Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Linuxová divize herní společnosti Valve získala dalšího významného vývojáře. Tentokrát je jím Sam Lantinga, jeden z bývalých vývojářů v Linux Game Publishing a také zakladatel projektu SDL.
Tiskni
Sdílej:
.
Jinak nevýhoda kreslení rovnou přes OpenGL pak byla v tom, že když akcelerace nebyla, tak sw render OpenGL byl na CPU náročnější než sw render v SDL (co se týče CPU, je SDL optimalizované velmi dobře -> i v asm a tak), ale dneska to asi nemá cenu řešit (akcelerace je téměr všude a pokud ne, dnešní procesory utáhnou i sw render opengl (pro 2D účely) naprosto v pohodě).
. U OpenGL máš u 2D jako bonus minimálně zadarmo věci jako rotaci a zooming, takže paráda... (o nějakých částicových / haló efektech nemluvě, to se taky v OpenGL děla lépe).
Co je v SDL-1.2, je slabý odvar, co všechno je v SDL-1.3, respektive SDL-2 (sami neví, jak to pojmenovat). A není to jenom GLX. Hodně dělali na podpoře Quartzu, před pár dny si se začali lidi zajímat o Metro (protože tam OpenGL není, je tam jen nějaké přepsané D3D).
Ale je pravda, že na nějakou lepší intergraci pečou. Třeba když si zkompilujete SLD-1.3 s GLX in EGL, tak není možné použít GLX. Není možné rozumně enumerovat podporavaná rozlišení. Hotplug jste zmínil. Pak jsou tam problémy se zbytečným zamykáním fokusu klávesnice a tak dále.
A samozřejmě mizerná 2D akcelerace, jak se rozvádí níže. Třebaže si požádáte, aby byl surface ve videopaměti, tak tam není. Takže obyčejný klasická smyčka blit–redraw furt tahá bitmapy z hlavní paměti do grafiky. S GL kontextem je to trochu lepší, ale ne o moc.
SDL je bohužel takový moc futuristický projekt. Vývojáři neustále přidávájí nové funkce, ale k opravovaní stávajících se nemají.
dokud nedohraju HL2 na LinuxuTak to bych skoro zabalil rovnou
I kdyby do půl roku spadlo nebe (ale s portem Source problém snad není, ukázky L4D2 na Ubuntu už proběhly), bez HL2E3/HL3 je to příběh bez konce
)
"Linuxová divize herní společnosti Valve získala dalšího významného vývojáře. Tentokrát je jím Sam Lantinga,..."Tak nevím, jestli u pojmu "Linuxová divize herní společnosti Valve" si mám představit, že bude programovat Widloidní aplikace...
+1
Mno a na platformy mimo x86/amd64 asi rovnou zapomen.No on tak nějak jinou ani nezmiňoval ne? Mimo to podle mě motáš věci dohromady, jaké výjimky poběží nativně a jaké pod wine? Tady je řeč o Steam klientu jako distribuci her, ta je nativní (předpokládám) v Mac OS X, takže hádám že nativní podpora pro Linux už nebude tak složitá. Pokud jde o hry to je úplně jiná pohádka a ve spojení s Valve se můžeme bavit tak maximálně o jejich hrách na Source enginu (a na těch se údajně pracuje také). Určitě se nebudou sr*at s podporou konkurenčních her přes Wine.
ta je nativní (předpokládám) v Mac OS XPředpokládáš špatně
Můj poslední nedávný pokus o instalaci Steamu na Macu měl 2 kroky: 1) stahování knihoven a WINE, 2) čínskej čaj na obrazovce a la kernel panic.
)
Steam samotný je na OSX nativní a většina toho, co se přes něj dá koupit, také. Jedinou výjimkou je Witcher, který vyšel pár měsíců zpět, což byla malinko upravená win verze zabalená do wineskin wrapperu (taková moc šikovná utilita pro "portaci" aplikací na OSX s pomocí wine).