abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    dnes 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    22.10.2010 23:25 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Tak já bych si dovolil poznamenat, že jsem onehdy instaloval Fedoru 13 a měl jsem pocit, že už jednodušeji instalace nejde. ne že bych byl příznivcem Fedory, to rozhodně ne, ale jednoduchost se mi líbila. Takže to je Linux pro méně zdatné bych řekl.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.10.2010 00:26 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Když přišel RedHat ve verzi 8.0 s novou Anacondou, tak tehdá už jsem měl pocit, že instalace jednodušší a hezčí být nemůže. Antialiasing a grafika v instalátoru, lokalizace, všechno krásně přehledné.

    Instalace není slabinou Linuxu už dobrých 8 let.
    23.10.2010 00:39 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Tak já jsem zvykl na Slackware, nebo FreeBSD, takže mě ta Fedora dost překvapila.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    gtz avatar 23.10.2010 00:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    s 8.0 se dalo již pracovat i když tehdy to mělo hodně omezení.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    22.10.2010 23:29 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ty kotvy netvrdily, že je Linux automaticky špatný OS, ty kotvy hledaly odpověď na otázku, proč je Linux nepopulární mezi běžnými uživateli, kteří si z různých důvodů raději vybrali Windows a Mac OS X.
    Hmm, pan Čížek se zřejmě stále ještě naivně domnívá, že uživatelé Windows či Mac OSX si všichni vybírali. Tomu nevěřim, hlavně u těch windowsích uživatelů. Imho si vybíralo minimum z nich...

    Jinak ale bych chtěl celkově k tématu říct tohle: Nechápu, co všichni v poslední době máte. Všem ruplo v kouli a zvedla se vlna xenofobie jak ze strany windowsáků, tak ze strany linuxáků. Je to naprosto zbytečné. Každý z těch systémů má svoje pro a proti, každý ať používá, co jí/jemu osobně vyhovuje. Se svatýma válkama (ať už pod vlajkou s okny, s tuxem nebo s jakoukoli jinou) se spakujte a táhněte do středověku :P :-D
    24.10.2010 07:15 Václav Kuželík | skóre: 4 | blog: PCLOS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Souhlasím. Už to mírně řečeno sere. Venca
    rADOn avatar 26.10.2010 12:42 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ale prdlajs, žádná válka se nekoná. Nudící se nerdi si dělají srandu z dobového kašpárka, mjr. Dastychem počínaje, přes Jiřího Hackera Doležala až po pana Nevyslovitelného.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    pavlix avatar 26.10.2010 14:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.10.2010 07:12 Punisher
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Můžete mi prosím vysvětlit proč taková nula jako pan Čížek zasluhuje kometovat a polemizovat s jeho články?

    Je skutečně potřebné neustále rozebírat co nějaký pan Čížek někde napsal? A to Abc není jediný portál, kde se toto děje. To je skutečně pan Čížek tak strašně důležitý, že je třeba na něj reagovat?

    Sračky jako lživě nečtu. O to horší je, že mě musí někteří neustále informovat, co tam kdo kdy napsal za debility....
    poky74 avatar 23.10.2010 11:24 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ono je to o tom že zive.cz je v Česku taková bašta nenávisti Linuxu, a když už na tom portálu, kde se všichni tváří jako strašní experti jeden zhlavních redaktorů napíše tak kolosální kraviny, pošle se to dál, aby se jim mohli smát další a další lidi a tím se rozšířilo povědomí o tom, jak velká žumpa to opravdu je.
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    23.10.2010 11:38 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Já měl za to, že samotný pracovní post "redaktora živě", je zárukou naprostého zesměšnění se v oblasti IT.

