abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 35
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    16.3. 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1098 hlasů
     Komentářů: 27, poslední včera 19:26
    Rozcestník

    GPGPU (výpočty na GPU)

    mě zajímá i jako programátora
    31% (235)
    mě zajímá, jen pokud to využijí programy
    44% (335)
    by mě zajímalo, ale nemám hardware
    10% (79)
    mě nezajímá
    15% (116)

    Celkem 765 hlasů
    Vytvořeno: 15.11.2011 00:26

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 15.11.2011 00:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU
    Přijde mi to jako super nápad, ale kvůli tomu, že (AFAIK) neexistuje žádný jednotný rozhraní pro GPU různých výrobců, tak je to dost obtížný nějak reálně nasadit a používat. Pokud se toto někdy změní a rozšíří se to, pak bych se o to zajímal i jako potenciální vývojář.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2011 00:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU
    OpenCL ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 15.11.2011 15:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Hledám autora, který by na AbcLinuxu o OpenCL napsal - může to být o zajímavých programech, ale také o programování v OpenCL. Našel by se někdo takový?
    16.11.2011 00:46 OFC | skóre: 2 | blog: OFCOFCOFC
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Zaslechl jsem toto: "opencl and cuda are like old gods, like cthulhu". Ale hadam, ze to neni dostatecny popis :(
    16.11.2011 22:33 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Podle autorů x264 musí existovat takzvané CUDA mostrum, které je zodpovědné za zmizení všech (myslím že je to již přes 10 obětí) programátorů, kteří přijdou s návrhem na vývoj CUDA/openCL akcelerace projektu, či o ní toliko projeví zájem, a následně se navždy a beze stop odlmčí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.11.2011 22:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    :-(

    Čím to? Díval jsem se na OpenCL a nevypadalo to až tak hrozně.
    16.11.2011 23:40 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Taky si říkám. On ale ten fakt, že všichni buď vycouvají/zdrhnou a nebo jim snad i hrábne (heh) bude u x264 asi hlavně v tom, že video enkodér se pro GPGPU podle všeho vůbec nehodí. Aby dosahoval kvalitní komprese, nemůže moc úloh dělat nezávisle na sobě (což pro úspěšnou aplikaci na gpu potřebujete), a pokud je vám kvalita jedno a stačí vám rychlost, stále váš program asi natrhne enkodér běžcí čistě na cpu (x264 je rychlé) nebo enkodér typu ASIC (quicksync na Intelu). GPU má tu nevýhodu, že potřebuje spoustu proudu, a navíc mu musí cpu asistovat, takže i ten slib, že se "odlehčí" procesoru je problematický.
    16.11.2011 23:50 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Mimochodem, zdá se, že AMD už to taky uznalo, protože nová řada A-série procesorů (polo-spekulace) má mít integrovaný samostatný enkodér ve stylu Quicksyncu u Sandy Bridge. Nvidia má dedikovaný enkodér v procesorech Tegra také.
    17.11.2011 16:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Taky si říkám. On ale ten fakt, že všichni buď vycouvají/zdrhnou a nebo jim snad i hrábne (heh)
    Nejspíš proto ono srovnání s Prastarými - ti, co se s nimi setkají, většinou zešílí nebo zemřou, případně obojí :-)
    GPU má tu nevýhodu, že potřebuje spoustu proudu, a navíc mu musí cpu asistovat ...
    Jenže to vypadá, že nějaká forma GPU bude v budoucnu v každém desktopovém procesoru, stejně jako se to kdysi stalo s FPU.
    17.11.2011 21:28 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    To ano, ale dekódování a kódování videa nebude jeho prací. Dnes se ale shadery v gpu myslím používají třeba na odstraňování prokládání, nebo na další, méně potřebný post-processing.
    3.12.2011 19:44 petko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Na konverziu farebneho priestoru HD videa pri prehravani je to ako stvorene (kto ma monitor so sirokym gamutom asi vie o com hovorim).
    4.12.2011 00:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    +1 přesně to jsem chtěl napsat
    18.11.2011 21:12 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Anketa je neúplná. Proč tam chybí možnost "Už delší dobu počítám mimozemšťany na GPU?"
    http://bandzone.cz/_90972
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.11.2011 20:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    To je možnost B
    20.11.2011 00:01 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Já používám FFT3Dgpu filtr, občas. Na Radeonu x700 :D

