abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | Nová verze

    Yocto Project byl vydán ve verzi 5.0. Její kódové jméno je Scarthgap. Yocto Project usnadňuje vývoj vestavěných (embedded) linuxových systémů na míru konkrétním zařízením. Cílem projektu je nabídnou vývojářům vše potřebné. Jedná se o projekt Linux Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:56 | Nová verze

    Operační systém 9front, fork operačního systému Plan 9, byl vydán v nové verzi "do not install" (pdf). Více o 9front v FQA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové verzi 6.1. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení a na GitHubu. Řešeny jsou také 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:33 | Zajímavý software

    Lennart Poettering na Mastodonu představil utilitu run0. Jedná se o alternativu k příkazu sudo založenou na systemd. Bude součástí systemd verze 256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 23:22 | Nová verze

    Hudební přehrávač Amarok byl vydán v nové major verzi 3.0 postavené na Qt5/KDE Frameworks 5. Předchozí verze 2.9.0 vyšla před 6 lety a byla postavená na Qt4. Portace Amaroku na Qt6/KDE Frameworks 6 by měla začít v následujících měsících.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 21:44 | Komunita

    Ubuntu 24.10 bude Oracular Oriole (věštecká žluva).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.45.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 96 vývojářů, z toho 38 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze počáteční podporu repozitářů, ve kterých lze používat SHA-1 i SHA-256.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Před 25 lety, ve čtvrtek 29. dubna 1999, byla spuštěna služba "Úschovna".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.4. 16:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (75%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
    Celkem 885 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?

    27. 5. 2011 | David Ježek | Hardware | 5200×

    Vedle nejvýkonnější verze AMD „Llano“ pro notebooky se podíváme na jednu hodně zajímavou TV od Sharpu, dvě nové karty od Nvidie a novou verzi standardu paměťových karet Memory Stick.

    Obsah

    Nejrychlejší AMD Llano pro notebooky

    link

    Úniky informací jsou bezva a v předComputexovém období jich asi bude více. Nyní se můžeme podívat na parametry nejrychlejší chystané varianty procesoru AMD rodiny „Llano“, tedy přesněji A-Series.

    Model A8-3530MX pochopitelně nebude osmijádrem, (pů)jde o čtyřjádrový procesor (vlastně APU) taktovaný na 1,9 GHz. Na čipu bude CPU části sekundovat GPU v podobě Radeonu HD 6620G, který pro změnu ponese 400 stream procesorů, přičemž celé APU se vejde do TDP 45 W.

    1,9GHz frekvence nebude samozřejmě pro tento procesor konečná, díky AMD Turbo Core 2 bude schopen se taktovat až na 2,6 GHz (v závislosti na vytížení jednotlivých procesorových jader). GPU má běhat údajně na 444 MHz. Z hlediska vyvažování chodu celého APU má mít přednost GPU část, AMD již delší dobu cílí na OpenCL. Výrobu procesoru zajistí 32nm technologie.

    Snad jen pro úplnost se sluší dodat podporu pamětí DDR3 s až 1 600MHz efektivním taktem. Uvidíme, jestli se někdy v blízké či vzdálenější budoucnosti dočkáme například integrace nějaké EDRAM, jako tomu bylo od počátků u GPU pro Xbox 360, kde v dnešní době na 45nm technologii je vše v jednom čipu (tříjádrový IBM CPU, GPU ATI Xenos a jeho vlastní EDRAM). AMD A8-3530MX se má na trhu objevit příští měsíc, kromě 4jádrové varianty budou i 2 a 3jádrové, stejně tak 4jádro přijde i v pomalejší verzi s 35W TDP.

    Hardwarové novinky

    Sharp předvádí 216cm TV s rozlišením 7680×4320

    link

    Japonci se již pomalu připravují na přechod od Full HD (1920×1080) na další vývojový stupeň, takzvaný „Ultra High Definition Television“ alias UHDTV. Tento systém někdy kolem roku 2020 nabídne v Zemi vycházejícího slunce rozlišení 7680×4320 a tomu je třeba vedle vysílacích a produkčních prvků přizpůsobit i zobrazovadla v domácnostech.

    První takovou opravdu pořádnou vlaštovku nyní ukázala firma Sharp ve spolupráci s Nippon Hoso Kyokai (NHK/Japan Broadcasting Corporation). 216cm TV uvedeného rozlišení byla pro daný účel zatím krmena rovnou z 16 HDMI 1.3 vstupů, však také vedle obrovského rozlišení nabízí 10bitové barvy. Testování UHDTV se také očekává příští rok u příležitosti letních olympijských her v Londýně.

    Nvidia GeForce GTX 560 bez Ti přívlastku

    link

    Dle očekávání konečně přichází na trh mezistupeň od Nvidie, který vyplní mezeru mezi 192jádrovou GeForce GTX 550 Ti a 384jádrovou GeForce GTX 560 Ti. Model bez přívlastku Ti je v podstatě upravenou GeForce GTX 460, nese 336 CUDA jader, disponuje typicky vyššími takty, jinak co do počtu jednotek TMU a ROP je na tom stejně. Nvidia nemá jiné možnosti, ze 40nm výroby u TSMC se prostě víc vytěžit nedá.

