abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 703 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    8.9.2020 12:37 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Netreba na to pozerat negativne. Je to proste len jedna z mnohych ciest, ako sa s tym skusit vysporiadat. Z pohladu vedy zatial neexistuje spravny pristup, kedze jedinym kriteriom pravdivosti je experiment. Takze kym nebudu vysledky tohto experimentu pozbierane a vyhodnotene, neda sa povedat, ze ide o chybu.

    Ked mam porovnat CR a SR, tak sa mi osobne cesky pristup paci viac. Tu na Slovensku matelko zbytocne zabija mnohe sfery podnikania len kvoli svojej priposratosti. Cesi maju aspon trochu gule.
    8.9.2020 23:53 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Opravdu věříš, že ČR má nějaký plán, který přežije příští Prchalovu analýzu komentářů na FB?
    9.9.2020 02:04 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nie je nic nebezpecnejsie nez politik s planom. Najlepsi plan, aky je mozne v tejto situacii mat, je nemat ziaden plan :)
    9.9.2020 06:44 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Jenze na to potrebujes nekoho, kdo umi operativne reagovat a ne cloveka co se zabyva jen PR.
    11.9.2020 18:22 :-(
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Agent avatar 12.9.2020 22:44 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Buďme rádi, že žijem tady v tomhle srandistánu. Australani už jedou čistý f@šismus za který by se nemusel stydět ani Orwell:

    https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=4637120086298435&id=100000014688514

    Cenzura, zatýkání, zákaz vycházení v noci, přes den max do vzdallenosti 5km od domova. Hlídají je drony s rozpoznáním poznávacích značek aut a zároveň drony kontrolují, jestli máš náhubek.

    Zavřou vás za každý nesouhlas s nařízením fašistů z vedení státu. Pokuty 1.600 dollarů.

    Zveřejnilš nesouhlas se státem? Přijde pro tebe policie domů a odvede tě v poutech!

    Ne to není komunistická Čína. To je nová f@šistická Austrálie.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Agent avatar 12.9.2020 22:46 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Hergot, chtěl jsem to dát zvlášť jako samostatný vlákno, omylem jsem se překlikl, sorry.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    8.9.2020 13:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Před volbami to musí vypadat, že je všechno v pořádku a že to vláda zvládla. To je celé.
    Quando omni flunkus moritati
    8.9.2020 13:53 Ruth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Predpovedi o mrtvolach na ulici se nenaplnily. Covid je pouze horsi chripka (tak u nas kazdy rok zabije 3000 lidi). A bude se od ted resit podobnym zpusobem (obcas se zavrou skoly).

    Profesionalni call centrum stoji prachy a neco by stala taky karantena. Vlada uz do toho nechce davat dalsi prachy.

    Zaroven ale nemuzou tu saradu hned ukoncit. Takze jeste do jara budeme saskovat s rouskama.
    8.9.2020 17:59 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    To, co tady bylo na jaře, bylo o dost horší chřipka. Celosvětově na chřipku v průměru zemře 1500-2000 lidí na 10 milionů obyvatel (my jsme v průměru při té spodní hranici, tedy ne 3000). Třeba v USA navzdory všem opatřením s Covidem zemřelo už 6000 lidí na 10 milionů obyvatel a to máme ještě 4 měsíce před sebou. Je pravděpodobné, že to časem zmutuje do něčeho se závažností podobnou chřipce, nebo že proti tomu budou mít lidi prostě lepší imunitu (Španělská chřipka, která celosvětově zabila 15 milionů lidí, dodnes koluje populací), ale minimálně doteď to mělo i 10x větší smrtnost než klasická chřipka a to navzdory všem opatřením, takže s tou lehkovážností, že bychom to měli řešit jako chřipku, bych ještě počkal. I u Španělské chřipky si mysleli, že mají v létě vyhráno a na podzim udeřila s mnohem větší razancí.
    8.9.2020 18:23 PR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Porovnáváš to doufám s chřipku s podobnými opatřeními? Tzn. rouškou, omezením vycházení, odlišná otevírací doba pro důchodce, ... protože jinak porovnáváš hrušky s jabkama, jasně že se nemoc bez podobných opatření šíří rychleji, O TOM TO CELÉ JE.
    8.9.2020 20:06 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Pro taky píšu, že Covid má výrazně větší počet úmrtí i navzdory všem opatřením. Bez nich bychom byli pravděpodobně na desetinásobcích toho, co tu ročně udělá chřipka.
    8.9.2020 23:52 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Za rok zemře cca 150000 lidí z 10 mega z podstaty věci, je těch cca 3 až 6000 statisticky významné ?
    9.9.2020 18:57 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    6000 při těch všech opatřeních. Bez nich by to bylo klidně 30000 a to už statisticky významné je a hlavně na 30000 mrtvých by bylo klidně 100000+ hospitalizovaných a to tedy nevím, jak by to zdravotnický systém dával. Nakonec by to taky znamenalo víc úmrtí na jiné nemoci z důvodů špatné péče kvůli zahlcení systému.
    11.9.2020 10:07 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nech si ty svoje domněnky a podívej se zde. Je to graficky zobrazená dlouhodobá statistika úmrtí založená na konkrétních číslech. Takže bez těch opatření by to bylo zase těch 2000+ v některém z jarních měsíců jako v minulých letech.
    Jendа avatar 11.9.2020 19:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    tl;dr Kapica vzal data za ČR v dubnu, kdy bylo reportováno několik desítek úmrtí, a překvapivě zjistil, že se to ztratí ve statistickém šumu.
    9.9.2020 07:20 ruth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    10x vic mrtvol (30000) je porad na urovni horsi chripky. Jak rikam predpovedi o mrtvolach na ulici se nenaplnily.

    Navic na chripku se vubec netestuje. Pokud by se kazda mrtvola testovala na chripku, razem by statistiky vypadali uplne jinak
    9.9.2020 13:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    10x vic mrtvol (30000) je porad na urovni horsi chripky.
    Furt mi není jasný, proč se to lidi snaží napasovat na chřipku. Jako kdyby to mělo čemukoli pomoct. Přitom větší chřipkový epidemie/pandemie taky způsobují vysoký počty úmrtí, velké ekonomické škody atd. a prodělat si chřipku, zejména nějakou horší, taky nemusí vůbec bejt dobrý. Ani pro zdravýho člověka.

