abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:44 | Zajímavý software

    Asterinas (GitHub) je v Rustu napsané jádro operačního systému poskytující s jádrem Linux kompatibilní ABI. Vydána byla verze 0.18.0. První distribucí postavenou nad jádrem Asterinas je Asterinas NixOS. Nejedná se o oficiální projekt NixOS a nemá nic společného s NixOS Foundation.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:22 | Zajímavý článek

    Podrobně byla rozebrána kritická zranitelnost v nf_tables (CVE-2026-23111). Další lokální eskalace práv na Linuxu. V upstreamu byla zranitelnost již v únoru opravena. Ve zdrojovém kódu stačilo odstranit 1 vykřičník.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | Nová verze

    Evropská komise (EK) nařídila americké společnosti Meta, že musí znovu umožnit bezplatný přístup konkurenčním obecně zaměřeným asistentům umělé inteligence (AI) k WhatsAppu a tento přístup musí zachovat až do ukončení antimonopolního šetření. Opatření je dočasné a má zabránit vážnému a nevratnému poškození konkurence na rychle rostoucím trhu s obecnými AI asistenty. Meta uvedla, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:44 | IT novinky

    Společnost Anthropic představila AI modely Claude Fable 5 a Claude Mythos 5. Claude Fable 5 je první model třídy Mythos určený pro běžné použití.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.24.0, tj. první z nové řady 3.24, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 03:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři v Rustu napsaného mikrokernelového unixového operačního systému Redox OS (Wikipedie)? Byl publikován přehled vývoje za květen. Vypíchnout lze nový scheduler EEVDF nebo port desktopového prostředí Xfce na Redox OS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Upozornění pro uživatele Asahi Linuxu: Neaktualizujte macOS na verzi 27 Golden Gate! Apple změnil detekci spouštěcích oddílů. Po aktualizaci oddíl s Asahi Linuxem nevidí. Snad je to jenom chyba.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 15:11 | Komunita

    Na webu konference Den IPv6, která se konala 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, jsou nyní k dispozici všechny prezentace (v PDF) a jejich videozáznamy. Organizátory konference byly i letos sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 11:44 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 3. a 4. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. Příjem témat poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a následně sestavení programu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1869 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Trampoty pana Reisera

    26.6.2005 12:48 | Přečteno: 1284×

    Stala se mi nedávno jedna nemilá, nepříjemná a ani trochu očekávaná věc. Na svůj druhý počítač (P200, 80 MB RAM, nějaký disk atd.) jsem si hodil Debiany. Jako filesystem jsem zkusil ReiserFS. Fungovalo to skvěle. Až do výpadku...

    Protože to byl téměř čistě konzolový systém, pro komunikaci přes ICQ jsem používal skvělý centericq. Funguje to tam tak, že každý uživatel v Contact listu má v adresáři ~/.centericq vlastní podadresář, do kterého se ukládá historie a User's Details. No, a jak si tak ajsíkjújuju, zjistím, že píšu úplně někomu jinému, než se zdá. Podle různých logů a historie ICQ jsem odhalil, že příčinou byl výpadek proudu, který nastal dva dny před tím zjištěním a při kterém se mi zaměnily dva soubory obsahující User's Details (včetně nickname). Takže dvěma uživatelům se přiřazovaly nesprávné přezdívky. Byla to opravdu dosti nepříjemná zkušenost (o tom už se zde rozepisovat nebudu)... Stalo se to už někomu???

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.6.2005 13:23 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Debiany?
    Jaký má smysl instalovat na jeden počítač jednu distribuci víckrát?
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    26.6.2005 13:52 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    Záloha pro případ, že by se jedna pokazila?
    26.6.2005 15:50 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    Oldstable "Woody" a stable "Sarge"?
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    26.6.2005 17:02 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    Taktez nevidim duvod proc mit vice debianu na jednom pocitaci. Leda zebys chtel mit bokem unstalbe ale stejne...
    26.6.2005 17:19 Martin Čížek | skóre: 20 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    Debra, Ian, ani Okno nechodí nikdy sami/a :-).
    Kdyby dva z nás byli dvěma z nich, všichni z nás by mohli být všemi z nich.
    26.6.2005 18:44 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    He... Ted jsem 10 minut přemýšlel, o čem že to všichni mluvíte... No, samozřejmě jsem instalil jen jednoho Debiana. Copak nikdo neříká Debianu ,,Debiany''?
    26.6.2005 19:41 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    Kromě tebe asi nikdo. Jaký by měl být důvod, aby se psal pomnožně (ve tvaru množného čísla)?
    26.6.2005 19:57 iSteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    Ne. Stejne jako se jedne Fedore nerika Fedory a jednomu Knoppixu se nerika Knoppixy.