    Co je na GTX 560 zajímavého, je to, jak Nvidia a výrobci karet konečně nalili zákazníkům čistého vína. S GeForce GTX 460 jste dostali loni kartu na konzervativních taktech s konzervativní hodnotou TDP, oboje se poměrně dobře vyjímalo v tabulkách. Kartu ale bylo možné v 99 % případů opravdu masivně přetaktovat, takže recenze obecně vyznívaly více než pozitivně a pro Nvidii to byl rozhodně dobrý způsob, jak zamotat hlavu konkurenci (a jejím skvělým Radeonům HD 5000).

    GeForce GTX 560 byl sice sudičkami přidělen takt GPU 850 MHz (1,7 GHz CUDA jádra, 4,004 GHz efektivně GDDR5), ale všichni výrobci rovnou přicházejí s OC verzemi, neboť to mají povoleno Nvidií. Někteří jen trochu zvedají takt pamětí, jiní jdou dále a výjimkou tak nejsou karty jako GeForce GTX 560 TOP od Asusu s 925MHz GPU či Zotac GeForce GTX 560 AMP! s 950MHz. Předběžně ale počítejme, že strop opět bude někde kolem meze 1 GHz, protože výrobně horší než GF104 by použitá vylepšená verze GPU GF114 být neměla.

    V našich obchodech si na GeForce GTX 560 připravte zhruba 4 000 Kč, GTX 560 Ti pro srovnání vyjde na cca 5 000 Kč). Konkurenční Radeony HD 6850, resp. 6870 vyjdou na cca 3 800, resp. 4 500 Kč.

    Hardwarové novinky

    Nvidia Tesla M2090

    link

    U Nvidie zůstaneme i na závěr, byť jen krátce. Na trh přichází (resp. je ohlášena) i nejvýkonnější a současně pasivně chlazená výpočetní karta Tesla M2090 nesoucí plných 512 CUDA jader a 6 GB GDDR5 paměti. Nvidia tak dává vědcům a „lidem jako ILM“ k dispozici to nejlepší, co má momentálně na trhu, výkonově dosáhne nový model na 665 GFLOPs v double-precision, resp. 1,331 TFLOPs v single-precision. Objeví se mimo jiné v serverech HP ProLiant SL390 G7, v retailu ji moc nehledejte a když už, tak někde hodně nad 100 kKč :-).

    Hardwarové novinky

    Memory Stick zrychluje na 50 MB/s, kapacita se nemění

    link

    Přetěžký je svět paměťových karet pro ty, kteří se snaží držet na umělé výživě své vlastní uzavřené standardy. Firmy jako Olympus a Fuji Film to pochopily a již dávno nechaly chcípnout nesmyslný standard xD-Picture (odešel do věčných lovišť s 2GB kapacitou), Sony to s Memory Stickem ne a ne pochopit a „zábavnější“ je to o fakt, že vedle MS jde do jejích foťáků obvykle strkat také něco z dua CF a SD.

    Každopádně tu máme nejnovější verzi tohoto standardu. Nadále nese označení Memory Stick PRO-HG Duo HX, nadále nabídne jen kapacity 8, 16 a 32 GB a nic vyššího, jediné, co se fakticky mění, je nový (uzavřený) řadič „HX Engine“, s nímž lze dosahovat až na rychlosti 50 MB/s. Trochu málo, když už máme na trhu CF karty s rychlostmi až 100 MB/s a i SDHC/SDXC s rozhraním UHS-I umí zapisovat třeba 60 MB/s, ale co, ona si to Sony ve svém vlastním malém vesmíru jistě protlačí.

    Karty pracují s napětím v rozmezí 2,7 až 3,6 V a Sony Corporation s nimi počítá v digitálních kompaktech, přístrojích typu NEX i zrcadlovkách (resp. translucent mirror EVFkách) a pochopitelně i ve videokamerách. Těžko říci, jak dlouho hodlá tento „standard“ ještě udržovat při životě, kapacita 32 GB sice není úplně malá, ale s dalšími generacemi přístrojů velikosti RAWů opět narostou, nemluvě o tom, že takové 24Mbps video spolyká 32GB kartu za 3 hodiny. Pro většinu to asi problém nebude, ale když máte možnost do (stejného či parametrově podobného) přístroje strčit 64 či 128GB kartu…

    Hardwarové novinky

    CF/SD čtečka Lexar s rychlostí 500 MB/s

    link

    K tématu si ještě přidejme novou, resp. aktualizovanou USB čtečku paměťových karet standardů CompactFlash a Secure Digital od firmy Lexar. Její předchozí verze byla určena pro USB 2.0, což ji pochopitelně limitovalo někam k hranici 35 MB/s, její nová verze již disponuje rozhraním USB 3.0, a tak se limitem v přenosové rychlosti čtečky stává hranice 500 MB/s.

    Čtečka, což je podstatné, vedle CF karet UDMA6 podporuje i UHS-I SDHC/SDXC, přičemž při založení obou druhů karet umí kopírovat z obou naráz bez omezení rychlosti (obě ale sdílejí hrdlo 0,5 GB/s :-). Pro náruživé či profesionální fotografy jde jistě o „must-have“ produkt, což podtrhuje i přijatelná cena 49 dolarů. Zkrátka a dobře, další důvod pro řadič USB 3.0.

