Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Linuxová divize herní společnosti Valve získala dalšího významného vývojáře. Tentokrát je jím Sam Lantinga, jeden z bývalých vývojářů v Linux Game Publishing a také zakladatel projektu SDL.
Tiskni
Sdílej:
.
Jinak nevýhoda kreslení rovnou přes OpenGL pak byla v tom, že když akcelerace nebyla, tak sw render OpenGL byl na CPU náročnější než sw render v SDL (co se týče CPU, je SDL optimalizované velmi dobře -> i v asm a tak), ale dneska to asi nemá cenu řešit (akcelerace je téměr všude a pokud ne, dnešní procesory utáhnou i sw render opengl (pro 2D účely) naprosto v pohodě).
. U OpenGL máš u 2D jako bonus minimálně zadarmo věci jako rotaci a zooming, takže paráda... (o nějakých částicových / haló efektech nemluvě, to se taky v OpenGL děla lépe).
Co je v SDL-1.2, je slabý odvar, co všechno je v SDL-1.3, respektive SDL-2 (sami neví, jak to pojmenovat). A není to jenom GLX. Hodně dělali na podpoře Quartzu, před pár dny si se začali lidi zajímat o Metro (protože tam OpenGL není, je tam jen nějaké přepsané D3D).
Ale je pravda, že na nějakou lepší intergraci pečou. Třeba když si zkompilujete SLD-1.3 s GLX in EGL, tak není možné použít GLX. Není možné rozumně enumerovat podporavaná rozlišení. Hotplug jste zmínil. Pak jsou tam problémy se zbytečným zamykáním fokusu klávesnice a tak dále.
A samozřejmě mizerná 2D akcelerace, jak se rozvádí níže. Třebaže si požádáte, aby byl surface ve videopaměti, tak tam není. Takže obyčejný klasická smyčka blit–redraw furt tahá bitmapy z hlavní paměti do grafiky. S GL kontextem je to trochu lepší, ale ne o moc.
SDL je bohužel takový moc futuristický projekt. Vývojáři neustále přidávájí nové funkce, ale k opravovaní stávajících se nemají.
dokud nedohraju HL2 na LinuxuTak to bych skoro zabalil rovnou
I kdyby do půl roku spadlo nebe (ale s portem Source problém snad není, ukázky L4D2 na Ubuntu už proběhly), bez HL2E3/HL3 je to příběh bez konce
)
"Linuxová divize herní společnosti Valve získala dalšího významného vývojáře. Tentokrát je jím Sam Lantinga,..."Tak nevím, jestli u pojmu "Linuxová divize herní společnosti Valve" si mám představit, že bude programovat Widloidní aplikace...
+1
Mno a na platformy mimo x86/amd64 asi rovnou zapomen.No on tak nějak jinou ani nezmiňoval ne? Mimo to podle mě motáš věci dohromady, jaké výjimky poběží nativně a jaké pod wine? Tady je řeč o Steam klientu jako distribuci her, ta je nativní (předpokládám) v Mac OS X, takže hádám že nativní podpora pro Linux už nebude tak složitá. Pokud jde o hry to je úplně jiná pohádka a ve spojení s Valve se můžeme bavit tak maximálně o jejich hrách na Source enginu (a na těch se údajně pracuje také). Určitě se nebudou sr*at s podporou konkurenčních her přes Wine.
ta je nativní (předpokládám) v Mac OS XPředpokládáš špatně
Můj poslední nedávný pokus o instalaci Steamu na Macu měl 2 kroky: 1) stahování knihoven a WINE, 2) čínskej čaj na obrazovce a la kernel panic.
)
Steam samotný je na OSX nativní a většina toho, co se přes něj dá koupit, také. Jedinou výjimkou je Witcher, který vyšel pár měsíců zpět, což byla malinko upravená win verze zabalená do wineskin wrapperu (taková moc šikovná utilita pro "portaci" aplikací na OSX s pomocí wine).