    Představte si, že hledáte zaměstnance, a někdo vám přinese životopis, že byl expertem na operační systémy v redakci živě.cz. No já bych se vyvrátil smíchy. Stačí že si jednou za pul roku u někoho na návštěvě při sezení na záchodě prolistuju Computer. :-D
    23.10.2010 22:22 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Promiň, ale zatím se 99 % uživatelů PC směje vám, jak je vidět na penetraci tzv. Linuxu na desktopy jak ve firmách, tak i ve státní správě a domácnostech....
    23.10.2010 23:26 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    "ale zatím se 99 % uživatelů PC směje vám" a není to náhodou tak že 90% uživatelů o něm nic neví? no nic dneska už krmit nebudu
    23.10.2010 23:36 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev

    99% uživatelů PC se nikomu nesměje, protože netuší, co je to Linux. Ba dokonce v drtivé většině případů ani netuší, k čemu jsou Windows a proč je vlastně někde na tom počítači mají. (Já taky netuším, k čemu jsou Windows, ale na žádném počítači je nemám. Tím se asi od té většiny liším.)

    S tou státní správou jsi hodně přestřelil, protože státní správa je známá zoufalou korupcí a darováním všech státních zakázek Microsoftu doslova za nic. Jestliže státní zakázka na dodávku software obsahuje v sobě požadavek na Windows, je to jasný důsledek nějaká nekalé soutěže, jaká by ve vyspělém státě prostě neměla existovat.

    Pokud jde o firmy — o kterých firmách mluvíš? Například o firmách Canonical nebo RedHat? A co třeba AutoDesk? Jo že penetrace Linuxu na desktopech ve firmě Microsoft není valná, to asi bude pravda...

    Pokud jde o domácnosti, těch 99% uživatelů nemá žádnou možnost volby, protože jim prodejce počítačů vnutí průjmy od Microsoftu přímo při koupi počítače a oni v podstatě nemají šanci se bránit. Zaprvé nemají nejmenší tušení, jak, proč a před čím by se měli bránit. Jsou zoufale neinformovaní. Zadruhé jim obchodník navykládá, že bez zakoupení předražené licence na Windows a Office jim ten počítač prostě vůbec nebude fungovat. (To je, jak známo, jednoduše sprostá lež.) A konečně zatřetí naše zákony stále ještě nějak umožňují tu prasárnu, že se prakticky každý nový počítač prodává automaticky s předinstalovanými Windows. Samozřejmě je vždy okamžitě smažu, ale peníze zaplacené Microsoftu mi už nikdo nevrátí. (U Visty taková možnost po dlouhých hádkách existovala, ale u Windows 7 už je text licence pozměněný tak, aby vrácení samotného operačního systému zkrátka nebylo možné.)

    Sečteno a podtrženo, argumentovat rozšířeností toho či onoho je pořádná ptákovina. Stejně hloupé je myslet si, že se nějakých 99% uživatelů směje Linuxu. Smát se něčemu, na čem stojí samotná existence celého dnešního Internetu, je zkrátka v každém případě hloupé.

    poky74 avatar 24.10.2010 07:51 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Jsi naprostý hlupák a navíc úplně vedle. Windows ani hodně dlouho nemají tržní podíl 99% (ba ani 95%), a i kdyby, to je nějaký fakt kvality nebo co? 99% (95%) lidí taky nemá dům s garáží a v něm Porsche a mají snad oni důvod se smát těm kteří ho mají? V našem případě je to stejné, to že ty si slepý a neobjevil jsi luxus jiného produktu (rodinný dům s garáží vs panelák) neznamená že to co používáš ty je to nejlepší.
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    24.10.2010 14:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Promiň, ale jsi mimo. Kdyby všichni mohli - i.e. nebyl by to problém peněz, všichni by si koupili dům s porschetem (nebo tak něčím) v garáži. A pak by to vypovídalo o tom, že porsche je oblíbenější než škodovka.

    U windows je ta věc v něčem jiným - v OEM a celkové deformaci trhu...
    Je to jako kdyby všichni měli porsche a nevěděli o existenci Lamborghini, Audi, BMW, Jeepu, atd... Prostě pro ne by se auto rovnalo Porsche.
    poky74 avatar 24.10.2010 19:52 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    V mnoha případech je to i "Porsche je hodně rychlé a silné, bojím se že bych to neuměl řídit.". V ostatních případech souhlasí můj i váš názor, jedno souvisí s druhým, neinformovanost většiny způsobila menšina.
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    23.10.2010 17:54 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev

    Rád bych hned na úvod poznamenal, že vás nikdo nenutí číst ani lživě.cz, ani reakce na něj.