           

    Hodnocení: 43 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 27.5.2011 01:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    7680×4320? Na to snad ani nemám vybavení (bavíme se o skutečném rozlišení oka a zpracování obrazu v mozku, nikoli o teoretickém maximálním rozlišení sítnice). Ale tipnu si, že to zase bude 24 FPS, takže to bude trhaný úplně stejně jako VGA video na počítači před deseti lety, případně okraje budou rozpatlané deinterlace filtrem. Proč teď všichni letí na 1920×1080 (které já třeba z rozumné pozorovací vzdálenosti nerozliším, pravda, nemám zrovna nejlepší oči) a neprodukují třeba 50 FPS s nižším rozlišením? Možná jsem divný, no jsem jeden z těch, co třeba dokázali na CRT monitoru pouhým okem rozlišit 85 a 100 Hz.
    27.5.2011 04:07 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Nic proti tomu - 50 FPS by neskodilo zvysit - ale rozdil mezi 50 Hz u LCD a CRT je z principu naprosto jiny. Zatimco u CRT si opravdu mohl ten rozdil okem opravdu poznat - protoze tam slo o to, kolikrat za vterinu obrazovka "blikne", tak u LCD nelze u statickeho obrazu rozpoznat 1 Hz a 100 Hz. Kdy to poznas jsou hlavne FPS hry, coz ale u filmu ti zas tak nevadi (nepotrebujes na deni na obrazovce reagovat).
    27.5.2011 13:05 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Jo, nic proti. Jen se nenech ukolebat jen temito informacemi. Bratranec si nedavno koupil nejaky levnejsi notebook od Toshiby (pod 15kKc) a zjistil, ze skvele a vyhodne led podsviceni jim pri snizenem jasu blika jaxvina. LCD technologie ten problem "sama" nema, ale toto je humus. Lidi, kterym vadilo <80Hz CRT (me too) budou mit problem uplne stejny znovu. Pri pokusu o reklamaci se dozvedel, ze je to vlastnost. :-( Doufam, ze nez se konecne rozkyvu ke koupi noveho notebooku/monitoru, budou mit vyrobci uz dost stiznosti, aby s tim neco delali. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Petr Tomášek avatar 27.5.2011 21:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    No, ale to je snad problém toho podsvícení, resp. toho, že samotné podsvícení běží na nízké frekvenci, ne?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    27.5.2011 21:19 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Ano, je to problem "jenom" podsviceni. Ale hledet se na to dlouho neda. Ja to psal jen jako varovani, ze i technologii, u ktere nizsi obnovovaci rychlost neni az takovy problem, dokaze ocas-vyrobce zazdit. :-/ Jenze to nejsou cifry, ktere by Vam nekdo priznal v reklamnim letaku. Tam se doctete maximalne to, ze nizky refresh obrazu nevadi.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Jendа avatar 27.5.2011 21:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Mimochodem na mobilu ani foťáku to taky nepozoruju, ale díky za upozornění, na co si dát pozor, kdybych vybíral nový monitor.
    Jendа avatar 27.5.2011 21:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Bratranec si nedavno koupil nejaky levnejsi notebook od Toshiby (pod 15kKc) a zjistil, ze skvele a vyhodne led podsviceni jim pri snizenem jasu blika jaxvina.
    Zesilovač s fototranzistorem k osciloskopu leží vedle mě v poněkud demontovaném stavu a nemám tady pájku :-), ale na Asus EEE 1005 blikání pouhým okem nepozoruji, takže tím netrpí zdaleka všechny levné notebooky. Ale zase třeba na Garminu eTrex Legend HCx to vidět je, obzvláště když se s ním mírně komíhá ze strany na stranu.
    27.5.2011 13:12 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To sice jo, ale je rozdíl přehrávat si na LCD zdroj s 24, 25 či 30 FPS. Proto taky měli (některé snad ještě mají) LCD běžně trojici podporovaných frekvencí 60, 72 a 75 Hz. Třeba u ATI mi v Linuxu jde jen 60 a nic jinýho (možná by to šlo nějak ručně vynutit, ale to jsem nezkoumal).
    Jendа avatar 27.5.2011 14:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    ale rozdil mezi 50 Hz u LCD a CRT je z principu naprosto jiny
    Ano, to vím, jen jsem chtěl ukázat, že jsem možná jedním z těch „citlivějších“.
    Kdy to poznas jsou hlavne FPS hry, coz ale u filmu ti zas tak nevadi
    Hry nehraju, ale u videa právě i u 25 FPS občas vidím trhání.
    Grunt avatar 27.5.2011 15:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Hry nehraju, ale u videa právě i u 25 FPS občas vidím trhání.
    Tak ale to bude asi problém někde jinde když se ti to trhá, ne? Zkus tohle. Pokud to bude fungovat, dej si rovnou facku. Pokud ne, zajdi si na vyšetření.
    Ano, to vím, jen jsem chtěl ukázat, že jsem možná jedním z těch „citlivějších“.
    Všichni jsou „citlivější“. Obecně nejvíc před Vánocema nebo narozeninama.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.5.2011 16:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Tak ale to bude asi problém někde jinde když se ti to trhá, ne?
    Proč? Prostě tam vidím podobné neplynulosti jako u videa z mého foťáku (dává 15 FPS), akorát méně výrazné.
    Zkus tohle. Pokud to bude fungovat, dej si rovnou facku.
    Vidím tam kombinaci
    # A green disc running around the circle of lilac discs in place of the gap;