    Z dlouhodobého hlediska - byť aktuálně řešíme čovid, kterej aktuálně určitě má vyšší prioritu - představujou chřipky asi i větší problém než koronaviry, přijde mi, že třeba H5N1 furt visí nad civilizací jako Damoklův měč. I když samozřejmě se to nedá moc predikovat a krom toho existujou i další nebezpečný druhy virů (Nipah, Ebola, ...). Prostě obecně zoonózy.

    No a jestliže budem mít tadytěch zoonóz 2 za dekádu, tak dává smysl snažit se nějak transformovat ekonomiku na větší resilienci proti těmhle věcem.
    11.9.2020 11:34 Ruth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    》 Furt mi není jasný, proč se to lidi snaží napasovat na chřipku.

    Protoze jsou velmi zhruba na stejne urovni, ale na chripku kazdy kasle. Kdyz odmitam behem chripkove epidemie chodit do prace jsem za idiota. Ale covid je horsi nez atomovka.
    Heron avatar 11.9.2020 12:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Kdyz odmitam behem chripkove epidemie chodit do prace jsem za idiota.
    Ještě na jaře jsem (naivně) doufal, že alespoň toto se změní a že se lidé začnou chovat rozumně. Tj když jsem nemocnej, nechodit do společnosti. Zakrývat si ústa při kašli (ideálně čistým kapesníkem). Umývat si ruce. To nás učili už snad ve školce. Proč to není default?

    Měl jsem kolegu, který se chodil léčit do kanclu, aby nenakazil doma rodinu. Když jsem si na nej stěžoval, tak nadřízený říkal, že ho potřebuje. Potom několikrát lehl celej kancl a šéfovi to bylo jedno (hele, mají tihle lidi vůbec nějakou zpětnou vazbu? Jsou si vůbec vědomi, že se věci dají předpovídat trochu do budoucnosti a že se lze poučit z minulosti?).

    Takže ne, nezmění se nic. Dokonce znám provozovny, které v době lockdownu měli výdejní okénko venku. To bylo prostě super a mohlo to tak zůstat trvale. Ne, hned první den po ukončení nařízení to zavřeli a lidi se mačkaj vevnitř. Nechápu.
    11.9.2020 12:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Poznámka: "během chřipkové epidemie" je něco jiného než "s chřipkou", neplatí implikace ani jedním směrem.
    11.9.2020 12:45 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Úvaha nicméně platí obdobně pro obojí. Chřipková epidemie by pro zavedení opatření - ne nutně ze strany vlády, klidně ze strany zaměstnavatele a klidně volitelně například zavedením home-office - aby lidé nejezdili MHD a neprskali na sebe, když nemusí, měla být podobným důvodem jako covid.
    Quando omni flunkus moritati
    11.9.2020 12:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Když jsem si na nej stěžoval, tak nadřízený říkal, že ho potřebuje
    Potřebuje i vás? Jestli ano, tak je jednoduché řešení: prostě řekněte, že nehodláte riskovat své zdraví (i kdyby nic horšího, muset se válet doma stojí za hovno) a že když ho z toho kanclu nevyžene, tak doma zůstanete vy. V případě následků (jako že bych je nečekal) byste to dost možná uhrál i u soudu.
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 11.9.2020 13:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    No ve skutečnosti jsem dal výpověď a od března jsem bez práce :-D

    Mě se to vždycky povede tak nějak ve vhodnou chvíli. Před tím jsem dával výpověď v roce 2008 a hned nastala ekonomická krize. Teď v prosinci a hned korona. Omlouvám se ;-)

    Takže teď už spíš začínám pomalu řešit co dál.
    11.9.2020 13:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ještě na jaře jsem (naivně) doufal, že alespoň toto se změní a že se lidé začnou chovat rozumně. Tj když jsem nemocnej, nechodit do společnosti. Zakrývat si ústa při kašli (ideálně čistým kapesníkem). Umývat si ruce. To nás učili už snad ve školce. Proč to není default?
    +1

    Default to není, protože lidi chtějí noRMálNě žÍt.
    14.9.2020 08:33 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ja to chapu tak, ze pandemie byly ve stredoveku normalni, takze proste logicky lide chteji zit normalne jako ve stredoveku. Je treba si uvedomit, ze ta nase modernita neni vubec normalni.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Jendа avatar 11.9.2020 19:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Já jsem za exota už jenom kvůli tomu, že si s lidma nechci podávat ruce jak se i po půl roce pandemie furt děje (0:15 ve videu), wtf, a pokud jako fakt chtějí, tak jim nabízím "přiťuknutí loktem".
    Ruža Becelin avatar 12.9.2020 12:12 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Historicky - podani ruky ukazuje, ze v ni nemas nuz. Coz u loktu nemusi platit.

    Nez trapny loket, radeji preferuji namaste, hlavne u asijskych kolegu, i kdyz ani ti nemaji v Evrope/USA problem s podanim ruky.

