abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 152 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    8.2.2010 21:12 | Přečteno: 2230× | desktop linux | poslední úprava: 10.2.2010 23:02

    Dnes poprvé v mém blogu na jiné téma než linux. S pobavením jsem si přečetl blogový zápisek v-cem-jsou-cesi-na-svetove-spici. Vida on je dokonce mezi nejčtenějšími a nejdiskutovanějšími. A vesměs pozitivní příspěvky, až podezřele, včetně nějakého Espinosy, co se snaží důvěřivým čtenářům nakukat, že v Čechách mají původ slova dollar a pistole. To už je trochu přitažené za vlasy :) Je na čase přijmout roli “advocatus diaboli” a trochu krotit tu vzdouvající se vlnu patriotismu.

    Rakousko, to je dobrý příklad pro srovnání, zhruba stejně velký a lidnatý stát. A hned nám to nandali. Kde jinde poměřit vědecké úspěchy než u Nobelových cen. Poměr Nobelových cen z vědeckých oborů Česko/Rakousko:
    Chemie: 1/1
    Fyzika: 0/3
    Medicína: 0/5
    Ekonomie: 0/0.5
    Tedy skoro 1:10 pro Rakousko.

    Za Friedricha Hayeka (ekonomie) počítám Rakušákům jen půl bodu, půl života prožil v Británii, kam prchnul před nacisty. Čechy tedy reprezentuje jen chemik Jaroslav Heyrovský (nobelova cena z roku 1959). Zpolitikařené ceny za mír nepočítám vůbec (Arafat, Obama, ..) a preventivně ani ceny za literaturu, taky je to víc o politice, navíc porovnávat národní literatury je neporovnatelné. Jinak stejně je to poměr 1:1 (básník Jaroslav Seifert versus Elfriede Jelinek, tu asi neznáte co :) s čechy má společné leda jméno a předky)

    Nechci rozhodně tvrdit, že nobelovy ceny jsou jediný

    Ostatní srovnatelné evropské země nám také nechávají daleko za jejich zády. Dokonce i Maďaři! Jen tak v rychlosti jsem spočítal jako (bez literatury):
    Maďaři: 1 liter, 0 ekon, 0 fyz, 2 + 0.5 + 0.5 za chemii, 1 medicína = 4
    Dánsko: 3 literatura, 0 ekon, 3 fyzika, 1 chemie, 5 medicína = 9
    Nizozemsko: 0 literatura, 1 ekon, 8 nobelovek za fyziku!, 3 chemie, 2 medicína = 14!
    Pravda, Nizozemci jsou trochu početnější než my.

    Zajímavé je, že údaje na wiki stránce List_of_Nobel_laureates_by_country jsou nekonzistentní s daty o národnosti u jednotlivých Nobelových cen. Čechům tak přibyli exoti jako Carl Ferdinand Cori a Gerty Cori za medicínu a Bertha von Suttner za mír. Pokud vám ta jména znějí nějak nečesky, pak tušíte správně. To by jsme si mohli za chvíli i počítat Sigmunda Freuda, narodil se na Moravě ale odstěhovali se když mu nebyla ani rok, a nebo Alberta Einsteina, ten působil chvíli i v Praze. Poměr je i tak 21:5 pro Rakušáky.

    A co software?
    Dobře věda, hlavně ta teoretická, tedy není nejsilnější česká stránka. Co takhle software? Češi se honosí dobrým technickým vzděláním, vysokou IT gramotností a velkým počtem šikovných programátorů. Ovšem kolik z nich v Čechách zůstalo ;-) Je tu řada vývojových center velkých zahraničních firem – Sun, Oracle, SAP. Řada distribucí tu má vývojáře – Suse, Fedora. To ano. To beru, ale mě zajímá originální česká tvorba. Napadají mě jen NetBeans. PSPad, no ten zase tak známý a významný není. Software602 – hodně lokální věc, mimo ČR neznámé. Zapomněl jsem na někoho, na něco? Na nějaký pěkný FOSS projekt, internetový projekt, komerční SW, hra?

    Napadá mě snad jen – AbcLinuxu a Root. Jejich koncept je unikátní. Já z anglicky mluvícího světa neznám podobný projekt, který by sdružoval články, prostor pro blogy, diskuse a svéráznou komunitu. Už na to tady padla řeč v jiném blogu, kde se někdo dotazoval na anglický ekvivalent AbcLinuxu, závěr byl negativní. Nechtějí si to autoři nechat třeba patentovat? ;-)

    Nějaká fakta na závěr
    Rakousko - 8mil lidí, 84km2 rozloha
    Čechy - 10.5mil lidí, 79km2 rozloha
    Maďarsko - 10mil lidí, 93km2
    Nizozemí - 16.5mil lidí, 41.5km2 rozloha
    Dánsko - jenom 5.5mil lidí, 43km2 rozloha
    Těm Dánům by jsme mohli ty nobelovky rovnou znásobit dvěma pokud přihlédneme k poměru populace.

    Nevíte o stránkách, kde se srovnává počet Nobelovek podle národů? To ruční počítání je otravné a náchylné na chyby.

    --- Update (9.2.2010) -------------------------------------
    Tak z toho SW se něco našlo. Děkuji za odezvu.
    NetBeans - bylo zmiňováno v blogu, originální autor Roman Staněk.
    Altap Salamander - originální autor Petr Šolín.
    WinSCP - originální autor Martin Přikryl.
    AVG Technologies (Grisoft) - i ve světě známý antivir, zakladatelé Jan Gritzbach and Tomas Hofer.
    ALWIL Software - Avast! Antivirus.
    2K Czech (Illusion Softworks) - počítačové hry, založil Petr Vochozka, Brno. Některé tituly lze označit jako světově úspěšné - série Mafia a Vietcong
    ALSA - autor Vladisla Kysela, vyniklo jako samostatný projekt.
    Sporné - JetBrains a jejich IntelliJ Java IDE - je to něco jako s tím kostkovým cukrem. Na mě dělá dojem spíše ruského SW. Viz diskuse. Nevíte někdo podrobnosti?
    Sporné - Systinet - dnes součást HP, také původně dílo Romana Staňka, ale nemám dojem, že jde o známou, světově významnou firmu či produkt.
    Sporné - linuxové distribuce - nemá z a to, že by nějaká z českých šla označit jako světově významná, známá, přelomová.
    Čili, něco se našlo, lepší než nic, ale impozantní seznam to tedy není.

    Jde mi o originální české produkty, založené nejlépe Čechy v Čechách. Vím, že u nás působí vývojářů v barvách nadnárodních firem. Ale to by pak dala většina světového SW považovat za indický :)

    Byl tu vysloven názor, že Nobelovky nereprezentují všechny vědní obory, například matematiky, filology, geology, filozofy, historiky, sociology a aplikované vědy vůbec, a že byt tak mohli Češi být nespravedlivě poškozeni, tak to nebyl záměr, jen moje časové omezení. Rád se seznámím s komparativní analýzou významných ocenění v jiných oborech a rád zveřejním národně povzbudivější závěry.

