abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    C:\

    17.5.2010 11:58 | Přečteno: 2184× | moje já a linux

    Milé děti, pohodlně se usaďte, dnes vám budu vyprávět pohádku: "Jak amigapower k notebooku přišel".
    Předem se některým čtenářům omlouvám za pro mně netipický, spíše Linuxový zápisek.


    Intro

    "Tramtadadááááááááááá... .. ."
    Kabát
    Bylo, nebylo, žil, byl jeden amigapower. Jednoho krásného dne se tak nudil, že zavolal starému kamarádovi Yardovi, jestli by s ním nešel do hospody, ten s pozváním souhlasil a za několik minut už popíjeli pivko v nedaleké hospůdce. Sedí, pijí pivo a najednou přijíždí Martin 323 (má mazdu), amigapower se zvedne od piva a jde domu pro přední spoiler. Když se vrátí, zastihne oba kamarády při rozmluvě o notebooku na prodej, slovo dává slovo a druhý den s ním Yarda u amigapowera zvoní.

    Je třeba očuchat si nový hardware

    Není Distro, jako Distro

    "Vytrvale jsem se snažil nesmát se lidským činům, nenaříkat nad nimi, ani si je neošklivit, nýbrž je pochopit."
    Spinoza
    No, je to dílo Acer Travelmate 4050, já mu ale říkám "troublemate", protože to co jsem s nim za poslední 3 dny prožil... :-D
    HDD 66 badblocků, těsně před smrtí, baterka-smrt a nakonec se ukázalo, že je problém ještě s CD-ROMem. Říkám, já si tam skusim dát nějakej linux a uvidíme (kdesi jsem četl o ubuntu, které mělo drobný problém jen s modemem a tušim že uspáváním), ještě mi musel donést prázdné CD na Mandrivu One, protože žádný nemam. Zatímco se táhla Mandriva, Yarda vytáh svojí Fedoru 8, jakési postarší Ubuntu a Slax, dali jsme se tedy do zkoušení: Slax byl tak vyřízenej, že ta mechanika ani neměla šanci ho načíst, takže jsme přistoupili rovnou k Ubuntu, chroup chroup - no bootable CD :-( , u Fedory to dopadlo podobně a Yarda už se na mně usmíval s CD Windows® XP Home Edition® v ruce. V tu chvíli se ale ozvalo "tramtadádadádadá" z K3B a měli jsme Mandrivu, Mandriva odpálila okamžitě jako drak, potom bootovala asi čtvrt hodiny, až do nápisu "starting desktop manager" (nebo něco takovýho), pak výtuh...

    Na stojáka! Playstation takhle čet cédéčka ještě rok...

    veni, vidi, vici...

    "Přišel jsem, uviděl jsem, zvítězil jsem."
    Caesar Bill Gates
    Po této zkušenosti už jsem rezignoval a Yarda do mechaniky vložil CD s Majoritním operačním systémem, CD párkrát chrouplo a instalace začala. Po několika málo minutách začalo v mechanice divně cvakat a přestávala číst, pomohlo ji otevřít a zavřít, několik souborů se tak někde postrácelo, ale instalace pokračovala dál (to se opakovalo asi 8-10x) a teď se držte, až do zdárného konce. Nejde ted připojit internet a na jakejkoliv pokus o jakoukoliv činnost se sítí to nereaguje (to asi budou ty chybějící věci :-D) a po kliknutí na ikonu Explorer®u, se to zeptá, v čem chci soubor otevřít... :-D

    řekněte WOW!

    Přece nepůjdu do hospody s Windows®?!

    "Mrdat! Mrdat! Mrdat!"
    SADAM
    Druhý den následovaly další pokusy, ta věc nenabootuje CD připojený přes USB při jakymkoliv nastavení toho BIOSíčku, kterej tam je a disk připojenej přes USB k desktopu, zas nevidí LiveCD (Po zkušenostech s instalací toho Mephisu a Kralykovejma scriptama už tyhle věci dělám jen s fyzicky odpojenym HDD). Potom, co jsem se vrátil ke konvenční metodě, čili přemlouvání optické mechaniky, prošení optické mechaniky a slibování optické mechanice, bylo CD od hlavičky laseru tak obroušené, že muselo jít do koše. Co teď? A co potom? Prázdný CD jsem neměl...

    the End


    Tak tohle jsem viděl poprvé...


    ...další pokusy ntb/desktop

    New Hope

    "Marcela je vysoká a štíhlá a prsa má skutečně akorát. V žádném případě až na zem."
    Jan Jílek
    Potom se to stalo, z ničeho nic, z nenadání se mi v krámech z Polska vylouplo CD "Mandriva Spring 2007.1 One" a Okamžitě šlo do mechaniky. Teprve v tuhle chvíli jsem si uvědomil, že MDV2010 s KDE4 může být pro intel955 a 256MB RAM vražedná kombinace, protože po několika minutách jsem se konečně díval na plnohodnotný Linuxový desktop! :-D Takže, zformátovat disk a hurá instalovat, chroup, chroup, chroup, chroup, chroup, chroup, chroup... Mechanika klekla...

    KDE nabíhá...


    Mandriva 2007.1 One

    Jak z toho ven?

    "A co to má společného s Linuxem?"
    Robert Krátký
    Tak teď nevim, jak tam mam dostat Linux, aniž bych musel zvednout prdel a jet něco koupit, mam k dispozici maximálně foťák jako mass storage, nemam ani flashku a FDD to nemá. :-D Napadá vás něco?

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.5.2010 12:13 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Rozumný člověr na Acer použije Slackware, Debian nebo FreeBSD. Tyhle distra jednoduše mi na Aceru chodily bez jakéhokoliv problému. Mechanika je vždy našla i když z jinými měla potíže. Třebba s Fedorou nebo Mandrivou. Kdyby ses mě amigo zeptal, tak bych ti řekl, že Slackware 12.2, který jsem měl na něm naposledy, než jsem ho odstavil ve prospěch Macbooku a Debian Etch jednoduše chodily, a byla s nimi pohoda. FreeBSD 7.1 také. Jo jo a nemusel by ses stydět do hospody. Taky bych se styděl jít mezi lidi s woknama.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 12:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jo, a po večerech si budu doma v příkazový řádce s pěti lidma na jabberu bastlit ty vaše jádra, moduly a jiný píčoviny, ne? :-D Mandriva prostě funguje.
    17.5.2010 12:33 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Cssssss, opravdoví frajeři jedou tyhle distra. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 12:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    To je dobře, aspoň moc nelezou mezi lidi a pro nás klikače (se spoustou času) tak zbyde daleko víc ženskejch. ;-)
    17.5.2010 12:43 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Kdyby by si věděl jak se jednoduše spravují tyhle distra, pak by si nekázal tyhle bludy tak zbyde daleko víc ženskejch.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 12:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    LOL! :-D A Kdyby by by, v prdeli byly ryby by by, nemusely by bejt rybníky... :-D

