abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    včera 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.1. 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (9%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (42%)
    Celkem 470 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    2.1.2007 00:16 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Hm, asi máme odlišný vkus. Mně Vetřelci připadali z celé série nejslabší, asi tak stejně jako za nejslabší část trilogie Matrixu považuji MechWarrior scény z Revolutions
    David Ježek avatar 2.1.2007 00:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    však já nikde netvrdím, že je to nejlepší díl série. někdy, až napíši i o 1 a 3 a (možná) 4, tak pochopíte. každý z filmů je něčím unikátní a pro mě je to dokonalost pojetí této série, že každý tak nějak svým zcela odlišným, osobitým způsobem
    2.1.2007 10:04 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Série o vetřelcích má mnoho společného s Matrixem- dobrý byl jen první díl. Měli to nechat a jít.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    David Ježek avatar 2.1.2007 10:06 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    jen se zeptam, videls rezisersky sestrih trojky?
    2.1.2007 10:59 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Je dostupná ve videopůjčovnách?
    2.1.2007 11:05 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Měli by to mít na DVD. Za necelých pět stovek to jde koupit. Ale IMHO to za to nestojí. Pokud si nechceš kazit chuť, tak díly 3 a 4 vynech.
    2.1.2007 11:13 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Doposud je to taky moje IMHO :) Ale režisérský sestřih trojky... tak rád bych věřil, že Fincher natočil další super film a ne ten paskvil co si pamatuju z kina.
    David Ježek avatar 2.1.2007 11:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ano, prave ze fincher natocil vyborny film (take IMHO :-)), ale pak prisli producenti a vzniklo z toho to, co bezelo vkinech/TV. ja tu reziserskou verzi videl kdyz sem zkoukaval "Alien Quadrology"
    2.1.2007 11:21 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    A samostatně je režisérský sestřih k dispozici? První dva Vetřelce už mám a kupovat kvůli jednomu dílu Quadrology se mi nechce.
    2.1.2007 11:32 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jo, vždyť jsem psal, že za necelých 500.
    2.1.2007 11:41 neal_cz | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Už jsem našel, díky :)
    3.1.2007 11:13 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Neviděl. Co mi na trojce strašně vadilo bylo, jak si Ripleyová hraje na drsňáka. Prostě jsem jí to od začátku nevěřil. Tohle by jinej sestřih nezachránil. A čtverka, tu jsem snad neviděl vůbec. Kdesi jsem přečetl že začíná tím že se Ripleyové předchozí díl "jen zdálo", což je jak známo známka scénáristovy totální impotence, tak jsem s tím ani neztrácel čas.

    Ona ta herečka je zvláštní.. V prvním vetřelci byla prostě normální slabá ženská, zahnaná do kouta, a vybičovala se k tomu že dokázala to co ostatní ne. Žádnej superman, prostě uvěřitelná, skvěle zahraná postava. Dál už to bylo fakt o ničem (rambo style).

    Ještě jsem s ní viděl průměrnou komedii Heartbreakers, kde hrála sňatkovou podvodnici, ale moc jí to nešlo. Ona má takovej zvláštní tvrdej obličej. Není vyloženě ošklivá, ale prostě dělat z ní svůdnici je stejná blbost jako dělat z ní ramba, to ona není, a zahrát to nedokáže. Asi za to mohla i fakt moc hezká Love Hewitt hned vedle ní, jako příliš velkej kontrast.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    2.1.2007 00:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Vetřelce jsem kupodivu ještě neviděl. Ale když jsem byl menší, tak jsem četl knížku napsanou podle toho filmu a ta se mi fakt dost líbila :o) Akorát že byla tak nějak blbě přeložená, byly v ní dost krkolomný rozhovory (kromě jiného). Zkusím na ten film někdy mrknout.

