abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 710 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    xxx

    14.6.2010 08:44 | CAD | poslední úprava: 7.3.2015 00:00

    xxx        

    Hodnocení: 38 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stanger avatar 14.6.2010 09:05 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Moc by me zajimalo kdo v ty komisi mel podle autora byt. Me se to zda naprosto v poradku.
    14.6.2010 09:08 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Beee beeeee :-))))
    stanger avatar 14.6.2010 09:09 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ze sem se nepodival, kdo to napsal. :)
    14.6.2010 09:10 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    :-))) Ne v pohodě, jenom narážím na transparentnost. :-) Ale to asi nikdy nepochopíš. :-))
    14.6.2010 09:27 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Podle vasi logiky by tedy napriklad v komisi pro revizi trestniho zakoniku meli zasedat kriminalnici, protoze jde predevsim o jejich zajem, ne?
    stanger avatar 14.6.2010 09:30 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Bavme se o tematu, kdo mel v te komisi sedet?
    14.6.2010 09:30 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Minimálně akademici voe. :-) Pořád ti to nedochází?
    stanger avatar 14.6.2010 09:38 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Je tam tech ekonomu snad malo?

    Tahle komise vznikla puvodne uz nekdy pred 5-6 lety (tusim, ze to bylo po dohode vsech parlamentnich stran), je zajimavy, ze az ted nekoho trapi jeji obsazeni.
    14.6.2010 09:41 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Tobě to opravdu nedochází??? Ti lidé jsou úzce spojeni s korporacemi které ty důchody budou ovládat!!! Bože demence je rozšířená ve společnosti daleko více než jsem si myslel... Nic osobně proti vám. Toť pouze mé skromné konstatování..
    14.6.2010 09:46 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Korporace - to je nějaké nové slovo, které jste se naučil?
    Bože demence je rozšířená ve společnosti daleko více než jsem si myslel...
    No to vidíme. Aby se přestala tak šířit, je třeba, abyste přestal psát blogy ... nebo přestal psát vůbec.
    14.6.2010 10:01 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Tu máš vykladový slovník:http://cs.wikipedia.org/wiki/Korporace Jsem vysoce podstěn že jsem tě mohl obohatit novým slovem a tak šířit vzdělání ve společnosti. :-)

    No to vidíme. Aby se přestala tak šířit, je třeba, abyste přestal psát blogy ... nebo přestal psát vůbec.
    Děkuji moc za vysvětlení slova demokracie a pluralita. Ps. vysvětlení slova pluralita naleznete zde. Děkuji že ji respektujete. :-)
    14.6.2010 10:05 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Jsem vysoce podstěn že jsem tě mohl obohatit
    Ano, kdysi tu byla fotka, jak ležíte opilý na ulici pod stěnou, skutečně jste tedy byl podstěn.
    14.6.2010 10:13 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Opravdu? Sem s ní! :-) Obohotila by můj foto archiv a pokud jí naleznete, prosím o zaslání na můj e-mail: zimav at centrum dot cz takový skvost nesmí v mém archivu chybět! :-) Předem moc děkuji. :-)
    14.6.2010 10:28 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Hledat to nebudu, ale bylo to mezi fotkama z nějaký akce "linuksáků" v Brně (?).
    14.6.2010 10:55 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Aneb jedna bába povídala... Hledej šmudlo! :-))) fakt by mě ta fotka zajímala! :-) hele to tě opilí lidé tak iritují? Anebo to že se někdo opije tě tak irituje? :-)))) Koukám rozený demokrat! :-)))
    14.6.2010 10:58 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To víš, kvůli takovýmu vyjebancovi budu něco hledat. Kdybych neviděl tu fotku, myslel bych si, že seš tmavší.
    14.6.2010 11:05 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Jestli to dobře chápu, tak jsem podle vás vyjebanec a tím slovem tmavší jste myslel konkrétně co? Taková slova slyším na svoji adresu velice rád. Utvrzují mne v názoru že patřím do poněkud jiné/odlišné společnosti než kde se pohybujete vy. Mnohokrát děkuji. :-)
    14.6.2010 13:14 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Tak možná na tu [venkovní] zeď pařilo sluníčko, to by se hned jeden opálil :-).
    Baník pyčo!
    14.6.2010 13:21 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Takže jsem topochopil asi dobře? Void je rasista. :-) To abych vytvořil nějakou novou lidskout entitu či škatulku. Linuxář-rasista, aneb "zdílím kód ale žádná čer.. svi.. mi do něho nebude přispívat". :-))))) Docela dobrý od vojda. Nejen jh to lhář ale i rasista, docela dobrý, přemýšlím jestli jsem na abíčku správně...
    14.6.2010 09:46 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    :-D
    14.6.2010 09:48 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    no tak ono v podstate NERV nebyl nic jineho. Par zamestnancu velkych firem si sedlo a dali dohromdy recept na krizi. Lidi z pojistoven a fondu vymysleli duchodovou reformu, lidi z autoprumyslu srotovne... Kazdej na svuj pisecek.
    14.6.2010 09:54 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To souhlasím a nelíbí se mi to.

    Ale šrotovný je věc podobná jako 13. důchod - socani lákali voliče a automobilky se na to nabalily.
    14.6.2010 10:04 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    A vám nedochází že v duchodové reformě jde o to samé? Napadkovat se??? Nechápu že v jedné reakci se vám tento styl nelíbí a v dalších ano. :-))) To je nějaká vaše vnitřní duševní rozštěpenost? Dávám vám vám též odkaz na další slovo co by mohlo řešit váš problém: http://cs.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie
    14.6.2010 10:06 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Mně hlavně (s použitím selského rozumu) dochází, že současný socialistický způsob je špatný. Co si myslím o dalších návrzích je vedlejší.
    14.6.2010 10:09 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ale já jsem nikde nemluvil o současném systému ale o tom co se chystá a jakým zpusobem... Takže rozumím-li tomu správně, tak jste ochoten semnou souhlasit, že duchodovou reformu by neměli dělat lidé spojeni se společnostmi obchodující v oblasti důchodů?
    14.6.2010 10:27 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Takže rozumím-li tomu správně, tak jste ochoten semnou souhlasit, že duchodovou reformu by neměli dělat lidé spojeni se společnostmi obchodující v oblasti důchodů?
    Ano i ne.

    Já si myslím, že do toho rozhodně mají co mluvit lidi, kterých se to bude týkat (takže i zástupci různých fondů apod.), ale nemělo by to být tak, že se sejde partička intošů (vyslaných svými fondy) a "moudře" rozhodne.

