abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí Budgie bylo vydáno ve verzi 10.10. Dokončena byla migrace z X11 na Wayland. Budgie 10 vstupuje do režimu údržby. Vývoj se přesouvá k Budgie 11. Dlouho se řešilo, v čem bude nové Budgie napsáno. Budgie 10 je postaveno nad GTK 3. Přemýšlelo se také nad přepsáním z GTK do EFL. Budgie 11 bude nakonec postaveno nad Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Humor

    OpenChaos.dev je 'samovolně se vyvíjející open source projekt' s nedefinovaným cílem. Každý týden mohou lidé hlasovat o návrzích (pull requestech), přičemž vítězný návrh se integruje do kódu projektu (repozitář na GitHubu). Hlasováním je možné změnit téměř vše, včetně tohoto pravidla. Hlasování končí vždy v neděli v 9:00 UTC.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 03:00 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.3, tj. třetí opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.13, tj. třináctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.1. 03:00 | Komunita

    Na stránkách Evropské komise, na portálu Podělte se o svůj názor, se lze do 3. února podělit o názor k iniciativě Evropské otevřené digitální ekosystémy řešící přístup EU k otevřenému softwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.1. 19:44 | Zajímavý software

    Společnost Kagi stojící za stejnojmenným placeným vyhledávačem vydala (𝕏) alfa verzi linuxové verze (flatpak) svého proprietárního webového prohlížeče Orion.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    9.1. 19:11 | IT novinky

    Firma Bose se po tlaku uživatelů rozhodla, že otevře API svých chytrých reproduktorů SoundTouch, což umožní pokračovat v jejich používání i po plánovaném ukončení podpory v letošním roce. Pro ovládání také bude stále možné využívat oficiální aplikaci, ale už pouze lokálně bez cloudových služeb. Dokumentace API dostupná zde (soubor PDF).

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    9.1. 14:22 | Zajímavý článek

    Jiří Eischmann se v příspěvku na svém blogu rozepsal o open source AdGuard Home jako domácí ochraně nejen před reklamou. Adguard Home není plnohodnotným DNS resolverem, funguje jako DNS forwarder s možností filtrování. To znamená, že když přijme DNS dotaz, sám na něj neodpoví, ale přepošle ho na vybraný DNS server a odpovědi zpracovává a filtruje dle nastavených pravidel a následně posílá zpět klientům. Dá se tedy používat k blokování reklamy a škodlivých stránek a k rodičovské kontrole na úrovni DNS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    9.1. 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.1. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.1. 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 15
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (8%)
     (4%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (5%)
     (3%)
     (10%)
     (50%)
    Celkem 374 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 10.1. 23:18
    Rozcestník

    OpenID

    používám
    12% (160)
    nepoužívám, ale vím, o co jde
    73% (937)
    neznám
    15% (190)

    Celkem 1287 hlasů
    Vytvořeno: 4.9.2011 22:29

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Marián Kyral avatar 5.9.2011 06:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Používám, ale minimálně.
    Valerius avatar 9.9.2011 11:57 Valerius | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    +1
    [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf /
    |🇵🇸 avatar 5.9.2011 12:34 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID

    Heh, OpenID? That's totally gay...

    ...real men remember tens or even hundreds of unique, randomly-generated super-strong passwords.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.9.2011 15:41 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    pavlix avatar 15.9.2011 00:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nechceš jít přiživovat hulána někam jinam? Osobně proti němu nic nemám, ale přijde mi, že jsou stránky, které si odkaz z dobře rankovaného abc zaslouží víc.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.9.2011 17:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Třeba ty tvoje vid? Hahaha
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    cezz avatar 21.9.2011 01:58 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Tie su aspon k teme ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 23.9.2011 18:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Třeba ty tvoje vid? Hahaha
    Spousta jiných.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    20.9.2011 19:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Tak to by se asi měl podívat na toto...
    26.9.2011 11:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    no nevim, já si pamatuju correct, horse, staple, ale zaboha si nikdy nemůžu vzpomenout na battery ...
    pavlix avatar 5.9.2011 14:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Používám denně díky konkurenčnímu Root.cz a dalším portálům Internet Info.