    Ruku, kterou nekomu podam, si do huby nestrkam, ale po prichodu domu/do prace/atd. si ty ruce umeju, jako normalni slusne vychovany clovek. Cimz krome posledniho hitu zabranim dalsim radostem, napr. tuberkuloze.
    12.9.2020 21:44 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Mne prekaza podavanie ruky uz od malicka, resp. celkovo akekolvek fyzicke dotykanie. Preto som si zvykol sa ludom mierne uklonit. Vypozoroval som, ze ak niekto uz natiahne ruku, tak sa citi urazeny, ak mu ju nepodam, ale ak sa stihnem uklonit skor, ako stihne zacat s pohybom, tak to casto staci a on urobi pohyb hlavou tiez.
    Heron avatar 12.9.2020 12:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ano, taky jsem s tím přestal, většina lidí nemá problém, některým je to potřeba vysvětlit.
    9.9.2020 19:00 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nakonec i při milionu mrtvých je to pořád horší chřipka. Stejně jako Car-bomba byl pořád jenom velká rachejtle. ;-)
    Jendа avatar 8.9.2020 19:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Predpovedi o mrtvolach na ulici se nenaplnily.
    Díky přijatým opatřením. Jinde (New York, Brazílie) na tom nebyli tak dobře.
    Covid je pouze horsi chripka (tak u nas kazdy rok zabije 3000 lidi).
    Covid u nás nejspíš prodělalo méně lidí než chřipku. Spíš by stálo za to porovnávat, kolik zabije z nakažených, a ještě uvážit případné následky, jak snadno se šíří, a podle morálních zásad toho kterého člověka discountovat zabití starých.
    9.9.2020 01:22 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    a podle morálních zásad toho kterého člověka discountovat zabití starých.
    Proč to hážeš do věkové roviny? Prostě diskontovat dle zbývající očekávané střední doby dožití takového pacienta... se starými to nemá nic společného, 20. letý muž, který do roka umře protože rakovina, má z tohoto pohledu stejnou hodnotu jako 80. letý muž který do roka zemře na kardiovaskulární onemocnění. Pokud oba zemřou na COVID19, jsou to stejné případy...
    9.9.2020 12:56 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Rok života je pořád rok života. Ovšem na covid zemřela i spousta zdravých a mladých lidí, kteří tu mohli být třeba ještě 60 let. To se u běžné sezonní chřipky nestává.
    9.9.2020 20:13 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    A kolik z tech cca 450 mrtvych je ta spousta?
    10.9.2020 16:59 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Videl jsem nejaky paper, ktery odhadoval, ze za kazdym umrtim na/"s" (kurva, ten slovni obrat fakt nesnasim) covid19 je prumerne cca 10 ztracenych let zivota.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    10.9.2020 19:50 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Predpokladam, ze k takovehlemu zaveru museli dojit po sesumirovani hodne velkeho mnozstvi dat, pokud to ma byt alespon trochu verohodne. Ale budiz, schvalne tomu verme, ale ted, jak to interpretovat.

    Pokud bych mel vzit puvodni vetu predrecnika "lide, kteri tu mohli byt jeste 60 let", tak mi vychazi, ze na jednoho takoveho pripada pet dalsich, kteri by stejne letos umreli. Nebo sest dalsich, kteri by umreli pristi rok. Nebo devatenact dalsich, kteri by umreli za dva roky... No nevim, nejak se mi to nezda.
    9.9.2020 12:55 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Tvrdit o covidu, že je to horší chřipka, je stejná blbost, jako tvrdit o tygrovi, že je to horší propiska.
    9.9.2020 13:48 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Náhodou, tygr je prostě větší kočka. Je to tak.

    A přesto někteří lidi panikaří, když si soused takového tygříka pořídí.
    9.9.2020 14:01 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Kočka ano, ale ne propiska.

    Stejně tak covid nemá s chřipkou nic společného.
    JiK avatar 9.9.2020 20:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    oboje je snadno prenosna respiracni choroba viroveho puvodu, ktera ma mirny az nepozorovatelny prubeh pro velkou vetsinu pacientu a velmi male riziko komplikaci, ktere vsak mohou byt v krajnim pripade az fatalni.
    10.9.2020 11:12 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Chřipka nemá mírný až nepozorovatelný průběh na většinu pacientů, ba naopak průbeh je tak závažný, že se v podstatě nedá přechodit - to, čemu lidoví murci říkají "mám chřipku", v 99% chřipka není.

    Virus je skupina tak široká a rozmanitá, asi na stejné úrovni jako "živý organismus". Tedy příměr s propiskou je špatně, je to jako srovnávsat tygra a vraní oko čtyřlisté. Obojí je živé a obojí tě může zabít.
    8.9.2020 16:15 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    No aspoň bude méně potvrzených případů, a tím pádem menší riziko, že lidi z ČR budou ostatní země odmítat na hranicích, ne?

    Ale ano, je to pěkný Kocourkov - nejdřív se zavřelo všechno včetně farmářských trhů pod širým nebem, teď se nebude řešit skoro nic. A agent Bureš se v obou případech plácá po zádech, jak to dobře zvládl..
    8.9.2020 16:54 Kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Chytrá karanténa je nesmysl, pokud je založena na předpokladu dobrovolné spolupráce. Aby to mělo význam, musí se to dělat jako v Asii (Taiwan, Jižní Korea), kde si hygiena nakaženého i jeho kontakty dohledá pomocí dat od operátorů, bank a z kamer, přičemž na nějaký souhlas se zpracováním údajů se fakt nehraje.
    paul2no avatar 8.9.2020 18:34 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Tohle se dalo pochopit na jaře, když nebyly rrspirátory, ale ne teď. Kdo se bojí nebo se cítí ohrožen, ať nasadí respirátor a ty ostatní už konečně nechte v klidu promořit, ať už je od toho pokoj.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    8.9.2020 19:10 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Co znamená to promoření u nemoci, která neimunizuje? Když se tomu nechá volnej průběh, tak si tím každej projde 2-3x do roka.
    Jendа avatar 8.9.2020 19:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Kdo se bojí nebo se cítí ohrožen, ať nasadí respirátor
    Co kdyby to bylo naopak? Kdo se chce promořit, ať se někam zavře a neotravuje ostatní?
    9.9.2020 01:24 nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ano, I tuto promořovací variantu jsem v březnu bezůspěšně navrhoval... Promoření populace do 50 let věku by mělo minimální ztráty na životech, už si nepamatuji čísla přesně ale bylo to pod ty 2k co máme běžne na chřipku.
    Fluttershy, yay! avatar 9.9.2020 10:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Lidé s dlouhodobě narušeným imunitním systémem by se měli dlouhodobě zavřít na samotku do sklepa?