    Stejně tak by se mi nelíbilo, kdyby důchodovou reformu dělali jen budoucí důchodci. Nebo dokonce současní důchodci...

    A zároveň nevěřím na schůzky typu tripartita, kdy se odboráři, zástupci firem a státu sejdou a mlátí klapačkami. Údajně to má být schůzka "všech stran". Kdo tam mluví třeba za mě? V odborech nejsem (a nehodlám vstupovat) a žádnou velkou firmu nevlastním ani nezastupuju. A stát je na jiné úrovni než zbývající dvě skupiny.

    Na důchodovou reformu je potřeba jasné slovo. Ne "možná", "asi", "támhleto", "tuhleto", "kdyby". Chci jasné slovo, jednoduchost a jednoznačně daná práva, povinnosti a odpovědnosti. Vsadím se ale, že i kdyby se nějaká reforma udělala (a dobře), stejně by se na ni časem nabalilo socialistické přerozdělování a skončilo by to jako teď.
    14.6.2010 10:34 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Pokud ano napiš kde, jinak LŽEŠ. A nehodlám ani krapku si nechávat od tebe vnucovat nějaké možná a aby... Prostě jsi lhář pokud nenjadeš někde v textu zmínku o tom že podporuji současný duchodový systém.

    Důchodový systém je záležitost jenom a pouze voličů a nikdo jiný by do toho nemá mluvit. Stát má rozhodovat sám o sobě a o svých financí. To mě chceš jako nabulíkovat že o svých financích má rozhodovat muj soused protože je to prý dobrý ekonom???? Ne budu si vždicky rozhodovat o svých financích sám...

    Je z podivem poslouchat pseudo pracičáky a pseudo liberály, kteří na jedné straně hlásají svobodu a transparentnost v rozhodování a přitom když jde o stát tak ...

    Je mi z toho špatně a z tvýho lhaní ještě víc...
    14.6.2010 10:40 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Já myslím, že nemá cenu, abych reagoval - každý čtenář nechť si mou odpověď představí.

    Směsici zmatených irelevantních opileckých blbostí nebudu nijak vyvracet, naopak si myslím, že mi pomáhá a jejich autorovi ubližuje. Proč bych z někoho dělal debila, když to zvládne sám a líp. :)
    14.6.2010 11:01 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Děkuji za odpověď. Jsem rád že se na světě pohybují lidé jako vy. Bez nich by mi bylo totiž smutno. :-))) Nejvíce zajímavé jsou od vás ničím logicky nepodložené směsice vnitřních pocitů a urážek typu: opilec, irelevantní, debil, atd... :-))) A přitom veřejně lžete a ani se nedokážete omluvit... Jste lhář a ze lži jsem vás přímo usvědčil. :-)
    14.6.2010 11:04 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Jo jo, ještě jednu rundu...
    14.6.2010 11:06 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Povíš mě ještě něco chytrého? Docela se bavím tak pokračuj. :-)
    14.6.2010 12:44 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Povíš mě ještě něco chytrého? Docela se bavím tak pokračuj. :-)

    Tenhle obrat casto pouzívá moudrý Jílek. Tak pozor na neoprávnené kopírování. Pokud tedy nejsi dalsí klon.
    14.6.2010 12:46 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Jsem proti duševnímu vlastnictví takže jediný problém bude mít asi pan Jílek. :-) to chce klid. :-)
    14.6.2010 11:28 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Stačí se podívat na styl vyjadřování, bez ohledu na obsah (čili souhlasím s voidem).
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.6.2010 12:40 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Já jsem někoho snad sprostě napadnul? :-)))
    14.6.2010 12:58 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Nevím o tom, ale styl vyjadřování zahrnuju mnohem víc než jen sprosté napadání. Jestli se něčeho takového dopustil void, nevím, hodnotil jsem vlákno zhruba odtud.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.6.2010 13:09 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Takže void o mě vědomě a veřejně šíří LŽI a vy mě napdáte z nekorektonosti?
    14.6.2010 14:02 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Jak už jsem psal, hodnotím vlákno zhruba odtud (tedy poměrně malou část celé diskuze, dostal jsem se k ní, až když byla rozjetá, nemám sílu ani čas to číst celé - btw. kde přesně lhal?). Reaguju především na tohle. Mým cílem nebylo nikoho napadat, jen popsat své pozorování. Krom toho i ze lži se dá obviňovat a oponvat jí kultivovaným způsobem.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.6.2010 14:40 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    http://www.abclinuxu.cz/blog/FREESOFTWARE/2010/6/jak-se-pecou-duchody/diskuse#42 Odtud. bylo mě podouváno něco co není pravda, nehledě na to že tento člověk mě nazívá opilcem, a ještě se diví že jsem na fotkách nebyl nějak snědší. Udělej si o tomto člověku obrázek sám. Já toho člověka neznám on mě ano? :-)
    14.6.2010 14:59 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ten příspěvek jsi psal ty... On void taky není prototyp slušňáka, ale tam kde psal o tom opilci reagoval na poněkud zmatený text.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.6.2010 15:22 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    V čem zmatený? trochu to rozveď.
    14.6.2010 18:03 bazyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Domnívám se, že byste měl uznat, že jste si s "podstěním" sám naběhl a dále to nerozebírat. Podle většiny lidí by se nejspíš takové vyjadřování za zmatené považovat dalo. A doufám, že se nedočkáme výmluv na nějakou dis* poruchu, kontrolu pravopisu snad zvládne používat každý.
    14.6.2010 21:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    ? Nechápu... Co tím chtěl básník říci...
    14.6.2010 22:01 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Možná, že si moc netykáš s gramatikou, nebo to aspoň po sobě nečteš - viz poslední odpovědi.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    14.6.2010 22:09 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Jo ták. No netykám. Já ji nechápu a přenechám chytřejším než jsem já. :-))
    14.6.2010 22:49 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Gramatika není nejlepší, ale to mě zas tolik nezaujalo. Mě spíš dostala věta:
    To mě chceš jako nabulíkovat že o svých financích má rozhodovat muj soused protože je to prý dobrý ekonom????
    Ta věta, alespoň vzhledem ke kontextu, totiž říká něco jiného, něž bylo zamýšleno. Proč by soused nemoh rozhodovat o svých financích (a to i bez ohledu na jeho ekonomické schopnosti)?
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.6.2010 22:59 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    jooo to máš recht. díkes za korekturu. :-)
    xvasek avatar 14.6.2010 11:31 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Mně hlavně (s použitím selského rozumu) dochází, že současný socialistický způsob je špatný. Co si myslím o dalších návrzích je vedlejší.
    Ne, současný systém je naopak za jistých podmínek výborný. Umožňuje vyplácet důchody pružně podle ekonomické a demografické situace a není k němu potřeba žádný fond, kde by peníze jenom nečinně ležely, nebo by se investovaly do takových jistot, jako jsou řecké dluhopisy nebo akcie BP. Navíc eliminuje potřebu vyžírků z bankovního sektoru tunelovat státní peníze způsobem podobným, jako je tomu u (státem dotovaného) stavebního spoření, navíc pro ně zcela bezpečným způsobem, jako např. měsíční poplatek 450Kč za vedení účtu ("...a stát Vám každý rok přispěje 4500 korun, no neberte to"). Už se opravdu nemůžu dočkat, jaký bude poplatek za povinný důchodový účet. Bohužel pro nás není splněný v současné době jediný podstatný požadavek na funkčnost současného systému - neprodukujeme dostatečné množství dětí v dostatečně raném věku.

