abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.6. 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Společně s dnešním oznámením vydání distribuční platformy Steam pro Mac OS X byl společností Valve oficiálně potvrzen i vývoj linuxové verze Steamu. Nativní Steam klient pro Linux by měl být dostupný v rozmezí několika následujících měsíců. Spolu s ním bude portován i Source Engine a hry od Valve, které jsou na tomto enginu postaveny. Více viz Phoronix.

    12.5.2010 19:57 | AsciiWolf | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.5.2010 20:12 Schmaker | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Aneb "rok 2010 ve znamení revoluce v Linux Gamingu"
    http://linuxclan.org - 1. Československý Linuxový herní klan
    andree avatar 12.5.2010 20:14 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    uz len dufam, ze to pojde pouzit aj s opensource ovladacmi a starsimi grafickymi kartami.. :)
    12.5.2010 20:16 Schmaker | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Minimálně u her založených na source enginu myslím, že by to neměl být problém.
    http://linuxclan.org - 1. Československý Linuxový herní klan
    Grunt avatar 12.5.2010 20:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Existuje něco jako OSS ovladače i pro Windows?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.5.2010 21:35 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Ja osobne trochu pochybuju, kdyz na intelackych grafikach jedou pochybne i hry s enginem quake 3, ktery mi jede i v mobilu :D Na windowsu se da na intel grafikach hrat hl2 jakstaks, ale taky to neni zadna slava - takze bych moc nedoufal. U opensource ati to je pravdepodobnejsi. Rekl bych ze budou vyuzivat OGL 3 - ale OGL 2 nejspis taky bude podporovano.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    12.5.2010 20:37 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    No jestli si zahraju CS: Source pod Ubuntu, tak to pro mě bude důvod k oslavě :)
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    12.5.2010 21:47 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Ja ho hraju sice uz odjakziva prez wine, ale nativne to bude urcite lepsi (misto 200FPS budu mit 500) :D Bohuzel nektere mody jako DoD si obcas trochu vymysleji a trochu tam je problem s nekterymi efekty. Takze budu oslavovat taky
    ZeX/OS - http://zexos.org
    vain avatar 12.5.2010 20:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Že by vedle ID Software i jiní ukázali, že to jde, když se chce, a ne se jen vymlouvali?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 12.5.2010 21:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Jenom aby zase nevydali nějakou šmejďárnu pro zastaralé procesory a že stejně, jako mají 64bit source engine s 64bit half life 2 pro Windows, tak nabídnou 64bit verze pro Linux.
    Věřím v jednoho Boha.
    12.5.2010 21:02 Ganimoth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Specialne tobe nabidou jen sesnactibitovou verzi!
    poky74 avatar 12.5.2010 21:04 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Mám jenom já pocit že to tento člověk s tím svým 64 bitovým šílenstvím trochu přehání?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    jiri.one avatar 12.5.2010 21:26 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Mam stejny pocit :)
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    12.5.2010 22:33 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    +1 :-)
    Heron avatar 13.5.2010 09:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Moment, podívám se do kalendáře. Aha 2010. Ne nepřehání.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 10:00 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    1990 called... they want their 32-bit back :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    poky74 avatar 13.5.2010 16:26 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Nemyslím to zle, to rozhodně ne, sám jsem pro nasazování 64bitů, ale Jardíkovo vystupování mi přijde dost přehnané a zbytečné.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    12.5.2010 21:42 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A o kolik si myslis, ze se ti to s tou 64bitovou binarkou zrychli ? 0,1% ? Neni problem vzit ten zastaraly procesor a predvest, ze to s nim muze bezet rychleji nez s tim modernim. Samozrejme i naopak. Tohle neni zaden sifrovaci program, cpu hraje malou rezii, maximalne tak pro vypocet fyzikalniho modelu. Podstatne lepsi "urychlovak" je podpora vice jader, ktera tam je. Urcite by bylo dobre mit verze i pro 64bit, ale pokud neco hrajes na linuxu, tak byt tebou bych byl rad, ze se Valve o linux vubec zajima.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Jardík avatar 13.5.2010 12:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A o kolik si myslis, ze se ti to s tou 64bitovou binarkou zrychli ? 0,1% ?
    Ale to s tím nemá co dělat. I kdyby to bylo stejně rychlé, nativní verze je vždy lepší. Už jenom proto, že se nemusím starat o extra závislosti na 32bit knihovnách.
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 13.5.2010 12:45 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Tak když to nemá s tím co dělat, tak není lepší mít nativní 32bit aplikaci na nativním 32bit jádru a knihovnách? ;-) Nemusíš se tak starat o extra závislosti na 64bit knihovnách =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    13.5.2010 13:06 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    +∞ :-D
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 15:00 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Som si istý, že toto isté ľudia hovorili v dobe zavádzania 32-bitov. S takýmto prístupom môžeme byť radi, že tu už nemáme 4-bity ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    vain avatar 13.5.2010 15:03 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Ale nakonec se přece jen přešlo na 32bitů kompletně, takže se určitě přejde i na 64bitů, jen to nesmí být násilné, pěkně pomaloučku a bum, najednou používáš 64bitů ani o tom nevíš =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 13.5.2010 15:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A jak dlouho to nenásilné, pomaloučku bude trvat? Už to trvá 10 let (pro x86 oblast) a i dnes někteří dementi (bez prominutí) instalují na 64b HW 32b OS.
    vain avatar 13.5.2010 15:29 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    To se neptej těch "dementů" co instalují 32bit OS, ale těch dementů, co vydávají jen 32bit software. A kombinování 32bit a 64bit knihoven na jednom OS mi přijde jako násilný přechod.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 13.5.2010 15:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Na 64b OS poběží krásně jak 64b tak 32b programy. Tedy nové programy si mohou užívat více paměti, nových instrukcí, registrů atd. a staré programy poběží bez problémů též.