    Co trvalé poškození např. srdce u přeživších?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.9.2020 13:35 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Jenže život, který se nežije, nemá moc velkou cenu. Covid jsem zatím nechytil, ale o půl roku života jsem už de facto přišel.
    Fluttershy, yay! avatar 9.9.2020 13:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Zkus třeba meditaci.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    9.9.2020 14:02 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    nesmysl
    Fluttershy, yay! avatar 9.9.2020 22:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Taky si můžeš stěžovat na lampárněinternetech, no…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.9.2020 11:13 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nebo rouškohysterii prostě ignorovat.
    17.9.2020 00:49 M.train | blog: m_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Skoc z mostu, kdyz neumis zít, trapáku
    9.9.2020 20:14 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    A kolik tech prezivsich ma trvale poskozene srdce? A kolik jinych ma poskozene srdce, protoze se prezira, huli, chlasta a nehybe se?
    10.9.2020 08:13 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Pozn. K dnešnímu dni bylo ve věkové kategorii 0-55 pozitivně testováno cca 20000 osob (počet úmrti 13). Pokud by tato skupina tvořila cca 75% obyvatelstva a zachovaly se poměry dá se očekávat cca 5000 úmrtí při plošném nakažení (v totom věkové rozpětí). https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19/prehledy-khs
    10.9.2020 08:20 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Podíl úmrtí určitě bude asi záviset i na stupni poskytnuté péče. Při masivním počtu případů by patrně klesla její úroveň a výsledná čísla by byla asi podstatně horší.
    10.9.2020 06:55 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Clovek je spolecensky tvor, ktery se normalne styka s ostatnimi a ma dalsi potreby krome existencnich. Nevidim duvod, proc omezovat lidi co se chovaji prirozene. At se dobrovolne omezuji ti, co redukuji cloveka na prenasec toxickeho materialu, ktery je nutny izolovat. Takhle vznika totalita, omezovani ostatnich ve jmenu vseobecneho dobra se da snadno zneuzit.
    10.9.2020 08:30 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Před sto lety lidé vytáhli paty ze své vesnice jen když se vdával/ženil/umřel někdo z přízně a také to přežili. Dnes máme zcela jiné prostředky udržení soc. komunikace, takže stěžovat si na omezení v této oblasti mi v daném kontextu příjde jako docela nepatřičné. Do doby funkční a dostupné vakcíny je to zatím bohužel to jediné účinné.
    10.9.2020 09:00 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Před sto lety lidé vytáhli paty ze své vesnice jen když se vdával/ženil/umřel někdo z přízně a také to přežili.
    Za komunistů je šikanovala policie, nemohli studovat a také to přežili. Ani k jednomu se ale vracet nechci. Navíc i přestom že lidi necestovali, se nemoci šířily.
    Dnes máme zcela jiné prostředky udržení soc. komunikace, takže stěžovat si na omezení v této oblasti mi v daném kontextu příjde jako docela nepatřičné.
    Pokud ti stačí kontakt přes internet a nechybí sport, kultura apod. tak jedině dobře pro tebe.
    Do doby funkční a dostupné vakcíny je to zatím bohužel to jediné účinné.
    Však se klidně zavři doma, já s tím problém nemám. Mám problém s chytráky, co chtějí omezovat ostatní kvůli svému strachu. A je mi jedno jestli ten strach je z imperialistů, kumunistů nebo nakažlivé nemoci. A jiné možnosti samozřejmě jsou, stačí se podívat třeba k našim sousedům do Německa a Rakouska.
    Fluttershy, yay! avatar 10.9.2020 11:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Člověk je společenský tvor řádově déle, než vznikla místní kulturní anomálie sociální atomizace do jaderné rodiny a někdy ani té ne.

    Mezitím skutečně efektivní protiepidemická opatření jako kontumace, sanitární kordon,… jsou jen o málo starší (18. století).

    Že to třeba jde proti sobě? Ano…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.9.2020 11:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Člověk je společenský tvor řádově déle, než vznikla místní kulturní anomálie sociální atomizace do jaderné rodiny a někdy ani té ne.
    Ne, že bych byl fanoušek atomizace, nicméně nebylo by to s velkými rodinami ještě horší?
    Fluttershy, yay! avatar 10.9.2020 12:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    To záleží, do jakých souvislostí to zasadíš.

    Vezmi si, že ta atomizace je do značné míry funkce architektury: možnosti stavět izolované pokoje, ale taky je vytápět, izolovat se do domků (budovat suburbie), ale tím pádem víc záviset na přepravě, centralizaci zaměstnání, sportu, kultury… A protože ty jednotlivé atomy jsou takhle od sebe odděleny, probíhá méně komunikace a koordinace se svým okolím – takže víc závisí na těch velkoplošných opatřeních, o kterých je tady řeč.