    Český původ slov Dollar a Pistole jsem dával do původní diskuse já, osobně. Jen jsem sledoval kdo je jak pozorný a všímá si, či blog zrovna čtě :) Jinak děkuji za zpřesňující odkazy.



           

    Hodnocení: 56 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    bazil avatar 8.2.2010 21:25 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    8.2.2010 21:30 EtDirloth | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    PSPadu krivdis, inak ma narychlo napada Slax a Vietcong ;)
    Fluttershy, yay! avatar 8.2.2010 21:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Asi tak... těch her je docela dost (Mafia, Operace Flashpoint,...). Je toho víc. AFAIK třeba ALSA se hodně vyvíjí/vyvíjela tady.

    K blogísku bych ještě dodal, že je pěkné opomíjet literaturu a mír, ale přitom cenu za ekonomii uděluje někdo poněkud jiný (Švédská banka) než ostatní ceny... tato cena ani mezi původními nebyla.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.2.2010 22:02 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    K blogísku bych ještě dodal, že je pěkné opomíjet literaturu a mír, ale přitom cenu za ekonomii...
    A ta ekonomie určitě na rozdíl od literatury určitě zpolitizovaná nebude... Tato nahodilost kritérií mě také udeřila v zrak a pobavila.
    9.2.2010 19:26 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Srovnávám Poměru Nobelových cen z vědeckých oborů. To je pak přesně dané. Literatura ani Mír vědní obory nejsou.
    kyknos avatar 9.2.2010 19:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    ekonomie ovsem take ne
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.2.2010 19:39 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Afaik autor ALSA je cech ....
    USE="-gnome -kde";turris
    9.2.2010 19:39 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    PSPad je v cizině opravdu neznámý. V Británii teda určitě. Zkoušel jsem ho nasadit skoro všude kde jsem pracoval jako konzultant tady po Londýně, ale každý raději zůstal u EditPlusu a podobných, i když to nejsou freeware.

    Hry jsem doplnil do článku. Nejsem velký hráč, moc se v nich nevyznám, ale Mafia říká něco i mě.
    8.2.2010 21:31 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pistol#Etymology_of_.22pistol.22

    Ale jinak je mi článek svým vyzněním velmi sympatický.
    8.2.2010 21:40 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    WIKI - hry vyvinuté v ČR. Mezi jinými Mafia a Operace Flashpoint.

    Jinak souhlasím s pointou článku - dokázali jsme toho málo, musíme se snažit více.

    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    Vojtěch Trefný avatar 8.2.2010 21:45 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To beru, ale mě zajímá originální česká tvorba. Napadají mě jen NetBeans. PSPad, no ten zase tak známý a významný není. Software602 – hodně lokální věc, mimo ČR neznámé. Zapomněl jsem na někoho, na něco?
    AVG a Avast jsou ve světě docela dost známé.
    bazil avatar 8.2.2010 21:47 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    kyknos avatar 8.2.2010 21:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    zase na druhou stranu - narozdil od danska, nizozemska, rakouska atd atd cesi meli svuj vlastni stat jen neco malo pres 40 let (a to jeste ne vcelku) (v moderni historii)

    ono okupace at takova ci makova asi vede moc nepreje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.2.2010 21:51 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Hm... Hned jak se někdo snaží povzbudit národní hrdost a morálku zdecimovanou komunisty, udupejme ho...

    Krom toho porovnávat "vědecký výkon" zemí s demoktratickým a komunistickým systémem není fér. Ono je to totiž nesrovnatelně těžší se v takovém systému projevit, kde je každý, kdo je v něčem lepší než ostatní, poslán kopat uran pro rusáky...

    Zvláště potom, co elitu pošlou do koncentračních táborů drazí Rakušané a Němci...

    Proč bychom nemohli být hrdí? Jsme malý stát, neustále utlačovaný většími sousedy...

    Krom toho Berta Kinská-Suttnerová byla česká šlechtična, jen pro její německé jméno jste jí bohužel nezaznamenal.
    8.2.2010 22:14 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Proč bychom nemohli být hrdí? Jsme malý stát, neustále utlačovaný většími sousedy...

    Jestli v něčem vynikáme, tak komplex malého nárůdku to určitě bude. ;) A všichni nám pořád jenom "ublihujou".

    Nic proti rozumné hrdosti, ale když se pak zvrtne v marnou pýchu, tak to dělá neplechu.
    Saljack avatar 8.2.2010 22:30 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Ano všichni nám ubližují, bylo to a vždy to tak asi bude. Jenom si vem, nejdříve Rakousko-Uhersko potom byla světlá doba pak zase Němci, po Němcích Rusáci a teď jsem opět v "klídku". Tak mi jmenuj jediný stát v Evropě, který na tom byl za posledních 200let hůře v utlačováním jiným.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    8.2.2010 22:41 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    No možná horší pozici mají Slováci, ti byli hungarizováni ještě více než my germanizováni .-)
    Saljack avatar 8.2.2010 23:09 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jenže Slováci nezažili zas tak Němce a doteď je uctívají viz Tiso.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    8.2.2010 23:16 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To je pravda... Já je nemám celkově jako národ moc rád, vždycky nám vrazí do zad kudlu... Otázka však je, nakolik je to práce plitiků a nakolik lidí, neboť mi Slováci jako jednotliví lidé přijdou sympatičtí...

    Ale zase bychom je mohli pochopit - to i náckové jsou lepší než komunisti a Maďaři...
    Saljack avatar 8.2.2010 23:19 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To sice jo ale uctívat je to je opravdu příliš být jima tak se za tuhle historii dost stydím.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    8.2.2010 23:23 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To je pravda, ale i my se máme za co stydět - třeba divoký odsun...
    Saljack avatar 8.2.2010 23:27 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To je pravda ale mělo to něco do sebe. Tak dlouho toužili patřit pod Německo až je Beneš vyprovodil se vší parádou ;-) já vim je to hrozný
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    8.2.2010 23:59 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    doteď jsem byl na straně Benešových dekretů a Divoký odsun považoval za naše zločiny ve válce.

    Teď jsem si, abych nepsal krávoviny, přečetl tohle.

    Mizera Beneš.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Vysídlení_Němců_z_Československa
    Marek Bernát avatar 9.2.2010 01:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Hanbiť sa za históriu? A to už prečo? Jednak sa na tom nič nedá zmeniť a hocijaké pocity sú irelevantné, jednak nechápem, prečo by som mal na seba brať vinu za niekoho iného (a obzvlášť za nejaké hovado, ktoré bolo zrovna pri moci). Nemci tiež určite nie sú radi, že mali Hitlera, ale mal by si kvôli tomu každý Nemec sypať celý život popol na hlavu a ísť konať dobročinné akcie na záchranu Židov? Hell, no! Čo tak prestať rozdeľovať ľudí podľa národov a všímať si radšej konkrétne osoby?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Saljack avatar 9.2.2010 01:18 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jenže oni to neslaví!
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Marek Bernát avatar 9.2.2010 01:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Nesledujem ťa. Kto neslávi čo a ako to súvisí s tým, čo som povedal?

