abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 03:00 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 3.0.0-1 linuxového prostředí pro operační systémy Windows Cygwin (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
dnes 02:00 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.8, tj. osmá opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Předchozí instalační média Debianu 9 Stretch lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 12:33 | Pozvánky

Příští týden bude na MFF UK zahájena série přednášek o architektuře a implementaci operačních systémů. Mezi přednášejícími budou odborníci z firem Kernkonzept, Oracle, Red Hat, SUSE či SYSGO. Pokud si chcete rozšířit obzory (virtualizace, ptrace, ZFS, kdump, ...), vyberte si z harmonogramu téma, které vás zajímá a přijďte. Přednášky se konají každý čtvrtek od 15:40 v učebně S4 na Malostranském náměstí 25 v Praze. Přednášky jsou přístupné veřejnosti (registrace není nutná), studenti UK a ČVUT si je mohou zapsat jako standardní předmět.

Vojtěch Horký | Komentářů: 8
15.2. 05:00 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 18.04.2 LTS, tj. druhé opravné vydání Ubuntu 18.04 LTS s kódovým názvem Bionic Beaver. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v přehledu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
15.2. 03:00 | Zajímavý software

Git History umí u souborů v git repozitářích zajímavým způsobem zobrazit jejich historii a následně jednotlivé změny, viz animovaný gif. Použít jej lze lokálně nebo aktuálně na soubory umístěné na GitHubu. Máte-li ve webovém prohlížeči zobrazen soubor umístěný na GitHubu, nahraďte v URL doménu github.com doménou github.githistory.xyz a nové URL odešlete. Využít lze také rozšíření Chrome i Firefoxu. V plánu je vedle GitHubu také podpora GitLabu a Bitbucketu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
15.2. 01:00 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 webové a na frameworku Electron postavené desktopové verze svobodného decentralizovaného skupinového komunikátoru Riot (Wikipedie) využívajícího protokolu Matrix (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
14.2. 14:22 | Nová verze

Společnost Collabora oznámila vydání verze 4.0 online kancelářského balíku Collabora Online a také Collabora Online Development Edition (CODE) pro domácí uživatele. Kancelářský balík vychází z LibreOffice Online (cgit).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.2. 12:11 | Nová verze

Byla vydána verze 241 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS). Řešeny jsou také bezpečnostní chyby.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.2. 11:44 | IT novinky

Evropský parlament, Komise a Rada (trialog) se dohodli na návrhu reformy autorského práva včetně kontroverzních článků 11 a 13. Více v příspěvku na blogu europoslankyně Julie Redy.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
14.2. 07:00 | Komunita

Čtenářům a čtenářkám AbcLinuxu vše nejlepší k Valentýnu aneb Dni lásky ke svobodnému softwaru (FSF, I love Free Software Day, #ilovefs).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Máte v desktopovém prostředí zapnutou zvukovou znělku po přihlášení se do systému?
 (8%)
 (1%)
 (90%)
 (2%)
Celkem 331 hlasů
 Komentářů: 11, poslední 14.2. 07:59
Rozcestník

Kvantová teleportace k vidění v Olomouci

16.11.2018 20:40 | Nezařazené | poslední úprava: 16.11.2018 20:39

Rád bych všechny příznivce moderních technologií pozval na den otevřených dveří Univerzity Palackého, který se bude konat 7. prosince. Kromě mnoha jiných pracovišť můžete zavítat do Společné laboratoře optiky, kde bude k vidění naše kvantová teleportace fotonů, hradla pro aktivní prvky kvantových komunikačních sítí a kopírka kvantových peněz. Kdo máte Twitter, neváhejte prosím retweetnout. A abych nezapomněl, všechny naše kvantové experimenty řídíme, zpracováváme a publikujeme pomocí otevřeného programového vybavení! Od detekce fotonů až po sepsání publikace, přípravy přednášky nebo nakreslení posteru.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

