Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Tak jsem se naštval. Naštval jsem se na to, jak se stále více a více plýtvá prostorem na monitoru. Konkrétně v gtk motivech, které vypadají aspoň trochu k světu. Tak jsem po troše googlení a experimentování dospěl k vlastnímu ~/.gtkrc-2.0.
A čeho jsem docílil? Viz sejmutiny pod tímto zápiskem. Podstatné ušetření místa, které bylo využito úplně vniveč.
gtk-theme-name = "MurrinaTango"
gtk-icon-theme-name = "Tango"
gtk-toolbar-style = GTK_TOOLBAR_ICONS
gtk-icon-sizes = "panel-menu=16,16:panel=16,16:gtk-menu=16,16\
:gtk-large-toolbar=16,16:gtk-small-toolbar=16,16:gtk-button=16,16"
style "user-font" {
font_name = "DejaVu Sans 8"
xthickness = 1
ythickness = 0
}
widget_class "*" style "user-font"
Takže takto nyní vypadá můj ~/.gtkrc-2.0 . A jsem s ním vcelku spokojen.
P.S. A ačkoliv to možná nevypadá, opravdu je to oboje stejný font stejné velikosti.
P.P.S. jen pro politickou korektnost: Dané řešení je vhodné pro mne, jelikož bohužel používám monitory s nízkým dpi. Rozhodně to nemusí být vhodné pro každého, ale někdo může být v podobné situaci jako já.
Tiskni
Sdílej:
thickness = 0 zruší okraje tlačítek, scrollbarů a vybraných položek v menu, takže mi to pak přijde nepoužitelné, protože není nic vidět…
qtcurve?:)
Rozhodně to není pro každého -- nicméně zrovna já mám oba displaye, které běžně používám, s proklatě nízkým dpi. Takže pro mou situaci mi to vyhovuje víc. Vystavuju to proto, že by se mohl najít někdo v podobné situaci.
gtk-auto-mnemonics = 1Vás zbaví úchylných podtržení. Jinak pokud používané téma samo mění gtk-icon-sizes, tak vaše změna v .gtkrc-2.0 bude ignorována.
Co se týče písma, tak stačí nastavit skutečné DPI v Xorg. Pango pak velikost textu přepočítá správně. Horší je to s okraji widgetů, které jsou v GTK udělané po pixelech. Tam to nepomůže.
Samozřejmě taky jde o to, na jakou obrazovku a jak na ni člověk kouká. Pokud má 10palcového prcka na klíně, tak samozřejmě stojí za zvážení, zda výchozích 12 bodů nezměnšit na třeba na 8, protože pak je text stále čitelný a vejde se ho více. (To jsem taky na svém přenosném počítači udělal.)