abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Úřad pro ochranu osobních údajů řeší desítky stížností na jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele, které stát spustil počátkem dubna. Systém, jenž má firmám odlehčit od desítek formulářů, nejenže výrazně zatížil jejich účetní oddělení, ale docházelo v něm i k únikům osobních dat zaměstnanců k firmám, kde nepracovali. Podle ministerstva práce a sociálních věcí stála za problémem technická chyba. „Incident se týkal několika stovek

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:46 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏, Bluesky) nová verze 22.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Vim Classic byl vydán ve verzi 8.3. Drew DeVault oznámil tento fork editoru Vim (verze 8.2.0148, tj. těsně před zavedením Vim9 skriptování) v březnu letošního roku. Důvodem forku bylo, že vývojáři editorů Vim a Neovim začali při vývoji využívat LLM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 03:44 | Komunita

    Open source konference DevConf.CZ 2026 proběhne 18. a 19. června v Brně na FIT VUT. Publikován byl program a spuštěna byla registrace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Společnost JetBrains uvolnila verzi 2 svého open-source velkého jazykového modelu (LLM) pro vývojáře Mellum.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Probíhá konference Microsoft Build 2026. Microsoft představuje své novinky: kvantový čip Majorana 2, Surface Laptop Ultra a Surface RTX Spark Dev Box s NVIDIA RTX Spark, Intelligent Terminal, Coreutils for Windows (fork Rust Coreutils), AI modely MAI, AI agenta Scout, platformu pro agent-first zařízení Project Solara, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Google Chrome 149 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 149.0.7827.53 přináší řadu novinek. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:55 | Nová verze

    Pluto.jl, reaktivní notebook pro programovací jazyk Julia, dospěl do verze 1.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    2.6. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.6. 11:44 | IT novinky

    Počítačovou hru Gravity Circuit (ProtonDB) lze do 14. června do 19:00 získat na Steamu zdarma. Napořád.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1816 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek



    Vložit další komentář
    4.8.2008 04:09 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Kdo hledá, najde. Resp. nemusí hledat, stačí si zadat <http://veolia.cz/> a dále sledovat odkazy. Člověk do minuty až dvou potká:

