Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Ale vzhledem k tomu, že v té době už bude zakázáno a technicky zabráněno Linux na počítači bootovat, tak nám to může být vcelku jedno.Heh už se těším na nálepky na hw oznamující nekompatibilitu s Windows
Reklama na YouTube? Co to je? A to jsem už hodně dlouho nedoplňoval můj urlfilter v Opeře...
Na stránce s nějakým videem mi to píše použití těchto filtrů:
*pagead*
*.googlesyndication.*
*_ads.js*
Ale je možné, že Flashovému přehrávači to bokuje něco víc.
Celý soubor přidávám do přílohy.
V zájmu urdžení kvality diskuzí na AbcLinuxu není tato operace ze sítě Tor povolena. Pokud nepřistupujete přes síť Tor, byl jste pravděpodobně zařazen na blacklist z jiného důvodu.
Síť Tor má zejména pomáhat těm, kteří mohou ve své zemi čelit pronásledování ze strany vlády nebo kterým vládní filtry omezují svobodný přístup k informacím. Tor nemá sloužit ke skrývání vaší identity před administrátory při odesílání vulgárních a jinak nemístných příspěvků. Taková činnost není vaším právem.
Pokud tato IP adresa patří bývalému exit node a nyní je vám omezován přístup, napište na dolezel@argonit.cz pro odblokování. Pokud se jedná o aktivní Tor exit node, použijte jinou IP adresu pro Tor a jinou pro svůj vlastní síťový provoz.
autor tej spŕšky bludov by si mal prečítať toto.
autor tej spŕšky bludov by si mal prečítať toto.
Leč pokud si správně vzpomínám, ono opatření zde bylo zavedeno po zkušenosti, že Tor tu používají (používali) prakticky výhradně trollové.
Tor nemá sloužit ke skrývání vaší identity před administrátory při odesílání vulgárních a jinak nemístných příspěvků. Taková činnost není vaším právem.To beru, ale co když budu chtít poslat relevantní, zajímavý, důležitý a pravdivý příspěvek (např. o výběrovém řízení, kde vyhrál MS nad Linuxem díky korupci), ale budu se obávat možného postihu? I když chápu anti-trollovou politiku a nedostatek lidí na straně adminů, mrzí mne, že takové příspěvky už na ABCLinuxu díky této politice nenajdeme.
Pokud si někdo chce poplakat v diskuzi, nic se tím nevyřeší (a o důvěryhodnosti zcela anonymního komentáře bez těch důkazů lze také pochybovat). Na řešení je tu někdo jiný. (Jiná věc by byla třeba u té diskuze s pedofily, ale to je mírně odlišné téma.)
Navíc W/P leaks jsou jednostranné
LOL
neumožňují vést diskusi s anonymním zdrojem.
Na WikiLeaks toho času (teď tam snad ani nejde jednoduše odesílat) byl i návod pro anonymní komunikaci.
LOLMyslel jsem veřejnou diskusi. Jako že by se toho anonymního zdroje mohl ptát kdokoliv nebo na něj reagovat (hint: diskusní fórum). To, myslím, neumožňují, nebo ano?
Jiná věc by byla třeba u té diskuze s pedofily, ale to je mírně odlišné téma.Není, to je totiž přesně ono. Zvolil jsem špatný příklad, tenhle je podstatně lepší, díky. Prostě jsou věci, popřípadě pohledy na věc, které bez anonymity nezazní. A to je podle mne škoda.
I když chápu anti-trollovou politiku a nedostatek lidí na straně adminů, mrzí mne, že takové příspěvky už na ABCLinuxu díky této politice nenajdeme.Ty výjimečně zajímavé se na internetu někde objeví a dají se celkem beztrestně odkázat.
autor tej spŕšky bludov by si mal prečítať toto.Přijde mi, že jsou i lepší způsob, jak vyjádřit nesouhlas než ten, který jsi použil. Ale stejně ti to bude prd platné :).
čili z hlediska serveru to je zcela to samé, jako kdyby uživatel reklamu shlédlto určitě není - buď jsou placeni za kliky, nebo zadavatel bude dříve či později vyhodnocovat účinnost reklamní kampaně
Opravdu to myslíte vážně? Přirovnání k obcházení zákonů a zkorumpovanosti politiků podle mě není vůbec na místě.