    Jo a kdyby ses divil, kterej blbec ti za ten příspěvek dal špatné hodnocení, tak jsem to já. Překliknul jsem se :o(
    David Ježek avatar 2.1.2007 00:26 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    v poho ukliknuti se prihodi ;) jinak film urcite zkoukni, ale probuh, nezkaz si ho tim ze bys na nej koukal ve dne nebo u toho delal neco jineho!
    2.1.2007 00:39 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Asi už mám z únavy tak zpomalené myšlenky, že ještě než jsem dočetl do konce slovo "špatné" a než mi došlo, jaký je vlastně jeho význam, tak jsem prostě kliknul :o)

    OK, na ten film se tedy kouknu někdy za tmy. Ale raději z mojí milou :o))) Na takovej Kruh jsem se koukal odpoledne a s ní a i tak jsem se bál ;o)

    Nejsem žádnej hororovej typ, ale mám rád kvalitní filmy všech žánrů.
    2.1.2007 00:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    No, mne asi nejvíc dostal původní Vetřelec. I když jsem ho viděl asi v sedmnácti, ještě týden jsem nedokázal projít večer chodbou bez rozsvícení. "Dvojka" už se mnou nic moc neudělala, asi jsem už byl otupělejší…
    Dalibor Smolík avatar 2.1.2007 00:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Vetřelec (1. díl) byl ze všech nejlepší. Viděl jsem ho v kině někdy v roce 1982. Ta scéna, jak se Sigourney Weaver na konci filmu převléká do skafandru, je nejpůsobivější :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    David Ježek avatar 2.1.2007 01:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ano, to je skutecne pusobiva scena ;-)
    David Ježek avatar 2.1.2007 01:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    no ja to mel taky zajimavy: Aliens: 1991, Alien: 1992, Alien3: 1993 :-). jinak jednicku sem videl npoprve na ceskoslovenske televizi na kanale CTV (pametnici zavzpominaji, CT1 = F1 (federalni kanal), CT2 = CTV (ceskej kanal, slovaci meli STV) :-). tehdy jsme to nahravali na VHS zn. Polaroid, odkud jsem to po deseti letech stahnul pres BT878 tuner: dukaz
    2.1.2007 10:37 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ještě týden jsem nedokázal projít večer chodbou bez rozsvícení
    No, to je mi taky nějak povědomé :-D
    2.1.2007 10:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    "Dvojka" už se mnou nic moc neudělala, asi jsem už byl otupělejší…
    Kdepak, to nebylo otupělostí, ale tupostí filmu. Ačkoliv je dvojka pěknej biják, rozhodně není důstojným pokračovatelem jedničky. Zatímco Alien je perfektní sci-fi, thriller, horror a detektivka dohromady (a to všechno s výborným koncem, který se však nedá označit za happy-end), Aliens je už jen akční odvar. U prvního dílu vstávají vlasy hrůzou z toho, co se stane v další vteřině. U druhého divák čumí na tu kulometnou palbu a čeká, kdy už přijde povinný happy-end.
    2.1.2007 11:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jo a kdyby ses divil, kterej blbec ti za ten příspěvek dal špatné hodnocení, tak jsem to já. Překliknul jsem se :o(
    Já se nepřekliknul, ale když už jsem hodnotil jako "dobré", tak bych poprosil o spellcheck - je škoda, když je jinak zajímavý zápisek pokažen hromadou překlepů a chyb.
    David Ježek avatar 2.1.2007 11:20 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    jj, spellcheck bude dnes odpoledne/vecer. sem to psal celkem pozde a celkem uanveny, tak to podle toho vypada (az se sam stydim). to uz sem dnes aspon rychle opravil "Bill Pullman", snad si toho nikdo nevsim :-D
    2.1.2007 11:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    uz sem dnes aspon rychle opravil "Bill Pullman"
    Pullman by jako mariňák asi příliš nezabodoval...
    3.1.2007 15:46 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Pár jich tam bylo, no. Nebo je...
    Nyní v 66 letech má doslova obrovský potenciál pro charakterní role, zejména záporných postav, takže držme palce, ať se mi nechce moc brzy do penze (zatím to ani omylem nevypadá).
    ;o)
    David Ježek avatar 3.1.2007 22:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    tak, bugfix kompletni chlapi ;-)
    4.1.2007 00:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Supr :o)

