abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Komunita

    Společnost Meta (Facebook) předává React, React Native a související projekty jako JSX nadaci React Foundation patřící pod Linux Foundation. Zakládajícími členy React Foundation jsou Amazon, Callstack, Expo, Huawei, Meta, Microsoft, Software Mansion a Vercel.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:22 | IT novinky

    Samsung na akci Galaxy Unpacked February 2026 (YouTube) představil své nové telefony Galaxy S26, S26+ a S26 Ultra a sluchátka Galaxy Buds4 a Buds4 Pro. Telefon Galaxy S26 Ultra má nový typ displeje (Privacy Display) chránící obsah na obrazovce před zvědavými pohledy (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:22 | Nová verze

    Byla vydána grafická knihovna Mesa 26.0.1 s podporou API OpenGL 4.6 a Vulkan 1.4. Je to první stabilní verze po 26.0.0, kde se novinky týkají mj. výkonu ray tracingu na GPU AMD a HoneyKrisp, implementace API Vulkan pro macOS.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 20:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.23.0 FreeRDP, tj. svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol). Opravuje 11 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Španělský softwarový inženýr oznámil, že se mu podařilo na dálku ovládat sedm tisíc robotických vysavačů po celém světě. Upozornil tak na slabé kybernetické zabezpečení těchto technologií a jejich možné a snadné zneužití. Nesnažil se hacknout všechny robotické vysavače po světě, ale pouze propojil svůj nový DJI Romo vysavač se zařízením Playstation. Aplikace podle něj ihned začala komunikovat se všemi sedmi tisíci spotřebiči a on je

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 03:33 | Humor

    Momo je fenka cavapoo, která svými náhodnými stisky kláves bezdrátové klávesnice vytváří jednoduché počítačové hry. Technicky to funguje tak, že Raspberry Pi s připojenou bluetooth klávesnicí posílá text do Claude Code, který pak v Godotu píše hry a sám je i testuje pomocí screenshotů a jednoduchých simulovaných vstupů. Za stisky kláves je Momo automaticky odměňována pamlsky. Klíčový je pro projekt prompt, který instruuje AI, aby i

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 24
    včera 02:22 | Nová verze

    GNU awk (gawk), implementace specializovaného programovacího jazyka pro zpracování textu, byl vydán ve verzi 5.4.0. Jedná se o větší vydání po více než dvou letech. Mezi četnými změnami figuruje např. MinRX nově jako výchozí implementace pro regulární výrazy.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    24.2. 16:22 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Ladybird ohlásil tranzici z programovacího jazyka C++ do Rustu. Přechod bude probíhat postupně a nové komponenty budou dočasně koexistovat se stávajícím C++ kódem. Pro urychlení práce bude použita umělá inteligence, při portování první komponenty prohlížeče, JavaScriptového enginu LibJS, bylo během dvou týdnů pomocí nástrojů Claude Code a Codex vygenerováno kolem 25 000 řádků kódu. Nejedná se o čistě autonomní vývoj pomocí agentů.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    24.2. 15:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 148.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově lze snadno povolit nebo zakázat jednotlivé AI funkce. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 148 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (26%)
    Celkem 959 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    21.10.2005 21:53 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    me v posledni dobe icq nastvalo, protoze jsem mluvil s clovekem a posilal mu adresu na irc server a ta sprava mu nedosla, zkousel jsem to asi 15x a vzdy jsem ji ja mel odeslanou a on ji nevidel, ale vsechny ostatni bez te adresy na irc server se zobrazili, docela dobrej haluz :-)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    Josef Kufner avatar 21.10.2005 22:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Vlastně mi v používání jabberu chybí jedna fičurka: Ovládání klienta přes rouru. Nějak ne a ne najít klienta, který by to uměl. Licq to umí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    22.10.2005 11:16 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    gaim-remote nic?
    22.10.2005 18:45 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    imcom je tak "jednoduchý", že snad musí jít ovládat i silou vůle... ^_~
    23.10.2005 13:48 fissie | skóre: 12 | blog: One little blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Pokud se nepletu, tak tohle umi i SIM (simctrl a Remote plugin, ktery je v defaultni instalaci).
    22.10.2005 00:43 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Icq uz me taky pekne nastval, tak sem si zalozil ucet na jabber.org a pouzivam v Simu oba, ale co me teda trosku zklamalo, ja hlupak nejak doufal, ze kdyz bude napr. jabber.org spadlej ze se pouzije nejak jinej server (treba jabber.cz) a pojede se dal, ale evidentne ne...
    22.10.2005 12:40 johniez | skóre: 17 | blog: xyz | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    No to by byla pekna vec, ale asi trochu komplikovana..
    22.10.2005 13:44 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    No, to pujde těžko. Spíš jde o to, že když spadne jabber.org, tak zbytek lidí bude fungovat a těch několik desítek tisíc se přeregistruje někam jinam, takže to tak bolestné nebude :-). I když se někomu může zdát, že to bolestné je, tak v případě ICQ by se muselo kompletně přejít na jiný protokol s jinými klienty, což by trvalo déle a navíc pokud by se všichni nedomluvili, co to bude, tak by mohl nastat celkem chaos.

