abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (25%)
     (5%)
     (4%)
     (4%)
     (1%)
     (3%)
     (27%)
    Celkem 135 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 20:08
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Cohen avatar 6.10.2007 19:11 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod

    Díky. Jsem zvědavý na pokračování.

    OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
    6.10.2007 20:05 Karel Benák | skóre: 8 | blog: benyho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Konecne zapis, ktery snad bude davat smysl a ze ktereho se clovek neco dozvi ;-)
    Láska je jako prd, když hodně tlačiš tak z toho bude ...
    6.10.2007 20:38 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Tez se tesim na pokracovani. Ja jsem zacal experimentovat s djangem a zatim si neztezuji, ale velmi rad si rozsirim obzory:-)
    kouby avatar 6.10.2007 22:26 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Jeste by jsi mohl pouzit spolu s Java Server Faces nejaky sablonovy system, aby vzhled te webove aplikace byl odstinen od systemu (napr. facelets se casto pouziva v kombinaci s jsf). Coz je docela dulezite u web aplikaci.
    That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
    7.10.2007 15:58 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Enterprise Java,

    DBMS,

    enterprise aplikaci,

    glassfish v2,

    Persistentní vrstva,

    strukturu DB v objektech,

    (entity),

    EJB kontejner,

    (business logic)

    WEB kontejner

    JSP-Servletu

    persistentní vrstvu

    TopLink

    JPA.

    EntityManager

    oanotovanou třídu

    setry-getry.

    business logiku

    EJB3.

    POJO třídu

    JTA,

    JMS,

    Timers,

    JAAS,

    Webový kontejner

    JSP-Servlety

    web-framework.

    JSF.

    komponentový framework

    JAAS služby.
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    7.10.2007 16:11 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Dost slabé, raději upřesním:

    Pod EJB si lze představit jednoduchou POJO třídu, která obsahuje metody (business metody) a zpracovává...

    Tady musí být řečeno pod session EJB si lze představit... Máme samozřejmě i jiné typy EJ beanů.

    Bývá dobré zhodnotit také druhou stranu věci -- proč používat něco jiného. Jaké jsou problémy třeba s plněním testů, s přílišnou obecností a komplexností J2EE, problémy s testováním EJB a tak dále. Dle mého názoru jsou to všechno nevýhody, které lze snadno překonat.

    JPA není jedinou možností, donedávna tu nebyla a používalo se často něco jiného. Krátkou větu bych určitě uvedl: Můžete použít i jiné technologie pro perzistenci dat, třeba Hibernate, iBatis nebo Cayene.

    ..sice obsahuje Servlety, ale je lepší použít framework...

    To trošku zavání tím, že by snad Servlety měly být nedostatečným řešením. Proto bych zde rád doplnil, že Servlety se používají ve všech J2EE frameworcích, jen s nimi nemusíte pracovat přímo (minimálně je třeba je nakonfigurovat). A samozřejmě je můžete používat samostatně (front controller + JSP).

    Zapomněl jste na messaging, který je nedílnou součástí J2EE řešení. Každá větší firma používá WS nebo JMS (či oboje). Je to integrační záležitost a dnes se bez ní firmy téměř neobejdou. A tady spatřuji velkou výhodu J2EE -- hluboká provázanost s těmito API (a to nejen na programové úrovni).

    No a rád bych tedy slyšel proč vlastně enterprise java. Tohle je velmi zajímavé téma, které budu brzy studentům přednášet, a rád si poslechnu názory. Zajímá mě to na všech úrovních (obchodní, technická, IT). Takže reagujte na můj komentář:

    Proč právě enterprise java (hergot)?
    finc avatar 7.10.2007 19:09 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Ocekaval jsem podobny prispevek.

    1. Napsal jsem, ze cely popis problematiky zde nenajdete.

    2. Vyber reseni jsem urcil podle sveho a opet jsem zminil, ze existuji alternativy. Pokud nekoho dane alternativy zajimaji, at si je nalezne, nerad bych zde udelal nejaky vycet a pak cetl rozzlobeny komentar, ze jsem neco vynechal :)

    Ano, mame i jine typy beanu, vlastne tri: Stateless, Statefull a DrivenMessage. Opet, na tuto problematiku si lze spise otevrit nejaky ten tutorial a precist si, o cem to vlastne je. Samozrejme bychom mohli pokracovat a zminit Interceptory, atd. Ale do toho se poustet vazne nechci.

    U tech servletu jste vlastne rekl to same. Nikde jsem nenapsal, ze by JSF byla nejaka nahrada. Je to pouze framework nad timto resenim.