    Smutné je, že velká spousta „takyodborníků“ z řad laické veřejnosti čte pouze lživě.cz a věří každém slovu, které tam je. Proto je podle mého názoru velmi důležité na takové nesmysly zareagovat a uvést je na pravou míru.

    I já jsem věnoval spoustu času a úsilí psaní reakce. Taková reakce je pochopitelně poněkud marná a zbytečná, ale aspoň se mi ulevilo. :-) Myslím si, že je lepší, když se někdo nahlas ozve, než kdyby se k této záležitosti nevyjádřil vůbec nikdo.

    Pan Čížek by měl k těm sedmi kotvám přidat špatné novináře a zejména sebe — pokud si ovšem odmyslíme fakt, že už nadpis článku je nesmysl. Že by Linux nějak klesal ke dnu, to se rozhodně říct nedá. S každou novou verzí Windows různí mluvkové předpovídají závratný pád Linuxu, ale nic takového se neděje. Já kolem sebe vidím zcela opačný proces.

    23.10.2010 18:57 Punisher
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Rád bych hned na úvod poznamenal, že vás nikdo nenutí číst ani lživě.cz, ani reakce na něj
    Však je také nečtu. Kdyby se zde neobjevil reakční blogpost, vůbec bych nevěděl, že nějaký pan čížek se zase někde vyblil. Bohužel, zřejmě není úniku, protože reakce mě dostihla zde. K tomu bych snad jen dodatl, že tento blogpost nad diskuzí už jsem nečetl, pouze jsem si přišel povzdechnout do diskuze... směrem k ostatním diskutujícím.
    corwin78 avatar 23.10.2010 08:41 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Tak bod číslo jedna mě dostal do kolen, to sedlo jako prdel na hrnec :-)

    Co se týká bodu dvě, jestli si správně vzpomínám, tak při instalaci každé nové verze Windows jste si mohli přečíst hned na první obrazovce, nebo mezi prvními, něco o novém a úžasném vzhledu. Vždycky mi připadalo, že to prvě bylo to nejdůležitější, protože ten zbytek stál pořád za stejné ho*no.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    Ilfirin avatar 23.10.2010 09:15 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Jednou někdo napíše pravdivý článek o Linuxu,a na abc z toho budou mit lidi mindraky ještě dva roky :-(.
    Kdy ta hysterie "Musim obhájit Tuxe, abych si (a ostatním na abc) něco dokázal" skončí?
    23.10.2010 09:44 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    V odkazovaném článku není pravdivá ani interpunkce :-D

    A to ať už jsem kritik, nebo zastánce Linuxu. Je to prostě povrchní slátanina bez jakéhokoli významu.
    poky74 avatar 23.10.2010 11:26 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Skončí asi ve chvíli kdy skončí "My máme Windows, existuje mnoho lepších operačních systémů, ale proč bychom si to přiznávali, stačí je pomluvit, nás je většina". Neskončí to nikdy.
    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    vain avatar 25.10.2010 09:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Pravdivý? To byla ironie kterou jsem nepochopil, nebo to opravdu myslíš vážně?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    David Ježek avatar 23.10.2010 11:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    možná že prvotní podnět vzešel od čížkova nadřízeného slovy "ty vole, tohle musíme vyžehlit, to jsi fakt trochu přehnal", ale poté se podívali na monstrózní čtenost toho 7kotevního blábolu a pochopili: kout železo dokud je žhavé. tahle "recenze" je sice o dost lepší, ale stále se na ní dá sesypat dost kritiky, ale důvodem jejího vzniku je nepochybně velká čtenost předchozího článku.
    23.10.2010 18:48 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Linux je Bůh a komunita je sekta. To mi vychází z těch zdejších blábolů (i na Zive.cz a jinde) jako jediná možnost. Všude jinde, u jakéhokoliv jiného zboží, by byla oprávněná či neoprávněná kritika vzata na vědomí a svět by se točil dál. Že si ovšem p. Čížek dovolil se rouhat samotnému Bohu, jediná pravá církev povstala a na všech diskuzích její inkvizitoři duří, šťavnají a brunátní při kázání jediné pravé víry. Nedávno jsem četl protichůdné recenze na nějaké auto. Ale nikde jsem nezažil, že by zastánce auta ještě měsíc poté otravoval čtenáře osobními útoky na autora opačného názoru a dokolečka dokola analyzoval každou jeho větu. To dnes dělají pouze církve, sekty a islamisté. Jedině tam se z prdu dělá koule, vydávají se fatwy, klatby a doživotní exkomunikace. Komunita mi byla svým fundamentalismem vždycky směšná; ovšem co se děje po článcích pana Čížka, to skutečně překračuje hranice normálnosti. Ono už to ani není o tom, zda má p. Čížek pravdu či nemá. Je to o schopnosti akceptovat, tolerovat jiný, byť i třeba nesprávný či mylný názor. Stejně jako vznikaly ve středověku celé mnohadílné bichle, "dokazující" o Bohu to či ono, dnes se budou hledat miliardy nesmyslů, majících za cíl "dokázat", že Linux je jednička. Je vidět, že kdo neadoruje binárního Boha Linuxe, je kacíř. Kdyby byl Linux ve středověku, byli byste schopni upalovat.
    23.10.2010 19:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Proč musíš tak zobecňovat?
    Existuje tady celá řada linuxáků, kteří nemají s windowsáky žádnej "svatej problém", ani nic takovýho. Nerejpou v diskusích, nepíšou šílený blogy, nevedou svaté války. Ty o nich asi nevíš, protože v těch diskusích o nich není slyšet. A tak si vždycky všimneš akorát těch fanatičtějších typů, a jak k tomu mi ostatní pak přijdem? Neházet do 1 pytle pls.