    O.K. rozdělíme si to, vy si doma kompilujte kernel a já si zatim pudu do hospody skompilovat mozek. ;-)
    17.5.2010 14:23 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    No já kernel na FreeBSD zkompiluju raz dva, to je skutečně velmi jednoduchá záležitost a pak mám kvalitní OS, který je stabilní, výkonný a docela slušný i na desktop. To se opravdu o FreeBSD dá říci. U Slackwaru jsem na notebooku ještě kernel kompilovat nemusel. Zatím všechno co jsem potřeboval chodilo. Mandrivu nehaním, ale co se rychlosti a stability týče, Slackware ji zastíní. Jinak má všechno co běžný uživatel potřebuje, co nemá dá se pohodlně stáhnout na linuxpackage.net a ještě pohodlněji nainstalovat. O Debianu ani nemluvím, to je skutečně pohodlné distro.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 16:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    To je sice všechno krásný, nicméně v mojí situaci to ale stejně nic neřeší...
    Dalibor Smolík avatar 17.5.2010 16:35 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Zkusil bych prostě Debian stable, KDE 3.5. Určitě to musí šlapat. Mám pod stolem také jeden takový stroj (256 RAM), žádná rychlost, ale funguje.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.5.2010 17:54 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Ano, Debian Stable a pro jistitu Expert Install.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 22:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    z čeho? z mozku? nemam CD anio USB boot.
    18.5.2010 03:34 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Pokud se tam podařilo dostat Windows 3.x/9x (prostě takové, co v sobě mají ještě DOS), tak jde použít loadlin.exe na natažení jádra a initramdisku, čímž se obejde nemožnost bootovat z CD/USB.
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 07:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    XP, ale mam na disketách DRDOS, což je ale asi bezpředmětné...
    danaketh avatar 17.5.2010 18:03 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Prosimtě, Debian zvládnu nainstalovat a úspěšně rozhejbat k obrazu svému i já :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 22:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Já taky když mam CDROM nebo USB boot.
    houska avatar 17.5.2010 15:01 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Rozumný člověr na Acer použije ...
    Eeee ... chyba. Rozumny clovek nepouzije Acer.
    AsciiWolf avatar 17.5.2010 12:14 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Zkus na tu Flash hodit přes UNetbootin netinstall verzi nějakého distra a zkus to nabootovat na tom laptopu. Teda, za podmínky, že ti tam jde alespoň sít... :-)
    kotyz avatar 17.5.2010 13:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    uz psal ze to z usb bootovat neumi a ani na boot z usb (nebo other device) neni polozka v biosu. je tam ale zase polozka na disketovku (ktera tam neni, ale delaji se usb disketovky a ty by meli fungovat temer vsude). a pak sit (ktera mu nefungovala pod widlema, coz jeste neznamena ze nefunguje vubec).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.5.2010 12:18 f;dljkgoiwetu8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Zkus spustit instalator z HD nebo, pokud mas dalsi pocitac, ze site. Z vlastni zkusenosti doporucuju tu cestu pres sit, ktera je obvlast luxusni.

    Navod je treba tady:

    Booting the Installation System
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 12:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    No, teoreticky mam v desktopu 2 síťovky a kabel... Síť prej šla normálně, pod widlema teď ale nechodí.
    Limoto avatar 17.5.2010 13:13 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Je otázkou, jestli je ten network boot PXE nebo něco archaickýho, zkus ho tam dát, mohlo by to tam někde psát...
    17.5.2010 19:12 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Pokud by pro tebe rozchozeni sitove instalace bylo moc slozite, mozna bych zkusil vypalit na nejake CD (nejnizsi rychlosti, tak 16, pak to ctou ojety mechaniky lip, a predtim laser prelesti) pouze sitovou instalaci neceho (mandriva urcite taky ma ne? pokud ne, tak zkus debian testing, super vec, tady iso. Ma par mega, tak to snad zvladne. Pak jen nastavis sit, a ono se to uz nainstaluje ze site. Dokonce to nainstaluje (kdyz to zatrhnes) notebook veci a pak mi hned jelo acpi, uspavani a takove kravinky. Nikdy predtim sem debiana neinstaloval, hodil sem si to na notas misto ubuntu a byl jsem prekvapeny, ze to funguje podstatne lip.

    Testing oproti stable ma novejsi balicky, jadro a tak. Ale jinak to same muzes i u stable. Kde je 4 no, ale v nejhorsim aspon gnome pofici.
    Baník pyčo!
    17.5.2010 13:05 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Kocky super!!! Jen mi na tech fotkach dost prekazi ten notebook. Priste bez nej dik ;-)
    17.5.2010 13:11 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    S tímto názorem plně souhlasím. Ty kočky to zachraňují. A pak ještě některé, ehm, citace :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    kotyz avatar 17.5.2010 13:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    jo, ty cintace sou deluxni :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 17.5.2010 13:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    napada me neco jinyho - nebejt linej a opatrit (koupit nebo pucit) si jinej disk (nebo tu cf kartu na kterou ses uz ptal) a usb disketovku (pro vsechny pripady, smart boot manager z diskety umi nabootovat cokoliv z cehokoliv) a zkusit to znova. nebo takova redukce z 2.5" hdd na 3.5" (jednu mam doma, koupena na aukru, skoro zadarmo) - moh bys zapojit ten disk do desktopu primo (ne pres usb) a pak by ho meli videt vsechny instalacni a live cd ...

    jenze ty to chtes dokazat jen s tim co uz doma mam a to (podle me) nejde ...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.5.2010 13:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Ty fotky vypadají, jako by k tomu notebooku byl připojen starý CRT monitor. :-)
    rofl.rofl avatar 17.5.2010 14:29 rofl.rofl | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Co zkusit debian businesscard iso, vypalit to na nějaky kvalitni CD(treba Verbatim) jednickouvou rychlosti. A pak zkusit, jestli to ta CDROM přece jen nepřechroupe...
    Mozek je aparát, jehož pomocí si myslíme, že myslíme.
    kotyz avatar 17.5.2010 14:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    verbatim a kvalitni? bejvavalo, bejvavalo ... :-(
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.5.2010 17:58 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Chce to vybírat - zatímco některé Verbatimy sice už nejsou Veratimy (např. ty poslední co mám jsou od Moser Baer), pořád se dají sehnat média od Mitsubishi Chemical Corp.
    Grunt avatar 17.5.2010 14:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Viděl bych to na JTAG.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 16:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Mohl bys to rozvést?
    Grunt avatar 17.5.2010 16:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Radši ne. Bylo to myšleno spíš jako vtip než jako dobře mířená rada.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 16:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Škoda, když jsem tě viděl, myslel jsem že budu mít ten problém brzo z hlavy! :-D
    Grunt avatar 17.5.2010 16:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    A co to vůbec chceš udělat? Dostat Mandrivu na TroubleMate s nefunkční mechanikou a s vadným diskem? Též jsem měl s podobně mrtvým TroubleMatem podobný úkol. Povedl se, ale to byl jen začátek. Někdy je opravdu lepší konstatovat smrt a dopřát mu odpočinek v pokoji.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.5.2010 15:26 aejeaqjjzrjhutkwtku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ty voe, tu váhu si tam nefoť...
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 16:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Ta je na koťata. :-D
    houska avatar 17.5.2010 16:12 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\

    tyvole ty hulis kotata?

    jak to delas? zabijes, ususis, rozemeles, ubalis, vyhulis?

    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 16:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Kdybych měl tuhle váhu s distancí +/-1g na hulení (musel bych jet tak v pětikilovejch balíkách :-D), nemusel bych řešit optickou mechaniku za stopade...
    houska avatar 17.5.2010 16:17 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Kdybych měl tuhle váhu s distancí +/-1g na hulení (musel bych jet tak v pětikilovejch balíkách :-D
    clovek se necim zivit musi ... no ne?
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 16:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    clovek se necim zivit musi ... no ne?
    No to je jasný no, ale já fakt kromě hulení i normálně jim a piju...
    Václav 17.5.2010 16:22 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Při tvé spotřebě piva opravdu nevím jestli se tomu dá říct "normálně piju" :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 17.5.2010 16:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    woe, si nikdy neslysel vo kitten huffingu? :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Nicky726 avatar 17.5.2010 18:26 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Vyndat disk z NTB, zapojit do desktopu, nainstalovat to tam a pak vhodně upravit nějaké konfiguráky?

