Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.
Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.
Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".
Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).
Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".
Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.
OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.
Jsem zakladatelem tohoto portálu. Linux jsem používal spousty let, nějaký čas jsem se aktivně podílel na jeho propagaci v Česku (CZLUG, časopisy ComputerWorld, Network Magazine atd). Se současným Abíčkem už nemám nic společného.
Narazil jsem na článek o tom, jak vám programování může zruinovat život. A musím uznat, že na něm něco je a některé příznaky pozoruji na sobě. Veškeré mé činnosti jsou předmětem neustálé optimalizace. Najít si nejkratší cestu domů. Rychle najít podstatné informace. Provést analýzu každého problému. Vybrat nejefektivnější pořadí činností. Provádět práce simultánně. Detekovat závislosti mezi aktivitami. Hledat řešení na pozadí (zatímco dělám něco jiného). A tak dále a tak dále.
Autor má pravdu. Když se stanete programátorem, změníte se. A nechápete, proč ostatní nemyslí stejně. Proč nejednají efektivně či dělají chyby. Například nechápu, jak někdo může být tak hloupý a postavit se přímo před dveře MHD. Vždyť je přece jasné, že si tím sami škodí. Dokud já nevystoupím, oni nenastoupí. Deadlock. Nebo jak může někdo zabočit kolem rohu chodby vlevo. Vždyť jde v protisměru (chodí se vpravo) a nemůže vidět, zda tam někdo nejde (já rychlostí blesku). Nebo proč se snaží mačkat v metru tlačítko dveří, když bliká (už jsem to zmáčknul) nebo nesvítí vůbec (není to třeba mačkat vůbec). Vždyť logika dveří je přece tak jednoduchá. Pro mně jako programátora. Programátoři myslí jinak než ostatní lidé. Možná jsme nový poddruh. Možná máme blíže k mentatům z Herbertovy Duny.
Tiskni Sdílej:
Ano, jsme deformovaní. A nemyslím že je to mnohdy na škodu :). Až na těch 6kg co jsem přibral za 2 měsíce a kalhoty co jsem dnes zjistil že je neobleču O_O. Nu ale alespoň mě to donutí běhat, což bych jako neprogramátor asi nemusel dělat ;).
Dělání různých nelogických věcí je zřejmě přirozeností lidstva, protože jinak nelze vysvětlit proč to lidé dělají. Nu a právě výuka programátora slouží k tomu abychom se odnaučili myslet konvenčně. "problém tu přece nemůže být, koukal jsem tam 10x" -> Jasne že tam je ;).
Nu ale alespoň mě to donutí běhat, což bych jako neprogramátor asi nemusel dělat ;)Běh není dobrý. Ničí klouby. Lepší je kolo.
Kolo je dopravní prostředek (vzhledem k autům nepříliš zdravý)Není mi jasné, oč je kolo méně zdravé než běh (v téže ulici). Spíš naopak, protože na kole se většinou nemusím tolik dřít, tedy nemám tak intenzivní ventilaci a v plicích se mi proto zachytí méně pevných částic promořených PAU (z nafty).
Co mě ale dostává víc než lidé opakovaně mačkající čudlík jsou řidiči, kteří ten čudlík těsně před zastavením "zresetují" a musí se zmáčknout znovu.Jo, to mě dycky naštve, když vystupuju na zastávce "vystupujte vpravo ve směru jízdy". Pokud se k němu dostanu, zmáčknu ten čudl hned, jak nastoupím, a pak to musím dělat znova.
Takové vystupování z vlaku na severu Moravy, to je panečku akce.Já z vagónů vyskakuju (po zastavení, ne za jízdy) a všichni rádi uhnou
Nebo jak může někdo zabočit kolem rohu chodby vlevo. Vždyť jde v protisměru (chodí se vpravo) a nemůže vidět, zda tam někdo nejde (já rychlostí blesku)A to stanovil kdo? Centrální úřad pro kontrolu pěší chůze, nebo někdo jiný?
No my sme sa to napríklad učili ešte na základnej škole. Vtedy, keď sme sa aj učili, ako sa správne prechádza cez cestu atď.
No to je možno tá deformácia. Mne to príde tak samozrejmé, že po pravej strane chodím snáď aj doma :D
Jenze na Mustku je to vysledek optimaliazace. Pokud jdu z B -> A tak prestupuju tak ze vybehnu schody v prostred. Pak zahybam doleva. Jen blazen by sel vpravo, kdyz vlevo ujde kratsi cestu, kdyz pak zahyba znovu doleva.
Na druhou stranu jsem v optimalizovani pokrocil a zjistil jsem, ze se vyplati i pri nastupovani na KN, pri prichodu z Palacaku dojit az na zacatek soupravy a prestupovat nikoliv po schodech uprostred stanice. Pri vystupu prvnimi dvermi, pak clovek rychlejsi chuzi stiha 1. metro na A, na coz ma priblizne 1 minutu. Zejmena o vikendech pri osmi minutovych intervalech to za tu delsi cestu stoji.