    Btw, nejsou to "islamisté", ale "muslimové".
    23.10.2010 22:17 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ne. napsal jsem islamisty a myslel jsem islamisty. Udělej si v tom jasno. Islamista je dle evropského newspeeku sice - jako každý muslim - vyznavač islámu, ale ne každý muslim je islamista. Islamista je obecný název pro fanatického a netolerantního muslima. Když přijdeš jako křesťan či bezvěrec za muslimem, nabídne ti čaj a zákusek. Když přijdeš za islamistou, uřízne ti hlavu. To jen tak aby řeč nestála.
    23.10.2010 23:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ok, takovou definici beru,...
    Stejným způsobem bychom tedy mohli rozlišovat linuxáky... Na "normální" linuxáky, kteří windowsákovi nebo non-IT-člověku naíbdnou čaj a zákusek, a na linuxisty, kteří ti uříznou hlavu za herezi... ;-)
    AsciiWolf avatar 23.10.2010 19:03 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Máte pravdu, když si někdo dovolí "urazit" produkt Microsoftu, neřeší se to slovně, nýbrž nejlépe pěkně tučnou pokutou. ;-)
    pavlix avatar 24.10.2010 01:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    A že to v tom seriálu vyznělo moc pěkně, já to totiž poprvé viděl přímo v něm, nebyl jsem předem varován, že to tam bude. Docela jsem koukal, že jim to u firmy složené z právníků prošlo. Pak jsem zjistil, že neprošlo, a dokonce jsem zahlédl i nějaký ten seriálový protiútok s bláznivým linuxákem a telefonem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Václav 24.10.2010 18:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    chválou konkurenčního operačního systému jiné firmy
    LOL :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    belisarivs avatar 23.10.2010 20:43 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Linux je Bůh a komunita je sekta. To mi vychází z těch zdejších blábolů (i na Zive.cz a jinde) jako jediná možnost.
    Tak to mate chybu v poctech. Komunita je soubor jednotlivcu a zobecnovani je zjednoducujici nastroj pro jednoduche lidi.