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Saljack avatar 9.2.2010 02:31 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Mluvím o Tisovi.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    9.2.2010 09:17 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    no Tisa na Slovensku neslavime; neni ziaden oficialny statny sviatok na jeho pocest; to, ze par nackov sa kazdorocne zijde pri jeho hrobe a par narodovcov sa snazi obhajoit jeho ciny, na tom nic nemeni ;-)
    9.2.2010 08:48 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÄŒeÅ¡i na svÄ›tové Å¡pici? ÄŒR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Nesledujem ťa.

    to ma byt preklad od "im not following" ? Teda nevim jak ve slovenstine ale v cestine tohle moc nefunguje... :-)
    Marek Bernát avatar 9.2.2010 16:18 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÄŒeÅ¡i na svÄ›tové Å¡pici? ÄŒR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Yup, to mám z angličtiny. V slovenčine to asi tiež moc nefunguje, ale už som silne deformovaný :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.2.2010 17:37 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÄŒeÅ¡i na svÄ›tové Å¡pici? ÄŒR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Němci se za Hitlera nestydí, však to byl Rakušák :-) :-P
    Marek Bernát avatar 9.2.2010 19:48 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ÄŒeÅ¡i na svÄ›tové Å¡pici? ÄŒR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    pools avatar 8.2.2010 22:54 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Polsko ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    8.2.2010 23:22 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    rýp> Nebyli to také Poláci, kdo k nám v 68 přijeli?

    Samozřejmě, vím, byli vázáni tou pitomou Varšavskou smlouvou, kdyby nepřijeli, měli by tam Rusáky taky...
    Saljack avatar 8.2.2010 23:22 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To je pravda ty to taky chudáci odsraly jako první :-D ale nevím jak na tom byli, když mi jsem byli ještě pod Rakouskem-Uherskem.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    8.2.2010 23:32 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Tak to vážně netuším... Z hodin dějepisu mi utkvělo v paměti, ledaže Turecko je "nemocný muž" :-)
    9.2.2010 10:16 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To Polsko neexistovalo, protože si ho natřikrát v 18. století rozdělilo Rakousko, Prusko a Rusko.
    9.2.2010 10:14 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    1918 byla docela takova mensi valcicka o Ostravu a okoli ...
    8.2.2010 23:36 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Litva, Lotyšsko, Estonsko, Moldavsko... Norové si taky docela užili se Švédy, Irové, Skotové a Velšané s "Angličany", býv. Jugoslávie (a její národy) od kde koho a mezi sebou, Poláci z obou stran, Finové si taky přišli na své a ještě měli smůlu, že 2. válku skončili na špatné straně...

    Ne, fakt nejsme výjimeční borci, ani výjimeční chudáci. Prostě celkem v normě kontinentu.
    Saljack avatar 8.2.2010 23:46 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jenže většina měla jenom jednoho utlačovatele kdežto mi během 200 let rovnou 3 a to mi opravdu příjde vyjímečné, hold poloha si vybírá svou daň.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    9.2.2010 00:09 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Ajaj, to je zažranější, než jsem doufal.

    Netuším, v čem je jeden pořádný "utlačovatel" horší než Vaši deklarovaní tři, ale i kdyby. Tak se podívejte na ten seznam a mapu Evropy znova.

    Navíc chápu, že to neodpovídá obecně protiněmeckému sentimentu a příslušnému výkladu dějin na českých školách, ale koukám třeba na Skotské poddané v druhé polovině 19. století a říkám si zlatí Habsburkové, kteří nám již na konci století 18. přinesli Marii Terezii a Josefa II.

    Já bych to naše chudáčkovství nedramatizoval. Kdyby jsou v historii nepřípustná, ale přece. S Habsburkem to nebyl až takový útlak (rozhodně ne Vámi poptávaných posledních 200 let... 17. st. možná, ale 1800-2000 bych to tak černě neviděl) a kdybychom nebyli volové a mistři světa, tak jsme to možná mohli ukecat na "národní" vyrovnání, jako Maďaři. A kdybychom bývali zůstali s Habsburkem, mohli jsme se asi bývali vyvarovat toho bolševika. A navíc jsme mohli všichni plynule hovořit německy, což není k zahození.
    9.2.2010 00:16 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    ...tak jsme to možná mohli ukecat na "národní" vyrovnání, ...

    to neslo, nemecka narodnostni mensina to nedovolila. Kdyz jsou problemy, tak za to mohou vesmes oba, zde bych rekl, ze situace nakonec musela dospet k roku 1918 a rozpadu monarchie. I ostatni narody (Balkan) tu rakouskou aroganci tezko nesly.
    9.2.2010 10:33 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Musím souhlasit. Navíc myslím, že za první republiky jsme na tom byli poměrně dobře, takže nevím proč tady osočovat Habsburky z toho, že nejsme na špici.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    9.2.2010 14:10 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Rohodne Polsko, do WW1 neexistovali a vsechny tri okupanti je tam pekne dusili, ve WW2 prisli o 16 % populace (cesi pro srovnani 2.3 %) (zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8Det_ob%C4%9Bt%C3%AD_druh%C3%A9_sv%C4%9Btov%C3%A9_v%C3%A1lky ), za bolsevika na tom byli stejne jako my.

    9.2.2010 18:54 Lot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Cože??? A který středně velký stát (snad až na Rakousko)v střední, východní či jižní Evropě na tom byl výrazně lépe než my? S Hitlerem i sověty se setkali celkem všichni, někteří (jako třeba Řecko měli pro změnu turky), jiní byli součástí Ruska již za cara... A Rakousko-uhersko mělo sice k dokonalosti hodně daleko, ale s nacisty a komunisty, turky či cary bych ho do jedné řady rozhodně nestavěl...

    Nehledě na to, že za nacismu i komunismu jsme se měli relativně lépe než jiní obdobně postihnutí, jelikož jsme se moc necukali.

    Nechápu proč je ukňourané pojetí českých dějin tak populární.
    9.2.2010 00:11 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    ...Jestli v něčem vynikáme, tak komplex malého nárůdku to určitě bude ...

    jak znamo, tak ted chteji koupit Nemci nejake CD s udaji o nemeckych neplaticich dani ze Svycarska. V nemecke televizi jsem videl nyni radu poradu, ve kterem Nemci zijici ve Svycarsku odpovidali na dotazy, co si jako Nemci o Svycarech mysli. Jednomyslne znelo - Svycari by mohli klidne odhodit ten sileny komlex menecenosti. Takze ono to nebude jen u nas, vsechny male narody tim trpi.
    9.2.2010 18:54 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Berta Kinská-Suttnerová Ano díval jsem se na její životopis. V Čechách se sice narodila, hlavně proto že to tehdy bylo Rakousko, odstěhovala se ve 13ti do Vídně a už se do Čech nevrátila, celý aktivní život strávila v cizině, vesměs v německy mluvící, publikovala výhradně v Němčině. V anglické wikipedii je jednoznačně vedená jako Rakušanka, což považuji za objektivní zhodnocení.

