abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Zajímavý software

    Hru The Legend of Zelda: Twilight Princess od společnosti Nintendo si lze nově díky projektu Dusklight (původně Dusk) a reverznímu inženýrství zahrát i na počítačích a mobilních zařízeních. Vyžadována je kopie původní hry (textury, modely, hudba, zvukové efekty, …). Ukázka na YouTube. Projekt byl zahájen v srpnu 2020.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:11 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 29.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Detailní přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Po zranitelnostech Copy Fail a Dirty Frag přichází zranitelnost Fragnesia. Další lokální eskalace práv na Linuxu. Zatím v upstreamu neopravena. Přiřazeno ji bylo CVE-2026-46300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie) prostřednictvím svého fondu Sovereign Tech Fund podpoří KDE částkou 1 285 200 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 12:55 | IT novinky

    Google na včerejší akci The Android Show | I/O Edition 2026 (YouTube) představil celou řadu novinek: Gemini Intelligence, notebooky Googlebook, novou generaci Android Auto, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | IT novinky

    Evropská komise by do léta mohla předložit návrh normy omezující používání sociálních sítí dětmi v zájmu jejich bezpečí na internetu. Prohlásila to včera předsedkyně EK Ursula von der Leyenová, podle níž řada zemí Evropské unie volá po zavedení věkové hranice pro sociální sítě. EU částečně řeší bezpečnost dětí v digitálním prostředí v již platném nařízení o digitálních službách (DSA), podle německé političky to však není dostatečné a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    včera 04:11 | Nová verze

    Multiplatformní open source aplikace scrcpy (Wikipedie) pro zrcadlení připojeného zařízení se systémem Android na desktopu a umožňující ovládání tohoto zařízení z desktopu, byla vydána v nové verzi 4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 23:22 | Pozvánky

    Chybí vám někdo, s kým byste si popovídali o bastlení, technice, počítačích a vědě? Nechcete riskovat debatu o sportu u piva v hospodě? Pak doražte na virtuální pokec u virtuálního piva v rámci Virtuální Bastlírny organizované strahovským MacGyverem již tento čtvrtek. Možná se ptáte, co se tak může probírat? Dají se probrat slavná výročí - kromě 55 let obvodu 555 (což je mimochodem prý andělské číslo) a vzpomínky na firmu Signetics -

    … více »
    bkralik | Komentářů: 2
    12.5. 23:11 | Zajímavý software

    GTK2-NG je komunitní fork GTK 2.24 (aktuální verze je 4.22). Oznámení a diskuse v diskusním fóru Devuanu, forku Debianu bez systemd. Není to jediný fork GTK 2. Ardour je například postaven na vlastním forku GTK 2 s názvem YTK.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 17:33 | Pozvánky

    V neděli 17. května 2026 proběhne v Českých Budějovicích první MobileLinux Hackday zaměřený na Linux v mobilech, embedded platformy a open source hardware. Po sedmi úspěšných měsíčních setkáních v Praze se akce přesouvá také do jižních Čech, aby se komunita mobilního Linuxu mohla potkat i mimo hlavní město. Akce se uskuteční v konferenčním sále Vajgar v Clarion Congress Hotelu (Pražská tř. 2306/14) se zahájením mezi 14:00 až 15:00 a … více »

    lkocman | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (13%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1604 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    16.9.2009 23:52 | Other | poslední úprava: 20.12.2016 16:07

    -        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.9.2009 00:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    No jo, Lame to zkrouhne už někde u 15k, se dalo čekat...
    xvasek avatar 17.9.2009 09:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04

    Pro mě je překvapením spíš ten FAAC.

    Grunt avatar 17.9.2009 13:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    Proč? Pozor, FAAC netvoří SO/IEC 14496-3, Amd.2:2004 známe také jako High-Efficiency Advanced Audio Coding(HE-AAC) v2 a nebo zjednodušeně AAC+v2(ten bazmek s SBR a PS a to co přibližně dělá Nero), ale ještě staré AAC(také je myslím součástí nějakého standardu…jestli MPEG2 nebo nějaké starší MPEG4). Pro to co dneska známe jako AAC+ je potřeba použít 3GPP implementaci známou také jako aacplusenc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2009 09:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    ano, to se dalo čekat, když tam má dolní propust, takže to o kódování samotném nic nevypovídá, stejně by po preprocesingu vypadala i ta křivka z CD

    zajímavější mi přijde, že lame spolu s oggdrop celkem věrně zachovává celkový tvar křivky, zatímco AAC je poněkud v prdeli

    v drobných detailech mi přijde, že lame trošku vede nad oggdrop - ale nevím, jednak je to graf na dvě věci (měl by být logaritmický a ne lineární) a jednak jsem porovnával jen pár políček (např. v poli 14-15 kHz zachovává poslední špičku, zatímco u oggdrop je plošší)

    nicméně veškeré takovéhle frekvenční analýzy jsou docela naprd, poněvadž jde jen o jeden druh zkreslení, na který lidské ucho není zrovna moc citlivé ... to je asi jako problém, že "lampový" zesilovač se zkreslením třebas 5% zní většině lidí příjemněji než tranzistorový se zkreslením 0,5% ...

