abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 14:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.0 linuxové distribuce Manjaro (Wikipedie). Její kódové jméno je Wynsdey. Ke stažení je v edicích GNOME, KDE PLASMA a XFCE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 280 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    19.5.2008 22:18 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    asi nevyhladavam dost mainstreamove veci, ale pirate bay nestoji ani za pokus. zato mininova dokazala ciastocne nahradit demonoid, vo vynimocnych pripadoch dava lepsie vysledky
    stativ avatar 20.5.2008 08:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Demonoid přece zase běží.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    20.5.2008 13:28 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    ale to ja přece vim
    19.5.2008 22:45 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    A kdyby, a kdyby nevymysleli počítače, tak bych teďko seděl u stolu a koukal do zdi.
    THIS IS SPARTA!
    19.5.2008 22:47 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    +1
    19.5.2008 23:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Když josu ty filmy takové stračky, proč je ti lid stahujou a dívají se na ně?
    19.5.2008 23:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ber to z opačné stránky - chtěl bys za něco vypláznout peníze a pak zjistit, že je to sračka?

    Dost lidí to dělá tak, že film stáhne a když se jim líbí, tak si ho koupí.
    Quando omni flunkus moritati
    Václav 20.5.2008 07:55 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Jo, třeba já mám zásadu - když se na nějaké Anime budu chtít podívat podruhé, kupuju ho. Dneska si jdu pro 3 DVD boxy Slayers :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    David Ježek avatar 19.5.2008 23:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    ale já přece hovořím pouze o jednom trapném filmu, nikoli o celém průmyslu obecně.
    20.5.2008 08:04 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Chyba. ty daně, které všichni ti jmenovaní odvádějí, nejsou daně z toho, že by něco vyrobili, jsou to vlastně naše prachy, které jim přerozděluje stát, nebo o ně někoho oberou. jsou to tedy daně z NAŠICH peněz, od lidí, kteří DOOPRAVDY něco produkují. Pokud by tyhle všechny instituce nebyly, měli bychom se všichni lépe. Jinými slovy, nejen, že nás tyhle instituce vyžírají, ještě si pak přímo, skrz postihy, berou další prachy.
    20.5.2008 11:02 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Včera jsem si koupil lisované CD Jiřího Konvrzka, přestože jsem si ho mohl okopírovat. Proč? Protože stojí 140 korun:) Takže jenom dodávám: "piráti" jsou zdůvodněním existence pro spolky darmožroutů, kteří jsou placení jinými darmožrouty, kvůli kterým celé to "pirátství" existuje. Kruh se uzavírá:)
    20.5.2008 12:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Máš bod. Pro mne tvůj nejlepší zápisek. Psaný lehkou rukou.
    David Ježek avatar 20.5.2008 13:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    díky. upřímně, v té záplavě zápisků už ani sám nevím, jestli jsem (z mého pohledu) napsal někdy něco lepšího, prostě už si nepamatuju co všechno mam v blogu :-)
    20.5.2008 13:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Je to tak. Je potřeba se ozívat s tím, že na "nelegálním" a "pirátském" stahování a sdílení není absolutně nic špatného. To že platí ty zákony co platí je zrůdnost.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 13:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Takže vlastně na vykrádání GPL projektů taky není nic špatného. :)