    AD okupace. Ta rakouská, to jsme moc netrpěli, určitě ne vědecky, ba naopak, leckterá kapacita k nám spíš pracovně zavítala (Einstein). Je fakt, že války nám odvály hodně schopných lidí, hodně židů, ale to jiným národům také. S tou Ruskou, některá odvětví snad (psychologie), ale jinak bych to chápal jako výmluvu. Jaroslav Heyrovský získal nobelovku v roce 1959. Otto Wichterle vynašel měkké gelové čočky také za komunistů. Takže vědecký útlak tu zrovna nebyl. Otázka je, jak moc se (ne)financovala věda. Opravdu to bylo o hodně méně než dnes (kolik je to, ani ne dvě procenta z rozpočtu jestli si to pamatuji správně).

    I Maďaři jsou na tom lépe, a s nimi jsme na tom historicky srovnatelně, alespoň za posledních 100 let.

    A už jsme dvacet let svobodní, ale stále nic. Pravda, spekulovalo se o Havlovi za Nobelovu cenu míru.
    10.2.2010 01:00 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    No a? Moje babička je Vídeňačka a děda někde z Reichu. Druhá strana se držela více na současném území ČR, ale i příjmení napovídá polské kořeny. Přesto jsme se, co vím vždy považovali za Čechy. Takže kromě nesmyslnosti umělého konstruktu tzv. "národních států" nám to říká? ... zhola nic. Volky nevolky, s institucí nebo bez, holt sdílíme jeden společný životní prostor.
    Fluttershy, yay! avatar 10.2.2010 09:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Heyrovský měl velké potíže s režimem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    8.2.2010 22:00 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    No, až na drobné nepřesnosti. Sun už nám pomalu zapadl za kopec, ale Oracle, pokud se nemýlím, bude mít v Praze vývoj až ten, co zdědí, vlastní tady neměl. Ale chybí tam taky Microsoft, IBM, Skype...

    Původní česká tvorba taky není jenom NetBeans, kdyby nic jiného tak se Češi zdají aktivní na poli počítačové bezpečnosti, takže tady máme Grisoft, Alwil. No a pak by bylo dobré zmínit: Illusion Softworks/2K.

    Není to žádný zázrak, ale není to čistá nula. ;)

    Krom toho, zmíněný Freud (ale třeba i tolik komerčně populární Kafka) hezky ukazují, jak umělý a ve středoevropském prostoru nesmyslný koncept představuji některým tolik opěvované tzv. "národní státy".
    Max avatar 8.2.2010 22:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Tak, tak. Česká pobočka Microsoftu je na sakra dobrý úrovni.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.2.2010 13:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Dalsi projekt Romana Stanka po Netbeansech (puvodne komercni) byl Systinet, vyvijeny zde v Praze. UDDI registry se stala de facto industry standardem, ktery nadnarodni giganti OEM-ovaly, nasledovala Systinet SOA (repository). Pravda, v tymu jsou i Slovaci :-)
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    9.2.2010 17:53 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    A víte něco bližšího co u nás dělá Microsoft, IBM nebo Skype? Vyvíjí se u nás nějaký jejich produkt?

    Microsoft, IBM, mají pobočky všude možně. Taky namátkou HP má velkou budovu když se sjelo dolů z Budějárny. Microsoft má velké vývojové centrum v Irsku a Indii, o Čechách toho moc nevím. Dělají ty firmy u nás něco jiného než lokální technickou podporu a produkci lokalizovaných marketingových kampaní a lobbing u politiků?

    Jo, Filip už tu upozorňoval na AVG. U té bezpečnosti asi nějaké domácí body budou. Člověk u linuxu zapomene, že něco jako antivir existuje a k čemu to vlastně je ;-)

    SUN určitě nezapadl, mám tam stále nějaké známé a spolužáky, určitě se u nás stále dělá NetBeans a asi velká část Solarisu, minimálně testerské centrum.
    9.2.2010 18:04 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Dělají ty firmy u nás něco jiného než lokální technickou podporu a produkci lokalizovaných marketingových kampaní a lobbing u politiků?
    Ano mají v ČR inženýring a R&D centra. Na konkrétní produkty byste se musel ptát někoho, kdo u nich dělá... pokud to není tajné. ;) U IBM si snad od kamaráda pamatuji se mj. pracovalo na rozpoznávání řeči.

    Sun zapadl ve smyslu za horizont, protože konec Sunu a již na nás svítit nebude. Nyní nově bude Oracle. Ale měl (tedy vlastně ještě chvíli má) v Praze inženýring a R&D, které se snad přenese i do Oraclu.
    vencour avatar 8.2.2010 22:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Jo, vim o tom. Podle toho, jak měly naše země být motorem Rakousko-Uherska, to fakt vypadá blbě.

    Úvaha ... že by v tom hrálo roli naše místo v Evropě? Nejdřív zapomínání na vše rakouské a pak zase zapomínání na vše nekomunistické? Nic lepšího mne nenapadá ... snad absence center pro zájemce o techniku, Einstein a další se pohybovali např. okolo Göttingenu ... nebylo v Čechách takové místo, kde by se scházely kapacity.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Saljack avatar 8.2.2010 22:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Ono těch Nobelových cen spojených s Českou republikou je celkem dost. Nedávno jsem někde četl článek a bylo tam minimálně 10 jmen, kteří se buď u nás narodili a nebo u nás působyli. Nobelovy ceny ale naprosto nevypovídají o světové špici. Srovnávání států, které byly "většinu" dobu pod východním blokem se zeměmi, které byli v západním je naprostá blbost. Dále nechápu, proč nemá cena za literaturu váhu? Cena za Nobelova cena za literaturu je jedním z nejváženějším oceněním, které mohou spisovatelé dostat. Ale nezaměřoval bych se na minulost, ale na současnost. Nyní je ČR na špici ve vývoji léku na AIDS a rakovinu. A srovnejte si sportovce mezi jmenovanými státy se ani jeden neblíží českým výsledků (Rakousko snad vyniká jenom v lyžování, to samé Norsko).
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    vencour avatar 8.2.2010 22:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Tak zrovna Norové měli dost kvalitní "atomovej" výzkum ... továrna na těžkou vodu byla u nich taky. Zase ... u nich to bylo i díky vlivu emancipace jako nového národa 20. století.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.2.2010 23:13 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jenže ta továrna tam byla kvůli vodním zdrojům, který byly schopný to pohánět, nikoliv kvůli emancipaci...
    vencour avatar 8.2.2010 23:47 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Nějakou roli tam Královská univerzita v Oslo měla ... Norů bylo okolo CERNu výrazně dost ... onu továrnu jsem zmiňoval spíš jako doplněk, ne jako hlavní argument.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.2.2010 00:03 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Tak to já nepopírám, jen říkám, že bez vodních zdrojů by jim byl know-how naprd...:-)

    Jinak děkuji za dobrý odkaz, tu knihu o fyzice asi číst nebudu, ale ten server vypadá bezvadně, neznáte ještě nějaký takový? já znám už jen scribd a feedbooks, kde ta kvalita věcí není moc velká
    vencour avatar 9.2.2010 00:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Jen přes google, programově nee. Fakt času spíš málo než hodně.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.2.2010 18:24 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    AD Literatura - tam je problém s porovnatelností. Literatury malých zemí a exotických jazyků mají prostě smůlu. Překlad nikdy není co originál, jiné reálie, mentalita, historie národa, kulturní reference. Může i západě zabodovat takový Solženicyn, protože Souostroví gulag je něco co osloví i lidi v cizině, je to nadčasové nadnárodní čtení, zato takový Hrabal, to snad ani nejde přeložit. Jinak škoda, v literatuře by jsme asi měli větší šance.