    http://www.pvk.cz/res/data/000074.pdf

    http://www.pvk.cz/aktualni-kvalita-vody.html

    http://www.pvk.cz/kvalita-pitne-vody-v-roce-2007.html

    JiK avatar 4.8.2008 05:16 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    zda se ze to vsechno meri jinak nez tady, smradi. Turbidita je v ZFn coz jsem nikdy neslysel, NTU ma beznou definici. Asi to prepocitat pujde, ale nechce se mi, zatim...
    4.8.2008 04:48 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    V Brne mame pry radioaktivni vodu (a vyjimku ze zakona, protoze neni jiny zdroj), ale netusim kolik je na tom pravdy.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luk avatar 4.8.2008 07:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Radioaktivní voda je všude. Vždy je jen otázka, do jaké míry (jakou má aktivitu).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jan Drábek avatar 4.8.2008 11:28 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    http://www.bvk.cz/page.jsp?lang=cz&firstLevel=9&secondLevel=11
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Jan Drábek avatar 4.8.2008 11:34 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    To bude blbost, rok zpátky jsem četl o brněnské vědě - nebýt vysokého obsahu dusičnanů, tak by brněnská voda byla označena jako vhodná pro kojence :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    |🇵🇸 avatar 4.8.2008 14:15 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Záleží na tom, kterou myslíš: v krasu je voda velmi dobrá, ale to, co má třeba, tuším, Bystrc, je svinstvo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jan Drábek avatar 10.8.2008 19:23 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    V Bystrci je nechlórovaná voda, narozdíl třeba od lesné :D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    4.8.2008 07:22 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    a co se s tím dá dělat ?
    ZeX/OS - http://zexos.org
    freshmouse avatar 4.8.2008 08:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Já prvně myslel, že máš v trubkách med. A až pak mi došlo, že nemůžeš psát s diakritikou... :-)
    Luk avatar 4.8.2008 09:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Bylo lepší to nechat anglicky ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.8.2008 21:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Jakto, že nemůže?
    Dalibor Smolík avatar 5.8.2008 13:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Pokud má svůj vlastní počítač, tak je to bez problémů. Na cizím stroji (nebo v kavárně) je to již horší .
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    4.8.2008 08:16 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Co jsem tady v Praze, tak se mi spíš zdá, že kvalita vody nezáleží na kilometrech vodovodní infrastruktury, ale na těch pár posledních metrech trubek v třeba stovky let starém baráku... A u nás na vesnici zase kvalita vody záleží i dost na počasí :-), takže měření kvality vody jinde a jinak než doma z kohoutku IMHO o ničem moc nevypovídá.
    Luk avatar 4.8.2008 09:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    na těch pár posledních metrech trubek v třeba stovky let starém baráku
    Hlavně, pokud jsou ty trubky z olova, je to zábavné :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    carnero avatar 4.8.2008 10:45 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Taky jsme měli. Překvapivě olověné trubky na kvalitu vody neměly vliv - resp. nezpůsobily překročení ničeho.
    4.8.2008 11:16 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    to ale neříká nic o kvalitě vody, ale o kvalitě nastavení limitů. bleah :/
    Luk avatar 4.8.2008 12:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ty limity se nastavují podle prokazatelných účinků na lidský organismus (většinou jsou o jeden řád níž, než je úroveň, která je nejvyšší bez prokazatelných účinků). Kdybychom se měli důsledně řídit "principem předběžné opatrnosti", tak v podstatě nemůžeme nic jíst ani pít, nemůžeme ani dýchat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 4.8.2008 12:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    My jsme je měli ještě před 8 lety (domovní přípojka). Ale vzhledem k tlusté vrstvě (vodní kámen, sloučeniny železa atd.), která se uvnitř postupem času vyrobila, už to olovo těžko mohlo mít nějaký vliv.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 4.8.2008 11:16 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Suhlasim. Sledujem to u nas na baraku, kusok za Prahou. Jedna sa o nizku novostavbu, mam prizemny byt. Po prichode z prace sa staci osprchovat, nez sa dotiahne cerstva voda z ulice. Potom je voda uplne super, skoro ako cerstva z lesneho pramena ( dokazem porovnat, pochadzam z hor ). A to su pritom plastove trubky. Neporovnatelne s tym humusom, co som pil, kym som byval na sidlisku. Uplne eno-nuno je to, ked clovek pusti pracku, alebo poleje zahradu.
    4.8.2008 15:52 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Zalejváte pitnou vodou?
    make menuconfig, not war!
    msk avatar 4.8.2008 15:57 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, inu totiz nemam. Ale len velmi zriedka a kratko, aby neumrel travnik, ked dlho neprsi. Na obranu uvadzam, ze sa mi to nepaci a dodnes som nepochopil, preco sa nedistribuuju 2 druhy vody - pitna a uzitkova, pricom uzitkova by sa napr. pouzivala prave na polievanie zahrady, ale aj napriklad na take splachovanie zachodu. Mimochodom, prejdite si satelity okolo Prahy, ci najdete rodinny dom co zalieva zahradu ( naplna bazen, atdatd ) inou, ako pitnou vodou z vodovodu.
    Luk avatar 4.8.2008 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, inu totiz nemam.
    Dešťovou? Dá se chytat do sudu a použít na zalévání. Dříve se to tak dělalo. Dnes se dešťovka pouští do kanalizace (nebo se nechává vsakovat u domu) a pak se zalévá pitnou vodou v ceně 40-50 Kč/m3.
    Mimochodom, prejdite si satelity okolo Prahy, ci najdete rodinny dom co zalieva zahradu ( naplna bazen, atdatd ) inou, ako pitnou vodou z vodovodu.
    Zrovna u bazénu je to naprosto v pořádku. Stejně se ta voda musí filtrovat a přidávat do ní chemikálie, tak je to vcelku jedno (spíš je pitná voda vhodnější, spotřebuje se mnohem méně chemikálií a nesviní se zdaleka tolik filtr).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 4.8.2008 16:25 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, inu totiz nemam.
    Dešťovou? Dá se chytat do sudu a použít na zalévání. Dříve se to tak dělalo. Dnes se dešťovka pouští do kanalizace (nebo se nechává vsakovat u domu) a pak se zalévá pitnou vodou v ceně 40-50 Kč/m3.
    To mam ako odrezat zvody na panelaku a potom budem chodit s krhlickou ako karkulka? 40 korun za mesiac ma nezabije, viac ako meter na tu zahradu nevylejem ani v najvacsom teple. Mat na blizku iny zdroj vody, tak si ju dotiahnem. Doma na chate mame 600m podzemnu hadicu a vodu berieme z nedalekeho potoka - ta je samospadom privedena do zahrady a systemom hadic a ventilov rozvedena do okolia ( a aj do wc ;-) ). Ale u nas na sidlisku potok nemame. Ani samospad.
    otasomil avatar 4.8.2008 17:20 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Kvalita vody
    A jak mate kdo velkou zahradu ?
    Ja ted zalivam pomoci cerpadla vodou co mi malinkym proudem natekla z kohoutku behem cca 24 hodin do dvou kubikovych nadrzi a jeste tak hodinku a mam obe prazdne.
    Voda je samozrejme z moji studny a protoze ji tam zas tak moc neni tak musim odebirat pomalu ale zato jiste.
    Zahrada cca 550 m2.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    msk avatar 4.8.2008 20:20 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita vody
    tak 5x7 :) ?
    5.8.2008 13:17 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita vody
    On se ptal na zahradu, ne na truhlik za okny :-)
    msk avatar 5.8.2008 13:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita vody
    :)
    Luk avatar 4.8.2008 20:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    To mam ako odrezat zvody na panelaku
    U paneláku obvykle nebývá zahrada ;-)

