abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 1
    dnes 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 1
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1249 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?

    1
    48% (246)
    2
    37% (191)
    3
    14% (72)
    4 a více
    1% (7)

    Celkem 516 hlasů
    Vytvořeno: 1.10.2021 00:05

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.10.2021 00:41 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Zatial 2, ale coskoro prejdem na 3, lebo uz to zacina byt nepohodlne. Ale keby vyrobili nejaky, ktory by mal vertikalne rozmer ako 34" monitor a horizontalne rozmery ako 3x34" monitory a rozlisenie 3x4K, tak kludne prejdem na jeden :)
    |🇵🇸 avatar 1.10.2021 01:24 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Protože vždycky u takových otázek vymýšlím okrajové případy, napadla mě varianta „žádný“ (kdyby někdo, typicky nevidomý, jel jen přes čtečku), nebo jestli by se počítalo sledování televize či tabletu po očku bokem.

    Osobně jsem dřívější dva až tři staré 20" monitory vedle sebe na výšku (takže 1600p) v posledních letech nahradil jediným 1440p (ačkoliv, jak ceny spadly, možná zase skončím u zdi těchto, tentokrát 24" monitorů), po straně nechávám zapnutou obrazovku notebooku obvykle s přehrávačem nebo poznámkami, ale napadlo mě přesunout to na jakože tablet (konvertibilní), akorát by to znamenalo nějak vyřešit streamování buď obrazu do něj, nebo naopak zvuku z něj.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    1.10.2021 12:26 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Jeden, ale „širokou nudli“ (798×334 mm). S dlaždicovým správcem oken (i3) je to poměrně pohodlné, ale občas si otvírám neužitečné okno (terminál) použité jako vycpávku, abych měl okno užší. Např. při prohlížení některých webů.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    1.10.2021 18:37 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Doma jeden, v kanceláři dva
    2.10.2021 08:38 elenril
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Pod 3 už nejdu, začínám přemýšlet u druhé řadě.

    Docela mě překvapuje, jak málo window managerů s tím umí rozumně pracovat (tj. nenutí člověka přepínat desktop na všech monitorech najednou, nebo umožnuje jednoduše zobrazit libovolný virtuální desktop na libovolném monitoru). Nakonec jsem si musel napsat vlastní správu virtuálních desktopů do Awesome.
    David Ježek avatar 3.10.2021 21:43 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Pouze 1 monitor a na něm vždy pouze 1 aplikace přes celou obrazovku. Cokoli jiného je z dlouhodobého hlediska škodlivé. Kdo nechápe, jednou třeba pochopí, je k tomu prostě potřeba dojít vlastním vývojem.
    4.10.2021 01:24 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    A není čistě náhodou možné, že různí lidé pracují na různých věcech, mají odlišný způsob práce, odlišné preference a může tak každému vyhovovat něco jiného, aniž by to nutně znamenalo, že ti, kterým vyhovuje něco jiného než vám, "nechápou" nebo "nepochopili"?
    David Ježek avatar 9.10.2021 09:51 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Ano, to je klidně možné a dá se tak fungovat mnoho let (jsem živým důkazem). Ale mozku to nesvědčí.
    Heron avatar 9.10.2021 12:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    V čem přesně? To opravdu záleží na tom, co člověk dělá. Podívej se, jak vypadá obrazová režie v TV. Pokud člověk stříhá videa nebo upravuje fotky, tak se více monitorů hodí. Vlevo mám insertované klipy, uprostřed ovládání a časovou osu a na pravém potom výsledek. U editace fotek potom třeba pro porovnání předtím / potom.