    Tak mě napadlo se zeptat - plánuješ někdy nějaký článek o filmové hudbě? Třeba čirou náhodou o některém z mých oblíbenců - Basil Poledouris (doneslo se k tobě, že v listopadu zemřel? :o( Já to zjistil úplnou náhodou na last.fm...), Hans Zimmer, John Williams, ... ? ;o)
    David Ježek avatar 5.1.2007 11:05 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    filmove hudbe se jiste nekdy v budoucnu take budu venovat, ale nejak se nedostava casu a nalady. a prave naladu na sepsani takoveho blogu to chce. vsak oni si to lide jako basil, jerry goldsmith, alan silvestri, prave james horner, ale treba take muj oblibenec jay chattaway (hadej proc :-)) a rada dalsich, bezesporu zaslouzi.
    5.1.2007 19:13 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Těším se, až ta nálada bude :o) Přece jenom hudbu těchto (a některých dalších) autorů mám sice opravdu moc rád, ale nějak detailně se v branži nevyznám, tak bych nějaký článek někdy uvítal.
    2.1.2007 00:43 David
    Rozbalit Rozbalit vše Malir
    Mozna jsem se prehledl, ale chtel bych podotknout, ze nepopiratelnou zasluhu na strasidelne atmosfere filmu mel i malir H. R. Giger.
    David Ježek avatar 2.1.2007 00:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malir
    no, to by mi prislo jako pokouset se nekomu sdelit bombastickou novinu ze "zeme obiha kolem slunce" :-D
    3.1.2007 09:17 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malir
    Budeš se divit, ale znám dost lidí, kteří nejenže to neví, ale ani Gigera neznají. Osobně ho mám hodně rád, škoda že prachy schované na tu výstavu tehdy padly na pokutu bengám. Tady je pěkný videoklip z animací Gigerových děl, správná lahůdka pro milovníky jak jeho malby, tak nepopsatelné kapely Ulver.
    Giger je machr, jen skoda, ze zrovna kdyz vystavoval tady, tak mu nekdo ukrad dva obrazy. Asi na Prahu nevzpomina v nejlepsim...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    2.1.2007 17:38 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malir
    Asi na Prahu nevzpomina v nejlepsim...
    No, není sám;-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    JiK avatar 2.1.2007 02:58 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    chachaaa, to je prd, otec mi v 10ti jen povidal pribeh vetrelce (1. dilu, samozdrejmne) a to tak dokonale, ze jsem se bal jeste asi 3 roky...treba to, jak prohledavaj ztroskotanou lod, ve ktere vetrelci zabili nekoho v pilotnim kresle, nejakeho mimozemstana, necloveka, co mu tam roztrhali hrudnik, naprosto stejne jako to delaji lidem, to jsem mel pred ocima jeste dost dlouho...a to jsem to ani nevidel. Jo a kdyz jsem to pak videl, nezklamalo mne to, odmyslim-li si triky z doby hluboho v minulem tisicileti...
    3.1.2007 10:51 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Kurňašopa, jsi mne nějak naočkoval, svazáku. Včera chtěl mladej (za pár dnů bude mít 4 roky) vykládat pohádku, tak jsem mu střihl "O vetřelci". Moc se mu líbila, akorát většinu času jsme strávlili dohadováním jak velká byla kosmická loď, musel jsem vysvětlovat že "pět set kilometrů" neee, že jen tak jeden dva. Taky ho velmi zajímalo jakou měl vetřelec barvu, a kolik měl noh, a ujistil mě že "on by ho jako kosmonaut stoprocentně zastřelil", hmm.