    Každopádně nazývat současný systém jakýmikoli hanlivými přídomky je nemístné. V poválečných a komunistických letech, kdy bylo průměrné stáří prvorodičky okolo dvaceti let a kdy počet žen se třemi a více dětmi zásadně převyšoval počet bezdětných, bylo využití současného systému zcela na místě. Kdyby si lidi tehdy jenom a čistě spořili na svůj důchod, měli by jej asi třetinový (!) oproti současnému systému.
    14.6.2010 12:16 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Ne, současný systém je naopak za jistých podmínek výborný.

    Jen je potřeba říct, že těmi "jistými podmínkami" se myslí situace, kdy je hodně pracujících a málo důchodců, což dnes neplatí.

    Umožňuje vyplácet důchody pružně podle ekonomické a demografické situace

    "Pružně" ovšem znamená stále méně, protože ekonomická a především demografická situace se stále zhoršuje.

    14.6.2010 14:05 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Nastesti za teto beznadejne situace prichazi kapitalista, ktery objevil zpusob, jak vyplacet vyssi duchody pri klesajicim pomeru pracujicich k duchodcum. Jeho reseni je zalozeno nezpochybnitelne prokazanych teoriich a modelech (kam se hrabou klimatologove, u kterych je to stale jeste "nejiste", ekonomove jiz davno "vedi"), ze o nem neni treba ani diskutovat. Proto budeme kapatalistovi za jeho napad jak prijit k jmeni v roce 2070 platit miliardy ted a na drevo.

    14.6.2010 14:25 Randy_Sh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Myslím, že jsme v dost špatné situaci, ze které neexistuje bezbolestné východisko. V zásadě můžeme posunout důchodový věk, snížit důchody, zvýšit odvody nebo omladit populaci. Všechny metody jsou dost bolestivé, případně se mohou vymknout kontrole (omlazení populace pomocí imigrace nebo podpory porodnosti).
    14.6.2010 15:38 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Myslim, ze jsme v hodne spatne situaci, takze "sporeni" do soukromych fondu bud vubec neprojde, nebo to levice pri pristich volbach zrusi. (Teda pokud bratr Kalousek nezformuje Narodni frontu II a nebude vladnout na vecne casy.)

    Ale i kdyz budeme ignorovat realitu a za jedinou hrozbu pro duchodovy system budeme povazovat demografii jak ji prezentuji neoliberalove, tak pan Bezdek se prave tvari, ze objevil bezbolestne reseni, ba dokonce ze kdyz mu sverime penize, tak se budeme mit lepe!

    14.6.2010 21:24 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    takhle to řeknu: Ovečky se podělají a chytří lidé co mají nějaké zdroje se postarají samy o sebe. Ti co zdroje nemají by si měli budovat sociální kontakty...
    14.6.2010 13:44 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ne, současný systém je naopak za jistých podmínek výborný.
    Ano, za určitých podmínek ano. Obecně - za určitých podmínek může být vhodné téměř cokoli. Problém je, že ty určité podmínky nemají a nemívají odraz v realitě.
    xvasek avatar 14.6.2010 14:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ale ty podmínky měly odraz v realitě skoro 100 let. Současný systém dokonce relativně bez úhony přežil druhou světovou válku, 40 let vlády komunismu a "sametovou revoluci", takovou stabilitu si u čistě komerčního důchodového pojištění lze dost těžko představit. Já neříkám, že je systém momentálně beze změny udržitelný, ale měl bych k němu celkově aspoň respekt, než bych s velkou slávou nasypal miliardy do do různých bank.
    14.6.2010 12:11 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Sedliacky rozum zase nie je až taký všechápajúci. Dobrý sedliak sa síce dokázal dobre postarať o svoj statok a svoje pole, ale čo je za kopcom, o tom už nemal ani šajnu. Myslel si, že koniec sveta. Platilo. Koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj, koho zem, toho náboženstvo alebo kto má moc, má pravdu. Ak sa držal týchto múdrostí, mal relatívne pokoj na robotu so svojím volským záprahom.Pán gróf potrebovali farára a tak poslali sedliackeho chlapca občas na svoje trovy do školy. No a chlapčisko tam k svojmu sedliackemu rozumu dostalo nové rozumy a začalo špekulovať a búriť sa. A za to bol dereš, klada alebo aj obesenie za rebro:-).Ponaučenie : niet nad sedliacky rozum:-))
    stanger avatar 14.6.2010 10:20 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Muzeme rozebirat kde jsou a nejsou ty spravni odbornici do komisi (a s jak kvalitnim resenim prijdou), ale nevidim nic spatnyho na ..::NAVRHU::.. od kohokoliv, protoze i ti lide uzce spojeni s korporacemi o tom stejne nakonec NEROZHODUJOU a nebuodou to ani REALIZOVAT.

    Nicmene je snad kazdymu jasne, ze duchody se budou soukromych pojistoven a fondu, tak nebo tak tykat.

    14.6.2010 10:28 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ano máte pravdu, tyto komise o tomto nerozhodují, pouze předkládají návrhy. Ale znám moc dobře politiky a vsaďte si co chcetě že politicky tato věc projde způsobem: Odborná komise navrhla super řešení a bylo by krajne nevhodně aby politici deformovali názor této skupiny. :-)))

    Nicmene je snad kazdymu jasne, ze duchody se budou soukromych pojistoven a fondu, tak nebo tak tykat.