    p.s. kolik čtenářů ábíčka opravdu slyší a rozlišuje frekvence nad 15 kHz? - a kolik z těch, co budou tvrdit že jo, to má ověřeno laboratorním testem?
    multi avatar 17.9.2009 09:44 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    ja jsem si na frekvencnim generatoru zkousel co jeste slysim a slysel jsem celkem dost nad lidsky prumer

    PS: doufam, ze kdyz rikas lampa, tak ze si ji mel i nekdy v ruce
    andree avatar 17.9.2009 10:50 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04

    dalsia otazka potom je, kolko z tych vyssich frekvencii bude clovek pocut, ked bude mat zaroven "pouzivane" aj tie 20-15000Hz...

    Grunt avatar 17.9.2009 13:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    No nic moc. Proto se také při návrhu s maskováním počítalo a je to jeden ze stěžejních prvků těchto formátů. Ve skutečnosti je ve vyšších frekvencích šumu strašně moc a originálu se to moc nepodobá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2009 11:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    PS: doufam, ze kdyz rikas lampa, tak ze si ji mel i nekdy v ruce
    nejsem už si jist, po těch letech, jestli jsem při kuchání rádia vyndaval celou desku a elektronek se nedotkl nebo jo ... proč je to podstatné?

    (jo a jinak kolegovi v kombíčku svítily pěkně ...)
    17.9.2009 10:55 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    Ano, existují významnější chyby, ale pokud jedinou vadou zůstane frekvenční ořez, tak i to vadí. Za sebe mohu říci, že při srovnání ořez pociťuji jako chudší zvuk. Prostě tomu nějaké zvuky chybí. V tomto směru mi je milejší libvorbis, který sice vyhází detaily, ale základní distribuci frekvencí zachová. A jinak i vorbis má dolní prospusť, jen je nastavena na 20 kHz, což fyziologicky uspokojí všechny lidi.
    17.9.2009 11:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    ... pokud jedinou vadou zůstane frekvenční ořez, tak i to vadí.
    což ovšem není případ mp3 ani vorbisu, že?
    A jinak i vorbis má dolní prospusť,
    vorbis? - chtěl si říci "kodéry do vorbis" ... to nikdo nepopírá, jen se snažím říci, že je nefér používat ji jako argument proti kódování samotnému
    jen je nastavena na 20 kHz, což fyziologicky uspokojí všechny lidi.
    to je velmi nešťastně řečeno, tohle prostě není pravda
    Grunt avatar 17.9.2009 13:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    vorbis? - chtěl si říci "kodéry do vorbis"
    O tomto už jsme se jednou hádali a myslím, že jsme se shodli na jméně libTheora.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2009 18:53 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04

    Jistě že výška ořezu má význam pro kvalitu výsledného zvuku, protože čím více se odřeže frekvencí, tím víc zbude místa na zakódování zbytku. Tedy kvalita kódovacích algoritmů nesouvisí s ořezem, ale kvalita výsledného zvuku ano.

    Pravda není nastavení na 20 kHz nebo všichni lidi? Nastavení je opraveno níže. Podle dokumentace The encoder is generally already configured with ideal lowpasses (if any at all) for given modes. Pokud jde o lidi, tak za mých mladých let se učilo 20 (50) až 20 000 (22 000) Hz. Ostatně z toho je odvozena vzorkovací frekvence CDDA.

    18.9.2009 10:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    Jistě že výška ořezu má význam pro kvalitu výsledného zvuku, protože čím více se odřeže frekvencí, tím víc zbude místa na zakódování zbytku. Tedy kvalita kódovacích algoritmů nesouvisí s ořezem, ale kvalita výsledného zvuku ano.
    čímž mi jen dáváš za pravdu, že ořez není to jediné ...
    Pravda není nastavení na 20 kHz nebo všichni lidi?
    "všichni lidi"

    někteří slyší víc, nevím, kolik je rekord, ale 22 kHz není až taková vyjímka - tedy zhruba asi jako absolutní hudební sluch