    Jasně, jsou tam uznávané osobnosti - Hemingway, Beckett, Mann, Kipling, Günter Grass, William Faulkner, T.S. Elliot atd. Ale zase, řada z nich se stala uznávanou protože měli tu výhodu a psali ve světovém jazyce. Nebo je tam podezřele hodně severských autorů - tematicky asi mají asi blíž ke komisi Švédské Akademie co rozhoduje. :)
    9.2.2010 18:32 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Ono těch Nobelových cen spojených s Českou republikou je celkem dost. Nedávno jsem někde četl článek a bylo tam minimálně 10 jmen, kteří se buď u nás narodili a nebo u nás působyli.

    To tam asi naroubovali toho Einsteina či Freuda. To je přitažené za vlasy. nemůžeme si počítat každého vědátora který projede naším územím v rychlíku.

    > Nobelovy ceny ale naprosto nevypovídají o světové špici.

    Neříkám, že je to ideální míra. Navrhněte a zpracujte lepší, nejlépe něco kvantifikovatelného, to se pak dobře srovnává.

    > Nyní je ČR na špici ve vývoji léku na AIDS a rakovinu

    Až nějaký český vědec či tým VYNALEZNE lék proti AIDS či Rakovině, s radostí ho sem přidám.
    Saljack avatar 9.2.2010 19:22 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Ani Einstein ani Freud tam nebyly, ale bylo většina těch lidí byla Rakouské národnost ;-). Ten lék na AIDS si zaslouží velkou pozornost viz Antonín Holý. Jakýkoliv krůček k nalezení účinného léku proti této nemoci beru jako obrovský úspěch a můžeme být právem hrdí, že máme takovou kapacitu. Kam se hrabe 10 Nobelových cen na to kdyby někdo vynalezl lék proti AIDS. To samé rakovina najdi si to na google ČR a USA byly (a snad pořád jsou), kde se tento český lék testuje.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    9.2.2010 20:59 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jo svět vědy je krutý, kdo na to přijde, sebere prachy, ceny, granty, ženy, a vůbec, vítěz bere vše, nejsou stříbrná ani bronzová místa.

    > 10 Nobelových cen na to kdyby někdo vynalezl lék proti AIDS

    Tak to prr, mezi těmi Nobelovkami je i Alexander Fleming. Bez penicilínu by nás nebylo tolik aby jsme se dožili toho šířit AIDS :)
    8.2.2010 22:40 vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Namátkou alsa a prelink. Tvůj vzkaz ale zůstává stále snadno čitelný, pár kluků šikovných nedělá z nás ostatních nic lepšího, všichni jsme právě takové jelita, jako Ty. :-P
    9.2.2010 00:05 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    existuje jeste jedno, rekl bych zasadni kriterium, podle ktereho je mozno nejakou skupinu lidi hodnotit:

    podle toho, jak prislusnici te ktere narodnostni skupiny udavali v koncentracnich taborech:

    Cesi jsou v teto statistice bohuzel za Polaky hned na druhem miste.

    Zde by nepomohly ani 3 nobelovky rocne. Vim, ze oslavne clanky o bezvadnych Cesich maji za cil nasi narodnostni charakterovou menecenost trochu zastrit, ale trochu rozumni lide si to priznaji a denne pracuji na tom, aby se to zlepsilo.

    9.2.2010 10:57 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    existuje jeste jedno, rekl bych zasadni kriterium, podle ktereho je mozno nejakou skupinu lidi hodnotit: podle toho, jak prislusnici te ktere narodnostni skupiny udavali v koncentracnich taborech: Cesi jsou v teto statistice bohuzel za Polaky hned na druhem miste.

    Kde si můžu stáhnout tu statistiku? Odpovím si rovnou sám - nikde, protože nic takového neexistuje.

    9.2.2010 00:09 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Co třeba WinSCP, je to dost významný program?
    9.2.2010 01:18 Stevko | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Možno je, ale nemám ho rád (divné rozhranie). Zlatá FileZilla.
    Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
    9.2.2010 01:11 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Nobelova cena? Vedecky obor? Ekonomie? Ze vy ste si vecer nevzal pilule, co?
    Marek Bernát avatar 9.2.2010 01:19 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Čo furt máte všetci proti ekonómii? Poznáte meno Nash (aby som spomenul niekoho populárneho)? V histórii ekonómie je plno vynikajúcich matematikov a inak nadaných ľudí (nie náhodou sa už od 17. storočia najlepší matematici venovali okrem iného aj finančnej analýze a pod.). Sám si robím z VŠE a ekonómov občas srandu, ale isté zásluhy im treba nechať ;-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.2.2010 06:31 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Proti ekonomii, jak se deklaruje, nic, ale proti tomu, jak se praktikuje, dost. Napriklad, bohuzel opravdu dobri ekonomove (byvali fyzici) moc znami nejsou, viz napriklad Keen nebo Blatt.
    9.2.2010 06:48 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Par prikladu za vsechny - klasicke lpeni na analyze trhu pomoci pochybnych grafu poptavky a nabidky drzi ekonomii nejmene 50, ale spise tak 70 let zpet (viz S.Keen - Debunking Economics). Pritom alternativa existuje a je tak elegantni, ze by vam jako matematikovi vzala dech (viz J.M.Blatt - Dynamic Economic Systems).

    Co ekonomicka krize? Tu predpovedelo vseho vsudy 12 ekonomu na svete. Ti ostatni byli negativne ovlivneni Samuelsonovou (mezi jinymi) dezinterpretaci teorii Keynese a Fischera po velke hospodarske krizi.

    Co rakouska skola a jeji naproste odmitani vedecke metody?