    Byl bych rád kdyby každý jeden volič toto před volbami věděl... Pro mne je poviné přerozdělení mých peněz do soukromých rukou pojištoven krádež, srovnatelná se znároděním, akorát že místo státu soukromému kapitálu...
    14.6.2010 09:10 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Na tyhle stánky choděj 3 druhy lidí komouši, náckové a debilové. Kterej z nich jsi ty?

    Ps. Ještě dodej, že nás chcou Rockefellerové všechny vyhladit vakcínama, zpráškovat letadly a ten zbytek co zbude očipovat :-D
    14.6.2010 09:11 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    :-)))) tak to jsem se docela dobře pobavil. :-)))
    14.6.2010 09:14 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    opravdu? to tam totiž píšou a dost často...
    14.6.2010 09:16 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    A co jako?
    14.6.2010 09:23 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    si to najdi ty to čteš...
    14.6.2010 09:24 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    komouši, náckové a debilové
    Jaképak tři skupiny? To je lež! Jen jedna skupina!

    Každý nácek je z definice debil. Každý komouš je z definice debil. Každý nácek je de facto komouš (co do politických způsobů a cílů), stejně jako je každý komouš de facto nácek.

    Ergo: nácek = komunista = debil.
    14.6.2010 09:25 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    ok, uznávam máš pravdu:)
    14.6.2010 09:29 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    No pro vás jsem debil a vy pro bě typický pravicový volič. :-) Ať si každý udělá obrázek sám kdo je kdo. :-)))
    14.6.2010 09:32 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    no comment...
    14.6.2010 09:33 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ono totiž není co komentovat. :-))
    14.6.2010 09:37 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    No to máte pravdu. :)
    14.6.2010 09:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Teda... takhle natvrdo se priznat k tomu, ze jses nacek a komunista...
    14.6.2010 09:38 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To jste fakt udělal? Všecka čest!
    14.6.2010 12:19 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Díky hlupákům jako jsi ty klesá úroveň místních diskusí na úroveň hádky na pískovišti. Vážně je potřeba používat sofistikované argumenty typu To já ne, to ty! a Jsi debil.?
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    14.6.2010 13:33 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Díky hlupákům jako jsi ty klesá úroveň místních diskusí na úroveň hádky na pískovišti.
    Podle vás - zápisek měl obrovskou, možná dokonce nevyčíslitelnou kulturní hodnotu... a pak jsem přišel já a zničil ji. Ano? No, asi to bylo ve skutečnosti jinak (viz časové známky jednotlivých komentářů), ale - jak jsem se dověděl v jiné diskuzi - na pravdě moc nezáleží.

    Když se do diskuze zapojím příspěvkem, který odpovídá úrovni celé diskuze, vyčítáte mi to. A když se zapojím příspěvkem hodnoty vyšší, reagují na to dotyční původní úrovní. Takže proč bych se měl snažit? Začalo to na úrovni x a také to u ní skončí.

    Berete diskuze, a zejména diskuze tohoto typu, moc vážně. Vždyť se sem většina lidí jen chodí vykecat. Někdo má kuřáckou pauzu, jiný má diskuzní pauzu. Jiný je doma, ve škole apod.

    Jestli někomu vadím, ať to nečte, ať si mě zablokuje. Ale dokud za daných podmínek budu moci přispívat a dokud mne to bude bavit, přispívat budu - a je mi putna, co si o tom kdo myslí.

    Jinak mě tedy zaráží, že někomu, kdo jiného označí za hlupáka, vadí výraz debil. Ale na pokrytectví zde na ABC jsme si již zvykli. V jiné diskuzi jsem se např. od šéfredaktora dověděl (po tom, co jsem dokázal, že se v článcích na ABC vyskytly výrazy jako šukat nebo hajzl), že vulgarity velmi vadí - ale jak kde, jak od koho a jak kdy.
    14.6.2010 13:49 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Aha, takze vysiracek... Pa.
    14.6.2010 13:50 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Co je "vysiracek", to nevím.
    14.6.2010 09:22 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Taky muzete zkusit tohle. (Ale radsi tomu moc neverte, mozna ze to napsal nejaky komous.)
    14.6.2010 09:28 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Tak to je super. :-)) Ale ovcím to nedojde, i kdyby jim střílely nad hlavami...
    14.6.2010 09:30 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ale těm strašně chytrejm to dojde, jetlikož věří všemu, co napíše kdejakej debil... že?
    14.6.2010 09:31 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Hele a jak se pozná debil? Hmm. už asi vím, to jsou všichni co nemají stejný názor jako ty, co? :-))) Beeeee beeeee! :-)))
    14.6.2010 09:41 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Je to takhle.

    Vy jste absolutní debil. Další debilové se poznají podle toho, že se vám blíží.

    Co taky chtít od člověka, co vstoupil do socdem, pak k Zemanovi, a vyjadřuje se slovy "beeeee beeeee".

    Pepku, vyskoč!
    14.6.2010 09:55 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Do strany SPOZ jsem nevstoupil a nejsem jejich čelenem. A vzhledem k tomu že informace o mém členství/nečlenství z obsahu mých publikovaných textů nevyplývá soudím že problém s dešifrováním dostupných údajů máte zřejmě vy. :-)))) Co se týká bečení, berte tento citoslovce jako můj řehot směřující k voličům pravice. Aneb vy si podřezáváte větev... :-))) A pokud mne označujete za debilní stvoření a jim podobné též, tak vám z celého srdce děkuji že jsem se konečně ocitnul ve společnosti inteligentnějších. :-) pac a pusu, já miluji lidskou rasu! :-)
    14.6.2010 10:03 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Do strany SPOZ jsem nevstoupil a nejsem jejich čelenem. A vzhledem k tomu že informace o mém členství/nečlenství z obsahu mých publikovaných textů nevyplývá soudím že problém s dešifrováním dostupných údajů máte zřejmě vy. :-))))
    OK, beru zpět, dle dostupných zdrojů jste "jen" "sympatizant SPO-Z". Ale to je jedno. Jestli někdo vstoupil do socdem, je jedno, jestli pak vstoupil k Milošovi nebo ne. Nicméně se omlouvám za dezinformaci.
    14.6.2010 10:06 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Tak teďka se přiznám k tomu že problém s dešifrováním smyslu obsahu vašeho textů mám já... Můžete mi více osvětlit co tím chtěl básník říci?
    14.6.2010 09:43 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ale já jsem napsal, že jsi strašně chytrej...
    14.6.2010 10:11 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Díky, z tvých úst, tedy rukou, či mozku tvůj text na mě působí blahodárně. :-)))
    14.6.2010 09:35 Mr. Smurf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Já jsem očekával, že mi reforma umožní si alespoň částečně na důchod nespořit (tj. část odvodu povinná a část ne), protože jsem si jistý, že se důchodového věku nedožiju. Teď už mě ale nepřekvapuje, že je preferovaná varianta, kdy si člověk povinně částečně na důchod spoří u soukromého ústavu a že prohrála varianta nepovinného soukromého spoření.