    Pak jsme ještě dali Červenou karkulku, samotnýho mě překvapilo že děj byl docela podobnej. :)))
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    2.1.2007 10:07 bl4z4 | skóre: 12 | blog: bl4z4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jsou to jedny z mych nejoblibenejsich filmu. Paticka mluvi sama za sebe :-).
    Novinář: "Má podle vás umělá inteligence budoucnost?" A. C. Clarke: "Pevně doufám, že ne jen umělá."
    2.1.2007 12:12 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    je to klasika :-) to opravdu prekladatele rikali Bishopovi druid Biskup???? :O
    David Ježek avatar 2.1.2007 12:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ano, ale oblibenou perlickou ceskych prekladatelu je slovicko "attorney":

    ve filmu Skála se vyskytoval jistý "Generál Attorney" ... asi netreba dodávat co znamena "general attorney"

    ve filmu Těžko ho zabít pak hlavni zapornak sveho casu "pracoval v (městě) Attorney" ... proste v tom meste pracoval jako attorney, a to mesto se jmenovalo nejak "normalne" :-)
    2.1.2007 13:00 M
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    já se hodně nasmál i u tohoto http://www.fuxoft.cz/preklady/ :)
    3.1.2007 01:54 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Moje naprosto nejoblíbenější hláška je ze Smrtonosné pasti, kdy Willis napíše na mrtvolu "Now I have machine gun" a padouch to přečte jako: "A teď mám strojní pušku..."

    Radek
    3.1.2007 12:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    "A teď mám strojní pušku..."
    Tak ten je dobrej :-) Nedávno jsem se díval na Uprchlíka s H. Fordem, kde je také nejedna perlička. Například: "Get a cane pole. Go catch the fish that ate him."
    "Sežeňte si tyč, vylovte rybu, která ho sežrala."
    Dalibor Smolík avatar 3.1.2007 14:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Pojem "Strojní puška" je v pořádku
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    3.1.2007 14:55 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Kromě toho, že se už hodně dlouho neříká strojní puška, nýbrž kulomet (což platí dvojnásob v akčním filmu), tak v dané scéně šlo o samopal.
    Dalibor Smolík avatar 3.1.2007 15:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jasně, jde o trochu archaický, píše obecný výraz pro určitý typ zbraně, ale do sci-fi bych ho klidně dal spíše než třeba do bojové scény z 2. světové války. Zejména, pokud se nejedná o všeobecně známý typ samopalu. V žádném případě se však nejedná o směšný nesmysl, na rozdíl od slavného generála Attorney :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    3.1.2007 16:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    do sci-fi bych ho klidně dal
    Jde o akční film "ze současnosti".
    Zejména, pokud se nejedná o všeobecně známý typ samopalu.
    Všeobecně známý typ samopalu zn. "teroristův samopal" :-)
    V žádném případě se však nejedná o směšný nesmysl, na rozdíl od slavného generála Attorney :-)
    Směšné to je, protože i kdyby se opravdu jednalo o "strojní pušku" (což se nejedná), bylo by to podobně stupidní, jako když se ve filmu baví teenageři o novém "vozu".

    A nesmysl to je proto, že jde zcela zjevně o otrocky doslovný překlad. Překladatel sice uhádl, že se mluví o nějaké zbrani, ale kdyby to přeložil jako "mušketu", bylo by to v daném kontextu asi stejně přesné jako "strojní puška".
    3.1.2007 17:12 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Všeobecně známý typ samopalu zn. "teroristův samopal" :-)
    Takže to bude Vzor 61 Škorpion, nebo Uzi?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    5.1.2007 01:27 Krígl | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    V původním románu Rodericka Thorpea (který tímto doporučuju) se mimochodem jednalo o Thompson, což hrdinu naštvalo, neb všichni ostatní měli tuším kalachy a on musel chytnout zrovna toho s Thompsonem.

