abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 700 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.3.2011 12:43 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Proud vytvořený ohřátím vody jde do trubíny? Já už jsem si taky řikal, čím by byla asi poháněná :-D Kdyby byli inženýři chytřejší, tak ho vedou rovnou do transformátoru, ale zřejmě potřebují, aby se tam něco viditelně točilo...
    13.3.2011 13:11 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Oh, to je veselé. A ještě veselejší je, když někdo nezná mateřský jazyk a ztrapní se kritikou někoho jiného. Proud vody je naprosto přípustný výraz.
    Quando omni flunkus moritati
    13.3.2011 13:19 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    LMAO, akorát že to má být proud páry :-D Díky, že jsi se dobrovolně ztrapnil!!
    Ä própós, nechceš deci? Určitě víš čeho, ten přívlastek je totiž úplně nejvíc kompletní ;-)
    houska avatar 13.3.2011 14:13 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    para?! myslel jsem ze para je az dal a ze v primarnim reaktoru je hodne natlakovana voda
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.3.2011 14:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Houska nech toho, takový blbci jako my přece nemůžem oponovat panu jadernýmu fizykovi... :-D

    BTW: píše se "fizyka", nebo "fyzika"? :-D
    13.3.2011 14:26 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Místo kecání u piwcza studuj. Tam kde má být pára, je uvedeno všeříkající "proud" - což je v terminologii elektrárny, vyrábějící elektrický proud pěkné fóó paus.
    Voda se ohřívá až do varu přímo v tlakové nádobě a v horní části reaktoru se hromadí pára. Pára se zbaví vlhkosti a žene se přímo k turbíně
    13.3.2011 14:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Předpokládám obyčejný překlad narychlo. Nic mimořádného.
    13.3.2011 14:34 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Tak to přelož líp, čecháčskej rozumbrado:
    Heat is produced by nuclear fission in the reactor core, and this causes the cooling water to boil, producing steam. The steam is directly used to drive a turbine, after which it is cooled in a condenser and converted back to liquid water.
    13.3.2011 14:40 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    To jsi fakt z toho v takový rauši? No príma, příjemnou zábavu přeji.
    13.3.2011 14:42 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Ne, nemám rád, když někdo místo faktů reaguje stylem "to je určitě špatnej překlad" apod. Buď viš hohvno, tak mlč, nebo prokaž opak.
    13.3.2011 14:45 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Napsal jsem předpokládám. Zjevně máš potřebu vyskakovat jako čertík z krabičky, tak pá, z takovejch povykovaček jsem vyrostl už ve čtrnácti.
    13.3.2011 14:47 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Já už ve dvanácti vyrostl z argumentů založených pouze na domněnkách ;-) Obzvláště v internetový době. Hlavně že já jsem ten špatnej, ale reakce toho kočičího vola je v pořádku...
    AsciiWolf avatar 13.3.2011 15:22 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Já už ve dvanácti vyrostl...
    A kolik máš teď? 13? :-)
    13.3.2011 15:40 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Mám to v profilu mlíčňáku.
    gtz avatar 13.3.2011 21:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Jak máme vědět zda jsi to ty? mlíčňáku?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.3.2011 21:49 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Jó, to si nemůžeš bejt jistej ani když ti někdo ukáže občanku ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.3.2011 22:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    MIAAAUUUU!!!!!!
    pushkin avatar 13.3.2011 22:14 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Ano, u tebe si budeme jisti vždy ;-)
    13.3.2011 15:42 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Mimochodem, podepíšeš mi DVD? Rodiče musí být tak pyšní...
    13.3.2011 15:44 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Pokud ti vadí čecháčští rozumbradové, odstěhuj se pryč. Nikdo tě v naší zemi nedrží. ;-) Jak vidim blbečka píšícího tyto výrazy, tak mám rudo před očima.
    13.3.2011 15:47 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Chápu, projekce.
    13.3.2011 16:32 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Ano. Primo astralni.
    13.3.2011 18:47 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Tak to přelož líp, čecháčskej rozumbrado:
    Heat is produced by nuclear fission in the reactor core, and this causes the cooling water to boil, producing steam. The steam is directly used to drive a turbine, after which it is cooled in a condenser and converted back to liquid water.
    Překlad, pokud možno doslovný:
    Teplo je vytvářeno štěpnou reakcí v jádře reaktoru a to způsobuje, že se chadící voda vaří, vytvářejíc páru. Pára je použita přímo k pohonu turbíny, po čemž je ochlazena v kondenzátoru a přeměněna zpět na tekutou vodu.

    13.3.2011 19:28 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Jediný, co v tom překladu na český wiki chybí je iformace, že pára vzniká vařením vody (né asi)... Jinak jsi to jen parafrázoval,
    17.3.2011 03:39 Rozumbrada
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Ä própós a fóó paus ma byt prosim co? Kalkulacka to nejako nepojima, Orliku...

    Neb jsi znalec komunikace s lidmi ohledne presne terminologie veci vecoucich, tak prosim ukaz mi cestu.

