abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | IT novinky

    Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    22.7. 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.7. 19:33 | IT novinky

    Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    22.7. 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.7. 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (25%)
     (5%)
     (6%)
     (5%)
     (2%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 102 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 23:49
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Yakuake 2.8-beta1

    Vyšlo Yakuake 2.8-beta1. Je to ukázka nové řady programu, která přináší konfigurační dialog, skiny, fullscreen režim, možnost rozdělit relaci do více terminálů a ještě více.

    6.5.2007 15:03 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    fx-95 avatar 6.5.2007 15:08 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Bez Yakuake si již nedokážu představit práci s linuxovým desktopem. Ten fullscreen mode vypadá zajímavě.
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    LukasoHK avatar 6.5.2007 15:42 LukasoHK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    +1, fullscreen jsem jeste nezkousel.
    6.5.2007 15:46 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Jj je to super.
    6.5.2007 16:24 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    A jaký je přesně rozdíl mezi touhle opičárnou a triviálním skriptíkem, který spustí konzoli (případně pouze zobrazí, je-li již spuštěna), který se spouští klávesovou zkratkou?
    mess avatar 6.5.2007 16:26 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Kdo nezkusil, nepochopí :-D.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    6.5.2007 16:36 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    To může být pravda. Vím jistě, že obráceně to neplatí ;-)
    fx-95 avatar 6.5.2007 16:36 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1

    Konkrétně u mě je to zřejmě v psychologii práce, kdy nemusím po několika plochách či relacích honit několik otevřených konzolí s několika taby. Yakuake se opticky tváří jako nadřazená součást systému, je k dispozici všude jedna a ta samá, není to jen pouhé další okýnečko a právě kvůli tomu je to pro mě přehlednější a víc mě to nutí rozdělaný úkol dodělat.

    Jinak dle mého názoru by se opičárnou spíš dal nazvat "triviální skriptík, který spustí konzoli (případně pouze zobrazí, je-li již spuštěna), který se spouští klávesovou zkratkou", ale to je každého věc. Já nikomu YaKuake nenutím a taky ji kvůli někomu jinému nepřestanu používat. ;-)

    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    6.5.2007 17:04 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Ta podle tebe opičárna, by mohla vypadat zhruba takhle:
    #!/bin/bash
    
    opicarna='opicarna'
    kon=''
    
    for k in `dcop | grep '^konsole-'`; do
    	if [ `dcop $k konsole-mainwindow#1 name` = $opicarna ]; then
    		kon=$k
    	fi
    done
    
    if [ -z "$kon" ]; then
    	konsole &
    	sleep 1
    	dcop konsole-$! konsole-mainwindow#1 setName $opicarna
    else
    	if [ `dcop $kon konsole-mainwindow#1 isActiveWindow` = 'true' ]; then
    		dcop $kon konsole-mainwindow#1 hide
    	else
    		dcop $kon konsole-mainwindow#1 show
    	fi
    fi
    
    Zbývá odstranit ten sleep 1 a dát tam něco krásnějšího, navázat tenhle skriptík na klávesovou zkratku, odstranit chyby a mám tvoje slavné yakoake. Kostra vznikla během 10 minut.
    6.5.2007 19:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Jestli koukám správně, tak jsou tam nutná přinejmenším tři dcop volání, což by z toho dělalo dost pomalou záležitost (tedy aspoň na mém počítači).
    6.5.2007 20:03 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Kdyby to bylo napsáno třeba v pythonu a používal se nějaký rozumnější interface k dcop, tak to pomalé nebude. Takových volání bude asi v KDE spousta. Nešlo mi o to napsat kompletní náhradu yakuake ale jen podpořit mé tvrzení, že na tom programu nevidím nic magického.
    6.5.2007 20:13 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    V podstatě ani takový skriptík bych nepoužíval, prostě vyhradím jednu plochu pro terminál a je to. Jediný rozdíl (z mého pohledu) bude v tom, že se po dokončení práce nevrátím na původní plochu, ale na to by se snad dal napsat taky skriptík "vrať se na plochu odkud jsi sem přišel" :-) Když jsem yakuake zkoušel, tak mě vyloženě nesedělo, skoro bych řekl, že je jen na efekt a machrování :-P
    6.5.2007 23:25 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    dcop kwin KWinInterface previousDesktop
    7.5.2007 08:00 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    používal se nějaký rozumnější interface k dcop, tak to pomalé nebude
    To mě zajímá - DCOP volání jsou všeobecně nechutně pomalá a kdyby byl rychlejší způsob, jak docílit stejných výsledků, tak bych po něm skočil.
    7.5.2007 09:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Tak pak nevím, já jsem na žádnou pomalost nikdy nenarazil. Pythonem/Céčkem/.. bych odstranil akorát režii se spouštěním programu při každém volání a ještě něco málo navíc (např. spojení by se muselo navazovat jen jednou).