    Takze, jake zasluhy? Mozna tak za sireni ignorance a zachovani statu quo.
    Marek Bernát avatar 9.2.2010 16:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Ok, s tým súhlasím. Ekonómii by rozhodne prospelo, keby bola vedená vedeckejšie.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.2.2010 20:02 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    tak to trochu vic nez 12, jeden z ceskych makroekonomu prohlasil v roce 2006 ze krizee vypukne do dvou let
    USE="-gnome -kde";turris
    9.2.2010 21:05 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Pro ten clanek nestacilo jen prohlasit, musel za tim byt i verohodny duvod nebo teorie. Pointa je, ze bezna ekonomicka teorie (vsechny jeji vetve) v tomto smeru fatalne selhala.
    9.2.2010 09:36 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    To, že práce Johna Nashe měla velký dopad také na ekonomické teorie neznamená, že byl ekonom, nebo že by chtěl zkoumat pro ekonomii. :-)

    Jeho práce má IMO větší vliv v modelování a simulacích, matematické logice a umělé inteligenci, ale za to se Nobelovy ceny nedávají. A konečně, ani za tu ekonomii.
    Marek Bernát avatar 9.2.2010 16:21 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Podľa wikipédie bol (aj) ekonóm. To, že jeho práca má dopad aj inde, ešte neznamená, že nebol ekonóm :-P

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    9.2.2010 17:34 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Johna Nash jakožto silný schizofrenik měl přirozeně několik osobností, tak proč ne Ekonom :) Imho, když mu dávali tu cenu a ty prachy s ní spojené, asi se s nimi moc nehádal jestli je nebo není ekonom.
    9.2.2010 17:30 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Tak prr, Ekonomika zase to ne. Ty jména tak jsou skutečné uznávané kapacity - Paul Samuelson, Friedrich von Hayek, Milton Friedman, Edmund Phelps. Podle nich se na VŠE učí. Dostala ji i řada matematiků, protože jinak cena z matematiku není. Jako filmem proslavený - John Forbes Nash (film Čistá duše / A Beautiful Mind).

    Nash Equilibrium se normálně vyučuje v rámci VŠE Mikroekonomie, je to (byla) jedna ze státnicových otázek. http://en.wikipedia.org/wiki/Nash_equilibrium. Stejně jako celá "teorie her", za to byly další Nobelovky: Robert Aumann a Thomas Schelling.

    Cena se dává teprve od roku 1969, takže laureátů je výrazně méně, nedostali se mezi ně J. M. Keynes (zemřel 1946) nebo Vilfréd Pareto (pareto-optimum, zemřel 1923). Ona to dokonce není ani poctivá Nobelovka, Nobelem založená, ale oficiálně "The Sveriges Riksbank Prize in Economic Sciences in Memory of Alfred Nobel". Prostě v té době nebyla ekonomie profilovaná jako samostatná věda. Je to mladá vědní disciplína.
    9.2.2010 18:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Dostala ji i řada matematiků, protože jinak cena z matematiku není.

    Ceny za matematiku existují. Jen matematici na rozdíl od ekonomů necítili potřebu parazitovat na názvu "Nobelova cena".

    9.2.2010 20:28 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Nobelova cena je považována za Nobelovu cenu matematiky. Řada matematiků byla ekonomy a obráceně. Na ekonomii lze nahlížet jako na aplikovanou matematiku. Takže z toho nemusí být matematici smutní.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nobel_prize#Lack_of_a_Nobel_Prize_in_Mathematics
    ..that Nobel did not consider mathematics as a "practical" enough discipline. ;-)

    Mimochodem, kolik Čechů získalo Fields Medal nebo Abel Prize? Kolik Rakušáků? Ať se vrátíme k tématu. Už se mi nedostává času analyzovat tuto oblast, ale vaše výsledky rád uvedu k těm "Nobelovým".
    9.2.2010 20:36 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Na ekonomii lze nahlížet jako na aplikovanou matematiku.

    Pche, rakusaci by vas za takove nehoraznosti hnali svinskym krokem.

    10.2.2010 01:02 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Na ekonomii lze nahlížet jako na aplikovanou matematiku.
    To by ekonomové jistě rádi. ;)
    9.2.2010 18:27 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Jo, pulka ekonomu uznava jedny kapacity, druha pulka zase jiny. Mozna, ze kdyby si me vzali k vyslechum Americti mirotvurci, tak bych po delsim obdobi poslechu hudby za obcasneho omyvani obliceje podepsal, ze ekonomie je socialni veda. Vic by ze me nedostali.

    Ale je treba objektivne uznat, ze to, jak se ekonomum podarilo vecpat do Nobelovek a jeste ke vsemu do tech "tvrdejch", takze spousta veci neznalych lidi stavi ekonomii na roven fyziky nebo chemie, to byl fakt majstrstyk.

    9.2.2010 20:38 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Můžou za svobodní zednáři. Nebo v tom má prsty Mossad. Možná taky Židobolševici. FBI? CIA? Hlavně až na to přijdeš, hlavně to tu nerozkřikni, tihle chlapíci se s takovými jako ty nemazlí ;-)
    9.2.2010 21:44 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Ve skutecnosti je to dilo KGB, ktera timto genialnim tahem chtela dosahnout totalniho rozkladu kapitalismu. A je nespornym faktem, ze dobra vec se nakonec podarila.
    9.2.2010 09:26 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Přesně tak, ceny za literaturu, ekonomii a zájmena "mír" jsou čistá politika, o ničem nevypovídají a pro mě nemají žádnou hodnotu.

    Ale ruku na srdce, ani u zbylých cen si nejsem jistý stoprocentní apolitičností. Neříkám, že se udělují bezcenným objevům "za zákulisní čachry", ale když máte několik možností volby, tak jsem přesvědčen, že hraje roli politika.
    9.2.2010 09:29 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    A nechápu, proč to tolik lidi prožívají, jestli "jsme" získali "málo" nebo "hodně" cen.
    9.2.2010 16:09 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Stejně jako lidi prožívají národní reprezentační zápasy ve fotbale nebo hokeji. Bohužel žádné vědecké "Nagano" se zatím nekonalo. Je to jeden z objektivně měřitelných faktorů jak je na tom (teoretická) věda v dané zemi. Kolik se investuje do vědy, jak je na tom univerzitní školství, odkud kam emigrují vědci za lepším a tak. Není ani dokonalý, ani bez bezesporný, ale tak úplně bezvýznamné taky ne.
    9.2.2010 19:34 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Je to jeden z objektivně měřitelných faktorů jak je na tom (teoretická) věda v dané zemi.

    Podpoř názor důkazem.
    9.2.2010 16:56 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Tak prr, Ekonomika zase to ne. Ty jména tak jsou skutečné uznávané kapacity - Paul Samuelson, Friedrich von Hayek, Milton Friedman, Edmund Phelps. Podle nich se na VŠE učí. Dostala ji i řada matematiků, protože jinak cena z matematiku není. Jako filmem proslavený - John Forbes Nash (film Čistá duše / A Beautiful Mind).

    Za mír - to je hodně politika, zprofanovali ji několik osob (Obama, Arafat, Sadat, Kissinger, Willy Brandt), ale dostalo ji i řada organizací a jedinců zaslouženě - UNICEF, Dunant (Červený kříž), Nelson Mandela, Lech Wałęsa (1983), Desmond Tutu, Martin Luther King, George Marshall (Marshallův plán), Albert Schweitzer, Matka Tereza. Je to tak půl na půl, proto jsem se rozhodl ji nezařadit.