    Ale používat 32b OS znamená se omezovat a to tak dlouho, dokud nebude vše hotové na 64b. Což mi tedy nepřipadá jako dobrý přístup.
    vain avatar 13.5.2010 16:25 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Mě žádným způsobem 32bit OS neomezuje (jak přesně by měl?, vzhledem k tomu, že mám i PAE jádro). Pravda, rozhodl jsem se, že na novou verzi distribuce přejdu čistou instalací, která už bude 64bit), ale v práci mi to za to stát nebude, nevidím pro mé potřeby velkou přidanou hodnotu v 64bitech (server je jiná).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 13.5.2010 16:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Nevidím důvod proč omezovat paměť pro aplikace na pouhé 2GB. Už jsem dostal vynadáno od programů na desktopu, že 8GB je fakt málo.
    vain avatar 13.5.2010 17:40 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Já se celkově s virtualizovaným systémem nedostanu na 2GiB, natož s jedním programem.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    thingie avatar 13.5.2010 16:32 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    To sou zase lži. Praktické problémy spojené s používáním 32bitového operačního systému do 3 nebo 4 giga paměti jsou velmi omezené, jaké asi? Klidně bych mohl říct, že jsou menší, než muset zajišťovat paralelně 32bitové verze sdílených knihoven a všeho toho na 64bitovém systému. A asi to taky řeknu, protože je to pravda.

    Druhá věc je vyvíjet takové věci. To je oser, ale já třeba ani žádný 64bitový hardware nemám, můj nejnovější počítač má 4 roky, a 32bitový procesor, zbytek je ještě starší, a necítím akutní potřebu kupovat si kvůli tomu nový. V každém případě by se klidně dalo říct, že se na i386 vykašleme a nadále budeme vyvíjet jenom pro x86_64, ale nevím jak by to bylo, zejména v jádře, přijato. I tak by to nikomu nebránilo používat i386 verze, a ani nevím, čím tím jako čemu ubližuje.
    Růžové lži.
    13.5.2010 18:50 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Tady se hlásí dement, co provozuje 32bit Debian na netbooku (kvůli úspoře paměti)
    vain avatar 13.5.2010 20:38 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Do nadávek snad nepůjdeme.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    poky74 avatar 13.5.2010 21:21 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Jaká je reálná úspora paměti?