    20.5.2008 15:45 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Pozor, co jsem sem napsal bylo jenom krátké a nepřesné. Abych vyjádřil co přesně považuju za špatné a co ne, musel bych napsat aspoň deset stránek, ale spíš víc.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 14:41 trekker.dk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Je potřeba se ozívat s tím, že na "nelegálním" a "pirátském" stahování a sdílení není absolutně nic špatného.
    Ty jsi možná neumětel, co nikdy nevytvořil nic, co by stálo za to, aby to někdo nelegálně stahoval a sdílel, nicméně to neplatí pro všechny ostatní. Pokud se někdo rozhodne, že jeho dílo sdílet nesmíš, má na to právo a ty mu do toho nemáš co kecat nebo to nazývat zrůdností.
    20.5.2008 15:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ty jsi možná neumětel, co nikdy nevytvořil nic
    Aniž bych chtěl ukazovat, že jsem tvůrčí a čeho jsem autorem, tak upozorňuji, že ti co profitují z mafiánských praktik BSA a podobně jsou převážně naprostí neumětelové a že zájmy umělců se nekryjí se zájmy nahrávacích a distribučních společností.
    Pokud se někdo rozhodne, že jeho dílo sdílet nesmíš
    IMHO, pokud se někdo rozhodne, že dílo sdílet nesmím, tak ať mi ho nedá k dispozici. Pokud si koupím knížku, mám právo ji půjčit kamarádovi. Ale tohle by bylo na delší debatu, a podobné debaty jsou všude, takže nemá cenu začínat novou.
    a ty mu do toho nemáš co kecat nebo to nazývat zrůdností.
    Nemám co kecat? Nemám co nazývat? Na základě čeho? Trvám na tom, že mám právo kecat do čeho se mi zachce a nazývat cokoli jakkoli se mi zachce.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dalibor Smolík avatar 20.5.2008 16:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Trvám na tom, že mám právo kecat do čeho se mi zachce
    Tak jednoduché to zase není. Kecat mohu do hodně věcí, ale nemohu ovlivńovat svévolně právo jiného člověka. Netvrdím ale, že si něco občas nestáhnu :-). Fér to ale není.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.5.2008 17:15 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    No né, já svévolně (ani jinak) žádné právo nikoho neovlivňuju. Jenom stahuju a kopíruju a šířím mezi své přátele hudbu, noty, filmy, knihy, leccos (kromě proprietárního softwaru a špatné hudby, filmů a tak, protože to by bylo nemorální). Otevřeně se k tomu hlásím a považuju to za fér. Nefér je mě kriminalizovat za sdílení s bližními svými. Nikomu tím neškodím, ba naopak. To co stojí za šíření, nechť je šířeno. Autorům to prospěje. A ta za.raná mafie (která nic netvoří, jenom vyhrožuje, vybírá výpalné a vydělává na ničem a nakládá s tvorbou umělců, které si porobila), ta ať se jde klouzat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 17:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Jasně, chudáčci umělci. Jenže kdyby se těch "umělců" nechytil nějaký nakladatel/nahrávací společnost tak by neměli ani na to aby vydali první knihu/natočili první desku. Tak se vzpamatuj. Je to jejich chyba jakou podepsali smlouvu, nejsou otroky nahrávacích společností, je to jejich rozhodnutí.
    20.5.2008 17:21 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Zeptej se jich. Já vidím, že čím dál víc jich přichází na to, jak je současný systém vadný. "Vydat" desku nebo knihu je dneska snažší než kdy jindy. A taky že jich je víc a víc vydáváno bez mamutích společností ždímajících prachy z lidí a žalujících svobodné matky teenagerů co sdílí mptrojky.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 21:41 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    "Vydat" desku nebo knihu je dneska snažší než kdy jindy.
    Ty jsi jich určitě vydal hodně. Udělat desku a udělat ji dobře, to stojí peníze a ne zrovna málo. Kdo to nedělá pro nahrávací společnost, tomu se to nevyplatí, protože peníze za prodaná CD nezaplatí ani náklady.