YouTube je skvělá služba, o tom snad není potřeba diskutovat. Chápu, že na něčem vydělávat musí, tak proč by nemohli zrovna na reklamě. Vůbec nic proti tomu nemám a celkově mi reklama moc nevadí, pokud příliš nevyrušuje. To blokování bych neřešil dokonce ani kdyby začali dávat reklamy před videa, tak jako je tomu teď. Jenže to by se museli trošku krotit. Pokud ty reklamy neměly zvuk a délkou byly v řádu několika málo sekund, bylo by to stále snesitelné. Tohle (30 sekund a hlasitost 2x vyšší, než následné video) je už za hranicí a vzhledem k tomu, že ta blokace se dá nastavit zhruba během jedné té reklamy, mohl bych se jim na ně zvysoka - víte co.
Já porušením pravidel - tedy tím, že si reklamu nezobrazím, nikomu žádnou ztrátu nedělám. To, že neuvidím, jaký na alze zrovna prodávají skvělý notebook za tak výhodnou cenu, nebo že nejsem muž, protože nepoužívám nový sprchový gel od XY, jim žádnou škodu neudělá. Ty produkty bych si stejně nekoupil. Kdežto pokud si páni politici užívají luxusu za naše podstivě vydřené peníze a zanedlouho po nás chtějí ještě více, protože jim to nestačí, ...
Myslím si, že je to trochu něco jiného. Pokud vám to tak nepřijde, nebudu vám to vyvracet
Vám ty reklamy nevadí ?
Já porušením pravidel - tedy tím, že si reklamu nezobrazím, nikomu žádnou ztrátu nedělám.
To je přece úplně stejné jako vyčíslování škody způsobené pirátsvím násobením ceny krabicového DVD počtem stažení — nebo počítání újmy na porodnosti počítáním masturbací!
Když vyžaduju dodržování pravidel od jinýchV tom bude zakopaný pes. Já to například nevyžaduju. Vyžaduji etické chování, ale to s pravidly nemá nic společného.
Prostě dodržuju pravidla; když se mi nelíbí, snažím se je změnit nebo jdu jinam.A proč blokování reklamy (nebo všeobecně nedodržování nějakých pravidel) není cesta, jak změnit pravidla? Jako i v nespočtu předchozích diskusí, zdá se mi, že zcela ignoruješ komunikaci a dohodu mezi lidmi. Bereš pravidla jako něco svatého, přitom pravidla jsou pouze produktem nějaké domluvy, nějaké komunikace mezi lidmi o vzájemné dohodě. Podle mě porušování pravidel je celkem přirozená cesta k jejich změně. Skoro bych řekl, že bez toho to v některých případech ani nejde.
Porušování pravidel není morální způsob, jak je změnit.Tohle považuju za amorální názor.
Chybí tam ta komunikace, ta možnost vzájemné dohody, na kterou se odvoláváte.Nechybí, ta obvykle následuje po porušování pravidel v nějaké významnější míře. Porušování pravidel často vyprovokuje docela hodně komunikace. To, že někteří lidé či některé organizace nejsou ochotny komunikovat a mít snahu problém vyřešit, je jejich mínus.
Porušování pravidel není cesta k jejich změně...protože?
na co potřebujete pravidla, když je stejně nedodržujete?Naprostou většinu pravidel dodržuju.
Když se vám budou zdát rohlíky v obchodě moc drahé, budete snad o jejich ceně smlouvat tak, že je prostě ukradnete?Ne, určitě ne, protože pravidlo zakazující krádeže považuju za velmi rozumné, spolu s naprostou většinou společnosti. Pravidlo "musíte si vyposlechnout reklamu" už zdaleka tak dobrý status nemá...
To, že někteří lidé či některé organizace nejsou ochotny komunikovat a mít snahu problém vyřešit, je jejich mínus.Například ti, kteří reklamu blokují, místo aby komunikovali s tím, kdo ji "vysílá".
Ne, určitě ne, protože pravidlo zakazující krádeže považuju za velmi rozumné, spolu s naprostou většinou společnosti. Pravidlo "musíte si vyposlechnout reklamu" už zdaleka tak dobrý status nemá...Ale tady se bavíme o pravidlu "dáme vám rohlík, když nám umožníte přehrát vám reklamu".