    Jsou tu lide, kteri jsou v nazorech na svobodny software radikalnejsi nez jini, ale nejsou tu v dominantnim zastoupeni. Zadne sektarstvi tu nevladne. V blozich ani, narozdil od zive, neni pouzit ryze totalitni nastroj zvany cenzura (a v diskuzich pod clanky je pouzita jenom lehka verze a kazdy si takto skryty text muze snadno precist).
    Všude jinde, u jakéhokoliv jiného zboží, by byla oprávněná či neoprávněná kritika vzata na vědomí a svět by se točil dál.
    Ano, slovo "opravnena" je to podstatne. Toho jste si jeste nevsimnul.
    Že si ovšem p. Čížek dovolil se rouhat samotnému Bohu, jediná pravá církev povstala a na všech diskuzích její inkvizitoři duří, šťavnají a brunátní při kázání jediné pravé víry.
    Divejte se, pan Cizek napsal nejaky blabol. To je jeho svate pravo ktere mu tu nikdo neupira. Stejne tak ostatni maji pravo vyjadrit svuj nesouhlas. Jestli se Vam to nelibi, tak jste pro rude neagitoval dostatecne horlive.
    Komunita mi byla svým fundamentalismem vždycky směšná;
    Ze to rikate zrovna vy, ktery si zvolil naprosto jednoznacnou prezdivku a chodi sem akorat trousit jedovate kecy a sirit tmarstvi o skvelych Windows (jako by snad zil predstatou, ze znacna cast mistniho osazenstva nema s Windows zkusenosti dostatecne, ja treba taky, Windows mi permanentnimi vytuhy, kdy byl nutny restart, nasekaly vadne clustery na disku, presto nechodim na stranky zive ani wugu apod. s timhle do lidi rypat). Tak co nam tu blabolite ty vase reci? Nam je po Windows prdel.
    ovšem co se děje po článcích pana Čížka, to skutečně překračuje hranice normálnosti.
    Coze? Kdyz nekdo napise clanek, ktery se nekomu nelibi a napise svuj, tak je hned fanatikem prekracujicim hranice? Nezblaznil jste se?
    Ono už to ani není o tom, zda má p. Čížek pravdu či nemá. Je to o schopnosti akceptovat, tolerovat jiný, byť i třeba nesprávný či mylný názor.
    Hlavne ze vy jste tolerantni az beda. Nevsimnul jsem si, ze byste tu psal neco jineho nez vychvalovani Windows, haneni Linuxu a pripadne jeste nejake jedovatosti.
    Stejně jako vznikaly ve středověku celé mnohadílné bichle, "dokazující" o Bohu to či ono, dnes se budou hledat miliardy nesmyslů, majících za cíl "dokázat", že Linux je jednička.
    Jestli se do toho chcete pustit, muzete. Byl byste mezi lidmi tady prvni.
    Je vidět, že kdo neadoruje binárního Boha Linuxe, je kacíř.
    To vidite akorat vy, protoze to chcete videt.
    Kdyby byl Linux ve středověku, byli byste schopni upalovat.
    Houby s octem. Zdejsi komunita by byla prave s tech poslednich, co by tohle delala. Vyskytuji se zde lide, pro ktere je Windows primarni operacni system a nikterak se tim netaji (specialne IIRC David Jezek, ktery napsal kritiku 7 kotev od pana Cizka je jeden z nich, vime?). A nikdo se tu kvuli tomu do nich nenavazi.

    To ovsem vy nepriznate, ze negativni reakce zklizite vy a vam podobne ne proto, jaky nazor zastavate ale za to jak jej prezentujete. Je to tedty jenom vase vina. Vymluvy na zdejsi komunitu jsou jenom laciny kec.
    IRC is just multiplayer notepad.
    23.10.2010 22:50 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Nie, je to inak. Čížek napísal svoj názor, niekoľko ľudí s ním polemizuje a ty ich označuješ za sektárov. Takže náboženský fanatik si tu ty. Si ako predstaviteľ katolíckej cirkvi, ktorý je nespokojný s tým, že pár ľudí mu odišlo z cirkvi a stali sa napr. buddhistami alebo ateistami a teraz ich označuje za odpadlíkov a kacírov.
    pavlix avatar 24.10.2010 01:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Woknaři, na koho konkrétně je míněn tvůj příspěvek? Zapomněl jsi jmenovat adresáta, takže nevím, jestli jde o všechny čtenáře, všechny uživatele linuxu (a tedy i mnoho uživatelů windows), nebo na koho vlastně.
    Kdyby byl Linux ve středověku, byli byste schopni upalovat.
    Mně přijde, že ostrá slova a zobecnělé soudy zatím padají jen od tebe... a upalování čarodějnic bylo právě prováděno takovými, kteří dělali soudy nad širší skupinou obyvatel na velmi chabých základech.