    A ten, kdo to dělá pod záštitou nahrávací společnosti, tomu z desky zase nezbyde nic, nicméně má aspoň tu výhodu, že společnost ho propaguje a dotyčný si může vydělat živým hraním.
    Quando omni flunkus moritati
    21.5.2008 11:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ne, nevydal jsem nic. Jak to souvisí s tématem? Nijak. Souhlasím, že muzikanti mají vydělávat živým hraním. A já je propaguju, čímž jim pomáhám. No nic, zeptej se muzikantů jak jsou spokojeni se současným uspořádáním. A neptej se Vondráčkové ani Machálkové! Zeptej se začínajících hudebníků.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.5.2008 11:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Nemyslím začínajících s hudbou, ale začínajících s profesionální dráhou.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 01:46 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ne, nevydal jsem nic. Jak to souvisí s tématem?
    S tématem to souvisí tak, že těžko můžeš odpovědně tvrdit, že "vydat desku je dneska snazší než kdy jindy." Jestliže jsi nevydal nic, tak o tom víš prd a měl by ses takových výroků zdržet.
    A já je propaguju, čímž jim pomáhám.
    To klidně můžeš, ale jenom tak, jak ti to dotyční umožní. Když ti vlastníci práv řeknou, ať si klidně sdílíš, tak sdílej. Ale pokud to máš zakázané, tak cokoliv řekneš, je jenom výmluva.
    No nic, zeptej se muzikantů jak jsou spokojeni se současným uspořádáním. A neptej se Vondráčkové ani Machálkové!
    Proč ne? Dlouholeté zkušenosti a profesionální přístup v dané oblasti (platí hlavně pro první případ) dotyčnému zabraňuje mít relevantní názor? Jinak řečeno Linusovo dílo můžu vesele vzít a použít v close-source projektu, ale dvouřádkový patch Franty Vopičky už ne?
    Quando omni flunkus moritati
    22.5.2008 07:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    S tématem to souvisí tak, že těžko můžeš odpovědně tvrdit, že "vydat desku je dneska snazší než kdy jindy." Jestliže jsi nevydal nic, tak o tom víš prd a měl by ses takových výroků zdržet.
    Takovouhle debilitu hned po ránu. No děkuju za rozveselení. Mohu to odpovědně tvrdit, žádný problém. Ví to takždé malé děcko.
    To klidně můžeš, ale jenom tak, jak ti to dotyční umožní. Když ti vlastníci práv řeknou, ať si klidně sdílíš, tak sdílej. Ale pokud to máš zakázané, tak cokoliv řekneš, je jenom výmluva.
    Můžeš to vidět jako výmluvu. Je mi to jedno. Dokud mi v tom dotyčný nezabrání, tak cokoli se mi libí, budu dál nezištně a kamarádsky sdílet se svými přáteli. Nevidím na tom nic špatného.