Například ti, kteří reklamu blokují, místo aby komunikovali s tím, kdo ji "vysílá".Jak vyřeší komunikace fakt, že já tu reklamu nevnímám a ani ji nechci? (za mě je tedy zbytečná)
Například ti, kteří reklamu blokují, místo aby komunikovali s tím, kdo ji "vysílá".Já tady tu neochotu vidím na obou stranách. Na druhou stranu ale přítomnost těch rozšíření ve web store sama o sobě imho je signálem, komunikací. A komentářů kritizujících reklamu je plnej youtube.
Ale tady se bavíme o pravidlu "dáme vám rohlík, když nám umožníte přehrát vám reklamu".Aha, to měla být analogie, v tom případě jsi ale měl napsat "ukážeme vám rohlík, když se podíváte na naší reklamu". Youtube rozhodně nikomu rohlík nedává (exklusivní vlastnictví), dokonce ho ani neumožňuje kopírovat (stahování), pouze rohlíky ukazuje.
Jak byste si tu komunikaci ze strany Google představoval? Někdo se rozhodne, že chce video bez reklam, Google řekne, že to nejde, že z něčeho ten provoz platit musí, tak se na to video budu dívat bez reklam stejně dál?To máš opravdu tak špatnou představivost? Vždyť těch možností je celá řada. Freemium. Neblokovatelná reklama (ie reklama i video navenek v jednom streamu). Nebo reklama nějakým jiným způsobem. Atd. atd... Stačí se trochu zamyslet a nesetrvávat zarputile na katastrofických scénářích.
Když se mi bude zdát rohlík příliš drahý, mám jeho zlevnění požadovat tak, že si jej ukradnu -- a když pekař nezlevní na mnou požadovanou cenu, mám krást dál?Co bych v téhle situaci udělal já jsem už napsal. Co máš udělat ty nebudu psát, to je na tvým uvážení.
Protiotázka: proč by měl někdo jiný jejich rozhodnutí respektovat?Protože YouTube patří Googlu. Když vy se rozhodnete nastříkat své auto na červeno, taky očekáváte, že to ostatní budou respektovat. Když vám ho nějaký sprejer pomaluje, budete to vnímat jako škodu, pokud to půjde, budete chtít vypátrat viníka a požadovat navrácení do původního stavu. Nebo snad auto zaparkujete před barák, klíčky dáte do zapalování a prohlásíte: "je to moje auto, takže si s ním všichni dělejte, co chcete"?
Opět protiotázka: proč by se nemohl někdo dívat, na co chce, a ignorovat to, co nechce?Brání mu v tom snad někdo?
Blokování reklam je pouze strojově zefektivněná ignorace.No právě. Takže je to něco podstatně jiného, než nedívat se, na co nechci. Když vám soused pošle e-mail, že byl v té nové pizzerii na rohu a mají tam výbornou pizzu za dobré ceny, pravděpodobně to uvítáte. Když to pizzerie rozešle hromadně jako spam, je to také pouze strojové zefektivnění. Dovolím si předpokládat, že i tak vás spam otravuje a snažíte se mu vyhnout. V reálném životě je totiž podstatná i míra, a často to, co je v malém množství užitečné, je po strojovém zefektivnění shledáváno velmi otravným. Kde komu na tomto portále vadí, jaké všechny informace získává Google, Facebook, nelíbí se kamery na veřejných prostranstvích, automatické měření rychlosti aut -- to všechno je přitom jen strojové zefektivnění něčeho, co tady dávno existovalo a nikomu to nevadilo.
Když vám soused pošle e-mail, že byl v té nové pizzerii na rohu a mají tam výbornou pizzu za dobré ceny, pravděpodobně to uvítáte.Pravděpodobně ne. Navíc je rozdíl mezi oznámením jednou větou a až dvacetisekundovou reklamou.
ale nemá žádné právo vzít si stejně, co chce.Jestli tím myslíš to, že to je proti youtube terms, tak s tím určitě souhlasím. Jestli ne, tak mi není jasný, na jaký právo se odkazuješ. Morálně s tím já problém nemám, protože tu reklamu tak jako tak ignoruju (vypnu zvuk a dělám něco jinýho v jiným tabu/okně, než se reklama dopřehraje).