    Vlastně, opět to jde položit např. jako dichotomii venkov-město. Kde by vidlák k nákaze přišel? Aktuálně nejspíš při práci na jatkách (o argument pro vegetariánství víc, hehe). Jinak těžko.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 10.9.2020 15:51 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    ... než vznikla místní kulturní anomálie sociální atomizace do jaderné rodiny ...
    Proc ti tolik vadi rodina, soudruhu?
    11.9.2020 08:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Wat? Jak vadí? On by zřejmě naopak chtěl rodiny větší, jestli to dobře chápu...
    17.9.2020 00:50 M.train | blog: m_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Parazit z Trumpovy silene zeme urazi Cechy oslovenim soudruhu. To se ti obtloustly poloamericane moc nepovedlo
    17.9.2020 07:01 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ono obecně používat slovo soudruh jako nadávku nebo urážku je sice v určitých kruzích populární, ale svědčí to o ignoranci těch kdo tak činí, protože nejsou schopni zamyslet se nad tím, co to slovo vlastně znamená a co takovým oslovením říkají o sobě.
    ⧠ A = 0 avatar 17.9.2020 08:31 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    +1
    Nevolte zmrdy.
    Darth Phantom avatar 17.9.2020 08:54 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Jen se hezky poplácejte po ramenou soudruzi, žádná křeč. Tak se mi to líbí :-D
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    10.9.2020 11:15 -
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nechci přežívat, chci žít.
    10.9.2020 19:53 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ano, nabehnu si na flame. Prezit se da ledacos. Dokonce pred dalsimi sto lety se sest dni v tydnu delalo na panskem a sedmy den na svem. A na vojnu se chodilo na sedm let. A taky se to dalo prezit. Asi jsem sobec, ale ja to tak nechci.
    xsubway avatar 10.9.2020 21:09 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Jasně, a protože to bylo supr a byli s tím všichni naprosto spokojení, tak proč to nemáme do teď?
    Jendа avatar 10.9.2020 21:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    A to platí obecně, nebo jen Čovid nepovažuješ za dostatečně závažný? Máš nějaký rozumný zdroj ohledně výskytu trvalých následků pro relevantní věkovou skupinu?
    11.9.2020 00:44 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Porovnávám společenské škody s potenciálně vyššími ztrátami na lidských životech. Stejně jako jsme se naučili žít třeba s automobilovou dopravou (která každý rok zabije a zmrzačí víc lidí než kovid), tak se musíme naučit žít i s kovidem. Určitě by bylo lepší zachránit všechny, ale to není s vakcínou v nedohlednu možné. Proč bysme měli na kovid aplikovat přísnější měřítka než na jiné problémy, které jsou často mnohem závažnější jak ze společenských tak ze zdravotních rizik?
    Jendа avatar 11.9.2020 19:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Porovnávám společenské škody s potenciálně vyššími ztrátami na lidských životech.
    Proto jsem se explicitně ptal na trvalé následky. V mé věkové kategorii a ještě k tomu bez komorbidit je smrtnost zanedbatelná, přesto se toho bojím, protože se objevuje různá anecdotal evidence, že tuhle někdo má poškozené plíce/srdce/... a zatím to nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil.
    Stejně jako jsme se naučili žít třeba s automobilovou dopravou (která každý rok zabije a zmrzačí víc lidí než kovid) [...] Proč bysme měli na kovid aplikovat přísnější měřítka než na jiné problémy, které jsou často mnohem závažnější jak ze společenských tak ze zdravotních rizik?
    Protože pořád nevíme, jestli je Čovid opravdu méně závažný, než uvedené -- i v nejpromořenějších zemích ho prodělala pravděpodobně procenta populace, skutečný efekt (v případě kompletního rozšíření) tak bude o řád horší, a pokud reinfekce probíhá hůř, tak ještě víc.
    JiK avatar 11.9.2020 20:58 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Porovnávám společenské škody s potenciálně vyššími ztrátami na lidských životech.
    Proto jsem se explicitně ptal na trvalé následky. V mé věkové kategorii a ještě k tomu bez komorbidit je smrtnost zanedbatelná, přesto se toho bojím, protože se objevuje různá anecdotal evidence, že tuhle někdo má poškozené plíce/srdce/... a zatím to nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil...
    Je to jeste daleko horsi. Ten cinsky virus je tak strasny, ze pry kazdy, kdo o nem jen vic uslysi ma natrvalo poskozeny mozek a zacne se chovat jak idiot. Nejhorsi smrt je pry z vydeseni.

    Zato pripadna vakcina od Billa Gatese bude naprosto, ale naprosto bezpecna, i bez ohledu na zkracene klinicke testovani, a kazdy, kdo by ji z opatrnosti odmital je sobec a ideozlocinec.

    8.9.2020 18:44 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR

    Testování pouze těžkých případů (teplota nad 38 ˚C a dušnost) tu bylo již v březnu. Závod v testování se rozjel později, protože všechny země testovali. Při dnešním masivním testování většina testů (95 %) vyjde negativních. Jenže každý test stojí skoro 2000 Kč a to prý ještě nestačí na skutečné náklady.

    Hranice epidemie v Česku je stanovena na 1600 případů na 100 000 obyvatel. Tam zdaleka s Covidem ještě nejsme. Tolik k přítomnosti epidemie.

    Jendа avatar 8.9.2020 19:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    1) Pandemie už skončila a druhá vlna nebude, už v červenci to psali na AbcLinuxu a říkala to Peková.

    2) Nechápu to „trasování jen u vážných případů“. Cožpak vážnost příznaků nějak souvisí s vážností příznaků těch, co se od něj nakazili? (jako napadá mě že možná těžké příznaky = víc kašlal = víc nakazil) Nebo je tohle snaha o řízenou evoluci viru (viry, které způsobují jen lehké příznaky, necháme šířit, ale potenciálně nakažené variantou s těžšími příznaky budeme izolovat)? Zní to logicky, ale současně dost praštěně že by to mohlo fungovat.
    8.9.2020 20:00 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Je otázkou zda vážnost příznaků nemá větší relevanci ke stavu konkrétního nakaženého (jeho imunitní reakci), než k vlastnostem případných mutací viru. Zmíněný postup by v takovém případě nebyl zárukou, že se omezí šíření právě nebezpečnějších mutací viru (pokud takové vůbec jsou).

    https://www.abc.net.au/news/health/2020-08-15/coronavirus-new-strains-mutation-vaccine-headlines/12519576

    https://www.phgfoundation.org/blog/relevance-of-coronavirus-mutation
    9.9.2020 14:04 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Řízená evoluce samozřejmě funguje. Poslechni si Flégra.
    Jendа avatar 9.9.2020 16:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ano, já ten princip znám a vím že obecně funguje. Ale rozhodně nedokážu takhle od boku odhadnout „trasování jen závažných případů bude mít nezanedbatelný vliv“. Ale samozřejmě biologii nedělám, a kdo je v tom zkušený, tak třeba může vidět, že to fungovat bude. Jenom mě překvapilo, že to prostě vybalili, a před tím ani po tom nikdo neřekl jaká je jejich motivace a že by to takhle mělo fungovat.
    9.9.2020 17:00 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nejde (jen) o trasování, prostě čím přísnější opatření (klidně neformální, třeba jen v tom smyslu, že kdo chrchlá, bude vykázán mimo chatrč nebo tam naopak ponechán o samotě), tim větší vliv na evoluci v tom smyslu, že se selektuje proti nápadným agresivním kmenům a ve prospěch těch nenápadných. Flegr má dost dobré předpovědi.
    9.9.2020 20:55 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Jak přesně tento princip funguje pokud nemalá část nakažených může být bezpříznaková (přesto virem potenciálně ohrožující další, které takové štěstí mít nebudou). Stále jde o stejný virus, ne o jeho méně nebezpečnou mutaci. V takovém případě může omezit šíření pouze obecné(plošné) omezení sociálních kontaktů.
    10.9.2020 11:17 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Samozřejmě že jde neustále o mutace. Ten virus mutuje pořád a kdybys osekvenoval několik vzorků ze stejného pacienta, i v něm pravděpodobně najdeš několik mutací. Není to ale tak, že by jedna konkrétní varianta byla vždy bezpříznaková nebo naopak, je to spíš pravděpodobnostní záležitost. Ale to k evoluci naprosto stačí.
    10.9.2020 13:20 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    To bylo chybně pochopeno. Psal jsem, že na jednu variantu viru (shodný genom) mohou různí pacienti patrně zareagovat odlišně. O tom, že nedochází k mutacím jsem nic nepsal.
    10.9.2020 13:53 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Mohou, to je zjevné a samozřejmé.