    # The green disc running around on the grey background, with the lilac discs having disappeared in sequence.
    (konkrétně velice slabě ta růžová kolečka a obíhající zelené kolečko). Co to ukazuje?
    Pokud ne, zajdi si na vyšetření.
    Děkuji za doporučení, nedávno jsem byl (takové ty puntíky s podobným jasem, ale různou chroma složkou). Úspěšnost přes 90 %.
    Všichni jsou „citlivější“. Obecně nejvíc před Vánocema nebo narozeninama.
    Jak to víš? Příští týden mám narozeniny ;)
    Grunt avatar 27.5.2011 17:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Proč? Prostě tam vidím podobné neplynulosti jako u videa z mého foťáku (dává 15 FPS), akorát méně výrazné.
    Ale pohyb pociťuješ, ne? Tak v čem je problém?
    Co to ukazuje?
    Že ti funguje double-bufferingová keška. Teď ještě jestli ti funguje interpolátor.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.5.2011 18:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Ale pohyb pociťuješ, ne? Tak v čem je problém?
    Pohyb pociťuju i u toho 15FPS videa z foťáku. Přesto ho lidé z nějakého důvodu považují za nekvalitní (hlavně kvůli té snímkové frekvenci).
    Grunt avatar 27.5.2011 18:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Přesto ho lidé z nějakého důvodu považují za nekvalitní (hlavně kvůli té snímkové frekvenci).
    Prosimtě lidi považují za nekvalitní všechno na čem není logo HD, HQ nebo Adidas. Z toho bych si vůbec nic nedělal.
    Pohyb pociťuju i u toho 15FPS videa z foťáku.
    Tohle je docela zajímavé, protože tahle A/V větev se zdá být neúplně prozkoumaná. 15 FPS stačí, pokud jde třeba o pohyb v malém rozsahu. Myslím si že budoucnu je v něčem dynamicky adaptovatelném. Ono už to stejně dneska tak nejde brát, protože obraz je rozkouskovaný na bloky a pohybové vektory se zapisují stejně jen pro ty bloky kde součet residua stopne nad deltu jinak se to vyplní SKIP blokem, takže některé části obrazu se obnovují třeba jednou za sekundu a jiné třeba plně. Docela ironicky, když by se zvedla snímkovací frekvence, objem dat by zůstal furt stejný, což IMHO svědčí o tom, že ve více snímcích stejně není víc dat, takže proč zvedat náročnost?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.5.2011 18:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    15 FPS stačí, pokud jde třeba o pohyb v malém rozsahu.
    No právě. Takže třeba cokoli točené z ruky nebo švenkování nebo kombinace pak vypadá nechutně. Schválně si zkus u odkazovaného videa zahodit každý druhý snímek.
    27.5.2011 19:27 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Přestaň blbě kecat, prostě když ti přes obrazovku něco prosviští a ideálně je to jestě velká plocha (třeba vesmírná loď), u 25 fps si snad skoro slepý všimne, že to není úplně plynulé. A už tenhle pocit kazí dojem z "hitech" technologií. Takže zvýšení frekvence třeba na 50 fps (která stačí už i hrám, kde jinak (25 fps) jsou třeba střílečky skoro nehratelné -> též blbý pocit hráčů nebo porucha mozku?) už by mohlo snad stačit (skoro všem). Rozhodně je to lepší než zvyšovat furt rozlišení, pokud vůbec něco zvyšovat ;-). Takže se musím Jendy zastat.
    Baník pyčo!
    27.5.2011 19:29 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    oprava: snad i skoro slepý
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 27.5.2011 20:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Přestaň blbě kecat, prostě když ti přes obrazovku něco prosviští a ideálně je to jestě velká plocha (třeba vesmírná loď)
    A co když se ta vesmírná loď pohybuje pomalu? Pak je 25 snímků za sekundu zbytečný luxus.
    snad skoro slepý všimne, že to není úplně plynulé
    Tak s termíny jako i slepý si všimne bych opravdu mírnil, protože aspoň v současné situaci se velice těžko špatně určuje čeho si kdo všimne a čeho ne.
    A už tenhle pocit kazí dojem z "hitech" technologií
    To je ono. Kde končí rozum, tam nastupuje hi-tech technologie.
    též blbý pocit hráčů nebo porucha mozku?
    Odezva. Je potřeba dosáhnout co nejmenší prodlevy od pohybu myši až po výsledný pohyb zpracovaný v mozku (o to víc, že celý systém právě jede v jedné smyčce), proto je potřeba dosáhnout větších snímkových frekvencí. U filmu ale na zpoždění až tak nezáleží (není to interaktivní).
    Rozhodně je to lepší než zvyšovat furt rozlišení, pokud vůbec něco zvyšovat
    S rozlišením to zas souvisí jak? Tuhle potřebu furt něco zvětšovat jsem nepochopil. Nechte si zvětšit penis a mně dejte pokoj.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    27.5.2011 23:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    A co když se ta vesmírná loď pohybuje pomalu? Pak je 25 snímků za sekundu zbytečný luxus.
    Já proti dynamickému fps nic nemám ;-).
    Odezva.
    Budiž. Ale na tom, že velká pohybující se věc ve velké rychlosti přes celý obraz je pořád problém trvám.