16.11.2018 23:29 pc2005 | skóre: 37 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
17.11.2018 08:09 Odin1918 | skóre: 5 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Dalsi zbytecnost hrazena danovym poplatnikem.
17.11.2018 08:34 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Proč si myslíš, že je to zbytečnost?
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
17.11.2018 08:40 Odin1918 | skóre: 5 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Proc by nebyla? Jak obohati tento poznatek muj zivot? Proc mam ze svych penez prispivst na vyzkum neceho, co nepovazuji za dulezite a co mne nezajima? Z meho pohledu se jedna o zbytnou vec, ktera by rozhodne nemela byt financovana z penez danoveho poplatnika. At si to financuji ti obcane a firmy, kteri jsou v tomto nejak interesovani. Prosim brat bez emoci, ja tento nazor opravdu mam a prosazuji.
17.11.2018 09:14 Aleš Kapica | skóre: 48 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Ty jsi zbytečný. To je zas pro změnu náš názor. Tak to ber taky bez emocí a jdi otravovat vzduch jinam.
17.11.2018 09:32 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Prosim brat bez emoci, ja tento nazor opravdu mam a prosazuji.
Tohle jsem nějak nepochopil - to že takový názor máš a prosazuješ na IMHO naopak důvod k emocím.
17.11.2018 11:10 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Nie. Ale ovocie vysledkov budes rad zbierat. A ked nie ty, tak tvoji potomkovia.

Naco CERN a ten urychlovat, vdaka nemu mas webove stranky ..
17.11.2018 13:37 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Praktické využití kvantové teleportace neleží v přenosu hmoty. Na to se opravdu nehodí. Umožňuje ale přenášet kvantovou informaci na velké vzdálenosti (tzv. kvantová relé a opakovače). Díky tomu lze například bezpečně šifrovat prostřednictvím kvantové kryptografie i mezi vzdálenými body.

Obecně problém financování základního výzkumu (t.j. výzkum odhalující podstatu fungování světa kolem nás) spočívá v tom, že na počátku není možné odhadnout jeho praktický přínos. To lze až v případě tzv. aplikovaného nebo dokonce průmyslového výzkumu, kde už se směřuje ke konkrétnímu využití. Máme tedy dvě možnosti: základní výzkum neplatit vůbec a technologicky zamrznout a stagnovat, nebo jej financovat z veřejných zdrojů, které nejsou vázány sledováním zisku.
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
18.11.2018 07:20 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
"Elektřina? Taková zbytečnost. Proč se ti hlupáci radši nezabývají obchodem s otroky?"

Vážně jsi hlavou tolik staletí pozadu?
18.11.2018 10:32 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Je to klasickej kravatak, nedostává se mu kyslíku do mozku. Navíc nacek (v klasickém hitlerovském smyslu).
Max avatar 18.11.2018 15:22 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Když něčemu nerozumím, nebo nemám kapacitu vidět, k čemu by byla daná věc dobrá, tak to musí být k ničemu. To je krásná ukázka omezenosti. Každopádně díky, tvůj přínos je hlavně v tom, ukazovat lidem jak se chovat nemají. Nicméně měl by jsi tu ironii nějakým způsobem zvýrazňovat. Takto by si jeden mohl myslet, že to opravdu myslíš vážně :D.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
houska avatar 18.11.2018 12:49 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Proč si myslíš, že je to zbytečnost?
Je to relevantni? Je moralni kdyz nekdo nekomu sebere penize a zaplati za to neco co ten okradeny nechce?
18.11.2018 13:03 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Začneme opravdu vést diskuzi o tom, že legálně stanovená daňová povinnost je "okradením"? Většina občanů prostřednictvím zvolených poslanců rozhodla, že (nejen) na kvantovou teleportaci chce peníze dát.
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
Agent avatar 18.11.2018 14:36 Agent | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Začneme opravdu vést diskuzi o tom, že legálně stanovená daňová povinnost je "okradením"? - Na to je odborník Urza.

Většina občanů prostřednictvím zvolených poslanců rozhodla, že (nejen) na kvantovou teleportaci chce peníze dát. - Nesouhlasim. Já taky volím za sebe zástupce, což ale neznamená, že souhlasím se vším, co ten můj zástupce schválí a pro co hlasuje a co navrhuje. I když zrovna dotace na výzkum a vědu mi nevadí, ale vadí mi dotace na jiné věci.

To bys mohl říct, že dotace na burešovo hnízdo jsou v pohodě, protože občané prostřednictvím volených zástupců rozhodli, že na to peníze dají. A nemám teď na mysli voliče Ano, tu dotaci schválila ODS, jmenovitě, tuším, Bendl.