    Celá česká "pravice" jsou svině. Že prej důraz na jedince, jeho odpovědnost atd. Houby. Nadiktují lidem, aby krmlili soukromé firmy. Tentokrát jsem je nevolil a v budoucnu už to taky nikdy neudělám.

    Já si chci o svém životě rozhodovat sám.
    14.6.2010 09:43 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To je přesně to čeho jsem se před volbami obával. Stát nařídí lidem že musí povině odevzdávat daně soukromým firmám. To je prostě tunel! :-(
    14.6.2010 12:41 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Stát to zcela normálně a běžně nařizuje už mnoho let, takže kde je zrovna v tomhle najednou problém?

    14.6.2010 12:45 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To že někdo něco dělá po mnoho let neznamená že s tím souhlasím a že je to správě. Né nadarmo se řiká když skočí někdo z okna škočíš taky? :-) Pouze se bráním všem krokům které mě učiní více nesvobodným...
    14.6.2010 19:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    proč "najednou"? - pokud jsem si dobře všiml, na tomto serveru se státem dirigované lití peněz občanů do soukromých společností kritizuje snad odjakživa ...
    14.6.2010 13:22 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    m, a když se důchodového věku dožijete (nebudu tu řešit důvody, proč si myslíte že ne) tak co? Má vás stát nechat chcípnout hlady?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.6.2010 13:29 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    No to bude scénář číslo dvě: Možný krach duchodových pojištovej a následné státem zaplacené ztráty těchto pojištoven pro zachování politické a sociální stability země... Už se nejednou stalo, stane se i do budoucna...
    14.6.2010 10:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Cela soucasna 'duchodova reforma' vypada zhruba takto:

    1) Snizi se odvody statu a o stejnou castku se navysi povinne duchodove fondy. Pro obcany to je vcelku jedno, tak jako tak ty penize odvedou.

    2) Nesnizi se vydaje statu na duchody a tak opatreni 1) zpusobi navyseni deficitu [*] financovane vydanim dluhopisu.

    3) Duchodove fondy za ziskane penize nakoupi tyto statni dluhopisy (staci se podivat na portfolia ceskych duchodovych fondu, statni dluhopisy tam tvori pres 80 %).

    4) Z uroku ze statnich dluhopisu (tedy defacto z vybranych dani) se budou v budoucnu financovat duchody, akorat 1/4 z techto prijmu spotrebuji fondy na vlastni rezii (staci se podivat na ucetni uzaverky ceskych duchodovych fondu).

    5) Jako sekundarni dusledek kvuli vyssimu zadluzeni budou moci ceske pravicove strany dale kazat o potrebach uspor a skrtat smysluplne statni vydaje.

    Osobne si myslim, ze duchodove fondy jsou dost zbytecne - pro 'pridavne' sporeni si na duchod je asi lepsi koupit statni dluhopisy [**] a duveryhodne akcie primo. Pripadne by se hodily duchodove pojistovny - clovek by s prechodem do duchodoveho veku vymenil cast sveho majetku za dozivotni rentu.

    [*] mozna fiktivne kryte navysenim dolni sazby DPH, ale to je zcela nesouvisejici krok - kdyby se duchodova reforma nedelala, tak by slo take pouze navysit dolni sazba DPH a tim snizit stavajici deficit.

    [**] mimochodem, nevite nekdo, zda nektera ceska financi instituce umoznuje zadat pozadavek (resp. pripojit se k jejimu pozadavku) na nakup ceskych statnich dluhopisu primo pri jejich emisi v rozumne malem mnozstvi? Nebo je soukromy investor ma moznost ziskat pouze na sekundarnim trhu?
    14.6.2010 10:52 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Konečně jsem si přečetl něco fundovaného. Díkes a souhlas! :-)
    14.6.2010 11:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Diky. Kez by tomu rozumeli i dalsi.

    Jeste bych dodal, ze cele to reseni "duchodove krize", aneb toho, ze je s prodluzujici delkou zivota treba davat na duchody stale vice penez, spociva v tom, ze si lide budou sami sporit, ale na nizsi ocekavanou delku zivota (extremni pripad je jeden diskutujici vyse, ktery si mysli, ze se duchodu nedozije - zajimalo by me, zda si to bude myslet, az bude mit za sebou nejakych 20 let duchodu). A to co si naspori, se pak rozdeli na jejich delsi zivot (protoze mezitim dojde k pokroku a delka zivota se, doufejme, zvysi), a tim budou mit nizsi zivotni uroven.
    14.6.2010 11:52 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    A proc neni moznost nesporit vubec s tim, ze klidne podepisu papir, ze radsi v duchodu scipnu hlady, ale tem smejdum nedam ani korunu? Proc tohle neni? Jsme snad nesvepravni nebo co?
    14.6.2010 12:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Protoze tak by z tebe financnim molochuim nic nekaplo. A zakony se nedelaji proto, aby stat usetril nebo nedejpriroda proto, abys mel duchod. Ty se delaji proto, aby molochy vydelaly.

    Proste, mily Watsone.
    14.6.2010 15:00 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Protoze vam nemuzeme verit, ze jste ochoten takovy slib dodrzet. Presvedcte mne o tom.
    14.6.2010 20:10 namenenezalezí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Len poznámka k tej rozširovanej viere v ,,pokrok" v predlžovanie života.To vôbec nie je isté, pretože čoraz väčšie skupiny ľudí si nemôžu a nebudú môcť dovoliť kvalitnú lekársku starostlivosť, zdravý životný štýl( kvalitná strava, športovanie, oddych,rekreácie, zdravé prostredie na bývanie, dobrá voda atď.), budú žiť neustále v strese z existenčného ohrozenia a zo zničujúcej konkurencie na trhu všetkého možného, budú mať aj nižšie vzdelanie, aby si to vôbec uvedomovali a málo istoty do budúcnosti, aby sa to pokúsili zmeniť. Predpokladá sa, že sa naopak priemerný vek dožitia začne zase pozvoľna znižovať.Lenže na druhej strane bude aj menej ľudí schopných uplatniť sa v práci, odvádzať dane a sporiť na dôchodky a títo sa nebudú ani zďaleka množiť tak, ako tá druhá veľká skupina, uviaznutá v sociálnej sieti. Ich deti na nich nezarobia. Na druhej strane chudoba a s ňou spojená strata sebestačnosti sa bude mnohonásobne reprodukovať.Chudobná populácia = chorľavá populácia, bude tam rozšírený alkoholizmus, sociálne retardácie ap. Deti týchto ľudí budú pre spoločnosť nie prínosom, ale ďalšou záťažou.Z čoho bude teda štát môcť garantovať prípadné krachy súkromných poisťovní?
    14.6.2010 22:45 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To ja nevim; taky proto jsem odpurcem fondoveho systemu a priznivcem toho prubezneho.

