abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (25%)
     (5%)
     (4%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 135 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 20:08
    Rozcestník

    Ztrácí Ubuntu popularitu?

    Ubuntu týdeník číslo 25 zmiňuje propad Ubuntu na druhé místo ve statistikách Distrowatch. Propad se týká údajů za poslední měsíc a poslední tři měsíce. Z dlouhodobějšího hlediska je Ubuntu stále první. Tento propad však nemusí značit ubývající popularitu, protože žebříček je tvořen podle počtu přístupů na stránky o distribuci právě na webu Distrowatch.com, což nutně nemusí odpovídat počtu uživatelů. Na první místo se navíc vyšvihl Linux Mint, který relativně nedávno vyšel v nové verzi, čemuž lze také připisovat zvýšení zájmu o tuto distribuci. Přesto se nabízí otázka, zda za propadem není neoblíbenost nového rozhraní Unity.

    2.7.2011 09:18 | Tomáš Heger (geckon) | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.7.2011 09:45 Roddney
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Není.
    2.7.2011 09:48 cynan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Nic takového ona není!
    2.7.2011 11:34 yedpodtrzitko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    That's what she said!
    svido avatar 2.7.2011 10:18 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ja bych rekl, ze je. Videl jsem to a je to silenost. Kdyz vezmu k tomu spojeni *Ubuntu sh*t tak se neni cemu divit... :-)
    davida avatar 2.7.2011 10:24 davida | skóre: 13 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?

    Muze mi nekdo vysvetlit neoblibenost Unity? Trvalo mi 5 minut nez jsem si zvykl na ovladani a nenapada me nic co by mi na tom nejak extra vadilo. Navic stare gnome rozhrani s gnome panelem je tam taky...

    Nevidel bych nic spatneho na tom ze nekteri lidi zacinaji zkouset Mint vzhledem k tomu ze to distro je kompletne zalozene na Ubuntu :-D

    2.7.2011 10:47 zeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    +1
    2.7.2011 11:22 Jose.D
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    -1
    2.7.2011 11:45 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ja vidim hlavny problem unity v tom ze preslo z klikacieho ovladania na kl. skratky a z klikacieho vyhladavania programov na vyhladavanie pisanim(dash). Pritom stacilo aby tam nechali aj klikacie delenie programov na aplikacie, miesta, system a ich podmenu. Rovnako je neprijemne aj global menu pri nemaximalizovanych oknach a bolo to aj vo forach kritizovane. Rovnako ako nemoznost pridavania appletov na panel.(co sa zacalo riesit neskorie a uz je par appletov) No a unity nepomohla ani vysoka nestabilita pri vydani a ano je tam moznost prepnut sa do stareho gnome ale to zo zaciatku bolo rovnako nestabilne. Neviem ako je to teraz po dlhsom case ale dufam ze sa pracovalo aspon na tej stabilite.
    brk avatar 2.7.2011 12:53 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    A je to opravdu problém, nebo jen přizpůsobení trendu? Skoro každý linuxák nějakým způsobem čuchne i k Windows, ať už je to v práci, ve škole a ani já nejsem výjimkou. Na firemním notebooku jsem si nechal W7 a hodně rychle jsem si zvykl, že můžu napsat něco, co daný program vystihuje a ono mi ho to najde, místo nějakého pitomého proklikávání menu a čtení mraků nesmyslných položek.

    Na domácím desktopu se držím Xfce, ale tohle se mi na Unity zrovna hodně líbí.
    USE="-qt -kde"
    2.7.2011 15:20 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Podla mna nieje problem ze to tam je ale ze tam nieje aj ta starsia moznost. Nechat tam aj klasicke roztriedene menu by im nemohlo sposobovat neprekonatelne problemy.
    2.7.2011 12:12 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Nedivim sa tomu. Posrali to na celej ciare. Najhorsie je ze aj "Classic desktop" je v 11.04 zamrdany chybami.

    1./ Unity je na Beta urovni. Obrovske mnoztvo veci je nedotiahnutych a narychlo zbastlenych so starym GNOME pod kapotou. Plno bugov a memory leakov. Podpora niektorych veci chyba uplne.

    2./ Je to skarede. Vela detailov sa nedotiahlo k dokonalosti. Nemusim byt UI fetista aby som videl hromadu amaterismu. Compiz je odpad a v dnesnej dobe je uz zastarany velmi zabugovany.