    Za Literaturu víceméně taky, ale tam je problém s porovnatelností. Literatury malých zemí a exotických jazyků mají prostě smůlu. Překlad nikdy není co originál, jiné reálie, mentalita, historie národa, kulturní reference. Může i západě zabodovat takový Solženicyn, protože Souostroví gulag je něco co osloví i lidi v cizině, je to nadčasové nadnárodní čtení, zato takový Hrabal, to snad ani nejde přeložit. Jinak škoda, v literatuře by jsme asi měli větší šance.
    vencour avatar 9.2.2010 16:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    Tuším, že i o Čapkovi se uvažovalo v NC za literaturu?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.2.2010 17:17 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Potkal jsem tady Anglána, co četl War with the Newts, jestli to prej nenapsal nějakej Čech :) Ale to je spíš vyjímka. On měl nějakou zdejší "posh" Grammar School.
    9.2.2010 18:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Uvažovalo, ale nakonec na to neměli dost odvahy.
    9.2.2010 19:44 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Ty jména tak jsou skutečné uznávané kapacity - Paul Samuelson, Friedrich von Hayek, Milton Friedman, Edmund Phelps.

    Velké teorie, často ve vzájemném rozporu. Jsou to jen jejich názory, nejsou to žádné skutečné objevy.

    > Podle nich se na VŠE učí.

    Že se podle někoho někde učí nevypovídá o jeho přínosu.

    > Za mír - to je hodně politika

    Je to čistá politika.

    > ale dostalo ji i řada organizací a jedinců zaslouženě - UNICEF, Dunant (Červený kříž), Nelson Mandela, Lech Wałęsa (1983), Desmond Tutu, Martin Luther King, George Marshall (Marshallův plán), Albert Schweitzer, Matka Tereza.

    Tvůj názor. Já s mnohými jmény nesouhlasím.
    9.2.2010 20:13 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Jsou to jen jejich názory, nejsou to žádné skutečné objevy.

    Nikoliv, to za co dostali ceny jsou obvykle teorie potvrzené empiricky. Nepleťte si to s cenou za filosofii.

    Ekonomie má tu nevýhodu, že potvrzení některých jevů trvá desítky let, vyhodnocují se výstupy z reálných ekonomik, většinou za desítky let aby byli k dispozici delší časové řady, očištění od sézonních, krátkodobých a lokálních jevů. Pokusy se holt dělají dost špatně, laboratorní už vůbec, opakovatelnost pokusu, ještě větší problém. Jsou na tom podobně jako astrofyzici, tam taky jeden léta neví, jestli si je to jen výplod jejich chorého mozku nebo geniální výkon, a pak se to dokazuje jen nepřímo, nejlépe na něčem co není vidět, jako černé díry a podobně.

    > Že se podle někoho někde učí nevypovídá o jeho přínosu. Ne tak docela. Pokud danou teorii neznáte, nepohybujete se v oboru, jako rychlá laická metoda to posloužit může.

    > Tvůj názor. Já s mnohými jmény nesouhlasím. Fajn, ale asi na některých by jsme se shodli. Takže čistá politika to není. Pro zajímavost, která a proč?
    9.2.2010 20:14 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Jsou to jen jejich názory, nejsou to žádné skutečné objevy.

    Nikoliv, to za co dostali ceny jsou obvykle teorie potvrzené empiricky. Nepleťte si to s cenou za filosofii.

    Ekonomie má tu nevýhodu, že potvrzení některých jevů trvá desítky let, vyhodnocují se výstupy z reálných ekonomik, většinou za desítky let aby byli k dispozici delší časové řady, očištění od sézonních, krátkodobých a lokálních jevů. Pokusy se holt dělají dost špatně, laboratorní už vůbec, opakovatelnost pokusu, ještě větší problém. Jsou na tom podobně jako astrofyzici, tam taky jeden léta neví, jestli si je to jen výplod jejich chorého mozku nebo geniální výkon, a pak se to dokazuje jen nepřímo, nejlépe na něčem co není vidět, jako černé díry a podobně.

    > Že se podle někoho někde učí nevypovídá o jeho přínosu.

    Ne tak docela. Pokud danou teorii neznáte, nepohybujete se v oboru, jako rychlá laická metoda to posloužit může.

    > Tvůj názor. Já s mnohými jmény nesouhlasím.

    Fajn, ale asi na některých by jsme se shodli. Takže čistá politika to není. Pro zajímavost, která a proč?
    9.2.2010 21:14 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jo, kez by to bylo jen jak tvrdite, ze ekonomie se tezko experimentalne overuje. Jenze ony se bohuzel vysledky, ktere se nehodi do kramu, casto proste ignoruji. Viz treba Cambridge Capital Controversy, v kterem prestoze Samuelson uznal prohru, ve sve slavne ucebnici tento fakt vesele ignoruje. Nebo Hicksuv IS-LM model, ktery pozdeji Hicks odvolal, ovsem tomu, aby zustal v ucebnicich, uz nezabranil. A tak by se dalo pokracovat.
    9.2.2010 21:41 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Nikoliv, to za co dostali ceny jsou obvykle teorie potvrzené empiricky. Nepleťte si to s cenou za filosofii.

    Ekonomie ale skutečně je "jen" filozofie. Ekonomika je natolik živelná a vstupuje do ní tolik proměnných, že není nejmenší šance ověřit, zda ta či ona teorie skutečně platila. Jde jen o to, že některá pravidla a principy v dané době na danou ekonomiku pasovaly lépe než jiné. Rozhodně však nejsou univerzální.

    > Fajn, ale asi na některých by jsme se shodli. Takže čistá politika to není. Pro zajímavost, která a proč?

    Řeknu to takto: u jediné osoby ze seznamu nemám ani nejmenší pochyby, že vše, co dělala, dělala naprosto nezištně, s nejčistšími úmysly a pouze pro dobro ostatních. Samozřejmě mluvím o Matce Tereze.
    10.2.2010 07:13 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jo, matka Tereza to sice mozna myslela uprimne, ale (cituji z anglicke Wikipedie):

    "Her philosophy and implementation have faced some criticism. David Scott wrote that Mother Teresa limited herself to keeping people alive rather than tackling poverty itself.[33] She has also been criticized for her view on suffering: according to an article in the Alberta Report, she felt that suffering would bring people closer to Jesus.[34] The quality of care offered to terminally ill patients in the Homes for the Dying has been criticised in the medical press, notably The Lancet and the British Medical Journal, which reported the reuse of hypodermic needles, poor living conditions, including the use of cold baths for all patients, and an approach to illness and suffering that precluded the use of many elements of modern medical care, such as systematic diagnosis.[35] Dr. Robin Fox, editor of The Lancet, described the medical care as "haphazard", as volunteers without medical knowledge had to take decisions about patient care, because of the lack of doctors. He observed that her order did not distinguish between curable and incurable patients, so that people who could otherwise survive would be at risk of dying from infections and lack of treatment.[36]"

    Nevim jak vy, ale ja uz mam techto samozvanych proroku, co vedi nejlepe, co lid potrebuje (aniz by se obtezovali zeptat), az po krk. George Bush to s tim osvobozenim Iraku nakonec take myslel uprimne.
    9.2.2010 21:43 qwertzuiop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Ne tak docela. Pokud danou teorii neznáte, nepohybujete se v oboru, jako rychlá laická metoda to posloužit může.