    Stížnost na pomalost DCOP vidím poprvé, podle tohoto článku má být dcop rychlejší než dbus (ten článek má k dokonalosti hódně daleko, ale nic jiného jsem nevygooglil).
    7.5.2007 10:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Jestli bude v KDE4 DBUS ještě pomalejší než je teď DCOP, tak se na to moc netěším. Mám několik skriptů, které využívají DCOP, a 3 až 5 volání v nich trvá cca 2 až 3 vteřiny (Athlon 2000+ MHz, 512 MB RAM). To je dlouhá doba, když to chce člověk vázat na klávesovou zkratku.
    7.5.2007 11:21 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Tak určitě záleží na konkrétních voláních, ten můj skript proběhne okamžitě (ale mám o dost silnější počítač, pravda).
    7.5.2007 11:22 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Tak to bude problém v těch volaných aplikacích, ne v DCOPu, ne? Tohle vypadá na nějaký patologický případ, ne na obyklé chování.
    7.5.2007 11:33 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Neřekl bych. Všeobecně jsou u mě DCOP volání pomalá. Například v jednom skriptu volám čtyřikrát DCOP z Kate (běžné věci - zjištění id, aktivního dokumentu, řádku s kurzorem apod.) a je to děs (s tou rychlostí).
    7.5.2007 11:55 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Nebyl by snippet k vyzkoušení? Přijde mi to přeci jen podezřelé.
    7.5.2007 11:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Chystám se (už asi 2 týdny) o tom napsat do blogu jako pokračování Pomocné skripty pro Kate a KWrite.
    fx-95 avatar 6.5.2007 19:40 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Tak znovu: mě je ten tvůj skriptík srdečně ukradený, takže tu nemachruj :-). Pokud Tobě vyhovuje toto, tak si to používej, mě je to jedno. Všeobecná volnost v linuxovém světě Ti tu možnost nabízí, konzoli si spouštěj třeba telepaticky. Já však používám YaKuake, protože mi vyhovuje a nehodlám na tom nic měnit. Jestli nechápeš a nebo nevyužiješ výhody a možnosti YaKuake, tak ji prostě nepoužívej, nikdo Ti ji tu nenutí.
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    6.5.2007 19:59 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Nesnažím se machrovat, nemám k tomu taky žádný důvod. Jen se snažím ukázat, že to, v čem se mi zdá yakuake užitečné a praktické, lze nahradit krátkým skriptem a že v tom případě nevidím žádný důvod pro novou samostatnou aplikaci (byť samotný terminál neimplementuje).

    Zdá se mi, že machruješ spíš ty :-D
    Max avatar 6.5.2007 20:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Musím ti oponovat. Zdá se, že jsi asi yakuake nikdy nevyzkoušel, nebo si mu nepřišel na chuť. Uživatelé yakuake v něm nevidí jen konzoli. Vysouvací nabídka moc nezdržuje (spíš vůbec, aspoň teda mě) a je při tom velice efektní a líbivá. Možnosti nastavení od průhlednosti (která funguje / fungovala jen v KDE), barvy až po texturu pozadí a teď i témata je také velice pěkná. Fonty a velikosti písma. Jasně, vše si můžeš naskriptovat, tvoje konzole může být vidět taky na všech plochách (otázka jednoho kliknutí na okno), ale nikdy to nebude yakuake.Každému se líbí něco jiného, tak tady nemachruj s nějakýma tvýma skriptama, kterýma se snažíš yakuake zesměšnit a dělat z něj jen obyčejnou konzoli, což rozhodně není a ubírá se velice dobrou cestou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.5.2007 20:24 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Kdybys jenom tušil, jak moc jsem ve skutečnosti namyšlený, nikdy bys nenapsal, že se snažím machrovat* :-) Ten program jsem zkoušel (je to už sice dlouho) a vůbec se mi nelíbil. Co na něm vidí jiní jsem nevěděl, tak jsem se holt zeptal, no :-P