    IMHO verzia 11.10 bude uplne ina, kompletne postavena na GNOME 3 ktore riesi niektore nedostatky predchodcu a zaroven bude cas na dotiahnutie chybajucich veci. Najlepsie vypucovane Unity bude v 12.04 spolu s novymi ikonami a milionom dalsich vylepseni. Dovtedy ma zmysel installovat iba Ubuntu 10.10 alebo 10.04 LTS. Aj tak skoro na vsetok soft su PPA takze riesit 11.04 nema zmysel...
    2.7.2011 20:14 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    +∞
    uz na 10.10 jsem zacal cuchat ze Ubuntu se riti do hnoje, to co prislo v 11.4 me ale dorazilo cekal jem dost ale ne tohle, neco tak rychlokvaskoveho zpraseneho bych ocekaval od konkurencni firmy co se snazi rejzovat za kazdou cenu, neveril jsem ze nekdy budu muset menit distribuci ale nakonec to prislo
    Bystroushaak avatar 4.7.2011 16:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Až do věštění plně souhlasím.
    skunkOS avatar 2.7.2011 14:09 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    A to, že je založené na Ubuntu má být jako nějaké velké PLUS????

    Ubuntu je překlácaný odpad, který se snaží vydávat jakous pseudo-popularizační cesou zpřístupnění linuxu masám, tím že narušuje zažité věci které sou linuxu vlastní. A to je humus. Na takovýto bordel tu máme Windows. Ubuntu už nikdy víc.

    Zlatej Arch, Debian nebo Gentoo.
    http://martinrotter.github.io
    4.7.2011 18:20 luboš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?

    můžeš mi trochu obšírněji popsat v čem je ubuntu odpad? a které věci linuxu vlastní narušuje?,mám v tom trochu chaoz.

    PS. archa jsem používal, taktéž i debian(vynikající distro) a můžu ti říct,že pokud bych mým kamarádům kteří se s linuxem teprve seznamují nainstaloval třeba archa, tak se z toho zeserou a nebudou se v něm schopni orientovat a na linux zanevřou. A to se jim s ubuntu zatím nestalo a pro mě je tohle důkaz kvality(funkčnosti) softwaru tečka

    Ale nevím,jestli ti tohle vysvětlení postačí,ty jsi určitě velký machr přes linux(nemyslím to urážlivě).Prostě tobě distra jako ubuntu nestačí a na linuxu je to krásné,že si můžeš vybrat distro podle svých schopností což u jiných op.systémů nejde.
    pavlix avatar 4.7.2011 22:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Já bych Archlinux nedoporučil nikomu :) :D. Ale to je jen osobní dojem... po cca 15 minutách s ním ho považuju za větší odpad než Ubuntu (a teď mě ukamenujte).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.7.2011 13:18 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?

    Můžeš být sdílnější a uvést, co přesně se ti nelíbilo?

    pavlix avatar 6.7.2011 01:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Byl jsem tu sdílnější už vícekrát... kvůli tomu, že první, co v distribuci používám je balíčkovač (zlý a ošklivý Pacman s nesrozumitelnými volbami a chabým manuálem), tak to vlastně dopadlo tak, že jsem se na té distribuci nedostal k ničemu, co se mi líbilo :). Po krátkém seznámení s Pacmanem jsem Arch smazal.

    Protože jsem ale hledal binární distribuci, nevrátil jsem se k Gentoo, ale vystřídal jsem několik distribucí jako Debian, Fedora a dokonce i skoro všemi Archery nenáviděné Ubuntu.