    Nerýpu ;-)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    13.5.2010 22:49 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Podobný stroj s 64bit systémem pro srovnání nemám, ale i při intenzivnějším používání (KDE 4.4 s plasmou pro netbooky, 2 prohlížeče (Konqueror pro normální browsení, FF pro FB), Nepomuk, Amarok, Skype a další programy (OO.org...)) to na swap skoro nešáhne a běží velice svižně. Stroj je HP MiniNote s 2jádrovým Atomem a 1 GB paměti.

    Druhá mašina s 64bit systémem má 2 GB (budu rozšiřovat) a při mojem stylu práce (4 plochy, na každé prohlížeč s cca 10 taby, pár dalších programů a občas farma virtuálních strojů) místy swapuje jak o život.
    14.5.2010 08:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Tak to je panečku srovnání. "Mám stroj s giga paměti, na kterém skoro nic nedělám a na swap to skoro nesáhne. A taky mám stroj, s 2 giga paměti, na kterém provozuju padesát tisíc aplikací a swapuje to hodně."
    Quando omni flunkus moritati
    14.5.2010 09:32 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    +1
    14.5.2010 11:41 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Cos čekal, objektivní srovnání? Je to jenom můj subjektivní dojem, stroj s 2 GB paměti využije prostě swap o hodně dříve, než bych čekal po zkušenostech s prací na 32bit systému, i když ten měl méně paměti.
    Václav 14.5.2010 06:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Jen otázečka - máš tam vůbec 64b procesor? Moc 64b netbooků jsem neviděl.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.5.2010 11:46 Erbureth | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Je to Atom 300, takže podle

    http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Atom

    podporuje 64 bitů
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 17:53 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Nemusí to byť násilné. Ja mám stále len 32-bit HW a neplánujem to meniť, ak nevyhrám v športke ^_^ Ale, že ani ľudia vlastniaci 64-bit ho nevyužívajú a cpú tam 32-bitové šmejdárne... :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Heron avatar 13.5.2010 15:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Aha. Takže máme ještě dnes používat 4b CPU? A nebo rovnou zůstat v jeskyních?

    64b je evoluce, která je nutná pokud se máme v IT posunout dopředu. Adresovat třeba 32 GB pomocí 32b jistě nějak jde. Ale opravdu chceš další dobu temna prefixů a offsetů?
    vain avatar 13.5.2010 15:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Ne, chci, aby lidé v diskusích začali chápat smajlíky, nadsázky, srandu a vtípky =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 13.5.2010 15:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Aha :-)

    No ve mě ten smajlík evokuje něco jiného. "Když 64b nic nepřináší (1%), tak proč nezůstat u 32b" a smajlík jako výsměch Jardíkovi, jak jsi ho dobře "utřel".
    vain avatar 13.5.2010 15:28 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    No v tomto případě utřel =) Jelikož pokud jsou s 64bit problémy (čti jako že není všechen software 64bit a musíš to prasácky kombinovat) tak jaký je rozdíl v tom, že máš vše 32bit, nebo v tom, že si vydržuješ na počítači obojí, jak 32bit tak 64bit.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 13.5.2010 16:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    tak jaký je rozdíl v tom, že máš vše 32bit, nebo v tom, že si vydržuješ na počítači obojí, jak 32bit tak 64bit.

    Třeba jenom v tom, že si ten program může naalokovat třeba 6GB paměti.

    Příklad z praxe: přišel jsem k serveru, který měl dostatek fyzické paměti, jenže někdo na něj nainstaloval 32b OS. Já tam měl zprovoznit MySQL. Jenže DB mohla použít pouhých 2GB paměti, protože musela být 32b. Kdyby to bylo na 64b OS, tak jim to poběží o poznání rychleji (DB by mohla využít 4x více RAM, což se vždy hodí).

