abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 1
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Společnost Palm na webu opensource.palm.com zveřejnila zdrojové kódy použitých opensource součástí operačního systému webOS na bázi Debianu. Tento systém je použit v novém telefonu Palm Pre [zprávička]. Uživatelé a vývojáři doufají, že jde o další krok směřující ke zveřejnění netrpělivě očekávaného vývojového prostředí (SDK) pro tutu platformu.

    19.6.2009 15:27 | Jan Grmela | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Limoto avatar 19.6.2009 16:02 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    K čemu je tam dnsmasq? DNS cache?

    20.6.2009 14:00 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Nejspíš. Představuju si odezvy DNS pres GPRS a začínám chápat :-) 

    Daniel Kvasnička ml. avatar 19.6.2009 16:32 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Kdyz neni venku SDK, tak na zaklade ceho vyviji soucasni poskytovatele apps? Vybral Palm par vyvolenych a tem SDK poskytnul?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.6.2009 14:01 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Přesně tak, existuje určitá skupina společností/jednotlivců, kterým Palm poskytl early access. Ti mohou vyvíjet, jelikož mají potřebné nástroje. Ostatní musí počkat.

    Palm to zdůvodňuje nutností stabilizace SDK, tak aby po vypuštění už bylo dobře odladěné. 

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 14:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    To se da chapat z technickeho hlediska, ale z trzniho uz moc ne... leda ze by ti vyvoleni nebyli vybrani, ale vyhrali v soutezi o to, kdo za ten early access zaplati nejodporneji vysokou sumu :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    19.6.2009 16:44 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Souvisí to sice s tématem jen nepřímo, ale nechápu, proč jsou všichni výrobci tak odvázaní z kapacitního dotykového displeje. U G1 mě pomalu ale jistě přivádí k šílenství a s notnou dávkou nostalgie vzpomínám na starého "Hapíka", kde mi postačoval v nouzi pouhý nehet, nebo párátko.

    Psaní na tomto displeji je extrémě nepohodlné - při "malování" nebo "ťukání" je pod prst prd vidět. V životě jsem se tolikrát nepřeklepnul. A v situaci, kdy má člověk mokré prsty (zmokne, nebo si právě umyl ruce) je to neskutečný opruz.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 13:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Vase stiznosti by ale z velke casti mely jit na adresu Androida, ne na kapacitni displej. U iPhone je s nim prace skvela a clovek si zvykne za chvili.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.6.2009 10:25 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Obávám se že to není otázka zvyku, ale principu. Většině uživatelů možná takový displej vyhovuje.
    19.6.2009 17:05 Marex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    DISCLAIMER: tento prispevek pisu v afektu po prohlizeni kernel patche pro Pre, obsahuje cenzurovana sprosta slova a prirovnavani spolecnosti ke zviratum. Ctete na vlastni riziko, byli jste varovani.

    Jsou to sv**e presne jak jsem cekal. Kernel patch je diky zabordeleni po rozbaleni velky 10MB, chvili jsem do nej koukal a neni to pekne (obsahuje kod, ktery tam nema co delat; je to nereviewovatelny chuchvalec kodu, ktery stejne bude muset byt prepsany aby se do mainlinu vubec dostal, je to neudrzovane atd.). Presne jak se dalo cekat - Palm na FOSS a GPL s**e jak na placaty kamen (bavil jsem se s par lidma z palmu, bylo mi receno, ze si nemysli, ze porusovat GPL je tak velka hrozba). Proste ted jen vyhodili nejaky zdrojaky pres plot a utekli. Presne takove spolecnosti nenavidim ze vseho nejvic. Google mi neni po chuti taky, ale z jejich strany byla aspon nejaka iniciativa dostat patche do mainline kernelu pres linux-arm a drzet ten kod up-to-date (ten jejich blobware android je ted na .29 nebo tak neco). Ze strany Palmu je vyhozeni takovych zmetku-patchu zpusob, jak zacpat hubu lidem, kterym vadi porusovani GPL(jejich vyjadrovani o Stallmanovi a Haraldu Weltem zde prepsat nemuzu, prispevek by musel byt cenzurovan).

