Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Tiskni
Sdílej:
Zatímco Joanne vnesla za poslední roky nový svěží vítr do světa dětské literaturyDětské? Možná první dvě, maximálně tři knihy. Ty ostatní ani omylem.
Peter pro celou jednu generaci zabil představivost při čtení Tolkienových skvostů. ... Peter několika ročníkům dětí vtloukl do hlavy, že Frodo vypadá takhle, Prsten onakhle a Mordor a další lokace zase jako Nový Zéland. A to je špatně.Stejně tak je tedy špatně jakákoliv jiná adaptace knih do filmu? To trochu přeháníš.
Jackson halvně totálně pro**al scénář. Nevytýkán že se nedržel knihy, proč ne, POKUD nedělá ostudu. A že dělá. Jednička mi nevadila, protože přes různé výmysly typu Arwen s šavlí vlastně nic moc nezmršil a akci neudělal špatně. Ale dvojka a trojka: logické nesmysly v hojné míře, stupidní a nepovedené pokusy přidat do příběhu víc dramatičnosti (a Éomer nebude chtít přijet, v hradě bude lidí 10x míň, atp..., Theoden bude pořád emo), no zkrátka ten chlab to měl nechat napsat někoho jinýho. Mizernejch profesionálních scénáristů je taky hafo, ale to ho neomlouvá, fušera.
Jednička mi nevadila, protože přes různé výmysly typu Arwen s šavlí vlastně nic moc nezmršilNo nevim. Když potkáš někoho známýho, taky ho pozdravíš tím, že mu přiložíš šavli ke krku?
Jo, to byla zrovna totální juchovina,vo tom žádná... typickej moment kdy scénárista/režisér cítil nepřekonatelnou potřebu udělat nějakou "cool" scénu, a tak byla logika za rukáv vyvedena před studio (s následným vypuštěním psů).
Na Jacksona prosím nešahej. Nebo aspoň ne kvůli Pánovi prstenů. Samozřejmě, že je to natočené jinak, než jsme si Středozemi představovali - to ani jinak nejde, vždyť si ji každý představuje trochu jinak - ale natočit něco tak složitého a epického je obrovské dílo a zaslouží si úctu. Pokud jde o moderní technologie - já jsem rád, že je máme. Jejich přítomnost přece nikomu nebrání, aby si přečetl knihu a představoval si to - a lidé to stále dělají. Veškerá technika jsou jen nástroje, a velmi užitečné; doslova zachraňují životy - víš, jak dobře se s moderní grafikou provádí vyhodnocení medicínských vyšetření? Že má někdo poněkud omezený rozhled a umí používat jen tyto nástroje a žádné jiné, to není vina těch věcí. Primitivové byli i dřív, ale dřív mysleli obvykle (jenom) přes čepel meče, dneska holt (jenom) přes klávesnici počítače.s tím vším samozřejmě souhlasím, ale nic to přeci nemění na mém textu.
děj je místy hodně přitažený za vlasy (nejkřiklavější je to IMHO v Ohnivém poháru, kde podle mne sama autorka do konce nevěděla, že Moody není Moody+1 V tomhle ohledu se to nepovedlo hodně.
I když na druhou stranu, pokud by všechno psala bez nějakého dopředného plánu, tak by těžko mohla házet odkazy přes několik knihNeřekl bych, že tohle platí s určitostí. Klidně to mohlo být tak, že v jednom díle se objevilo jméno na kartičce a v dalším autorka potřebovala postavu, tak ji vytáhla z první knihy.
ale natočit něco tak složitého a epického je obrovské dílo a zaslouží si úctuNa druhou stranu můžeme být rádi, že Pán prstenů má jenom tři díly, protože s každým dílem režisér čím dál tím více měnil děj a vymýšlel čím dál větší hovadiny.
Já nepochopil, proč Lucius Malfoy nebyl po tomto díle zatčen, když jej Harry viděl jako spojence toho, jehož jméno jsem již zapomněl.
A o čem byly ty předchozí díly? Popletal byl Harrymu svědkem. Nebo to rozehnání famfrpálového mistrovství. Přijde mi to nelogické.
120Hz, 600Hz,…BTW: K čemu, že to vůbec je dobré?
K tomu aby při použití 3D brýlí každé oko dostalo alespoň 60 Hz. Navíc panely, které umí zobrazit stovky Hz jsou přípravou na to aby monitory a televizi dokázaly zobrazit skutečný 3D obraz (bohužel použitelně jen s pomocí aktivných brýlí).
Jenže v kině se jeden snímek zobrazuje dvakrátA co má společného nějaká 120Hz či 600Hz LCD s kinem?
v televizi se zobrazují půlsnímky s dvojásobnou frekvencíU LCD?(Tam je možné použít progressive) Ale i tak jsme max. na 60Hz.
25 snímku za sekundu je sice hranice, kdy už nevidíme jednotlivé snímky jako statické obrázky, ale pořád vnímáme blikání mezi nimiMně ovšem nejde o dolní hranici 25 snímků, ale o tu horní. Pokud vím, tak lidské oko rozliší max. něco kolem 60 snímků. Proto bylo také standardem VGA dána jako standardní obnovovací frekvence 60Hz. U toho byl problém právě s problikáváním, ale ten se setřel přechodem z CRT na LCD, ne? Takže nějaký 600Hz u LCD naprosto nechápu. U toho bude 90% obrazové informace naprosto zbytečné a zahozeno, kvůli fyziologii lidského oka, takže mi to prostě nejde do hlavinky.
Člověk koukal na pár na pár rozmazaných obrázků a schematický zobrazené zbraně, ale v hlavě se odehrával fantastický příběh. Hrát tyhle hry opravdu v něčem připomínalo četbu.
Už si chvíli brousím zuby na NetHack, ale je to strašně složité!