Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ano, uznávám, pomalu, ale jistě to na mém blogu vyhnívá... hlavně kvůli nedostatku času a nápadů, co si budeme povídat :-/ No a jelikož se většina mých zápisků v poslední době čím dál tím více odchylovala od zaměření ABC Linuxu, rozhodl jsem se založit tématicky volný blog Letters from Earth, na který jsem zároveň přesunul zápisky odsud za poslední půlrok.
FuxBlog budiž tedy nadále ryze technickým blogem se zaměřením na IT. Snad na něj budu mít čas...
Před nedávnem jsem dostal nový služební počítač, se čtyřjádrem od AMD. Osadil jsem jej velmi čerstvou openSUSE 11.2 (kernel 2.6.31.5), nainstaloval aplikace a vše běželo jako po másle. Až na BOINC...
S programem BOINC, respektive s prací, kterou přijímal (v mém případě: rosetta@home, Einstein@home, lhc@home) jsem nikdy neměl problémy - vše se vždy na předchozím PC (dvojjádro AMD, openSUSE 10.3, kernel 2.6.22.19) spočetlo, jak mělo, a to i když jsem počítači dával kouř jak se patří (týdenní výpočty MKP a podobně). Nyní se ale začaly objevovat chyby ve výpočtech, které Einstein@home kvalifikoval jako Client Errors.
První problémy začaly s využíváním GPU pro výpočty BOINCu. Vzhledem k tomu, že BOINC není schopen používat pro výpočty GPU ATI s proprietárními ovladači (tehdy jsem měl Catalyst 9.11), nehodlal se mi nastartovat BOINC client, což vyřešilo explicitní vypnutí GPU v konfiguračním souboru (celý postup je zde). Pak se mi již podařilo BOINC bez problémů zprovoznit a začaly se objevovat ony Client Errors.
Vrcholem všeho byla chvíle, kdy jsem byl na víkend pryč a při pohledu na statistiky jsem viděl ve výsledcích pouze Client Error, a to asi u třiceti workunit. Po návratu do práce jsem zjistil, že došlo k pádu plasmy a kwin4 a ve chvíli, kdy jsem hnul s myší má Xka spadla. Po restartu vše naběhlo OK, jen se prostě čas od času objeví naprosto zbytečná Client Error.
Rozhodl jsem se tedy napsat do fóra Einstein@home, zda někdo nemá podobné problémy. (Celý thread je zde.) Po všech možných úvahách (chyba CPU, problémy s GPU a podobně) vše ukazuje na chybu jádra. tato chyba by se měla projevovat pouze ve chvílích, kdy větší počet aplikací, nežli je počet fyzických jader, chce využívat CPU na 100%.
Důvodem k tomuto podezření (symptomy chyby) je:
A nyní můj dotaz: je možné, aby chyba vznikala tímto mechanizmem? Oficiálně se tvrdí, že tato chyba byla odstraněna v jádře 2.6.27 (její příčinou je nastavení CONFIG_PREEMPT), nicméně, jak zjistili někteří diskutující, právě tato nastavení umožňuje chybovost workunit ovlivnit. A ještě jeden dotaz: máte někdo podobné zkušenosti s touto chybou, a to ať už v rámci BOINC nebo v rámci jiné aplikace?
Ok, vím, že jde vlastně o dotaz, ale jednak je úvod k němu docela dlouhý a jednak bych rád vyvolal širší diskuzi o této chybě, včetně toho, zda a jak ji hlásit.
Díky moc,
Pushkin
Tiskni
Sdílej:
void main(void) { while(1) { } }
Z toho, že jedna aplikace blbne, nota bene uzavřená binárka, a která místo rozumného vysvětlení vrátí akorát nic neříkající číselný kód, věštit, že je chyba v jádře, je opravdu odvážné.
Aha, autoři BOINC otevřeli. Tak to je jiná.
Zmiňovaný src/protocols/ProteinInterfaceDesign/read_patchdock.cc jste už prohlížel, že si myslíte, že je chyba v jádře? Je totiž dost možné, že mají v aplikaci chybu souběhu nebo zapomněli ošetřit nepřidělení paměti nebo cokoliv jiného, co může způsobit změněné chování jádra, které přesto je zcela v souladu s API/ABI.