    Ve školách se už učilo tolik informací, které byly zcela nesmyslné...
    9.2.2010 14:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Ten software jste vzal hodně zkrátka. Vedle NetBeans by se hodilo zmínit JetBrains Idea, českých antivirů je několik, Zoner se svými grafickými programy také není úplně neznámý, dokonce i ten kancelářská balík Šestsetdvojky nebyl ve své době myslím tak bezvýznamný. Z těch současných dále třeba Altap Salamander, WinSCP, phpMyAdmin, několik vývojářů linuxového jádra...
    9.2.2010 15:59 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Altap Salamander, WinSCP - OK, dík za tip, to jsem nevěděl, doplním do článku.

    Další dva odkazy jsou poněkud diskutabilní:

    Idea JetBrains - founded in 2000 as a private company, by Sergey Dmitriev, Eugene Belyaev and Valentin Kipiatkov. Hmm, to nezní zrovna jako češi. Pravda, píšou založeno v Čechách, kanceláře Praze, USA a Petrohradě. Hmm, spíš Ruský software. Neví někdo podrobnosti? http://en.wikipedia.org/wiki/JetBrains

    phpMyAdmin - tady o čechách ani zmínka. autor: Tobias Ratschiller, dále Olivier Müller, Marc Delisle and Loïc Chapeaux. http://en.wikipedia.org/wiki/PhpMyAdmin
    9.2.2010 16:12 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Na vývoji PhpMyAdmin se podílí Michal Čihař: http://cihar.com/phpMyAdmin/
    9.2.2010 16:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Hned první věta na odkazovné Wikipedii: "JetBrains is a Czech software development company" :-) Záleží na tom, co definujete jako "české". Je to umístění kanceláří, vlastník, programátorský tým?

    Michal Čihař je v phpMyAdmin myslím hodně aktivní.
    9.2.2010 17:12 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Češi jsou aktivní leckde, Luboš Luňák v kwin, ale to z KWin originální český produkt nedělá. Ditto Jan Holešovský u OOo KDE integrace. Podobně oni zmiňovaní vývojáři jádra. Proto bych phpMyAdmin za český také nepovažoval.

    To je jako s tím kostkovým cukrem. Vynašel ho Švýcar na území Čech ale tehdy i Rakouska. Je to český vynález nebo ne?

    "JetBrains is a Czech software development company" ..rád bych věděl jak a kde na to přišli. Odkaz na zdroje chybí. V http://www.jetbrains.com/company/history.jsp toho moc není, jen že firma byla založena v roce 2000 zároveň v Praze i Petrohradě. Lidmi výhradně s ruskými jmény. Do té doby, než někdo přinese přesnější informace, prohlašuji češství JetBrains za velmi sporné.

    Na přehledu http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Software_companies_of_the_Czech_Republic je v seznamu i Skype, Opera a SUSE. To je dost přitažené za vlasy.

    Půlka SW firem dnes outsourcuje do Indie, řada jich tam dnes už má i většinu vývojářů, by jsme tedy mohli většinu světového SW označit za indický.
    9.2.2010 19:21 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    phpMyAdmin to není; správně to má být phpMinAdmin, dnes se to jmenuje Adminer, více tady, autor je Jakub Vrána. Ale jak je to rozšířené ve světě, nevím.
    10.2.2010 09:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Myslel jsem opravdu phpMyAdmin, považoval jsem Michala Čihaře za významného vývojáře tohoto nástroje. Pokud ovšem kritériem není to, že se na daném softwaru nějaký Čech významně podílí, ale to, že se na něm dělají v převážné míře jenom Češi, není to žádné zajímavé srovnání, ale jen ukázka malosti – nevím, proč by fakt, že se na vývoji podílí i někdo jiný, než Češi, ten produkt měl nějak snižovat.
    10.2.2010 23:17 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    > Nevím, proč by fakt, že se na vývoji podílí i někdo jiný, než Češi, ten produkt měl nějak snižovat.

    Rozhodně produkt samotný nesnižuji. Já jen reaguji na to, že autorů ve wikipedii je u phpMyAdmin několik ale nikdo z nich Čech není. Proto jsem dal to přísné měřítko "originální český", vytvořený původně nejlépe Čechy v Čechách. Sice některé projekty vypadnou, možná "nespravedlivě", ale alespoň je otázka původu lépe vymezující - projekt v době vzniku má obvykle jen málo autorů a zemí původu, často jeden autor a jedna země, a je pak čeho se chytit. Jak se projekt úspěšně rozrůstá, přidávají se lidé různých národností a národnostní vymezení mizí, je více a více sporné.

    Mimochodem, jak by se posuzoval SW který bych řekněme vytvořil já. Čech žijící trvale v Londýně. Český nebo Britský? Asi by záleželo jak to subjektivně určím já, sbohem objektivito.
    11.2.2010 01:56 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Mimochodem, jak by se posuzoval SW který bych řekněme vytvořil já. Čech žijící trvale v Londýně.
    Zrovna Británie je mírně sporná ;), ale označil bych to jako produkt Evropský a je vymalováno. Řešit (ne)český, (ne)rakouský, (ne)polský... byla stejná blbost za C. K. mocnářství, jako je to blbost v dnešním (globalizovaném) světe. To jako proto, abychom si pak mohli měřit, kdo má...?
    11.2.2010 08:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Nevím, proč posuzovat projekt zrovna podle přispěvatelů v době vzniku projektu. V současné době tam už dávno může přispívat někdo úplně jiný, a jeho podíl na současném projektu může být daleko vyšší, než podíl zakladatelů.

    To, že je něco uvedené na Wikipedii, ještě neznamená nevyvratitelnou pravdu – že je mezi autory Čech bylo napsáno jenom v této diskusi několikrát, snadno to člověk zjistí i při sledování Abíčka, a i když tohle všechno selže, pořád není nic jednoduššího než si to po jednom kliknutí najít na stránkách projektu.
    9.2.2010 20:03 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    a dale scribus, tora
    USE="-gnome -kde";turris
    9.2.2010 21:15 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Mohl bych poprosit o nějaké odkazy dokumentující vztah k Čechám/Čechům? Děkuji.
    Fluttershy, yay! avatar 10.2.2010 09:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    s0 a jeho příspěvky zde.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.2.2010 23:59 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.

    3 literatura, 0 ekon, 3 fyzika, 1 chemie, 5 medicína = 8

    tak i díky tomuhle asi za matiku žádnou Nobelovku nedostaneme :)

    Jinak jakmile budou ceny i v tak významných oborech jako je historie české literatury či cokoliv z AV, tak to máme jisté.

    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    10.2.2010 09:56 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Jasne, vsechno z toho seznamu zrusime a bude nam vsem lepeji a radostneji :-(

    Sice budeme jak tazni kone s klapkami na ocich - ale budeme spokojeni, ze jsme usetrili na tech za*nych vedatorech. BLEEEEEEEEEEEE
    10.2.2010 23:01 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Češi na světové špici? ČR:Rakousko 1:10 na Nobelovky.
    Opraveno.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.