    Takže zatím se mi zdá, jako bys nejvíc mluvil o sobě, s tím upalováním a fanatismem.

    Ale máš možnost se bránit a třeba tuto moji představu o tobě i vyvrátit. Já tě totiž nechci soudit tak rychle, jako jiné soudíš ty.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2010 11:36 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Jsi moc hodnej, že mi dáváš šanci. Směřuji svůj příspěvek vůči militantním Linuxákům, počínaje těmi, kteří ani nejsou schopni napsat "Microsoft" a všelijak to komolí, mysle si, kdovíjak nejsou cool a in a free a open source. A konče těmi, co nás, uživatele komerčního softu označují za BFU, ovce, mrkvosoftí pitomce a podobně. A přitom neumí nic jiného než oblbovat holky tím, jací nejsou guruové a přitom si ani v Gentoo neumí vytvořit předkompilovaný balíček a nebo třeba nastavit /etc/fstab. Já to umím. A právě proto jsem poznal tu úžasnou výhodu sice nedokonalého, avšak pro běžné použití nasprosto vymakaného a předpřipraveného systému - Windows - pro 99,999999% lidí. Pokud by se vytvořila jedna distribuce Linuxu a stáhla se na ni pozornost všech vývojářů, byl bych první, kdo by to podporoval. Současnou anarchii a živelnost neberu. A proto jsem Woknař.
    pavlix avatar 24.10.2010 13:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Směřuji svůj příspěvek vůči militantním Linuxákům
    Takových je minimálně, osobně neznám snad ani jednoho.
    počínaje těmi, kteří ani nejsou schopni napsat "Microsoft" a všelijak to komolí
    Dávat přezdívky oblíbeným či neoblíbeným věcem je celkem běžné.
    A konče těmi, co nás, uživatele komerčního softu označují za BFU, ovce, mrkvosoftí pitomce a podobně.
    Ani těch moc neznám... otázka je, jestli jsou horší než ty :).
    A přitom neumí nic jiného než oblbovat holky tím, jací nejsou guruové a přitom si ani v Gentoo neumí vytvořit předkompilovaný balíček a nebo třeba nastavit /etc/fstab.
    Neznám.
    A právě proto jsem poznal tu úžasnou výhodu sice nedokonalého, avšak pro běžné použití nasprosto vymakaného a předpřipraveného systému - Windows - pro 99,999999% lidí.
    Věc názoru. Ze zkušenosti okolních běžných uživatelů se dá usuzovat že mnohé verze Windows mají k připravenému a vymakanému produktu hodně daleko.

    Je pochopitelné, že na portálu, kde se objevuje mnoho špičkových odborníků, se tvé bezmezné nadšení nesetká s pochopením. A stejně pochopitelné je, že se s ním nesetká na portálu, kam lidé chodí zájmu o jiný software, než kterému se tu chabě snažíš dělat reklamu.
    Pokud by se vytvořila jedna distribuce Linuxu a stáhla se na ni pozornost všech vývojářů, byl bych první, kdo by to podporoval.
    Já rozhodně ne. Navíc distribuce nepotřebuje enormní počet vývojářů, proto se to taky jmenuje distribuce.
    Současnou anarchii a živelnost neberu.
    Současná anarchie a živelnost je to, co mnohým zdejším (včetně mě) plně vyhovuje. Že tobě ne, to je zcela tvůj problém, který ti tu nikdo řešit nebude.

    Že máš potřebu zde urážet lidi a dělat z nich bůhvíco za zrůdy, v tom ti zdejší počítačoví odborníci taky nepomůžou, na to je potřeba úplně jiný typ odbornosti.