    Tuhle potřebu furt něco zvětšovat jsem nepochopil.
    Píšu pokud vůbec něco. Taky nejsem nějaký zastánce zvyšování, ale holt je to věc byznysu, něco se "zlepší", udělá se z toho modní vlna a výrobci zařízení, vydavatelé a spol se napakují. Proč ne ;-).
    Baník pyčo!
    28.5.2011 04:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Já proti dynamickému fps nic nemám .
    Nejhorší by byla vesmírná loď, která rychle zrychlí :-D.
    27.5.2011 23:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Navíc se ještě musí rozlišit pravý film a generovaná grafika - film je totiž při pohybu mázlý, takže to oko tolik neruší, kdežto ostré, nespojitě navazující obrázky při malém počtu snímklů za sekudu májí podobný efekt jako stroboskop. Proto se u podobných věcí musí dělat časový antialiasing nebo jiné podobné efekty.
    27.5.2011 23:51 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Spousta filmů má dnes některé scény renderované. A jinak, pokud mi profičí před ksichtem enterprise přes celý obraz za 2 sekundy, tak při full hd tam máš 20px skoky (pokud to dobře počítám) a to nějaké rozmazávání moc nezachrání.
    Baník pyčo!
    28.5.2011 02:21 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    V tech renderovanych filmovych scenach se ale to rozmaznuti simuluje. Zkus si tu enterprise zastavit...
    28.5.2011 03:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Já radši místo simulované mazanice vyšší fps ;-).
    Baník pyčo!
    Jendа avatar 28.5.2011 14:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Prosimtě lidi považují za nekvalitní všechno na čem není logo HD
    OMFG. Dneska je HD už opravdu všechno.
    Grunt avatar 27.5.2011 18:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    BTW: Těch kroužků je 12 a kolo to oběhne za 1.5 sekundy, tzn. 8 kroužků za jednu sekundu a právě sis dokázal, že to vnímáš jako pohyb. Tak mi tu nekecej něco o citlivosti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.5.2011 18:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Ale vnímám jednotlivé framy a to asi není cílem kinematografie.
    28.5.2011 11:20 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Si jak uplne natvrdly. Ja vnimam pohyb, aj pri citani comicsu. Proste si dokazem PREDSTAVIT ten pohyb, ktory situaciu z jedneho obrazku transformuje na situaciu na druhom. Ale od filmu cakam, ze si ten pohyb nebudem musiet predstavovat, ale ze ho UVIDIM. A nijak zriedka sa mi stava, ze pri filme vnimam ten pohyb rozfazovane a strasne ma to rusi (je to pri malom pocte scen, ale dost to zabije nejaku snahu o vtiahnutie do deja).
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    27.5.2011 17:32 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Zkuste si někdy zajít do prodejny s elektronikou a podívejte se, jak vypadá film s 25 fps a totéž s interpolací pohybu na 100fps. Osobně se mi sice víc líbí originálních 25, protože po převodu na 100 na mě ten obraz působí strašně "televizně", ale ten rozdíl pozná prakticky každý.
    Grunt avatar 27.5.2011 17:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Ani nemusím nikam chodit. A teda ne 100fps, ale 200fps.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 27.5.2011 08:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To je marketing voe :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.5.2011 08:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Kdyby ti volové raději začali opět vyrábět notebookové displeje s rozlišením 1600x1200.
    27.5.2011 08:55 pet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To raději 1920x1200 ;-)
    Bedňa avatar 27.5.2011 09:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Tu nikto nemá záujem o ten tvoj zas.... širokouhlý bordel :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Chytrex avatar 27.5.2011 10:32 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    +1
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    the.max avatar 27.5.2011 10:49 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    +1 !!!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    Ruža Becelin avatar 27.5.2011 11:24 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To teda radeji 1920x1200 nez 1920x1080 :-(
    27.5.2011 13:15 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Si to dej na vejšku ;p
    27.5.2011 11:27 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Já jo a taky ho na notebooku mám. Je to paráda. Dám vedle sebe dokumentaci včetně obsahu v Okularu, Kate se seznamem souborů a včetně více než 80 sloupců pro text. Všechno skvěle čitelné. 4:3 bych rozhodně nechtěl, ale 16:9 už je zase moc širokoúhlé, takže 1920x1200 (16:10) FTW!
    Bedňa avatar 27.5.2011 11:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Ale ty si z úplne iného sveta bratu :) Väčšina ľudí chce na kompe pracovať a nie pozerať sa na 80 stĺpcov v Kate :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.5.2011 12:12 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Někdo se dívá na text v editoru, někdo na porno. Každý nějak pracujeme. :-P
    27.5.2011 13:12 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Většina lidí chce Atlas hub a nějaké porno.