Já jsem bohužel nenašel politika, který by něco takového prosazoval - možnost vyvázáni se z určitých plateb na určité věci. To, že volím politiky, kteří toto nemají v programu, ještě neznamená, že souhlasím se všemi daněmi a dotacemi. Ty politiky, které jsem volil, jsem volil kvůli jiným věcem. Vždycky je to prostě o kompromisu.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
18.11.2018 15:16 Freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
No vidíš. Mě zase přijde že cca 95% daní je využito méně smysluplně. Například na silnice, sociální dávky nebo církev.
21.11.2018 10:22 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
IMHO pekne hloupe zvolene priklady: - silnice - to je zrovna krasny priklad problemu, ktery jednotlivec sam vyresit nemuze. Samozrejme, otazkou je efektivita vydavani penez ... - socialni davky - lepsi by byly loupezive bandy? A zase - otazkou je vyse a adresnost davek - cirkev - pokud je mi znamo, cirkvi byl sebran majetek a naklady na provoz, vcetne urdzby staveb, platil stat. Stale jeste se majetek vraci a platby statu cirkvi se postupne snizuji podle nejakeho dohodnuteho harmonogramu. Co je na tom spatneho?
18.11.2018 16:37 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Ten systém rozhodně není ideální. Popsal jsi některé jeho problémy a v tom s tebou souhlasím. Nesouhlasím s tím, že "To bys mohl říct, že dotace na burešovo hnízdo jsou v pohodě, protože občané prostřednictvím volených zástupců rozhodli, že na to peníze dají.". Tam šlo zjevně o neoprávněně udělenou dotaci, kterou příjemce už musel vrátit a teď je třeba vyřešit, proč byla vůbec udělena (podvod, korupce, ...?).

Moc si neumím představit, jak by fungoval systém, kde každý zvolí, co ze svých daní chce platit. Problém ani tak není v tom, že jsou lidi hloupí (jsem mimo jiné i zastánce referenda), ale v tom, jaké by byly administrativní a časové nároky na takový projekt. Mohl zaškrtnout, že ze svých daní chci/nechci přispívat na vědu a výzkum jako celek, a pak by zase někdo volený rozděloval ty peníze dál, takže si moc nepomůžu. Nebo bych si musel vybírat z obrovského množství položek (např. chci přispět na klasickou optiku, ale už ne na kvantovou), což by bylo ode mě neodpovědné, protože o 99% položek bych vlastně nevěděl vůbec nic.
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
19.11.2018 18:45 sekacka | blog: sekblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
nezlobte se na mě, ale za nás by byl někdo takový poslán do prdele a nediskutovalo by se. Někdy je třeba říci ne. Vím, že dnešní mladá generace nevyhledává tvrdou konfrontaci, ale věřte mi, to není dobré. Názory debilů nás neposunou dál ani nás neobohatí. To nemá se svobodou projevu již nic společného.
houska avatar 20.11.2018 12:28 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
<rejp>
Jasne Odine, hezky drz hubu a koukej hezky platit dane abysme si meli za co kupovat veci na hrani!
A kdyz dane platit nebudes, tak reknem ze okradas stat a zavrem te do klece! Sycaku jeden! :)
</rejp>
20.11.2018 20:48 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Já mám obavu, že takový přístup snadno sklouzne do polohy "nerušit, vládneme". Frustrace těch, kteří (možná jen subjektivně) na nastavení systému prodělávají, roste a roste až doroste do určité míry a pak v lepším případě jdou volit populisty a autokraty, v horším případě vyjdou s flintou do ulic.
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
20.11.2018 23:38 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Nějak mi uniká souvislost s Odinem, který rozhodně není reprezentantem těch, kteří na nastavení systému prodělávají. Spíš naopak (tedy, alespoň podle toho co o sobě tvrdí).
21.11.2018 13:33 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Souvislost žádná. To byla jen obecná reakce.
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
21.11.2018 11:11 foldy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Hustý dojdu. Ještě si pamatuju jak v 98 roce o tom teoretizovaly ve švédsku a konečne se teleportuje po 20 letech už v Olomouci.
21.11.2018 13:35 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Nejen, že se u nás teleportuje, ale zajímavé jsou další naše experimenty, které teleportaci využívají.
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
21.11.2018 15:12 foldy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
A již jste prováděli experiment se zpětnou kvantovou příčinností ? Případně naměřili jste správné výsledky ?
21.11.2018 17:31 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Díval jsem se na tu zpětnou příčinnost (retrocausality). Musím se přiznat, že jsem o tom teďka četl poprvé. Nejedná se o příliš široce uznávanou hypotézu. Je to jedna z mnoha cest, jak interpretovat pozorování na kvantově provázaných částicích, která nelze interpretovat pomocí klasické fyziky, ale pouze pomocí té kvantové.