    *jestli tě popuzuje "triviální skriptík", tak to přece říká vždycky s úsměvěm na tváři "udělám si na to takový malý skriptík"
    Max avatar 6.5.2007 21:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    * nepopozuje. Jen mě trošku popudil způsob, jakým jsi ho prezentoval : "tss, mám do 10 minut yakuake" ... Aspoň takto jsem to chápal a myslím, že dle komentářů, jsem nebyl sám.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.5.2007 21:20 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Ale tenhle komentář už přece nemůžeš hodnotit nezávisle - je přece reakcí na někoho a na jeho tón. Nejsi tu první den, takže musíš vědět, že jsem mírně vznětlivější... A když někdo nazve neexistující skript opičárnou... ;-)
    dle komentářů, jsem nebyl sám
    dle komentářů právě toho jednoho člověka, co mě -řekněme- nepotěšil?
    Max avatar 7.5.2007 00:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Ano, ano, jsi vznětlivější, proto už tu raději nebudu škrtat sirkou :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Josef Kufner avatar 6.5.2007 19:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1

    Konkrétně u mě je to zřejmě v psychologii práce, kdy nemusím po několika plochách či relacích honit několik otevřených konzolí s několika taby.

    Já když postrádám nějaký terminál, tak si otevřu další (ctrl-alt-T) :-D A teď jich tu mám jen 12...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.5.2007 19:51 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Jenže v yakuake se vždycky vrátíš k jednomu terminálu, kde máš třeba rozdělanou nějakou práci...
    6.5.2007 21:06 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Aby to nebylo jednoduché, tak je Yakuake pouze KDE konsole, takže i tam můžeš mít kolik terminálů chceš :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Marek Bernát avatar 6.5.2007 21:12 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Tak potom je lepší postup, ktorý som napísal nižšie, lebo na tej ploche môžeš mať viac konzolí a rozhodne to nemusia byť len KDE-konsole. Ja mám napríklad oveľa radšej urxvt :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    7.5.2007 08:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    No hlavně záleží na tom, jaký si zvolíš styl práce. Já osobně používám oboje. Konzoli na práci a Yakuake na spouštění grafických aplikací, nebo třeba kompilací, protože tu nemusím neustále vidět. Navíc to kombinuju se screenem (z toho důvodu už moc nepoužívám taby v konzoli) a vimem, takže věřím, že pro jiného člověka by byl můj styl naprostým chaosem :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.5.2007 11:26 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Já taby používám a teprve v nich pak screen. ;-)

    PS: Kecám. Ztrácím se už při třech oknech terminálu, kde v každém je pár tabů. Screen používám jen v kombinaci s ssh. Kdybych měl ještě v každém tabu screen, tak mě brzy odvezou k doc.Chocholouškovi. :-)
    6.5.2007 21:15 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Ano, nenapsal jsem všechny rozdíly :-)