    Ale jinak jsem optimista - myslim si, ze tato neoliberalni moda je pouze docasna, a ze nas ceka dalsi New Deal, a spolu s nim zase progresivni zdaneni. Nebo neco podobneho, co zase socialni nerovnost zasadne snizi. A zda bude potom delsi doba zivota skutecny problem jeste uvidime. Problem to nemusi byt dokud realne HDP neklesa, a to asi klesat hned nebude kvuli stale pokracujici automatizaci a vetsi efektivite ve vsech oblastech zivota.
    14.6.2010 12:13 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    myslim, ze jste jedno prehledl. Stat jedna v soucasnem stadiu kapitalistickeho systemu (v koexistenci s jakymsi demokratickym zrizenim) tak, jak mu to okolnosti umoznuji. A jelikoz diky produktivite prace ubyva pracovnich prilezitosti, nezbyva statum nez generovat nova pracovni mista v administrativni sfere. A duchodove fondy nejsou nic jineho nez vytvoreni novych prac. prilezitosti (sam pisete, ze 1/4 veskerych prispevku na to padne). A tak to pujde samozrejme dal, az se vytvori rada tech duchodovych fondu, tak pak se vytvori koordinacni organ tech duchodovych fondu a v jeho cele zase bude nejaky vyslouzily politik atd, atd.

    I kdyz si pana Zimy jako strojniho inzenyra vazim (kdyz vystudoval tu nejtezsi skolu vubec), presto jsem vzdycky zarmoucen, ze se zabyva vzdy jen detailem. Podobne to vidim i u Vas, rada velmi smysluplnych a promyslenych prispevku, ale zadny navrh celkoveho reseni. To je samozrejme tisickrat vice nez to pravicove omilani pravd z idnes nebo Blesku, ale ja jsem presvedcen, ze nadani jedinci musi prinest spolecnosti vice nez spravnou analyzu dilcich problemu.
    14.6.2010 12:39 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Jéé, děkuju. :-) No když by šlo o řešení tak to bych jich měl docela dost. :-) Ale nebude se líbit asi nikomu... Mám je napsat? :-)
    14.6.2010 12:59 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Alespoň já jsem zvědavej.
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    14.6.2010 13:08 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    a na co konkrétně?
    belisarivs avatar 14.6.2010 13:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Treba reseni duchodu. Rodi se mene deti, je vice duchodcu. Co s tim?

    Tusim, ze to neni nutne, ale pro poradek podotykam, ze reseni typu: "Pujdu darovat sperma", nebo neco v tom stylu, neberu.
    IRC is just multiplayer notepad.
    14.6.2010 13:54 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    mnt, sepíšu to bude to chvilku trvat. :-)
    14.6.2010 14:36 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    No to je otázka do jaké hloubky by se mělo něco změnit, protože všechno má vazbu na všechno a osobně nesouhlasím ani se současnými hodnotami lidí, tak nesouhlasím s ekonomicko/finančním systémem který zde panuje, takže se pokusím o nějakého kočko psa který bude dle mého soudu spravedlivější a zbrzdí současnou situaci zvyšující se nesouměřitelnosti. Ale jak říkám problém je daleko daleko širší takže spoustu věcí bude vytrženo z komplexní koncepce ala jak bych viděl budoucnoust našeho národa.

    Důchodový systém by mělo být něco co zajistí příjmy spoluobčanům, kteří už nejsou schopni aktivně pracovat nebo jsou schopni už pracovat méně. Přeci jenom 50tiletý nedokáže pracovat tak usilovně jako 30tilétý pracovník.

    V době když jsou mladí lidé ve vývinu a studují, je sponzorují rodiče, rodič je téměř jediný a nenahraditelný sponzor a investor svých dětí, díky nimž mohou z našich dětí vyrůst sebevědomé, zdravé a vzdělané dospělé osoby které potáhnou vývoj lidstva kupředu. Takže minmálně do 18 let svého života jsme nesvéprávní, neschopní a plně závislý na svých rodičích, kteří do nás rvou peníze. Vězte že oni si musí od pusy utrhávat, ohejbat záda aby jsme se kolikrát najedli a přežily. A logicky vzato investor/rodič by měl vždy vyžadovat po své investici aby se mu vrátila a tou je podle mě důchod, respektive služba kterou mu jeho investice přinese až nebude investor moci vydělávat peníze, tedy důstojné dožiťí...

    Proto se domnívám že hlavním sponzorem důchodů by měli být pracovně aktivní lidé kteří by měli zaplatit svůj dluh starým lidem, díky nimž mohli přežít do dospělého věku, vystudovat, atd... Důchodvý systém by se měl skládat ze 2-3 pilířů.

    1)První pilíř by byl průběžný systém, který zdaní pracovně aktivní v progresivním duchu a přerozdělí je přez rozpočet rovným důchodem všem důchodcům. Důchod by měl být na stejné úrovni jako minimální mzda a to pro každého jedince(důchodce). Progresivní zdanění by mělo vycházet z jednotné daně ze mzdy ze které by parlament určil koliko procent se z toho celkového balíku peněz vezme na důchody. - čím méně budeme plodit děti tím míň bude pracujících, tím menší budou důchody. Aneb pokud jste hloupí a neplodíte děti tak holt budete o kurce chleba...

    2)Druhý pilíř musí být rodina, jedině dobře vychované potomstvo zaručí vaše důstojné stáří a pokud se o vás nebudou starat a budou se k vám chovat jako ke kusu nepotřebného dobytku, stejně jako pan Mádl s Isovou, dobře vám tak. Tedy nutně musí v tomto systému dojít na to že mladí lidé si jednou budou muset vzít své rodiče k sobě a do smrti se o ně starat za to že oni třebas zase pomůžou vám, a nebo je budete(své rodiče) finančně podporovat. Pokud to nebudete schopni akceptovat, čeká vás s největší pravděpodobností osud vašich rodičů v podobě stejně chovajících se vašich dětí které budou mít ve vašem chování a morálce vzor.

