Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.
Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.
Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.
O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).
Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.
Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Kristian Høgsberg oznámil vydání verze 1.2.0 Waylandu a Westonu. Novinkou je například stabilní API serveru nebo správa barev. Pro zájemce o vyzkoušení nejnovější verze Waylandu a Westonu je k dispozici živá linuxová distribuce Rebecca Black OS. [Phoronix]
Tiskni Sdílej:
lagují i základní desktopové animaceIntel bez akcelerovaného desktopu sa takto podľa mojich skúseností správa roky. Treba použiť napríklad Compiz, Mutter ... a zapnúť vertikálnu synchronizáciu, s vypnutou to trhá aj pri presune okna.
e siťově transparentním a otestovaným GUI.A tim maji byt stavajici X-ka, ano?
si můžete přečíst v každé příručce k X-WindowChce to cist prirucky novejsi nez z 80. let.
X isn't network-transparent any more.
...
Stop saying that because it's rubbish.
abych mohl s aplikacemi pracovat po síti.To muzete i dnes.
Denně používám starý X server z 80. let,
Udržuji si pro ten účel starý, dobře uleželý, terminál od Tektronixu. Aplikace používám také dobře uleželé - archivní, ročník nejvýše 1991. Abych je vůbec mohl provozovat, běží některé na starém VAXu pod BSD do kterého se kdysi vlámával postrach vojenských sítí - německý cracker Hess.To je skoro diagnoza. Pokud jste zamrzl pred +20 lety, pak chapu ze se stavajicim vyvojem nejste spokojen.
Ono i kdyby to bylo stale network transparentni, tak je to dnes nepouzitelne.což zjevně nebrání lidem to používat myslíš, že i v tomto případě se stokrát opakovaná lež stane pravdou?
Mluvite o network transparency?Ono i kdyby to bylo stale network transparentni, tak je to dnes nepouzitelne.což zjevně nebrání lidem to používat myslíš, že i v tomto případě se stokrát opakovaná lež stane pravdou?
OK, cast beru zpet, vnimani pouzitelnosti je silne subjektivni a tu mensinu, ktera je nucena provozovat historicke aplikace bych nemel diskriminovat.hm, které konkrétní aplikace například z KDE4 bys označil za "historické"?
Mluvite o network transparency?mluvím o tom, že si na jednom stroji exportuju DISPLAY=druhý_stroj:čís.lo a pustím aplikaci, se kterou pracuju potom na tom druhém stroji pokud toto není míněno pod pojmem "network transparency", tak se hluboce omlouvám za šíření bludu
hm, které konkrétní aplikace například z KDE4 bys označil za "historické"?Irelevantni ... Pouzivaji KDE4 aplikace pro rendering pouze X11 protokol? Zadne OpenGL, Cairo, Clutter, QPainter nebo nova X s DRI2 ci i jen pitomy dbus?
pokud toto není míněno pod pojmem "network transparency",network capable != network transparent; klicove je ktera vrstva, kde a jak provadi rendering, tedy napriklad zdali aplikace pouziva pri renderingu lokalni fonty, ikony, barvy, rozliseni etc., nebo jak se prenaseji, zpracovavaji a synchronizuji eventy. To ze Qt raster engine vyrenderuje lokalne data do RAM a posle je pres sit na vzdaleny xserver neznamena network transparency.
nerozumím, co tím básník chtěl říci ... ono to všecho vyjmenované nějak brání tomu, aby se ty aplikace připojily na X server běžící na jiném stroji?hm, které konkrétní aplikace například z KDE4 bys označil za "historické"?Irelevantni ... Pouzivaji KDE4 aplikace pro rendering pouze X11 protokol? Zadne OpenGL, Cairo, Clutter, QPainter nebo nova X s DRI2 ci i jen pitomy dbus?
sorry, ale nezdá se ti trošku trapný vymejšlet si vlastní definice a omezující podmínky, abys o něčem mohl říct, že to není pravda? že momentálně Qt4 preferuje všecko vykreslit samo a nechá server zobrazit hotovou bitmapu, namísto aby se s ním bavila o jednotlivých primitivech jako Qt3, je sice smutnou pravdou a na pomalejších sítích dost velkým vopruzem ve srovnání nové verze se starou, ale na principu věci to nic nemění, prostě se nějací ichtylové rozhodli využívat jen podmnožinu toho, co protokol umožňuje, což ale neznamená, že by se nepoužíval vůbec, a nějaký mletí o tom, co podle tebe je nebo není klíčové na tom nic nezměnípokud toto není míněno pod pojmem "network transparency",network capable != network transparent; klicove je ktera vrstva, kde a jak provadi rendering, tedy napriklad zdali aplikace pouziva pri renderingu lokalni fonty, ikony, barvy, rozliseni etc., nebo jak se prenaseji, zpracovavaji a synchronizuji eventy. To ze Qt raster engine vyrenderuje lokalne data do RAM a posle je pres sit na vzdaleny xserver neznamena network transparency.
prostě se nějací ichtylové rozhodli využívat jen podmnožinu toho, co protokol umožňujeOni se hlavne nechteli nechat omezovat limity komplexniho protokolu poplatneho dobe sveho vzniku; a ichtily bych je nenazyval - udrzet to cele celkem funkcni roky za cenu mraku extension a workaroundu byl heroicky vykon.
Co teda ze zadání "pustit aplikaci na jednom stroji a používat ji na druhém" chybí/bude chybět ve Waylandu s FreeRDP?FreeRDP je součástí Waylandu? odkdy?
no_console_suspend
je prakticky neodladitelná: to, co jeden ovladač spraví, druhý rozbije.
Z druhe strany Wayland umi pouzivat ovladace z andoridu, na kterych vyrobcum narozdil od Xkovych ovladacu zalezilibhybris je hezka vec, ale standardni OpenGL bude take potreba a zejmena bridge pro OpenCL.
Steam oficialne podporuje jenom Ubuntu, ktere ma svuj NIH Mir, takze je otazka, jestli do Steamu zabuduji Wayland a mir a Xka, nebo to bude nejak jinak.Divil bych se pokud by Valve nechtelo mit platformu pod kontrolou a tam jim Wayland nabizi lepsi moznosti.