    Limoto avatar 19.6.2009 17:09 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Tak to by mě potom zajímalo, proč tam nedali radši BSD...

    19.6.2009 17:13 Marex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Nejvyspelejsi BSD kernel pro embedded zarizeni na ARMu je NetBSD, ale meli by s tim mnohem vice prace. Linux je na ARMu mnohem dale nez jakekoliv BSD.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 13:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Nejvyspelejsi BSD kernel pro embedded zarizeni na ARMu je NetBSD, ale meli by s tim mnohem vice prace. Linux je na ARMu mnohem dale nez jakekoliv BSD.
    http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone_OS
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.6.2009 14:12 Marex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    A jak by to na Pre dostali ... ten iPhoneOS ? Pisi tam, ze je to closed source ;-)

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 14:17 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Ale stoji to na Darwinu a ten je jednim z potomku FreeBSD a je open source. I kdyz Apple se taky nijak nepretrhne, aby ostatnim usnadnil jeho pouziti... proc taky. Dost na tom, ze Apple udrzuje Darwina jako open source i kdyz by ve skutecnosti nemusel uvolnit ani bit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.6.2009 14:22 Marex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Coz ale neni odpoved na mou otazku.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 14:25 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    iPhone OS by samozrejme na Pre nedostali, ale neco na zaklade Darwina jo, kdyby se hodne snazili. Ten odkaz jsem ti tam dal proto, abys pochopil, ze s tim Linuxem na ARMu dal nez BSD to neni tak jednoznacne...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    21.6.2009 19:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Marex:
    Nejvyspelejsi BSD kernel pro embedded zarizeni na ARMu je NetBSD, ale meli by s tim mnohem vice prace. Linux je na ARMu mnohem dale nez jakekoliv BSD.
    Ty:
    iPhone OS by samozrejme na Pre nedostali, ale neco na zaklade Darwina jo, kdyby se hodne snazili. Ten odkaz jsem ti tam dal proto, abys pochopil, ze s tim Linuxem na ARMu dal nez BSD to neni tak jednoznacne...
    Ať to čtu jak to čtu, tak jsi akorát dal za pravdu Marexovi ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 21.6.2009 19:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    iPhone OS bezi na ARMu, tzn. je to dukaz toho, ze BSD je na ARMu hodne daleko. Ovsem pokud se vezme cely linux+ARM embedded trh, bude to urcite v absolutnich cislech vetsi install base... ted je otazka, zda "byt dale" definujeme jako primou umeru k tomuhle. Podle me plnohodnotne zarizeni pro koncoveho uzivatele prispiva k "byti dale" vic nez nejaky embedded chroustadlo v zarizenich bez UI....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    22.6.2009 08:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    iPhone OS bezi na ARMu, tzn. je to dukaz toho, ze BSD je na ARMu hodne daleko
    Ne to je důkaz, že jedna firmá má proprietární variantu BSD like systému, co je na ARMu daleko. Zůstaneme-li v kontextu původní diskuse (kam věci jako install base, nebo UI nepatří), tak je pro Palm výhodnější vzít ten škaredý Linux i s odpornými GPL fašisty*, protože to pro ně představuje méně práce, než přiohýbat jakékoli BSD, nebo dokonce Darwina. Což je přesně to, co řekl Marex a ty potvrdil.

    * jeden z důvodů je ten, že ve světě Linuxu není dobrým zvykem si svoje úpravy syslit pro sebe a existuje tlak na začlenění do upstreamu. Což ty sice kritizuješ jako GPL fašismus. Paradoxní je, že tohle naopak firmám typu Palm naopak pomáhá, protože tento tlak na začlenění do upstreamu vytvořil kernel, na kterém oni teď staví, aniž by utratili jediný dolar. Druhým argumentem je to, že správa tak velkého patche mimo kernel je bude stát daleko více práce (a peněz), než v něm.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 13:54 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Muzes mi vysvetlit jak jsi prisel na to, ze by lidi z Palmu meli mit povinnost ty kody nejak "zkraslovat" nebo jakkoliv pripravovat k zacleneni zpet do jadra....??? Co bys jeste chtel? Aby pro tebe nekdo z Palmu priletel osobnim tryskacem a odvezl te k nim do firmy na kafe, nebo co?? Udelali vsechno, co na zaklade GPL udelat maji. Proc by meli delat vic?
    Presne takove spolecnosti nenavidim ze vseho nejvic.
    Presne takovy urvance jako jses ty nenavidim ze vseho nejvic. Probud se.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.6.2009 14:05 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    +1