    Predem dekuji,

    Ashtar
    Bedňa avatar 14.3.2011 21:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Chýba mi tlačítko, "označit ako řešení" :-D
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pushkin avatar 13.3.2011 16:23 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    To závisí na typu reaktoru - tento reaktor je tzv. varný - tzn. přímo v primárním okruhu dochází k varu vody, vyrábí se pára a ta pohání turbínu. Vlastně je to stejný typ, na kterém prováděly USA první pokusy.

    To, o čem mluvíš, je tzv. tlakovodní reaktor - to je "Temelínský" typ (VVER), primární okruh je chlazen vodou pod vysokým tlakem a pára se generuje až v sekundárním okruhu, kde je i turbína. Tenhle typ je novější a bezpečnější.
    13.3.2011 18:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Rikal jsem si, kdo k tomu poznamena, ze soucasne reaktory jsou (asi vetsinou) dvouokruhove, takze ten obrazek je zavadejici i jinak.
    13.3.2011 18:33 Metalica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Uh? Fukušima má starý uprděný BWR, takže co je na tom zavádějícího??
    xvasek avatar 14.3.2011 09:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Ono technicky vzato jsou moderní elektrárny většinou tříokruhové, ta na obrázku je starší dvojokruhová. Jednookruhovou JE je sice technicky možné postavit, ale asi by to mělo trochu dopad na životní prostředí... :-)
    pushkin avatar 13.3.2011 16:15 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    To víš, jenom amatér používá turbínu a generátor, když ty elektrony lítají rovnou z reaktoru ;-)
    14.3.2011 02:47 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Třeba si to spletli s betavoltaikou :-D.
    Jaromír Svoboda avatar 14.3.2011 14:40 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    beta-co? já nechci beta verzi ale plnou verzi :-D stejně tak beta-karoten :-D
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    14.3.2011 17:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Náhodou betarozpady jsou brutální, můžeš například ovlivňovat rychlost rozpadu.
    Jaromír Svoboda avatar 14.3.2011 17:40 Jaromír Svoboda | skóre: 9 | blog: netblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Tak to je zajímavý. Já jsem si dělal srandu z toho beta, tak jak jsou vtipy o betakarotenu :-)
    Tom & Jerry: # cat /dev/input/mouse0
    14.3.2011 18:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    13.3.2011 13:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    To je obrázek převzatý z učebnice fyziky z roku 1960? :-D Fakt dobře jsem se zasmál, zvlášť když jsem si zavzpomínal na mojí prohlídku Dukovan před lety. Nedalo mi to a hned jsem nakoukl, titulek "Elektrárna Fukušima: ATOMOVÝ VÝBUCH! Jako v Černobylu?!" hovoří za vše. Celý obrázek je tady: img.ahaonline.cz/img/18/full/837704_.jpg a i ty body 1 až 3 jsou velmi vtipné.
    Co jsem se dočetl jinde, tak spadla hala, ale kryt reaktoru je neporušený, akorát se přehřívá jeho jádro, protože jsou zaplavené nouzové generátory které měly pohánět vodní čerpadla. To může vést k jeho nevratnému poškození, ale ani omylem k jadernému výbuchu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.3.2011 14:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    To je obrázek převzatý z učebnice fyziky z roku 1960?
    REUTERS
    13.3.2011 22:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Reuters jsem tam viděl, myslel jsem tím právě kde to oni vzali ;-) I když vzhledem ke stáří té elektrárny jsem to vlastně skoro trefil :-D
    pushkin avatar 13.3.2011 16:19 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Ne, fakt je to z toho Aha, jenom mizerný scan, oni to pak údajně mají od Reuters. Ti to nejspíš i ještě měli dobře, jenom si pak někdo v Aha řekl, že je tam těch popisek málo, tak si tam dokreslil svoje :))

    Jinak ta elektrárna je údajně ještě z roku 1971 a má ještě varný rektor - z mého pohledu klobouk dolů, že ji stále ještě spolehlivě provozovali. Horší je, že se takovéhoto neštěstí opět chytil bulvár a banda pablbů (= pseudoekologů), kteří mají opět záminku k protestům proti jaderným elektrárnám :-(
    13.3.2011 19:00 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Před pár lety jsem v nějakých novinách četl článek, co obě fukušimské elektrákrny kritizoval za nerozvážnost provozování tohoto typu reaktoru v seismicky aktivní oblasti. Protože chlazení má jediný okruh, který musí jít mimo reaktorovou halu, tak je mnohem násilnější na jeho narušení, což se při současné katastrofě potvrdilo.