    Proč ne? Dlouholeté zkušenosti a profesionální přístup v dané oblasti (platí hlavně pro první případ) dotyčnému zabraňuje mít relevantní názor?
    Protože je nepovažuju za schopné muzikanty, ale za šašky zábavního průmyslu.
    Jinak řečeno Linusovo dílo můžu vesele vzít a použít v close-source projektu, ale dvouřádkový patch Franty Vopičky už ne?
    Cože? Nesmíš samozřejmě ani jedno.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 16:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Takovouhle debilitu hned po ránu. No děkuju za rozveselení. Mohu to odpovědně tvrdit, žádný problém. Ví to takždé malé děcko.
    Jsem rád, že jsem ti umožnil, aby ses rozveselil svou vlastní debilitou... Ví to každé malé děcko není žádný argument.
    Protože je nepovažuju za schopné muzikanty, ale za šašky zábavního průmyslu.
    LOL. Je vidět, že v hudbě se opravdu vyznáš. Posuzovat hudební výkony někoho podle toho, kde vystupuje - no, vybral sis opravdu relevantní kritérium.
    Cože? Nesmíš samozřejmě ani jedno.
    Proč ne. Propaguju ho, tak vlastně Linusovi pomáhám. Mé svědomí je čisté.
    Quando omni flunkus moritati
    22.5.2008 17:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    I docela blbé děcko chápe, že dnes lze napsat knihu a relativně snadno si ji vysázet v počítači. Pak se dá šířit třeba jako PDFko, nebo tisknout na laserové tiskárně. Internet dává možnost šířit zdarma po celém světě. Nebo lze knížku vydat na vlastní náklady v tiskárně. Revoluce pro samizdat. Taky existuje spousta malých nezávislých nakladateslství. Pokrok. U hudby je to podobné. Malá nezávislá nahrávací studia nabízí svoji výbavu za docela přijatelné ceny. Je jich, aspoň po Praze, docela dost. CDčka se dají pálit nebo lisovat za relativně nízké náklady. Bylo to tak i dřív? Nebylo. Je třeba zničit organizace jako je BSA, OSA a další (včetně zákonů, které si tato lobby prosadila), protože škodí kultuře a civilizaci, a všichni na tom budou lépe (kromě mafiánů).
    LOL. Je vidět, že v hudbě se opravdu vyznáš. Posuzovat hudební výkony někoho podle toho, kde vystupuje - no, vybral sis opravdu relevantní kritérium.
    Řekl bych, že se vyznám dost na to, abych Vondráčkovou a Machálkovou označil za mečící kravičky s nevyvinutým hlasem a kulturní nedostatečností, které profitují z několika málo nehezky nazpívaných braků, jenom protože se jich prodalo hodně kusů a rádia nám to cpou. Ovšem to je můj názor. Vím že jsou tací co přísahají na Maxim Turbulenc...
    Proč ne. Propaguju ho, tak vlastně Linusovi pomáhám. Mé svědomí je čisté.
    Nechápeš rozdíl mezi nezištným šířením přesných kopií a mezi tvorbou odvozeného díla za účelem sebeobohacení na cizí práci?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.5.2008 00:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    U hudby je to podobné. Malá nezávislá nahrávací studia nabízí svoji výbavu za docela přijatelné ceny. Je jich, aspoň po Praze, docela dost. CDčka se dají pálit nebo lisovat za relativně nízké náklady.
    Tak ještě jednou. Udělat desku a udělat ji dobře. To se s malým nezávislým (co to je nezávislé studio?) nehrávacím studiem dost často vylučuje. Nicméně to dotyčný muzikant/kapela zjistí až ve chvíli, kdy tomu studiu vysolí nemalé částky.
    Řekl bych, že se vyznám dost na to, abych Vondráčkovou a Machálkovou označil za mečící kravičky s nevyvinutým hlasem a kulturní nedostatečností...
    Ano, je vidět, jak rozumíš hudbě. Měl jsem možnost slyšet Vondráčkovou naživo. Můžeme se dohadovat o tom, co zpívá, ale neoddiskutovatelným faktem je, že zpívá dobře.
    Nechápeš rozdíl mezi nezištným šířením přesných kopií a mezi tvorbou odvozeného díla za účelem sebeobohacení na cizí práci?
    Asi tak jako ty nechápeš rozdíl mezi respektováním a nerespektováním přání autora.
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 00:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ano, je vidět, jak rozumíš hudbě. Měl jsem možnost slyšet Vondráčkovou naživo. Můžeme se dohadovat o tom, co zpívá, ale neoddiskutovatelným faktem je, že zpívá dobře.
    Dovolím si nesouhlasit.
    23.5.2008 04:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Dovolím si tvrdit, že nemáš téměř absolutní sluch a 30 let praxe v oboru.
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 08:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Jasně, symfoňák v malém studiu opravdu nenahraješ. Ty částky jistě jsou nemalé, ale je to udělat desku dobře je snažší a dostupnější než kdy předtím. Je mi z Vondráčkové a podobných blivno od chvíle, kdy jsme museli OSE zaplatit docela dost peněz jenom za to že jsem si na koncertu zahrál pár věcí od Rachmaninova (mrtvý míň než 70 let). A kdo ty prachy dostal? Například Vondáčková. Nezaslouží si je. Nezaslouží si nic. OSA musí zemřít. Jinak Vondráčkovou jsem viděl a bohužel i slyšel naživo víckrát, protože shodou okolností bydlí nebo bydlela vedle ve vsi.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.5.2008 14:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    A kdo ty prachy dostal? Například Vondáčková.
    Ano, to je běžný omyl.
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 15:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Tak ho uveď na pravou míru.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.5.2008 12:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    S tématem to souvisí tak, že těžko můžeš odpovědně tvrdit, že "vydat desku je dneska snazší než kdy jindy." Jestliže jsi nevydal nic, tak o tom víš prd a měl by ses takových výroků zdržet.
    Takovouhle debilitu hned po ránu. No děkuju za rozveselení. Mohu to odpovědně tvrdit, žádný problém. Ví to takždé malé děcko.
    To je styl diskuse hodný Petra Tomeše:

    - nezkusil sis to na vlatní kůži a přitom děláš chytrýho jako kdybys sežral šalamounovo hovno

    - tvé názory musí přece být jasné každému malému děcku a kdo je nechápe, je blb

    :-(
    25.5.2008 19:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    I Petr Tomeš má někdy pravdu. Že jsem něco zkusil nebo ne nehraje roli, protože vycházím ze všeobecně známých a nevyvratitelných faktů. Oponent nepřednesl žádný protiargument. Že je blb jsem neřekl, jen že napsal debilitu, což napsal. Promiň, vyliž si.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.5.2008 20:38 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    I Petr Tomeš má někdy pravdu.
    Psal jsem něco o tom, jestli má nebo nemá pravdu?
    Že jsem něco zkusil nebo ne nehraje roli, protože vycházím ze všeobecně známých a nevyvratitelných faktů. Oponent nepřednesl žádný protiargument.
    Vidíš, já ta všeobecně známá a nevyvratitelná fakta neznám a trekker.dk zřejmě taky ne. Ergo bys něco na podporu svých tvrzení přinést ty.
    Promiň, vyliž si.
    Ještě ti tam chybí no flame. ;-)
    25.5.2008 20:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Psal jsem něco o tom, jestli má nebo nemá pravdu?
    Kritizuješ styl, fajn. Ale obsah považuju za důležitější.
    Vidíš, já ta všeobecně známá a nevyvratitelná fakta neznám a trekker.dk zřejmě taky ne. Ergo bys něco na podporu svých tvrzení přinést ty.
    Já je uvedl. Nebudu se opakovat.
    Ještě ti tam chybí no flame. ;-)
    [noflame]...prdel.[/noflame]
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    25.5.2008 22:13 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Kritizuješ styl, fajn. Ale obsah považuju za důležitější.
    Jde o to, že nízká forma/styl shazuje úroveň celé diskuse, protože se z ní pak obsah vytrácí. Typické je to právě pro Petrovy diskuse.
    Vidíš, já ta všeobecně známá a nevyvratitelná fakta neznám a trekker.dk zřejmě taky ne. Ergo bys něco na podporu svých tvrzení přinést ty.
    Já je uvedl. Nebudu se opakovat.
    Vztahovalo se to k diskusi až do příspěvku, na který jsem reagoval, ne k pokračování, které jste dál vedli.
    25.5.2008 22:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Většinou se snažím držet určitý standard, ale v tomto případě s tímto člověkem už nebylo co shodit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    26.5.2008 20:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Já je uvedl. Nebudu se opakovat.
    Kde? Respektive kde jsi uvedl něco relevantního a ne svoje domněnky...?
    Quando omni flunkus moritati
    27.5.2008 15:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Tady. Žádné domněnky, samé známé skutečnosti, a to relevantní.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.5.2008 21:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Pro tebe známé skutečnosti jsou pro něko známé neskutečnosti. Myšlenka, že na každém rohu potkáš levné kvalitní studio, je prostě směšná.

    Zrovna teď vedle mě leží dvě CD, každé nahrané v jiném malém studiu. Obě hrajou hrozně.
    Quando omni flunkus moritati
    29.5.2008 12:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Tuhle myšlenku jsem ale nevyjádřil. Řekl jsem jenom, že je to snažší než to bývalo. Mluvím v relativních pojmech. Znám víc lidí co si vydalo svoje CDčka na vlastní náklady (nevím teda jestli náhodou neprodělávají) a hrajou po zvukové stránce pěkně. Rozhodně to jde, když se chce.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    29.5.2008 13:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Šlo to i předtím docela dobře - většinou se dalo nahrávat v rozhlase a tam opravdu nehrozilo, že by ta nahrávka dopadla špatně.

    Ano, je to snazší v tom ohledu, že snáz najdeš studio. Taky ale vzorstla šance, že v tom studiu bude člověk, který neumí...
    Quando omni flunkus moritati
    29.5.2008 13:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Nahrávkou ale úkol nekončí. Dnes ji můžeš šířit, třeba po internetu. Tos dřív nemohl.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 21:39 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    No né, já svévolně (ani jinak) žádné právo nikoho neovlivňuju. Jenom stahuju a kopíruju a šířím mezi své přátele hudbu, noty, filmy, knihy, leccos (kromě proprietárního softwaru a špatné hudby, filmů a tak, protože to by bylo nemorální). Otevřeně se k tomu hlásím a považuju to za fér.
    Takže podle tebe je fér někoho připravit o peníze? Hudba je autorské dílo, někdo si dal tu práci a vymyslel ji, pak si dal další práci a natočil ji, načež se objeví dobytek, kterej ji prostě bez skupulí a bez výčitek začne šířit, takže dotyčný autor dostane kulové a upíše se OSE nebo někomu podobnému s nadějí, že mu kápne aspoň od lidí, kteří se nemůžou placení vyhnout.