    Tady nejde o "dobrý pocit", nýbrž o business. Palm má jen jedenpokus na to, aby se vyhrabal ze sr*ček, ve kterých se ještě stále nachází. V současné situaci jsou priority asi jasné. Buďme rádi, že je poměrně vstřícný k hackování zařízení (srovnejte s Apple). A co víc, ten nový systém je skvělý!

    20.6.2009 14:19 Marex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    > Udelali vsechno, co na zaklade GPL udelat maji.

    Ne, porusovali GPL. Pre bylo vydano 6. cervna, zdrojaky vydali 18. cervna ... v temto obdobi byla dostupna binarka jadra, ale zdrojaky ne (coz se z GPLv2 neslucuje). Navic mam pocit, ze ten patch co vydali neni legalni - u nekterych souboru meni licenci z GPL2 and any later na GPL2.

    > Presne takovy urvance jako jses ty nenavidim ze vseho nejvic. Probud se.

    Presne takove zaslepence jako ty nenavidim ze vseho nejvic - kdyby vsichni srali na zaclenovani do jadra stejne jako to navrhujes ty, myslis si, ze by ten kernel byl tam, kde je ted? Uvedom si, ze kdyby nikdo necommitoval patche do jadra, tak si ted sedis na windows a hrajes si hledani min.

    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 14:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Ne, porusovali GPL. Pre bylo vydano 6. cervna, zdrojaky vydali 18. cervna ... v temto obdobi byla dostupna binarka jadra, ale zdrojaky ne (coz se z GPLv2 neslucuje).
    Na zaklade GPL nemusi uvolnit vubec nic. Na zaklade GPL musi ty zdrojaky poskytnout na pozadani, ne je nekde vytrubovat... takze pokud 6.6. uvolnili binarky, pak je nekdo o zdrojaky pozadal a ted je dostal, nestalo se suma sumarum vubec nic. Jen GPL fanatici sou z toho po*rany az za usima.
    Uvedom si, ze kdyby nikdo necommitoval patche do jadra, tak si ted sedis na windows a hrajes si hledani min.
    Sedim u Macu :-)

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    vlastikroot avatar 20.6.2009 20:49 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Sedim u Macu :-)

    Je videt jak je ti linux a jeho vyvoj u prdele :-D

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 21:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Je videt jak je ti linux a jeho vyvoj u prdele
    Pokud jde o desktop, tak neni co skryvat -- je :-) No, i kdyz zas tak moc ne.. Moje zena Mac zatim nema a rozhodovani mezi Vistama a nejakou desktopoveji zamerenou distribuci je celkem jednoducha vec (pro pouziti typu web, OOo, hudba, video)...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    vlastikroot avatar 20.6.2009 21:44 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Tady spis nez o desktop jde o embedded zarizeni. Oni si ten kernel priohnuli tak aby jim to vyhovovalo, ale uplne se vykaslali na to, ze jejich prace muze byt uzitecna primo v jadre. Takhle jak je, uzitecna neni. To jediny se jim asi tak da vytknout, doufam ze pre bude dobry stroj pro hackery, a ze podpora do jadra brzo dorazi, vice ci mene inspirovana tim patchem.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Daniel Kvasnička ml. avatar 20.6.2009 21:07 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Navic na web/db/??? server bych si ho asi dal (na domaci media server ne)... precejen s jinymi *NIXy nemam takovou zkusenost. Takze suma sumarum mi vyvoj u prdele neni :-) Ale to neznamena, ze budu pretahovat GPL do extremu...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    20.6.2009 14:24 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Oni ty zdrojáky na webu vůbec zveřeňovat nemuseli. Přesně jak dovoluje licence, si kdokoli mohl zažádat na Palmu aby mu je doručili poštou/mailem/nějak jinak.