    Na UXGA se mi ty dva sloupce (stránky, zdrojáky atp.) tak dobře nevejdou jako na WUXGA.
    27.5.2011 10:28 PANiKA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    24fps se dela kvuli filmovymu dojmu, ne kvuli technickejm nedokonalostem.. i kdyz teda souhlasim s tim ze k takovyhlemu rozliseni bych potreboval asi displayport na spanku, pac krz oci mi rozhodne neprojde :D
    27.5.2011 13:31 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To už taky pomalu přestane plati. Nový Avatar od Camerona, Hobit od Jacskona a možná už i nějaké další filmy, se zaínají točit s rychlostí 48 fps.
    27.5.2011 18:15 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Hobita snad točit přestali, ne?
    27.5.2011 21:58 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Přípravy byly dlouhé a zmatené, ale opravdu se natáčí. Oficiální blog s informacemi a videi zde, článek o použití 48fps na facebooku Petra Jacksona zde (k přečetení není třeba přihlášení do fb).
    27.5.2011 22:30 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Proboha, jen to ne! Oni to zprzní...
    Ondroid avatar 27.5.2011 18:22 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Já bych třeba bral 7680×4320 a odpovídající monitor hned, potřebuju sledovat současně hodně grafů. Tohle by byl luxus ! Momentálně mám 2 x monitor 1920x1200 a i tak musím mít dost oken přes sebe, často překlinkávat a není to ideální.
    27.5.2011 21:45 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Na druhou stranu po zvýšení rozlišení se určitě zase časem v GUI zvýší DPI aplikací a bude to tam kde to bylo předtím. Nebo při současném zvětšení úhlopříčky monitoru, se zase bude muset celej člověk otáčet, aby se podíval na druhý konec monitoru na nějaký data :-D.
    Jendа avatar 27.5.2011 21:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Na druhou stranu po zvýšení rozlišení se určitě zase časem v GUI zvýší DPI aplikací a bude to tam kde to bylo předtím.
    Snad do té doby dokonvergujeme k vektorovým UI prvkům a z toho vyplývající plynulé škálovatelnosti nezávislé na DPI zobrazovadla.
    27.5.2011 22:31 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    KDE Plasma už je tady.
    27.5.2011 02:17 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    a i SDHC/SDXC s rozhraním UHS-I umí zapisovat třeba 60 MB/s
    Já bych na každou SD kartu hodil PCIe 3.0 endpoint řadič a bylo by :-D. (pokud by takovej řadič byl i na flash disku, tak ještě lepší, vyhodil bych NAND paměť a měl bych PCIe kartu :-D).
    27.5.2011 05:45 eee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Co je to za pitomou modu se za vsechno do Sony navazet? Navic tak tupe? Stovky milionu lidi maji zarizeni, ktere pouziva memory stick. Tito lide oceni, ze se Sony na ne nevykaslala a memory stick vylepsuje. Ja mam treba fotak od canonu uz asi 8 let a hodlam ho mit jeste radu dalsich let, nasralo by me, kdyby pametove karty pro nej prestaly byt podporívane. Jestli si nekdo zaslouzi odsoudit, tak je to olympus, za to, ze odepsal sve starsi fotaky a milionum lidi zmaril investici. Sony si za dlouhodobou podporu zaslouzi uznani.
    Bedňa avatar 27.5.2011 08:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    :-D :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Ruža Becelin avatar 27.5.2011 09:01 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To neni pitoma moda, ale fakt. Kdyz jsem si porizoval mobil, melo tu pitomou M2 kartu, protoze Sony (Ericsson). Jsem rad, ze uz se i S-E probrali, takze maji i v novych mobilech micro-SD, protoze ve fotaku mam SD, v noteboocich zabutovanou SD ctecku, a nemusim resit milion nekompatiblnich karet. Kdyz chce Sony podporovat starsi zarizeni, tak at udelaji redukci mezi MS a SD (jestli to je technicky mozne). Ze spojeni jako "proprietarni HX engine" je mi blbe :-(
    27.5.2011 10:32 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To není móda. Sony je hovadská firma od počátku, kvůli odmítání standardů. Viz i ten memory stick. Její další slavné pokusy prorazit hovadským propietárním řešením, které navíc nechtěla licencovat za normálních podmínek druhým, snad není třeba ani zmiňovat.
    27.5.2011 13:11 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Prave jsem nadsene zjistil, ze 2 ruzne stare D8 kamery (obe od SONY) po sobe navzajem neprectou. :-/ A z te, ktere to potrebuje znamy dostat pro sichr nechodi firewire. Super stav. Jeste vcera sem zil v domeni, ze to Soni D8 je alespon ustaleny stav, kdyz uz ne stanrard. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    27.5.2011 12:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Lenze tych memory stickov existuje tak 8 roznych typov, ktore su vzajomne nekompatibilne, takze sa o ziadnu ochranu investicii nejedna.
    28.5.2011 16:31 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Pletieš si to s SD kartami.
    27.5.2011 13:22 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Jo, Olympus... První digitální foťák co jsem měl v ruce byl 1024x768 s pár MB kartičkou SmartMedia, každá karta měla svoje extra speciální funkce (třeba tvorba kalendáře z fotky, samozřejmě zůstalo malé rozlišení), byla to sranda. Takže SmartMedia fail, nyní xD opět fail.
    27.5.2011 07:51 kip | skóre: 8 | blog: kip | Nový Jičín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?

    V posledním odstavci o AMD Llano přebývá mezera v 3 jádrové, a výraz 4core bych počeštil.

    V druhém odstavci o GTX 560 chybí mezera v 99%.

    V druhém odstavci o kartách Memory Stick chybí mezera v 50MB/s a 100MB/s, a ve třetím odstavci je 32&nbso;GB.

    27.5.2011 09:09 ET
    Rozbalit Rozbalit vše USB 2.0
    Zdravim,

    rad bych se zeptal AUTORA clanku, kde vzal magicke cislo 35MB/s na sbernici USB 2.0 [tusim ze podobne cislo padlo i v predchozich clancich] ? Pokud vim, tak teoreticke [nedosazitelne] maximum je vyssi. Takze 35MB/s je prakticka zkusenost autora s USB, nebo je to "obecne" uznavana rychlost ?

    dik
    27.5.2011 10:30 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    Teoretické maximum 60MB/s (480Mbit/s) je údaj pro linkovou vrstvu, tedy holé bity na kabelu. Z toho část padne na režii USB přenosů (hlavičky datových paketů, kontrolní součty), něco spolkne řízení samotné čtečky a souborového systému na kartě (mass storage/FAT). Reálná rychlost kopírování souboru pak je 30-35MB/s (ze zkušenosti).
    27.5.2011 13:16 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    (nejsem autor) Pravdou je, ze sem zatim nemel v prackach ctecku karet, ktera by sla pres 20MB/sec, ale prenosne disky tech 35MB na USB davaji.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    David Ježek avatar 27.5.2011 15:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    mám tu "pretec 233x SDHC" čtečku koupenou za 140kč ... stahuju s ní z sdhc karet až ~33MB/s (intel P35+ich9).
    27.5.2011 17:36 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    Dik vsem za postrehy. Nechce se mi ale verit, ze rezie sebere skoro polovinu pasma... Nejlip tu rychlost zkouset asi na nakym ssd, tem kartickam moc neverim - nema nekdo zkusenost ?

    jeste jednou dik

    27.5.2011 19:24 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    Ciste cvicne:

    Cteno z 2x 1.5TB 3.5" ST Barracuda v raid1 na SATA, ext4 ( snad to tedy nebrzdily :-D ) zapisovano na externi 1.8" Toshiba 250GB HDD na usb2, ext4

    date ; cp "image fedory" ; sync ; date

    3561752576B/118sec = 30MB/sec ... souhlas?

    Pripadne opacny smer v "jednodussim" (bez zateze filesystemu) provedeni:

    dd if=/dev/sdk of=/dev/null bs=4M count=1024 4 294 967 296 bajtů (4,3 GB) zkopírováno, 134,325 s, 32,0 MB/s (tam necekam potize s cache, takze sync netreba :-) )

    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    27.5.2011 19:37 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    pripadne tady maji clanek aj s obrazkem porovnavajici propustnosti usb/firewire/sata na nejakem Seagatim FreeAgentovi. (nicmene porad je to tocivec)

    Pravdou je, ze USB je navrzene vyrazne jednoduseji pro periferie (nasli se dobytci, kteri to ubouchali na nizke rychlosti v AVRku softwarove). U Firewire uz musi mit obe strany jistou miru inteligence. I to je duvod, proc se nenasazuje tam, kde to neni vyslovne potreba. (pokud tedy ignoruji licencni podminky na pouziti Firewire... tam to je/byl taky trosicku argument)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    28.5.2011 01:45 ET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    no prave ze tocivec :] na test by to chtelo neco rychlejsiho - nema kua nekdo to ssd na ksande ? :]

    PS: porad nepobiram tu ~50% rezii...
    28.5.2011 10:35 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    mam ssd, ale je to 8MB mlc od Pretecu a je ukrutne pomale, takze tim nic nezmerim a tudiz ho do sata-usb ramecku davat ani neminim. :-D

    Tu v tomto pdf pisou neco o 33MB pro USB2.0 a 38MB pro firewire. (nalezeno jako odkaz z angl. wiki)

    A kazdy hub v ceste (na MB byva ne-plny pocet hostu a za nimi hub) Ti to trosku zpomali, kazde komunikujici zarizeni taky.... a navic az po USB2.0 (vcetne) je vse half-duplex.
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    Petr Tomášek avatar 28.5.2011 09:23 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: USB 2.0
    Z toho část padne na režii USB přenosů (hlavičky datových paketů, kontrolní součty).
    Přesně tak, nejen hlavičky, ale i hlavičky hlaviček. USB je naprosto dementně navržené (ok, USB 3.0 se to snaží řešit). Nejhorší je to u low-speed, kde je režije protokolu tak velká, že to sice má linovou rychlost 1.5Mbit/s, ale nedá se tím přenést víc, než cca 50-70kbit/s. Prostě tohle musel navrhovat naprostý debil...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jiří Němec avatar 27.5.2011 09:24 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Rozlišení vyhnali na 33MPix, přičemž veškerý dnes natočený materál ma asi 8MPix, už vidím jak filmaři přejdou během 9 let na větší filmové políčko. Zvlášť když IMAX v posledních letech rozlišení zmenšil. A barvy jsou jen 10Bitové - to nedává žádný prostor pro vysokou dynamiku. Tonemappingu se jentak nezbavíme :-(