    Zcela náhodou jsem získal ověřenou identitu na MojeID (na konferenci IT 2011 stačilo vytáhnout občanku), na to delegované pavlix.net, které jsem používal před časem se svou vlastní implementací OpenID přes Jabber (padalo to kvůli divné knihovně a nenašel jsem čas to opravit).

    Ale jak říkal kolega kolibáč...
    ...real men remember tens or even hundreds of unique, randomly-generated super-strong passwords.
    (Nebo vše cpou do texťáku či ekvivalentu.)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    |🇵🇸 avatar 5.9.2011 16:58 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    (Nebo vše cpou do texťáku či ekvivalentu.)

    To se pleteš, to se pleteš! Jedině na nalepovací žlutý poznámkový papírek na monitor!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.9.2011 14:49 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Ty aspoň nejdou vzdáleně hacknout :-)
    pavlix avatar 6.9.2011 15:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    To taky už není pravda, od té doby, co bylo vynalezeno toto.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.9.2011 17:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Jako správnej programátor žiju přece v černé kobce bez oken, ne? :-D
    pavlix avatar 6.9.2011 21:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Tak si to užij, programátore :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.9.2011 18:40 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nekolikrat jsem ho pouzil, ale spis omylem. uvazoval jsem, ze bych openid pouzil i v nekolika projektech, ale vadi me, ze s nim nejde primocare nahradit formular login/heslo a je tam ten zbytecny krok, kdy se otevira okno u providera.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    pavlix avatar 5.9.2011 21:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Kdyby ten krok byl zbytečný, tak by tam nebyl :). Okno u providera se vůbec otevírat nemusí, pokud je dotyčný už do OpenID přihlášený a má potvrzeno, že se dané stránce můžou předávat požadované údaje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.9.2011 21:40 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Kdyby ten krok byl zbytečný, tak by tam nebyl :)
    Cekal jsem, kdy se nekdo ozve. Pochopitelne chapu, ze z pohledu navrhu OpenID ten krok neni zbytecny a bez neho by to s bezpecnostni stalo za starou backoru. Kdyz se na to podivas z pohledu uzivatele, tak uz ten krok zbytecny je. Co mi vadi je, ze proste nemuzes udelat bezesvou integraci do standardniho prihlasovani login/heslo na kterou jsou lidi zvykli.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    pavlix avatar 6.9.2011 05:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Ale můžeš, za předpokladu, že přistoupíš na to, že to ti lidi jednou zaškrtnou, na což bys přistupit měl, je to jednodušší než registrace s ověřením e-mailu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.9.2011 14:50 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nepoužívám, nechci, nepotřebuji. Zvlášť v dnešní době, kdy už některé weby nabízejí přihlášení přes Twitter/Facebook.
    pavlix avatar 6.9.2011 15:01 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nepoužívám, nechci, nepotřebuji. Zvlášť v dnešní době, kdy už některé weby nabízejí přihlášení přes Twitter/Facebook.
    A můžeš si o tom psát s holčičkama po ajsíkjů :).

    Někdo holt má rád univerzální standardny, někdo ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.9.2011 17:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nemám nic proti standardům. Ale zde ještě jaksi nebylo naplněno to nadkritické množství webu, které umožňují přihlášení OpenID abych se tím začal zabývat. Tedy není to tak, že bych říkal, že je to nesmysl ale spíše že mi to zatím k ničemu nebude (neboť tam, kam chodím nejčastěji, OpenID není).