    Nijak to ale nerozporuje to co tvrdím já nebo Flegr.
    10.9.2020 07:14 kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Flegr je jeden z těch, kdo mě v posledních týdnech zklamal nejvíc. Vždycky mi přišel jako vědec a inteligentní člověk a teď píše na fb komentáře ve stylu televizních odborníků: "kdo si myslí něco jiného než já, je nezodpovědný hajzl a je mi jedno, že na svoje názory nemám žádné důkazy". Celkově mi přijde, že spousta jeho nápadů je spíš ovlivněná strachem než racionálními argumenty. Spousta věcí co říká je pravda, ale hlavně svými nápady na opatření zbytečně straší.
    10.9.2020 11:19 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nápady na opatření, to je politika, také bych se v tomhle s Flegrem neshodnul.

    Ale jeho biologické/evoluční argumenty jsou 100% v pořádku.
    10.9.2020 13:22 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Co navrhujete konkrétně v rámci ČR?
    10.9.2020 13:58 Biolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Více (řádově) testovat, trasovat, investovat do vývoje vakcíny, chránit rizikové skupiny (respirátory (nikoli nesmyslný 1 kus), třeba i nějaká asistence s nákupy apod), ale neomezovat většinovou společnost zavíráním škol, obchodů, povinnými rouškami apod.
    10.9.2020 21:17 Fortunate son
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Napalm, taktické a strategické jaderné zbraně. Obojí se již v praxi osvědčilo, téměř 100 % účinnost v oblastech aplikace. Jako bonus bude následně méně problémů při stavbě České přehrady.
    11.9.2020 00:49 kverulant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Třeba převzít německý systém, kde semafor opravdu znamená nějaká jasně definovaná opatření a ne jenom barvičky v mapě. Problém české společnosti obecně je neschopnost kompromisu. Takže celý rok oscilujeme mezi nebudeme dělat nic a zavřeme všechno. Střídavě se radují dementi s obou krajních skupin, podle toho, která zrovna vede a zbytek společnosti celý problém ignoruje, protože rozumné řešení je v nedohlednu.
    8.9.2020 23:39 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Chytrá karanténa byl od začátku fail, tenhle problém nemá technologické řešení a každý kdo dělá v IT to musí vidět (je to dost podobné boji s teroristy pomocí plošného sledování lidí na internetu). Oceňuju snahu dobrovolníků, ale technologické nadšení v tomhle případě nestačí. Technologie můžou jenom pomoct v organizaci práce, ale představa, že budeme trasovat lidi pomocí mobilů nebo karet je totální nesmysl. Bluetooth appku si nikdo nenainstaloval a myslím, že by stejně generovala moc false positives. GMS signál nemá dostatečnou přesnost a platební karty radši ani nezmiňuju.

    Konec trasování jasně ukazuje neschopnost naší vlády zorganizovat cokoliv. Mě to bylo jasné už v červnu, kdy tvrdili že chytrá karanténa funguje a přesto počty nakažených klesali. Pokud by opravdu vyhledávali cíleně, musel by počet nakažených stoupat, oproti předchozímu pseudonáhodnému výběru lidí na testy vzhledem k poměru bezpříznakových a lehkých případů. Stejně tak by začali masivně nabírat lidi na trasování, ale to se taky nestalo a teď přetížení hygienici končí, protože tohle nasazení nejde vydržet věčně.

    IMHO teď prostě půjdeme cestou promořování (což bude trvat dost dlouho, vzhledem k tomu, že se zatím "oficiálně" nakazilo 0.3% lidí). Je to daň za to koho si volíme a skoro mám pocit, že čím větší průser to bude, tím větší šance zreformovat náš totálně nefunkční stát. I státy proslulé brutální byrokracií jako třeba Německo se ukazují mnohem pružnější než to co dokáže naše státní správa v čele s virtuální vládou. Nejlepší je, jak se dokážeme i za to nic pěkně pochválit.
    8.9.2020 23:44 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Kde je jaka pandemie? :-D Myslis tech 200 hospitalizovanych, kteri krome jinych veci maji covid? Jo, omezovat vsechny a pusobit ekonomicke skody se kvuli par kmetum opravdu vyplati. :-) Stat zacina jednat do urcite miry racionalne, protoze si uvedomil, ze nemuze dal likvidovat ekonomiku a slusne lidi.
    9.9.2020 10:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    A už je zase všechno jinak.
    9.9.2020 11:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Tak schválně… jak dlouho bude trvat, než vystoupí Babiš, vyhlásí něco jiného a vysvětlí, že superstar za nic nemůže, že ji jen popletli ti zlí experti? :-)
    pushkin avatar 9.9.2020 12:18 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Do toho jdu! Max. 24 hodin od ... teď?
    9.9.2020 14:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Já bych spíš tipoval do večerních zpráv na Nově.
    Quando omni flunkus moritati
    11.9.2020 08:00 ehmmm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Tak zatim furt nic. Zaplatpanbuh i pri stavajicim narizeni je mozne v sobotu poradat plavecke zavody.
    pushkin avatar 11.9.2020 08:08 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    No, já se modlím za Slunce ve skle. Lahváče už mě fakt neba :-/
    9.9.2020 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Novinky ovšem zabodovaly volbou odkazu na související článek. :-)
    pushkin avatar 11.9.2020 08:09 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Tak se z toho zase vykroutil. Prej tím myslel plošná ekonomická opatření. Kecal jeden.
    11.9.2020 08:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    No, to asi nikdo nečekal, že by přiznal, že to byla blbost. Na druhou stranu je to docela pozitivní, když si člověk vzpomene na jiné jeho slavné prohlášení začínající slovem "nikdy". Ale tam si asi bude stát za svým důsledněji.
    9.9.2020 12:54 PY
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Nebojte, dočkejte času... Už to proniklo do prvního domova důchodců.
    JiK avatar 9.9.2020 20:16 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Zabavne je odvolavat se na WHO. Jsou to preci "vedci", ne?

