abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Nová verze

    Jonathan Thomas oznámil vydání nové verze 3.5.0 video editoru OpenShot (Wikipedie). Zdrojové kódy OpenShotu jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení je i balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo na spouštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 2026.1 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem 8 nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Vláda jmenovala novým zmocněncem pro digitalizaci a strategickou bezpečnost prvního náměstka ministra vnitra Lukáše Klučku. Ten ve funkci nahradil poslance Roberta Králíčka poté, co Králíček na tento post vládního zmocněnce rezignoval. Klučka chce do roka digitalizovat všechny státní služby tak, aby vyhověly zákonu o právu na digitální služby, přičemž dosavadní plán Fialovy vlády počítal s dokončením digitalizace až někdy v roce

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    včera 13:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 149.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Vypíchnout lze bezplatnou vestavěnou VPN s 50 GB přenesených dat měsíčně, zobrazení dvou webových stránek vedle sebe v jednom panelu (split view) nebo možnost přidat poznámky k panelům (Firefox Labs). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 149 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:22 | Nová verze

    Byly vydány nové verze 5.3.0 a 6.0.0 svobodného multiplatformního programu pro skicování, malování a úpravu obrázků Krita (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Obě verze vycházejí ze stejného zdrojového kódu – rozdíl je v použitých verzích Qt a KDE Frameworks. Krita 6.0.0 je první vydání postavené na Qt 6 a stále je považovaná za experimentální. Má lepší podporu Waylandu. Přináší podporu protokolu Wayland

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 10.2 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze nové balíčky Immich, Immich Machine Learning, uv a RustDesk Client.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 22:11 | Nová verze

    TypeScript (Wikipedie), tj. JavaScript rozšířený o statické typování a další atributy, byl vydán v nové verzi 6.0. Příští verze 7.0 je kvůli výkonu přepisována do programovacího jazyka Go.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.3. 20:33 | Zajímavý článek

    Christian Schaller z Red Hatu na svém blogu popsal své zkušenosti s používáním AI při vývoji open source aplikací pro Linux. Pomocí různých AI aktualizoval nebo vytvořil aplikace Elgato Light GNOME Shell extension, Dell Ultrasharp Webcam 4K, Red Hat Planet, WMDock, XMMS resuscitated (aktualizace z GTK 2 a Esound na GTK 4, GStreamer a PipeWire) a Monkey Bubble. SANE ovladač pro skener Plustek OpticFilm 8200i se mu zatím nepovedl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    23.3. 19:44 | IT novinky

    Americké firmy Tesla a SpaceX postaví v texaském Austinu moderní komplex na výrobu čipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí projektu s názvem Terafab budou dvě moderní továrny na výrobu čipů – jedna se zaměří na automobily a humanoidní roboty, druhá na datová centra ve vesmíru. Uvedl to generální ředitel těchto firem Elon Musk. Projekt by podle odhadů měl stát 20 miliard USD (zhruba 425 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    23.3. 15:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.11 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1146 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    GtTF: Co říkáte návrhu loga?

    23.4.2006 14:39 | Přečteno: 1234× | Svobodný software

    Tak jsme s bratrem vymysleli další, snad už definitivní logo pro web GetTheTrueFacts.com. Tady je...

    Co si myslíte o tom, že by jméno webu (v záhlaví) bylo dělané pečlivým "fontem od ruky"?

    Mělo by symbolizovat "omezení uživatelů ve využití počítače, protože jim chybí informace o alternativním software" nebo něco takového praštěného (od toho je místo díry na klíč otazník).

    Plánuju to hezky udělat v Gimpu (nebo mám rovnou experimentovat se SVG?), aby to vypadalo trochu "učesaně". Ale kdyby se našel nějaký nadšený grafik, co by neměl co dělat... :)

    Opět to sem píšu, protože mě zajímají vaše návrhy a připomínky. Díky!

           

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Saljack avatar 23.4.2006 14:57 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    S tim psaní od ruky souhlasim moc se mi líbí. Ale zdá se mi že to logo moc nevystihuje omezonost lidí co použít spíš nějakou zeď. Je to jenom můj osobní názor třeba jsem nepochopil význam
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.4.2006 15:08 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    To logo je originalni, hezky napad. Kazdopadne to delej nejdriv ve vektorech (Inkscape rulezzz ;) a pak v Gimpu prip. postprocessing...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    23.4.2006 15:09 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Mně se nelíbí vůbec. Nevypadá sice špatně, ale je naprosto nevhodné, protože nepůsobí seriózně, což je u takovéhoto projektu špatně.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    Filip Dominec avatar 23.4.2006 15:16 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Nepůsobí seriózně?

    Jestli narážíš na to, že jsem ho dělal před chvilkou tužkou... Psal jsem, že to předělám na počítači, samozřejmě!

    Nebo je neseriózní nápad? Ani to se mi nezdá - co je potom předobrazem "seriózního loga"?
    23.4.2006 15:23 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    co je potom předobrazem "seriózního loga"?

    To, na čem i nezasvěcený pozná, že to nebylo děláno na koleně ;-)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    Filip Dominec avatar 23.4.2006 15:25 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Díky! Přesně tohle jsem potřeboval vědět! :P :D
    23.4.2006 15:28 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Ale možná je předčasné soudit. Třeba to ve křivkách bude vypadat líp.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    23.4.2006 15:41 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Je to pěkný, mě se to logo líbí. Mám návrh: do toho "uzamčeného" monitoru vlož modrou obrazovku smrti:D
    Filip Dominec avatar 23.4.2006 18:58 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Hm, to ne. Jednak to není korektní (logo by nemělo konkrétně směřovat proti někomu). Jednak mi tu někteří "znalci windows" budou vykládat, že OSS má taky mouchy, že jsem linuxový křikloun a že to je medvědí služba a akorát z toho vznikne FLAME. Navíc to logo musí být jednoduché a plánuju ho tam dát v barvách bílá/oranžová/tmavě_modrá, tak by to nepasovalo. Ale dík.
    23.4.2006 20:06 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Sice to není nic moc ale snaha byla.
    Filip Dominec avatar 23.4.2006 21:01 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Hezký, díky - ale to logo musí být jednodušší, neboť se bude vyskytovat jako ikonka 48x48 v záhlaví. Nicméně, možná to (po drobnějších úpravách) užitečné bude.

