abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (8%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (8%)
     (8%)
     (23%)
     (31%)
     (23%)
    Celkem 13 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 12:54
    Rozcestník

    Chtěli byste zabránit oživování starých diskusí automatickým uzamknutím po určité době? (Šlo by pouze o diskusní fóra, ne diskuse u článků, blogů apod.)

    Ano, počítat na dny.
    2% (10)
    Ano, počítat na týdny.
    5% (26)
    Ano, počítat na měsíce.
    16% (86)
    Ne.
    78% (432)

    Celkem 554 hlasů
    Vytvořeno: 27.6.2005 15:22

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jan Zahornadsky avatar 27.6.2005 15:27 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Návrh
    Někdy je oživení historické diskuze fakt spíše na škodu .... ale co takhle ale spíš pisatele nějak upozornit, spíš než natvrdo diskuze zamykat?
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    27.6.2005 15:38 w0c45_x86
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    souhlasim...
    27.6.2005 15:45 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Zamykat je to blbost, ale třeba na diskuzi co je jstarší jak měsíc že by byla zobrazena jinak barevně a i třeba jak jsou ikonky že je to vyřešeno a uzamčeno že by se tam oběvila nějaká ikonka která by indikovala že je to starý příspěvek (třeba přetrhnutý papír, přeškrtlá stránka, zapáchající sireček atd.....)
    wake avatar 27.6.2005 20:27 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    balíček hořících sireček, ale zapáchající syreček... ;-)
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    Josef Kufner avatar 27.6.2005 23:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh
    Souhlasím, nezamykat, jen výrazně označit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    27.6.2005 15:40 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Diskuse vs. lidi
    Datum za to nemůže. I do staré diskuse může někdo smysluplně přispět. A i do čerstvé může napsat off-topic blud.
    27.6.2005 20:07 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Diskuse vs. lidi
    Presne tak, mimo to se hodi psat do diskuze neco jako "vyreseno, chyba byla v ...".
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    27.6.2005 15:45 Evka | skóre: 13 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše nazor
    jestli se tim problem vyresi je mi jedno jestli to visi dva roky podtatny je vysledek
    Use windowsXP or better!! I use Kubuntu.
    27.6.2005 15:51 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Nezamykat
    Občas je smysluplné připad příspěvěk po delší době. Lepší mi připadá upozornit, že člověk odpovídá na starou diskuzi.
    27.6.2005 17:48 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    rm -rf taky ani nepipne a skody udelas daleko vice. Jen se poctive koukejte na jak stary prispevek odpovidate. Nedelejme pocitace chytrejsimi nez jsou, to bysme mohli dopadnout jak MS se sponkou v Office.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    27.6.2005 18:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Možná ti unikl drobný rozdíl mezi tím, kdo udělá chybu, a kdo pak nese následky. Není-li ti stále jasný, dej mi rootovský účet na svých strojích s radou ,jen se poctivě dívej, co děláš` -- a uvidíme...
    wake avatar 27.6.2005 20:29 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    a jaké jsou, prosím, následky toho, že (někdo napíše OT příspěvek ve dva roky staré nesmyslné diskusi), krom toho, že \1 ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 20:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Že se to objeví v seznamu aktuálních diskusí, ve kterém není poznat, že je to dva roky starý thread s jednou novou off-topic odpovědí. To je vidět, až na něj vlezeš a přečteš si datum, v horším případě i více -- což samozřejmě N lidí následně zbytečně udělá.
    wake avatar 27.6.2005 21:10 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    ...zanadává, loučí se a končí. načež diskuse zase vklidu během hodiny zapluje do pr... eee.. propadliště dějin.

    podle mne následky automatického zamykání starých diskusí jsou horší. např dneska jsem k "vyřešené" diskusi připojil (IMHO) celkem on-topic komentář. dokud u vkládání příspěvků nebude AI která rozpozná a nepropustí OT příspěvek, bude (IMHO) lepší smířit se s občasným zaplevelením seznamu aktuálních diskusí.

    samozřejmě se tím abclinuxu vystavuje nebezpečí DOS pomocí vysokého počtu naprosto nesmyslných příspěvků. to je ovšem už spíše filozofická debata - stojí to (neomezená svoboda komentování) za to (riziko "zaDOSení" serveru nějakým "teroristou") ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:26 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Vysvětluji, že člověk vkládající příspěvek není ten, koho pak prudí zombie vytažené z hrobů, tudíž je chybná úvaha

    Jen se poctive koukejte na jak stary prispevek odpovidate.

    a upozornění na možnou kontraproduktivitu při přidání příspěvku není od věci. Toť vše.

    Podle toho, co píšeš, se proto asi hádáš se špatným člověkem...
    28.6.2005 15:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    I stary prispevek je prispevek. Google ho zaindexuje a muze byt uzitecny. Necht je tedy u zive diskuze videt datum kdy vznikla, zadne upozornovani NECHCI. To ze tam bude upozorneni, ze prispivas do starsi diskuze nezabrani jejimu zobrazeni v zivych diskuzich. My, ctenari, jsme svepravni. To by mohlo skoncit onim typickym: "Tak kam to bude. Nahoru. Nahoru? Hmm... Ale dolu je taky pekny smer. Nechcete jet radeji dolu? Ne! Chci jet nahoru. Jste si tim naprosto jist? ... atd. atd.".
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 15:43 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Necht je tedy u zive diskuze videt datum kdy vznikla, zadne upozornovani NECHCI.