    vain avatar 13.5.2010 16:22 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Server je kapitola sama o sobě, tam to samozřejmě smysl má obrovský.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Heron avatar 13.5.2010 16:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A desktop a ntb ne?
    vain avatar 13.5.2010 16:35 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Tam potřebu 64bitu nevidím (alespoň z mého rozhledu).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Jardík avatar 13.5.2010 17:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A nemyslíš, že by mi to nebralo 16GB RAM? Nemyslíš, že by nefungoval mmap() na 40GB soubor? Nějaký PAE může jít někam...
    Věřím v jednoho Boha.
    vain avatar 13.5.2010 17:49 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Vzhledem k tomu, že jsem si samozřejmě dělal srandu, jsem žádné argumenty nebral v potaz.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Václav 14.5.2010 06:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Ač s tebou ve věci prosazování 64b aplikací souhlasím, tohle je v daném případě špatný argument, vzhledem k tomu že si ty hry nejspíš každá budou tahat svůj staticky slinkovanej balík knihoven :)

    (alespoň tomu tak většinou u proprietárních her pro Linux bylo)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Max avatar 13.5.2010 07:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Bych tě zavřel do místnosti, kde by jsi měl 16bit PC a počkal pár dní, co to s tebou udělá ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.5.2010 08:43 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Bude požadovat 16 bitové aplikace a ne ty 8 bitové šmejďárny.
    AsciiWolf avatar 13.5.2010 14:22 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    LOL! :-D
    13.5.2010 15:32 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Jardík by si měl nechat patentovat výrok 64-bit bude stačit každému. :-)
    poky74 avatar 13.5.2010 16:32 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Na serveru i notesu mám 64bit distribuce, 64bit rvu kam se dá. Odsuzuji lidi co neustále doporučují 32bity (nebo 16bity :-D), ale přístup Jardíka se mi nezamlouvá.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    12.5.2010 21:04 kaja47 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Tohle by pro hry na Linuxu mohlo znamenat docela dost. Když Valve se svým Steamem obsadí celý linuxový trh, pak se ostatním neplatí se vůbec snažit.
    D.A.Tiger avatar 12.5.2010 21:15 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A nebo si konečně uvědomí, že i na této platformě najdou své zákazníky a hráče. Snad to konečně začne směřovat k hledáni možností a vývoji multiplatformních her.... Je už sakra na čase :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    xvasek avatar 12.5.2010 23:50 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Ostatním komu? Vývojářům her? Ti budou jedině rádi, když budou moct prodávat přes Steam svoje výtvory. Distributorům her? Nikdo jim nebrání udělat si konkurenční distribuční software, ale dodnes prakticky není konkurence ke Steamu ani na Windows a obávám se, že množina konkurenčních distributorů pod linuxem, které by Steam mohl vadit, je beznadějně prázdná.
    13.5.2010 08:42 Lukas Lipavsky | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Konkurence je, jen v cechach se o ni jaksi moc nevi.

    Zejmena direct2drive a metaboli (zde platite mesicni poplatky a muzete hrat cokoli co je ve vasem "pausalu" - ale myslim, ze i metaboli uz i primo prodava hry natrvalo).

    Velkou vyhodou/nevyhodou steamu (nehodici se skrtnete) je ... steam, teda ten klient, coz napr. direct2drive nema (metaboli nevim).
    thingie avatar 12.5.2010 21:22 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A to jsou zhruba jaké hry?
    Růžové lži.
    12.5.2010 21:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Half-Life 2 a všechny epizody, Team Fortress 2,...
    Quando omni flunkus moritati
    xvasek avatar 13.5.2010 00:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Portal je (asi v rámci oslav) do 24. 5. dokonce zdarma. Asi nemusím připomínat, že se jedná jednoznačně o Ačkový titul.
    thingie avatar 13.5.2010 00:45 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Nepochybně. V životě jsem o tom neslyšel.
    Růžové lži.
    D.A.Tiger avatar 13.5.2010 00:52 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    A to zas já ano, ale, že bych se zrovna po tomhle utloukl... :-)
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    xxxs avatar 13.5.2010 00:57 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    ja som to pred par mesiacmi hral a stale mam z toho pocit, ze je to jedna z najlepsich pc hier vobec.
    xvasek avatar 13.5.2010 14:30 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Hm, aby jsi tomu přišel na chuť, musíš to hrát od začátku do konce a musíš aspoň částečně rozumět tomu, co ti ten syntetický hlas říká; ideálně pak to projít večer a sám. Je to něco, jako film "Obvyklí podezřelí" - do posledních deseti minut filmu to vypadá jako trochu lepší Bčko, pak to člověk celé pochopí a ta pointa obsažená v těch pár minutách na konci katapultuje film až na aktuální 44. místo v žebříčku ČSFD.