    Ještě jsme to diskutovali - možná to logo uděláme úplně jinak, a sice jako rozcestník: jedna cedule "OSS", druhá "$". Co vy na to?
    24.4.2006 11:13 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    To uz byste meli primo v logu neco, co je spise projevem nazoru (navic hrube zavadejicim) nez faktem.

    Jako by OSS nemohl byt za $. Pricemz snad jeste dulezitejsi je vyber kriteria (naklady), ktere je pro OSS dejmetomu "v prumeru zvyhodnujici" - avsak rozhodne nikoli jedine. Pokud chcete objektivitu, nestaci jen uvadet fakta. Jako clovek s praxi v oblasti statisticke analyzy dat zduraznuji, ze je potreba byt velmi obezretny pri vyberu "relevantnich dat", protoze urcitym vyberem dat, byt zcela pravdivych a nezkreslenych, dokazete dojit k prakticky libovolnym zaverum.

    Btw, to co jsem zatim vysledoval z vasich navrhu me vede k nasledujicimu duraznemu upozorneni: jestli ten vas projekt apriori pojmete jako boj dobra (OSS) se zlem (proprietalni software), tak to proste pohadka. Muze byt krasna, ale s fakty to nema nic spolecneho. A tomu bude odpovidat i cilova skupina, kterou to zaujme.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Filip Dominec avatar 24.4.2006 13:18 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    OK, můžu ti dát kontakt na zastánce tohoto loga, abyste to prodiskutovali. :)

    Jinak se zbytkem souhlasím. Absolutní objektivita neexistuje. Prakticky cokoli, počínaje už výběrem tématu, může být označeno jako tendenční. Neomlouvám tím web, jen bych chtěl upozornit na marnost "hledání absolutna v relativnu". O účelu webu jsem tu už žvatlal dost a je možno si o něm dlouze číst jak na gttf, tak v předchozích blozích.
    23.4.2006 21:21 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Je to hezké, ale v žádném případě to není logo.
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    Filip Dominec avatar 23.4.2006 21:59 Filip Dominec | skóre: 10 | blog: GetTheTrueFacts
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Kamarád stvořil jiný návrh, a to toto: Logo s křižovatkou

    Je to lepší? (Mě se to líbí, ale nevím, co z toho.)
    23.4.2006 22:21 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    To vypadá celkem hezky. Je to takové neutrální, nikoho to nepoškozuje a jak naznačuje křižovatka, uživatel si může vybrat.
    23.4.2006 22:34 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    jo, to je vyrazne lepsi, mozna bych to trosku jeste zjednodusil, aby to bylo dobre zapamatovatelne a udelal to trochu vice plasticke (stiny, gradienty, ...)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    24.4.2006 07:20 Michal Hantl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    24.4.2006 00:04 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Pěkné.

    Zkoušeli jste, jak by vypadala černá silnice s bílými čárami a šipkami? (jen návrh)
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    24.4.2006 07:05 Michal Hantl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    takhle, možná je to lepší
    24.4.2006 08:32 Bloodywan | blog: Bloodwan
    Rozbalit Rozbalit vše další návrh

    Hmmm, za tyhle věci se obvykle berou prachy. Kolem log je hromada know-how, pravidel, omezení a znalostí, takže amatér téměř nemá šanci udělat použitelné logo bez těchto znalostí. Bez urážky, tyhle návrhy spíš použij jako grafický motiv pro stránku. Sám to sice neumím, ale alespoň znám ty nejdůležitější pravidla. Logo má být dvoubarevné (černobílé), bez stínů a přechodů ať to můžeš vytisknout na laserovce, snadno použitelné (tvar čtverce nebo obdélníku bez výčnělků, aby se dobře použilo do řádku s jinými logy), snadno rozlišitelné z dálky nebo při zmenšení. Jestliže chceš šířit poznání a ne zábavu, vynech obrázky, spíš použij první písmena ze slov a dej je písmem tučným (raději) bezpatkovým fontem bíle na modrém pozadí, pod to napiš doménu. Bude to vypadat spíš jako organizace než stránky nadšenců a bude působit mnohem důvěryhodněji. Moje řešení:
    http://www.ardi.cz/smazat/gttf.gif
    Ano, sice je to suché, ale neodvádí pozornost, vypadá důvěryhodně atd. Když přidáš nějaký drobný motiv (kostička, kolečko, tečka, trojůhelníček), máš logo jak vyšité.

    Tady jsou loga jednoho z našich nejlepších logo creators, jen pro inspiraci:
    http://www.brandsoftheworld.com/search/?action=search&text=zahraj

    stativ avatar 24.4.2006 11:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: další návrh
    Nemuzu si pomoct, ale hodne tech log je dost podobneho stylu jako to s tou krizovatkou. Mozna trochu vyladit pismo dole a slo by to pouzit.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    24.4.2006 11:46 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GtTF: Co říkáte návrhu loga?
    Me se opravdu velmi libi ta cernozelena krizovatka s gradienty. Pro mensi velikost bez gradientu.
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.