Dost me vytaci, kdyz vidim lidi, jak neco delaji neefektivne.Mě taky. Hlavně když je přede mnou dlouhá fronta (např. na poště). Vadí mi jak neefektivita úřednice, tak i těch lidí přede mnou - když se například nekonečně dlouho snaží najít drobné, což jim zabere trojnásobek doby vyřízení jejich požadavku.
data k tomu (nejspíš narozdíl) od CZC mají - mají čas vytisknutí toho papírku u pokladny a čas vydání zboží.Jenže i tak jim chybí čas čekání na volnou pokladnu a ten narozdíl od CzC není zanedbatelný.
Protože právě využívání několika cest ke stejným cílům dělá z lidí lidi.To sotva. To spíš hledání lepší a lepší cesty dělá z lidí lidi. Bohužel právě tuhle činnost z lidí dělá jenom malá část populace, které vděčíme za to, že se už pár let nevrtáme klackama v mamutech.
Spouste se to jako blbost nezdá. - k tomuto mi nedá citát, ktorý som videl v škole na lavici: Ľudia, jedzte výkaly, milióny múch sa predsa nemôžu mýliť :)
Tento superlativ se vytýká, ale také obhajuje už nejméně od let šedesátých. Nejde totiž jen o jakési „nej-nejlepší“, protože adjektivum optimalis (počeštěné jako optimální) nevzniklo přímo k optimus; je to vztahové adjektivum ke zpodstatnělému optimum ‚nejlepší (dosažitelný) stav‘. Z pojetí, že ideál či optimum nebývají nikdy zcela dosažitelné, lze čerpat pro superlativ nejoptimálnější jisté oprávnění, totiž že by označoval něco, co se optimu nejvíc přibližuje, takže vztahové adjektivum by přešlo v jakostní (a ta se stupňují). Na druhé straně stále platí, že pokud si chci zalyžovat, jsem s optimálními sněhovými podmínkami vrcholně spokojen a s podmínkami ?nejoptimálnějšími nebudu spokojen xnejvrcholněji ( vrchol a optimum mají společný významový rys „špičkovosti“). Platí také to, že na rozdíl od výrazu ideál (vlastně ‚představa‘) je už ve výrazu optimum přece jen přítomen význam výběru nejlepšího z toho, co se nabízí a je hodnoceno. U původně vztahových, nověji jakostních adjektiv nevstupuje do hry jen přípona a její funkční přehodnocení, ale také významy obsažené ve slovotvorném základu a pravděpodobně i vzájemná souhra významů s řídícím substantivem. Hodnocení superlativů, které jsou zdánlivě nebo opravdu nelogické, je potom případ od případu různé: zatímco nejvýběrovější máslo by se těžko zbavovalo přechválenosti, na nejvybranější způsoby jsme vcelku zvyklí (bohužel spíš jen na ten výraz).
Pokud člověk spadá do těch 10% nad 110 tak se nemůže divit když mu ostatní většinou připadají divní.
Ono je to vzájemné… :-)
Například nechápu, jak někdo může být tak hloupý a postavit se přímo před dveře MHD. … Dokud já nevystoupím, oni nenastoupí. Deadlock. … Nebo proč se snaží mačkat v metru tlačítko dveří, když bliká (už jsem to zmáčknul) nebo nesvítí vůbec (není to třeba mačkat vůbec). Vždyť logika dveří je přece tak jednoduchá.Ještě bych přidal, že není tomu jednomu člověku, co stojí na eskalátorech vlevoé, divné to, proč všichni ti ostatní stojí vpravo. A pak už z toho mám jedinou úlohu – proč nad tímhle trojím chováním ostatních přemýšlím skoro každé ráno v metru, když ta úloha evidentně nemá řešení
Veškeré mé činnosti jsou předmětem neustálé optimalizace. Najít si nejkratší cestu domů. Rychle najít podstatné informace. Provést analýzu každého problému. Vybrat nejefektivnější pořadí činností. Provádět práce simultánně. Detekovat závislosti mezi aktivitami. Hledat řešení na pozadí (zatímco dělám něco jiného).Jo, jo, jo, jo, jo, jo, ne, jo.
Autor má pravdu. Když se stanete programátorem, změníte se. A nechápete, proč ostatní nemyslí stejně. Proč nejednají efektivně či dělají chyby. Například nechápu, jak někdo může být tak hloupý a postavit se přímo před dveře MHD. Vždyť je přece jasné, že si tím sami škodí. Dokud já nevystoupím, oni nenastoupí. DeadlockSouhlas.
Nebo proč se snaží mačkat v metru tlačítko dveří, když bliká (už jsem to zmáčknul) nebo nesvítí vůbec (není to třeba mačkat vůbec). Vždyť logika dveří je přece tak jednoduchá.Souhlas. To jsem teda dopadl. A to navíc ani nejsem programátor, jenom občas programuju...