    Protimluv?
    28.6.2005 17:31 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Snad ne. Poznamku 'pod carou' nemusim shlednout. Nechci otravna _hlaseni_ predpokladajici, ze jsem neco prehledl. Nesnasim modalni dialogy, alerty a buzeraci obecne. Howgh :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    28.6.2005 17:33 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Ale ted mne napadlo, ze se vlastne vubec nebavime o alertu, ale o textu, ktery by byl soucasti stranky s textareou pro prispevek. Pokud tomu tak je, velmi se omlouvam. Nesnasim totiz modalni buzeraci :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    wake avatar 27.6.2005 21:13 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    ehm... možná by bylo lepší, aby to tam vidět bylo ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:27 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Stejně jako tucet dalších věcí (kategorie, počet nepřečtených příspěvků, ...), a pak by též bylo skvělé, kdyby se to vešlo na stránku a vyznalo se v tom alespoň to příslovečné prase.
    wake avatar 27.6.2005 21:38 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    ano. před chvílí tady prolétla barva (i když W4D říká NE!). též ikonky svištíce kolem s atributem title v podpaží říkaly že se klidně zastaví a zvýší přehlodnost. (i když links s lynxem pláčí a naříkají). ano, i já umím php, html a css a jsem ochoten ikonkám ukázat červenou plácačku a textu kbelík s #EEAAEE.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:44 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    Zobrazovat datum -- a datum zobrazit chceme, konkrétně datum, kdy vlákno vzniklo -- jako barvu mi přijde přece jen trochu ulítlé...
    wake avatar 27.6.2005 21:51 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    znáte zobrazování priority bugu v sourceforge? (připouštím, že tam jde o rozlišení pomocí saturace.) proč to neaplikovat na nějakou diskrétní stupnici stáří s logaritmickým měřítkem ? (starší než rok, čtvrt roku, měsíc, čtrnáct dní, týden, tři dny, den, šest hodin, dvě hodiny, půl hodiny, napíšu zítra).
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    wake avatar 27.6.2005 21:54 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    a detaily vypsat do takového toho hintivého okénka které se vyhintí při přemyšení ?
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    27.6.2005 21:56 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    A co takhle přidat do profilu položku `SQL dotaz pro výpis diskusí'? ;-)
    wake avatar 27.6.2005 22:02 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nezamykat
    to není špatný nápad.. ;-) ale myslím, že zrovna vypíchnutí stáří tou saturací, resp. zobrazování ikonek pro Y/N položky není úplně špatný nápad - šetří místo a je to názornější, než textová informace (ať chcete nebo ne, mozkový procesor na barvy je rychlejší než ten na text.) já nevím, možná je to proti filozofii serveru, zobrazovat informace netextově, ale moje zkušenost práve se SF říká, že je to _veskrze_užitečné_ udělátko.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    28.6.2005 07:47 ND
    Rozbalit Rozbalit vše A co...
    A co jenom upozornit reagujícího až v reakčním dialogu, že reaguje na "starší než nový" příspěvek, s upozorněním, že off-topic oživování vyhaslých diskusí se neslučuje blablabla...? Někoho by to možná odradilo.

    Ale nějaké zvýraznění _data_ příspěvku by IMO bylo lepší, protože podle "zabarvení threadu" by i všichni následní plameňáci viděli, že už je vlastně dávno po boji a netahalo by to tolik za oči.
    wake avatar 28.6.2005 08:08 wake | skóre: 30 | blog: wake | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A co...
    tohle (IMHO) nikdo číst nebude, stejně jako upizornění na to, že má po sobě číst náhlody. pokud z toho neuděláte něco stejně výrazného jako je "každý příspěvek musí mít titilek". člověk by měl vědět, na čem je, ještě než si thread rozklikne.

    ovšem řeší to případ, kdy člověk oitevírá diskuse rovnou z čtečky RSS.
    Tento příspěvek má hlavičku i patičku!
    elviin avatar 28.6.2005 10:06 elviin | skóre: 29 | blog: elviin | Plzeň-Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Moderovaná diskuze
    Zamykání nepodporuji, spíš by se mi líbila moderovaná diskuze. Nevim, do jaké míry se tak již děje. Myslím si, že autoři abc se snaží a jsem s tím spokojený. Možná by nebylo špatné označit jinou barvou diskuze starší než určité datum.
    28.6.2005 10:22 Dejv | skóre: 37 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Nezamykat
    Jsem proti zamykani, jsem pro oznameni, ze vkladam prispevek do diskuse starsi nez ... mesic? dva mesice? Zrovna dneska nekdo vlozil do sve diskuse vysledek po skoro mesici.

    Dejv.
    Pevně věřím, že zkušenější uživatelé mě s mými nápady usměrní a pošlou tam, kam tyto nápady patří...
    28.6.2005 14:50 Neci | skóre: 24 | blog: den_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Stačilo by...
    keby sa vedľa času posledného príspevku komentára zobrazoval aj dátum podania otázky, respektíve čas.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.