    Tahle parta sice v jeste lednu autoritativne tvrdila, ze se to mezi lidma urcite nesiri, a jejich hlavni starost byla, aby se to nejmenovalo po cinskem meste Wuhan, a v breznu stejne autoritativne tvrdili, ze latkove masky skodi, a kdo by o tom pochyboval, byl konspiracni teoretik, ale klidne jim dal verte. Oni to mysli dobre.

    Kdyz "experti" z WHO v Bangladesi otravili vodou 35-77 milionu lidi, aby zachranili 250 tisic deti rocne, taky to mysleli dobre, ze?
    9.9.2020 21:09 gerrat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Tahle parta sice v jeste lednu autoritativne tvrdila, ze se to mezi lidma urcite nesiri
    Inu, to vědci dělají, když zatím nemají důkazy tvrdit opak ;-)
    5. 1. 2020: Based on the preliminary information from the Chinese investigation team, no evidence of significant human-to-human transmission and no health care worker infections have been reported.
    14. 1. 2020: WHO's technical lead for the response noted in a press briefing there may have been limited human-to-human transmission of the coronavirus (in the 41 confirmed cases), mainly through family members.
    22. 1. 2020: WHO mission to China issued a statement saying that there was evidence of human-to-human transmission in Wuhan but more investigation was needed to understand the full extent of transmission.
    Příkladná vědecká metoda.
    JiK avatar 9.9.2020 21:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    ja myslel, ze ve vede se teorie vyvraceji. Tak to aspon bylo od osvicenstvi a racionalismu az do postmodernismu, kdy se emoce staly dulezitejsi nez fakta, a nesmyslna teorie ma stejne pravo existovat jako ta fungujici.

    Pokud tedy neni prenos mezi lidmi vyvracen, mel by byt bran jako mozny, rekl bych ja. Politicky dosazeni "vedci" z WHO to videli jinak a zaridili tim par set tisic mrtvych lidi. Ovsem co to je, nic, proti tem 70 milionu v Bangladesi to ani nestoji za rec...

    9.9.2020 22:03 gerrat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    ja myslel, ze ve vede se teorie vyvraceji
    Tak to sis myslel špatně, nikdo nikdy nebude okamžitě považovat pár izolovaných případů za pandemii, to by bylo neuvěřitelně nezodpovědné.

    Najdou se chytrolíni, kterým to bude jasné zpětně, to ti neberu.
    Pokud tedy neni prenos mezi lidmi vyvracen, mel by byt bran jako mozny
    Však taky byl, to o autoritativním popření jsi si úplně vymyslel.
    9.9.2020 23:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Však taky byl, to o autoritativním popření jsi si úplně vymyslel.
    JiK v kostce no.

    (Nicméně k WHO taky nemam moc respekt.)
    9.9.2020 22:05 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Je mi líto, ale vaše převyprávění věty "no evidence of significant human-to-human transmission … have been reported" jako "autoritativně tvrdila, že se to mezi lidma určitě nešíří" je spíš účelová dezinterpretace.
    10.9.2020 10:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    To vezmou se nějaká fakta, část se jich vynechá, část se vhodně interpretuje, výsledek se publikuje. Aspoň je od JiKa hezké, že nám tady dává praktickou ukázku demagogie.
    Quando omni flunkus moritati
    10.9.2020 10:54 garret
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Tak zase to vysvětluje, proč byl "přesunut" z vědy do HR.
    10.9.2020 16:53 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Jé, tuhle historku neznám, nebyl by odkaz?

    Já to vždycky bral tak, že si prostě po práci chce odpočinout a dělat něco intelektuálního, ale "soft".
    11.9.2020 06:58 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Kazdy se musime nejak zivit, to by bylo to nejmensi.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    JiK avatar 11.9.2020 14:10 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Verim, ze se zde najde rada kriticky uvazujicich lidi, a zaroven rada lidi ktere maji jiste predpoklady ke schopnosti kvantitativniho hodnoceni dat. Dost mozna se najde i pomerne velka skupina, kde se tyhle dve schopnosti prekryvaji.

    Podivejte se na tyhle dva grafy 1 a 2, jsou ze stejneho zdroje, na stejne populaci, a se stejnou casovou skalou.

    Kdo prijde na to, co je na tom "podivne" ?
    11.9.2020 14:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Příloha:
    No, je to zhruba konzistentní s tim, co vidíme v ČR, viz příloha...
    JiK avatar 11.9.2020 15:00 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    nic, uvidime, jestli to tukne nekoho jineho.
    11.9.2020 15:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Pokud čekáte, až někdo dospěje ke stejnému závěru jako vy, tak byste mohl čekat dlouho, přece jenom demagogů jako vy tu tolik není.
    Quando omni flunkus moritati
    11.9.2020 15:34  
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Zkus novinky.cz, tady je moc vysoké IQ na ty tvoje dřisty.
    11.9.2020 16:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    nic, uvidime, jestli to tukne nekoho jineho.
    Myslel jsem, že bude zjevné, že tím komentuju ten rozdíl mezi CFR v první a druhé vlně a porovnávám to s ČR. Zajímavé je pro mě osobně, že ten průběh je takhle podobný. Trochu podivné mi přijde, že moc nevidim nějaký lag mezi snížením CFR mezi US a Evropou, to by mohlo naznačovat, že fakt možná jde o nějakej sezónní vliv (což by pro nás bylo negativní), ale na takovej úsudek to je to málo dat, to by se asi muselo porovat víc lokací a lépe.