    (Ten ale zrovna nefunguje ve wine, takže tady není moc relevantní.)
    kotyz avatar 20.11.2011 19:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Jo, taky bych to využil na BOINC výpočty. Jen mít ten hardware ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 20.11.2011 20:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Ty asi za elektriku doma neplatíš, co? :-D
    kotyz avatar 20.11.2011 21:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Ne ;-) A i kdybych platil, tak za to skóre by mi to stálo!
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.11.2011 22:48 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Aspoň že netěží ty bitcoins. Ale ta věc už asi trošku vyšla z módy, když ten bublinový kurz k dolaru praskl.
    20.11.2011 22:27 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Neříkejte, že když na tomhle stroji nechám BOINC běžet osm hodin denně, tak na tom prodělám kalhoty. Jo a elektriku si platím. Přeci nenechám zbytek systému se flákat při běžném surfování.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    |🇵🇸 avatar 20.11.2011 23:30 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Ale dřív využiješ reklamačního oddělení nebo při usazení laptopu tam, kam podle názvu patří, budeš neplodný. ~,^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    21.11.2011 00:06 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    ...využiješ reklamačního oddělení...
    To jsou Vaio tak nekvalitní? Asi neumím pořádně hledat, ale nějaké negativní názory na tento typ sem nenašel. A tady si to relativně chválili (vím, je to 3D, ale jinak vnitřnosti to má stejné).
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    |🇵🇸 avatar 21.11.2011 01:00 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Jednak na vaio zrovna tady dost lidí nadávalo, že jsou to šmejdy, jednak stálé zahřívání a vytížení chlazení asi nebude to pravé.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Ravensun avatar 21.11.2011 15:23 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Nadává se na všechno.

    Ale zrovna notebookem bych BOINC nepočítal. Na to mám i ostatní komponenty mimo i cpu,gpu,chipset na motherboardu notebooku rád, páč nejsou chlazené.
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    |🇵🇸 avatar 21.11.2011 15:48 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Nadává se na všechno.

    Ale na něco méně.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    kotyz avatar 21.11.2011 17:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Já bych notebook ani nechtěl :-D Teď už se dá BOINC počítat i na smartfounu a Androidem! Tomu řikam pokrok :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    22.11.2011 11:57 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Mě zas PC do bytu nesmí, proto mám bubuka. :-)
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    22.11.2011 13:52 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Taky jsem si myslel jak je to fajn, ale když mi bylo sotva sedmadvacet, nastoupily hnusné problémy s krční páteří a od té doby už naopak nesmí ten notebook. Když stejně potřebujete normální LCD, klávesnici a myš, tak je desktop lepší (mimo jiných výhod jako je diskový prostor a cena).
    |🇵🇸 avatar 22.11.2011 14:17 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Proto mám konstrukci z polystyrenu a CD mechanik na podložení laptopu/monitoru a už naopak nemám židli Student. Ostatně existují věci jako Logitech Alto.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 25.11.2011 17:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    No, já mám takový kompromis, notebook, který si doma připojuji k externím součástkám, a když ho potřebuji někam vzít, tak ho zaklapnu a jdu. A ano, externí monitor mi začíná o 25 cm výš než klávesnice, jinak bych to nevydržel.
    pavlix avatar 25.11.2011 18:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Když stejně potřebujete normální LCD, klávesnici a myš, tak je desktop lepší (mimo jiných výhod jako je diskový prostor a cena).
    Mě to připadá naopak nevýhodné zhlediska cenu, prostoru i logistiky. Notebook potřebuju stejně a ještě k tomu bych řešil synchronizaci dat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    22.11.2011 11:59 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Když potřebuju chladit, použiju totok.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    24.11.2011 23:05 gfergerge
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPGPU (výpočty na GPU)
    Mozno netreba hladat autora, ale prekladatela. Napriklad ako zaciatocny clanok by bolo pekne i toto (asi nema vhodnu licenciu) http://www.codeproject.com/KB/recipes/opencl-part1.aspx

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.