    Disclaimer: Vše je jen můj první dojem vhodný pouze do internetových flejmů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 2.7.2011 15:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    uze mi nekdo vysvetlit neoblibenost Unity? Trvalo mi 5 minut nez jsem si zvykl na ovladani a nenapada me nic co by mi na tom nejak extra vadilo. Navic stare gnome rozhrani s gnome panelem je tam taky...
    No já nevím, denně používám Gnome 3 s Gnome Shellem na Fedoře 15, a za Unity bych určitě neměnil.
    Nevidel bych nic spatneho na tom ze nekteri lidi zacinaji zkouset Mint vzhledem k tomu ze to distro je kompletne zalozene na Ubuntu :-D
    Já bych na tom neviděl nic špatného ani kdyby bylo založené na něčem jiném :D, ta věta zavání Ubufanatismem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.7.2011 17:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Mně na Unity vadí jenom to, že to není GNOME 3. Nejraději bych viděl, aby do GNOME projekt převzal nápady, možná i část kódu, Unity a výsledek se dál rychle vzvíjel k dokonalosti.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    3.7.2011 12:58 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Nevidel bych nic spatneho na tom ze nekteri lidi zacinaji zkouset Mint vzhledem k tomu ze to distro je kompletne zalozene na Ubuntu :-D
    ne tak docela, některé editions Mintu jsou založené přímo na Debianu.
    Ravensun avatar 4.7.2011 09:39 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    1) Pro mě není Unity oblíbené už z toho důvodu, že je to "nějaké" Unity od Canonical (ano jsem fanoušek Gnome).

    2) Protože tam chybí menu v otevřených oknech a to je dle mého názoru ještě větší nedostatek než v Gnome 3 chybějící minimalizace a maximalizace + obnovení (ano vím jak se přepínat mezi okny a maximalizovat).

    3) Při spuštění z LiveCD mi celé grafické rozhraní jednou spadlo s jen spuštěným firefoxem a nautilusem, takže si u mě Unity udělalo dost špatný obrázek.

    4) Je to prostě nástavba na Gnome a budoucnost je nejistá (četl jsem něco o tom, že Gnome Shell se vrací do Ubuntu)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    alblaho avatar 2.7.2011 11:05 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Já mám dlouhodobě Ubuntu rád, ale teď jsem si nainstaloval Fedoru a celkem koukám, jak je to dobré distro. I Gnome 3 je lepší než jsem čekal. K experimentování s Fedorkou mě přimělo právě Unity. Ne že by bylo nějak špatné, ale řekl jsem si, že když už mám měnit zaběhnuté pořádky na desktopu, porozhlédnu se i jinde.

    Takže předpokládám, že takových lidí je víc, někteří třeba experimentují právě s tím Mintem. Já měl k derivátům Ubuntu vždycky spíš despekt, ale nikdy neříkej nikdy. Btw, není náhodou Mint zrovna teď už postevené přímo na Debianu?
    2.7.2011 11:23 loisa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    "není náhodou Mint zrovna teď už postevené přímo na Debianu?"

    není. Nebo vlastně je, :) ale jen jeho "větev", LMDE.

    a jestli ubuntu ztrácí popularitu, tak to je jen dobře. Aspoň se do nás ubunťáků přestanou ostatní navážet. :))
    pavlix avatar 2.7.2011 15:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    a jestli ubuntu ztrácí popularitu, tak to je jen dobře. Aspoň se do nás ubunťáků přestanou ostatní navážet. :))
    Tak s tím nepočítej :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mikirc avatar 3.7.2011 09:13 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ja bych rekl, ze to bude jeste hersi :D
    Byl jednou jeden...
    pavlix avatar 3.7.2011 10:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    To budete mít pod každym blogem o Ubuntu:

    „A to ještě někdo používá?“
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2011 12:59 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    není. Nebo vlastně je, :) ale jen jeho "větev", LMDE.
    nejen, XFce edition je taky přímo debian-based..
    4.7.2011 16:57 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Mimochodem... přemýšlím, kde jsou ty davy, co by teď měly křičet... ale Mint nedává nic zpět do {Ubuntu,Debianu,upstreamu}...
    pavlix avatar 4.7.2011 21:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Zatím mají v hlavě Ubuntu, a Mint nejspíš není zdaleka tak rozšířený, jak napovídá jeho návštěvnost na distro watch.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    tomboytom-deviant avatar 2.7.2011 12:47 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?