    Btw. co ty máš společnýho se Spinozou?
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    17.5.2010 19:02 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Podle specifikace je tam ještě PATA disk a ten se bez redukce (z klasického IDE kabelu na 44pin notebookový) do desktopu nepřipojí.
    rofl.rofl avatar 17.5.2010 19:16 rofl.rofl | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    usb ramecek na 2.5" hdd stoji 2kila...
    Mozek je aparát, jehož pomocí si myslíme, že myslíme.
    17.5.2010 20:15 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    A redukce na 40pin dokonce jen 30-50 Kč, jenže to nesplňuje Amigapowerovo omezení "nemuset zvednou prdel".
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2010 22:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    mám to doma experti, nečetly ste pořádně, livko to nevidí...
    kotyz avatar 18.5.2010 01:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    to sou uz druhy experti, jednem sem to vysvetloval vejs. proto potrebujes tu levnejsi a jednodussi 2.5" na 3.5" ide redukci jako mam ja. s tim to pripojis do kompu jako normalni interni ide disk a pojede to, system na to pude nainstalovat. kdybych to nemel tak daleko tak ti ji pucim. me je ted aktualne nanic, protoze nemam zadnej funkcni 2.5" disk ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    default avatar 17.5.2010 20:38 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jó, tu redukci pařil bratr. Pak ji jednou zapojil obráceně, disk se roztočil jak nějaký SCSI na patnácti tisíci otáčkách, třikrát cvaknul a důstojně umřel. :-D
    17.5.2010 21:48 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    dávam 100 bodov :))
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Přemek Vyhnal avatar 18.5.2010 00:00 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    jestli tam ted ty windows jsou, tak goodbye-microsoft.com
    NO RAPTORS!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 06:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jsou, ale nejde síť. Co to udělá, když to spustim?
    18.5.2010 03:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Tak toto je ***** zápisek!
    (poznámka: těch pět hvězdiček neznačí sprosté slovo, ale že zápisek dostal 5 z 5 hvězdiček za kvalitu ;-))

    Jinak doporučuju koupit nový HDD a mechaniku taky, pokud jsou ještě k sehnání.
    A co se týče distra, já bych tam prdnul Arch (s kdemod3), ale počítám, že to by se ti nezamlouvalo (příliš shellu). Ačkoli mám pocit, že Arch má podivuhodnou schopnost přílákat k shellu i lidi, kteří shell předtím nesnášeli...
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 06:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Dík, určitě jsou k sehnání, je to pětiletej ntb.
    18.5.2010 07:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jak tak nad tim premejslim, mozna bych doma nasel 20GB HDD z Lifebooku C1020...
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 08:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Já tam mam 40GB, ale když jsem ho měl venku, jedna hlavička už cvakala jako prase. Jenže bez CD jsem stejně v háji.

    Zkusim nějaký RAM mikrodistro, aby se načetlo než ta mechanika začne cvakat, no a pak bych se pustil do instalace něčeho. Na druhou stranu, když ty widle smažu, už tam budu mít úplný... :-(
    18.5.2010 08:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    No, kdyz to das dohromady, tak mi urcite das dohromady toho Lifebooka :-)

    Bude je v kelu pamet nebo deska. Me se nechce davat sedm stovek za pamet a pak zjistit, ze to byla deska. Nikdo v mem okoli bohuzel uz DDR266 nema :-/
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 08:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Já mam 333. :-D A když odpálíš bez paměti, tak pípne?
    18.5.2010 09:18 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nevim, zkusim :-) Nekdy to tak na treti pokus najedu a treba pul hodiny, hodinu funguje a pak zatuh. Mekdy ale zapnu a ani se nerozsviti displej, ale je mi ho lito vyhodit, je to Celeron 2GHz s 512 MB RAM a 40 GB diskem, na cesty ke stahovani a prehravani videa a mejly idealni.
    kotyz avatar 18.5.2010 11:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    to by mohla bejt deska. podobnej sem taky resil, ale ten se zapnul az napodvacaty a rekord kolik vydrzel bezet nez vytuh byly asi 3 minuty (trochu se to menilo podle toho jestli byl studenej nebo vohratej) ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.5.2010 12:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Rozum rika, ze to je deska, ale srdicka naseptava "co kdyz je to pamet".

    Strasny :-D
    18.5.2010 13:19 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Zkus tu desku zapect v troube, u grafickych karet to pry pomaha ;].
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 13:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ...ale v mikrovlný! :-D
    18.5.2010 13:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    A jako prirodni nebo v trojobalu?
    kotyz avatar 18.5.2010 14:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    v alobalu ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 18.5.2010 14:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Není to tak dávno, co jsem měl též notebook, staré Pentium 166, které též nemělo nic jiného než disketovku, HDD a Win98. Naštěstí systém byl na FAT32, takže jsem tam nějakým způsobem (dokonce mám pocit, že to bylo po sériové lince) dostal WinGRUB (ale ne ten GRUB4DOS, dřív býval ve Wikině GRUBu odkaz na Windowsí grafickou, klikací verzi). Díky FATce jsem ani nemusel vytvářet extra oddíl. Dalším krokem byl Minimax. Ořezaný Arch, který se komplet celý načítal z initrd. Mělo to 32MB celkem a pokud není v čudu i RAMka, tak to prostě musí jet. Obdoba mrch ze SOHO zařízení. Vcelku pěkné a pro začátek to stačilo. Pak jsem ale chtěl vyzkoušet Elive. Měl jsem k dispozici CD-ROMku v externím boxu napojenou skrze USB. Samozřejmě tak starý křáp z USB bootovat neuměl, takže jsem si zkopčil jádro, bootnul ho buď skrze GRUBa nebo Minimaxe(kexec) a jako root jsem zadal tu USB CD-ROMku. Vzhledem k tomu, že jádro už rozpoznává většinou takové zařízení, tak s tím nebyl nejmenší problém. No, nakonec jsem se rozhodl, že na to dostanu Debiana. Koupil jsem si USB síťovku, na diskety dostal instalačku Debiana (jsou potřeba min. 2 diskety, jedna pro jádro a jedna pro userspace + nějaké osatní drivery jsou na další diskety a samozřejmě driver pro tu moji USB síťovku byl až na čtvrté disketě) a celého Debiana nainstaloval ze sítě. Tobě bych doporučoval podobnou cestu. Pokud to má Windows, tak je velká pravděpodobnost, že bootneš nějaké takové distro podobné Minimaxovi. V něm bych projel disk a označil vadné sektory (jestli je v čudu i MBR, tak si v čudu). Pak bych zkusil buď do paměti nebo na pevný disk zkopírovat jádro nějaké distribuce (klidně i z té Mandrivy) a nabootoval systém z USB nebo ze sítě (klidně i USB síťovka, drivery k tomu jsou). To by snad mohlo jít. Také jsem si všiml, že máš v BIOSu možnost bootovat ze sítě, takže to je též možnost pokud HDD vypoví službu. Ale ještě před tím vším bych se snažil pořídit nový pevný disk a hlavně bych se na to vyprdnul (především kvůli znalostem a času co to sežere).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 18.5.2010 14:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Žel Minimax už není na svém původním místě, takže ho buď přesunuli a nebo už dávno padl za vlast.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 18.5.2010 14:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    lepsi je pcmcia sitovka, ta je jednak levnejsi a pak taky na nic nejsou potreba zadny specialni ovladace. taky sem na pentium 166 MHz instaloval debiana ze site, ale ikdyz sem delal minimalni instalaci s icewm, tak to bylo moc pomaly a disk byl skoro plnej. win nt 4.0 zas vytuhlo pokazdy kdyz se ta sitovka pripojila. slax a puppy se tam ani nerozjelo. takze tam skoncili widle 98 SE s nSP ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 14:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Je to v piči, to ntfs je nějaký nezničitelný, už dostalo druhej formát ext3, druhej instal a furt odpalujou widle...
    Grunt avatar 18.5.2010 14:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    dd if=/dev/zero of=/dev/sdX
    Tím zároveň ověříš, jestli se dá zapisovat na všechny bloky. Jen prosimtě dávej dobrý bacha kam to zapisuješ (ne aby tě napadlo tam narvat opravdu /dev/sdX).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 14:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kam to mam napsat, to sdx? Mně to stejně hlavně zas neodpaluje, to CD :-(
    Grunt avatar 18.5.2010 14:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kam to mam napsat, to sdx?
    Boha jeho. Radši prosimtě nikam.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 18.5.2010 14:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    lepsi je pcmcia sitovka
    No, nevím. Tam zas bude problém s PCI. Ale budiž, k USB též potřebuješ drivery k řadiči, takže je to vcelku egal. Já jsem měl i PCMCIA a nakonec to s tou USB bylo jednodušší.
    taky sem na pentium 166 MHz instaloval debiana ze site, ale ikdyz sem delal minimalni instalaci s icewm, tak to bylo moc pomaly a disk byl skoro plnej. win nt 4.0 zas vytuhlo pokazdy kdyz se ta sitovka pripojila. slax a puppy se tam ani nerozjelo. takze tam skoncili widle 98 SE s nSP ...
    Na to musíš zkoušet OpenWRT nebo obdobnou embedded distribuci. Tam si můžeš nastavit každý bajťík, takže není ani výjimkou distro běžící z 2MB uložiště (ale bez GUI samozřejmě), RAMky také moc nepotřebuješ a ke všemu je to ještě celkem svižné. Klasické GNU (Glibc,coreutils,…) je vcelku nenažrané.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 18.5.2010 17:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Na to musíš zkoušet OpenWRT nebo obdobnou embedded distribuci. Tam si můžeš nastavit každý bajťík, takže není ani výjimkou distro běžící z 2MB uložiště (ale bez GUI samozřejmě), RAMky také moc nepotřebuješ a ke všemu je to ještě celkem svižné. Klasické GNU (Glibc,coreutils,…) je vcelku nenažrané.