    Prvních cca 10 kol Portalu vypadá taky jako zajímavá hříčka zcela bez hlubší myšlenky, ale je to vlastně jenom součást promyšleného děje.

    Následující text jsem se snažil napsat tak, aby neobsahoval spoiler, ale nevím jestli se mi to podařilo a nemůžu garantovat plný požitek ze hry, takže kdo Portal ještě "neotočil" a plánuje to udělat, radši to nečtěte.

    Za sebe můžu říct, že jsem celou myšlenku postupného vzepření se systému sežral slavnému Valve i s navijákem. Portal člověka prostě postupně donutí přijít nejdřív k mentálnímu přesvědčení, že jeho život (ve hře) má větší smysl, než prostoduché plnění úkolů zadávané syntetickým hlasem, postupně to přeroste v duševní nesouhlas a jistou formu klaustrofobie a graduje to fyzickou vzpourou. Přitom jsem měl ale pořád pocit, že to jsou moje originální myšlenky, co mě žene jinam, než kam míří hrou vytyčený koridor - někde po 17. levelu jsem prostě chtěl z nějakého důvodu vidět (ve hře) slunce a ne prohazovat kostky technicky důmyslným systémem portálů. Konec je (byl) pak pocitově perfektní - něco jako když člověka vyhrabou po dvou dnech ze závalu po zemětřesení a uvidí zase světlo. Jenom teď ty potvory z Valve udělaly jednu nečestnou a nesportovní věc - aby Portal 2 plynule navazoval, změnili konec a pocit je zcela opačný, nicméně možná ještě silnější.
    13.5.2010 15:29 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Jenom teď ty potvory z Valve udělaly jednu nečestnou a nesportovní věc - aby Portal 2 plynule navazoval, změnili konec a pocit je zcela opačný, nicméně možná ještě silnější.
    Zmenili koniec? WTF? To som si ani nevšimol :-(
    xvasek avatar 14.5.2010 07:44 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    No, ono jim to prakticky moc práce nedalo, pokud člověk nedává pozor, tak si možná ani nevšimne. Teď aby to jeden dohrával na tu tajnou variantu s nalezením dortu, aby ho na konci neklepla pepka. :-)
    Dent avatar 13.5.2010 15:32 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Změnili konec? Jak?
    13.5.2010 17:13 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    youtube, new portal ending...
    Quando omni flunkus moritati
    vain avatar 13.5.2010 07:33 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    O Portalu jsem slyšel i já a to jsem se hraním zasekl na doomu dvojce. Jukni na video.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 09:20 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    A čo tým chceš povedať, okrem toho, že sa nevyznáš v hrách?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    12.5.2010 21:27 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Tak právě opravdu Valve uvolnil ke stažení Steam pro Mac OS X, z jeho her je k dispozici zatím jen Portal. Pro Jardíka: klient je tu 32-bitový ;-)

    Nejzajímavější featurou, která asi bude platit i pro Linux, je "Steam Play": když má někdo licenci na hru pro jednu platformu, tak automaticky má i pro ostatní, tedy ti, co si koupili hry na Windowsové verzi steamu, si stáhnou Mac (a snad i Linux) verzi a mají tam všechny dříve koupené hry. A naopak.
    vim ~/.emacs
    vain avatar 12.5.2010 21:30 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    To je celkem logické, a doufám, že to tak opravdu bude, jelikož se mi tady válí sběratelská edice Half-Life 2, kterou jsem vyhrál a nebylo by od věci, kdybych si to mohl pohodlně zahrát =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.5.2010 21:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Na jednu stranu hurá. Na druhou stranu se nemůžu zbavit pocitu, že to bude neuvěřitelná sra*ka, která se bude chtít spouštět (výhradně) pod rootem a která bude dělat bordel v systému.