    Co ty považuješ za "podivné" jsem neřešil a je mi to asi celkem jedno.
    JiK avatar 11.9.2020 21:08 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    je zajimave, ze nikoho netrkne, ze to vysmivane Svedsko, ma dlouhodobe, uz mesice prumerne +200 novych pripadu denne, a k tomu prumerne +1 az 3 mrtve s koronavirem denne. A v CR, kde uz zase budete saskovat s tim, co nam sudruhovia z vlady naridi, a kde budou vydeseni lide udavat sve mene silene spoluobcany, je +1,000 az 2,000 novych pripadu za den. Ze by zachovani rezervoaru susceptibilni populace nebyla az tak uplne skvela strategie?

    Kdyz jsem se tomu blbnuti pred 3 mesici, v cervnu, smal, vsichni jste rikali jak je dulezite poslouchat sudruhy…
    11.9.2020 21:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    V době, kdy jsme se tady 'vysmívali' Švédsku (ono to popravdě až tak k smíchu nebylo, ale budiž), mělo Švédsko 8~10× více mrtvých než my, pokud se dobře pamatuju. Dnes má už cca. 13× více mrtvých. Samozřejmě se může situace změnit v náš neprospěch, to se asi teprve uvidí, snad ne.

    Argument s rezervoárem susceptibilní populace je IMO mimo, ve Švédsku mají sice o dost více lidí, co infekci prodělali, ale z celkového počtu obyvatel to je stále maličké procento, což by sis jako kriticky myslící člověk se schopností kvantitativního hodnocení dat (whatever that means) mohl spočítat...
    Heron avatar 12.9.2020 07:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Někde jsem zaslechl takovou hypotézu na hraně etiky, že ve Švédsku to mělo takový průběh proto, že v minulých letech tam měli dost slabé chřipky a ti lidé jednoduše neměli na co umřít. Takže žili tak trochu na dluh a dorazil je až covid. Což možná platí i pro tu první vlnu v Itálii.
    12.9.2020 07:54 GeoRW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Svedsko v podstate izolovali vsetky ostatne krajiny po tom, ake opatrenia robili v prvej vlne. Takze su na tom teraz paradoxne lepsie, ale tie nepriaznive statistiky uz tak lahko nezvratia.
    Ruža Becelin avatar 12.9.2020 12:20 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Svedsko sem radeji netahej, nebo se zase vyroji spousta zabavnych teorii, nad kterymi tady clovek jenom krouti hlavou.

    Ono to plati celosvetove - napr. USA, Italie, UK - znami se nestaci divit, jaka divocina se siri medii. Ono media - smrt prodava, ze ano...
    JiK avatar 11.9.2020 21:21 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Autor pise, ze "Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR", a ja bych jen dodal, ze ona ani nezacala, protoze prahem pro vyhlaseni epidemie je, alespon v Cesku, hranice 1,600–1,800 případů na 100,000 obyvatel. Na 10 milionu ovybatel je to tedy, neprekavpive, 160,000–180,000 případů. Cesko melo a ma do 9. zari 2020 kolem 31,000 pripadu.
    16.9.2020 12:45 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Pokud to chápu správně, tak ta hranice epidemie se vždy vztahuje k chorobě, pro chřipku to je těch 1600 - 1800 na 100 000.

    Pro "koronavirus" se nikdo nenamáhal hranici zveřejnit, takže bych tipnul, že ta hranice bude 1 výskyt na celý stát (menší státy mají výhodu, chudák Čína).

    (Ty uvozovky tam jsou proto že koronavirus je rodina virů [většinou neškodných], asi by se mělo psát SARS-CoV2, což vypadá v novinách blbě a moc komplikovaně.)
    JiK avatar 16.9.2020 16:31 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    konvencni pojmenovani by bylo podle mista puvodu, jako u jinych viru (Ebola podle Ebola river, West Nile virus, Zika virus podle Ziika forest of Uganda, Japonska encephalitida, Marburg virus podle laboratore v Marburgu, Lymeská borrelióza podle mesta Lyme,...takze Wuhan virus, Wuhan lab virus, nebo Cinsky virus...jenze to si cinska komunisticka strana neprala...
    16.9.2020 17:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Wuhan lab virus je konspiračně-teoretická senzacechtivost, pro kterou reálně moc nejsou podklady a IMO to jen odvádí pozornost od skutečného problému.

    OTOH Wuhan virus by bylo určitě na místě, pracovalo by se s tim určitě líp jak s SARS-CoV-2...
    12.9.2020 07:48 GeoRW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Rusi zacali distribuovat prve varky vakciny. Coskoro s tym zacne USA a nasledovat bude aj EU. Ale Cesi radsej hrdo bojuju proti ruskam, aby este do tej doby narychlo stihli preriedit svoje obyvatelstvo a spravit zatazovy test zdravotnickeho systemu :-)
    18.9.2020 17:04 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Příloha:
    Nebo takhle
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2020 17:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Copak, sice se (správně) stydíš odkazovat konspirační blogísky, tak aspoň (blbě) kopíruješ jejich obsah?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.9.2020 18:18 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Dokud vedle "statistik" o kovidkovi nebude i statistika roku minulych za stejne obdobi tak nasrat na umele vyvolanou paniku. Jen by me zajimalo jestli by se takhle panikarilo kdyby byl ohrozen druh detsky a ne rodice nynejsich duchodcu.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Jendа avatar 18.9.2020 18:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    18.9.2020 19:18 VoDo | skóre: 10 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    hehe to si strc za klobouk, jsi uz v bunkru? Pozor at na tebe nekdo nepsikne. Pristi rok se bude psat o tom ze mazat se hovnama zabrani kovidikovi proniknout do tela, tak zacni uz ted at ses jeden z prvnich.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    18.9.2020 20:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Dobře ses vybarvil, po ostatních chceš racionální argumenty a statistiky, a když je někdo donese na stříbrném podnose pod tvůj vysoko zdvyžený nos, tak odpovíš posměšnou/agresivní reakcí? To tam fakt nemáš něco lepšího? Co takhle se vyjádřit k odkázaným datům?

    (inb4 "haha, je to fejk")
    18.9.2020 22:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pandemie koronaviru skončila. Alespoň v ČR
    Ad patička - https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/pekova-druha-vlna-nebude-za-pul-roku-covid-zmizi-40326320

    To je tak, když se někdo ze dne na den stane mediální hvězdou a začne říkat něco do novin ohledně věcí, které přesahují jeho vzdělání.
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.