    3)Třetí pilíř je žádoucí pro lidi kteří věří důchodovému připojištění a budou investovat do důvěry pojištoveň a doufat že za 35-40 let vám ty peníze nezmizí... A to bez státní podpory!!!

    -

    celý systém by byl nastaven tak aby si lidé uvědomovali, že pokud se nebudou rozmnožovat nebudou dobře vychovávat svoje děti, budou si chtít užívat, tak na duchodech ostrouhají. Ale je spravedlivé aby mladí podporovali starší když staří dělali pro mladé to samé. V dnešní době je preferovaný individualismus, přičemž mladí chápou starší jako odpad a myslí si že jim ti starší kradou peníze, ale to je omyl. Mladí jsou sobci kteří si neuvědomují že mají u této společnosti dluh a to dost značný! Takže pánové a dámy v mladém věku, pokud chcete vyrovnaný rozpočet a chcete žít bez dluhů, tak co kdyby jste si zametli před vlastním prahem a začali splácet svoje dluhy?!!!!

    14.6.2010 14:53 Aktuator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Dobrej ulet. Zvlast to o tom uvedomelim lidstvu. A ty co nejsou uvedomeli (tedy naprosta vetsina) tak misto duchodu strilet?
    14.6.2010 14:57 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ti neuvědomělý budou mít základní důchod... Jednoduchý jako facka. Já jsem psal že to se nebude nikomu líbit. :-))) Spíš napiš v čem je to úlet a co je tam nelogický, nesolidární a nefunkční?
    14.6.2010 15:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    A co lidi, kteří nemají děti, tedy nic neinvestovali do své budoucnosti dle tvého pohledu? Ti by snad neměli mít nárok na žádný důchod, ne? :)
    14.6.2010 15:09 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    já jsem napsal že by to mělo mít 3 pilíře. Takže pokud nemáš děti tak přichází v úvahu pilíř 1 a 3. Nemáš problém kámo! :-) navíc pokud nemáš děti tak nemusíš ze svého rozpočtu toliko peněz vydávat a naopak je narvat do komerčního připojištění. Ale mít ději je základ státu, mužeš si třebas adoptovat. :-)
    14.6.2010 15:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    No právě, proč by lidé, kteří nemají děti měli dostávat něco, když nejsou děti (nikdo do koho oni cpali prachy když byly v produktivním věku), které by jim měli splácet nějaký dluh?
    14.6.2010 15:18 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    No proto by musela být progresivní daň aby se to dalo solidárně ufinancovat. Kdo nemá děti které by se o ně postarali postará se stát ale jenom základ. V tom spočívá ta solidarita. :-)
    14.6.2010 14:58 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Na tom vasem navrhu mi neni jasna jedna vec. Proc kdyz bych chtel sobe sporit na duchod nad ramec toho bodu 1, proc bych nemohl take vyuzit ten statni system? Proste bych si penize odecetl z dani (a tim je predal statu), a pozdeji, kdyz bych byl v duchodu, bych dostal od statu odpovidajici (tj. moje penize + rust HDP od te doby) duchod.
    14.6.2010 15:07 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    jestli tomu dobře rozumím tak by jste chtěl dávat státu něco navíc aby jste v pozdějším věku víc taky spátky od státu dostal? Pokud je to tak tak to bych byl proti. A to z důvodu zesložitění tohoto systému. Radši bych viděl možnost občanů si kupovat státní dluhopisy místo jakoby nadstandardního dúchodu. Přijde m ito čistší řešení... V tom řešení co navrhuji jsem chtěl naznačit to že by byla možná korekce v rámci příjmů co se týká progresivního zdanění, tedy buď se vybere více nebo méně ale občané se prostě o své staré postarat musí, prostě holt nemuže být vždicky posvícení...
    14.6.2010 15:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Ano, to co navrhuji je podobne jako investice do statnich dluhopisu, akorat s tim rozdilem, ze vas zisk neni urok, ale podil na budoucim zisku (ktery se zde projevi tim, ze se zvysi zisk z dani). Osobne jsem proti, aby stat dluhopisy vubec vydaval, s vyjimkou hospodarske krize.
    14.6.2010 16:22 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    aha, přiznám se že už se pohybuješ v urovni kterou mentálně nedávám... :-) takže nemůžu asi soudit včem by to bylo lepší nebo horší...
    stanger avatar 14.6.2010 15:09 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Mimo jine: Ten bod 2 bude pecka, pokud budou v duchodu rodice i deti (to neni vubec ojedinely scenar). :) Jinak je ta stredni cast vubec ulet.
    14.6.2010 15:15 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Pročpak je to úlet? Pokud budou rodiče i děti v duchodu tak dostávají všichni minimální důchod. :-) Na scénář by přišly další mechanizmy, chráněné dílny, chráněné bydlení atd... řikám není to jednoduché ale myslím is že funkční. Pokud bude duchod zároveň vázán na minimální mzdu tak by také mělo být zaručeno že minimální mzda bude částka ze které se dá přežít.
    stanger avatar 14.6.2010 15:30 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Tam prece muze nastoupit takovych promenych, ze se tam neda nic zarucit. :)

    Tady mi prijde riziko rozkradeni nebo krachu pojistovny jako radove mensi.

    14.6.2010 15:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Tady mi prijde riziko rozkradeni nebo krachu pojistovny jako radove mensi.
    :-))))))

    Prosim, kocar vam muzou vzit, penezenku vam muzou vzit... ale dul? Dul, to je dira v zemi!

    Rozkradenych a krachlych financnich instituci uz jsem videl...
    stanger avatar 14.6.2010 16:03 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    To samozrejme.

    Ale vazne je ta sance vetsi nez ze se o tebe nepostara nekdo z rodiny? To prece nikdo nemuze myslet vazne.

    14.6.2010 16:20 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Já nevím v jaké rodině žiješ... Ale já se o své rodiče postarám... Stejně jako to udělali moji rodiče o svoje rodiče. Pokud jsi toto nepochopil, nebylo ti dáno ve tvé rodině tak tě upřímě lituji. Není nic horšího než chlad a sobeckost vlastní rodiny. ALe zase to ber pozitivnějipokud by se tento zavedl tak si začnete v rodině sami sebe daleko více vážit! :-)
    stanger avatar 14.6.2010 16:41 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Zpochybnovat me (muj vztah k rodine) nebo moji rodinu uz je trochu ubohy.