    Jinak strojní puška byla v tomto případě opravdu blbost na entou, leda kdyby se jednalo o první světovou, ještě tak druhou (ale tam už se to láme ke kulometu).
    3.1.2007 10:56 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Ano, ale jen ve třetím dílu, kterej byl stejně tak blbej že chyby v překladu to jen činily zajímavějším.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    Petr Krčmář avatar 2.1.2007 13:38 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Možná si budete myslet, že jsem blázen, ale já jsem ten film viděl 41x a zrovna předevčírem jsem na něj dostal znovu chuť. Takže souhlasím s autorem blogpostu, jednoznačně film s nejdrsnější atmosférou. Viděl jsem ho poprvé asi ve dvanácti a byly doby, kdy jsme na to koukali denně.
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    David Ježek avatar 2.1.2007 13:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    jenom 41×? tssss... :-D:-D
    2.1.2007 13:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    To si děláš čárky fixou na kazetě nebo co? :-) Já jsem taky několik filmů viděl mnohokrát (i když tolikrát asi ne), ale říct přesně kolikrát, to bych neuměl. Jakmile něco vidím více než třikrát, tak si číslo nepamatuji.
    Petr Krčmář avatar 2.1.2007 14:25 Petr Krčmář | skóre: 60 | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Ne, já to u ostatních nepočítám, ale tohle je srdeční záležitost. To je jediný film, u kterého to vím takhle přesně. :-D
    Amatéři postavili Noemovu archu, profesionálové Titanic ...
    d.f.h avatar 2.1.2007 15:17 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Bohužel si již nevybavím, zda-li šla "standardní verze" nebo režisérský sestřih, ale to není podstatné. Na dokonalost tohoto "survival sci-fu horroru" to žádný vliv nemá.

    tak s tím bych si dovolil ostře nesouhlasit a pevně doufám, že nebudu sám. režisérský sestřihy někdy poměrně hodně měněj vyznění každýho ze čtyř filmů a třeba trojku, která byla v původní versi skoro nekoukatelná, bych si už jinak nepustil (vím, že speciálně u trojky se nejedná o autentickej fincherův sestřih, protože se od filmu jaksi distancoval, ale je snad jasný, jak to myslím - jde prostě o tu druhou, prodlouženou versi).

    a u dvojky? škoda mluvit, stačí si pustit obě varianty hned za sebou. u jedničky mi rozdíly přišly asi nejmíň znatelný a čtyřka... mno, jak to říct... nebejt tam winona ryder, tak se na to asi podruhý nekoukám :-)

    jinak fakt dobrej článek, vetřelčí sérii mám moc rád. jenom bych to trošku zpřehlednil a zčitelnil nějakejma mezinadpisama, takhle je to jako referát :-).
    David Ježek avatar 2.1.2007 15:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    no z toho co je mi znamo:

    u jednicky se scott od jakychkoliv sestrihu distancoval a prohlasil, ze film je perfektni a takovy jaky chtel uz od zacatku a sceny typu Dallas v kokonu tam fakt nechce

    dvojka sestrih nijak nemeni dej, jen tam pridava scenu s ripleyovy dcerou, s osadnikama na LV426, ale nezasahuje do vyzneni deje filmu

    trojka ano, sestrih je UPLNE jiny film a nutno podotknout opravdu daleko lepsi, na puvodni uz bych taky nekoukal

    ctyrka, tam neni co resit, uz jen zacatek s tou rozmaznutou kobylkou ukazuje, ze jean pierre jenuet to pojal jako "udelam si z toho prdel a uvidime co mi u tech amiku vymastenejch producentskejch projde" :-)
    d.f.h avatar 2.1.2007 19:46 d.f.h | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    ok, souhlas. nicméně právě ty scény ve dvojce (ripleyové dcera, osadníci atp.) mi pomohly film ne snad přímo líp pochopit, ale rozhodně víc vychutnat. je ale fakt, že "normální" sestřih jsem viděl mockrát a taky se mi líbil, samozřejmě :-)
    Filda avatar 5.1.2007 13:35 Filda | nejmenší velkoměsto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Hudson: Hej, Vasquezová, už si tě někdy spletli s chlapem?
    Vasquezová: Ne, a tebe?
    Komix na Hovno
    5.1.2007 13:41 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pocta Vetřelcům
    Jo, ten byl fakt dobrej. Bohužel asi nejlepší moment celýho filmu.
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.