    Koneckoncu, jednomu Jirimu Jakesovi se taky nerika Jirkove Jakesove.
    26.6.2005 20:10 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    NE!!! Mou patičku jsi ještě neviděl!?! To je přesně to, co mě točí, ale ostatní regovali rychleji! Běž se dívat na ČT jedničky a třeba si zopakuj pravidla pro množné číslo :-)
    27.6.2005 01:20 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Debiany?
    Jedna Laska, jeden Buh, jeden Linux, jeden Debian - o jak krasne, asi si z toho udelam paticku :-)
    26.6.2005 21:19 Matous Jan Fialka
    Rozbalit Rozbalit vše Ano, CenterICQ to bohužel dělává ...
    ... a ten BUG jsem pomocí CenterICQ (jak jinak?) už nahlásil Konstantinovi, který se vyjádřil, že o problému ví, takže se dá očekávat, že to snad v nějaké příští verzi FIXne.
    27.6.2005 13:58 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ano, CenterICQ to bohužel dělává ...
    ... a ten BUG jsem pomocí CenterICQ (jak jinak?) už nahlásil Konstantinovi, který se vyjádřil, že o problému ví, takže se dá očekávat, že to snad v nějaké příští verzi FIXne.
    LOL, tyjo, tak tohle je typicky. Ale muzes bejt rad, mne na bugreport za rok neodpovedel...
    27.6.2005 13:35 Jan Kurik | blog: Hemis
    Rozbalit Rozbalit vše ReiserFS
    Osobne take nemam nejlepsi zkusenosti s ReiserFS. Soubory se mi sice neprehazovaly, ale delo se mi to, ze po nekolika denim provozu stroje zmizely nektere soubory uplne, nebo je nebylo mozne precist (invalid i-node). Pouzivam vsude, kde potrebuju spolehlivy filesystem, XFS a nemuzu si stezovat. Nechci vyvolat flame, ktery FS je "nej", ale ma osobni zkusenost hovori jednoznacne pro XFS.
    9.12.2005 18:06 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ReiserFS
    Jo, ale ten je nejvyhodnejsi pro file servery nebo proste tam, kde je nutno ukladat vetsi soubory. Je velmi vykonny u velkych souboru, je take spolehlivy. Kde rychle ztraci dech je hodne malych souboru, coz IMHO je pripad linuxovych stanic.

    Jinak ale je bez diskuzi, ze je daleko spolehlivejsi. Z padu se vyporada vyborne.

    Spolehlivejsi je IMHO i ext3, kde je ale obnova po padu daleko pomalejsi.
    Mikos avatar 28.6.2005 01:15 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Dobré zkušenosti s reiserfs
    Musim říct, že po dvou letech používání reiserfs s ním mam jen ty nejlepší zkušenosti. Nevím, možná je to jen štěstí, ale nikdy žádný problém nebyl a to přitom jeden ze starších PC (muj domácí router a server), kde reiserfs mam, je pravidelně vypínán natvrdo tlačítkem POWER. Zkrátka bych řekl že reiserfs za ty 2 roky u mě přežil naprosto vše, včetně výpadků proudu.

    Na jednom starším PC jsem měl ext3 a ten mi asi po půl roce zkolaboval, tak že systém nešel uvést zpět do použitelného stavu. Po reinstalaci sem tam hodil místo ext3 reiserfs a od té doby taktéž zcela bez problémů.

    Kolikrát sem četl ve fórech příspěvky lidí nadávajících na reiser, a že prý jedině ext3 a nic jiného nepoužívat, nicméně u mě jsou zkušenosti zcela opačné...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.