    Měl jsem samozřejmě na mysli rodinné domy a chalupy. Tam lze vodu snadno "přesměrovat" do sudu a zalévat s ní. Kdo má zahradu větší, nemusí to být tak úplně zanedbatelné. Pokud se zalévá plocha např. 500 m2 (což není zase tak moc), při roční zálivce jen 50 litrů/m2 (což je celkem málo - takové množství běžně naprší za 2-3 deště) to vychází 500 * 0,05 = 25 m3. Při ceně 40 Kč/m3 je to tisícovka.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    msk avatar 5.8.2008 09:01 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ale zahradka ano.
    Luk avatar 5.8.2008 09:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    To taky není klasický panelák, přestože to klidně může být z betonových panelů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    5.8.2008 11:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Konstrukce budovy cihlová
    [1]
    msk avatar 5.8.2008 11:25 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    ..smarjaaaa .... dalsi priklad. Proste to neni rodinny dom a ma to predzahradku. Chapendo?
    5.8.2008 11:51 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Jo tak, já myslel, že je to konkrétní příklad :-)
    Luk avatar 5.8.2008 12:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Ano, moji prarodiče také bydlí v činžáku (čtyřpatrovém z 20. let), který má předzahrádku (spíš zazahrádku ;-)). Ale snad bylo dostatečně jasné, co jsem původně myslel. Šlo mi samozřejmě o ty případy, kdy je použití dešťové vody technicky bezproblémové.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.8.2008 16:36 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    Tak to jo. Dokud jsem bydlel v domě se zahradou, tak jsme měli studnu (s užitkovou vodou zasviněnou dusičnany), a teď v paneláku nemáme zahradu.
    make menuconfig, not war!
    msk avatar 4.8.2008 16:48 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvalita pitne vody & jeji mereni
    No, ja byvam v "panelaku" so zahradou, ale nemam studnu :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.