Dělali jsme nějaké experimenty v oblasti časového směrování (quantum state temporal steering), ale bylo to víc o kreativní interpretaci dat ze strany našich polských kolegů, než o samotném experimentu. Článek je dostupný zdarma. Má to asi jedinou praktickou aplikaci: dá se odvodit vztah, který říká, jak moc velká korelace mezi vyslaným kvantovým stavem a pozorovaným stavem v cíli musí být, aby bylo možné přenosový kanál považovat za bezpečný z hlediska kvantové kryptografie.
Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
22.11.2018 01:56 foldy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Tak jestli jste o tom četl na internetu tak to je jenom snůžka nějakých fantaskních keců, myslím zpětnou kvatnovou příčinnost (Backward Quantum Causuation) z odborné literatury, ta žádné označení jako retrocausuality nikdy neměla pokud vím. Jedná se o jev předpovězený Wheelerem cca v době vydání jeho knihy Gravitation, později ověřený v 90 letech experimentálně. Běžně se o tom zmiňuje i v populárních knihách Brian Greene, Lisa Randalová, Michio Kaku a první zmínky jsem zaznamenal ještě v době kdy wheeler spolupracoval s feynmanem. Také Penrosovy pomohl tento objev dost v jeho práci na Konformním cyklickém vesmíru, kterou vydal před pár lety. Ten experiment je patrně dost těžký, protože vyžaduje dobrý zdroj náhody pro prokázání té příčinnosti a mockrát tedy asi nebude opakován v laboratořích. Samozdřejmě dnes s novými objevy v teorii informace ta kvantová příčinnost má solidní teoretický rámec k vysvětlení toho jevu. Ty podmínky kvantové kryptografie byly dost jasné už dríve a je dobře že se to někam posouvá, protože co vím tak ohledně těch kanálů a praktickému použití jsme hovořily s panem Kurešem, což je expert na eliptickou kryptografii již před 12 lety... Takže je vidět že od teorií k běžným aplikacím je ještě velký kus cesty.
29.11.2018 15:34 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Retrocausality je odborný pojem, Backwards Causation je jen zastaralý termín pro to samé. To není žádná "snůška fantaskních keců". Nicméně je to dost obecný koncept, který nachází vícero uplatnění. Měl jste na mysli snad Wheeler-Feynmanovu časově symetrickou teorii (Wheeler-Feynman Absorber Theory)? Nebo snad Cramerovu transakční interpretaci kvantové mechaniky (TIQM)? A už vůbec netuším o jakém experimentu to mluvíte, v tom vašem příspěvku mi přijde, že tak nějak motáte páté přes deváté a snažíte se působit "znale", sorryjako ;-)

Nebo jste měl na mysli toto? Phys.org: Physicists provide support for retrocausal quantum theory, in which the future influences the past
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
12.12.2018 01:58 foldy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Ne to se omlouvám, jestli to tak vyznělo, mám hodně práce a vystřelil jsem ten příspěvěk bez přípravy z paměti. Čtu to z knih, takže neudělám jednoduše ctrl + f. Bohužel originál Wheelerova Gravitation se mi ještě nepovedlo sehnat, takže jsem měl jen konkrétní úryvky. Myslel jsem Wheelerův Participační vesmír a tohle byla nutná podmínka, originálně se to jmenovalo delayed-choice experiment rok 1984. Pak vím o zmínkách názvu Backwards Causuation ale Retrocausuality jsem nikde v literatotuře nezavadil, v googlu to jenom vyhodilo nějaké pseudo teorie tak jsem nabyl dojmu že ten výraz používají jenom v nějakých sektách a konspiračních teoriích. Díky vašemu odkazu vidím že se ujal i odborně. Díky za osvětlení, přepisuji si poznámku že za 35 let to změnilo už potřetí název.
18.12.2018 16:56 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvantová teleportace k vidění v Olomouci
Jako takový základ pro získání přehledu s klidným srdcem doporučím anglickou Wikipedii, fyzikální články jsou na ní obecně hodně dobře zpracované a ozdrojované.

Wheeler's delayed-choice experiment

K tomu je ještě relevantnější a zajímavější Delayed-choice quantum eraser experiment, ten přímo řeší retrokauzalitu na kvantové úrovni. Tím se hodně zabýval (mimo řady jiných) John G. Cramer - profesor fyziky na University of Washington, autor transakční interpretace kvantové mechaniky (která je právě inspirovaná Wheeler-Feynmanovou časově symetrickou teorií): An Experimental Test of Signaling using Quantum Nonlocality
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.