    a to je ten problem - na win mam relativne svizny gui, mp3 prehravac (winamp 2.95), internetovej prohlizec (opera 8 a k-meleon), i nakej ten office 2000 by tam bezel, kdybych ho tam dal, nejaky ty hry (tetris a solitaire), prohlizec obrazku a pdf a dalsi veci. a beha to. jediny minus je, ze tam nebezi skoro zadny modernejsi aplikace (ne ze by je to neutahlo, nektery si vystaci fakt s malem, ale uz se proste na takhle stary win nedelaji) a pak to debilni a nemozny sitovani. eduroam se na tom rozjet neda a kdyz s tim prejdu z pokoje do obyvaku a prepojim to na jinej kabel, tak tam furt visi ta stara ip (ikdyz mam nastaveny dhcp a ikdyz to restartuju) a bez rucnich zasahu (a restartu) tam ten net proste nejde. dvoutisicovky s tim problem nemaji, ale s nima ma problem zase ten notebook (80MB je maximum co se tam da dat a je to zalostne malo). potreboval bych nejakou linuxovou obdobu win98 - jednoducjy a svizny gui, nejakej light prohlizec typu opera 7-8 nebo k-meleon (ten je ale jen pro win), proste ty zakladni veci. mp3 prehravac by stacil i konzolovej, ale to ostatni by byl trochu problem. jo sou distribuce jako dsl, ktery sou ultralehky a bezeli by tam, ale ty bud na tom ani nenajedou a nebo najedou, ale ten software je zalostnej, kdyz si tam treba otevru web abicka, tak vypada snad hur nez v links -g :-( hral sem si s tim dlouho, ale nic co by me vyhovovalo sem nenasel. a protoze nemam cas ztracet cas, hodil sem to za skrin. chce to lepsi masinu, neco na co by sel nainstalovat archlinux :-D nez takovou budu mit, tak na to hrani si s tim seru. uz sem do toho nastrkal nemalo penez i casu a nic pouzitelnyho se s tim delat neda ...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.5.2010 17:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Na to nejde nainstalovat Archlinux? Imho by to neměl být takovej problém... tam hodíš nějaký lightweight WM (třeba openbox nebo něco) a nějakej lightweight prohlížeč (arora? něco takovýho) a jedeš, ne?
    kotyz avatar 18.5.2010 17:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    nejde, musis mit i686, tzn. pentium II a vyssi, na mym pentiu mmx to chodit nebude. a ani kdyby jo, tak tech 80MB RAM to tezce limituje ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 18.5.2010 17:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    OpenWRT, OpenEmbedded, Ångström – ty si můžeš vybuildit přímo dle představ a jsem je schopen říct z hlavy. A jinak mrkni na ten SliTaz. S loram (tedy při běhu přímo z média) to prej dovede běžet i s 16MB RAM.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 18.5.2010 18:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    no na ten slitaz sem se uz kdysi dival (asi mi jeste zbylo iso na disku), ale asi to nedopadlo. kdyby byl tak skvelej, tak uz na tom keplu davno je :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 18.5.2010 18:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Tak s tím neumíš.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 18.5.2010 19:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    i hovno, bud to nenabootovalo nebo uz sem nemel volny cd. nebo sem ho i mel, ale nebylo mi to dost dobry. sem si ted stah verzi 3.0 (2.0 sem nasel jeste na disku) a az budu mit hovno co na praci tak to jeste vozkousim.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 18.5.2010 17:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Co si pamatuju, tak instalačku Windů 98 jsem dostal na ZIP100 a mělo tak kolem 40-50MB(ale je také možné, že to byly Win95). Z dnešního pohledu už jen hledím jaký druh magie na tom Microsoft asi provozoval. Zkus mrknout na ten SliTaz co tu Amiga odkazoval. Má to initrd o 25MB a člověk až hledí co všechno se jim do toho podařilo natlačit a i přesto je tam spousty bastlu. No zas to potřebuje min. 100MB RAM. Já se ho zatím snažím slinkovat s tím jádrem aby z toho byl jeden spustitelný blok.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 18.5.2010 17:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    mp3 prehravac by stacil i konzolovej
    mpg321. Jinak existuje i přehrávač MPEG1 Layer II jehož zdroják má 4k. To aspoň ukazuje kolik tun bastlu do toho dneska schovávají.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 18.5.2010 17:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ne, spis mp3blaster nebo playmp3list (ty sem kdysi pouzivaval).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.5.2010 18:50 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    mocp, používám všude i s kde4, nic jiného mi nevyhovuje. A to jinak mám vše (až na irssi) v gui :).
    Baník pyčo!
    kotyz avatar 18.5.2010 19:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    to by zas nevyhovovalo me. ja kombinuju clementine (otagovana muzika) s qmmp (neotagovana muzika a trackerovsky moduly). tyhlencty moc a mpd veci na me dojem nedelaji.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.5.2010 14:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Už jsem ti výš posílal odkaz na debian testing "vizitku". Má to 30 Mb nebo kolik, zavede se to a pak už se to nainstaluje po LAN (která ti nejspíš jede, jen je v prdeli ten windows). To proboha zavedeš i z gramofonu. A ta instalace je fakt trivka.
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 14:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    no nevim tu síť sem nerozdejchal ani pod tim 30MB livkem...