    A jinak jo, ty holčičky mohou být výhoda :-)
    pavlix avatar 6.9.2011 21:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Nemám nic proti standardům. Ale zde ještě jaksi nebylo naplněno to nadkritické množství webu, které umožňují přihlášení OpenID abych se tím začal zabývat. Tedy není to tak, že bych říkal, že je to nesmysl ale spíše že mi to zatím k ničemu nebude (neboť tam, kam chodím nejčastěji, OpenID není).
    Já ten standard taky nikomu nenutím, maximálně provozovatele požádám a počkám, zda odmítnou.

    Zde pouze vyvracím argumentaci Twitterem a Facebookem, které neodpovídají ani nejzákladnějším požadavkům obecně použitelné (tedy decentralizované) služby.
    A jinak jo, ty holčičky mohou být výhoda :-)
    Tak což o to, dneska na to stačí Facebook s jabber konektivitou (jen client-to-server). Federovaná služba to bohužel není, ale co naděláš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    yac avatar 6.9.2011 17:49 yac | skóre: 8 | blog: srckbin | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Hojně používám OpenID spojené s google účtem, kterým se dá překvapivě pohodlně přihlásit do spousty různých služeb, takže jsem ušetřil kotel času na otravných registracích.
    srck! Linux smrdí. Méně.
    cezz avatar 6.9.2011 21:57 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Mne to nejak poriadne nefungovalo ani na rootovi (namiesto mena to zobrazuje nejaku cast tej skaredej auth url)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 7.9.2011 17:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Mne to nejak poriadne nefungovalo ani na rootovi (namiesto mena to zobrazuje nejaku cast tej skaredej auth url)
    Že ti to něco zobrazovalo, je důkaz, že ti to fungovalo :).

    Mě to překvapilo opačným způsobem, na Rootu mi to zobrazuje místo OpenID jméno a příjmení, což bych ještě docela chápal (i když volitelná přezdívka by byla lepší), ale nikde to neprezentuje mé OpenID.

    Že máš škaredou auth url je tvoje blbost. Já pouhávám pavlix.net :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    cezz avatar 8.9.2011 01:26 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Vsak ja nevravim, ze mi to nefungovalo - prihlasit som sa s tym dokazal. Ale namiesto mena/priezviska to zobrazovalo tu URL, ani to nie celu (co sa mi zda trochu cudne) Proste to nefungovalo poriadne :)
    Že máš škaredou auth url je tvoje blbost. Já pouhávám pavlix.net :).
    Blbost ani tak nie, ako lenivost :) V zasade je to jediny web, kde by pre mna malo zmysel sa prihlasit a zaroven je tam moznost pouzivat openid, tak som si povedal, ze pouzijem to, ktore mam s google uctom.. Pre jednu stranku jaksi zatial nemam potrebu si rozbiehat vlastne openid.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 8.9.2011 11:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Vsak ja nevravim, ze mi to nefungovalo - prihlasit som sa s tym dokazal. Ale namiesto mena/priezviska to zobrazovalo tu URL, ani to nie celu (co sa mi zda trochu cudne) Proste to nefungovalo poriadne :)
    Nemůžu srovnat, dneska jim to zřejmě funguje jinak.
    Blbost ani tak nie, ako lenivost :) V zasade je to jediny web, kde by pre mna malo zmysel sa prihlasit a zaroven je tam moznost pouzivat openid, tak som si povedal, ze pouzijem to, ktore mam s google uctom.. Pre jednu stranku jaksi zatial nemam potrebu si rozbiehat vlastne openid.
    Chápu, tak ono pro klasickou registraci je asi lepší, když ti umožní to samé, co ostatním registrovaným uživatelům. Ale zatím bych se spíš zajímal o další místa, kde to vůbec zavedou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.9.2011 15:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Teď jsem zjistil, že můj účet na stackoverflow je vlastně openid od stackexchange. Mimochodem, jak složité je být sám sobě openid providerem? To bych asi radši...
    26.9.2011 15:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenID
    Už nic, tady o tom mají krátké povídání...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.