    Jak jsi prosímtě ve Fedoře spravil to hnusný písmo? Myslím to vyhlazování, který je tam totálně pomrdaný.... to se něco kompiluje? Ach ta uživatelská přívětivost.

    pavlix avatar 2.7.2011 15:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Spíš mi řekni, jak jsi ho ty rozbil.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2011 10:20 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Skus si pridat subor .fonts.conf do home adresara. nemam ho teraz po ruke ale da sa najst cez google. Alebo pockaj a vecer to tu skopirujem
    4.7.2011 10:05 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Příloha:
    Tu je to
    Sešívaný avatar 2.7.2011 17:06 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ubuntu jsem na osobním notebooku používal 4 roky a taky jsem nedávno přešel na Fedoru. Unity jsem nepřekousl, tak jsem zvolil distro, které má dobrou podporu GNOME 3.
    3.7.2011 23:27 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Fedoru jsem nainstaloval už v době RC a jsem příjemně překvapen. Taky jsem přešel z Ubuntu a zatím nemám nejmenší chuť se vracet. Je tu však IMHO něco čím ubuntu jednoznačně převyšuje ostatní distribuce a to je wiki přijde mi že žádná jiná distribuce nemá tak srozumitelnou/rozsáhlou/aktualizovanou příručku.
    pavlix avatar 4.7.2011 02:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Gentoo mívalo ještě daleko lepší wiki.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.7.2011 16:55 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    V češtině?
    Ravensun avatar 4.7.2011 17:04 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Také jsem toto chtěl namítnout, ale pak jsem si to rozmyslel při představě, že by se do mě opřeli, že je to můj problém, že neumím číst návody (v případě gentoo wiki) nebo vygooglené rady v angličtině...
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Prcek avatar 4.7.2011 17:18 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Wiki bývala i v češtině, nevím, jak je to teď. Kdysi jim padl server a od tý doby to šlo z kopce, řekl bych.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    pavlix avatar 4.7.2011 22:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    aké jsem toto chtěl namítnout, ale pak jsem si to rozmyslel při představě, že by se do mě opřeli, že je to můj problém, že neumím číst návody (v případě gentoo wiki) nebo vygooglené rady v angličtině...
    Tak což o to, on to v první řadě tvůj problém je. V druhé řadě je to problém evangelistů a šiřitelů opensource/linuxu. Můj problém to není vůbec.

    I o tom je komunita, že jednotlivec může srát na to, co on sám nepotřebuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.7.2011 22:36 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ale tak on to v zásadě Váš "problém" je (a říkám to, aniž by to mělo negativní konotaci). Nicméně spíš záleží na tom, co s tím chcete dělat, a co s tím uděláte. A jestli Vás osobně to trápí nebo ne. Prostě je fakt, že většina odborných materiálů (a netýká se to jen IT, ale i dalších oborů) je v angličtině. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu prostestovat, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělat. :)
    pavlix avatar 4.7.2011 22:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    V češtině?
    Takové věci jsem moc neřešil, český systém jsem nikdy dlouhodobě nepoužíval. Poprvé jsem se o češtinu v linuxu začal zajímat kvůli mamce a ta nepotřebuje wiki na nastavování věcí v systému. A i kdyby potřebovala, mezitím se stihla dost zlepšit v angličtině kvůli práci.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.7.2011 22:31 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Mě je to osobně taky jedno. Spíš jde o to, abychom nesrovnávali jablka s hruškami. Anglicky mluvící komunita je přeci jenom o řád až dva větší.
    pavlix avatar 4.7.2011 22:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ok, dejme tomu, že já mám srovnání jen anglicky psaných zdrojů.

    Pravda, občas používám české nebo francouzské, zřídka španělské, výjimečně německé (ale tam už koukám hlavně do ukázek a chytám jednotlivá slovíčka).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.7.2011 12:10 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Gnome 3 s GS a Unity je nechtěné dítě které se může líbit jenom nostalgikům vzpomínajícím na Win 3.11. Pochopitelně někomu i na desktopu vyhovuje primitivita. Osobně preferuji KDE a jsem navýsost spokojený. Na desktop zkusím možná až Gnome 4.
    belisarivs avatar 2.7.2011 12:14 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Troll detected.
    IRC is just multiplayer notepad.
    pavlix avatar 2.7.2011 15:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Gnome 3 s GS a Unity je nechtěné dítě které se může líbit jenom nostalgikům vzpomínajícím na Win 3.11.
    Win 3.11 pamatuju :). To by leccos vysvětlovalo. Gnome shell se mi líbí a používám ho denně.

    Jinak primitivita mi na desktopu vyhovovala vždycky, a nejvíc v kombinaci se sympatickým vzhledem (to druhé Win 3.11 alespoň z dnešního pohledu neměly). Jednoduché efekty. Holt jsem člověk, který chce desktop používat a ne si libovat nad jeho složitostí.