    Potřebuju něco dostat do ramky a od tamtud zmasakrovat ty widle a nahrát se na jejich místo :-D
    Grunt avatar 18.5.2010 14:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Zjisti si co potřebuješ za drivery pro tu síťovku a vytvoř si svůj image s potřebnými ovladači.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 14:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Proboha já vůbec nechápu co po mně chceš :-D
    Grunt avatar 18.5.2010 14:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nevím jestli zrovna Debian, ale většinou takové distra mají nějaké prográmky ve kterých si můžeš vybuildit svůj image s věcmi, které tam potřebuješ.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.5.2010 14:55 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    nevim co to bylo za live, ale v testingu je nove jadro, tak se treba chytne (ale fakt nevim cos tam strkal ;), pokud taky neco noveho, tak asi smula - kdyz ta si vygoogli jaka ve squeeze aktualni verze jadra a porovnej s tim live cd).
    Baník pyčo!
    18.5.2010 14:55 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    A nebo proste nedelej <>, napal co ti HFechs rika a uvidis ;).
    Baník pyčo!
    18.5.2010 14:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Pro jistotu jeste jednou tady
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 15:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ...už to pálim, ale co s tim mam dělat, prostě tam pak píchnout kabel? :O
    18.5.2010 15:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ano, nabootuje to, naskoci instalator a ten ti bud rekne ze mas sitovku a vsechno bude ok, nebo jsi v pici tak ci tak, protoze rozchodit tu sitovku, pokud to vubec jde, by bylo 100krat tezsi nez rozchodit tvuj skener ;). Ale ja bych debianu veril vic nez nejakemu slimejsovi nebo jak se to jmenovalo ;).
    Baník pyčo!
    18.5.2010 15:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    v instalatoru se to instaluje stylem NEXT, NEXT, zadejte IP nebo DHCP, NEXt... finito ;)
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 15:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    v píči, síť to nenašlo a disk to nerozdělilo, něco s dha2 či co? Ale vidle už sou mrtvý :-D
    18.5.2010 15:45 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Tak to vyhoď, ntb bez funkční síťovky je k ničemu. Možná je uškvařená. Leda teda ještě síťovka do pcmcia, jestli to má slot. Tak mám řešenou síť ve starém ntb. Ale jestli je to moderní kousek, tam tam bude jen taková malá pcmcia (jak se ji nadavá? :)), a do té pochybuju, že se vůbec síťovky dělaj.
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 18.5.2010 15:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Proč ne do USB? Je to jen MII rozhraní a nestojí to víc než jedno nebo dvě piva. Jinak spousta PCMCIA karet se dá najít na Aukru nebo v bazaru. Pár jich doma mám.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.5.2010 15:58 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nj, s tim usb mě to nenapadlo. Taky možnost. Když on nemá aukro (ale jen alegro) účet, to je pak těžké ;)).

    Amigo: V každém případě bych neztrácel čas a sehnal nový hadr, cdrom a případně nějakou tu síťovku, do té doby to nemá smysl ;).
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 16:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ...co furt máte všichni s tou síťovkou, já to chci do hospody, né na internet. :-D

    kotyz avatar 18.5.2010 17:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    express card, ale tohle je 5 let stary, to tam bude jeste pcmcia nejspis. nebo nic.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 14:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    mam tam tohle a tamto mi nepomůže, když nerozdejchám síť.
    Grunt avatar 18.5.2010 15:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    lspci a zjisti si co tam máš za MAC blok a jaký žere modul.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 15:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Já si můžu zjistit tak kulový, protože to CD zas nemůžu rozjet :-D
    Grunt avatar 18.5.2010 15:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    A ty Widle už si smazal? Tak si zkus udělat El Torito image GRUBu přihodit k tomu bzImage a initrd Minimaxu nebo OpenWRT(distribucí bude určitě existovat víc, ale tyto dvě ti řeknu z hlavy) a od toho se můžeš odpíchnout. BIOSové volání to vždycky nějakým zázračným způsobem zchroustá. A jak už bylo řečeno, zdá se, že karta umí bootovat ze sítě, takže klidně zkus rozvalit TFTP a DHCP server někde na síti.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 15:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Hele, já vůbec nerozumim o čem ty mluvíš, chňápeš? pro mě je DHCP to samý co ČSAD :-D Ty widle už sou v 3.14či...
    Grunt avatar 18.5.2010 15:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Ty vole, jestli na to nějakým způsobem lamač jako ty dostane nějaké funkčního, tak já si půjdu uvázat mašli.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 15:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    :-D :-D :-D ale našel sem to PXE-E61 a PXE-M0F na který se tu někdo ptal a mam realtec RTL8139(X)/8130/810X PCI, to chtěl taky někdo vědět :-D
    Grunt avatar 18.5.2010 16:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    No vidiš to. Takže potřebuješ buď modul 8139too.ko a nebo mít tento driver zakompilovaný v jádře (ale je to celkem hodně používaná síťovka, takže bych byl překvapen kdyby to už ve standardních distrech nebylo, tudíž je docela možnost že už v křemíkovém nebi je) a navíc to umí PXE. Něco málo o bootování ze sítě najdeš i tady na Ábíčku (Děkuj Heronovi. Sice se toho tady povaluje víc, ale už to bude asi dost staré), ale spíš bych doporučoval se začíst do manuálu Debianu. Ten už je na to většinou připravený a je také česky.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 16:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kurva, kurva, kurva!!! instaling kernel - error :-(
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 16:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\

    Mam GRUB!!! :-D

    Grunt avatar 18.5.2010 16:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Z toho můžeš tahat jakékoliv jádro jak z disku, tak ze sítě, takže už by to snad mohlo jít.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.5.2010 10:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ty ide mechaniky jsou všude stejný, jde jen o to jestli mechanicky budou pasovat. Do starého ntb jsem musel přední kryt mechaniky vzít bruskou abych ji tam nacpal. No a možná nebudou sedět díry na šrouby, ale ona bude držet i tak. Takhle jsem si vyměnil CD mechaniku (naprosto funkční) za DVD rw. Proč to píšu - tu CD mechaniku stále mám a je mi na nic. A dokonce mám nějakou DVD rw, ale nefunguje, vypadá to ale pouze na motorek (byla vytažená z nějakého ntb co ležel u popelnic, takže asi na dešti). Za kilo + poštovné bych se možná dokopal to zabalit a poslat ;). Ale první se koukni na aukro, jestli to tam nenabízejí, fakt balíky dělám nerad...
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 11:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    hehehe, já mam konto na Allegro.pl, takže mi tam automaticky naskočí že to neprodaj do zahraničí a nemam tam ani tlačítko koupit i když sedim v Praze a aukro patří allegru. :-D
    kotyz avatar 18.5.2010 11:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    sou to hajzli. a znova se registrovat na ceskou adresu se ti asi nechce ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 11:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    já tam mam českou adresu !!!!!! :-D
    kotyz avatar 18.5.2010 11:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ale ses reglej u allegra a tak te berou jako ze si v polsku a blokujou ti nakupy z cr? chaos a bordel jak u nas na zcu :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 18.5.2010 11:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    jeste si zapomel na rozsireni ramky. to by ho stalo vic nez ten notebook samotnej. vim vo cem mluvim, ja mel notebook zadarmo a vrazil sem do nej na upgradech neco pres litr a nebylo to k nicemu, furt se na nej akorat prasi a zapina se jednou za rok aby se zjistilo jestli jeste funguje ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 11:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Hele, chci skusit todle, má to 30 MB.
    kotyz avatar 18.5.2010 11:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    jo to znam, to je dost podobny tomu damn small linuxu (kterej ma asi 60 MB) ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.5.2010 11:59 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Tak ten můj starý noťas je luxusní, machanicky špička. Dokonce baterka po 10 letech od výroby hoďku vydrží. Ale paměťi málo, bych potřeboval 256 sdram modul (jako ten notebookový, se to značí nějak jinak, nevím teď). Na aukru za něj chtěj i kolem 400, což kašlu. A wifi pcmcia budu muset koupit, s pokusem nahradit minipci modem za minipci wifi jsem nepokročil.

    Bude to noťas pro rodiče a segru, už mají desktop, ale hádají se o něj :). Já si na případnou výšku (jestli udělám maturu) už koupil něco nového.
    Baník pyčo!
    kotyz avatar 18.5.2010 12:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    SO-DIMM se znaci
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.5.2010 11:54 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nektera distra se daji primo nainstalovat z Windows.
    kotyz avatar 18.5.2010 11:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kdyz mu tam nefunguje sit ...

    mozna tak ubuntu wubi, ale i ubuntu pri instalaci dotahava neco ze site, minimalne lokalizacni balicky.