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    belisarivs avatar 24.10.2010 14:35 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Komunita mi byla svým fundamentalismem vždycky směšná;
    Směřuji svůj příspěvek vůči militantním Linuxákům
    Tak teda jak?
    A právě proto jsem poznal tu úžasnou výhodu sice nedokonalého, avšak pro běžné použití nasprosto vymakaného a předpřipraveného systému - Windows - pro 99,999999% lidí.
    Ted se vam muselo strasne kourit od huby. Po nainstalovani nejsou Windows pripravene zhola na nic. Chybi pouzitelny firewall, antivir, ovladace (to, co se stahne od MS je spis jenom hardware enablement, napr ovladace grafaren od MS maji vykuchane OpenGL, ktere se pouziva v ruznych 3d a simulacnich nastrojich jako treba Rhino, ANSYS a dalsi), pouzitelne programy a dalsi. Vse se typicky shani z internetu z ruznych pochybnych zdroju a vselijak bastli dokopy.
    Pokud by se vytvořila jedna distribuce Linuxu a stáhla se na ni pozornost všech vývojářů, byl bych první, kdo by to podporoval.
    Budiz vam to prano. Ne kazdy se dokaze popasovat s moznosti vyberu. Proto taky lecko se slzou v oku vzpomina na socik, kde si nemusel vybirat, protoze nemel z ceho.
    Současnou anarchii a živelnost neberu. A proto jsem Woknař.
    To neni anarchie. To je svoboda. Tak jako mate dneska desitky politickych stran jimz muzete dat hlas, tak mate spousty distribuci, ktere si muzete vybrat. Za komancu byla jenom jedna strana (lidovce nepocitam), ktera mela veskerou moc a vime jak to dopadlo. Nekdo uprednostnuje moznost vyberu, nekdo ne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bedňa avatar 25.10.2010 15:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Dúfam že takúto osvetu šíriš aj na iných fórach, za čo ti ďakujem. Dúfam že si už nikdo ďalší nenainštaluje Linux aby sa nám tu nemnožila dementná väčšina. Ešte raz ďakujem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    24.10.2010 12:54 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Pan Čížek má právo psát svoje bláboly, a my zase máme právo mu odpovědět, že to jsou bláboly. Pokud se ti to nelíbí, tak to nečti.
    24.10.2010 17:08 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Teď jsi mi to nandal. Tak brilantní analýzu jsem už na Abclinuxu dlouho nečetl. Je vidět, že jsi tvrdej hoch kterej ví co chce.
    25.10.2010 10:08 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Nejak nevidim, v cem M. Doucha nema pravdu.

    Nadavat umi kazdy b*c ...
    vain avatar 25.10.2010 13:00 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Mě spíše fascinuje, jak "Woknař" poučuje o fanatismu Linuxáků na Linuxovém serveru. To je strašně úsměvné =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Dalibor Smolík avatar 25.10.2010 13:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Vždycky se najde eskymák, který vydá směrnici pro obyvatele rovníkové Afriky, jak se mají chovat v případě vlny neobvyklých veder. :-D :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.10.2010 20:26 Ano. Ubuntu je hnusný a hloupý distro. Osobně, jako linuxák nepoužívající ubuntu, ho nemám rád, a věřím, že nejsem sám. V Ubuntu se provádějí hloupé rychlé změny, přičemž doba testování je nepříjemně krátká. Přechod na ostrou verzi nového Ubuntu tak může být často sebevraždou. V jádru pudla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ano. Ubuntu je hnusný a hloupý distro. Osobně, jako linuxák nepoužívající ubuntu, ho nemám rád, a věřím, že nejsem sám. V Ubuntu se provádějí hloupé rychlé změny, přičemž doba testování je nepříjemně krátká. Přechod na ostrou verzi nového Ubuntu tak může být často sebevraždou. ---------------------------------------------------

    Všiml sis že je Ubuntu nejpopulárnější linuxové distro?To bude asi proto "že je hloupé a hnusné distro"? Víš co,makej si na tom svým skvělém op a já ti to přeji.Zároven však dodávám,že ubuntu je pro mne to nejlepší co jsem zatím v linuxu používal a že toho mám za sebou v tomto směru hodně na to vem jed. Jinak moc hezký článek.LL
    Migi avatar 23.10.2010 22:08 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ubuntu, v době kdy používalo puvodni human theme, bylo hnusný. To, co s nim vyvadějí dnes, je taky hnusný, jen jiným směrem. Nicméně to jest můj subjektivní názor, přiznávám.

    Ten zbytek hovoří o tom, že v ubuntu je mnoho nedodělků a polofunkčností způsobených náhlými změnami a uspěchaným vývojem s krátkou dobou testování. A přesně na to si myslím "pan Čížek" poukazoval.