    naopak pokud se máme bavit o "většině lidí", pak tu uspokojí i těch 15 kHz ... zamlada jsem vystrašeně utíkal k doktorům, neb jsem si ve vlaku všiml, že pískání zářivky v jednom kupé na jedno ucho neslyším - doktorka se mi vysmála, že jsem naprosto v pořádku, že slyším naprosto výborně, aparaturu měla do 12 kHz, a víc ji prostě nezajímalo, kdo (v dospělosti) slyší těch 12, tak je nadprůměrný a nemá u ní co dělat ...
    Grunt avatar 17.9.2009 13:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    A jinak i vorbis má dolní prospusť, jen je nastavena na 20 kHz
    1. No tak to určitě nemá. Mám pocit, že je dokonce pohyblivá.
    2. Dá se nastavit. Viz. --advanced-encode-option a konkrétně volba lowpass_frequency=N. Takže ořezání je vcelku volné
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2009 12:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    No já ještě kus nad 15k slyšim určitě. Z toho důvodu mi např vadí takový ty klasický starý televizory (nevim jak se tomu říká, CRT asi ne žejo?) - to pískání okolo 15k je totiž dost nesnesitelný.

    Pamatuju se, že jako dítě jsem slyšel hodně vysoký frekvence, snad i kolem 18~19k. Teď už to je horší... Zkoušim to normálně doma na reprácích, takže 'laboratorní' to asi není. No každopádně v pohodě slyšim do 16k a dál už musim zesilovat hlasitost, nad 17.5k už ale prakticky nic neslyšim.
    Je samozřejmě otázka, jaká je charakteristika repráků/sluchátek...
    Grunt avatar 17.9.2009 13:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    No já ještě kus nad 15k slyšim určitě. Z toho důvodu mi např vadí takový ty klasický starý televizory (nevim jak se tomu říká, CRT asi ne žejo?
    Co CRT, ale jak pískaly procesory. Teď to bohudík/bohužel neslyším.
    Pamatuju se, že jako dítě jsem slyšel hodně vysoký frekvence, snad i kolem 18~19k.
    Nejde o to do kolika člověk slyší, ale jak to i vnímá. Vyšší frekvence už jsou zachytávány s menší přesností a ještě každá k tomu jinak. Stačí si pustit lineární zvyšování frekvence do 20kHz…já u vyšších frekvencí dokonce slyším u pluzování jak roste frekvence. A také jak je na to člověk navyklí. Já měl v mládí furt pocit, že tak polovina zvuků co leze z televize je snad v nějaké MP3.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 17.9.2009 13:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04

    +1

    Ba dokonce ani ta křivka nemusí nic moc říkat. SBR u AAC+ funguje tak, že se celý signál ořeže kolem 5000Hz(samozřejmě záleží na nastavení bit-rate – toto je tak při 32kbps) a zkomprimuje, pak se to co zbylo použije, okopíruje, přesune nad 5000Hz a zarovná tak aby seděli harmonické a pak se to trošku podle přídavných informací doupravuje. Výsledek vypadá, že má propusť velmi daleko, ba dokonce zní plně(ale tak jak jaksi divně), ale originálu teda moc neodpovídá. Nejideálnější by byla nějaká obdoba PSNR(samozřejmě zprůměrované frame po framu, protože se to v celém průběhu zarovnává a to už by to u konce mohlo být dost šejdrem).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.9.2009 15:20 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    p.s. kolik čtenářů ábíčka opravdu slyší a rozlišuje frekvence nad 15 kHz? - a kolik z těch, co budou tvrdit že jo, to má ověřeno laboratorním testem?
    Potřebuju laboratorní test, když slyším pištění klasické televizní obrazovky i přes obyčejné zavřené dveře?
    |🇵🇸 avatar 17.9.2009 18:16 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    Mně displej mého palmu nesnesitelně píská na metr, ostatní lidé to slyší tak z třiceti centimetrů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    belisarivs avatar 17.9.2009 08:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04

    A neco novejsiho by nebylo? Lame je na tom pry ted ~stejne dobre jako oggenc.

    IRC is just multiplayer notepad.
    Grunt avatar 17.9.2009 13:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    No to těžko.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Ježek avatar 17.9.2009 14:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    viz nový zápisek
    Grunt avatar 17.9.2009 14:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    Ale to je těch nějakých 128kbps či víc, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    stativ avatar 17.9.2009 10:20 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Srovnání AAC, MP3, OGG z roku 2003/04
    Páni, našel jsem něco o enkodéru Mafuka a můžu říct, že to byl geniální člověk. Kdyby do toho zařadil mp3 enkodér, tak by možná tahal lidi za nos ještě déle.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.