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    18.5.2010 15:12 ZS-Man | skóre: 31 | blog: B26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Ta síť nefunguje ani v tom LiveCD ktere se ti podarilo spustit? To jsem v diskuzi nejak nenašel. Jestli funguje, tak uz neni problem nainstalovat treba ArchLinux přimo z nějakeho bežícího systému. Jen si stáhneš statickyho pacmana, rozbalíš, spustíš instalaci base systemu do konkretniho adresare(disku), chroot, doinstalace zbytku, grub, reboot, tramtadadaaa. Presnej návod najdes na Arch wiki, ale urcite neco podobneho pujde aplikovat na i na jiné distribuce.
    18.5.2010 15:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    nejde mu
    Baník pyčo!
    18.5.2010 16:38 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\

    tip != typ

    tip = předběžné označení výsledku, vítěze (v sázkách apod.); rada, doporučení (hovor.)

    typ = jedinec nebo věc jako představitel, vzor znaků celé skupiny (typ vědce, typ kvalitního výrobku)...

    Musel jsem si rejpnout. :-D

    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 20:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Mam grub, 7 piv (12) a 4 jointy, to si yslim, že jhako odrazovej můstek stačí, chci tam dostat (nejrači MDV) OS. Pomůže mi někdo s tímhle oříškem? Rekapitulace: nemam CD, USB, USB-CD, nemam NET.
    Grunt avatar 18.5.2010 21:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Přepsat do něj hexadecimálně na klávesnici jádro a pak to spustit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 21:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    jak mam kurva něco hexagonálně přepisovat? :-D
    Grunt avatar 18.5.2010 21:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Dobře, tak se tě zeptám jinak. Jaké komunikační prostředky s procesorem krom té klávesnice ještě zbyly? Dají se mu ty instrukce co má provést aspoň vyklepat morseovkou na šasi?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    default avatar 18.5.2010 21:51 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jaké komunikační prostředky s procesorem krom té klávesnice ještě zbyly?
    Myš :-D Ale tu mu sežraly kočky. :-D
    18.5.2010 23:08 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Kdyby rozchodil mikrak, tak to jadro muze vyzpivat ;]. Pripadne udelat pres zvukovky sit.
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 18.5.2010 21:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    BTW: Jak si tam dostal toho GRUBa?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 21:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Tim Debianem testing se mi to povedlo zformátovat a tim "něco"linuxem jsem tam dostal grub, při kopírování jádra chcípla CDROM :- mam tam asi 5 partyšnů, ale jeden je ten velej, to je hlavní ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 21:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    (*velkej) s grubem
    18.5.2010 23:05 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Ja rikal ze debian testing ruluje ;].
    Baník pyčo!
    18.5.2010 23:06 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jinak spis CDROM nechcipla, ono na te vizitce asi nic moc jineho krom toho grubu neni (pocita se s tou siti), takze uz asi nebylo co kopirovat :-).
    Baník pyčo!
    Grunt avatar 18.5.2010 23:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    A co teda? Je na té vizitce aspoň 8139too.ko a je zavedený?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.5.2010 23:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Urcite jo, je to livko s instalatorem a moduly pro sitovky (ale i wifi a podobne - krom proprietarnich firmwaru) tam jsou. Ale je to co nejvic osekane a balicky si to vsechny taha z netu. Nijak se v debianu nevyznam, ale divil bych se, kdyby to neinstalovalo na disk nejakou standardni (dpkg) cestou i ty soucasti, ktere na tom live pro jeho samotnou funkcnost jsou. Takze bych cekal ze i to jadro si ten instalator bude znova stahovat... Ale kdyz amiga pise ze ne, tak asi ne no.
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 23:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kucí, vy zapomínáte na jednu věc, chrocht, chrocht a může bejt na cédéčku tisíc věcí a na HDD bude píča :-D Namountuju z toho USB port (mass storage)?
    18.5.2010 23:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ... chrocht, chrocht ...
    Máš na mysli chroot? Ano, to by možná pomohlo...
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.5.2010 00:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ne, mam na mysli chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht, chrocht...
    19.5.2010 00:39 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Muzes zkusit, mount tam bude :), jestli i modul pro mass storage nevim. Si to zas bootni, jak tam bude ten instalator, tak se supni na terminalovou obrazovku (ALT + F1 nebo CTRL + ALT + F1) a
    $ modprobe usb-storage
    $ mkdir /mnt/flash
    $ ls -l /dev/sd*
    hadam ze ti vyjede neco jako:
    brw-rw---- 1 root disk 8, 0 2010-05-08 13:37 /dev/sda
    brw-rw---- 1 root disk 8, 1 2010-05-08 13:37 /dev/sda1
    brw-rw---- 1 root disk 8, 1 2010-05-08 13:37 /dev/sda2
    brw-rw---- 1 root disk 8, 1 2010-05-08 13:37 /dev/sda3
    brw-rw---- 1 root disk 8, 1 2010-05-08 13:37 /dev/sdb
    brw-rw---- 1 root disk 8, 1 2010-05-08 13:37 /dev/sdb1
    Pokud tam je jen sda, tak asi smula. To livko je dost osekane. Pokud je, tak pokracujem:

    to sda je totiz hadr, (sda1 je prvni oddil, sda2 druhy) a to sdb je asi flash disk, takze pripojit:
    $ mount /dev/sdb1 /mnt/flash
    A pak si zkontroluj soubory na te flashce (ze je to fakt flashka)
    $ ls -l /mnt/flash
    Jinak hadr muzes naformatovat (dejme tomu ze sda1)
    #prepise nulami sda1
    $ dd if=/dev/zero of=/dev/sda1 
    #naformatuje sda1 na ext3
    $ mkfs.ext3 /dev/sda1
    Pro praci s disky taky muzes pouzit fdisk:
    $ fdisk /dev/sda
    a prikazem p si vypises jednotlive oddily, velikost je ten sloupec bloky, v gigabajtech to mas, kdyz si odmyslis 6 mist ;). prikaz m je napoveda.

    Bohuzel neni tam ani trebas ping, ani ifconfig (ip tam je, ale s tim zas neumim ;]), takze sit se tam bude testovat blbe. Ale pokud rozjedes tu flash, tak si nakopiruj binarky programu ktere potrebujes z tve mandrivy na flashku a mohlo by to jit.

    Takovy napad jak bys tam mohl zavest system. Ale musi ti jit ta flash. Nainstaluj si co nejmensi system na desktop (na nejaky jiny oddil at neznicis mandrivu) - asi treba ten debian testing bez grafickeho rezimu, nabootuj od nej a v nem udelej (v konsoli, co ti nabootuje):
    $ tar cf system.tar /
    To ti zabali cely system do souboru system.tar

    Ted nabootuj mandrivu, pripoj si ten oddil, a zkopiruj si ten archiv system.tar na flashku.

    No a nabootujes to live, pripojis flashku, zformatujes si disk (viz vyse), pripojis a vlezes do nej
    $ mkdir /mnt/novy_system
    $ mount /dev/sda1 /mnt/novy_system
    $ cd /mnt/novy_system
    
    a rozbalis ten tar:
    $ tar -xf /mnt/flash/system.tar
    Posledni vec co ti chybi je upravit si nastaveni grubu tak, aby ten system zavedl (upravis nejaky soubor /etc/grub a pak spustis grub-install - podrobne rozepisovat nebudu, protoze tohle uz z hlavy ted nevim (je tam navic grub2, takze bych musel zagooglit) a stejne se tak daleko nedostanes, kdyby jo, tak se nekdo obetuje ;)) s pak jeste /etc/fstab, kde jsou popsane oddily (co je /, co je swap (na ten zatim kasli), co je cdrom, atd... to si musis prepsat podle toho jak jsou ty disky na notasu, ale rikam, to uz by se doladilo).

    Jinak kdyby se ta flashka nepovedla, zkus nejake jine male distro, myslim ze v archu net install je tech nastroju vic, kdyz tak zkus napalit a uvidis. ISO. To v pripade, ze by neslo to usb. Ale zase j to ISO vetsi, takze vetsi sance, ze s tvou cdrom selze ;).
    Baník pyčo!
    19.5.2010 00:43 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jinak v te posledni casti (uprava /etc/fstab a /etc/grub) se predtim jeste musis chrootnout do tveho noveho systemu ;), ale rikam - neverim ze to vubec rozbalis ;). Pak uz ti neco nekdo napise (prikazy).
    Baník pyčo!
    19.5.2010 00:50 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nebo jeste muzes zkusit pomoci toho fdisku (daji se tam i vytvaret a mazat oddily, m je napoveda) a rucniho zformatovani (mkfs.ext3 a prikaz mkswap pro vytvoreni swapu) s tim ze to driv (kazdy oddil) pres to dd prepises nulama ten disk rozdelit a naformatovat rucne a pak znova zkusit tu instalaci, pri rozdelovani tam dat uz ty existujici oddily, nastavit ze se nemaji formatovat (to jde) a debian tam uz jen bude instalovat. Pak uz nema co selhat. Bohuzel na te vizitce fakt nic moc neni ;), takze mozna fakt to jadro, ale nebudes tam mit ani zadne prikazy a tak ;).

    Debian testing ma jeste o neco vetsi instalacni medium (kolem sto sedesat mega), kde jsou aspon balicky pro uplne ten zakladni system: tady. To je netinstall. S tim bys uz mohl v pohode (kdyby se to nainstalovalo) kopirovat si baliky po flashce (stahoval bys je na desktopu a pres apt-get (nebo dpkg, nevim jestli tam apt-get je, ono je to celkem jedno) je instalovat, takze po umorne snaze bys tam i to kde rozchodil ;).
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.5.2010 09:00 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    hda1 a swap mam, tam já už nic dělat nechci. Ale s tim Debianem je problém, že je moc velkej, ta CDROM začíná škrábat až tak od 30MB, na disk se toho chtělo kopírovat docela dost i to jádro. :-(
    19.5.2010 12:34 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nezadrhava se rameno s laserem? Zkus tu mechaniku nejak rozebrat a dat do kupy ;). Treba je tam nejaka spina mezi zuby u kolecek, nebo neco ohleho, atd...
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.5.2010 12:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    To bylo samozřejmě první co jsem zkoušel. Včera jsem si půčil mechaniku, ale jak jsem byl ožralej, tak sem si nevšim, že je to kombo :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.5.2010 19:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    $ modprobe usb-storage
    command tam neni, error 27 či co? :-D

    GNU GRUB 0.97

    kernel /boot/vmlinuz-2.6.30.6-slitaz root=/dev/hda1
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2010 23:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ne, Debian nezvlád nainstalovat kernel, z důvodu nedokončenýho přerozdělení disku, ale disk byl (a i teď je) fyzicky přerozdělenej - fatal (fekal) error
    18.5.2010 21:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Rekapitulace: nemam CD, USB, USB-CD, nemam NET.
    Hm, tak to je hodně nelehký úkol.
    Leda vyndat HDD, připojit k jinýmu kompu a nahrát nějaký odrazový systém. Ovšem v tomhle stavu bych to osobně nedělal (v tomhle stavu bych osobně ležel pod stolem :-D).
    Dalibor Smolík avatar 19.5.2010 22:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Pod stolem se dá taky pracovat, sám jsem si to jednou vyzkoušel. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 19.5.2010 22:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Vysvětlete mi někdo, proč když tu 2,5 připojim USB redukcí k ntb, livko ho vidí a když k desktopu, tak ne... ?
    kotyz avatar 19.5.2010 23:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kouzlo voodoo? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 19.5.2010 23:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    lezet pod stolem ma i svy vyhody - clovek uz nema kam spadnout :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 00:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\

    LOL! :-D

    ...mám za sebou další důležitý mezník...



    ...migrace OS z AMD/ATI desktopu na Intel ntb se nezdařila... :-D :-D :-D
    20.5.2010 00:46 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Máš nějak blbě nastavený oddíly v grubu, prostě kernel nenašel disk a nebo máš blbně udělaný /etc/fstab.
    Baník pyčo!
    20.5.2010 00:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    I když spíš to první...
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 00:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ...on to hledá jako sda, protože sem ho měl přes adapter, ale teď je to hda, kurva... co s tim? :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 02:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    to uz sem taky psal (na jabberu). ale ono to vypada ze ani ty oddily nejsou uplne v poradku, protoze nejdou pripojit ani na tom desktopu kde se to instalovalo (jestli sem to pochopil dobre).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.5.2010 02:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jedna drobná otázka: funguje tomu notebooku vůbec něco? :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 02:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    monitor, touchpad a klávesnice :-D

    menu.lst
    timeout 10
    color black/cyan yellow/cyan
    gfxmenu (hd0,0)/boot/gfxmenu
    default 0
    
    title linux
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=linux root=UUID=43d97f5d-90d7-4452-bfba-ae95c5b376c2  splash=silent vga=788
    initrd (hd0,0)/boot/initrd.img
    
    title linux-nonfb
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=linux-nonfb root=UUID=43d97f5d-90d7-4452-bfba-ae95c5b376c2 
    initrd (hd0,0)/boot/initrd.img
    
    title failsafe
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=failsafe root=UUID=43d97f5d-90d7-4452-bfba-ae95c5b376c2  failsafe
    initrd (hd0,0)/boot/initrd.img
    fstab
    # Entry for /dev/sda1 :
    UUID=43d97f5d-90d7-4452-bfba-ae95c5b376c2 / ext4 noatime 1 1
    /dev/cdrom /media/cdrom auto umask=0,users,iocharset=utf8,noauto,ro,exec 0 0
    /dev/fd0 /media/floppy auto umask=0,users,iocharset=utf8,noauto,exec,flush 0 0
    none /proc proc defaults 0 0
    # Entry for /dev/sda5 :
    UUID=423a0877-01ab-49b2-a094-7ef18e1af65c swap swap defaults 0 0
    Chytrex avatar 20.5.2010 05:04 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nee že bych z tebe chtěl dělat blbce.. ale nenechal jsi ty uuid z původního systému, že ne?:D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    20.5.2010 07:50 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Tak radil mu prece kotyz ne? Tak snad ne :).
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 09:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Hlavně je to nainstalený na desktopu a neni to dokonfigurovaný, protože desktop z USB taky neodpálim, potřebuju tam něco někde přepsat, sda1 na hda1.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 09:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ...asi nechal, Kotyz mi v půl třetí řek, že neví jak dál... :-(
    kotyz avatar 20.5.2010 10:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kotyz nevi vse, je to tak. ted kotyze v 10 vzbudil telefon ze "my sme si kopirovali tuhle tabulku v excelu, nejak sme ji meli upravenou, do novyho souboru, ale ted mame v novym i starym to samy a potrebujeme nejak vratit v tom puvodnim ty radky co zmizeli ..." a pak dale: "hmm, dobry, a co tlacitko zpet? to uz nejde, my sme to uz zavreli a ted uz to nejde. a nebylo by to treba v kosi? nebylo. a neslo by to nejak, my bysme to hrozne potrebovali? neslo."

    kdyby nekdo vedel, tak jim pomozte. kotyz se musi taky nekdy vyspat ... :-D

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 11:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ...ještě zkusim to zasraný ubuntu a pak jde ten krám z okna :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 11:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ja ho od tebe kdyztak koupim za 800,- jestli uz ho nebudes chtit. a pak do nej vrazim 2-3 litry na soucastkach (pul roku mi to bude trvat nez to vsechno sezenu a koupim). a bude to k hovnu, protoze tam stejne nic nepude. bracha by potreboval nakej book do schule, ale tam musi bezet arcgis, takze aby to melo aspon 2 GHz a 1 GB RAM ... takze ten by asi zustal na hrbu me.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 20.5.2010 11:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    to byl holt "vyhodnej nakup" :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 11:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Já se toho ubuntu bojim, už když jsem vlez na stránku, poprve tady na tom kompu mi spady X-ka a vzaly s sebou kompletně všechno. :-D

    PS: To si ho rači strčim do prdele a otevřu, než bych ti ho prodal. :-D
    20.5.2010 12:02 amigaperverzpower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    taky to našlo kuloví a né disk... :-D Teď sem v livku a můžu říct, že ubuntu je hnus :-D
    20.5.2010 12:16 amigaperverzpower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    rozchodil jsem disk :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 12:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    tak jeste se nabizi moznost ze mi ho muzes darovat ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.5.2010 12:28 amigaperverzpower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Nebo druhá možnost, že ti místo toho pořádně nakopu tu tvojí tlustou prdel! :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 12:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ta prvni se mi libila vic ... :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.5.2010 12:39 amigaperverzpower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    hele, jdu tam dát disk, tak drež palce za další Kernel panic :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 12:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    dle rozkazu! :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 13:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Navrhuju přejmenovat "Ubuntu" na "Kryplinux"
    Dalibor Smolík avatar 20.5.2010 22:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Ještě, že Ubuntu nemám. To by se asi přejmenovalo na "Gerontobuntu" :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.5.2010 14:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    musis to upravit na nejaky takovy tvar:
    title linux
    kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz BOOT_IMAGE=linux root=/dev/hda1  splash=silent vga=788
    initrd (hd0,0)/boot/initrd.img
    
    a ted (hd0.0) je oddil kde je jadro, pokud je to vsechno na jednom oddilu (coz bude, pokud si to udella jak rikas), tak tim rikas ze je to hda1 (je fuk jestli sda nebo hda), pokud by tam bylo (hd1,1), tak rikas ze je to na hdb2, atd...

    a ted je tam root=/dev/hda1 , tim rikas ze je oddil / na disku hda, a to mas prave spatne (protoze si tam nechal UUID, ktery je spatny, ted to nastavis natvrdo), pokud tam hda nemas, ale mas tam sda, tak zmenis na root=/dev/sda1 (pohraj si). Jelikoz nemas zvlastni boot oddil, tak by hd0,0 melo odpovidat root=/dev/hda1 (nebo kdyz to mas na druhem oddilu tak hd0,1 root=/dev/hda2

    no a nakonec upravit jeste /etc/fstab aby sedel, tedy pryc vsechny UUID a mit to ve stylu:
    proc            /proc           proc    defaults                  0       0
    /dev/hda1   /               ext3    relatime                      0       1
    /dev/hda2 none              swap    sw                            0       0
    (pripadne tam dat sda, misto hda). A je to.

    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 14:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    hmmm, ale já už tam teď zas pro změnu mam ubuntu "black screen" :-D
    20.5.2010 14:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Počkej, takže tam je ten ubuntí Grub2? To je ale není dobré... ten se totiž nedá člověkem nakonfigurovat, na to musí být tlupa opic :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 14:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ...no to sem si řikal taky, tak proto navštivuju tenhle server s opicema, polodementníma. :-D

    Já až přijdu dneska ožralej z hospody, tak si tam zas dám tu Mandrivu do stavu Kernel panic a tam je grub 1.5 tušim...
    kotyz avatar 20.5.2010 14:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    takovej grub neexistuje. starej grub (grub-legacy) je verze 0.97 a novej grub (grub2) je verze 1.98 (tim asi chteli zduraznit ze to neni uplne hotovy, jinak by to bylo uz 2.0 nebo vyssi).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 15:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Kecáš vole, ježíšek prej taky neexistuje a já s nim chlastal... :-D
    20.5.2010 15:08 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    nevím v jakém stavu je to ubuntu, ale mě livko na starým ntb nabootuje jen tehdy, když v boot options zapnu safe grafiku a vypnu acpi tuším (něco z toho zkus), jinak mi to taky bootne do černa. I livko.
    Baník pyčo!
    20.5.2010 15:09 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jako myslím v nabídce grubu (nějak přes Fx se tam leze).
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 15:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    a v jaký nabídce, to se tváří, že ani grub nemá :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 15:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    no prave, ten grub2 se konfiguruje uplne jinym zpusobem. nejaky navody sou tady a tady.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 15:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Já na to seru, dám si tam zas večer kernel panic ;-)
    20.5.2010 19:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    kernel je panic, není to lehký, nešel by za nic, do ňáký /dev/ky... ;-)
    Grunt avatar 20.5.2010 15:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jak ta potvora na LiveCD, tak GRUB2 se zapíná tak, že držíš nějakou klávesu když to bootuje. Pak už je to stejné jako v GRUBu 0.97. Jen místo b jako boot se mačká CTRL+X. A než tam cpát apic=off nolapic nebo něco podobného spíš doporučuju smazat quiet a splash aby si vůbec věděl co se děje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 15:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    já stejně nebudu vědět co se děje, takže si tam dám večer zas Kernel panic a zkusim to jak psal Vašek. Co myslíš?

    BTW: provázek už máš koupenej? :-D
    Grunt avatar 20.5.2010 15:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Co myslíš?
    Těžko říct. Ví bůh o co se to teďkom vlastně vůbec snažíš (no hlavně to nevím já – jinými slovy jsem absolutně out of sync).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 15:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Někde se tu válí menu.lst a fstab, problém je v tom, že jsem tam přes USB redukci dostal z desktopu OS, ale na sda, zatimco ntb chce hda, neseděj tam nějaký popisky disku či co? :-D
    Grunt avatar 20.5.2010 17:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Někde se tu válí menu.lst a fstab
    /boot/grub/menu.lst nebo /boot/grub/grub.conf
    /etc/fstab
    problém je v tom, že jsem tam přes USB redukci dostal z desktopu OS, ale na sda, zatimco ntb chce hda, neseděj tam nějaký popisky disku či co?
    /dev/hda se může jmenovat pokud to používá staré ide ovladače a /dev/sda se může jmenovat pokud to používá nový SATA framework, ale jinak muže jít jeden a ten stejný disk. Jinak pokud si už nabootoval nějaké jádro, tak to je v pohodě. Potřebuješ už jenom aplikaci kexec, jímž můžeš z už nabootovaného jádra spustit jádro nějaké jiné. Pak stačí předat jako paramter root tu FLASHku a z ní instalovat libovolný systém na disk. A nevím jestli sis toho všiml, ale SliTaz má parametr, který nabootuje jádro (asi tak prvních 6MB) a pak celý zbytek systému bootuje z internetu. To by asi také šlo využít.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.5.2010 19:22 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    O co se snaží asi neví ani on sám :D, ale třeba to nějak náhodně zprovozní ;). Já se taky hned ztratil.
    Baník pyčo!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 15:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    "any key" nefunguje :-D
    Grunt avatar 20.5.2010 15:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Zkus držet SHIFT.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 15:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    aha, a kde/jak se to zapíná/vypíná? :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 15:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    pravda, pravda. na starym kompu sem mel taky s ubuntem nejaky problemy se zapinanim a vypinanim, musel sem do grubu za kernel pridat parametry, uz nevim jaky, ale nekterej z techle (jeden nebo i vic najednou):

    acpi=off acpi=force noacpi noapic nolapic

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.5.2010 14:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jestliže tam je ještě PATA, tak bych to typoval spíš na to hda než sda...
    Možná by taky nebylo od věci zjistit jakej to je konkrétně řadič+driver. Může se stát, že se kernel splete a natáhne jinej driver.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 14:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    na ntb je to hda.
    kotyz avatar 20.5.2010 14:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    ja mam taky pata a system to znaci jako sda ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2010 14:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Jo, ale ty máš ten posranej Arch, kterej já už kvůli dnešnímu extempóre s Vlastíkem nëchci ani vidět... :-D
    kotyz avatar 20.5.2010 14:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    :-D to me zajima, copak bylo? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 20.5.2010 22:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: C:\
    Špatně nastavený soubor /etc/fstab by zřejmě vyvolal error No. 15, tenhle problém bude asi jinde .. možná ve vadném HDD
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.