    Tohle vymyslel někdo z marketingu, asi stejnej blázen, který cpe do kompaktů 14 MPix na 1/2.3" snímač, výsledek se filtruje tolikrát a takovým způsobem, že z toho vyleze fotka různě digitálně zaostřená v různých místech, s hromadou hran naprosto vymyšlených a fotka focená i za slunečného dne vypadá hůře, než z mobilu... To samé možná uvidíme při převodu filmů na UHDTV.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    27.5.2011 11:00 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Proč by neměli přejít? Blockbustery na příští rok se už teď točí v 5K a na větším políčku není dnes problém ani s 28K.
    27.5.2011 13:37 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Tak profi kamery a foťáky 1/2.3'' nemaj a to jde. 65mm/70mm a IMAX filmy jsou a na 33 MPix by to snad bylo. Pak tu jsou digitální kamery jako Red, kde to rozlišení velmi rychle stoupá, barvy jsou zatím 12-bit. Vysoká kvalita je v zájmu budoucích generací. Podobně jako dnes na Youtube jsou starší 240p videa jen shluk vyhlazených kostiček a šumu, bude třeba za 10 nebo 20 let Full-HD nejnižší běžnou kvalitou.

    To že se z oka dostává do mozku hodně ořezaná informace a žádné HD je fakt, ale tou dobou už můžeš mít přímý interface pro kvalitní zážitek :)
    28.5.2011 18:56 Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Hlavně bude velikost pixelu 0.28 mm, tedy přibližně stejně, jako mají levnější LCD určená ke koukání zblízka. Vím, že technika se překotně vyvíjí a za pár let na tom bude nejdražší napájecí zdroj a plastový rám přístroje, ale stejně nevidím v tak velkém rozlišení smysl.
    27.5.2011 11:26 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Nechapu proc jsou jsou vsichni tak v udivu z 'vysokych' rozliseni. Momentalne pouzivam 3600x1920 a vyslo me to na 1500 euro.
    27.5.2011 11:28 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    To máš 3 LCD monitory s 1920x1200 otočené na výšku? :-)
    27.5.2011 11:48 Bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    jo
    27.5.2011 12:31 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Když se na tu TV zadíváš pozorně, ale fakt pozorně (to platí zvlášť pro tebe), tak zjistíš, že je to jednolitá plocha. Chápu, že když ty brejlíš každý den na 3 monitory rámečkama k sobě, že už je nevidíš, tak dávej pozor na ty mrtvý úhly!
    27.5.2011 18:36 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    co to jsou ty 10 bitove barvy? to jich bude opravdu jen 2^10? to neni imho mnoho :(
    Jendа avatar 27.5.2011 18:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Hmm, asi se myslí 10 b na kanál.
    27.5.2011 18:55 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Tak to pak jo.
    Grunt avatar 27.5.2011 18:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    10 barev? Stačí.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 27.5.2011 18:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Nj, v tak vysokém rozlišení není problém udělat dithering, a když se to pak rozumným algoritmem přeškáluje na 320×240, tak se ty barvy zase zprůměrují ;-).
    Grunt avatar 27.5.2011 21:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    JJ. Průměrování ditheru je docela zajímavá věc. Dovoluje dosahovat mnohem větších hloubek než samotný bitový rozsah (třeba baudline díky němu měří až do 130dB při 16-bitech). Škoda že to nejde využít ke kompresi (zatím mi vždycky vyšlo, že v případě že něco 2× zvětšíme, tak nám zbude hloubka 2-bity při zachování stejné velikosti souboru)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    28.5.2011 10:00 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    no ja nevim. uz ted se pri sosani 1080p ripu trochu kroutim - preci jenom je to vetsinou 12GB...a co teprve u 4320p??? na to nemam linku! :-)
    28.5.2011 10:41 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Nez to bude tu, tak budes mit i linku... Navic Te nikdo nenuti v tak velkem rozliseni jet hned. Urcite tam vyrobce da nejaky obfuskator, ktery bude z toho 1080p delat `temer` 4320p :-D

    Neco jako digitalni zoom na fotakoch/kamerach... objektiv ma kvalitou na 2mpix, daji tam 12mpix cip a digitalni zoom to jeste umozni zvetsit... bleh. :-(
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    28.5.2011 11:43 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    to je jasny...bylo to mysleno trochu s nadsazkou....
    29.5.2011 00:05 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Nikdy som nechapal rozdiely medzi spotrebitelskou grafikou do herneho PC a medzi tzv. profesionalnymi kartami ktore su kludne 10x drahsie. A cim som starsi, tym tomu rozumiem menej :)
    29.5.2011 00:30 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: HW novinky: Je libo rozlišení 7680×4320?
    Tak profi karta funguje v podstatě jako HW klíč k ovladačům s lepšími funkcemi pro příslušné aplikace. Někdy by ty aplikace mohly jet i na spotřebitelských kartách, ale je tam prostor pro byznys s "certifikovaným hw", tak proč by to výrobci nevyužili... Vydělá na tom jak výrobce aplikace tak výrobce grafických karet.

    Mě to nevadí. Díky drahým profi kartám můžou být ty obyčejné levnější.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.