Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.
Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.
FEX, tj. open source emulátor umožňující spouštět aplikace pro x86 a x86_64 na architektuře ARM64, byl vydán ve verzi 2512. Před pár dny FEX oslavil sedmé narozeniny. Hlavní vývojář FEXu Ryan Houdek v oznámení poděkoval společnosti Valve za podporu. Pierre-Loup Griffais z Valve, jeden z architektů stojících za SteamOS a Steam Deckem, v rozhovoru pro The Verge potvrdil, že FEX je od svého vzniku sponzorován společností Valve.
Byla vydána nová verze 2.24 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia online tabulky Proton Sheets v Proton Drive.
O víkendu (15:00 až 23:00) probíha EmacsConf 2025, tj. online konference vývojářů a uživatelů editoru GNU Emacs. Sledovat ji lze na stránkách konference. Záznamy budou k dispozici přímo z programu.
Provozovatel internetové encyklopedie Wikipedia jedná s velkými technologickými firmami o uzavření dohod podobných té, kterou má s Googlem. Snaží se tak zpeněžit rostoucí závislost firem zabývajících se umělou inteligencí (AI) na svém obsahu. Firmy využívají volně dostupná data z Wikipedie k trénování jazykových modelů, což zvyšuje náklady, které musí nezisková organizace provozující Wikipedii sama nést. Automatické programy
… více »Evropská komise obvinila síť 𝕏 z porušení unijních pravidel, konkrétně nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Vyměřila jí za to pokutu 120 milionů eur (2,9 miliardy Kč). Pokuta je podle názoru amerického ministra zahraničí útokem zahraničních vlád na americký lid. K pokutě se vyjádřil i americký viceprezident: „EU by měla podporovat svobodu projevu, a ne útočit na americké společnosti kvůli nesmyslům“.
Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
Dobré zprávy. Wine je opět o kus dál. Herní pecka Call Of Duty: Modern Warfare, populární i mezi čtenáři Abclinuxu, už funguje jednoduše s holým Wine. Testováno na verzi z Gitu a demoverzy hry. Žádné záplaty, žádný 3DMark patch, už není potřeba instalovat DirectX9c či jakékoliv jiné externí "nativní" dllko, ani nijak složitě editovat registry.
Verze wine: wine-1.1.2-307-g520ab5c
Karta: NVIDIA GeForce Go 7200/PCI/SSE2
Driver: 173.14.09
Tyto manuály zastaraly:
Potřebujete jen poslední Wine z Git repozitáře.
Bylo na čase, protože jmenované patche stejně nešly aplikovat na wine > 1.1.1
Bug 9210 byl opraven i když asi nikdo neví jak :)
Pro ty co neradi neradi hrají se zdrojáky, nota bene s nestabilními vývojovými, těšte se na Wine 1.1.3.
V registrech si tak maximálně zkontrolujte, jestli máte WindowsXP jako "emulovaný" systém a nejl0pe ALSU jako zvukový systém a FBO:
regedit: HKEY_CURRENT_USER > Software > Wine > Direct3D > OffscreenRenderingMode = fbo
(PBuffer u ATI karet?) Více na wine wiki.
Poslal jsem do AppDB svoje testovací data, a žádost o změnu statusu minimálně na Gold, už přededvěma dny, ale zatím žádná odezva.
Pokus se vám objeví následující chyba:
fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateIndexBuffer (0x164548) call to IWineD3DDevice_CreateIndexBuffer failed fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateSurface (0x164548) call to IWineD3DDevice_CreateSurface failed fixme:d3d9:D3D9CB_CreateSurface (0x164548) IDirect3DDevice9_CreateSurface failed fixme:d3d:IWineD3DDeviceImpl_CreateTexture Failed to create surface 0xf285278 fixme:d3d9:IDirect3DDevice9Impl_CreateTexture (0x164548) call to IWineD3DDevice_CreateTexture failed Segmentation fault..jako mě, tak si nastavte natvrdo velikost VideoMemorySize pro Direct3D do Wine registru:
HKEY_CURRENT_USER > Software > Wine > Direct3D > VideoMemorySizeJá střelil od boku '256' no a jede to. Mimochodem, nevíte jak zjistit velikost VideoMemorySize přesně?
Přijít na důvod toho segfaultu mi dalo zabrat, jak je vidět tady: http://forum.winehq.org/viewtopic.php?p=10733
Takže to byly ty dobré zprávy. Bohužel, hra je pro mě i při nejnižších detailech a rozlišení prakticky nehratelná, strašně pomalá, 10 - 17 FPS, to je nehratelné. Přitom HW konfigurace je > než minimální, takže podezření je na Wine. No uvidíme, ještě s tím zkusím zaexperimentovat. Je mi divné, že snížení rozlišení z 1024 na 640 zvedlo jen nepatrně. Takže teď podezírám spíš zvuk, VideoMemorySize?, nebo opravdu bug ve wine :(
Tiskni
Sdílej:
Přitom HW konfigurace je > než minimálníNevím jak na to přišels, ale podle požadavků to chce minimálně nV 6600, která je mnohem výkonnější než ta tvá vykopávka.