    BTW krásnej nick :-)
    23.10.2010 23:40 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Za sebe říkám že s ubuntu jsem spokojen, ne že by to nemohlo být lepší už mě taky párkrát slušně naštvalo, ale zatím to není tak hrozný abych musel jít o dům dál. Vím že spoustě lidí leží v žaludku, ale mě se prostě líbí a to včetně toho směru kterým se ubírá - ubuntuone, možnost placených aplikací, design. Že nepřispívá do upstreamu tolik jako ostatní je sice pravda a štve mě to, ale IMHO spoustu věcí zvládá dobře a proto je tak populární.
    24.10.2010 17:07 AlastorM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Ubuntu se mi také líbí, proto jsem jej zvolil při přechodu z Windows na linux jako nejlepší řešení pro mě...

    Samozřejmě jsou třeba i lepší distribuce, ale psát o něm hned, že je hloupý...
    pavlix avatar 24.10.2010 20:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Je tu sposta technicky velmi znalých lidí, kteří mají vyhraněné názory a tolerance je pro ně něco, co by měli uplatňovat ostatní vůči nim.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.10.2010 10:04 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Zakladem linuxové filozofie je možnost volby nelibi se mi jedna distribuce zvolim jinou, chci něco vic hardcore nic mi nebrání opustit linuxového boha a zvolit si nějaké *BSD,chci desing je tu mac os, chci plout s proudem dam tam něco od hochů z redmondu.

    Svuj sistém si člověk volí podle toho co mu vyhovuje. Fanatizmus je stejně zbytečný jako podobné zbytečné neoběktivní články okotvách ukazující že jejich autor nepochopil že na každou činnost je vhodný jiný nástroj.
    24.10.2010 18:10 fred
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    používám jak linux, tak windows, obojí mi to přijde jako sračka. až bude trochu použitelnej OS, tak řekněte.
    24.10.2010 20:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    24.10.2010 21:02 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    No, na tom něco je. Akorát se obávám, že něco lepšího možná nebude mít zájem sloužit lidem jako operační systém a udělá se samo pro sebe.

    A možná ještě hůř, až mu začnou lidi vadit, začne je likvidovat.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    Dalibor Smolík avatar 25.10.2010 00:49 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Osobně, jako linuxák nepoužívající ubuntu, ho nemám rád, a věřím, že nejsem sám.
    Určitě ne :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    bambas avatar 26.10.2010 07:50 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Jezisikristenanebi. Ctu tuhle linku uz od toho prvniho clanku a nestacim se divit. Ze uz se nevyserete na zabomysi valky, co je lepsi, kdo je vetsi blbec. Vsichni vime, co vsechno za lidi dneska muze psat do novin a "odborny" web. Kdybych mel reagovat na kazdy debilni clanek a debilniho autora, tak si na to musim udelat zivnostak! Hlavne nechapu, o cem tenhle prispevek byl. Autor nema rad pana Cizka (to asi nikdo). A co? Komu to cpe? At si to vyresi s Cizkem sam a netaha takovhle blaboly na ABC. Navic to co tu napsal, kazdej vi, tak nemusi nosit drivi do lesa. Me tak nepada: nepsal ten prispevek treba sam Cizek?
    pavlix avatar 26.10.2010 14:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kuba "žehlí" 7 kotev
    Vsichni vime, co vsechno za lidi dneska muze psat do novin a "odborny" web. Kdybych mel reagovat na kazdy debilni clanek a debilniho autora, tak si na to musim udelat zivnostak!
    A na tenhle typ reakcí pod každou kritiku ten živnosťák nepotřebuješ, co? :)
    Autor nema rad pana Cizka (to asi nikdo). A co? Komu to cpe? At si to vyresi s Cizkem sam a netaha takovhle blaboly na ABC.
    Jsem snad jediný, kdo je rád, že se tu o tom píše?
    Navic to co tu napsal, kazdej vi, tak nemusi nosit drivi do lesa. Me tak nepada: nepsal ten prispevek treba sam Cizek?

    Já živě nečtu, takže jsem o tom nevěděl, ale jsem z oboru, takže jsem rád, že vím, co je živě zač.

    Takže autorovi blogpostu ještě jednou děkuju.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.