    Paraziti jako ty jsou jeden z důvodů, proč tahle "mafie" ještě pořád existuje.
    Quando omni flunkus moritati
    21.5.2008 11:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Jenže ty se mýlíš v tom, že někoho o peníze připravuji. Není tomu tak. Proti Tvým nařčením se ohrazuju. Osa jsou paraziti, ne já.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 01:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ano, připravuješ. Připravuješ o peníze minimálně autora textu a hudby, který z prodeje nosičů má procenta. Díky tobě je nemá za každého, kdo by si desku koupil, kdyby ji nemohl stáhnout.
    Quando omni flunkus moritati
    22.5.2008 07:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Nepoškozuju, protože ti co si to pustí by si to stejně nekoupili. Naopak, ti co si to pustí si to pak koupí s větší pravděpodobností. Nebo půjdou na živý koncert. Vidím to pořád.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 16:54 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Díky tobě je nemá za každého, kdo by si desku koupil, kdyby ji nemohl stáhnout.
    Quando omni flunkus moritati
    23.5.2008 15:10 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Jenže ani já ani oni by si (nebo někomu) žádnou desku nekoupili, kdyby dopředu autora neznali. Víš, já nesdílím Karla Gotta.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 16:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ok, když se někdo rozhodne, abych jeho zdrojový kód nepoužil ve svém uzavřeném projektu, tak ať mi jeho zdrojový kód neukazuje. Jakmile ho zveřejní (třeba pod GPL) tak ho můžu uzavřít, ne? Stejně jako ty můžeš půjčit CD s písničkou, kterou jsem si přál, aby si ji nikomu nepůjčoval.
    20.5.2008 17:08 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Nepleť dohromady různé věci. Když použiješ zdrojový kód ve svém projektu, je to odvozené dílo. Když si přepálím na film, který jsem si půjčil od souseda, je to něco úplně jiného. Není to odvozené. Není to za prachy. Nikoho to prakticky nic nestojí. Jsem toho názoru, že nezištné šíření dokonalých kopií děl je neškodné, ba dokonce žádoucí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 17:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    A já jsem toho názoru, že je to to stejné. V obou případech je to jednání proti vůli autora (vlastníka autorských práv). A ty to nevidíš, protže si všeobecně znám jakožto GPL fanatik.
    20.5.2008 17:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Je to jiné, protože jedno je případ odvozeného díla a to druhé je případ prosté kopie. Všeobecně co? Jaká GPL? Já nezačal o GPL.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.5.2008 21:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Je to totéž, v obou případech se k dílu chráněnému autorským zákonem chováš proti tomuto zákonu a proti přání autora.
    Quando omni flunkus moritati
    20.5.2008 22:57 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Zdaleka se nechi zastávat předřečníka, ale autor je zhusta někdo úplně jiný, než držitel/vykonavatel autorských práv. Na přání autora obvykle vůbec nezáleží.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    21.5.2008 12:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Přesně tak. Autoři se často úplně vzdávají svých práv ve prospěch mafiánů, kterým se podařilo dosáhnout toho, že autoři prakticky nemají na výběr.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 01:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Pokud se autoři vzdají svých práv, je to jenom a pouze jejich chyba a tebe to k ničemu neopravňuje.
    Quando omni flunkus moritati
    22.5.2008 07:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ne. Systém je chybný včetně legislativy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    21.5.2008 12:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Nesouhlasím. Jak autoři, tak OSA a podobní dobře vědí, že i "nelegální" šíření hudby jim pomáhá. Ano, chovám se proti příslušnému zákonu. Považuji ho za špatný ba zvrhlý, protestuji proti němu a porušuji ho. Nikomu tím neškodím, takže i moje svědomí je čisté.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.5.2008 01:50 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Nikomu tím neškodím, takže i moje svědomí je čisté.
    Škodíš, viz výše.
    Quando omni flunkus moritati
    22.5.2008 07:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Neškodím, to výše je nesmysl.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    alblaho avatar 20.5.2008 16:49 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Jako samozřejmě je pravda, že tyhle "protipirátské" spolky potřebují piráty jako policisté zloděje, to je jasné. Ale s tím generováním zisků a roztáčení ekonomiky si už nejsem tak jistý. Kdyby nebyli zloději a nahnal jsi všechny policajty (placené z našich daní) do továren, utrpěli bychom?

    Jinak s tím Microsoftem - oni právě hodně přitvrdili. Mají monopol, skoro všechny počítače se dají vzdáleně ovládat (záplaty ala GWA), tak toho využívají. Ale nemůžou si dovolit (zatím) všechny nelegální instalace natvrdo vypnout - v případě omylu by se jim to šeredně nevyplatilo, protože by to mohlo dost pocuchat PR. Windows jdou stále upirátit, ale pro spoustu Frantů a Mařen už to není zdaleka triviální.