    Vlastně je to stejné jako práce ve fyzickém světě. Tam taky nemáš na stoje jen jeden papír. Ale nástroje všude okolo. Když někdo něco kutí, tak má všude kolem v dosahu ruky nástroje a přístroje.
    David Ježek avatar 15.10.2021 16:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Ano, ale děláš na jedné činnosti. Ne že před tebou běží tři a víc různých věcí na třech monitorech.
    4.10.2021 21:45 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Ty si asi najlepsi troll, ktory sa tu na roote vyskytuje.
    David Ježek avatar 9.10.2021 09:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    toto není root pane.
    9.10.2021 14:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Ano, tam bys mu to smazal nez by se vubec zobrazilo, rekls to presne.
    David Ježek avatar 15.10.2021 16:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Nesmazal. Viz Petrův komentář ve vláknu na Rootu. Možná kdyby sis o mě zjistil víc, tak bys za ty roky dobře věděl, že já kritiku nemažu, naopak klidně budu veřejně diskutovat, dokud se dotyčný bude držet tématu a neignorovat argumenty v mých reakcích.
    Jendа avatar 13.10.2021 21:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Musel jsem se několikrát ujistit, že to opravdu napsal David Ježek a ne Petr Ježek.
    15.10.2021 09:36 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Jasně, není nic praktičtějšího než například mít otevřenou stránku s informacemi k práci v prohlížeči a muset každou chvíli přepínat do terminálu, kde vlastní práce probíhá. K nezaplacení.
    David Ježek avatar 15.10.2021 16:30 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Pro takový typ činnosti se samozřejmě hodí více oken. Ale jinak...
    Petr Maleček avatar 15.10.2021 12:05 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    To je solidní kravina. Sice nejsem nějaký přeborník v multitaskingu při práci, ale minimálně dvě aktivní okna na dvou monitorech jsou v pořádku. Na jednom monitoru (primárním) pracuji a na druhém mám minimálně otevřený mailový klient. Případně na hlavním píšu kód a na druhém rovnou vidím výsledek. Práce s pouze jedním monitorem není tak efektivní.
    LinMuck, WinFuck :-P
    4.10.2021 13:38 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    V práci display na notesu + po stranách 2x na výšku FullHD. V režimu 2-1-3. Když táhnu okno, tak se mi přesouvá podle důležitosti. Před nosem mám to co píšu. To co potřebuji číst paralelně mám vlevo a to s nejmenší důležitostí mám napravo.

    Hodně lidí ale používá jen 2 monitory, protože jim ty křápy tři monitory neutáhnou. 4k (3840x2160) monitor nepoužívám, protože pokud by mělo zůstat písmo adekvátní mé současné ploše 3760x1920, tak by to musela být děsná kráva minimálně o úhlopříčce 32 palců.
    5.10.2021 03:25 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?

    To se těžko vysvětluje.

    Notebook + monitor má z pohledu uživatele 2 monitory, z pohledu počítače 3 monitory.

    Desktop má z pohledu uživatele 2 monitory, z pohledu počítače 4 monitory.

    Jde o to, že 5k monitor má vevnitř dva monitory 2560×2880 vedle sebe. Dokonce i ten, který je na jeden Thunderbolt (LG 27MD5KL), má pořád „v sobě“ dva monitory a dva (téměř) virtuální DisplayPorty. U těch starších monitorů se dvěma klasickými DP kabely (HP Z27q) je to méně překvapivé.

    To všechno je ošklivé dědictví z dob DP 1.2. Novější DP zvládne hravě 5k60 jedním kabelem asi tak od roku 2014 (ba i 8k60 by dal), ale to by musel takové monitory někdo vyrobit, no.

    9.10.2021 14:48 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Notebook + monitor má z pohledu uživatele 2 monitory, z pohledu počítače 3 monitory.
    To bude chyba v Archu!
    9.10.2021 16:25 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?

    Nemůže to být spíš chyba tupého anonyma, který ještě nikdy v životě neviděl 5k MST monitor?

    9.10.2021 20:14 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    5k MST monitor
    Na trznici uz jsem dlouho nebyl, tak netusim co je tam ted trendy.
    16.10.2021 14:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Jo tak, ti jsi chtel byt tester pro budouci obrazove technologie, tak to se omlouvam. Jsem jen uzivatel 2K SST, nejradsi bych nepouzival ani jeden tuhy kabel natoz dva.
    16.10.2021 16:22 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    USB-C 240W 40Gbps kable nie su az take tuhe.
    5.10.2021 19:55 FF
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    3 je pre mna optimal. Vlavo notas - MS Teams, na strednom monitore browsery, terminaly, apky a na pravom monitore (na vysku) IDE a kodovanie.
    Heron avatar 6.10.2021 10:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Dva až tři. Za ideál považuju 3, protože je jeden uprostřed. Případně 5 v jedné řadě. Nebo 6 ve dvou řadách nad sebou po 3.
    6.10.2021 11:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    Já používám dva monitory (27"), ale nemám je symetricky. Levý monitor je rovně a sedím proti jeho pravé polovině, pravý je natočený šikmo ke mně. Hlavní pracovní prostor je pravá půlka levého monitoru, tam se snažím mít to nejdůležitější.
    19.10.2021 07:04 Margzen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    3: na jednom píšu/kreslím, z druhého čtu dokumentaci, na třetím hraje nonstop live stream K-popu :-D
    30.10.2021 16:08 lazywriter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik monitorů (obrazovek) používáte současně?
    3. Ve středu 4K 34" (VScode ve fullscreenu) a po stranách 2x 1900x1200 24" (jeden na dokumentaci, druhý na logy, debug výpisy atd.).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.