    Messaging, zminil jsem jednou zkratkou JMS. Co se tyce WS, je to dalsi hrac. Neminim zde delat nejaky komplexni popis vsech casti. Zminuji pouze to, co chci pouzit v dane chvili.

    Nechci zachazet do detailu, na to vazne nemam tolik casu. Navic, nerad bych rozpoutal nejaky flame. Nekdo, kdo pouziva Spring, by me napr. mohl osocit, ze jsem ho nezminil. Pokud nekoho tato problematika zajima, jiste si o tom sezene vice informaci. Ja se spise pustil do jednoducheho prikladu, pred kterym musel prijit jednoduchy uvod, o tom, co vlastne ta java na serveru je.

    Proc prave Enterprise Java? Napsal jsem to jiz na zacatku. Jedna se o cast, ve ktere je Java vazne dobra, alespon dle meho nazoru. Druhou veci je i fakt, ze neni zrovna jednoduche (alespon na zacatku), vytvorit nejakou jednoduchou ukazku, ktera by nebyla vygenerovana z IDE a tim pochopit zakladni koncept.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    8.10.2007 11:50 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    a) Nejsem rozzlobeny, jen rad uvadim veci na pravou miru, pokud si to situace vyzaduje. Myslim, ze to bylo patrne z toho prispevku - no offence...

    b) Pokud jste neco takoveho cekal, nebylo nic jednodussiho nez zapisek o par vet rozvest a uvest nektere veci na pravou miru. Napriklad typy EJB jste krasne vyjmenoval v tomto komentari, doporucuji zapisek obohatit o tyto veci - ne kazdy komentare cte (ja ne, paklize necekam reakci, jako prave ted). Minimalne bych uvedl, ze EJB resi jak logiku, tak perzistenci a messaging (vzdaleny pristup).

    c) "Enterprise Java je vazne dobra" -- dost chaby argument :-D Vazne me mrzi, ze nikdo nereagoval. Opravdu me zajimaji pro/proti ohledne J2EE.

    Na ten priklad jsem zvedavy.
    17.10.2007 17:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    DrivenMessage
    Taková třída v Javě neexistuje. :-D
    Daniel Kvasnička ml. avatar 7.10.2007 20:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    No, v posledni dobe v praci prechazime pri vyvoji novych systemu na Javu, tedy abych byl presnejsi, tak Tomcat, MySQL, Spring, Wicket, DWR... Moje dojmy jsou dost smisene. Pro one man show mi to pripadne jako nevhodna platforma, je to strasne "ukecane" reseni -- nedokazu si predstavit, ze bych svoje freelancove projekty zacal misto Djanga / CodeIgniteru delat v J2EE. Nicmene je mi jasne, ze ta rozvrstvenost a robustnost je v nekterych pripadech neocenitelna. Zvlaste, kdyz ma byt hodne slozita business logika abstrahovana na takovou uroven, aby bylo jedno, jestli k ni pristupuje web klient nebo desktop app (i to by se IMHO dalo celkem bez obtizi zaridit napr. dobre navrzenou Django aplikaci) nebo pokud jde o fakt mission critical vec. No uvidime, co se od tebe dozvime ;-)

    Jednu vec bych ale ze sveta web Javy vyzdvihnul urcite a to je uz zminovane DWR. Pro zadnou jinou platformu jsem nenasel nic, co by tak efekt(iv)nim zpusobem povznaselo AJAX na vyssi uroven. Proti XML sice nic nemam, ale DWR je fakt parada. Pro PHP se o podobnou vec snazi SAJAX, ale o remotovani nejakych business trid nemuze byt rec...pokud vim, zvlada jen funkce a to jeste ne moc hezky.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    7.10.2007 23:03 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Moje dojmy jsou dost smisene. Pro one man show mi to pripadne jako nevhodna platforma, je to strasne "ukecane" reseni
    Ano, pro "one man show" se skutečně jedná o nevhodnou platformu. Maximálně ještě tak pokud se počítá s výměnou onoho muže.
    finc avatar 7.10.2007 23:13 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Málokdy si člověk může být jistý, kam se jeho projekt dostane a kolik lidí se na něm bude podílet :)
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    finc avatar 7.10.2007 23:12 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Souhlasím, že dost často se jedná kanón na vrabce. Na druhou stranu, stále zde existuje možnost vyměnit klienta za cokoli jiného. Dost často se mluví např. o jRuby.

    Mě osobně se právě líbíla ta rozvrstvenost. U jazyků jako je PHP o tomto nemůže být ani řeč. Co se týče toho desktop klienta, zde jsem se dočkal docela zklamání. Sice ta možnost existuje, ale s příliš velkými omezeními (pouze serializovatelné objekty, nutnost linkování spousty knihoven, výkon, distribuování aplikace). I přesto ale občas desktop klient nabídne něco, co převáží tyto neduhy.