    Oprotitomu PWR (jako v Temelíně) mají primární chladící okruh kompletně uvnitř kontainmentu reaktoru, takže i kdyby došlo k podobné katastrofě, chlazení by alespoň částečně fungovalo.
    13.3.2011 19:19 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Ojoj, náchylnější, ne násilnější.
    13.3.2011 21:09 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    njn, si o to koledovali, takze necht jim to psoukne!
    13.3.2011 22:28 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Primární okruh sám o sobě reaktor neuchladí, musí se z něj to teplo někam odvádět. Co si vzpomínám, tak Dukovany jsou navržené tak, že i při nefunkčnosti nouzových generátorů se budou odstavené reaktory dochlazovat samospádem vody z blízké přehrady. Předpokládám že i Temelín to má podobné. Každopádně ale ta tlaková vlna při té explozi nevypadala pěkně, křáplo to tam pořádně: http://www.youtube.com/watch?v=W7Hy8sndXm4
    alblaho avatar 14.3.2011 11:41 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Co vím tak Temelíně jsou na nouzové dochlazování (kdy nejde elektřina) tří dieselové agregáty a stačí když neběhne jeden. Ve Fukušimě naběhly a podle wikipedie fungovaly do doby, než je zaplavila voda z cunami.
    13.3.2011 18:04 kily
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Však ani v Černobylu nedošlo k jadernému výbuchu.
    13.3.2011 22:13 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    No právě, tam by se dalo říct že jim křápnul papiňák a nudle se trochu rozletěly do okolí :-)
    14.3.2011 02:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Trochu? Známý si takhle vymaloval celou kuchyň masem.
    15.3.2011 18:53 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    To odpovídá, Černobyl vymaloval půlku Ukrajiny a pořádně nasmrděl i u sousedů ;-)
    Grunt avatar 13.3.2011 22:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Elektrárna Fukušima: ATOMOVÝ VÝBUCH! Jako v Černobylu?!
    Tak, tak. To já zas pro změnu jednou po čtyřech letech otevřel u tohoto tématu diskusi s tím, že i obyčejní lidé musí mít přece názor s tím, že jsem to ještě s chutí zavřel a dofám, že mám na další čtyři léta vybráno. A to se týká jako Ostravského Eco-warriora, tak předpovídaného Jaderného křachu. Zlatá populární angličtina a její terminus technicus Core meltdown.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    13.3.2011 16:40 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    myslím, že to bude překlep (neznalost) mezi streem a steam
    PepaSFI avatar 13.3.2011 17:57 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    jo viděl bych to taky tak. Ani bych si s tím hlavu nelámal, oni novináři na tom obecně nejsou odborně zrovna nejlíp a od těch bulvárních bych ani nečekal že se budou namáhat s nějakým ověřováním informací. To ještě dopadlo dobře, taky to mohl dělat nějaký amatérský IT, steam by přečetl jako stream a vysvětlil by to jako že tam jede internetový rádio. Typickému čtenáři, teda prohlížeči obrázků a titulků by to vůbec nebylo divný.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    pushkin avatar 13.3.2011 18:57 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Po pravdě, těch chyb je tam více, to s tím proudem je jenom nejokatější.
    13.3.2011 16:58 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!

    No jo, no. Napr. tu.

    SomaFM commercial-free internet radio
    pushkin avatar 13.3.2011 17:17 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Mno, pěkný schémátko!
    gtz avatar 13.3.2011 21:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Hezké, moc pěkné. A jak je to vlastně s JE Jaslovské ....? jede nebo nejede? zvažovalo se nějaké znovu-nahození, ale to bylo cca před rokem, když byl problém se plynem.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.3.2011 22:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Cast V-1 je odstavena (dva reaktory). V-2 funguje (tiez dva reaktory). Este je tam A-1, odstaveny od 70. rokov kvoli havarii.
    gtz avatar 13.3.2011 22:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Dík
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.3.2011 07:44 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Je to schéma primárního okruhu JE. Kromě chybějícího slovíčka "páry" za slovem "proud" na tom zjednodušeném schématu nevidím nic špatného. Mohli by tam nakreslit i sekundární okruh, ale jedná se o zjednodušující a od reality abstrahující schéma. Já vím, že vy všichni jste odborníci na všechno, ale ponechte obyčejným lidem, netechnikům, tenhle obrázek jako docela dobrý příklad funkce JE.
    14.3.2011 13:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Kdyby ta elektrarna nejaky sekundarni okruh mela... :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    xvasek avatar 14.3.2011 14:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    A jak by sis představoval JE bez sekundárního okruhu? Voda by se čerpala z moře, prošla by reaktorem, turbínou a pak se vypustila do ovzduší? Tak elektriku by to vyrábělo, to jo...
    14.3.2011 15:24 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    No, já to beru u PWR: primární(reaktor-parogenerátor-reaktor), sekundární(parogenerátor-turbína-kondenzátor-parogenerátor), a chladící. U BWR je primární a sekundární sloučený a zůstává nám zvlášť chladící. Ale nevím, jestli oficiální terminologie není jiná.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.3.2011 17:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Jedině, že by to byla JE velmi malého výkonu. Takovejch 1kW tepla by uchladil i pasivní chladič.
    14.3.2011 17:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    Hmm na co tam vedou páru ze shora reaktoru dolů. Jako aby to hezky bublalo? :-D (nehledě na to, že bez čerpadla by tam asi nic neteklo).
    houska avatar 16.3.2011 07:07 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bavíme se s Aha!
    kdo jste jeste necetl tak zde preklad velmi zajimaveho clanku

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.