    Ale je dobré si zálohovat roster...
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    22.10.2005 14:14 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Jabber server je samostatný "hub" s vlastními uživateli atd, nějaká migrace mezi nimi mi nepřipadá jako dobrý a přehledný řešení. Imo by bylo lepší, kdyby jabber server měl prostě zálohu - když spadne jeden server, transparentně to usery přehodí na záložní (nejlépe i bez odpojení :)
    22.10.2005 14:42 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Na jiný server s jinou doménou nebo jiný server jako zálohu toho spadnutého?
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    22.10.2005 15:05 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Zálohu spadnutého ... stejnou doménu. Prostě transparentní backup
    22.10.2005 18:15 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Jo, tak to jo. To už je otázka konkrétního serveru, jestli se o to někdo bude až tak starat... Jakože dokud nebude Jabber používat víc lidí, tak se to asi nikomu nevyplatí...
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    22.10.2005 18:27 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    dokud nebude Jabber používat víc lidí, tak se to asi nikomu nevyplatí

    a dokud to nebude běžet 24/7, tak to masy nebudou používat

    A máme tu další deadlock :))
    Luk avatar 22.10.2005 19:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Třeba jabber.cz běží 24/7. Sice má občas výpadky, ale rozhodně to není zlé.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.10.2005 20:08 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Právě ten mám na mysli, on sice jede velmi dobře, ale jednou za čas má prostě několikahodinový až několikadenní výpadek ... a to mi vadí, protože Jabber je jediná forma komunikace s některými mými přáteli... ICQ naopak padá často, ale jen krátkodobě... těžko rozhodnete co je lepší.
    22.10.2005 19:04 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    No, nevím sice jak je na tom jabber.org, ale třeba takový njs.netlab.cz (a potažmo jabber.cz, jabbim a kdovícoještě) jede podle mně snad stabilněji než ICQ.com. Teďka po spojení s jabber.cz myslím bylo pár výpadků, ale počítám, že se to zas ustabilizuje... Takže zas takový deadlock to snad není.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    22.10.2005 10:41 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Lidé na ICQ
    Mě nejvíc vadí zpravidla o řád nižší inteligence lidí na ICQ (než na Jabberu, IRC...) ... protože se mi ještě nestalo, že by mi na jabberu přišel od 20 lidí najednou hoax typu "Jabber bude zpoplatněn" nebo "Nepřidávej si usera $RANDOM_JID do cl..." :)
    22.10.2005 17:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Jabber nemá klienta se spoustou reklam a okýnek a nepodporuje hry. A icq má každý. Obávám se, že by se muselo s icq stát něco velkého, aby to lidé přestali používat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.10.2005 17:28 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Např. zpoplatnění ICQ ... hoax s touto novinkou byl minulý týden velmi rozšířený (in the wild :)

    Já osobně doufám, že se jednou na ICQ zaměří opravdu mocná skupina s velkým botnetem a zadusí ho spamem tak, jako se to děje dnes s e-mailem ... do jabberu se maximálně naimplementuje spamassassin :o)
    22.10.2005 18:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    No jo, ale ty bannery a hry, to je silný argument :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.10.2005 19:01 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Jabber má zase svoje chatroomy, to ICQ nemá (nebo se o tom moc nemluví :) ... s trochou práce by šlo udělat i DC++ over jabber (podobně jako DCC na IRC)
    22.10.2005 20:56 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Z neověřeného zdroje: prý chat-roomy má. Taky má voice+video.
    22.10.2005 21:29 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Voice + video ... bude umět googletalk, ne ? To se backportuje... :) a máme transporty :D
    22.10.2005 21:36 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    To bude ale trvat. :) Já ale voice+video stejnak nevyužiju, já se stydím i mluvit do telefonu. ;)
    22.10.2005 22:06 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    hh :)) já využívám tak leda audio ... jednak webcamera nehodlá spolupracovat s kernelem a jednak ... lepší je zařvat do earpiecu "All units move to D7" než něco prskat na kameru :)) (battlezone, teamspeak)
    22.10.2005 18:39 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Ano, ale proč nemít sen, který se mohu pokoušet plnit? Aspoň nechodím nikam fetovat. :-)

    A co se her týče, myslím, že by nebyl problém je naimplementovat. Ale to by asi přineslo dost ošklivou nekompatibilitu a klienti by se vybírali podle podporovaných her :-)
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    22.10.2005 18:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    To nebylo nic proti tobě. Já jsem na jabbera taky přešel. Ale mluvím o ostatních lidech. Pro ně je toto, bohužel, dost silný argument :-(.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    22.10.2005 20:03 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Já vím, já jen poznamenal, že si uvědomuju, že je to boj s větrnými mlýny :-)

    Ale o to větší radost mám, když se někdo zaregistruje. A když se nezaregistruje, tak je aspoň dobře, že budou mí známí vědět, že něco jako Jabber existuje, stejně tak jako budou vědět, že něco jako Linux existuje. Ač se to nezdá, podle mně je i to málo důležité - šířit povědomí o tom, že existují i jiné věci.
    Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
    22.10.2005 18:54 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Nejsou v tkabberu náhodou šachy...? :D (A také whiteboard.)
    Luk avatar 22.10.2005 19:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    Jenže když používáš Jabber, můžeš přes bránu používat mj. i ICQ. Obráceně to nejde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.10.2005 18:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nemám rád uzavřené protokoly - příklad druhý
    To já přece vím :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.