian zůstal svobodný, společnýho co, ty ťuňťo?

    1.1.2009 15:50 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    Zustal? On snad podle tech firmwarefanatiku dnes je?
    Shadow avatar 1.1.2009 17:07 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    Jen drobná poznámka, proč převládá tendence označovat názory, se kterými nesouhlasíme, jako názory nějakých fanatiků? Není to čistě náhodou ad hominem?

    Jinak souhlasím, až na firmware Debian svobodný je.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.1.2009 18:29 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    Obecne nenazyvam ty, se kterymi nesouhlasim, fanatiky. Ale v pripade skupiny lidi, kteri v nesmyslnem boji za "otevreni firmware" (ac v nekterych pripadech nejen neproveditelne, ale take nemozne v jejich pozadavcich a jez muze vest ke zhorseni administrace) jsou ochotni pozastavit vydani nove verze systemu, ac oproti predchozi verzi ke zhorseni situace nedochazi, na pojmenovani fanatici si trvam.

    V cele zdejsi diskuzi jsem zatim nevidel ani jeden komentar, ktery by se tykal toho, o cem T'so pise, a snazil se s nim polemizovat. Smutne.
    Shadow avatar 1.1.2009 19:27 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    A já stále trvám na tom, že tohle je prostě ad hominem.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.1.2009 19:32 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    A vam prijde napadani jednoho pojmenovani misto obsahu jako spravny argumentacni postup?
    Shadow avatar 1.1.2009 20:19 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    Ehm, vy jste nějak argumentoval? Zatím vidím jen ad hominem a pokus o jeho obhájení. Až uzřím konkrétní argument, budu přemýšlet o reakci na něj.

    Jinak ne, mně skutečně nepřipadá příspěvek značkující zastánce jistého názoru bez jakýchkoliv konkrétních argumentů jako správný argumentační postup. To se na mne nezlobte.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    1.1.2009 22:20 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    skupiny lidi, ... jsou ochotni pozastavit vydani nove verze systemu, ac oproti predchozi verzi ke zhorseni situace nedochazi
    V cele zdejsi diskuzi jsem zatim nevidel ani jeden komentar, ktery by se tykal toho, o cem T'so pise, a snazil se s nim polemizovat. Smutne.
    A pokud se hadame (ano, hadka, argumentace postrada smysl) o to, jak ja definuju fanatiky (jako jedince, zenouci danou vec do krajnosti bez ohledu na nasledky), tak nema smysl dal v te hadce pokracovat. Vase definice fanatismu muze byt jina a je to vase vec.
    Shadow avatar 1.1.2009 23:05 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    skupiny lidi, ... jsou ochotni pozastavit vydani nove verze systemu, ac oproti predchozi verzi ke zhorseni situace nedochazi

    U této formulace bych poprosil o konkretizaci. V této podobě je to pro mne příliš nekonkrétní a nejasné, než abych se k tomu vyjádřil.

    V cele zdejsi diskuzi jsem zatim nevidel ani jeden komentar, ktery by se tykal toho, o cem T'so pise, a snazil se s nim polemizovat. Smutne.

    Já osobně jsem svůj názor vyjádřil. Za sebe bych byl rád, aby Debian zůstal 100% svobodný a neustupoval při výkladu společenské smlouvy. To je jedna z věcí, které se mi na Debianu zamlouvají. T'so má jiný názor, já jej akceptuji, avšak nesdílím. Jiný problém je v tom, že T'so se podle mého nevyjadřoval dostatečně konkrétně, většinu blogpostu utopil v analogiích a citátech, avšak konkrétních návrhů tam příliš nebylo. K code of conduct se nevyjadřuji, to pro mne není podstatné.

    A pokud se hadame (ano, hadka, argumentace postrada smysl) o to, jak ja definuju fanatiky (jako jedince, zenouci danou vec do krajnosti bez ohledu na nasledky), tak nema smysl dal v te hadce pokracovat. Vase definice fanatismu muze byt jina a je to vase vec.

    Já se nehádám o význam slova fanatismus (mimochodem, Wikipédie má diametrálně odlišný výklad oproti vašemu), já jsem se pouze ohradil k argumentaci ve stylu "ad hominem".

    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    2.1.2009 09:51 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    1) Konkretizace - ve stavajicim vydani Debianu (Etch) je po ruznu rozestrkana hromada blobu, ktere predstavuji ruzne formy firmware. Ti, jez ja nazyvam firmwarefanatiky (dovolim si ten pojem dal uzivat, uz jen pro vymezeni daneho nazoru v dalsim textu), jsou ochotni pozdrzet vydani Lennyho do nalezeni formy vydani, ve ktere budou tyto bloby nejakym zpusobem funkcne presunuty mimo main, tedy i mimo instalacni media. Vzhledem ke stavajicimu stavu tedy nedochazi ke zhorseni situace. Mimochodem podobna debata probihala uz u predchoziho vydani. A firmwarefanatici nebyli schopni svou implementaci do dnesni doby dokoncit.

    2) Stale se motame okolo jednoho tvrzeni, ktere jste sam jiz opustil o par komentaru drive
    Debian zůstal 100% svobodný
    . On je snad Lenny vice nesvobodny nez byl Etch?

    3) Nerekl bych, ze T'so zada ustup od Spolecenske smlouvy, ba naopak poukazuje na to, ze v zajmu uplatneni jedne casti smlouvy jsou dalsi casti potlacovany.

    4) T'so zastava ten nazor, ze to, co zadaji firmwarefanatici, je castecne nesmyslne (bloby bitovych masek napriklad) a castecne povede jen k uhone uzivatele.

    5) Co se tyce jeho navrhu inspirovat se "Code of conduct", kdyz si jej prectete, zjistite, ze by Debianu vyrazne pomohl (napriklad body o slusnem chovani, slusnem projevovani jineho nazoru ci slusnem opousteni projektu). On tam pak vyzdvihuje tu cast, ktera se tyka uzivatele vysledku prace projektu, ale i casti tykajici se chovani lidi v projektu.

    6) T'so take (ne v tomto blogpostu) navrhl reseni, ktere by mohlo byt prijatelne pro obe strany. Navrhnul vydat dve sady instalacnich medii, kde jedna by byla uspokojiva pro firmwarefanatiky a druha pro normalni uzivatele. Otazka zni, zda by to nevedlo pouze k necemu podobnemu jako byla vydani MS Windows bez pridavneho SW (Media Player nebo Explorer, uz si nepamatuju, o co slo).

    7) Dale v komentarich T'so rozebira svuj pohled na firmware

    8) Jak na Wikipedii nekdo definuje fanatismus, je jeho vec. Je snad Wikipedia dnes autoritativnim zdrojem? Krome toho definice panu Santayany a Churchilla se od te me vnitrne nelisi (specialne v pripade Santayany)

    Jako clovek, ktery se ovladaci zarizeni zabyva jiz nejaky ten patek a dokonce ma tu cest zabrouzdat do firmware (nastesti jen studijne, ne implementacne), trosku tusim, jak moc nesmyslne pozadavky firmwarefanatici casto maji.

    Nastesti hlasovani vedlo k vysledku, ktery sice firmwarefanatiky rozcili (a protoze ho ocekavali, snazili se napadat prubeh hlasovani od pocatku), ale ma sanci Debian udrzet mezi klicovymi distribucemi.
    xxxs avatar 30.12.2008 23:08 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    pri nejakej brutalnej plieskanici s patentmi a licenciami sa cisty system hadam aj zide.
    Jendа avatar 30.12.2008 23:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    No jo, ale bez v USA patentovaných technologií si nepřehraješ ani mp3. Teda ne, že by mi to v zemi kde žiju vadilo :-) Ale debian-desktop bez doinstalování SW z 3rd party repos je skoro nepoužitelný.
    xxxs avatar 31.12.2008 00:25 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    multimedia by nesli, to je pravda. prehladal som si nainstalovane veci a prisiel by som o unrar a multimedia. to by som asi aj prezil.
    Jendа avatar 31.12.2008 00:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    A dvojklik :-) Ale proč? Ty žiješ v USA?
    xxxs avatar 31.12.2008 00:42 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    nezijem. len mam taky citak, ze patenty v europe nepresli celkom tesne. to istotne niekoho mrzelo.
    31.12.2008 15:14 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    S tím poučováním se v poslední době nějak roztrhl pytel.

    Rozhodne-li se nědo dělat nějak a je přesvědčen, že to je správný přístup, tak ať se nepoučuje a dělá to tak dál. Buď přežije, nebo vyhyne. Když se ale bude furt poučovat, budou vznikat rozplizlí prasopsi, a navíc nikdy nezjistíme, zda původní přístup někam vedl...
    31.12.2008 15:55 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ted Ts'o: Debian by se mohl poučit od Ubuntu
    A tak co, ext4 je hotová, svatý Ted má tedy teď svaté právo na odpočinek. A holt ty pochybné řeči jen vede o level výš než my tady na abíčku :-)
    ^D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.