    Je zajímavé, že mě spousta lidí podezřívá, že jsem tu aplikaci nikdy neviděl, přitom jsem četl i její zdrojáky :-) Přesto si ovšem nepamatuju, jestli je tvoje tvrzení pravdivé - tedy nevím, jestli součástí widgetu konsole jsou i ty taby nebo, zda si to musí aplikace řešit sama.
    7.5.2007 08:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Jo to opravdu nevím, zdrojáky jsem nečetl. Ale koneckonců, od čeho máme screen, že? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Marek Bernát avatar 6.5.2007 21:10 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    A čo tak samostatná konzola na jednej konkrétnej ploche? Ak sa nemýlim, tak je to zhruba to isté, čo yakuake. Tú plochu s konzolou si môžem prihodiť k ľubovoľnej inej (vyžaduje slušný window manager). Takže je to zasa ekvivalent. Inak, tiež machrujem a nič nechápem, ale naozaj mi uniká, čo je na yakuake také extra. Ak sú to farbičky a priesvitnosť, tak budiž, nikomu to neberiem. Ale nech sa nikto potom netvári, že je to úžasný program.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.5.2007 22:35 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Mergování ploch? Něco takového přibližně dělá dwm, ne? Ale v KDE :-(
    Marek Bernát avatar 6.5.2007 22:59 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Napríklad dwm, ale aj kopa iných wm. Ale KDE je len desktop, nie? Správca okien by mal byť voliteľný. Alebo je tam len ten kwin?
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.5.2007 23:04 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Volitelný je. Ale má řadu funkcí, které jinde realizovat neumím nebo jen těžko.
    Marek Bernát avatar 6.5.2007 23:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Napríklad?
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    6.5.2007 23:21 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Konkrétní jsem nebyl zcela záměrně :-) Dobře teda. Často postrádám třeba to, co se v kwinu jmenuje Special window/application settings - chci aby to bylo stejně jednoduché, protože to využiju často. Nebo ve třeba fluxboxu neumím bez nějakých workaroundů spustit okno aplikaci s maximalizovaným oknem (teď okamžitě, né tak že si to předtím někde nastavím) a další funkce, které má kstart. kwin je ovladatelný přes dcop a tedy částečně skriptovatelný atd. :-)
    Marek Bernát avatar 7.5.2007 00:07 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Chápem. Niektoré z tých vecí asi sú pohodlné. Ale je to len o zvyku (si myslím). Mne dwm vyhovuje. Prešiel som na trochu iný štýl práce oproti tomu v KDE, alebo dokonca tomu vo fluxbok/pekwm a podobným. Takže tie window settings a skriptovanie wm v podstate nepotrebujem, čím odpadajú všetky problémy :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    7.5.2007 01:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    kwin je ovladatelný přes dcop a tedy částečně skriptovatelný atd. :-)
    Aha. A k čemu máme ICCCM a nebo snad ještě důležitější EWMH? ;-) A funguje to i bez DCOPu :-D (Ale asi by bylo hodně dobré udělat k NetWM API pro DBUS - ten ovšem bude přeci jen poněkud rozšířenější. ;-))
    7.5.2007 09:10 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    O těhle věcech vím, že existujou, a s pomocí googlu jsem si už i ubastlil nějaké blbinky, které to používaly. Ale bylo to v Céčku. DCOP volání lze většinou použít bez čtení dokumentace a celkový komfort je řádově vyšší.
    7.5.2007 09:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Průšvih nastává tehdy, pokud window manager nepodporuje DCOP - a většina jich tak opravdu nečiní. :-)
    7.5.2007 09:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Tož to já po nich ani nechcu. Jenom považuju za velké plus, pokud wm jde ovládat přibližně stejně pohodlně jako je tomu u kwinu přes dcop. Já nemám zájem na psaní široce použitelných programů, ale chci si co nejrychleji ubastlit to, co sám potřebuju.

    Lepší by bylo, kdyby někdo udělal program, který by dcop volání (nebo dbus, to je fuk) překládal na ty nízkoúrovové zprávy, kterým už wm rozumí.
    7.5.2007 10:58 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    http://www.abclinuxu.cz/software/pracovni-prostredi/nastaveni/wmctrl
    Josef Kufner avatar 6.5.2007 22:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Jo a v tom je právě ten problém :-D

    Nicméně u Yakuake a Quake konzole jsem se kdysi inspiroval a napsal něco jako gkrellm, akorát, že míň náročného – Icebuteo. Narozdíl od Yakuake si to nikdy nebere fokus, schovávání se ovládá signálama, je to napsané jen s Xlib v C a žere to míň než bash.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Marek Bernát avatar 6.5.2007 23:15 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Nie je to zlé. Ale graficky je to na môj vkus trochu moc preplácané. Čo dzen? Je síce len textový, ale myslím, že to celkom stačí.
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    David Heidelberg avatar 6.5.2007 17:03 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    6.5.2007 18:24 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    tilda rulez
    freshmouse avatar 6.5.2007 15:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    A já si říkal, k čemu jsou virtuální plochy...
    6.5.2007 18:22 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Dokonalé. A David má ebuild. :)
    6.5.2007 18:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Že by konečně pochopili, že jsou uživatelé, kteří při práci potřebují vidět dva terminály současně? Lze už také nastavit šířku i jinak než v desítkách procent šířky monitoru?
    Vojta Drbohlav avatar 6.5.2007 18:57 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Lze už také nastavit šířku i jinak než v desítkách procent šířky monitoru?
    Dá se nastavovat po 1%.
    6.5.2007 19:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    To je pořád k ničemu. Potřeboval bych mít možnost nastavit šířku přesně na 80 znaků.
    6.5.2007 21:13 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    Nevíte o něčem podobném pro XFCE?
    Jsem mimořádně obtížný případ
    Václav 6.5.2007 21:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    tilda
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    7.5.2007 00:01 stick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yakuake 2.8-beta1
    ja som tildu skusal a trochu mi vadi. konkretne preblikavanie pri vysunovani (double buffer nepomaha) a par inych mensich bugov

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.