    Prostě s tím autorský právem je to špatné, protože není prakticky vymahatelné. Bylo to zamýšleno jako průmyslová regulace (já lisuju desky od Beatles a žádná jiná fabrika na to nemá právo) a ne jako omezení každého z nás (nemáš právo kopírovat tenhle soubor). Zákony, které nejsou vymahatelné je potřeba upravit nebo zrušit, protože to vede k tomu, k tomu, že zažalují jednoho patnáctiletého kluka o milion dolarů. A celý zábavní průmysl se tomu bude muset přizpůsobit (protože vynucovat ty zákony by znamenalo nastolit solidní diktaturu).
    20.5.2008 18:21 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Tak pod tohle se podepisuji. Nechť žije Free Culture.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    20.5.2008 23:02 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Zcela souhlasím s posledními dvěma větami. Jsem bytostně přesvědčen, že ještě my se v klidu dožijeme změny autorského (a patentového též) práva v souladu se současným stavem věcí. Kopírování je normální a jeho zákaz je nemožný.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.5.2008 23:30 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Ahoj. Nedavno jsme s kamaradem na nasem labelu vydali desku, nyni jiz leaknuta. Asi bych kecal, ze me nejakym zpusobem tesi, ze se tak stalo pomerne rychle, zrejme z promo nebo studio kopie, ale beru to jako neco celkem prirozeneho, drive nebo pozdeji se tak stane s kazdou nahravkou co za neco stoji.

    V .nfo toho leaku se pise: "... We know that our releases may contribute to the growing sale loss of record companies. generally that's no big deal of course, the whining of the record industry is pathetic and we encourage everyone to pirate their music. unfortunately the style we release is very often put out by small, independent labels which work on a very low-profit basis, actually dependent on record sales... So we urge you to support the bands, attend their shows, buy their vinyls, cds and tshirts. so far there's a fairly good network of underground labels providing us with outputs from awesome bands, your ongoing support is required to keep the scene alive!"

    A ja muzu rict jedine. Souhlasim! Pokud si fanousci kapely (resp. labelu) nechteji jejich veci kupovat dobrovolne, pak jejich veci za nic nestoji a je v poradku, ze takova kapela anebo label zkrachuje. Nikomu totiz neprinesly nic o co by doopravdy stal a tudiz maji jit podnikat v jinem oboru, nejlepe v nejakem na ktery maji. A cely ten balik zakonu o "IP" pravech jsou jenom "nanny-goverment" pomoci, kterou skutecne dobry podnikatel nepotrebuje a pokud ma trochu hrdosti tak o ni ani nestoji.
    21.5.2008 05:27 hank | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    Tedy, nechci strašit, ale je dobrý nápad veřejně vychvalovat pirátskou činnost?

    Aplikovaná ustanovení zákona č. 140/1964 Sb., trestního zákona v účinném znění

    § 165 Schvalování trestného činu

    (1) Kdo veřejně schvaluje trestný čin nebo kdo veřejně vychvaluje pro trestný čin jeho pachatele, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok.
    David Ježek avatar 21.5.2008 08:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pirátsví v protipirátském zájmu
    já jsem jen nabídl krátké zamyšlení nad danou problematikou. ukaž mi, kde říkám věci jako "pirátit je skvělý" nebo tak něco, já přece pouze ve své úvaze přicházím s myšlenkou, že "pirátství" je opodstatněním existence a důvodem rozsáhlých činností různých "protipirátškých organizací". v mém blogu naopak můžeš dohledat texty, ve kterých veřejně podporuji kupování originálních filmových a hudebních nosičů a originálních her. tedy až do chvíle, kdy jsem vyhlásil osobní bojkot těchto nákupů.

    A rád bych upozornil na jednu věc. I kdybych napsal, že "schvaluji sosání filmů", pak jsem neporušil zmíněný paragraf, neboť stahování filmů pro osobní potřebu je v tomto státě legální a je kompenzováno tzv. "výpalným". stejně tak kdybych napsal, že "vychvaluji sosání jako skvělý systém distribuce", pak opět tento paragraf neporušuji. Ostatně takové vychvalování najdeš v řadě mých jiných článků ni jistém nejmenovaném serveru. Vždy je to však navíc i v jiném kontextu, než jaký by byl nezbytný pro porušení tohoto paragrafu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.