    S tím commitováním je to možná pravda, jenže místo nadávání na "málo opensource společnost" bychom spíše měli oceňovat, že Palm použil Linux a nevyrobil si nějakou novou nesmyslnou proprietární platformu, do které by se nedalo vůbec hrabat... 

    21.6.2009 14:51 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Přesně tak. Nebo ty úpravy mohl udělat formou nějakého binárního blobu.

    Palm tedy rozhodně žádnou GPL neporušil a úplným zveřejněním zdrojů šel dokonce hodně nad její rámec. Bohužel některým lidem je to pořád málo a chtěli by fašisticky diktovat další nesmyslné povinnosti.

    21.6.2009 15:18 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    > Oni ty zdrojáky na webu vůbec zveřeňovat nemuseli. Přesně jak dovoluje licence, si kdokoli mohl zažádat na Palmu aby mu je doručili poštou/mailem/nějak jinak

    Kdyz uz to chceme brat do detailu, tak:

      3. You may copy and distribute the Program (or a work based on it,
    under Section 2) in object code or executable form under the terms of
    Sections 1 and 2 above provided that you also do one of the following:
    
        a) Accompany it with the complete corresponding machine-readable
        source code, which must be distributed under the terms of Sections
        1 and 2 above on a medium customarily used for software interchange; or,
    
        b) Accompany it with a written offer, valid for at least three
        years, to give any third party, for a charge no more than your
        cost of physically performing source distribution, a complete
        machine-readable copy of the corresponding source code, to be
        distributed under the terms of Sections 1 and 2 above on a medium
        customarily used for software interchange

    Tedy Palm musel dodavat dane zarizeni rovnou se zdrojaky, nebo s pisemnou nabidkou zdrojaku.

    21.6.2009 14:53 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Přečti si GPL, abys nebyl za úplného pitomce.
    19.6.2009 18:03 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Celkom by ma zaujímalo, aká licencia platí, keď sa použije knižnica vydaná pod GPL a tá sa používa cez knižnicu pod LGPL (konkrétne libpurple + libpurple-adapter).

    Osobne si myslím, že stále sa uplatňuje GPL, keďže ten program je na tej GPL knižnici závislý a knižnicu libpurple-adapter beriem len ako pokus obísť GPL licenciu.
    20.6.2009 01:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Tahle otázka mě napadla už dávno.
    21.6.2009 19:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    No a není libpurple-adapter jenom odvozené dílo libpurple? Tím pádem je jeho licencování jako LGPL stejně neplatné.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    21.6.2009 19:33 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre
    Práve som pozeral zdrojové kódy a libpurple-adapter používa priamo libpurple a teda by tá knižnica, podľa mňa, mal byť tiež v GPL.

    V tej knižnici používajú na komunikáciu Json cez D-Bus a okrem iného tam píšu, že rovnaké D-Bus API bude implementované aj pomocou iných knižníc. Tým naznačujú, že ich systém nezávisí na libpurple a teda nemusia použiť licenciu GPL. :) Pravdepodobne, keď sa vyskytnú nejaké problémy s licenciou, dajú dokopy nejakú knižnicu (alebo už niečo majú pripravené), ktorá bude to API implementovať. (nechce sa mi zisťovať akým spôsobom používajú libpurple-adapter a teda, či je možné, že GPL porušujú)
    20.6.2009 14:12 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zveřejněny opensource součásti Palmu Pre

    Moje odhady byly správné. Palm oznámil, že

    • zveřejní SDK koncem léta
    • uvolní podmínky early access programu (co se týče NDA)
    • umožní stovkám až tisícům vývojářů přístup do early access (nutná registrace na stránkách a čekání ve frontě) 

    S tím koncem léta to dost přehnali, bych řekl. V létě podlě mě dost lidí (čti studentů) nemá co jiného dělat a tak se věnují vývoji. Z toho logicky plyne, že by pro webOS vzniklo mnoho nových aplikací. Takhle bude platforma pořád na suchu, nejsem si jist, zda "tisíce vývojářů" budou pro naplnění App catalogu stačit...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.