    Momentálně silně uvažuju o tom, že by Gnome 3 mohla dostat moje mamka místo KDE 4.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.7.2011 12:19 maertien
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ubuntu osobne moc rad nemam, ale napada mne, do jake miry jsou data z distrowatch relevantni. Imho tam chodi naproste minimum lidi, ktere nemuzeme povazovat za reprezentativni vzorek.
    2.7.2011 13:30 PanZvedavy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Ja jsem ted rovnez na rozcesti. Stale pouzivam 10.04 LTS 64bit, ktera se pomalu sype na popel. Unity a G3 jsem po vyzkouseni s chuti poslal do /dev/null, dalsi "alfa quality" software, ktere jeste minimalne rok nemelo spatrit uzivateluv desktop. Spise to vypada jako jeden z dalsich socialnich vyzkumnych projektu "co vsechno si uzivatel open source software necha jeste libit"...ted uz to pomalu zacinaji zjistovat. Zacal jsem se poohlizet po drive opovrhovanem KDE4 plasma desktopu tady konkretne 4.6.2 v podobe Kubuntu 11.04. Vzhledove relativne pekne a predevsim konzistentni, kdy uzivatel nema pocit "interface cirkusu" jako z gnome. Snazi se drzet nejaky standart-poradek, takze tady je plus. Bohuzel realita uz neni tak pozitivni. Po dvou testovacich instalacich a par dnech na forech Kde a Kubuntu a procitani tamejsich problemu jejich uzivatelu na me KDE pusobi jako projekt, ktery produkuje neustaly proud "alfa" software s nulovou vyhlidkou na na aspon jednu slusnejsi betu, chran panbuh rc. Pokud ma uzivatel stesti a zakladni desktop mu funguje bez zaseku a jeho pouzivani se nezmeni ve slideshow, tak s jistotou narazi na nejakou jinou lahudku...(tipl bych si, ze neni vetsi bug databaze nez ma Kde). Vyvojari sou na forech vstricni a pokud to neni blbost vetsinou doporuci at to uzivatel reportuje, takze se na to nekdo mozna ve verzi 5.X podiva. Pro me jako pro mozneho koncoveho uzivatele je toto velmi odrazujici. Projekt(KDE4) je uz zde nejaky ten rok a stezi dokaze nabidnout stabilni zakladni pouzitelnost pro sirsi spektrum svych ovecek. Chyby v amaroku ci zakladni funkcionality a bugy v dalsich kde projektech ani radeji nezminuji. Velmi frustrujici pro usera je rovnez reakce developeru na nejaky problem, kdy odpoved je ve stylu to je problem u vyvojaru ubuntu, nebo phononu nebo nekde jinde...takze to neni nas problem a nemuzeme to resit a mozna s dalsi verzi za X let se to nejak spravi...ostatne je to zdarma a nikdo vas to nenuti pouzivat(bohuzel velmi oblibena odpoved ve forech open source projetku). Toliko pohled koncoveho usera. Prestoze jako clovek z IT odvetvi chapu, ze vyvoj ve volnem casu bez armady testeru bez chyb byt nemuze, tak zkratka a jednoduse pokud to ma pro koncoveho usera nizkou vyuzitelnost skrze extremni bugovitost, tak holt to nadale zustane striktne minoritni zalezitosti pro developery samotne a pro uzkou skupinu nadsencu, kteri vlastne instalaci daneho SW delaji testery. Takze pomale zacinam oprasovat sve stare oblibene XP64bit, ze kterych jsem migroval na ubuntu a vyhledove to vypada, ze se Bill docka pokorneho navratu jednoho ze svych ztracenych deti :)
    vain avatar 2.7.2011 13:53 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Možná, kdyby si to rozdělil alespoň na dva odstavce, tak bych to dočetl.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    brk avatar 2.7.2011 14:08 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Přesně. Z počátku jsem si ten text průběžně označoval myší, ale pak mne to přestalo bavit.
    USE="-qt -kde"
    pavlix avatar 2.7.2011 15:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Vidíš, mě to bavit ani nezačalo :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.7.2011 22:36 lempl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    hehe , a ja ze Linuxaci su zvyknuti citat siahodlhe nezmyselne manualy a fora o nicom :)