To, že se někomu zdají rohlíky drahé a chtěl by, aby jejich výrobu pekař dotoval z prodeje chleba, z reklamy nebo aby si je aspoň pořádně hlídal, nikoho neopravňuje ty rohlíky krást.To bude asi zase nějaká nepovedená analogie. K těm rohlíkům, už jsem se vyjádřil, že bych je neukradl. Takže moji morálku nemůžeš peskovat kvůli krádežím v obchodech, ale maximálně kvůli blokování reklamy na youtube. Jinak o dodržování pravidel jsme se určitě už bavili, vzpomínám si například, že jsem kdysi uváděl extrémní hypotetický příklad, kdy existuje ve společnosti pravidlo, že každý člověk musí alespoň jednou za měsíc někoho zavraždit. Podle tvé logiky bys musel tohle dodržovat, dokud by se neodhlasovala změna pravidla. Další, poněkud normálnější příklad je červená na přechodu pro chodce a široko daleko prokazatelně žádné auto, zcela prázdno. Typicky v noci nebo brzo ráno. Budeš čekat jako trubka buhvíjak dlouho na zelenou? Řekl bych, že ne. Zkrátka, v životě občas existují situace, kdy ti morálka dovoluje nebo dokonce přikazuje pravidla porušit.
Takže moji morálku nemůžeš peskovat kvůli krádežím v obchodech, ale maximálně kvůli blokování reklamy na youtube.Já ji ovšem peskuji kvůli tomu, že používáte dvojí metr na principiálně stejnou věc. Přecházení na červenou v noci když široko daleko není žádné auto se týká čistě jenom mne, nikomu tím škodu nezpůsobuju. Ukradený rohlík nebo zablokovaná reklama ale není jenom moje záležitost, dotýká se to někoho dalšího.
Já ji ovšem peskuji kvůli tomu, že používáte dvojí metr na principiálně stejnou věc.Principielně stejná věc to rozhodně není. To je jako bys tvrdil, že auto a kolo je to samé, a že tedy člověk musí v autě nosit helmu a na kole se připoutat.
Přecházení na červenou v noci když široko daleko není žádné auto se týká čistě jenom mne, nikomu tím škodu nezpůsobuju.To samé platí u mě s tou reklamou.
Co mu do toho má někdo jiný co mluvit?Co mi má kdo mluvit do toho jaký kód spotřebovávající *můj* výpočetní výkon, *můj* síťový traffic, *můj* elektrický proud na mém počítači běží?
ale nemá žádné právo vzít si stejně, co chcePravidlo, které se nedá vynutit je zbytečné pravidlo. Víceméně jen na okrasu.
Neblokovatelná reklama (ie reklama i video navenek v jednom streamu).A pak v mplayeru objevili šipku doprava.
Proč to není na místě? Jde jenom o ty částky, obohatit se o pár desítek nebo stovek korun ročně je v pořádku, obohatit se o miliony už ne? Kde je ta hranice?Rozdil je v tom, ze v jednom pripade jde o demokraticky vytvorene zakony legitimniho statu, zatimco v druhem pripade jde o jednostranne napsane podminky, s kterymi druha strana ani explicitne nesouhlasila, nejspis je ani nevidela a jejich pravni zavaznost je pochybna. To, ze by 'zustavani na webovych strankach' mohlo byt pozadovano za konkludentni souhlas s nejakyma arbitrarnima podminkama, ktere jsem ani nevidel, me prijde dost pochybne.
Možno to eště nedorazilo do vašej krajinyTomu by som sa nedivil, ale už som zistil že je to len pri videách kde to autor sám chce.
O reklamách na Justýnu Bíbrovou nemluvě...Šiš mariá ja som na to klikol a teraz ma to bude strašiť aj v noci
Ale čistě pro zajímavost. YouTube je ještě v poho, ale doporučuju Novu (tn.cz, nova.cz). Reklamní blok po každých patnácti minutách a když se člověk snaží seekovat dopředu, tak mu ještě naloží. Jednou jsem se chtěl podívat na reportáž na konci pořadu. Tak jsem to rovnou zavřel a doposud neotevřel.
Rozhodně je ale nebezpečné vypravit se tam bez blokování flashe.A co bez flashe?
Tiskni
Sdílej: