Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Dobré zprávy. Wine je opět o kus dál. Herní pecka Call Of Duty: Modern Warfare, populární i mezi čtenáři Abclinuxu, už funguje jednoduše s holým Wine. Testováno na verzi z Gitu a demoverzy hry. Žádné záplaty, žádný 3DMark patch, už není potřeba instalovat DirectX9c či jakékoliv jiné externí "nativní" dllko, ani nijak složitě editovat registry.
Verze wine: wine-1.1.2-307-g520ab5c
Karta: NVIDIA GeForce Go 7200/PCI/SSE2
Driver: 173.14.09
Tyto manuály zastaraly:
Potřebujete jen poslední Wine z Git repozitáře.
Bylo na čase, protože jmenované patche stejně nešly aplikovat na wine > 1.1.1
Bug 9210 byl opraven i když asi nikdo neví jak :)
Pro ty co neradi neradi hrají se zdrojáky, nota bene s nestabilními vývojovými, těšte se na Wine 1.1.3.
V registrech si tak maximálně zkontrolujte, jestli máte WindowsXP jako "emulovaný" systém a nejl0pe ALSU jako zvukový systém a FBO:
regedit: HKEY_CURRENT_USER > Software > Wine > Direct3D > OffscreenRenderingMode = fbo
(PBuffer u ATI karet?) Více na wine wiki.
Poslal jsem do AppDB svoje testovací data, a žádost o změnu statusu minimálně na Gold, už přededvěma dny, ale zatím žádná odezva.
Pokus se vám objeví následující chyba:
fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateIndexBuffer (0x164548) call to IWineD3DDevice_CreateIndexBuffer failed fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateSurface (0x164548) call to IWineD3DDevice_CreateSurface failed fixme:d3d9:D3D9CB_CreateSurface (0x164548) IDirect3DDevice9_CreateSurface failed fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_CreateTexture Failed to create surface 0xf285278 fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateTexture (0x164548) call to IWineD3DDevice_CreateTexture failed Segmentation fault..jako mě, tak si nastavte natvrdo velikost VideoMemorySize pro Direct3D do Wine registru:
HKEY_CURRENT_USER > Software > Wine > Direct3D > VideoMemorySizeJá střelil od boku '256' no a jede to. Mimochodem, nevíte jak zjistit velikost VideoMemorySize přesně?
Přijít na důvod toho segfaultu mi dalo zabrat, jak je vidět tady: http://forum.winehq.org/viewtopic.php?p=10733
Takže to byly ty dobré zprávy. Bohužel, hra je pro mě i při nejnižších detailech a rozlišení prakticky nehratelná, strašně pomalá, 10 - 17 FPS, to je nehratelné. Přitom HW konfigurace je > než minimální, takže podezření je na Wine. No uvidíme, ještě s tím zkusím zaexperimentovat. Je mi divné, že snížení rozlišení z 1024 na 640 zvedlo jen nepatrně. Takže teď podezírám spíš zvuk, VideoMemorySize?, nebo opravdu bug ve wine :(
Tiskni
Sdílej:
Přitom HW konfigurace je > než minimálníNevím jak na to přišels, ale podle požadavků to chce minimálně nV 6600, která je mnohem výkonnější než ta tvá vykopávka.