    No... holt v nejhorším případě povedu na disku dva systémy, věci od Valve hraju rád a ta práce navíc by za to stála.
    Quando omni flunkus moritati
    Jakub Lucký avatar 12.5.2010 21:35 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Proč 2 systémy? Chroot tyhle věci obvykle vyřeší...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    12.5.2010 23:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Hm, takže místo jednoho místa, kde bude druhý systém, budu mít jiné místo, kde budu mít druhý systém. To mi nepřijde jako velký rozdíl.
    Quando omni flunkus moritati
    Jakub Lucký avatar 12.5.2010 23:45 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    No, minimálně je to pohodlnější...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    12.5.2010 21:45 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Nechapu proc by to melo vyzadovat roota ?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    12.5.2010 23:19 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Například kvůli instalaci těch her?
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 13.5.2010 07:42 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Pěkná blbost, velebnosti ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.5.2010 11:52 abc123
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Kdybyste znal trochu Steam, tak vite, ze si data uchovava v adresari steamu, takze jedine na co by melo byt potreba roota je instalace Steam klienta, coz je naprosto normalni. Vse by melo byt nekde v domovskem adresari ~/steam nebo neco takoveho. Pro pridani ikonek na plochu roota taky nepotrebujete....
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 12:08 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Osobne sa mi nepozdáva ani ten root pre toho klienta. Prečo by to tak malo byť? Jasné, môže ponúkať optional system-wide inštaláciu, ale rozhodne by to nemala byt defaultná možnosť a už vôbec nie jediná -- prečo by malo admina trápiť, čo si kto lokálne inštaluje? Navyše, zrejme ten klient bude closed-source, čo mne osobne teda nevadí, ale nájdu sa paranoici (myslené ako poklona), ktorí by rozhodne rootovské práva nedali niečo uzavretému...

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    vain avatar 13.5.2010 12:27 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    prečo by malo admina trápiť, čo si kto lokálne inštaluje?
    Hm... třeba spambota nebo nějaký vir, do toho adminovi nic není ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 15:03 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    To je poznámka úplne mimo... Reč bola o hrách, ktoré chcú rootovské práva. Toto sa týka práce používateľov na sieti a nijak to nesúvisí ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    vain avatar 13.5.2010 15:13 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Proč by nesouvisela? To není moc v pořádku, když si můžeš na pracovní počítač nainstalovat hry za zády administrátora ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 16:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    A jak mi v tom asi tak zabráni? Mám predsa ~, tam si môžem nahrať hocičo, okrem iného binárky (prípadne tie veci skompilovať, ak mám prístup k build chainu) ;-) Admin sa má starať, aby nikto nerobil bordel, tj. kontrolovať net traffic, sledovať, či sa niekto neznaží nabúrať bezpečnosť, atď. Ale rozhodne sa nemá starať, čo si kto inštaluje (aj tak to nemá jak ustrážiť...).

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    D.A.Tiger avatar 13.5.2010 12:48 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Osobne sa mi nepozdáva ani ten root pre toho klienta.

    Tak jej šoupni pod nějakou skupinu, třeba games, určitě se superuživatelskými právy běžet nemusí. Pohraj si trochu s nastavením práv souborů a adresářů patřící této skupině. Nakonec uživatele, kteří mohou klienta využívat šoupni do té skupiny a roota už potom na nic potřebovat nebudeš....
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 15:06 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Nerozumiem. Ak je ten klient nahovno napísaný a natvrdo inštaluje súbory niekam do /usr, tak nie je nič, čo s tým môžem robiť...

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    D.A.Tiger avatar 13.5.2010 23:27 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Ak je ten klient nahovno napísaný a natvrdo inštaluje súbory niekam do /usr...

    Klient, nebo jeho instalátor (popř. balíček)?