    AJAX je zajímavá myšlenka, která je ale dost často přeceňována. Pokud ovšem chci jít tímto směrem, tak i v samotném JSF mám výborné prostředí toto uplatnit.

    Jinak nečekej žádné zázraky. Za prvé nejsem takový expert v této oblasti a za druhé, spíše chci ukázat jednu z cest na jednoduchém příkladu.

    S tou one man show příliš nesouhlasím. Osobně jsem na projekt také sám, ale nijak mě to nedegraduje k tomu, abych dané řešení nepoužil.

    Uvidíme, budu ovšem rád, když se v komentářích objeví více lidí, co o tomto budou diskutovat a míti další konstruktivní myšlenky, co mohou ostatním pomoci.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.10.2007 07:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Mě osobně se právě líbíla ta rozvrstvenost. U jazyků jako je PHP o tomto nemůže být ani řeč.
    No, zas tak bych to nazabijel. PHP je sice strasne jako jazyk, ale existuje par frameworku, ktere separaci vrstev implementuji docela slusne. Sice ne tak granularizovane jako J2EE, ale v pripade, ze vam pro business logiku staci jednovrstvy Model (coz v mnoha pripadech staci), tak se s tim da pracovat.
    AJAX je zajímavá myšlenka, která je ale dost často přeceňována. Pokud ovšem chci jít tímto směrem, tak i v samotném JSF mám výborné prostředí toto uplatnit.
    Precenovana je casto, dusledek Web 2.0 boomu :-) Kazdy to chce pouzivat, ale ne kazdy vi kdy a jak :-) Kazdopadne DWR zkus, poskytuje java beans jako JS objekty, takze v JS volas metody s parametry napr. na servisnich tridach jak kdybys byl v jave.
    S tou one man show příliš nesouhlasím. Osobně jsem na projekt také sám, ale nijak mě to nedegraduje k tomu, abych dané řešení nepoužil.
    No ja na to ted nejsem sam, jsme na to cela firma, je to velky projekt. Ja se pohybuju spis v hornich vrstvach. Spring MVC, Wicket, AJAX... se spodnimi vrstvami nemam zkusenost.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    8.10.2007 11:58 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Souhlasím s Danielem. Že se v PHP nedají dělat enterprise věci je nesmysl. Sám jsem do detailu poznal jeden systém, na kterém běží e-shop evropského (velkého) mobilního operátora - mají to škálovatelné, robustní a výkonné. Design k nerozeznání od J2EE webové aplikace, polovina IT oddělení ani neví, že to jede na PHP (přípony nejdou vidět). Pravda, používají technologie Zendu, ale je to v podstatě PHP s vícevrstvou architekturou.

    PHP bych rozhodně nezatracoval, s dobrým analitykem a project leaderem se dají dělat úspěšné projekty postavené i na této platformě. Stačí mít zkušenosti s vývojem enterprise systémů (nejlépe v Javě) a zajistit interoperabilitu do J2EE (což řeší produkty Zendu). Otázkou je, jestli firma nemusí investovat více prostředků na to, aby udržela vývoj ve správných kolejích a aby jim nové (nekompatibilní) verze PHP neztížily situaci. Evidentně se zdá, že to jde (zmíněná firma momentálně dost expanduje).

    To mi připomíná jeden můj zápisek o tom, proč jsem pro docela jednoduchou webovou aplikaci nezvolil Javu. A to jsem javista už pár dekád...
    8.10.2007 20:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Kazdopadne DWR zkus, poskytuje java beans jako JS objekty, takze v JS volas metody s parametry napr. na servisnich tridach jak kdybys byl v jave.
    S Google Web Toolkitem mám totéž a ještě ke všemu v té Javě doopravdy jsem :-) Jinak rozdíl mezi DWR a GWT je značný, případy užití se prakticky nepřekrývají.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.10.2007 22:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java na serveru - Úvod
    Jinak rozdíl mezi DWR a GWT je značný, případy užití se prakticky nepřekrývají.
    No vsak to jsou absolutne jine typy technologii :-) S GWT mam take zkusenost, testoval jsem ho pro vyvoj UI pro svuj publikacni system, ale nejak jsem se nemohl skamaradit s RequestCallbacky... mozna jsem ty principy jen spatne pochopil, ale jak byste treba natahl jsenim requestem XML, druhym XSLT a vysledek transformace umistil nekam do aplikace? (treba za pomoci http://ebessette.com/wiki/display/dev/XSLT+for+GWT)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.