    Uvedom si, ze to co navrhujes znamena, ze bude potreba se o rodice starat i nekolik 10 let. To vubec neni o tom, ze nechci, ale protoze proste nebudu moct (tech duvodu muze byt milion). Ja chci aby, byli zajisteny i beze me. A nepripada v uvahu, aby bez moji pritomnosti (nemoci .....) museli resit nejaky socialni davky

    14.6.2010 21:15 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To nebylo myšleno nijak jako urážka. Opravdu je mi líto pokud nemáš v rodině vybudované takové vazby na které se mužete spolehnout. Já se o své rodiče klidně budu starat deset let,protože oni mě dali a stále dávají za svůj život toliko že ani 10 let starání nebude stačit... A teďka začnu skutečně rejpat: O tebe se snad rodiče nestarali min. do 18 let? tobě nic nedali v životě že se o ně starat prostě nemůžeš? To jsi ta ksociálně slabý že ze svého platu je nedokážeš zajistit? Znova znova narážím na slovo sobec. Promin mi tu kritiku ale předstup před své rodiče doma řekni jim do tváře: Až budete starý tak se starejte sami o sebe já na to nemám prostředky...
    stanger avatar 14.6.2010 21:43 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Jak si prisel na to, jake mam v rodine vazby? Precti si co jsem napsal. A uz mi v tom prosim prestan podsouvat neco co jsem nenapsal. Nerad se poustim do podobnych hodnoceni, ale zacinam mit dojem, ze mas vazne problemy s chapanim, nebo se me umyslne snazis nastvat.

    Ja zpochybnuju to, ze kdyz me zavrou do bane, srazi rychlik, pokouse jezevcik se vzteklinou :), vyhosti z CR nebo nastane jina z milionu dalsich moznosti (za ktere oni nemuzou) jak rodicum nepomuzu, tak prece nebudou nekde zkoumat nejaky socialni davky ci se na ukor toho jinak omezovat.

    14.6.2010 21:50 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Hele řeknu to jednoduše: Ty podosuváš lidem výhodnost ukládání peněz do soukromých penzijních fondů a já ti podsouvám tvoji nejistotu sebou samým o schopnosti se postarat o tvoji rodinu. 1+1 rovná se dvě. Ty usi kládej do fondů jak můžeš já postavím viminek ju? :-)
    14.6.2010 17:07 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Se zeptejte pana Bezdeka, jak mu ty pravdepodobnosti vychazej. Hraje se o biliony na sto let dopredu, tak urcite komisnici peclive vazili vsechny promenne.

    Mimochodem, nejde ani tak o to, ze by kapitalisti fondy rozkradli primo, ale ze investice "prekvapive" ztratej na hodnote.

    14.6.2010 21:21 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Stejně bude docházet k přerozdělení tak jako tak akorát že tímto obratem fondy získají kvalitní a pravidelný příjem, pro finanční čachry machry, z oveček ze kterého zaplatí svuj chod 1/4 někdo psal a stát se zbaví odpovědnosti. :-(
    gtz avatar 14.6.2010 16:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    No mám štěstí, že dle nich by se mně ty důchody nedotkly. Mladší ročníky než jsme já to budou mít horší.

    Když se kouknu na členy komise I proto jsme měli to štěstí, že byl PES sestaven z nezávislých odborníků. Jedná se o následující nezávislé odborníky:

    Vladimír Bezděk , do 18. května 2010 generální ředitel a předseda představenstva AEGON Pojišťovna a. s. a AEGON Penzijní fond a. s. (aegon.cz) činných v oblasti penzijního pojištění
    Marta Gellová , generální sekretář Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců ČR (afiz.cz) činné v oblasti penzijního pojištění i dalších finančních služeb
    Jiří Rusnok , prezident Asociace penzijních fondů (apfr.cz)
    Pavel Kohout , analytik společnosti Partners a. s. (partners.cz) činné v oblasti penzijního pojištění i dalších finančních služeb
    Jiří Fialka , partner společnosti Deloitte (deloitte.com/cz) činné v oblasti auditu a poradenství
    Jiří Král , ředitel odboru sociálního pojištění Ministerstva práce a sociálních věcí
    Michal Frankl , Úřad vlády ČR
    Klára Hájková , náměstkyně ministra financí
    Jiří Hoidekr bývalý šéf České správy sociálního zabezpečení
    Vít Samek , člen legislativní rady ČMKOS.
    

    Pak mi to celé hlava nějak nebere ... že by zase další tunel nebo přihrání zakázky někomu ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.6.2010 21:18 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    To právě ovečkám nedochází. Podporují tzv. "reformní pravicové vlády" a přitom jim nedochází že dojde k dalšímu obrovské privatizaci a tunelu... Proto i zde na abíčku bečim protože jinak než bečením nemohu odpovídat lidem kterým to ve své zaujatosti nedochází, bohužel...
    14.6.2010 21:46 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Hm, ty zase ve své zaujatosti odmítáš přijmout argumenty protistrany. A nikdo tu nebečí.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.6.2010 21:51 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    A ty snad nějaký argumenty máš? Sem s ním! :-)
    15.6.2010 10:19 Luboš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Hlavně když se sníží celková výše povinných odvodů. Jestli pak ty odvody rozkrade stát nebo soukromník, to už je mi celkem jedno.

    Nejlépe zrušit povinné odvody vůbec.
    Isah avatar 15.6.2010 21:41 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))

    Já moc nechápu, že politikům stále nedochází, že by měli podporovat porodnost a rodiny s malými dětmi. Ne přídavky, ale konkrétní věci. Třebas možností různých polovičních úvazků matek nebo podporou práce z domova. Levné, kvalitní hlídání dětí také chybí. Tady se o tom je pořád kecá a skutek utek. Školek a předškolních zařízení za přijatelné ceny je málo. Moc lidí, kteří si mohou dovolit pro dítě školku za 13tis. měsíčně, neznám.

    Samo, že i tady kvete čilý byznys. Obecní jesle vezmou třeba jen 5 českých dětí za 2,500,-/měs. a zbytek, teda 15-20 dětí vezmou děti cizinců, páč z nich vyždímají dvojnásobek :-( To se dá pochopit u soukromého subjektu, ale ne pod rouškou "sociální pomoci rodinám naší obce". Totéž jsou MŠ.

    Bez dětí to půjde těžko :-) Ta reforma důchodů.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    15.6.2010 23:09 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se pečou důchody! :-)))
    Nene, dneska frčí idividualismus! Aneb každej sám za sebe! :-))))

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.