    Klient - jek už bylo řečeno - zakoupené hry instaluje do své složky. Takže stačí této složce nastavit práva rwx pouze pro tuto skupinu. A pro klienta nastavím x pouze pro vybranou skupinu (ostatní práva lze s klidem odebrat, číst to nikdo nepotřebuje, zápis také ne). Tím si zajistíš, že nikdo jiný než člen dané skupiny se v tom nebude moci rejpat a ani to spustit. Zároveň nebudou potřeba pro instalaci her pomocí klienta práva roota, protože do instalační složky bude mít právo pro zápis ten kdo je členem skupiny.

    Můžeš na to ještě jinak, například vytvořit pro tyto potřeby speciální účet, domovský adresář nasměrovat do složky klienta, těžce mu omezit práva, atd... klienta pak nastavit aby se vždy spouštěl pouze s právy tohoto "virtuálního uživatele". Nebo využít zmiňovaný chroot (pak by teoreticky neměly být práva roota potřeba vůbec). těch možností je vždycky víc, dá se s tím docela vyhrát (pokud je trocha času a fantazie).

    Co se týče instalátoru samotného klienta... Pokud to bude balíček (já jen doufám, že když zvolí tuhhle variantu, tak na Debian-based distra nebude balíček pouze pro Ubuntu, jak se poslední dobou občas stává), tak to nainstaluješ podle zvyklostí v tvým distru a jen provedeš výše uvedené úpravy... Mimochodem, balíčky se dají přece rozbalit, ne?

    Pokud to bude průvodce, pochybuji, že se tě nezeptá kam to chceš nainstalovat. Tož to mužeš potom nainstalovat kam se ti zachce. Třeba už dopředu si můžeš připravit složku s právy nastavenými tak, aby jsi instalaci mohl provést jako normální user (pochybuji, že bude nutné, aby v tomto případě zapisoval někam mimo).
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 23:42 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    Eh, nemusíš mi vysvetľovať, čo je to skupina. Za tých 6 rokov, čo som na linuxe, som si na ten pojem už celkom zvykol...

    Hovoril som obecne o inštalátore uzavretého kusu softvéru, ktorý sa ťa nepýta, kam sa chce nainštalovať, ale rovno tie závislosti cpe niekam do /usr a samotná binárka ich tam potom očakáva (napr. vlastné knižnice, alebo dáta). Ak som dosť paranoidný (čo ja teda nie som, ale kopa ľudí, napr. admini, sú), tak ani omylom nedovolím ničomu sa do /usr nainštalovať (a ak nie som root, tak na to ani nemám práva). Lenže tá binárka chce čítať z /usr. Dá sa to riešiť všelijakými trikmi, ale o tie ja ako používateľ softu nemám záujem, proste by som ten program zahodil ako nefunkčný šmejd... A takéto programy skutočne existujú. Tie uzavreté veci holt v linuxe nestoja za moc, lebo tvorca obvykle vôbec netuší, jak to na linuxe funguje (a o nejakom balíčkovacom systéme nepočul už vôbec). Aspoň teda kedysi programy mali často vo zvyku pýtať roota, aby sa mohli hodiť do /usr. Dnes sa to už možno zlepšilo.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    D.A.Tiger avatar 14.5.2010 00:44 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Eh, nemusíš mi vysvetľovať, čo je to skupina.

    Chjo..., a já na to byl tak hrdý. Když jsem pochopil filozofii unixových práv, měl jsem pocit, že jsem objevil Ameriku :-D

    Jinak už ti začínám asi částečně rozumět. Abych se přiznal, tak s tímto přístupem jsem se setkal jen v případě ovladačů, firmware a utilit k nějakému hardware ( Gr. karty nVidia, Tiskárny HP, televizní karta). A tam je otázka zda je potřeba mít možnost explicitního určení cílových složek instalace, protože jinak je velmi reálné riziko, že ti to fungovat nebude (např. není moc míst ve filesystému, kde by jádro/ovladače měli hledat firmware pro televizní tunery).