    mozno keby vam tam nakreslil neake pekne leskle obrazky tak by sa to citalo lepsie :)
    pavlix avatar 3.7.2011 10:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    hehe , a ja ze Linuxaci su zvyknuti citat siahodlhe nezmyselne manualy a fora o nicom :)
    No já myslím, že na to právě moc zvyklí nejsou :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xhc avatar 2.7.2011 14:11 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    prekopirujtodotextovehosuboruoddelodstavcepodlauvazenianaslednedocitaj)
    vain avatar 4.7.2011 11:48 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Cože to mám? ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    xhc avatar 5.7.2011 11:55 xhc | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    vies co, tak na toto nebudem reagovat... robis medzi slovami take giganticke prestavky, ze clovek kym to po tebe cele docita, bude druha polnoc... a ja na to nemam cas.... takze tak :/
    vain avatar 5.7.2011 16:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    T  a  k    p  r  o  č    n  a    t  o    r  e  a  g  u  j  e  š  ?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    2.7.2011 14:17 loisa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    "pouzivam 10.04 LTS 64bit, ktera se pomalu sype na popel."

    to bude asi tím, že jí nějak nepěkně ubližuješ. :) A ten přechod na xp ti přeju. Před půl rokem jsem se přestěhoval do novýho bytu, a za tu dobu spolubydlícímu jeho brácha dvakrát přinesl noťas, s totálně "ze*sranýma" xp. A plus jednou s tím, že přestal jet mikrofon. Tak jsem tam spustil z liveusb ubuntu, jestli to není hw problém, a nebyl. :) Prasila to nějaká aktualizace, jak to řešili dál nevím. No, a druhej spolubydlící za tím prvním chodí jen co já co vím tak každej měsíc, s tím že je něco zasekanýho. Většinou něco s antivirem. Na mě se s tím obracel taky, ale neuspěl, páč jsem mu řek, že tomu nerozumím. (což je pravda, protože já nejsem člověk z it, a když se dostanu k pc s windows, tak mě většinou zajímá jen to, kde je ono modrý e co spouští net. :)) Ty problémy si určitě dotyční způsobujou z velký části sami, ale i ten spolubydlící "opravář", měl nedávno bsod, a že prej se mu to nestalo nejmíň rok, a že nemá tušení proč.. Já jsem za stejnou dobu řešil jen zamrzání pc způsobený vlc, při přechodu na 11.04.. Tím nechci říct nic, je to prostě jen osobní zkušenost, ale myslím to trochu vyvrací tvrzení, o extrémní bugovitosti a nepoužitelnosti os softwaru..
    pavlix avatar 2.7.2011 15:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Tehle bordel nečtu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2011 11:32 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    já to četl, autorův oblíbený systém je 64-bit WXP, ale všude nainstaloval linuxová distra...
    pavlix avatar 3.7.2011 19:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    To je celé? Proč to nenapsal jednou větou, ani by ji nemusel dělit na odstavce? A proč instaluje jiný systém než svůj oblíbený, o tom nepsalo, co? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vain avatar 4.7.2011 11:49 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Možná jo, ale tak daleko se ještě nikdo nedostal ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    3.7.2011 09:24 root
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Kvalitu KDE desktopu podle Kubuntu může hodnotit jen idiot.
    pavlix avatar 3.7.2011 10:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    A o idiotech může jako anonym psát každý debil :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2011 10:56 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Celé jsem to nečetl, ale doporučil bych Debian s xfce.
    5.7.2011 13:25 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Presne tak, ale komunita to nerada slysi, jeste je oblibeny "tak si to dodelej" haha. KDE je stala alfa a nebude to jinak, ted se alfou stalo jeste Gnome.
    pavlix avatar 6.7.2011 01:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Presne tak, ale komunita to nerada slysi
    Tak ať mi to ta komunita napíše do očí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.7.2011 13:34 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    A pulka pitomcu ti rekne ze Kubuntu je ten blbej linux tak si zkus jinej kde ti nepujde zase neco jinyho.
    pavlix avatar 6.7.2011 01:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    A druhá půlka pitomců o té první napíše, že jsou to pitomci :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    grubber avatar 2.7.2011 15:10 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    "což nutně nemusí odpovídat počtu uživatelů"? Nebude to spíš "což s počtem uživatelů nemá vůbec nic společného"?
    2.7.2011 19:40 Pepo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Unity...hehe to je zart! Nastavil som si spat gnome a nestacim sa cudovat ake je nestabilne a mrzne a pada. Nastastie uz mam pripraveny debian.
    Prcek avatar 3.7.2011 00:14 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Vždyť statistika na Distrowatch nemůže být vůbec objektivní ukazatel. Kdo na ty stránky vlastně chodí? Uživatelé asi ne, možná potenciální uživatelé - vybrat si distribuci, ale i tak pochybuju... Nebo mi něco uniklo?
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    pavlix avatar 3.7.2011 10:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Já tam třeba nechodím.... :) a když tak jen na hlavní stranu, abych někomu ukázal, že to existuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2011 09:26 root
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Distribuce přicháejí a odcházejí. Obvzláště něco tak uměle udržovaného jako je Ubuntu vcelku logicky jednou chcípne. Stačí aby to Shuttlewortha přestalo bavit sponzorovat.
    Belik avatar 3.7.2011 11:31 Belik | skóre: 14 | blog: belik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    A nebude to spíš tak, že Distrowatch spoustě lidí nic neříká, na rozdíl od Ubuntu...? Ta statistika nebude moc vypovídající, jak se píše i ve zprávičce...
    Slackware->Mandriva->*buntu->Fedora->Slackware + Debian
    3.7.2011 12:40 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Podle přibývajícího počtu křiklounů na adresu distribuce usuzuji, že počet uživatelů stoupá :)
    3.7.2011 13:17 radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    kdyz tam zahrnuli freebsd tak tam mohli hodit i windows a hele kdo by byl na prvnich trech mistech...(xp 7 vista)
    4.7.2011 10:03 am
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    no, myslím že na distrowatch by to bylo zrovna jinak, víš? :)
    3.7.2011 15:28 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Taky mám jako primární systém Ubuntu 10.04 64bit. Dodal jsem si tam nějaké repozitáře z Launchpadu s aktuálním LibreOffice, Firefoxem a spol. Tu samou verzi má manželka na počítači. Dále ji mám ve virtuálních mašinách kvůli buildu programu. Vše funguje, nic se mi nesype, ťuk ťuk na dřevo.