    Ono s těmi závislostmi (knihovny, statická data, a pod...) je to těžké. Napadají mě asi dvě použitelné možnosti. Buď budou existovat napevno dané adresáře, kam se budou cpát - takže je tam budou všichni hledat a očekávat, nebo se bude muset vést nějaká ohromná databáze, kde se budou registrovat. Mám strach, že ten první způsob je co se správy týče mnohem jednoduší a jak vypadá v praxi ten druhý ... to už většina z nás viděla taky.

    Co však ale pořád negómu je, co máš proti čtení z /usr. Může se tam nacházet spousta - pro danou aplikaci - potřebných dat. knihovny, externí aplikace .... Za horší bych považoval, kdyby si vydupávala zápis.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 02:26 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy

    :-)

    co máš proti čtení z /usr.

    To, že tam nie je to, čo tá binárka čaká, že tam bude. Tá binárka má totiž natvrdo zadrátované, že potrebuje nejaké dáta napr. z /usr/share. Lenže ouha, tam žiadne dáta nie sú, lebo inštalátor nedostál rootovské práva, takže ich tam nemohol zapísať. Ono v skutočnosti nemáš ani tú binárku (ktorú by inštalátor chcel dať do /usr/bin), ale tá sa obvykle dá z toho inštalátoru vypreparovať (obvykle je inštalátor len niečo na štýl shell scriptu + tar ballu), lenže aj tak ti je na nič, lebo čaká dáta na zlom mieste. Hovorím, že sa to dá ochcať, napríklad disassemblovaním tej binárky a nahradením /usr za niečo iné, ale toto sa používateľovi asi moc nebude chcieť robiť :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.5.2010 17:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Kdybyste znal trochu Steam, tak vite, ze si data uchovava v adresari steamu
    Ty jsi z Valve, že víš, jake se bude chovat linuxová verze? A co je to na Linuxu adresář Steamu? Ve Windows je to v Program Files, což by na Linuxu odpovídalo nějakému /usr, rozhodně ne ~/steam.
    takze jedine na co by melo byt potreba roota je instalace Steam klienta, coz je naprosto normalni.
    Jak už je psáno výše: uzavřené aplikace pod rootem? Ani náhodou.
    Quando omni flunkus moritati
    vain avatar 12.5.2010 22:02 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Pochybuji, že ve Valve jsou stejní natvrdlí matláci, jako v 602 Software =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Kaacz avatar 12.5.2010 23:25 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Adminska prava zatim po mne chtelo jen par her pod widlema (AoM, zaklad Sims 2,..). Pod linukem ani nativni ani wine.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    13.5.2010 12:43 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    můžu říct, jak to je na Mac OS X: roota to nechce ani na spuštění Steamu, ani na instalaci Portal, ani na jeho hraní. Maximálně na instalaci Steamu samotného, hru mi to už nainstalovalo do domácího adresáře.
    vim ~/.emacs
    12.5.2010 23:07 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Určitě je to dobře. Kdysi jsem hrával Half-Life 1 a CS 1. Pokud si vzpomenu na heslo do Steamu, tak to zkusím. Ale nepředpokládám, že by ale portovali tyhle staré hry :-(
    Max avatar 13.5.2010 07:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Což je škoda, ale zas tak moc nevadí, když člověk nehraje moc mody. Jo, cs 1.6, to je hra ... :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.5.2010 08:50 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    Četl jsem, že mají portovat i HL1 a věci založené na tomto enginu (oficiálně to není). Tedy v podstatě kompletně portfolio Valve. Takže by ses dočkat (snad) měl.
    vim ~/.emacs
    13.5.2010 12:41 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    tak HL1 je potvrzen i oficiálně: Valve to Deliver Steam & Source on the Mac
    vim ~/.emacs
    xvasek avatar 13.5.2010 13:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    No, pokud bude HL1, tak to bude spíš "Source" remake, který na prastarém hardware moc nepojede.
    13.5.2010 09:24 cazfe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    tak to bychom se mohli dočkat i left for death :-)
    13.5.2010 10:08 bender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    +1 :-)
    13.5.2010 13:08 mnn | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    *Left for Dead
    13.5.2010 13:43 cazfe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Valve: Steam/Source Engine pro Linux již brzy
    moje chyba

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.