    Je to asi tak 14 dnů co jsem si do vmware nainstaloval Ubuntu 11.04. Používám v něm Unity 2D, přidal jsem si daily build repozitář. Zvykl jsem si asi za dva dny. Dost se mi to líbí. Zvykl jsem si přepínat aplikace super+číslo. Líbí se mi upozornění když nějaké okno vyžaduje pozornost. Občas mi chybí panel, ale je to v pohodě, lepší než jsem čekal. Unity ve 3D jsem ještě neviděl. Zatím dojmy spíše pozitivní. Do 12.04 to určitě dost zlepší a bude to velice dobře použitelné.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    4.7.2011 16:52 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Stejně jako bylo nesmyslné porovnávat statistiky na distrowatch.com, když šlo Ubuntu nahoru (i když se to hodilo ;)), tak je to nesmyslné i teď.

    O něco lepší je se podívat na Google Trends, které samozřejmě také nevypovídají o "oblíbenosti" či počtu instalací:

    https://www.google.com/trends?q=ubuntu%2C+mint+linux%2C+fedora%2C+suse%2C+debian&ctab=0&geo=all&date=all&sort=1

    Mint Linux je naprosto minoritní záležitost (a myslím, že nemůžeme předpokládat, že je za tím větší "vyladěnost" Mintu ;)).

    Skoro bych řekl, že by od DistroWatch bylo více fér, kdyby ty jejich "statistiky" raději přestali publikovat, protože to množství falešných implikací, které jsou schopni lidé na základě jejich čísel vytvořit, je až alarmující.
    5.7.2011 13:28 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    A kdyz si tam das jen slovo linux tak je krasne videt jak je o nej cim dal tim mensi zajem, ono se neni co divit, lidi co to vyzkouseli se radi vratili ke stabilnimu systemu.
    pavlix avatar 6.7.2011 01:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Já jsem taky linux vyzkoušel a pak jsem se vrátil k Fedoře.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vain avatar 6.7.2011 11:53 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    Se divím, že si dáváš tu práci, na toho trolla reagovat.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    pavlix avatar 6.7.2011 14:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ztrácí Ubuntu popularitu?
    To nebyla žádná práce. Byl jsem rozespalej a odpovídaj jsem na každý komentář, co mě aspoň trošku rozesmál :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.